SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?quote:
Het gat.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:16 schreef Qwea het volgende:
[..]
Maar, wat is er zo speciaal aan dan? Is het zoet?
Hmm. Nou, morgen maar eens 1 halen dan en met gerookte zalm proberen. Klinkt wel goed thoughquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.
Of, als we toch zondigen: met geitenkaas, rucola, honing en walnotenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:17 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee. Maar omdat het brood dus gekookt word voordat ze het bakken, is de structuur wat anders. Het is wat zwaarder. Lekker met wat roomkaas of zalm of iets.
Ik ben niet zo goed in smaken uitleggen.quote:
Ik heb nog geitenkaas in huis.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:18 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Of, als we toch zondigen: met geitenkaas, rucola, honing en walnoten
quote:
Ik had met kerst bij mijn moeder gekookt, als amuse gevulde vijgen. Met geitenkaas dus. En nu is er nog geitenkaas. Moet eigenlijk wel op, maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo'n fan van. Al was deze wel erg zacht en romig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:20 schreef friekin_ het volgende:
[..]Ik niet. Ik heb op 1 januari een Engelse kaasplank met wat vrienden gedeeld, mijn kaasfeest is even een paar dagen op een laag pitje
Dat vind ik bij de La Place ook. Alsof meer altijd maar lekkerder is. Wat ik overigens zeker met roomkaas etc echt niet zo vind.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:25 schreef -Strawberry- het volgende:
Bagles & beans
Maar ze gooien altijd wel heel veel beleg op die krengen.
Eens. Als ik die ijsknijper vol roomkaas zie ben ik al aan het rillen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef Myraela het volgende:
[..]
Dat vind ik bij de La Place ook. Alsof meer altijd maar lekkerder is. Wat ik overigens zeker met roomkaas etc echt niet zo vind.
Ik kan met één zo'n broodje drie broodjes beleggen. Het ziet er luxe en lekker uit, maar het is echt niet weg te krijgen. Persoonlijk.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:26 schreef friekin_ het volgende:
[..]
Eens. Als ik die ijsknijper vol roomkaas zie ben ik al aan het rillen.
Joh, relaxquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:19 schreef Zeester het volgende:
Mijn bagel was trouwens wel de allerdonkerste die ze hadden. En smaakte ook niet alsof er suiker aan toegevoegd was. Had ik liever een muffin gehad, als ik dan toch ongezonde shit nam. Zo zonde dit, terwijl ik zo lekker bezig was!
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Joh, relaxGeen man overboord. Van 1 bagel ga je niet dood
Gun jezelf gewoon een momentje of 2 van slapheid. Dan kan het ook gewoon. Ik merk dat ik dan echt niet ga bingen. Ik geniet dan meer van het 'zondigen'.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.
Ik snap hemquote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Weet ik, maar ik vind het zo zonde van m'n streak. Wilde deze week even écht geen ongezonde shit eten/drinken, en dan volgende week weer gewoon op normale voet verder. Gewoon eventjes mezelf resetten zeg maar.
Dit was van de keuzes die je daar hebt, geen slechte keuze hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:19 schreef Zeester het volgende:
Mijn bagel was trouwens wel de allerdonkerste die ze hadden. En smaakte ook niet alsof er suiker aan toegevoegd was. Had ik liever een muffin gehad, als ik dan toch ongezonde shit nam. Zo zonde dit, terwijl ik zo lekker bezig was!
Welke had je?>quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:21 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik had met kerst bij mijn moeder gekookt, als amuse gevulde vijgen. Met geitenkaas dus. En nu is er nog geitenkaas. Moet eigenlijk wel op, maar ik ben er eigenlijk helemaal niet zo'n fan van. Al was deze wel erg zacht en romig.
Goed gedaan!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
Gelukkig nieuw jaar meiden van het goede levenHopelijk hebben de feestdagen niet te veel schade opgeleverd en hopelijk worden jullie geen geraamtes in 2014, not necessary!
