Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:05 |
Het begint er nu echt aan te komen: de aanschaf van m'n eerste auto, maar eigenlijk ben ik nog steeds even ver als een half jaar terug. ![]() Wat ik zoek is een stijlvolle auto met zowel een mooi modern exterieur als een mooi interieur. Liefst geen echte benzineslurper zodat de maandelijkse lasten niet de pan uit rijzen. M'n budget is max 5/6000. Keuzemogelijkheden: Alfa 159 1.9 sedan > De mooiste wagen uit dit lijstje imho, nét binnen m'n budget Alfa 159 1.9 sportwagon > Prachtige wagen, meer laadruimte komt wel goed uit Dodge Caliber > Meest praktische wagen met genoeg laadruimte Rover 75 V6 > Stijlvolle wagen met een prachtig interieur, wel beetje krap binnen (smal) Saab 9-3 > Mooie degelijk uitziende auto, wel het 2002+ model Wat zouden jullie aanraden rekening houdend met de vaste kosten, rijplezier, betrouwbaarheid, looks en onderhoud? Zelf denk ik dat de Saab en Rover het meeste voor hun geld geven (leuke Rover 75 heb je al voor 2/3000 euro, waardoor ik voor het V6 model kan gaan). De Dodge lijkt me het meest praktisch, niet te veel poespas in het interieur, vrij zuinig en genoeg laadruimte. De Alfa 159 is wel echt m'n favoriet, zowel de sw als de sedan. Wel vraag ik me af of zo'n 2e hands Alfa niet gigantisch veel onderhoudskosten met zich meebrengt. Bedankt! | |
Haque | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:22 |
Sowieso de saab Alfa krijg je gezeik mee Die dodge ![]() Kan je niet beter gewoon een yaris of corsa kopen | |
Sounddragon | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:25 |
Geachte meneer susteren, wij constateren dat u hierbij deel 3 van uw dramaserie geopend heeft, maak er deze keer geen zooitje van (geldt ook voor posters), wij houden uw bijdragen nauwlettend in het oog. Topic blijft vooralsnog open on probation. | |
Kumerian | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:28 |
Volkswagen Fox of Polo Citroen Xantia of C6 Volvo V40 Alpha Romeo Spider Toyota Auris Eerlijk: De eisen die je stelt zijn niet alleen niet met elkaar te combineren, de lijst die je geeft heeft ook geen enkel verband met je eisen. Eerst stel je dat hij zuinig moet zijn, vervolgens zeg je dat de Rover V6 een optie is (of de Dodge Caliber, ook zo eentje). Eerst zeg je dat betrouwbaarheid belangrijk is, vervolgens staan er twee Alphas bovenaan je lijst. Ga nou eens terug naar de tekentafel en zoek autos die wél bij je eisen passen. | |
Hyperdude | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:35 |
1.9 JTS of 1.9 JTD? JC over Alfa JC over de Rover 75 Koop gewoon die 159 station Al is het maar alleen omdat ie mooi is. | |
Hendroit | vrijdag 3 januari 2014 @ 13:48 |
Waarom geen mooie bmw? | |
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:01 |
Wat een keuzes.. | |
eXplorer1 | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:22 |
vergeet die rover. | |
PH-KCD | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:38 |
Ga voor een Chevrolet Epica. ![]() | |
2014 | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:41 |
Die is echt gaaf ja, en uniek | |
TheWhiteCowboy | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:44 |
Ik zou toch terug gaan naar Hans Anders als ik jou was. | |
2014 | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:45 |
is eens wat anders dan de standaard meuk | |
PH-KCD | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:49 |
Maakte ook een grap, maar TS snapt de sarcasme wel. In zijn vorige oneindig durende topic vond hij dat een serieuze kandidaat die goed voldoet aan de eis dat hij klasse heeft. Begreep ik ook niet helemaal. ![]() | |
rumiii | vrijdag 3 januari 2014 @ 14:55 |
bmw e46 320d facelift | |
TheWhiteCowboy | vrijdag 3 januari 2014 @ 15:02 |
Ah dat topic ken ik niet. Die Dodge behoort ook totaal niet in dat rijtje, van binnen 1 grote plastic bende. | |
JDude | vrijdag 3 januari 2014 @ 15:12 |
Kratje Alfa bier kopen. Opgelost. | |
Palomar | vrijdag 3 januari 2014 @ 15:23 |
Enigszins bevooroordeeld als Alfa-liefhebber zou ik natuurlijk direct voor die mooie 159 gaan ![]() Reserveer dus bovenop de aanschafprijs minimaal 1000 euro om achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar weg te werken. Daarnaast is een Alfa 159 vrij zwaar, dus wegenbelasting en verbruik zijn daar natuurlijk ook naar. Maar als je het doet zul je wel een supermooie en strak rijdende wagen hebben die behoorlijk onderscheidend is van de overige meuk die op de weg rijdt ![]() Van de andere auto's die je noemt zou ik alleen de Saab overwegen, maar dat is puur persoonlijke smaak/gevoel. Dodge/Rover is volgens mij nog meer 'rommel' dan wat men altijd over Alfa zegt. | |
Sannr_ | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:48 |
Wat ga je met de auto doen? Ben je alleenstaand? Heb je een gezin? Ben je van plan er mee op vakantie te gaan? Ga je er dagelijks mee naar je werk? Wil je er mee naar Ikea? | |
TheWhiteCowboy | vrijdag 3 januari 2014 @ 17:53 |
147? | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:47 |
Vooral voor mijzelf, om video en fotoapparatuur te vervoeren. Laadruimte moet liefste twee ijshockeytassen aankunnen. Verder ook om famillie in te rijden. Gigantisch veel kilometers ga ik niet maken, dus het wordt wel sws een benzine. | |
jitzzzze | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:49 |
Daar gaan we weer ![]() | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 19:53 |
Diesel lijkt me geen goede keus rekening houdend met het aantal km's die ik waarschijnlijk ga maken. En de <2006 BMW's hebben over het algemeen een bepaald imago waar ik geen fan van ben. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Susteren op 03-01-2014 20:04:09 ] | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:15 |
Thx voor de tips! Jouw keuze zou dus ook de Alfa zijn? En wat adviseer je verder qua alternatieve auto's? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 20:37 |
Dude,aub ![]() | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:19 |
En het probleem is? ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 3 januari 2014 @ 21:37 |
Ehm..wat denk je zelf.. onz of klb is heel misschien beter voor je ipv hier te komen kutten,trollen,etteren of hoe je ook wilt noemen. | |
Cultuur058 | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:06 |
BMW heeft trouwens minder ruimte dan je verwacht van een stationwagon.. | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:19 |
Gast denk je dat ik al maanden info zit op te zoeken om te trollen? Dit is gewoon een serieus topic. | |
Sounddragon | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:40 |
Daar gaan we het nu ook effe op houden. Niet zaniken tegen TS; reageer inhoudelijk of klik effe door aub. | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 januari 2014 @ 22:51 |
Je moet een auto kopen om wat je er zelf van vindt, niet om wat een ander er van vindt. De Alfa zou ik niet doen. Wel de mooiste van je lijstje, maar ook echt onderin het segment dus er is geheid iets mis mee, dus extra kosten. En zwaar, dus duur om te rijden. Uit je rijtje zou ik gaan voor de 9-3. | |
Susteren | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:07 |
Mwah, 75 wegenbelasting per maand is prima te doen imho. De 9-3 vind ik ook wel een mooie wagen, heb je daar toevallig ervaring mee? Hoorde dat zo'n Skandinavische motoren erg betrouwbaar zijn, klopt dat? | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:11 |
Elke auto is afhankelijk van hoe er mee om gegaan is, een proefrit kan je meer vertellen. De turbomotoren van Saab zijn fameus om hun prestaties en tuningpotentie, maar kunnen ook gewoon stuk lopen. Een nadeel van Saab vind ik altijd dat ik niet zo kapot ben van het interieur, dat vind ik wat saai en niet zo mooi. En 75 euro per maand is goed te doen ja, maar de verzekeringspremie van een nieuwere auto is ook hoger en vergis je niet in het verbruik van die motoren bij dat gewicht. Ze moeten hard werken om de gang erin te houden. | |
Kriegel | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:20 |
Een 9-3 van 2002+ heeft helemaal geen Scandinavische motoren, benzine is allemaal Opel/GM en de diesels zijn Fiat Group. | |
Piet__Piraat | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:28 |
Oh. Dat wist ik niet ![]() | |
Palomar | vrijdag 3 januari 2014 @ 23:29 |
Bij dat budget weet ik alleen niet zeker of ik voor de Alfa zou gaan. Als je gaat kijken let dan goed op of er geen duur onderhoud 'aan zit te komen' (geldt overigens voor alle auto's die goedkoop worden aangeboden). Als alternatief zou ik een Volvo S60 overwegen. | |
Sannr_ | zaterdag 4 januari 2014 @ 01:17 |
Als het je eerste auto is zou het weleens zo kunnen zijn dat de benzine versie van de Alfa met 1.9 motor weleens heel duur wordt om te verzekeren vanwege het motorvermogen, als je zelf ook nog jong bent en een man bent. 140pk ofzo zien ze liever niet op die leeftijd, ze kijken dan niet naar het gewicht van de auto maar meestal puur naar de pk's. (De Alfa zal niet extreem snel zijn met dat vermogen, maar een Polo of 106 met zo'n vermogen is een scheurijzer door het lage gewicht). Je wilde niet te hoge maandlasten, dus hou daar rekening mee. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 01:57 |
Mazda 6 touring of sportbreak. Niet zo'n heel spannende looks maar verder voldoet ie wel. En past mooi in je budget. Zo iets dus: http://m.marktplaats.nl/a(...)8d38&previousPage=lr [ Bericht 57% gewijzigd door leolinedance op 04-01-2014 02:02:57 ] | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 02:40 |
Thx! Volvo's staan me ook aan, S60 is zeker mooi. Lessen doe ik in een V40 D2. Maar ik weet het niet, vind zo'n Alfa gewoon echt stuk specialer dan een S60. ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 02:59 |
En een stuk duurder waarschijnlijk. Al ken ik 2 mensen met een 156 met 3.5 ton op de teller Wel diesel. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 02:59 |
Oke de goedkoopste liggen nogsteeds 1k boven m'n budget, maar zou een 2007 Saab 9-3 geen optie zijn? Prachtige wagen, en als het minder kost op de lange termijn.. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:08 |
Ik vind die helemaal niet zo mooi, zeker niet van binnen. Vraag me ook af of je die uit 2007 in goede staat voor 6k hebt. Dan vind ik een Mazda 6 zeker beter ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:10 |
Nja klopt! Die Mazda gaat 'm niet worden denk ik. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:16 |
Waarom niet? Geloof niet dat je een betere en praktischere auto hebt voor dat geld. En het interieur is mooier dan dat van een Volvo of Saab in ieder geval. Ik heb ook ooit een Saab overwogen maar die was in de maandlasten toch een stuk duurder dan mijn Leon (die overigens later toch vervangen is). | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:32 |
Zoek anders gewoon een mooie 156 in plaats van een 159 uit de bodem van de markt, keuze genoeg. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:36 |
Vind de 156 écht lelijk tegenover de 159 eerlijk gezegd. Is een goedkope 159 dan zo'n groot risico volgens jou? | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 03:38 |
Dat kun je zelf wel invullen lijkt mij. | |
Palomar | zaterdag 4 januari 2014 @ 10:00 |
Zo'n enorm groot risico is een 159 natuurlijk ook weer niet. Gewoon een uitgebreide proefrit maken en letten of alles goed werkt. En met de goedkopere exemplaren hoeft ook helemaal niks mis te zijn. Alfa's zijn tweedehands gewoon wat minder gewild, dus zullen ze langer bij de dealer staan en die doet op een gegeven moment zijn prijs naar beneden. Op die manier heb je voor relatief weinig geld een zeer nette auto. Hou echter wel in het achterhoofd dat als de prijs 'too good to be true' is er wellicht iets qua onderhoud aan zit te komen. Laat je daarover goed informeren. 156 is idd te overwegen. Echter wil je dan ws. het facelift-model (met de nieuwe neus). Daarvan is het aanbod niet erg groot. En 156's zijn wel wat gevoeliger voor roest op de bodem. Als je de 159 kunt betalen zou ik daarvoor gaan. Gewoon een stuk modernere techniek. | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 10:46 |
Ik denk dat elke auto uit het 'forse' segment voor 6k een groot risico is. Die bungelen niet voor niets helemaal aan de onderkant van de markt. En als je dan zelf ook nog budget moet schrapen om zo'n ding te kopen, is er dus amper iets beschikbaar voor onderhoud. Onderhoud dat ze zéker nodig hebben en dat bij zo'n auto ook niet goedkoop is. Wees nou verstandig en koop als eerste auto iets van 2 of 3k en ga daar wat in klungelen. Koop niet meteen een duurdere bak waar je vervolgens compleet op leegloopt. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:24 |
Het budget is ook echt alleen voor de aanschaf, onderhoud hoeft daar niet van worden betaald. ![]() | |
Lord_Vetinari | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:33 |
Zou je, als beginnend bestuurder niet gewoon starten met een beginnersauto? Iets om het gevoel voor autorijden in je vingers te krijgen? Een goedkoop autootje, dus. Vergeet niet dat je als beginner de hoofdprijs betaalt voor je verzekering. Begin zoals de meeste mensen met een Corsa of een Polo. Leer een auto inschatten, leer de dynamiek van een auto kennen. Leer het verkeer kennen in iets wasrbij het niet erg is als het een deuk oploopt. En over een jaar of twee kun je dan een auto kopen die je vriendjes ook mooi vinden. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:37 |
Verzekering en andere maandlasten is allemaal al uitgezocht bij de bovenstaande modellen, het gaat alleen om de aanschafprijs en eventueel onderhoud. Van ongelukken ga ik even niet uit ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:40 |
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden.: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=242121401 Die heeft niet gigantisch veel km's op de teller, ziet er netjes uit en is ook nog mooi geprijsd. Wat zijn jullie gedachten hierover? | |
Lord_Vetinari | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:41 |
Dan ben je een domme lul. Je begint in het verkeer. Je bent geen beroepschauffeur met 35 jaar ervaring. Je gaat gegarandeerd fouten maken en misschien, als je heel veel geluk hebt, word je daarvan gered door de reacties van ervarener bestuurders. Maar het hoeft maar 1 keer fout te gaan. Leer eerst autorijden en ga je dan pas drukmaken over je imago enof je auto wel stijl heeft. Koop een Daewoo Matiz of zo en ontwikkel je capaciteiten voordat je je druk gaat maken over hoe je auto eruit ziet. | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 11:53 |
Je hebt alleen de slechte merken uitgekozen ![]() Susteren met die auto's raak je alleen in de problemen (kosten van reparaties) en rover en saab zijn al failliet ![]() ![]() BMW 325ci of 525i of 730i | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:09 |
Zo'n 525i rijdt elk petje zowat in, lijkt me bij de verzekering ook geen geliefde bak ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 12:37 |
Zou een diesel 159 trouwens misschien toch een optie zijn? Per jaar verschilt het 720 euro aan wegenbelasting, maar 't rijden zelf is stuk goedkoper natuurlijk en de aanschafprijs van een diesel 159 ligt ook lager (waardoor je de wegenbelasting in feite rechttrekt). | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:07 |
Luister nou eens naar de mensen hier en doe het niet. Je vraagt raad maar hebt al in je hoofd zitten wat je wil. Vraag dan niks... | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:18 |