Ik lig al een tijdje stil door een hoop sociale verplichtingen, kerstborrels etc, wat lichtelijk balen is, maar ja, in december is dat niet zo erg, ik heb het afgelopen half jaar toch een aardig resultaat bereikt dus ik moet niet te veel zeiken I guess...
[ afbeelding ]
(linkeras = blauwe lijn = cumulatief; rechteras = oranje balken = gewichtsverlies/toename per week)
Nu weer de broekriem aan en misschien nog 10 kilo eraf in 2014?
Echt een tof grafiekje! En goede prestatie. Ik doe mee met die 10 kilo. Maar stiekem wil ik het wel een beetje eerder dan einde van het jaar!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
Gelukkig nieuw jaar meiden van het goede levenHopelijk hebben de feestdagen niet te veel schade opgeleverd en hopelijk worden jullie geen geraamtes in 2014, not necessary!
Ik lig al een tijdje stil door een hoop sociale verplichtingen, kerstborrels etc, wat lichtelijk balen is, maar ja, in december is dat niet zo erg, ik heb het afgelopen half jaar toch een aardig resultaat bereikt dus ik moet niet te veel zeiken I guess...
[ afbeelding ]
(linkeras = blauwe lijn = cumulatief; rechteras = oranje balken = gewichtsverlies/toename per week)
Zo ongezond is een bagel toch niet?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:31 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ongeveer net zo ongezond als twee pistoletjes... Niks mis mee, maar persoonlijk eet ik liever die twee pistoletjes.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:57 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Zo ongezond is een bagel toch niet?
quote:
Crystal clear is ook lekker.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:35 schreef Patoshik het volgende:
Na ongeveer 4 volle maanden water drinken had ik ineens zin in zoet drinken. Een flesje AA gekocht (echt het zoetste wat er is dus). En nu is het ook weer over. ;D Lekker weer aan het water.
En nu 5!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:41 schreef eleusis het volgende:
mama, 4 vrouwen complimenteerden mij vandaag met mijn grafiekje
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips leeg (emotionele eter). Daarna is die drang ook weer weg.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:35 schreef Patoshik het volgende:
Na ongeveer 4 volle maanden water drinken had ik ineens zin in zoet drinken. Een flesje AA gekocht (echt het zoetste wat er is dus). En nu is het ook weer over. ;D Lekker weer aan het water.
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips kaasplank leeg. Daarna is die drang ook weer weg.
Ja, ik schaam me daar ook echt niet voor. Anders blijf ik maar en moet ik veel meer.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:42 schreef eleusis het volgende:
[..]
Gewoon doen vind ik. Anders blijf je er maar aan denken. Ik eet één keer per maand een zak chips leeg (emotionele eter). Daarna is die drang ook weer weg.
Jij hunk jij.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:41 schreef eleusis het volgende:
mama, 4 vrouwen complimenteerden mij vandaag met mijn grafiekje
Hij klinkt lekker, ik heb hem opgeslagen! Je zou aan de courgette aubergine toe kunnen voegen voor wat meer groente. Echt Arabisch is om er dan ook wat tomatenpuree door te doen (lepeltje waterer doorheenmengen, minuutje op hoog vuur meebakken).quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Tink89 het volgende:
Tof dat je geholpen hebt! En het is inderdaad dikke onzin. Bewijs de mensen die dat denken gewoon dat ze het mis hebben!
Iemand een mening over de ovenschotel? Ik twijfel of'ie verantwoord is...
Neequote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:07 schreef DancingPhoebe het volgende:
Had jij ook al niet je afzuigkap doodvermoord?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben geen kookgod hoor, er zullen vast mensen zijn met hele theorieën over hoe en wat, maar ik gebruik gewoon een grillpan van de ikea die ik wegflikker als hij niet meer goed schoon te maken is. Grillen doe ik door hetgeen wat gegrild gaat worden in te smeren met olie, pan goed heet te maken, ding erin te leggen en pas weer te bewegen als het 'goed' is aan die kant. Als het goed is plakt je vlees dan ook niet.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:09 schreef Qwea het volgende:
[..]