Ik zou het doen. Gewoon als beginner 30k per jaar rijden met een diesel. Met een beetje geluk draai je de turbo en de brandstofpomp de soep in en ben je failliet aan reparaties en onderhoud. Maar goed, ik ga het op een andere manier proberen. Je stelt dat dit het aanschafbudget is. Mag ik vragen welk budget je echt maandelijks (of jaarlijks, ook goed) vrij hebt om auto van te rijden? Hoeveel mag -los van de aanschaf- de auto je per maand kosten? Want iedereen hier voorspelt dat je het niet gaat redden, maar misschien heb je wel een veel groter budget dan wij denken. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:35 |
Waarom raden jullie een Rover 75 eigenlijk af? In de buurt heeft iemand er een, prachtige wagen imho. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:36 |
Max. ongeveer 350 per maand. | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 13:47 |
Oké, we pakken de zakjapanner er even bij. Maandelijkse lasten: MRB 65 Verzekering 100 (gerekend met autoscout-voorbeeld (88TGGF), 0 svj, 22 jaar, 4 jr rbw, 15-20k/jr (met 19jr kom ik op 140/mnd)) Verbruik 175 (15k/jr, 10.3/100 (gem. spritmonitor), 1.45 per liter (gezien je woonplaats tank je in .de of .be)) ----- 340 euro. Doe er een Wegenwacht-abootje bij voor de zekerheid en je zit op je maandbudget. Dan heb je nog geen beurtje gehad of moeilijke reparatie verricht. Een tegenvallertje met iets onverwachts, een kleine schade, lekke band (scheur, dus vervangen) en het gaat hard. Als je voorzichtig telt, moet je 50 euro per maand voor onderhoud tellen. En dan kom je goed weg. Je afschrijving heb ik dan nog even niet meegeteld. Denk je dan nog steeds dat het haalbaar is? | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:06 |
Ik kan hem nog nieteens op m'n eigen naam hebben, dus moet wel op m'n ouders. Wel wordt ik gewoon als bestuurder toegevoegd bij verzekering. Verzekering zal niet meer dan 30 euro kosten (ze hadden al gebeld), aangezien m'n ouders al jaren bij deze verzekering zitten en nog nooit schade hebben gehad. Dus dat scheelt wel flink, zodra ik 18 ben laat ik het op m'n naam zetten. ![]() Verder heb ik een goede buffer voor onderhoud, dus dat zou ik even los van maandelijkse lasten zien. | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:13 |
Haal de woorden Rover en Alfa Romeo uit je hoofd man. Die dingen zijn geen spuug waard en binnen de kortste keren sta je al voor de garage. BMW of Mercedes-Benz lijkt mij de beste keuze, VW is ook goed, mits juiste model. | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:13 |
In dit geval kan het qua budget wel uit, ja. Ik zou het nog steeds niet doen, maar goed, ieder z'n keuze. Als jij het 't geld waard vind en het risico wil nemen, kun je het doen. Je rijdt dan als jonkie wel een erg mooie kar. | |
Clicks_nl | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:19 |
Hou er wel rekening mee dat je als je hem op je eigen naam laat zetten als 18jarige de premie niet eens in de buurt van 30 euro komt, met het dubbele nog niet betaald is en de 100 euro waarmee Piet rekent zelfs nog te laag is. Verzekeringsmaatschappijen houden echt niet van 18-jarigen die net een paar dagen hun (volledige) rijbewijs hebben. De laagste premie die ik via independer vind is 111 euro, maar de meeste gaan echt richting de 150 | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:55 |
Dat klinkt me echt heel raar in de oren. ![]() Welk model zou je dan aanraden? Meestal eindig je dan bij <2006 modellen, en ja ik wil me gewoon het liefste niet associeren met het volk dat daar vaak in rijd snapje. Maar als ik een Rover voor 2/3k aanschaf zal er van afschrijving nog maar amper sprake zijn lijkt me, of daalt dat dán zelf nog flink? ![]() | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 14:59 |
7 serie als je graag apart wil zijn of bij mercedes de s-klasse | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:00 |
Nou ja, die raad ik niet per se af hoor, is een betere auto dan mensen over het algemeen lijken te denken. Ook motorisch; de KV6 2.0 en 2.5 zijn (althans in de Rover 75) tamelijk betrouwbare krachtbronnen waarbij het beruchte koppakkingprobleem van de viercylinder K-Series veel minder bleek voor te komen, ondanks dat er zelfs twee zijn, wat dan klinkt als een recept voor rampspoed. Het is dan ook een grotendeels ongerelateerde motor. Bekende problemen liggen eerder bij de kunststof kleppen van het inlaatspruitstuk en vroege slijtage in de aandrijving van het VVT-systeem (heet hier VIS). Een onzuivere motorloop onder het rijden en stationaire tikgeluiden = laten staan, of anders laten vaststellen waar het vandaan komt. Die VIS-motortjes zijn niet vreselijk kostbaar, nieuwe vlinderkleppen wel. Hou sowieso rekening met duurder onderhoud dan aan een Opel Astra zodra er eens iets mocht zijn. Maar dat is te verwachten, toch? Zuipen kunnen ze wel, waarbij het afgaand op real-life verbruikscijfers amper lijkt uit te maken welke V6 je hebt, dus de 2.5 is dan de logische keuze. De latere 1.8 turbo schijnt -pin me er niet op vast- echter ook geen vreselijke motor te zijn en is een stukkie zuiniger, maar in zo'n pseudo-directiebak wil je gevoelsmatig toch liever zo'n mooiklinkende zescylinder, denk ik. Dat is wat ik ervan weet. Belangrijkste is hier dat je ruim voldoende budget hebt om een goed onderhouden exemplaar te kopen, want het blijft wel gevoelig spul en een afgematte auto lijkt me schreeuwen om problemen. Dank dus de enorme afschrijving sinds het omvallen van Rover Group. http://www.autotrack.nl/tweedehands/rover/75/10467377 Dit lijkt me wel wat.
Ja joh, een Mercedes-Benz van tussen '98 en 2005, dat is pas het toppunt van degelijkheid. ![]() Kom op man, dat waren de grote besparingsjaren gekenmerkt door roest en falende elektronica. [ Bericht 9% gewijzigd door Kriegel op 04-01-2014 15:08:55 ] | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:03 |
Ik heb wel eens de 2002 7-serie bekeken, toen waren paar modellen maar 2/3k in aanschaf ![]() Prachtige wagens met veel luxe. Maarja als je ruitensproeier stuk is ben je je aanschafprijs al in reparatie kwijt (bij wijze van) ![]() | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:08 |
Had je al gedacht aan een Passat of een A4? | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:11 |
Dank voor je uitgebreide reactie! Het klopt dat ik een veel "betere" Rover kan betalen in verhouding met een Alfa, waarbij ik echt voor de goedkoopste moet gaan. Verder hoorde ik dat de V6 een stuk betrouwbaarder is dan een vierpitter in die Rover, het liefste rijd ik wel zo zuinig mogelijk. Echter zou een kostbare reparatie aan een V4 misschien al duurder zijn dan de extra benzine van een V6 dacht ik. ![]() Wel vind ik dat de Rover stuk smaller is van binnen dan dat ie er van buiten uitziet. Over smaak valt niet te twisten, maar die 75 is wel echt een tijdloze wagen en echt mijn stijl. De 159 vind ik mooier, maar eigenlijk ook puur omdat hij er moderner uitziet. Echter zal de 159 na de komst van zijn opvolger al weer "ouderwets" uitzien, terwijl de Rover nog jaren ermee door kan gaan. Ik merk ook dat een prachtige Rover een goed gepoetste Rover is. Klinkt raar, maar bij een advocatenkantoor in de buurt staat een prachtig glanzende 75 die net uit de fabriek lijkt te komen, terwijl ik ook soms Rovers en Jags zie te lelijk voor woorden, met vieze aftermarket velgen erop en tuig erin. ![]() Voordeel van de aanschaf van een Rover is dat er een Rover autogarage praktisch gezien om de hoek is, dus voor onderhoud kan ik terrecht bij een specialist. Interieur is werkelijk prachtig imho: veel leer en (nep)hout, wat perfect matcht bij het mooie exterieur. Verder heb ik nog niet veel erover opgezocht, zo weet ik bijvoorbeeld niet hoe het met de veiligheid zit. Bij de 159 was dit namelijk helemaal prima. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:12 |
Passat: zeker een mooie bak, ook info over opgezocht idd. A4 zou ik wederom voor oudere modellen moeten gaan, liever niet. | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:13 |
Wat dacht je van een Passat 1.8t? | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:14 |
De 2006 Passats zijn helemaal mijn smaak. ![]() Maar dan moet ik net als met de 159 voor de goedkoopste van de goedkoopste gaan, wat een minder goed plan is. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:19 |
Natuurlijk daalt dat. Maar waarom denk jij dat die auto's zo goedkoop zijn? Dat heeft wel zijn redenen hoor. Ben nou slim en koop een normale beginnersauto ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:21 |
Omdat Rover niet meer bestaat en er minder vraag naar is dan bv. Audi's en BMW's? | |
Bami-Powner | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:21 |
Maar waarom dan geen mooie verzorgde s-klasse? Ze hebben luxe en zien er goed uit. ![]() Of een e-klasse: ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:21 |
Zo'n broekie in een Passat of A4 familiewagen ![]() ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:24 |
S klasse is prachtig, maar dan betaal je je toch blauw aan onderhoud? ![]() Famillie(station)wagons vind ik over het algemeen wel sjiek hoor ![]() Wil echt geen hatchback of coupé. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:25 |
De 159 is dan ook minimaal 5-6 jaar nieuwer dan de Rover 75. Dus ook wel logisch dat er iets van vooruitgang in zit. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:30 |
http://www.euroncap.com/tests/rover_75_2001/91.aspx Opzich prima! | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:31 |
Grote dorstige bak, maar vooral een merk dat niet langer bestaat en daarvoor toch al geen Germaanse reputatie had (let wel: reputatie, gaat dus niet voor elke auto van betreffend merk op). Ik begrijp volledig wat je bedoelt, maar hier ligt de zaak toch net iets anders dan gebruikelijk. Er zijn auto's die je makkelijker op hoge kosten jagen dan deze Rover / BMW. Vergis je niet in het aandeel van een omgevallen fabrikant. Ik bedoel, Saabs zijn tegenwoordig al strontgoedkoop terwijl die wél als betrouwbaar te boek stonden. De grote massa is gewoon als de dood voor auto's van een overleden merk, kennelijk omdat ze denken dat de onderdelenvoorziening gelijk stil komt te liggen en alle kennis over onderhoud spontaan uit de hoofden van monteurs verdwijnt. ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:32 |
Je moet een Rover dan ook niet vergelijken met Audi en BMW, maar met een Opel of Ford. Maar je begrijpt vast ook wel waarom er minder vraag naar is. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:33 |
Of een Maserati Quattroporte ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:34 |
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239240769&asrc=st Dat vind ik werkelijk een prachtige Rover, dat interieur ![]() ![]() What do you think? | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:37 |
Niet alleen aan onderhoud. Maar daar zul je met die andere auto's van het formaat Alfa 159 / Rover 75 ook nog wel achter komen. Niks voor jonge knapen zoals jij. Ook totaal overbodig en onnodig duur voor een beginnend bestuurder. Maar goed, jij hebt iets in je hoofd en wil het hebben. Dus dan moet je er lekker voor gaan ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:41 |
Lelijk en voor oude mensen. Dan zie ik nog veel liever zo iets: ![]() | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:42 |
Klopt wel, Alfa Romeo's hebben dit over het algemeen ook heel erg. Geen idee waar het precies aan ligt. Altijd een voordeel en dus ook een argument vóór die auto. Da's ook een partij geluk hebben trouwens, ik kan me niet voorstellen dat er nog veel van die garages zijn. Ook niks mis mee, maar ik herken me wel in het mooi vinden van dat soort Engelse chique. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:45 |
Hmm tsja hou wel van die "oude mensen" look, rustiek en mooi. Alleen afwerking heb ik nog nooit echt goed bekeken, maar neem aan dat dat wel snor zit. Die Mazda vind ik dan weer veel te zwart ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:47 |
Een neef van me heeft trouwens een GTS, eens in gereden best mooie wagen! En van binnnen lijkt hij wel 2x zo breed te zijn als de Rover. Zou dat ook een optie zijn? Dat vind ik het grootste nadeel van de Rover, binnen wordt je bijna claustrofobisch. ![]() Die GTS reed wel vrij "hakkelig", niet echt dat vloeiende wat een Rover meer heeft. | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:49 |
Dat is een Mazda. En je weet niet wat claustrofobie is totdat je een ritje hebt gemaakt in mijn MX-5 met het dak gesloten. ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:50 |
Excuseer mij ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 15:54 |
Heerlijk liedje ook ![]() Merk dat ik vrij gevoelig ben voor commercials, na deze gezien te hebben was ik helemaal verliefd op de 159: Iedere keer als ik die kijk denk ik: ik ga gewoon voor een 159 ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:06 |
Vind die midden console van de Rover wel niet bij de rest passen, maarja er zijn hele fora met liefhebbers die vanalles aanpassen.![]() Dat ziet prachtig uit imho, met touchscreen en walnut cover over het plastic. En het leuke is dat ik wel nog wat geld over heb om aan zulke geintjes te besteden ![]() | |
TheWhiteCowboy | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:12 |
Ik zou de gok wel durven nemen zo'n Rover als je het een mooie auto vindt. | |
Roadtrip | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:12 |
Ik zou persoonlijk voor de alfa gaan. Hij is niet zo onbetrouwbaar als iedereen zegt, en je gaat er waarschijnlijk minder ellende mee krijgen dan mrt de rover. Daarnaast is het een van de mooiste station wagens ooit gemaakt... | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:15 |
True ![]() Hmmpf het is lastig. Het blijft een risico, zo'n Rover een stuk minder (minder dan 1/2 prijs). Maar ben echt bang om spijt te krijgen van m'n keuze. | |
Roadtrip | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:18 |
Begrijp ik. Voor mensen van onze leeftijd is het ook een enorme aankoop. Een van de duurste dingen die we zullen kopen. Maar laat je niet gek maken door de mensen die hier roepen dat je in een Corsa moet beginnen. Dat is het stomste wat je kan doen. Je brengt je eigen veiligheid, leven en comfort ermee in gevaar. Daarnaast is een mooie auto gewoon leuk. Waarschijnlijk zijn ze jaloers ![]() | |
TheWhiteCowboy | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:20 |
Dan koop je toch nu de Rover en over een jaar of 2 de Alfa als ze wat betaalbaarder zijn. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 16:23 |
Over 2 jaar is de 159 wat nu voor mij de 156 is snapje ![]() | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:35 |
Een lichtvoetige sportieve compact-sedan in plaats van een varken? | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:37 |
? ![]() | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:38 |
De 159 is groot en zwaar, zeker voor de facelift. En qua rijden meer een snelwegcruiser. Heb het altijd meer een opvolger van de 166 gevonden, eigenlijk. | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:41 |
Zo'n Rover is nog best grappig. Heeft een bepaalde klasse, maar niet voor de hoofdprijs. Bij beide auto's zal je afschrijving hebben, maar dat hoort erbij. Voordeel dat je bij Rover hebt is dat het geen merk is dat veel jonge mensen aanspreekt. De kans dat je daardoor een afgetrapte bak koopt is klein, waarschijnlijk koop je eerder een rustig bereden auto met bejaardengeur erin ![]() Maar goed, dat zijn algemeenheden op basis van merkimago. Een proefrit en je weet het! Hoeveel km verwacht je per jaar te gaan rijden? Vergis je niet in de Rover. De 2.5 V6 van voor de facelift is maar tien kilo lichter dan de 159 1.9. Verschil is natuurlijk wel dat dat bij de Rover deels door de V6 komt. De 1.8 Turbo is alweer 60 kilo lichter. De 2.5 V6 van na de facelift is zelfs 50 kilo zwaarder dan de PFL 159. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:51 |
Kilometers kunnen nog wel eens meer worden dan gedacht. Ik besef me nu ineens dat ik in Utrecht ga studeren, en paar keer per maand met de auto ipv trein kan al gauw aantikken (300km retour). Wordt dus lastig schatten, maar voor de rest niet bijzonder veel. Leek me wel leuk als we de auto ook gewoon kunnen gebruiken voor een vakantie in Europa bijv. | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:59 |
Ho ho, ik heb nergens ontkend dat de Rover 75 een zware bak is hoor. En dat mag ook best, hij is bedoeld als luxe voertuig. Bij de 159 vind ik het een klein beetje jammer omdat Alfa's altijd een zweem van wendbare rijdersmachines hebben gehad en belangrijker, er al die tijd geen échte vervanger van de 156 is geweest. Nou ja, misschien de Giulietta als je negeert dat dat een hatchback is. Het is dus niet zozeer de fout van de 159 als wel van Alfa / Fiat, dat om verschillende redenen al jaren enorme gaten laat vallen in hun modellijst. Dat, en het was ook maar een geintje. ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 17:59 |
Dat is het ook zeker. Wat ik wil zeggen is dat als je een auto koopt met 160k op de klok en je rijdt 15.000 per jaar, je 'm na drie jaar nog redelijk kan verkopen (als je 'm netjes houdt). De Rover die je linkt met 233k op de klok, raak je aan de straatstenen niet meer kwijt dan. Maar goed, daar is de prijs dan ook naar. Stel je koopt die Alfa met 180k op de klok en rijdt 20-25k per jaar, dan kom je daar ook niet meer vanaf voor een fatsoenlijke prijs. | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:01 |
Ik snap je punt en ben het met je eens. De 159 is geen vlotte, wendbare auto, zoals de 156 dat meer was (althans, denk ik, heb ze nooit gereden). De Giulietta is wel een leuke rijdersauto heb ik begrepen. Maar goed, ik plaatste het meer voor TS. Niet dat ie denkt dat de Alfa een zware bak is en de Rover twee of drie gewichtsklasses goedkoper is en hoekt als een Mini. ![]() | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:07 |
De tegenhanger bij MG (ZT) schijnt dan wel weer redelijk te hoeken ondanks z'n gewicht, maar dat ding heeft een hele andere uitstraling dan de 75 en zou denk ik niet echt TS' interesse hebben. Trekt ook weer foute eigenaren aan. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:08 |
Hmm daar zit wel wat in ja! Als het een Rover wordt zal hij misschien ook wel gewoon opgebruikt worden als ie bevalt ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:09 |
Nope, MG staat me niet echt aan. ![]() | |
Piet__Piraat | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:15 |
En als ie niet bevalt, welk verlies ben je dan bereid om te nemen? Kortom: een auto kopen is nog niet zo eenvoudig hč ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:19 |
Tsja dat heb je met elke aanschaf wel. Bij de aanschaf van m'n 5d mark iii met 24-105 was ik ook meer dan 3k kwijt. Grote vraag was of m'n 1d mark iii dan niet ging verstoffen. Staat 3ton clicks op, dus restwaarde was onder de 1k. Uitendelijk gebruik ik ze gelukkig allebei omdat ze ieder hun eigen voordelen hebben. Dusja risico's heb je altijd wel ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:19 |
Wat een onzin. Denk maar eens aan de kosten en mogelijke kans op ellende met zo'n oude auto (of met veel km's). Nu oefenen, sparen en later een mooie grote auto kopen is helemaal niks mis mee ![]() | |
Kriegel | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:33 |
Het is wel dezelfde auto hč, alleen waar de 75 moest lijken op een rijdende herensociëteit als een oude Bentley hebben ze het voor de ZT wat 'sportiever' aangepakt. ![]() ![]() ![]() Grappig wat een paar gewijzigde details kunnen doen met een auto. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:34 |
Jep, maar vooral de neus vind ik echt lelijk uit zien ![]() Als ik eens wat minder narrow minded ben en ook naar hatchbacks kijk, wat is er dan wat beetje bij m'n lijstje past qua stijl en interieur? ![]() | |
Roadtrip | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:51 |
Mwah of nu een auto kopen met allerlei kosten en over een paar jaar van je leasebak genieten. Bij mij op de uni hangen echt posters van "wil je BMW rijden, kom dan bij ons werken". ![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 18:53 |
![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:22 |
Hmm, hoe meer ik opzoek over de 9-3, hoe aantrekkelijker hij wordt ![]() Die dingen hadden ooit een aanschafwaarde van 30+ k ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:24 |
Je kunt ook een S-klasse vinden met ooit een aanschafwaarde van 100+ k voor jouw budget. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:44 |
Maar een s-klasse is gewoon niet iets voor mij, ook veel te duur om lopende te houden. | |
Descendent | zaterdag 4 januari 2014 @ 19:51 |
Oude of nieuwe model? Heb beiden gehad (vroeger sport sedan); nu 5 deurs uit 1999. Heerlijke auto met alles erop en eraan. Zeker wanneer lekker opgekieteld tot 230 pk. Ik kan m je echt aanraden; en je kunt er ook nog eens veel lekker zelf en goedkoop aan verknutselen. ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:12 |
Dit gewoon voor een jap gaan van 3/4k. Goedkoper kan je niet rijden. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:13 |
Wel het GM model, dus 2002+ ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:28 |
Jij weet echt niet wat je wil he ![]() No offence, maar ik denk dat jij eerst maar eens goed na moet denken wat je nu eigenlijk zoekt. Anders kunnen we nog 3 van dit soort topics vullen zonder uitkomst:) Maar een kort antwoord: Lancia Delta, Volvo C30, BMW 116i . Allemaal iets boven je budget. Maar voor dat budget koop je dan ook niet wat jij wil (vaste kosten, rijplezier, betrouwbaarheid, looks en onderhoud). Dus hoog je budget wat op, of laat je eisen wat zakken. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:29 |
Dat wil TS om een of andere reden niet. Dat mag natuurlijk, maar of het verstandig is is een 2e ![]() | |
Revolution-NL | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:31 |
Er zijn blijkbaar nog mensen anno 2014 die nog iets van status aan een auto ontlenen. Iets wat ik nog nooit heb begrepen. Het is duidelijk dat het TS enkel daar om gaat. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:43 |
Ach, een grote mooie auto vind ik ook best leuk. Maar niet ten koste van alles, zeker niet als student. Ik ben met een Peugeot 306 van 2,5k (V&A / [TK] Peugeot 306 1.8 XT) begonnen doen ik 2 jaar mijn rijbewijs had en nog student was. Maar goed, iedereen mag zijn eigen prioriteiten stellen. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:44 |
Ik vind rijden in grotere auto's gewoon een stuk prettiger, veel rustiger. Bij kleinere wagens (Corsa bv.) heb ik het gevoel dat ik een een go-kart rij. Tuurlijk ligt dit ook aan het onderstel, maarja dan nog. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:45 |
Dat mag, maar met al jouw eisen en je budget is dat niet mogelijk. Of je moet naar Japanners kijken, maar dat wil je volgens mij niet. | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 20:48 |
Heb niks tegen Japanners hoor, maar de meeste staan me gewoon niet echt aan. Toch vind ik bv. een Sonata wel erg mooi, en dat is zelfs een Koreaan. ![]() | |
Clicks_nl | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:30 |
Je geeft aan misschien toch flink wat kilometers te maken In hoeverre heb je diesel al overwogen? Duurder in wegenbelasting, maar gok zomaar goedkoper in de verzekering. Het tweeliter dieselblok in de 75 is van BMW (M47) en gewoon een betrouwbaar blok dat ook nog stukken zuiniger is dan de V6 | |
-niemand- | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:39 |
http://www.gaspedaal.nl/Kia/Opirus/?srt=pr | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:48 |
Wat een rare auto ![]() | |
-niemand- | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:48 |
zegt degene die een dodge caliber uitkiest ![]() maarja, ik vind hem eigenlijk wel wat van een maybach weghebben... kia maybach ![]() | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 22:57 |
![]() | |
Susteren | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:12 |
Een Caliber ziet er gewoon Amerikaans uit, maar dit... Die Mercedes lampen, die grill, die rare contouren. Het lijkt me echt zo'n wagen voor hoge mensen in communistische landen ![]() Beetje duister gevoel heb ik erbij, nee hierin zou ik nooit rijden. | |
-niemand- | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:13 |
zo is het beter, maar effe ontopic. ga gewoon voor die alfa kijken. en dan niet meer huilen. | |
leolinedance | zaterdag 4 januari 2014 @ 23:18 |
En ook niet huilen als ie te duur blijkt te zijn of een bak afgeschreven heeft na 3 jaar. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 01:40 |
M'n moeder zei iets dat een Ford Focus ook wel leuk is. Ik zuchtend eens kijken, maar voor 4/5k heb je een 2007 Focus stationwagon! Interieur is, nouja, Ford... Maar uiterlijk vind ik zeker mooi: modern, stationwagon en strak. Die ga ik zeker ook overwegen. ![]() | |
Kriegel | zondag 5 januari 2014 @ 01:47 |
Gast. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 02:01 |
Het is toch wel het overwegen waard? | |
Kriegel | zondag 5 januari 2014 @ 02:03 |
Als je twee/drie opgroeiende kinderen en een golden retriever hebt, ja. Dan wel. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 02:05 |
Niet iedereen onder de 30 hoeft een hatch ![]() | |
Kriegel | zondag 5 januari 2014 @ 02:15 |
Ik ook niet, daarom heb ik een hopeloos onpraktisch open sportwagentje. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 02:30 |
Het is geen auto voor de lol ofzo ![]() Moet er ook gewoon spullen en mensen in kunnen vervoeren. | |
Kriegel | zondag 5 januari 2014 @ 02:38 |
Maar dat kan ook in een leuke sedan ofzo, gewoon zoiets als wat je al drie topics voor ogen hebt. Of zelfs een hatchback. Niet in een... een stationwagen met de vorm van een MPV. ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 02:57 |
Dude koop gewoon iets normaals dat bij je leeftijd past. Een Golf, Leon, Civic, Focus (geen station!), Astra, Mazda 3, Toyota Auris of een c3/4 of zo. Zeker als je wat kms wil gaan maken en niet teveel geld hebt kun je beter gewoon normaal doen. | |
Bami-Powner | zondag 5 januari 2014 @ 10:08 |
Die grill ![]() | |
Descendent | zondag 5 januari 2014 @ 11:31 |
Die zijn ook goed te doen; advies: koop m vanaf bouwjaar 2004; liefst 2005 en jonger. P.s. en GEEN Ford focus toch zeker? ![]() ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 11:36 |
Hoezo? | |
Descendent | zondag 5 januari 2014 @ 11:38 |
1. Ze zijn lelijk 2. Er zitten vaak van die typische gereformeerde gezinnetjes in 3. (belangrijkste) ze schieten niet op. ![]() | |
Cyan9 | zondag 5 januari 2014 @ 11:43 |
1. Smaak hč.. 2. Hou toch op, en dan nog, het blijft een station (die geweldig rijdt ook). 3. Want dat een auto niet opschiet heeft alles te maken met de auto, en niet met de bestuurder. Die van ons gaat flink hard trouwens. ![]() | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 11:54 |
Voor dat geld heb je denk ik niet echt een fatsoenlijke focus van die bouwjaren. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 12:25 |
Wat zijn dan eigenlijk de problemen van 2002/3 modellen? ![]() | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 13:11 |
Kans op roest in de portieren. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 13:12 |
Hmm hoor dat ze veel kraken en slechte audio hebben... Niet echt pluspunten ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 13:39 |
Wat vinden jullie van een Civic hybrid? Die 1/16 kilometer klinkt natuurlijk als muziek in m'n oren ![]() Ziet nieteens echt lelijk uit imho. ![]() ![]() En het is een Jap, wat een van jullie aanraadde. | |
Piet__Piraat | zondag 5 januari 2014 @ 13:54 |
Ik snap er echt helemaal geen hol meer van. Je komt met allerlei carrosserievarianten op de proppen, allerlei vormen van motoren, van hybride tot V6 en allerlei uitvoeringen e.d. Ik stel voor dat je eerst eens een prioriteitenlijstje gaat maken mbt looks, praktische mogelijkheden, carrosserievariant, verbruik etc. Want je wisselt nu zo snel dat je dadelijk het halve wagenpark van Nederland geëvalueerd hebt, zonder dat er een keuze wordt gemaakt. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 13:58 |
Haal een Peugeot 307 5 deurs.. Zuinig, ruim en comfort | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 14:15 |
Slechte audio en kraken geen last van. Je hebt ze ook met een beter en nettere audio van Sony. | |
Roadtrip | zondag 5 januari 2014 @ 14:18 |
En 1 van de meest onbetrouwbare auto's gemaakt in de laatste 20 jaar. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 14:19 |
Okey, gelukkig! | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 14:20 |
Weet je dit heel zeker? Heb je hier bronnen voor? | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 14:21 |
Ik heb opzich weinig niet-variabele eisen. Gewoon het liefste geen (kleine) hatch. Pré is een sedan of stationwagon. Liefst geen benzineslurper, maar als bv. de V6 Rover blijkt betrouwbaarder te zijn, vandaar. Verder sta ik overal wel voor open, zolang het maar beetje netjes uitziet en niet te oud is. | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 14:27 |
Een hatch is wel over het algemeen stukken praktischer dan een sedan. Helemaal als je een sedan hebt waar de achterbank niet van plat kan. | |
Kriegel | zondag 5 januari 2014 @ 14:27 |
Dit is al drie topics het geval trouwens. ![]() ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 14:29 |
Tsja zeg gerust wat je me aanraad qua hatchbacks ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 14:38 |
Hoezo? | |
TheWhiteCowboy | zondag 5 januari 2014 @ 15:19 |
Daar begin ik niet aan dat is veel te persoonlijk, en zo te merken heb jezelf ook niet echt een idee? Wat mogen je vaste lasten zijn en verbruik. Begin daar eens mee. Vervolgens wat je minimale eisen zijn. Bouwjaar, kilometerstand , airco, climatronic, cc en nog wat van dat soort zaken. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 15:24 |
Vaste budget maximaal 350/maand, liefst zo laag mogelijk natuurlijk. Minimaal 2004/2006 met een mooi modern uiterlijk. Kilometerstand lijkt me afhankelijk van het merk/model, maar mag van mij best 2+ ton zijn als 'ie goed is onderhouden. Airco, cruisecontrol, goede audio (met het liefste bediening op het stuur) zijn wel een pre. Navigatie ga ik waarschijnlijk los kopen (Garmin nuvi 3597lmt), dus dat hoeft niet ingebouwd te zijn. Sportief hoeft hij niet te zijn. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 15:26 |
Ik zou sowieso niet te dure auto halen als je 1ste auto, aangezien mij dat niet slim lijkt. | |
Revolution-NL | zondag 5 januari 2014 @ 15:32 |
Heb er zelf 120.000km een gehad, heerlijke auto's en met 17inch ook nog eens een zeer fraai ogende sedan. Wel even opletten met het accupakket. Garantie is 8jaar en 150.000km, zorg ervoor dat het accupakket nog in de garantie zit. 1:20 is met een behouden rijstijl goed haalbaar. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 15:46 |
Ghehe 1:20 is wel echt gaaf, dan zal de auto denk ik ook veel vaker gebruikt worden, Maarja zo'n variabel transmissiesysteem als eerste auto, ik weet het niet. Misschien leuker om eerst nog even echt te schakelen. Vind hem wel stuk mooier dan de Prius. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 16:12 |
Lees dat een 1.8 Rover ook makkelijk 1/11 tot zelfs 1/15 op snelweg haalt. Hmmpf lastig.. | |
DeUitverkorene | zondag 5 januari 2014 @ 16:13 |
Ik ga eens even in op de Saab 9-3. Ik heb er een maand of twee geleden eentje gekocht: 227 dkm, 2003 met de 1.8t motor (2 liter turbo dus). Voor ¤3000 lijkt het tot nu toe een goede koop. De teller staat nu op bijna 233 dkm, in de tussentijd was er één reparatie nodig: een nieuwe thermostaat. Lijkt me niet gek voor deze prijs en leeftijd. Fijne, comfortabele auto. Ziet er van buiten goed uit. Het interieur is wat saai en erg plastic, maar wel ergonomisch. De 9-3 Sport Sedan heeft een aantal typische gebreken, maar die zijn op internet wel te vinden. Ik rij er gemiddeld 1 op 14 mee (!) wat voor een 1410 kilo zware auto niet verkeerd is. Op de snelweg nog ietsje zuiniger, in de stad is 1 op 10 het best haalbare. De 150pk motor is zeker voldoende maar goedkoop tot dik over de 200 pk te chippen. Het beste idee lijkt me om tegen die tijd eens wat auto's te gaan bekijken en proefritten te maken! ![]() | |
Revolution-NL | zondag 5 januari 2014 @ 16:14 |
Die 1:20 van de civic was gecombineerd over een hele tank. De cvt is echt heerlijk om mee te rijden, erg comfortabel en geeft veel rust. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 16:20 |
Nice! Verder geen grote nadelen kunnen vinden aan je bak? Hmm nadeel is dat ik dan weer helemaal onderaan de markt moet gaan zoeken, net als met de 159 ![]() | |
Revolution-NL | zondag 5 januari 2014 @ 16:30 |
Als je verstandig bent koop je ook gewoon een jap van 3k. Kijk eens naar een Carisma 1.8GDI. Goedkoop in aanschaf, zuinig en betrouwbaar | |
DeUitverkorene | zondag 5 januari 2014 @ 16:42 |
Nee, alleen hij kraakt bij drempels (typische SS-kwaaltje) en het standaard licht van de halogeenlampen is niet best, maar dat heb ik voor een paar tientjes kunnen fixen met een xenonsetje. Door de projectielampen ook nog een mooi lichtbeeld. En de standaard audio is niet veel waard. Daarnaast moest ik de airco laten vullen, dat kostte nog geen 2 tientjes. Ik heb een Linear, de echte crisisuitvoering dus. Het beste kun je op zoek gaan naar een lekker volle Vector, dan heb je weinig meer te wensen. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 16:53 |
Heeft een Vector betere audio? Niet dan het héél belangrijk is, maar crappy audio hou ik niet van ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 18:19 |
![]() ![]() ![]() Van Mitsubishi vind ik de Grandis wel mooi, is ook binnen m'n budget ![]() | |
Piet__Piraat | zondag 5 januari 2014 @ 18:23 |
1:14! Weet je dat zeker of is het gemeten met de boordcomputer? Gemiddelde op spritmonitor zit rond 1:10, en dat lijkt me realistischer in die auto. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 18:29 |
Eigenlijk vind ik zo'n C4'tje ook wel aantrekkelijk!![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 18:32 |
Trolololol | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 18:33 |
Wat is er mis mee? Geen benzineslurper, modern uiterlijk, betaalbaar. | |
Sounddragon | zondag 5 januari 2014 @ 18:41 |
Eej susteren, wordt dit nou een opsomtopic waarin je zelf je best doet om elke keer weer een nieuw hok aan te dragen wat je niet gaat kopen? Je hebt nou half Marktplaats al gehad volgens mij ![]() Wanneer ga je aan autoscout beginnen? dan open ik deeltje 2, 3 en 4 alvast. ![]() | |
JDude | zondag 5 januari 2014 @ 18:52 |
Jammer dat de ontwerper al dronken was toen er nog een achterkant op moest. | |
-niemand- | zondag 5 januari 2014 @ 18:54 |
nooit een GDI kopen, zijn slechte motoren. gaan dicht zitten en de hogedrukpompen gaan nog wel eens kapot. heb stage gelopen bij mitsubishi, en niemand van de collega's heeft ooit een GDI gehad. bij distributieriemen moet je trouwens ook veel keerringen vervangen bij een GDI motor. dus dat is ook alweer duurder dan normaal. | |
Revolution-NL | zondag 5 januari 2014 @ 18:57 |
Klinkklare onzin. GDI motoren zijn prima alleen krijg je interne vervuiling als je slechte brandstof tankt. Een GDI op premium brandstof is zuinig en betrouwbaar. | |
-niemand- | zondag 5 januari 2014 @ 18:57 |
juist, daarom hoeft een monteur die 30 jaar bij mitsubishi werkt geen GDI. seems legit. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 19:02 |
Moet jij niet weer je je Jaguar posten ![]() | |
Sounddragon | zondag 5 januari 2014 @ 19:13 |
Nee, dat moet 'ie niet, en jij hoeft hem daar dus ook niet aan te herinneren. | |
DeUitverkorene | zondag 5 januari 2014 @ 19:29 |
Gemeten aan de pomp, bonnetjes en kilometerstand. Als je 1 op 10 rijdt ben ne heel erg lomp bezig imho. Gewoon flink opschakelen, alles op de cruise control en je aan de snelheidslimiet houden doet wonderen. En geen stoplichtsprintjes natuurlijk! ![]() | |
Bami-Powner | zondag 5 januari 2014 @ 19:47 |
Susteren, geen Fransman/Italiaan/Brit aub, anders ben je genaaid | |
Piet__Piraat | zondag 5 januari 2014 @ 20:16 |
Mja, niet doorrijden, snel doorschakelen, veel cruisen, dan scoor je wel aardige cijfers ja. Maar dan doe je ook redelijk je best om zuinig te rijden. Fabrieksopgave is 1:12, en meestal scoor je dan niet beter. Het kán wel, maar dan moet je wel rustig rijden. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 20:39 |
Hmmm, los van de Fransenwagens is dat juist m'n voorkeur. ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 21:32 |
Onthoud dat een 3sters van nu het zelfde is als een 5 sters van 10 jaar geleden. Dus denk aan 2-3 moderne sterren. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 21:38 |
Haha ![]() ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 21:43 |
Jij bent ook echt de hele boel bij elkaar aan het trollen he ![]() Een Multipla misschien iets voor je? | |
exelletor | zondag 5 januari 2014 @ 21:47 |
Nu je toch naar de Alfa Romeo en andere Italianen blijft kijken, hier een tip van mij. Als ik jouw budget/eisen had, zou ik de Stilo eens overwegen. Het is weliswaar een model uit 2001, maar ik vind het nog steeds best wel modern ogen en voor jouw budget kun je een nette, goed aangeklede 2004+(versies van daarvoor schijnen wat meer problemen te hebben) autootje vinden. Alles op de 1.2 na is snel zat(goed, 1.6/1.8 is wel beter dan 1.4) en op de 2.4 uitvoering na ook nog eens relatief zuinig. Het is nog best een grote auto, dus 1:20 zal je lang niet gaan halen, maar het slurpt iig niet zoveel als een V6. Zo iets dus: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239826388&asrc=st http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=239745719&asrc=st Weleens een proefritje mee gedaan, rijdt echt geweldig vergeleken met 90% van de andere auto's in dezelfde prijsklasse. Qua betrouwbaarheid, neem je natuurlijk een risico(neem vooral geen selespeed, dat is echt een drama, en iets onder 150k, dan kun je nog redelijk tot 200-250 oprijden), stond trouwens laatst nog een nette diesel in de autoweek klokje rond. Het was een beetje een golf voor de mensen die geen golf konden betalen, dus let ook op op afgeragte exemplaren(2.4 Abarth vooral hehe). De duurste uitvoeringen hebben echt alles aan boord, van climate-control tot mini-koelvakje. ![]() Om alvast een mogelijke vraag te beantwoorden - nee, ik rij zelf geen Stilo, maar ik heb het zeker overwogen. Uiteindelijk ben ik beland bij een japanner van 3-4k waarin ik nu tevreden rond rij. Had zo en zo geen fatsoenlijke Stilo kunnen vinden voor mijn budget(heb paar maanden zitten zoeken) en uiteindelijk was ik financieel gezien ook nog niet klaar voor een Alfa/Stilo/Rover avontuur. Natuurlijk, een financiële buffer is er wel, maar ik wil liever niet dat die opgeslokt wordt. Maar wat een auto. ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 21:56 |
Hij kijkt overal naar, dus helaas vergeefse moeite je post ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:01 |
Thx voor je uitgebreide reactie, Stilo stond hier in de buurt te koop. Wat info over opgezocht maar gaat 'm niet worden ![]() M'n voorkeur gaat dan ook uit naar sedans of stationwagons ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:01 |
Een Grandis? ![]() ![]() Wil je een auto die je qua imago kan doorrijden tot je 70ste ofzo? En hoe wou je in GODSNAAM een chick gaan scoren met een Grandis? Hoe zie je dat voor je? Als je voorbij zou rijden zou ik je echt keihard uitlachen. ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:02 |
Audi TT en 300C half jaar terug idd overwogen maar toen was ik (nog meer) naief over de praktische kant en kosten. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 22:03 |
Hij loopt te trollen ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:04 |
Het mag niet sportief zijn van TS ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:05 |
Gehe ik koop geen auto voor meiden, heb ik daar niet voor nodig. Ik houd over het algemeen juist wel van auto's met een rustiger imago. Ik ontwijk bewust oude BMW's, Audi's en Mercedessen waarin vaak de "minder rustig rijdende" jongelui zitten. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:06 |
Ik mag het hopen ![]() Als ik zijn moeder was zou ik hem meteen verstoten als hij daarmee kwam voorrijden ![]() | |
Hyperdude | zondag 5 januari 2014 @ 22:06 |
Lancia Thesis. Kost geen kont ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:06 |
Ok, snap ik. Alleen een Grandis? | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:07 |
Ik snap dat m'n keuzes misschien grappig lijken, maar ik troll echt niet. Komop, al die info opzoeken om beetje mensen die ik niet ken te kloten ![]() Ik hou gewoon van een ander soort auto dan m'n vrienden, net als dat ik liever kleding Hackett of Speers draag dan G-star en Chasin'. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 22:07 |
Ik ook. Maar dat zou ik met 80% van de wagens waar hij mee aan komt kakken doen. Doe gewoon normaal man ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:08 |
Zeker overwogen, vooral achterkant prachtig! Maarja alles behalve zuinig en ja, Lancia hé. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:08 |
Goeie. Voldoet aan alles eisen van TS, alleen zuipen ze als een tempelier . | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:09 |
Nja een MPV heeft nu niet echt m'n voorkeur ofzo hoor, maar liever die dan die andere wagen ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 22:10 |
Welke info zoek jij op? Je doet maar gewoon iets willekeurigs! Van Rover en Alfa naar Ford Focus, Mitsubishi Grandits, Civic Hybrid en wat ik vergeten ben ![]() | |
-niemand- | zondag 5 januari 2014 @ 22:10 |
wat heb je nu weer tegen lancia? Lancia is gewoon hetzelfde als alfa en fiat. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:12 |
Ja idd ![]() En zeggen dat hij door een commercial een Alfa wil ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:13 |
Hij heeft gewoon een of andere Topgear top 100 vreemdste auto's bijdehand ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:14 |
Het budget en benzine. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:16 |
En of je wel hard genoeg wordt uitgelachen door je vrienden ![]() | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 22:16 |
Ik bedoel welke informatie over een auto heb jij te melden hier? Je doet maar iets willekeurigs. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:18 |
Lachen om iemands auto ![]() En alsof ik care wat ze zeggen terwijl ze zelf in een Golf mk1cabrio rijden (srs) ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:20 |
Golf I is een serieus mooie auto. Mijn trollalarm loeit als een gek trouwens. ![]() Dus jij vind het doodnormaal als je vrienden hierin rondrijden? | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:21 |
Ik zie niks? | |
monsterd. | zondag 5 januari 2014 @ 22:22 |
Nissan Almera van 2003 en jonger? ![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 22:27 |
Nope, Nissan is niet echt mijn favorier. 350z is dan wel weer gaaf, maar totaal niet praktisch en buiten m'n budget. | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:31 |
Eerst mag het niet sportief zijn, maar je droomt toch van een 350Z. Trololol. | |
ChevyCaprice | zondag 5 januari 2014 @ 22:33 |
Wat is daar raar aan? Als ik bijvoorbeeld op zoek was naar een station, zou ik alsnog een porsch ouzo willen ![]() | |
trommelkoek | zondag 5 januari 2014 @ 22:34 |
Lees het topic nog eens door. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 22:37 |
![]() | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 23:00 |
Sportief is geen pré, wil niet zeggen dat ik niet in een mooie sportbak zou willen rijden ![]() Het is gewoon niet praktisch en duur. Maar als je dit maar "trollen" vindt, wat doe je hier dan nog. | |
#ANONIEM | zondag 5 januari 2014 @ 23:01 |
Koop een Q7, geen gezeik. Is snel en je kan je hele familie incl schoonfamilie in je kofferbak vervoeren. | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 23:06 |
Prachtig, maar kost 20+k. | |
leolinedance | zondag 5 januari 2014 @ 23:29 |
ML55 AMG dan. http://www.marktplaats.nl(...)0c1b&previousPage=lr | |
Susteren | zondag 5 januari 2014 @ 23:39 |
AMG ook nog. Alsjeblieft ![]() | |
leolinedance | maandag 6 januari 2014 @ 00:13 |
Die heeft ooit minimaal 120k gekost ![]() ![]() | |
Anne | maandag 6 januari 2014 @ 00:14 |
trommelkoek (of is het trolololommelkoek) en leolinedance, jullie punt is nu wel duidelijk. | |
leolinedance | maandag 6 januari 2014 @ 00:18 |
ok ![]() | |
Susteren | maandag 6 januari 2014 @ 15:40 |
Vandaag in een 75 gezeten, viel toch tegen eerlijk gezegd. | |
Kriegel | maandag 6 januari 2014 @ 19:27 |
![]() | |
Susteren | maandag 6 januari 2014 @ 19:31 |
Nja van buiten echt wel mooi, maar binnen was alles echt nét niet. Het "hout" was allemaal beetje wiebelend, klokjes zagen van ver af supermooi uit maar van dichtbij cheap. Afwerking was gewoon matig. | |
Kriegel | maandag 6 januari 2014 @ 19:36 |
Nou ja, dan weet je nu in ieder geval waarom het Rover is en niet Jaguar. | |
Susteren | maandag 6 januari 2014 @ 19:37 |
Ook ff in XK8 geweest, toch heel ander caliber ![]() | |
leolinedance | maandag 6 januari 2014 @ 19:53 |
Wat wil je ook voor jouw budget en eisen. | |
Susteren | maandag 6 januari 2014 @ 19:56 |
Is een 159 beter afgewerkt van binnen? | |
leolinedance | maandag 6 januari 2014 @ 19:58 |
http://lmgtfy.com/?q=alfa+159+afwerking | |
-niemand- | maandag 6 januari 2014 @ 20:35 |
een alfa is zo ongeveer het beste wat je qua afwerking kan krijgen in die prijsklasse. vooral de versie met aluminium platen in het dasboard, geweldig gewoon ![]() | |
Palomar | maandag 6 januari 2014 @ 20:45 |
idd, en de mooie lederen zetels, lekker stuur, deuren die als kluisdeuren dichtslaan. Een soort cockpit die naar de bestuurder gericht is. Lijkt me heel wat beter dan Rover. Die hebben vaak zo'n oud engels interieur met allemaal hout en handgeschreven lettertype klokjes e.d. Moet je van houden.... [edit] ![]() vs. ![]() | |
Susteren | dinsdag 7 januari 2014 @ 07:41 |
Nja leder in een 159 met mijn budget denk ik niet. | |
Susteren | dinsdag 7 januari 2014 @ 08:22 |
En wat denken jullie van een +/-2003 Audi A4 Avant station? Genoeg leuks te vinden voor mijn budget. [ Bericht 2% gewijzigd door Susteren op 07-01-2014 08:39:00 ] | |
Susteren | dinsdag 7 januari 2014 @ 08:51 |
1.9 TDI | |
Anne | dinsdag 7 januari 2014 @ 12:48 |
Ik ben je topic inmiddels zat. |