NeeDaar zat roest op. Maar die is vervangen en nu geen roest meer.
Overigens, een grill kun je toch afwassen met dreft
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn honger is even pleite.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:13 schreef douche-eendje het volgende:
Mijn honger is even pleite.MenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel vanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:14 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik ben geen kookgod hoor, er zullen vast mensen zijn met hele theorieën over hoe en wat, maar ik gebruik gewoon een grillpan van de ikea die ik wegflikker als hij niet meer goed schoon te maken is. Grillen doe ik door hetgeen wat gegrild gaat worden in te smeren met olie, pan goed heet te maken, ding erin te leggen en pas weer te bewegen als het 'goed' is aan die kant. Als het goed is plakt je vlees dan ook niet.
Ja het was echt alsof hij nog heeft gewacht... had ook geen 5 minuten later thuis moeten zijn zegquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef clumsy_clown het volgende:
Aw, DE.
. Toch soort van fijn dat je er nog wel ff bij kon zijn.
Ik eet immer 2 grammen per kg lichaamsgewicht. Ook in rust. Want juist in rust gaan je spieren zich herstellen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:21 schreef miss_sly het volgende:
Hoe zat het ook alweer met eiwitten? Op de dagen dat je niet sport je lichaamsgewicht in grammen en op dagen dat je wel sport 1,5 keer je lichaamsgewicht in grammen?
Oh zo'n tosti-apparaatquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel van
Ah, ok,. Dus eigenlijk minstens je lichaamsgewicht in grammen, maar als het lukt meer?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik eet immer 2 grammen per kg lichaamsgewicht. Ook in rust. Want juist in rust gaan je spieren zich herstellen.
Je moet gewoon olie gebruiken. Je vlees insmeren, niet je platen. Zeker bij een varkenshaas, want dat is mager vlees. Brood, hamburgers en dat soort dingen kunnen zonder olie.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb dus zo'n grillding. Net varkenshaas erin gemikt zonder olie enzulks, want volgens de gebruiksaanwijzing hoeft dat ook niet. En hij grillt aan beide kanten in 1x zeg maar.. maar ik geloof dat ik Mo maar een grillpan v/d ikea laat meenemen idd maandag. Ik word hier simpel van
Helemaal verantwoord zou ik hem niet noemen. In een hele ovenschotel alleen één courgette vind ik wel een beetje weinig.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:47 schreef Tink89 het volgende:
Tof dat je geholpen hebt! En het is inderdaad dikke onzin. Bewijs de mensen die dat denken gewoon dat ze het mis hebben!
Iemand een mening over de ovenschotel? Ik twijfel of'ie verantwoord is...
Mooie grafiek, als in mooi zoals je het hebt weergegeven.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 17:39 schreef eleusis het volgende:
[ afbeelding ]
Maar dat vind ik niet zo lekker!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Je moet gewoon olie gebruiken. Je vlees insmeren, niet je platen. Zeker bij een varkenshaas, want dat is mager vlees. Brood, hamburgers en dat soort dingen kunnen zonder olie.
Ik heb zo'n Tefall grill en die vind ik eigenlijk wel erg fijn.
Als je hem goed gebruikt, hoef je hem ook bijna niet af te wassen. Ik spoel hem het heel erg heet water af en gebruik de zachte kant van de spons.
Als je erg weinig gebruikt, dan merk je dat toch niet echt? Flink wat kruiden erbij.quote:
Een boel van datzelfde voor jouquote:Op vrijdag 3 januari 2014 18:12 schreef motorbloempje het volgende:
Gezond en sportief 2014 gewenst (soon to be ex)dikkies![]()
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5grquote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ah, ok,. Dus eigenlijk minstens je lichaamsgewicht in grammen, maar als het lukt meer?
Zonder moeite haal ik ruim 100 Gr., met nog een schaaltje kwark dus wel twee grammen per kg lichaamsgewicht.
Lees net op voedingscentrum dat de bovengrens 25% van je kcal aan eiwitten is.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5gr
1,5 haal ik volgens mij moeiteloos iedere dag.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
Als je echt spieren wilt opbouwen zou ik altijd 2gr aanhouden. Of iig minstens 1,5gr
Dat lijkt me aan de lage kant. Max 55% kh! dan hou je 45% over voor vetten en eiwitten. 30-15 eiwitten-vetten lijkt me dan ook een prima verdeling.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Lees net op voedingscentrum dat de bovengrens 25% van je kcal aan eiwitten is.
Ik ben daar ook niet van Zeester, maar dat is natuurlijk heel persoonlijkquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:36 schreef Zeester het volgende:
Als het over dit soort ingewikkelde sommetjes gaat en verdelingen gaat, dan wil ik spontaan stoppen met dieten en mezelf volproppen met patat en chips uit protest! Als ik zo op mijn eten zou letten zou ik echt nooit meer genieten van wat dan ook.
Ik vind het allemaal verwarrend. Ik zit iig op 160gr per dag en weeg 72 kiloquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat lijkt me aan de lage kant. Max 55% kh! dan hou je 45% over voor vetten en eiwitten. 30-15 eiwitten-vetten lijkt me dan ook een prima verdeling.
Volgens voedingscentrum mag je ook maar 3 eieren per week en zou ik 4eetlepels aardappels/pasta/rijst en 6 sneeën brood per dag moeten eten.
Ik vind het wel fijn om te weten hoeveel eiwitten ik moet eten zodat al dat achterlijk harde afbeulen in de sportschool mij mijn spiermassa ook daadwerkelijk oplevertquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:36 schreef Zeester het volgende:
Als het over dit soort ingewikkelde sommetjes gaat en verdelingen gaat, dan wil ik spontaan stoppen met dieten en mezelf volproppen met patat en chips uit protest! Als ik zo op mijn eten zou letten zou ik echt nooit meer genieten van wat dan ook.
Daar heb ik dus poosje moeite mee gehad, loslaten van dat eten altijd maar fijn moest zijn was een stuk handiger.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef Myraela het volgende:
Ik wil alles wat ik ga eten ook weer mooi op een bordje leggen. Dat deed ik al wel als ik een foto maakte voor mijn blog, maar eigenlijk eet je rustiger en geniet je er ook meer van als het er leuk uitziet. Bij de dingen waarbij dat een beetje kan dan, ik ga niet m'n boerenkool versieren of iets.
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastquote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef Myraela het volgende:
Ik wil alles wat ik ga eten ook weer mooi op een bordje leggen. Dat deed ik al wel als ik een foto maakte voor mijn blog, maar eigenlijk eet je rustiger en geniet je er ook meer van als het er leuk uitziet. Bij de dingen waarbij dat een beetje kan dan, ik ga niet m'n boerenkool versieren of iets.
Mijn lunch is ook niet echt spannend, maar zeker van het avondeten kan ik wel iets maken. Of van simpele dingen als een salade of een wrap. Met een beetje werk kan dat er echt heerlijk uitzien. Waardoor je misschien ééntje wel genoeg vind of het in ieder geval iets enthousiaster eet. tenminste, dat hoop ik.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:13 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Daar heb ik dus poosje moeite mee gehad, loslaten van dat eten altijd maar fijn moest zijn was een stuk handiger.
Lunch net iets leuker dan alleen een boterham maar niet speciaal en zelfde met avondeten, en daarnaast uiteten ECHT speciaal.
Tuurlijk wel, in een apart schaaltje en dan de rest er leuk uit laten zien.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastdus no way dat dat hier gaat lukken.
God. Hoe krijg je t op!?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:15 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik moest daar aan denken toen ik vanaaf mijn sperziebonen op mijn bord mikte, ik heb 600gr! (Of 500) aan groente, ik heb een pizzabord gekocht omdat het anders niet pastdus no way dat dat hier gaat lukken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |