abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135013244
quote:

Decades after the Civil Rights Movement, some Americans continue to remain segregated by choice: 40 percent of white Americans have no friends of other races, and 25 percent of non-whites surround themselves solely with people of their own race.

The surprising figures shed light on race relations in the US after last month’s acquittal of George Zimmerman led to a nationwide debate on racial prejudice. Overall, 30 percent of Americans do not have friends of other races, according to an ongoing Reuters/Ipsos poll released Thursday.

The numbers vary by region, with the American South having the lowest percentage of people with diverse friendships. States along the Pacific coast, including California, are the most diverse in terms of love, friendship, and acquaintances.

“This country has a pretty long history of restriction on inter-racial contact and for whites and blacks, even though it’s in the past, there are still echoes of this,” Ann Morning, an associate professor in the sociology department at New York University, told Reuters.

About 90 percent of Hispanic poll respondents said they had a friend of a different race, marking them the group with the most diverse friendship circles in the country. Thirty-six percent of non-whites said they have five or more friends of a different race than theirs. But the picture is different for white Americans: only 20 percent of whites said they had several friends of other races.

The divide is greatest between whites and blacks, which University of Pennsylvania professor Camille Zubrinsky Charles considers an indicator of the work that still needs to be done.

“There has been some progress, but whites and blacks in particular tend to live in separate neighborhoods,” the professor, who teaches sociology and Africana studies, told NBC.

Older generations of Americans were also more likely to show signs of racial prejudice and have fewer friends in other groups. Carlon Carter, an 18-year-old athlete from Birmingham, Ala., said that his “mom’s school… had ended segregation, but she told me there was still basically one side of the road for whites and one side of the road for blacks.”

The poll is based on the responses of more than 4,000 Americans who were surveyed since July 24. Gallup asked a similar question in 2004, to which more than 80 percent of respondents said they had close personal friends of other races. Comparatively, US friendship circles are now more segregated than they were nearly a decade ago.

The poll results were gathered in wake of the acquittal of George Zimmerman, a Florida-based neighborhood watch coordinator who was accused of murdering 17-year-old Trayvon Martin. After the not guilty verdict was announced, protesters held race rallies in at least 100 cities across the US, calling for justice for the unarmed African-American teen. President Barack Obama responded to the uproar, stating that “Trayvon Martin could have been me” and encouraging all Americans to do some “soul searching” on whether they harbor any racial prejudice.

Although friendship circles can often depend on the diversity of the region where people live – and could be unrelated to racial prejudice – the divide between whites and minorities shows just how much Americans remain segregated, whether by choice or by circumstance.
http://rt.com/usa/segregation-friendship-poll-americans-240/
Samenvatting:

Flinke percentages van Amerikaanse rassengroepen kiezen liever voor hun eigen soort wb vriendschap.
pi_135013275
Ras zoekt ras, soort zoekt soort.

De multiculti is een pleonasme, waar ook ter wereld.
pi_135013285
In Nederland en, vooral!, Groenland is het niet anders.
pi_135013288
Zo gaat dat, klagen over discriminatie en er zelf net zo schuldig aan zijn.

Kan me nog op de eerste dag op het mbo ( :') ) herinneren dat ik maar bij een groepje marokkanen ging staan omdat er bijna geen nederlanders rondliepen. Kreeg ik te horen dat 'ik niet een van hen ben'.

Ja, echt een succes. :r
:{
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:31:52 #5
395200 deadprez
One more rail
pi_135013297
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:28 schreef kievitsboom het volgende:

Kan me nog op de eerste dag op het mbo ( :') ) herinneren dat ik maar bij een groepje marokkanen ging staan omdat er bijna geen nederlanders rondliepen. Kreeg ik te horen dat 'ik niet een van hen ben'.

Je mening over een bevolkingsgroep baseren op een enkele ervaring. :')
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:32:38 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135013304
quote:

"Huh!? Zijn jullie niet homo...!?!?"
pi_135013309
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:31 schreef deadprez het volgende:

[..]

Meld. Zijn al 2 negatieve ervaring met Marrokanen. Zou het hier bij blijven denk je..?
pi_135013311
quote:

[..]

Was het er maar een. Jij woont zeker in een dorp welke ze nog niet gevonden hebben?

Laatst nog een 'stoer' jochie. Doet verschrikkelijk achterlijk bezig en als er door een man naar gekeken wordt is het 'Haha kk-kaaskop'. :{
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:34:21 #9
395200 deadprez
One more rail
pi_135013316
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:33 schreef Trebo het volgende:

[..]

Meld. Zijn al 2 negatieve ervaring met Marrokanen. Zou het hier bij blijven denk je..?
Trebo komt ook weer even stoken hoor. :')
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:36:32 #10
395200 deadprez
One more rail
pi_135013325
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:34 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Was het er maar een. Jij woont zeker in een dorp welke ze nog niet gevonden hebben?

Laatst nog een 'stoer' jochie. Doet verschrikkelijk achterlijk bezig en als er door een man naar gekeken wordt is het 'Haha kk-kaaskop'. :{
Ik woon midden in Woensel-West. Geen idee wat je probeert te zeggen met die laatste zin, ik kan er niks van maken.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135013327
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:34 schreef deadprez het volgende:

[..]

zemmel
pi_135013331
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:36 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik woon midden in Woensel-West. Geen idee wat je probeert te zeggen met die laatste zin, ik kan er niks van maken.
Jochie doet stoer -> er wordt naar gekeken -> omstander wordt uitgescholden voor kaaskop vergezeld met een ziekte.
pi_135013332
quote:

[..]

Dus je woont eigenlijk in het hol van de leeuw

vrijdag 3 januari 2014 @ 03:39:11 #14
395200 deadprez
One more rail
pi_135013335
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:38 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Jochie doet stoer -> er wordt naar gekeken -> omstander wordt uitgescholden voor kaaskop vergezeld met een ziekte.
Nou nou, het is toch verschrikkelijk. Kinderen die een grote bek trekken, het moet niet gekker worden.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135013343
quote:
9s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:39 schreef deadprez het volgende:

[..]

Nou nou, het is toch verschrikkelijk. Kinderen die een grote bek trekken, het moet niet gekker worden.
Het moet inderdaad niet gekker worden. Mensen die de elke keer als het hen goed uitkomt roepen dat ze gediscrimineerd worden maar ondertussen dezelfde mensen op hun afkomst uitlachen om een belachelijk punt te maken tegenover z'n soortgenootjes.

Hallo, doen we daar zoveel moeite voor, als blijkt dat ze niet eens respect voor ons hebben? Waar is de integratie?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:43:15 #16
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135013351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:42 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Het moet inderdaad niet gekker worden. Mensen die de elke keer als het hen goed uitkomt roepen dat ze gediscrimineerd worden maar ondertussen dezelfde mensen op hun afkomst uitlachen om een belachelijk punt te maken tegenover z'n soortgenootjes.

Hallo, doen we daar zoveel moeite voor, als blijkt dat ze niet eens respect voor ons hebben? Waar is de integratie?
Blanke koters roepen idd nooit iets naar een vrouw met een hoofddoekje, of naar een chinees, of whatever... (!)

Oh wacht...
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:44:56 #17
395200 deadprez
One more rail
pi_135013356
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:42 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Je hebt het hier over pubers hè, die zullen zich altijd als mongooltjes gedragen. De oudere generatie kaar discriminatie hoogstens aan wanneer het terecht is en je kan niet een bevolkingsgroep verantwoordelijk houden voor het gedrag van opgefokte pubers.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135013358
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Blanke koters roepen idd nooit iets naar een vrouw met een hoofddoekje, of naar een chinees, of whatever... (!)

Oh wacht...
Dat heb ik inderdaad nog nóóit meegemaakt dat iemand op straat werd uitgescholden omdat ze er anders uitzagen. Niet door de blanke jeugd in elk geval. Of er moet iets aan vooraf gegaan zijn maar dan zijn er meer factoren.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:45:39 #19
395200 deadprez
One more rail
pi_135013360
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:45 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Dat heb ik inderdaad nog nóóit meegemaakt dat iemand op straat werd uitgescholden omdat ze er anders uitzagen. Niet door de blanke jeugd in elk geval. Of er moet iets aan vooraf gegaan zijn maar dan zijn er meer factoren.
Oh ja, dan zijn er opeens meer factoren die meespelen.
Stop the violence
Down with the hate
pi_135013379
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:45 schreef deadprez het volgende:

[..]

Oh ja, dan zijn er opeens meer factoren die meespelen.
Inderdaad. Dat is wat ik meemaak. Nu kan je wel hoog en laag springen maar dat verandert er niets aan. Nederlanders zijn over het algemeen zeer respectvol naar andere mensen. (White Trash niet meegerekend maar dat is ook niet zo'n hele grote groep.)
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:50:32 #21
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135013380
quote:

[..]

:')

Mijn vriendin en haar familie hebben het vaak genoeg mee gemaakt. Heel veel vrienden ook. Niet alleen door koters btw, maar ook gewoon door 'volwassenen'.

Heb het zelf een paar keer meegemaakt dat ik bij haar was, 1x door 3 Marokkaanse gasten op Amsterdam CS, en die wilde ik toen klappen geven, maar ze liepen vrij snel weg en vriendin hield me tegen, en een andere keer in Enkhuizen, door een groepje van 5-6 kazen ofzo, maar ze liep toen achter me dus ik hoorde het even later van haar, anders had ik ze ook geklapt.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 03:51:50 #22
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135013385
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:50 schreef kievitsboom het volgende:

[..]

Inderdaad. Dat is wat ik meemaak. Nu kan je wel hoog en laag springen maar dat verandert er niets aan. Nederlanders zijn over het algemeen zeer respectvol naar andere mensen. (White Trash niet meegerekend maar dat is ook niet zo'n hele grote groep.)

>>> :N <<<

Hypocriet, schijnheilig, en van geen kwaad bewust, is misschien wat je bedoelde te zeggen, maar Nederlanders zijn echt opvallend irritant en beledigend. En dat zeg ik als Nederlander.
pi_135013388
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:50 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Mijn vriendin en haar familie hebben het vaak genoeg mee gemaakt. Heel veel vrienden ook. Niet alleen door koters btw, maar ook gewoon door 'volwassenen'.

Heb het zelf een paar keer meegemaakt dat ik bij haar was, 1x door 3 Marokkaanse gasten op Amsterdam CS, en die wilde ik toen klappen geven, maar ze liepen vrij snel weg en vriendin hield me tegen, en een andere keer in Enkhuizen, door een groepje van 5-6 kazen ofzo, maar ze liep toen achter me dus ik hoorde het even later van haar, anders had ik ze ook geklapt.
Deze hele post -> :') x 198362
pi_135013473
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:51 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

>>> :N <<<

Hypocriet, schijnheilig, en van geen kwaad bewust, is misschien wat je bedoelde te zeggen, maar Nederlanders zijn echt opvallend irritant en beledigend. En dat zeg ik als Nederlander.
Dan verhuis je naar een ander land.
Dat geklaag altijd..
Mensen leven maar één keer, dus snap niet waarom je hier je tijd aan het verdoen bent?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 04:50:07 #25
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_135013562
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 04:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat geklaag altijd..
Mensen leven maar één keer, dus snap niet waarom je hier je tijd aan het verdoen bent?
... waarom zou ik!?
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:52 schreef Trebo het volgende:

[..]

Deze hele post -> :') x 198362
Goed onderbouwd.

Misschien moet je zelf eens aan allochtone vrienden/collega's/klasgenoten vragen wat hun ervaringen met dit soort gedrag is...

De meeste hoofddoekjes die ik ken hebben het veelvuldig meegemaakt. De meeste chinezen ook. De Surinamers die ik ken ook. Etc etc.
pi_135013567
quote:
6s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 04:11 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat geklaag altijd..
Dat verhuis-jij-maar argument is zo cliche en achterhaald :')
Nederlanders klagen er ook altijd steen en been over alles, moeten zij dan maar naar Anctarctica? :')
pi_135013569
Ik vind dat vooral vrouwen racistisch kunnen zijn tegenover wildvreemde personen.
pi_135013574
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 04:54 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik vind dat vooral vrouwen racistisch kunnen zijn tegenover wildvreemde personen.
Onlangs een hoofddoekje van achteren besprongen TS? :7
pi_135013916
quote:

[..]

Dan moet je eens langs kijken wat de "blanke" jeugd uitspookt voor, tijdens en na het uitgaan elke week na wat alcohol. En hetzelfde geldt met voetbalwedstrijden. En toevallig nog met oud en nieuw.
And remember, respect is everything!
  PR/Manusje van alles vrijdag 3 januari 2014 @ 07:51:33 #30
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135013934
Dat iemand met een kleurtje, of zonder, een keer kut roept heeft niets met gescheiden wonen te maken jongens. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_135013993
Vooral om sociaal-economische redenen lijkt me.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_135014045
Gutgut, paar groepen moeten hun subsidies daar weer veilig hebben? 53 jaar terug hadden ze nog niet eens zelfde rechten dat werkt nog FF door.

Gewoon FF afwachten komt vanzelf goed.
pi_135014055
Wat is precies het probleem? Zolang ze elkaar respecteren, op het werk geen onderscheid maken en goed samen werken, zie ik het probleem echt niet hoor.

Wat ik opvallend vind is dat allochtonen vaak samen een kliekje vormen. En dan bedoel ik niet Turken bij Turken, en Surinamers bij Surinamers, maar echt een mengeling van allochtonen die zich afzonderen van autochtone Nederlanders. Dit is me vaak opgevallen tijdens pauzes op school en op sommige werkplekken.
pi_135014110
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:21 schreef Ludd het volgende:
Wat is precies het probleem? Zolang ze elkaar respecteren, op het werk geen onderscheid maken en goed samen werken, zie ik het probleem echt niet hoor.

Wat ik opvallend vind is dat allochtonen vaak samen een kliekje vormen. En dan bedoel ik niet Turken bij Turken, en Surinamers bij Surinamers, maar echt een mengeling van allochtonen die zich afzonderen van autochtone Nederlanders. Dit is me vaak opgevallen tijdens pauzes op school en op sommige werkplekken.
En dat is wat ik bedoelde te zeggen inderdaad. We kunnen wel doodleuk samenleven, doen, gezellig zijn etc, maar als ze ons niet willen en soms zelfs uitschelden hoe moeten wij dan ooit dit probleem oplossen? Ik zal het nog eens citeren: "Jij bent niet een van ons". Tsja...
pi_135014118
About 90 percent of Hispanic poll respondents said they had a friend of a different race, marking them the group with the most diverse friendship circles in the country. Thirty-six percent of non-whites said they have five or more friends of a different race than theirs. But the picture is different for white Americans: only 20 percent of whites said they had several friends of other races

Volgens blanken zijn Hispanics ook blank..
pi_135014148
quote:

[..]

Hoezo Ghetto ? in R'dam is dit 60% den haag en amsterdam 50%

In Eindhoven (regio 5621) woonden op 1 januari 2010 4010 mensen, waarvan 1410 niet-westerse allochtonen (35.2%).
pi_135014155
quote:
99s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:43 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Oh wacht...
i love you longtime
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:37:40 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_135014169
quote:

[..]

Ik woon midden in Woensel-West.
Scratch a liberal and you will find a fascist
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:41:27 #39
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135014202
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:21 schreef De_uitblinker het volgende:

[..]

Samenvatting:

Flinke percentages van Amerikaanse rassengroepen kiezen liever voor hun eigen soort wb vriendschap.
Denk dat het in Nederland niet anders is, waarschijnlijk nog erger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135014215
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Denk het niet. Waarom denk jij van wel?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:45:57 #41
45206 Pietverdriet
pi_135014236
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:43 schreef Ludd het volgende:

[..]

Denk het niet. Waarom denk jij van wel?
Buikgevoel, ervaring, hoogst onwetenschappelijk. Zou er graag eens een onderzoek naar zien
pi_135014260
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Buikgevoel, ervaring, hoogst onwetenschappelijk. Zou er graag eens een onderzoek naar zien
Waarom, zou je dan iets willen forceren op basis van de uitkomsten?

Ik denk dat zoiets lastig te meten is, en nog lastiger om er de juiste conclusies aan te verbinden. Iemand in Amsterdam zal automatisch sneller bevriend raken met mensen met een andere culturele achtergrond, dan mensen uit de Achterhoek. Simpelweg omdat ze er veel meer mee in aanraking komen.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:48:39 #43
405449 rikkerdeflikker
rikker de flikker
pi_135014264
quote:

Waarom zou je dan ook met dat soort mensen om willen gaan?

Laat staan er tussen wonen, dan is je huis meteen minder waard....
rikker de flikker
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:48:50 #44
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_135014266
quote:

[..]

Jij kijkt te veel naar Bruce Lee films. En dan specifiek de films uit '75 en '76. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_135014276
Je hebt in Nederland en eigenlijk gewoon in alle 'blanke' landen , de witte vlucht, zodra in een wijk ong. 30% niet-blank is, gaan de blanken vertrekken naar wijken waar meer dan 90% of 100% blank is
  vrijdag 3 januari 2014 @ 08:55:36 #46
45206 Pietverdriet
pi_135014320
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:48 schreef Ludd het volgende:

[..]

Waarom, zou je dan iets willen forceren op basis van de uitkomsten?

Ik denk dat zoiets lastig te meten is, en nog lastiger om er de juiste conclusies aan te verbinden. Iemand in Amsterdam zal automatisch sneller bevriend raken met mensen met een andere culturele achtergrond, dan mensen uit de Achterhoek. Simpelweg omdat ze er veel meer mee in aanraking komen.
Waarom wil jij het niet weten?
Ik weet dat Nederland veel racistischer is dan PC NL wil weten
Volgens mij erger dan de VS
pi_135014335
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik denk dit ook. Geen raszuivere vriendenkring hebben :')
pi_135014350
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:55 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom wil jij het niet weten?
Ik weet dat Nederland veel racistischer is dan PC NL wil weten
Volgens mij erger dan de VS
je hebt in Nederland vooral veel socialistisch rascisme, negers kunnen niet zelfstandig denken/leven dus moeten we ze helpen met allerlei sociale programma's

rijke linkse elite rascisme
pi_135014371
quote:

[..]

Dit dus. Blanke jongeren zie ik altijd netjes opzij gaan voor passerende mensen en wanneer een bang oma'tje een drukke weg over moet steken staan deze jongens paraat voor deze mevrouw.

Nederlandse jongeren _O_
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_135014373
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:34 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ik mag in dit topic ook niet ontbreken dan toch :)
pi_135014379
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:58 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

je hebt in Nederland vooral veel socialistisch rascisme, negers kunnen niet zelfstandig denken/leven dus moeten we ze helpen met allerlei sociale programma's

rijke linkse elite rascisme
Zijn er speciale sociale programma's voor negers in Nederland?
pi_135014392
Kom op Koos, er zijn zoveel projecten speciaal voor allochtonen
pi_135014404
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:02 schreef arjan1112 het volgende:
Kom op Koos, er zijn zoveel projecten speciaal voor allochtonen
Je hebt het over negers. Dan denk ik aan roetzwarte mannen en programma's die afgestemd zijn op huidskleur.

Of ben jij zo'n eencellige Tokkie die alles en iedereen met een afwijkend kleurtje neger noemt?
pi_135014416
Nou nee, je kan Surinamers negers noemen, hoewel ze dat in principe niet echt zijn

Tsja
pi_135014426
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:04 schreef arjan1112 het volgende:
Nou nee, je kan Surinamers negers noemen, hoewel ze dat in principe niet echt zijn

Tsja
Bestaan er speciale programma's voor Surinamers?
pi_135014432
Dat scholen meer geld krijgen voor een 'allochtone' leerling is een goed voorbeeld.
pi_135014448
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:06 schreef arjan1112 het volgende:
Dat scholen meer geld krijgen voor een 'allochtone' leerling is een goed voorbeeld.
Dat heeft dan met een eventuele achterstand te maken, niet met de mate van pigment. Kan je trouwens een bron aanvoeren waaruit blijkt dat scholen voor elke allochtoon meer geld krijgen?
pi_135014474
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:25 schreef Trebo het volgende:

Er is maar één ras. :')
pi_135014475
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bestaan er speciale programma's voor Surinamers?
http://www.expertisecentrummantelzorg.nl/smartsite.dws?id=116863
pi_135014516
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:10 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Er is maar één ras. :')
Verwar je ras nu niet met soort?
pi_135014556
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:07 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat heeft dan met een eventuele achterstand te maken, niet met de mate van pigment. Kan je trouwens een bron aanvoeren waaruit blijkt dat scholen voor elke allochtoon meer geld krijgen?
Achterstandsleerling

Leerling in het reguliere basisonderwijs die volgens het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap behoort tot een achterstandscategorie. Op grond daarvan krijgen basisscholen extra financiële middelen toegewezen.

Tot en met het schooljaar 2005/'06 betreft het de volgende categorieën:
- Nederlandse leerlingen van ouders met een laag opleidingsniveau.
- schipperskinderen;
- woonwagen- en zigeunerkinderen;
- leerlingen die behoren tot een culturele minderheid (cumi-leerlingen) en waarvan de ouders een laag opleidings- en beroepsniveau hebben;

Vanaf het schooljaar 2009/'10 gaat het uitsluitend om kinderen van ouders die een laag opleidingsniveau hebben.

In de tussenliggende schooljaren (2006/'07-2008/'09) was er een overgangssituatie, waarbij afhankelijk van de leeftijd van de leerling de oude of nieuwe indeling van toepassing was.

Toelichting:
Het begrip achterstandsleerling is gedefinieerd door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap. Bij het vaststellen van de financiële vergoeding van een basisschool houdt de overheid rekening met de achtergrond van de leerlingen. Om de hoogte van de vergoeding te bepalen wordt eerst aan alle leerlingen in het basisonderwijs een gewicht van 1 toegekend. Vervolgens krijgen achterstandsleerlingen een extra gewicht. Voor hen is de vergoeding dus hoger.

Tot en met het schooljaar 2005/'06 waren de criteria voor de extra gewichten:
- 0.25 voor Nederlandse (d.w.z. autochtone) kinderen met ouders die volgens het Ministerie van OCW een laag opleidingsniveau hebben;
- 0.40 voor schipperskinderen;
- 0.70 voor woonwagen- en zigeunerkinderen. Bij woonwagenkinderen gaat het onder meer om een deel van de kinderen van kermisexploitanten, circusartiesten en autohandelaren;
- 0.90 voor cumi-leerlingen met ouders die volgens het Ministerie van OCW een laag opleidings- en beroepsniveau hebben.

Vanaf het schooljaar 2006/'07 is stapsgewijs een nieuwe gewichtenregeling ingevoerd. Het criterium om een basisschool al of niet extra middelen toe te wijzen, is sindsdien het opleidingsniveau van de ouder(s). Hiermee vervielen de 'oude' criteria van etniciteit en beroep. In de nieuwe regeling van het Ministerie van OCW wordt gewerkt met twee andere gewichten: 0.30 en 1.20:
- 0.30 voor leerlingen waarvan beide ouders maximaal lbo/vbo, praktijkonderwijs of de vmbo basis- of kaderberoepsgerichte leerweg hebben gedaan óf waarvan beide ouders maximaal twee jaar onderwijs in een andere schoolopleiding in het voortgezet onderwijs aansluitend op het basisonderwijs hebben gevolgd, bijvoorbeeld lts, ambachtsschool of huishoudschool;
- 1.20 voor leerlingen van wie één van de ouders maximaal basisonderwijs of (v)so-zmlk heeft gehad en de ander maximaal dezelfde opleiding heeft gevolgd óf het lbo/vbo, praktijkonderwijs of de vmbo basis- of kaderberoepsgerichte leerweg heeft doorlopen óf maximaal twee jaar onderwijs in een andere schoolopleiding in het voortgezet onderwijs aansluitend op het basisonderwijs heeft gevolgd, bijvoorbeeld lts, ambachtsschool of huishoudschool.

De nieuwe regeling is in vier jaar ingevoerd. Elk jaar is naast de nieuwe instroom ook een nieuwe leeftijdsgroep van de zittende leerlingen volgens de nieuwe systematiek geteld. Tot en met het schooljaar 2008/'09 bestonden de oude en nieuwe gewichtenregeling daardoor naast elkaar. In het schooljaar 2006/'07 zijn de nieuwe leerlingen van 4 jaar en de zittende leerlingen van 5 jaar volgens de nieuwe gewichtenregeling geteld. In schooljaar 2007/'08 vielen de nieuwe 4-jarigen en de zittende leerlingen van 5-7 jaar onder de nieuwe regeling. In het schooljaar 2008/'09 gold dit voor de nieuwe 4-jarigen en de zittende leerlingen van 5-9 jaar. Vanaf het schooljaar 2009/'10 vallen alle leerlingen onder de nieuwe regeling.

Het toekennen van gewichten aan leerlingen gebeurt alleen in het reguliere basisonderwijs. In het speciaal basisonderwijs komt dit onderscheid naar achterstandscategorie niet voor.
Zie ook: CUMI-leerling

Het is blijkbaar in 2005 veranderd...

eerst kreeg een school dus 190% voor een allochtone leerling waarvan zijn ouders mavo hadden gedaan.. en 125% voor een autochtoon waarvan de ouders ook mavo hadden gedaan.
pi_135014587
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:13 schreef Ludd het volgende:

[..]

Verwar je ras nu niet met soort?
Nee. Er is maar één menselijk ras. Dat hele ras-denken is zo 19de eeuws.

Binnen die zogenaamde 'rassen' die je zou kunnen onderscheiden zijn de genetische verschillen vaak nog groter dan tussen die 'rassen'. Zo kunnen wij veel meer overeenkomsten hebben met zwarte Afrikanen dan sommige zwarte Afrikanen met elkaar hebben. Of zo lijken mensen uit het gebeid Pakistan-India e.o. s veel meer op ons dan dat ze op Afrikanen lijken, hoewel je dat op basis huidskleur toch niet zou denken.

Daarbij is het begrip ras ook gewoon een vaag. Wanneer behoor je dan tot een ras? Dat ligt helemaal aan de interpretatie van het begrip ras.
pi_135014603
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:18 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Nee. Er is maar één menselijk ras. Dat hele ras-denken is zo 19de eeuws.

Maar de mens als zodanig is toch een soort, geen ras? Althans, dat meen ik uit mijn biologielessen te herinneren.
pi_135014606
cumi leerling..
Leerling behorend tot een culturele minderheid, door het Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap gedefinieerd als een leerling die aan één van de onderstaande voorwaarden voldoet:
- behoort tot een Molukse bevolkingsgroep;
- ten minste één van de ouders/voogden is afkomstig uit Griekenland, Italië, (voormalig) Joegoslavië, Kaapverdië, Marokko, Portugal, Spanje, Tunesië of Turkije;
- ten minste één van de ouders/voogden is afkomstig uit Suriname, Aruba of de Nederlandse Antillen;
- ten minste één van de ouders/voogden is afkomstig uit een ander, niet-Engelstalig land buiten Europa, met uitzondering van Indonesië;
- ten minste één van de ouders/voogden is door de Minister van Justitie als vreemdeling toegelaten op grond van artikel 15 van de Vreemdelingenwet.

Dit is dus keihard racisme. Maar ok het is in 2005 afgeschaft.
pi_135014648
Het is nu nog erger geworden nu krijg je 220% voor een leerling waarvan de ouders alleen basischool hebben gedaan..
pi_135014657
quote:
Surinamers zijn geen allochtonen.
pi_135014696
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:19 schreef Ludd het volgende:

[..]

Maar de mens als zodanig is toch een soort, geen ras? Althans, dat meen ik uit mijn biologielessen te herinneren.
Euh, je hebt gelijk. Ik haal even de begrippen door elkaar. Er is inderdaad één menselijk soort.

Dat verandert overgens niets aan wat ik zei. Het ras-denken is heel 18de eeuws,ontzettend achterhaald en tevens zelfs enigszins gevaarlijk.
pi_135014698
Als jij als ouder dus Havo / Mbo hebt gedaan dan moet je je kinderen dus naar een school sturen waar de helft van de ouders alleen basisschool of max 2 jaar lts hebben gehad..

dan bestaat de klas uit maar een leerling of 20... als alle ouders HBO hebben gedaan zitten ze met een mannetje of 37
pi_135014720
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Surinamers zijn geen allochtonen.
Natuurlijk zijn dat wel allochtonen. Tenzij de persoon zelf en de beide ouders in Nederland zijn geboren.
pi_135014742
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:29 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn dat wel allochtonen. Tenzij de persoon zelf en de beide ouders in Nederland zijn geboren.
Akkoord, ik heb het effe uitgezocht en Surinamers zijn inderdaad allochtoon. Beetje vreemd, maar goed.
pi_135014758
de re-migranten uitkering is ook keihard rascime

u bent 55 jaar heeft al 3 jaar een uitkering en komt uit Turkije, Marokko, Suriname, Tunesië, Kaapverdië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Macedonië (FYROM), Slovenië, Kosovo, de Molukken, Griekenland, Italië, Portugal of Spanje of u heeft ooit asiel gekregen in Nederland.

nu mag je teruggaan en dan krijg je tot je 67ste een uitkering van 650 euro per maand

u bent Nederlands? u mag niet vertrekken naar het buitenland en u krijgt niets.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:34:55 #72
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135014786
Bron OP is RT.com = de NOS van Poetin :P.

Waar en hoe hebben ze dat onderzoek gehouden?

In Friesland blijven de rassen ook meer gescheiden dan in Amsterdam. Simpelweg omdat er weinig te mengen valt. In Siberië zie je ook nauwelijks segregatie op basis van huidskleur. :P

Vorig jaar vakantie in Colorado. 4% van de bevolking is "zwart" volgens wiki,. En dan voornamelijk in de steden. Heb daar in drie weken Rockies minder kleurtjes gezien dan tijdens een de hele Sneekweek. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Colorado
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135014824
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

u bent 55 jaar heeft al 3 jaar een uitkering en komt uit Turkije, Marokko, Suriname, Tunesië, Kaapverdië, Servië, Bosnië-Herzegovina, Kroatië, Montenegro, Macedonië (FYROM), Slovenië, Kosovo, de Molukken, Griekenland, Italië, Portugal of Spanje of u heeft ooit asiel gekregen in Nederland.

nu mag je teruggaan en dan krijg je tot je 67ste een uitkering van 650 euro per maand

Hoezo mag je als Nederlander niet vertrekken naar het buitenland?

Overigens vind ik het zelfmedelijden dat jij hier tentoon spreidt echt hilarisch. Ga door!
pi_135014871
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoezo mag je als Nederlander niet vertrekken naar het buitenland?

Overigens vind ik het zelfmedelijden dat jij hier tentoon spreidt echt hilarisch. Ga door!
dat mag wel, maar je krijgt geen uitkering van 650 euro, een buitenlander wel dus dat is racisme http://www.nmigratie.nl/nmi.php?mnu=12 45 is nu 55 geworden..
pi_135014887
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:39 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat mag wel, maar je krijgt geen uitkering van 650 euro, een buitenlander wel dus dat is racisme http://www.nmigratie.nl/nmi.php?mnu=12 45 is nu 55 geworden..
Tsja, veel Nederlanders willen blijkbaar dat allochtonen remigreren. Dan is dit een goede stimulans.
pi_135014895
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:34 schreef Hyperdude het volgende:
Bron OP is RT.com = de NOS van Poetin :P.

Waar en hoe hebben ze dat onderzoek gehouden?

In Friesland blijven de rassen ook meer gescheiden dan in Amsterdam. Simpelweg omdat er weinig te mengen valt. In Siberië zie je ook nauwelijks segregatie op basis van huidskleur. :P

Vorig jaar vakantie in Colorado. 4% van de bevolking is "zwart" volgens wiki,. En dan voornamelijk in de steden. Heb daar in drie weken Rockies minder kleurtjes gezien dan tijdens een de hele Sneekweek. ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Colorado
Chris Rock zei al dat Negers in een stuk of 10 gebieden wonen, in de rest van het land woont white trash dat in hun caravan hun zusje naait... weheheh
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:41:56 #77
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135014916
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:39 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Lijkt me logisch he? "ze" krijgen geen geld om weg te gaan, maar om terug te gaan ;).

Zo kan je alles wel racisme gaan noemen en verliest de term nog meer betekenis.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_135014918
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, veel Nederlanders willen blijkbaar dat allochtonen remigreren. Dan is dit een goede stimulans.
ik wil ook wel op me 55ste naar Brazilie vetrekken en 650 euro per maand toe krijgen
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:42:35 #79
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_135014927
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je het oprot-premie noemt, is het discriminatie de ene kant op.
Als je het uitkering noemt, is het discriminatie de andere kant op. :)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_135014933
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:41 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ik wil ook wel op me 55ste naar Brazilie vetrekken en 650 euro per maand toe krijgen
Ik zou best 650 euro per maand over hebben voor jouw vertrek.
pi_135014946
ok, de advocaten sturen het contract op
pi_135015041
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:43 schreef arjan1112 het volgende:
ok, de advocaten sturen het contract op
Jij kunt niet eens een advocaat betalen man.
pi_135015073
herken me er wel in: 0,0 buitenlandse/allochtoonse/andere-huidskleurige vrienden/kennissen en/of familieleden

ik zal wel uit een racistisch gezin komen :9
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  vrijdag 3 januari 2014 @ 09:51:49 #84
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_135015093
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:50 schreef Leipo666 het volgende:
herken me er wel in: 0,0 buitenlandse/allochtoonse/andere-huidskleurige vrienden/kennissen en/of familieleden

Ik had op de lagere school een surinaamse beste vriend, op de middelbare school een Filipijn en een indo als stapmaten. tegenwoordig werk ik met 2 surinamers.

Dus ik ben een rasechte Nazi B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_135015097
ik heb wel allochtone familie.. als je indo's nog allochtonen kan noemen althans.. me zwager is een Chinees/Molukker en een oom is blank/indonesies
pi_135015116
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik had op de lagere school een surinaamse beste vriend, op de middelbare school een Filipijn en een indo als stapmaten. tegenwoordig werk ik met 2 surinamers.

Dus ik ben een rasechte Nazi B-).
in het verleden ook wel een turk en een indo als vriend gehad, maar tegenwoordig dus helemaal niets meer (overigens ontvriend door verhuizingen, niet door issues onderling ;) )
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_135015190
quote:
15s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:48 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Jij kijkt te veel naar Bruce Lee films. En dan specifiek de films uit '75 en '76. :{

Inderdaad :D.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_135015346
quote:

[..]

Samenvatting:

Een hoge opleiding werkt als een equalizer - ik had Amerikaanse vrienden met hele verschillende achtergronden (Indiaas-Amerikaans, Afrikaans-Amerikaans, Zuid-Koreaans-Amerikaans, Iers-Amerikaans, etc.). Maar laag-opgeleide Amerikanen, of ze blank of zwart zijn, missen vaak de social skills om zich aan te passen aan andere culturen.

In Boston ging ik regematig naar muziekuitvoeringen kijken, en als er bijvoorbeeld Jazz werd gespeeld, dan was meer dan de helft van de toeschouwers zwart. De mensen die je daar zag, leken qua gedrag in de verste niet op de Cosby's. Geen aangenaam volk. Hetzelfde geldt voor de blanken die we een keer in een trailer park tegenkwamen, toen we de verkeerde campeerplaats :) hadden uitgezocht.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_135015397
Interssant is dat dat onderzoek natuurlijk wel degelijk qua methodiek gebaseerd is erop of die personen een raciale indeling van anderen aanhoud.

De ondervraagden wordt gevraagd of ze '5 of meer vrienden van een ander ras hebben'...:

Stel je voor dat een blank (WASP) persoon bv behoren tot een vriendenkring met bv. Yuri Eisenberg, Lucca Pavarotti, Pablo Escobar, John Zhirovski, Barrack Moumni, maar antwoord 'dat dat allemaal blanken zoals hij zijn' ?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_135015450
quote:
Hardop gelachen.

"Hou me tegen, hou me tegen!!" _O-
pi_135015530
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:07 schreef RM-rf het volgende:
Interssant is dat dat onderzoek natuurlijk wel degelijk qua methodiek gebaseerd is erop of die personen een raciale indeling van anderen aanhoud.

De ondervraagden wordt gevraagd of ze '5 of meer vrienden van een ander ras hebben'...:

Stel je voor dat een blank (WASP) persoon bv behoren tot een vriendenkring met bv. Yuri Eisenberg, Lucca Pavarotti, Pablo Escobar, John Zhirovski, Barrack Moumni, maar antwoord 'dat dat allemaal blanken zoals hij zijn' ?
Voor oogonderzoek op vrijwilligers moesten we vragen van welk ras ze waren. En dan zat er zo nu en dan een 'Hispanic' tussen. Die spierwit was.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_135015636
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit dus. Blanke jongeren zie ik altijd netjes opzij gaan voor passerende mensen en wanneer een bang oma'tje een drukke weg over moet steken staan deze jongens paraat voor deze mevrouw.

Nederlandse jongeren _O_
Mijn Duitse vriendin werd altijd op uiterst respectvolle wijze uitgemaakt voor kankermof als ze dronken Nederlandse voetbalsupporters aansprak die tegen onze schutting aan pisten.
Hello, my name is Oliver
  vrijdag 3 januari 2014 @ 10:18:52 #93
45206 Pietverdriet
pi_135015657
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:18 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Mijn Duitse vriendin werd altijd op uiterst respectvolle wijze uitgemaakt voor kankermof als ze dronken Nederlandse voetbalsupporters aansprak die tegen onze schutting aan pisten.
Koos ziet dat als loffelijk gedrag
pi_135016008
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:18 schreef het_grobbekuiken het volgende:

[..]

Zo rollen Nederlanders.
pi_135016365
quote:
Een pinda die Nederlanders kazen noemt, kan het nog lekkerder? :9
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_135016491
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zo rollen Nederlanders.
Is toch een hele verbetering vergeleken met kaalscheren en op een platte wagen door de stad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 3 januari 2014 @ 11:01:09 #97
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_135016633
Chinatown.
Say what?
pi_135017195
quote:

Juist.
pi_135019005
Suriname is wel een succesvolle multiculturele samenleving, Creolen, Javanen, Hindoestanen, Boeroes, Bosnegers

of niet
pi_135019343
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:22 schreef arjan1112 het volgende:
Suriname is wel een succesvolle multiculturele samenleving, Creolen, Javanen, Hindoestanen, Boeroes, Bosnegers

of niet
Ook daar zijn zo nu en dan wel spanningen tussen de verschillende etnische groepen hoor. Hier in Nederland worden koelies ook regelmatigd gedist door andere Surinamers.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:38:04 #101
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_135019497
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:50 schreef Leipo666 het volgende:

Bij mij is het juist andersom. maar 10% van m'n vrienden is Nederlands. :D

Maarja Amsterdammer hier. ;) Moet wel zeggen dat al de niet-nederlandse vrienden wel allemaal heel goed (of beter) Nederlands kunnen dan een Nederlander.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_135019685
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Maarja Amsterdammer hier. ;) Moet wel zeggen dat al de niet-nederlandse vrienden wel allemaal heel goed (of beter) Nederlands kunnen dan een Nederlander.
Maakt het nog uit welke Nederlander?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 12:47:12 #103
45206 Pietverdriet
pi_135019754
quote:
2s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Grappig dat jij je gekleurde vrienden niet als Nederlanders ziet, of hebben ze geen NL staatsburgerschap
pi_135020551
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nederlandse jongeren _O_
Mijn ervaring, in Amsterdam, is dat de enige groep die veelal netjes opstaan voor bejaarden en zwangere vrouwen in het OV... Creoolse Surinamers zijn.
Hollanders en andere allochtonen? Forget it.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:13:52 #105
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_135020608
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat jij je gekleurde vrienden niet als Nederlanders ziet, of hebben ze geen NL staatsburgerschap
Ik wou er nog 'echte' voor zitten tussen haakjes ;) Je hebt wel een punt natuurlijk.

Het ging me nu even om niet-nederlandse afkomst/cultuur.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_135020656
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Mijn ervaring, in Amsterdam, is dat de enige groep die veelal netjes opstaan voor bejaarden en zwangere vrouwen in het OV... Creoolse Surinamers zijn.
Dat komt omdat hun oma's slaan.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:18:44 #107
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_135020777
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Waarom zou ik moeten opstaan voor een bejaarde? Voor iemand die slecht ter been is, a la, maar ouderen zijn tegenwoordig vaak vitaal genoeg om op hun eigen beentjes te blijven staan.
pi_135020801
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:15 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Dat komt omdat hun oma's slaan.
En dat... Zou iedere opoe moeten doen, met de deegroller.
pi_135020845
quote:

[..]

Maar was het andersom geweest was er een rechtzaak gekomen
pi_135020850
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Waarom zou ik moeten opstaan voor een bejaarde? Voor iemand die slecht ter been is, a la, maar ouderen zijn tegenwoordig vaak vitaal genoeg om op hun eigen beentjes te blijven staan.
______________ -O-
  vrijdag 3 januari 2014 @ 13:50:38 #111
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135022103
eigenlijk dus alleen in de deep south als ik het goed lees... verder natuurlijk een flutonderzoek en wat leuke propaganda van RT
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:14:07 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_135023139
Wat een flutonderzoek.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:22:35 #113
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135023446
quote:

Volgens mij een natuurkundige wet. Soort zoekt soort.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:32:05 #114
262 Re
Kiss & Swallow
pi_135023855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

de enige analogie is juist het omgekeerde... actie = - reactie

siirt zoekt soort is een spreekwoordelijke observatie
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_135023942
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:32 schreef Re het volgende:

[..]

de enige analogie is juist het omgekeerde... actie = - reactie

siirt zoekt soort is een spreekwoordelijke observatie
Bovendien bewijzen huisdieren het tegendeel.
pi_135050347
quote:

[..]

Dit dus.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:18:51 #117
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135050934
quote:

[..]

Oh ik heb wel degelijk meegemaakt dat blanke sukkeltjes willekeurige meisjes met hoofddoekjes uitscholden toen deze meisjes in de trein stapten. Mensen die elkaar verder niet kenden aangezien ze uit verschillende treinen kwamen.

Maar goed, ik denk dat jij een nogal eenzijdig wereldbeeld hebt.
Krekker is de bom!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:29:56 #118
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135051492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:13 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Voor oogonderzoek op vrijwilligers moesten we vragen van welk ras ze waren. En dan zat er zo nu en dan een 'Hispanic' tussen. Die spierwit was.
Sowieso een rare definiering van de groepen, al sluit het wel aan op wat gebruikelijk is in de VS.

Whites: kan van alles zijn (gemengd Europeaans, Italiaans, Iers, Russisch of uit andere Oost-Europese landen.
Blacks: kan van alles zijn (African American, zwarten uit Europa of gewoon Afrikanen)
Hispanic: kan zijn: white, black, mixed, uit diverse landen

Niet zo gek dat Hispanics de meeste vrienden hebben van verschillend ras. Ze hebben een gemeenschappelijke deler: zijn allemaal hispanic.

quote:
Thirty-six percent of non-whites said they have five or more friends of a different race than theirs. But the picture is different for white Americans: only 20 percent of whites said they had several friends of other races.
En wat als je sowieso niet meer dan 5 vrienden hebt :') :D
Krekker is de bom!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:33:27 #119
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135051631
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:32 schreef Ludd het volgende:

[..]

Ook daar zijn zo nu en dan wel spanningen tussen de verschillende etnische groepen hoor. Hier in Nederland worden koelies ook regelmatigd gedist door andere Surinamers.
In Suiname valt het de laatste tijd best mee. Wellicht dat het bij de Surinamers in Nederland erger is, omdat een deel daarvan wat meer vasthoudt aan de oude segregatie... geen idee

Al was de oude segregatie meer als: iedereen ging wel met elkaar om, alleen relaties/trouwen was not done. Tegenwoordig zijn ook relaties en huwelijken buiten de groep veel meer geaccepteerd.

Niet voor niets dat je daar een moskee en synagoge naast elkaar hebt staan :)
Krekker is de bom!
pi_135051706
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:29 schreef KreKkeR het volgende:

En wat als je sowieso niet meer dan 5 vrienden hebt :') :D
Dan ben je, vrees ik, een Fokker :@
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:37:35 #121
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135051784
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houden :')
Krekker is de bom!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:51:41 #122
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135052338
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:37 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houden :')
Kom eens met een argument dan ipv een loze kreet. :')
1947-2016
pi_135052372
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houden
Omdat jij wellicht eerder doelt op biologie en niet op natuurkunde, en ook dan klopt het niet geheel...

http://www.sci-news.com/g(...)human-dna-01558.html
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:58:53 #125
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135052570
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:52 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Omdat jij wellicht eerder doelt op biologie en niet op natuurkunde, en ook dan klopt het niet geheel...

http://www.sci-news.com/g(...)human-dna-01558.html
Huh? je quote mijn naam, maar met iets wat ik niet gezegd heb...
1947-2016
pi_135052682
quote:
5s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:58 schreef Red_85 het volgende:

Vaag, ging echt vanzelf :D
Linux :')
pi_135057172
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:33 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

In Suiname valt het de laatste tijd best mee. Wellicht dat het bij de Surinamers in Nederland erger is, omdat een deel daarvan wat meer vasthoudt aan de oude segregatie... geen idee
Ik had juist de indruk dat er in Suriname nog veel goed was omtrent etniciteit, en dan met name tussen Hindoestanen en Creolen/Marrons. Bij het aanstellen van bestuurders van (staats)bedrijven e.d. is er toch nog al eens gedoe omtrent de etniciteit van de kandidaten? Dat zie ik in Nederland niet snel gebeuren.
pi_135057570
Is hier in Nederland ook, denk ik.
I´m back.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 09:57:33 #129
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135057791
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kom eens met een argument dan ipv een loze kreet. :')
Ten eerste heeft het gezegde geen zak met natuurkunde te maken, eerder met psychologie.

Ten tweede heeft 'soort' in het gezegde betrekking op definitie nummer 1:

quote:
soort (de/het; v(m) en o; meervoud: soorten)

1
voorwerpen enz. die een gemeenschappelijk karakter hebben: ons soort mensen mensen als wij; soort zoekt soort gelijksoortige (m.n. slechte) mensen weten elkaar altijd te vinden

2
(biologie) onderafdeling van een geslacht

3
min of meer met de eigenschappen die de bepaling noemt: een soort geleerde
Ras is niet hetzelfde als karakter, ook niet een beetje en ook niet een klein beetje.

Met het spreekwoord wordt bedoeld dat mensen met een gemeenschappelijk karakter (en bijv. gemeenschappelijke interesses, etc) elkaar weten te vinden. Dat is echt totaal wat anders

Dat je in de praktijk ziet dat in sommige situaties mensen om blijven gaan met mensen van hetzelfde ras is sowieso geen 'wet'. Het is een situatie die soms plaatsvindt afhankelijk van de sociale situatie in een land.

Een situatie die o.a. kan worden veroorzaakt door:
- culturele verschillen
- ras als sociaal construct
- historisch bepaalde woongebieden
- historisch bepaaldemaatschappelijke posities

Ook wanneer sprake is van 1 'ras' zul je zien dat mensen van verschillende culturen vaak samenkleven. Dit heeft niks te maken met het ras, maar met het feit dat men bijvoorbeeld dezelfde taal spreekt, of cultureel bepaalde interesses heeft, of denkt te hebben en hierbij in de veronderstelling te zijn geen gemeenschappelijke interesses te delen met mensen uit een andere cultuur.

Op het moment dat onderscheid maakt tussen rassen, wat in feite meer een sociaal construct is dan een biologisch feit (het is vrij arbitrair onderscheid op enkele oppervlakkige zichtbare kenmerken) kan sprake zijn van culturele verschillen wanneer de mensen van oorsprong uit andere gebieden komen. Op het moment dat deze mensen echter uit hetzelfde gebied komen is er vaak in veel mindere mate sprake van culturele verschillen en is het vaak puur de (vaak historisch bepaalde) veronderstelling dat men anders is, die ertoe leidt dat men niet met elkaar omgaat. De kleine culturele verschillen die er nog wel zijn, worden vaak door deze cirkelredenatie in stand gehouden.

Ook kan het natuurlijk zo zijn dat men mede door bovenstaande redenen niet in dezelfde gebieden woont en niet bij dezelfde bedrijven werkt, waardoor men elkaar simpelweg niet tegenkomt. Wat er ook toe kan leiden dat de veronderstelling dat men werkelijk anders is in stand wordt gehouden en wat er zelfs toe leidt dat er werkelijk kleine culturele verschillen blijven bestaan.

Dat soort zoekt soort in sommige gevallen dus ook betrekking lijkt te hebben op de rassen die wij onderscheiden maakt het niet een of andere wet die altijd opgaat. Op basis van bovenstaande uitleg probeer ik je duidelijk te maken dat vooral de maatschappelijke situatie er soms toe leidt dat soort zoekt soort betrekking lijkt te hebben op ras.

Zodra die situatie anders is, zie je echter dat mensen elkaar gaan opzoeken op basis van werkelijke karaktereigenschappen i.p.v. op basis van de veronderstelling dat iemand toch wel anders zal zijn puur op basis v/h ras.

Dit bewijs vind je dus ook terug in het nieuwsbericht, waar wordt aangegeven dat het per staat/gebied behoorlijk verschilt in hoeverre mensen omgaan met mensen van een ander ras. En ook in het feit dat Hispanics (die bestaan uit mensen van meerdere rassen) op basis van hun sociale situatie juist wel heel veel omgaan met mensen uit andere rassen.
Krekker is de bom!
pi_135057945
Maar dit is zon typisch 'probleem' wat alleen maar bestaat omdat er een probleem van gemaakt wordt. Wij groeien op met mensen, als 1 "ras". 5 Vrienden zijn dus ook gewoon 5 vrienden, 5 mensen, en niet "2 negervrienden, 2 Hollanders en een Turk". Maar dan komt de overheid of een of ander vaag (subsidie)clubje met "ja, maar die witte die tellen niet hoor! Die zijn niet officieel zielig gekeurd!" :') Wat maakt het nou uit, het zijn 5 mensen; door continue dat onderscheid te blijven maken geef je aan dat ze blijkbaar toch niet gelijk zijn aan elkaar.

Ik zou ze eerder bekijken als groepen met verschillende gewoonten. In dat geval is het logisch dat er minder gemengd wordt. Waarom je dat toch moet gaan opdringen.. Zo lang iedereen respect heeft voor elkaar is er niks aan de hand.
pi_135059267
In een groot deel van de staten is 80%+ nog blank, dat is het natuurlijk ook nog relatief 'moeilijk' om niet-blanke vrienden te maken als blanke.

Kijk eens naar een kaart als deze:

In een enorm deel van de VS zijn er bijna geen niet-blanken om vriendjes mee te worden.
pi_135059383
Dit is toch al langer bekend.
Ура для россии
pi_135059484
Ja op die kaart gebruiken ze de atlas definitie van 'blank'
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:06:35 #134
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135059796
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:53 schreef arjan1112 het volgende:
Ja op die kaart gebruiken ze de atlas definitie van 'blank'
'Atlas definitie'? :?
Krekker is de bom!
pi_135059828
ja dat arabieren en indiers blank zijn
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:18:27 #136
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135060072
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:08 schreef arjan1112 het volgende:
En vanwaar dat dit een atlasdefinitie wordt genoemd?

En bij welk ras zou jij ze dan indelen?
Krekker is de bom!
pi_135060101
geen idee of dat zo word genoemd, in een atlas zie je dat die landen als blank aangegeven staan
pi_135060118
Ja weet ik niet
i.i.g niet noord- europees
pi_135060267
quote:
Arabieren volgens sommige etnografische kaarten wel, Indiërs nooit bij mijn weten.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:29:46 #140
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135060330
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:27 schreef Ludd het volgende:

[..]

Arabieren volgens sommige etnografische kaarten wel, Indiërs nooit bij mijn weten.
Indiers worden al vanaf het begin gerekend tot het kaukasische ras. Sterker nog, zelfs Ethiopiers worden (vaak) deels tot deze groep gerekend.

Maar goed, tis zo arbitrair als het maar kan..
Krekker is de bom!
pi_135060406
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Indiers worden al vanaf het begin gerekend tot het kaukasische ras. Sterker nog, zelfs Ethiopiers worden deels tot deze groep gerekend.

Maar goed, tis zo arbitrair als het maar kan..
Indo-Ariërs ja. Indiërs toch niets?
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:56:28 #142
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135061040
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:32 schreef Ludd het volgende:

[..]

Indo-Ariërs ja. Indiërs toch niets?
Varieert blijkbaar en de meningen verschillen natuurlijk ook nog eens wat natuurlijk vrij logisch is bij zoiets arbitrairs:

quote:
Modern anthropologists classify Indians as belonging to one of four major ethno-racial groups, which overlap significantly because of racial admixture: Caucasoids, Australoids, Mongoloids and Negritos. The Caucasoids are largely confined to the north and generally speak Indo-Aryan languages and extends till the plains of Assam Valley; Australoids are found in the south and generally speak Dravidian languages; Mongoloids are largely confined to the hills of Northeastern region of the country and for the most part, speak Tibeto-Burman languages; and Negritos are found on the Andaman Islands located on the southeastern side of the country. These speak a language known simply as Great Andamanese, a linguistic isolate not related to any known language. And finally, Austroasiatic languages are spoken by only tribals or Adivasis, who can be of either Australoid or Mongoloid racial stock.[11]

http://en.wikipedia.org/wiki/Indian_people
quote:
19th century classifications of the peoples of India considered the Dravidians of non-Caucasoid stock as Australoid or a separate Dravida race, and assumed a gradient of miscegenation of high-caste Caucasoid Aryans and indigenous Dravidians. In his 1939 The Races of Europe, Carleton S. Coon thus described the Veddoid race as "possess[ing] an obvious relationship with the aborigines of Australia, and possibly a less patent one with the Negritos" and as "the most important element in the Dravidian-speaking population of southern India".[30] In his later The Living Races of Man (1965), Coon considerably amended his views, acknowledging that "India is the easternmost outpost of the Caucasoid racial region". However, he still recognized an Australoid substrate throughout the subcontinent, writing that "the earliest peoples who have left recognizable survivors were both Caucasoid and Australoid food gatherers. Some of the survivors are largely Caucasoid; others are largely Australoid."[31]

There was no universal consensus of the validity of the "Caucasian" grouping within those who attempted to categorize human variation. Thomas Henry Huxley in 1870 wrote that the "absurd denomination of 'Caucasian'" was in fact a conflation of his Xanthochroi and Melanochroi types.[32]

http://en.wikipedia.org/wiki/Caucasian_race
Maar goed, wat ik al zei:

quote:
When people define and talk about a particular conception of race, they create a social reality through which social categorization is achieved.[24] In this sense, races are said to be social constructs.[25] These constructs develop within various legal, economic, and sociopolitical contexts, and may be the effect, rather than the cause, of major social situations.[26] While race is understood to be a social construct by many, most scholars agree that race has real material effects in the lives of people through institutionalized practices of preference and discrimination

http://en.wikipedia.org/wiki/Race_(human_classification)
Krekker is de bom!
pi_135061327
quote:
Dat zijn ze toch ook. :?
ROBODEMONS..................|:(
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:13:41 #144
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135063435
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:02 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Vaag, ging echt vanzelf :D
Linux :')
Hier weer! Mijn naam met jou quote :D
1947-2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 14:24:28 #145
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135063848
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 09:57 schreef KreKkeR het volgende:

(...)
Prima post wel. Kunnen we wat mee ipv loze kreten.
Toch zijn er wel uitzonderingen waardoor je het niet een wet kan noemen, maar die uitzonderingen zijn zo'n klein deel van het grote gedeelte.

Ook zie je bijvoorbeeld ook niet dat wanneer mensen van een verschillend ras, die in een gelijke maatschappelijke situatie verkeren, elkaar alsnog gaan opzoeken. Misschien wel bij elkaar in de buurt gaan leven, maar toch niet elkaar gaan opzoeken.
Zou dat allemaal op 'cultuur' terug te herleiden zijn?
1947-2016
pi_135064936
Boeiend, moeten we dan allemaal mengen?
pi_135065303
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:20 schreef Ludd het volgende:
. Bij het aanstellen van bestuurders van (staats)bedrijven e.d. is er toch nog al eens gedoe omtrent de etniciteit van de kandidaten? Dat zie ik in Nederland niet snel gebeuren.
NIet?
PVV in de Tweede Kamer die bezwaren maakt tegen een Turk en Marokkaan in de regering ?
Dat ging zogenaamd vanwege een dubbele nationaliteit.
pi_135065366
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

NIet?
PVV in de Tweede Kamer die bezwaren maakt tegen een Turk en Marokkaan in de regering ?
Dat ging zogenaamd vanwege een dubbele nationaliteit.
Dat vind ik toch iets anders. Ze uiten geen bezwaren tegen mensen met een enkel paspoort. Het ging in dit geval om een dubbel paspoort, niet om het feit dat ze een andere etniciteit hebben.
pi_135065531
quote:

[..]

Je bent lui en egoïstisch.
Je kunt aan iemand wel zien wat de leeftijd is ongeveer, maar zien of iemand vitaal genoeg is om lang te staan kan niet.
Gewoon op staan voor iemand die er boven de 60 uitziet. Mooie sociale gewoonte.
pi_135065578
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:08 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat vind ik toch iets anders. Ze uiten geen bezwaren tegen mensen met een enkel paspoort. Het ging in dit geval om een dubbel paspoort, niet om het feit dat ze een andere etniciteit hebben.
Dat was de smoes... dat het zogenaamd niet ging om een zekere andere etniciteit.
De PVV is groot geworden met kankeren op Turken en Marokkannen
pi_135065609
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:55 schreef LogiteX het volgende:
Boeiend, moeten we dan allemaal mengen?
integreren dus... das wel makkelijker op de lange termijn...
pi_135065618
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

integreren dus... das wel makkelijker op de lange termijn...
snap geen biet van wat je bedoelt
pi_135065653
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:16 schreef LogiteX het volgende:

[..]

snap geen biet van wat je bedoelt
Integreren van diverse bevolkingsgroepen, leidt op langere termijn tot het samensmelten van die groepen. En als die er niet meer zijn, zijn ook die spanningen er niet --->> dat is makkelijker .
pi_135065756
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Integreren van diverse bevolkinsgroepen, leidt op langere termijn tot het samensmelten van die groepen. En als die er niet meer zijn, zijn ook die spanningen er niet --->> dat is makkelijker .
In Nederland is de enige bevolkingsgroep die hier voor spanningen zorgt de Marokkanen. Alle andere bevolkingsgroepen kunnen het prima met elkaar vinden. We hoeven dus niet samen te smelten.
pi_135065813
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:21 schreef LogiteX het volgende:

[..]

In Nederland is de enige bevolkingsgroep die hier voor spanningen zorgt de Marokkanen. Alle andere bevolkingsgroepen kunnen het prima met elkaar vinden. We hoeven dus niet samen te smelten.
Eenzijdig van je .
Natuurlijk zijn er spanningen.
Laatst nog met het zwartepietendebat.... toen deed Gordon lollig over chinezen.
Maar je bent dus anti-integratie >>?
pi_135065934
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Eenzijdig van je .
Natuurlijk zijn er spanningen.
Laatst nog met het zwartepietendebat.... toen deed Gordon lollig over chinezen.
Kleine incidenten. Een minuscule rimpel in de verder prima relatie tussen chinezen, zwarten en autochtonen.

quote:
Maar je bent dus anti-integratie >>?

Waarom zou ik voor zijn?
pi_135066067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:25 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Kleine incidenten. Een minuscule rimpel in de verder prima relatie tussen chinezen, zwarten en autochtonen.
Het zijn symptomen van dieperliggende gevoelens

quote:
Waarom zou ik voor zijn?
okeee... niet klagen dan later over 'die buitenlanders passen zich niet aan' ...... 'ze willen geen Nederlander worden' en 'ze integreren niet' .
pi_135066083
quote:

[..]

Integreren van diverse bevolkingsgroepen, leidt op langere termijn tot het samensmelten van die groepen. En als die er niet meer zijn, zijn ook die spanningen er niet --->> dat is makkelijker .
Cultuur-hater?
pi_135066114
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:29 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het zijn symptomen van dieperliggende gevoelens
Is dat jouw perceptie of heb je hier hard bewijs voor?
quote:
[..]

okeee... niet klagen dan later over 'die buitenlanders passen zich niet aan' ...... 'ze willen geen Nederlander worden' en 'ze integreren niet' .
Nooit gedaan.
pi_135066164
quote:
14s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:30 schreef LogiteX het volgende:

[..]

Is dat jouw perceptie of heb je hier hard bewijs voor?
Hard bewijs ? 12 jaar -- na Fortuyn-- gekanker in Nederland over buitenlanders ?

quote:
Nooit gedaan.
Dan is het ok
pi_135066191
quote:
13s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:29 schreef Ludd het volgende:

[..]

Cultuur-hater?
??
Wie, wat en waarom ?
pi_135067546
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

??
Wie, wat en waarom ?
Ik kreeg even het idee dat je het liefst zou zien dat alle volkeren versmelten, waardoor dus ook veel culturen verdwijnen. Globalisme optima forma, met een culturele eenheidsworst gebaseerd op de Amerikaanse cultuur.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ludd op 04-01-2014 16:15:29 ]
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:13:18 #164
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_135073308
quote:

[..]

Het linkse ideaal. Alles geegaliseerd, dan is er ook geen spanning meer.

Nog los van de vraag of je spanning niet nodig hebt om vooruit te komen is het ook nog eens zo dat de meeste oorlogen in de geschiedenis helemaal niks met verschillende bevolkingsgroepen te maken hadden. Duitsland tegen Engeland. Van hetzelfde ras. Met enerzijds Indiers en Afrikanen als bondgenoten, anderzijds Arabieren, Turken en Japanners.
The End Times are wild
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:16:48 #165
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135073484
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 17:36 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Huh :D
Linux? heb ik dat gezegd _O-
Ja maf
1947-2016
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:20:42 #166
168739 Red_85
'echt wel'
pi_135073690
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

(...)
Mooi zeg, allemaal hetzelfde kleurtje, allemaal hetzelfde taaltje.. Allemaal hetzelfde, saai. Doet me ergens aan denken...

Verschillend tussen culturen, hartstikke mooi.
1947-2016
pi_135074044
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welja.... ik noem een feit en tevens een normaal rechts idee.
.maar in jouw extteemrechtse visie komt het beter uit om links als zondebok aan te wijzen en dus verlinks je dit integratie-idee. Die altijd normaal rechts was en is , gedragen door een meerderheid van rechtse mensen
pi_135074074
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:16 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Linux? heb ik dat gezegd _O-
Ja maf
Test 123
pi_135074185
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Mooi zeg, allemaal hetzelfde kleurtje, allemaal hetzelfde taaltje.. Allemaal hetzelfde, saai. Doet me ergens aan denken...

[ afbeelding ]

Verschillend tussen culturen, hartstikke mooi.
Je schetst een monoculturele samenkving.
Idd een engeschets
pi_135074845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:32 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Je schetst een monoculturele samenkving.
Idd een engeschets
Afrikaanse landen zijn allen monocultureel, typisch.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:49:16 #171
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135074941
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 14:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Prima post wel. Kunnen we wat mee ipv loze kreten.
Toch zijn er wel uitzonderingen waardoor je het niet een wet kan noemen, maar die uitzonderingen zijn zo'n klein deel van het grote gedeelte.

Ook zie je bijvoorbeeld ook niet dat wanneer mensen van een verschillend ras, die in een gelijke maatschappelijke situatie verkeren, elkaar alsnog gaan opzoeken. Misschien wel bij elkaar in de buurt gaan leven, maar toch niet elkaar gaan opzoeken.
Zou dat allemaal op 'cultuur' terug te herleiden zijn?
Ik denk niet dat je kan spreken van uitzonderingen. Ik denk dat mensen van verschillende rassen die in gelijke maatschappelijke situatie verkeren helemaal niet bij uitzondering met elkaar omgaan. Ik denk dat dit vrij frequent voorkomt, met als voorwaarde dat er dus wel mensen van verschillende rassen in de buurt moeten zijn. En in veel gevallen is dat gewoon niet het gevoel.

Als ik kijk naar mijn eigen ervaringen zie ik juist dat mensen in gelijke en dan met name betere maatschappelijke positie veel sneller met elkaar omgaan, mits er ook in de naaste omgeving mensen van ander ras zijn. Dus in steden zul je dit wel vaak zien, in dorpjes veel minder.

Ik kan me verder ook goed vinden in onderstaande post:

quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 10:05 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Een hoge opleiding werkt als een equalizer - ik had Amerikaanse vrienden met hele verschillende achtergronden (Indiaas-Amerikaans, Afrikaans-Amerikaans, Zuid-Koreaans-Amerikaans, Iers-Amerikaans, etc.). Maar laag-opgeleide Amerikanen, of ze blank of zwart zijn, missen vaak de social skills om zich aan te passen aan andere culturen.

In Boston ging ik regematig naar muziekuitvoeringen kijken, en als er bijvoorbeeld Jazz werd gespeeld, dan was meer dan de helft van de toeschouwers zwart. De mensen die je daar zag, leken qua gedrag in de verste niet op de Cosby's. Geen aangenaam volk. Hetzelfde geldt voor de blanken die we een keer in een trailer park tegenkwamen, toen we de verkeerde campeerplaats :) hadden uitgezocht.
Krekker is de bom!
  zaterdag 4 januari 2014 @ 18:50:54 #172
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135074997
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:47 schreef waht het volgende:

[..]

Lijkt me niet, aangezien ze daar per land ook mensen uit andere Afrikaanse landen hebben. Of dacht jij dat alle negers gezamelijk '1 negercultuur' hebben ofzo? Los daarvan hebben ze daar, enigszins afhankelijk v/h land, natuurlijk ook Aziaten (vooral Chinezen), en natuurlijk enkele blanken.
Krekker is de bom!
pi_135075929
Tsja, als ik een blanke Amerikaan was zou ik ook niet op zoek gaan naar een huis in Watts of Inglewood.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 19:58:15 #174
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135077956
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:12 schreef Hathor het volgende:
Tsja, als ik een blanke Amerikaan was zou ik ook niet op zoek gaan naar een huis in Watts of Inglewood.
Als je een zwarte Amerikaan was met genoeg middelen om elders te wonen wel dan? :?
Krekker is de bom!
pi_135080769

Dit laat goed zien dat het niet echt een bewuste keuze is om gescheiden van elkaar te leven. Het ligt eerder aan je financieel in de samenleving staat.
Niemand gaat vrijwillig in de ghetto wonen en mensen die succesvol zijn in het leven kiezen gewoon voor een betere buurt.
Dat de betere buurten in de VS vaak bestaat uit witte mensen heeft heel andere redenen, racisme is het ieder geval niet.
pi_135087290
quote:
11s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 07:46 schreef killfrenzy het volgende:

[..]

Dan moet je eens langs kijken wat de "blanke" jeugd uitspookt voor, tijdens en na het uitgaan elke week na wat alcohol. En hetzelfde geldt met voetbalwedstrijden. En toevallig nog met oud en nieuw.
Waarom vergeten wegkijkers als jij toch altijd dat er veel meer Nederlanders zijn dan iedere afzonderlijke etniciteit? Op iedere Marokkaan staan 40 Nederlanders, dus dan heb je grofweg pas een punt als Nederlanders zo'n 40 keer zo vaak als Mocro's de mist in gaat.

quote:

[..]

WTF!!! Bestaan dit soort geitenwollensokken nu nog steeds joh?!. Het lijkt of je rechtstreeks uit 1986 bent komen lopen. Ben jij geboren met een plaat voor je hoofd? :{
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:35:27 #177
300718 Kenju
Say It!!??
pi_135088129
quote:

Kortom je was zelf ook al in die toestand...

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Simpel-Zat het volgende:

Waarom vergeten wegkijkers als jij toch altijd dat er veel meer Nederlanders zijn dan iedere afzonderlijke etniciteit? Op iedere Marokkaan staan 40 Nederlanders, dus dan heb je grofweg pas een punt als Nederlanders zo'n 40 keer zo vaak als Mocro's de mist in gaat.
Puu op basis van aantallen redeneren is ook onzin. Marokkanen zitten vaker in een sociale achterstand. Mensen van een dergelijke sociale afkomst vertonen eerder crimineel gedrag dan een dergelijke aard. Wanneer je gaat kijken in de blanke mindere wijken zul je soortgelijke statistieken zien.

Overigens bestaat de multiculturele samenleving uit meer groepen dan alleen de Nederlanders en de Marokkanen. Dat lijken mensen iets te vaak te vergeten. Helaas gaat het oordeel over de multiculturele samenleving bij te veel mensen niet verder dan Marokkanen.

[ Bericht 39% gewijzigd door Kenju op 04-01-2014 23:40:47 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 4 januari 2014 @ 23:57:27 #178
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_135089027
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 23:21 schreef Simpel-Zat het volgende:

[..]

[..]

WTF!!! Bestaan dit soort geitenwollensokken nu nog steeds joh?!. Het lijkt of je rechtstreeks uit 1986 bent komen lopen. Ben jij geboren met een plaat voor je hoofd? :{
Ah, Simpel-Zat de dorpsgek is er ook weer hoor :D
Krekker is de bom!
  zondag 5 januari 2014 @ 02:09:19 #179
117098 Hathor
Effe niet
pi_135092893
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 19:58 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Als je een zwarte Amerikaan was met genoeg middelen om elders te wonen wel dan? :?
Zeer zeker wel ja, maar dat is dan ook best een kromme vergelijking.
pi_135094415
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 18:47 schreef waht het volgende:

[..]

Bhahaha, grapjas. :')
  zondag 5 januari 2014 @ 07:30:32 #181
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135094420
Best logisch dat onder blanken dat percentage het hoogst is
Ik zou het vreemd vinden als dat niet zo was
pi_135094456
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 07:30 schreef hugecooll het volgende:
Best logisch dat onder blanken dat percentage het hoogst is
Ik zou het vreemd vinden als dat niet zo was
Percentage ?
Waar heb je het over ?

Een belangrijke verklaring voor de oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen
in de criminaliteit is hun gemiddeld slechtere sociaaleconomische positie ten opzichte van
autochtonen. Na correctie voor verschillen in sociaaleconomische achtergrondkenmerken
neemt de oververtegenwoordiging onder alle herkomstgroepen weliswaar af, maar verdwijnt
niet helemaal. Zo worden Marokkanen en Antillianen ook na correctie nog steeds
twee keer vaker verdacht van een misdrijf dan autochtonen. Turken (op tweede generatie
volwassenen na) en de groep overige niet-westerse allochtonen verschillen in de kans om
geregistreerd te zijn als verdachte na correctie voor sociaaleconomische omstandigheden
echter weinig meer van autochtonen. Er is geen significant verschil meer in de kans om
verdacht te zijn van een misdrijf tussen minderjarige Turken van de eerste generatie en
autochtonen. Volwassen overig niet-westerse eerstegeneratieallochtonen hebben zelfs
een kleinere kans dan volwassen autochtonen om verdacht te zijn van een delict als rekening
wordt gehouden met hun (achtergestelde) sociaaleconomische positie.

aantal verdachten % van de bevolking, in bevolkingsgroep
autochtoon 1% pools 1,5% bulgaars 2,5% Turks 3% Surinaams 4% Marokkaans 5% Antiliaans 6%
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1C9/0/2012b61pub.pdf
  zondag 5 januari 2014 @ 08:05:57 #183
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_135094480
Ik reageerde op de eerste zes alinea's van de OP, maar bedankt voor je criminaliteitscijfers
pi_135094482
Was ook meer voor kenju en die andere bedoeld ofzo
  zondag 5 januari 2014 @ 11:08:52 #185
300718 Kenju
Say It!!??
pi_135095987
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 07:55 schreef arjan1112 het volgende:
r de oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen
in de criminaliteit is hun gemiddeld slechtere sociaaleconomische positie ten opzichte van
autochtonen. Na correctie voor verschillen in sociaaleconomische achtergrondkenmerken
neemt de oververtegenwoordiging onder alle herkomstgroepen weliswaar af, maar verdwijnt
twee keer vaker verdacht van een misdrijf dan autochtonen. Turken (op tweede generatie
volwassenen na) en de groep overige niet-westerse allochtonen verschillen in de kans om
geregistreerd te zijn als verdachte na correctie voor sociaaleconomische omstandigheden
echter weinig meer van autochtonen. Er is geen significant verschil meer in de kans om
verdacht te zijn van een misdrijf tussen minderjarige Turken van de eerste generatie en
autochtonen. Volwassen overig niet-westerse eerstegeneratieallochtonen hebben zelfs
een kleinere kans dan volwassen autochtonen om verdacht te zijn van een delict als rekening
wordt gehouden met hun (achtergestelde) soc
Bij Marokkanen telt natuurlijk meer dan alleen die sociaal-economische achterstand. Zo hebben ze veel minder dan andere groepen, dat 'broederschaps' gevoel; het idee dat ze anderen nooit in de steek mogen laten, en dus veel vaker voor een sociale ontwikkeling zullen kiezen waarbij dat niet gezien kan worden dat ze broeders in de steek laten. Dat is dus niet alleen vanuit een economische positie uit te leggen.

Ik zeg ook nergens dat dat verschil er niet is. Ik bedoelde met 'soortgelijke statistieken' dat een sociale achterstand lijdt tot meer criminaliteit. Sowieso hebben mensen uit die blanke achterstandswijken een kleinere achterstand dan Marokkanen in dat soort wijken (gevolg van wat ik eerder al omschreef, maar ook bijv. achterstanden in taal en bepaalde culturele waarden thuis).

Ik moet zeggen dat ik niet bekend was met de overige cijfers. Goed te zien dat zelfs concreet dat verschil cijfermatig nihil is als het om de overige allochtone groepen gaat. Zelfs 'niet-westerse' groepen, waarvan ik overigens het onzin vind dat die onder één noemer geplaatst worden. Marokkanen lijken meer op Nederlanders dan Indiërs of Chinezen. Ligt ook dichter bij Nederland in de buurt en ook cultureel staan ze dichter bij ons. Religieus, maar ook qua algehele waarden.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zondag 5 januari 2014 @ 11:31:43 #186
45206 Pietverdriet
pi_135096386
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 07:55 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Percentage ?
Waar heb je het over ?

Een belangrijke verklaring voor de oververtegenwoordiging van niet-westerse allochtonen
wordt gehouden met hun (achtergestelde) sociaaleconomische positie.

aantal verdachten % van de bevolking, in bevolkingsgroep
autochtoon 1% pools 1,5% bulgaars 2,5% Turks 3% Surinaams 4% Marokkaans 5% Antiliaans 6%
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)1C9/0/2012b61pub.pdf
Zelden tref je iemand die statistiek en normalisering van de onderzoekspopulatie begrijpt
pi_137129675
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:33 schreef arjan1112 het volgende:

pi_137129907
quote:
7s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 03:26 schreef WammesWaggel het volgende:
In Nederland en, vooral!, Groenland is het niet anders.
Nooit op Groenland geweest dus :P
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_137130127
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Nooit op Groenland geweest dus :P
Jawel!
In het Honderd Bunderbos net buiten Sisimiut trof ik geen enkele levensvorm aan buiten een eskimo in zijn iglo en een trekhond!

Kapitein Iglo kenden zij zelfs niet, ook gek als je bedenkt dat hij sprekend op de gemiddelde Deen lijkt.
  woensdag 26 februari 2014 @ 20:22:22 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_137172948
Ik heb gewoon één tokenneger als vriend. Prima. In zijn eentje veroorzaakt hij weinig overlast en niemand kan me verwijten een etnisch zuivere vriendenkring te hebben.
The End Times are wild
  woensdag 26 februari 2014 @ 22:02:29 #191
45206 Pietverdriet
pi_137178714
quote:
6s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:22 schreef LXIV het volgende:
Ik heb gewoon één tokenneger als vriend. Prima. In zijn eentje veroorzaakt hij weinig overlast en niemand kan me verwijten een etnisch zuivere vriendenkring te hebben.
Jij bent monogaam? Goh
pi_137181009
quote:
ah...... een excuusneger....
pi_137183604
quote:
Tja, als ze de meerderheid hebben krijg je Zuid-Afrika taferelen.
pi_137184052
quote:
15s.gif Op woensdag 26 februari 2014 23:39 schreef waht het volgende:

[..]

pi_137184555
quote:

[..]

Welnee!
In Zimbabwe ging het toch ook goed!

Oh wait... :')
  donderdag 27 februari 2014 @ 01:24:06 #196
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_137186843
quote:
Jet-li, ben jij het? :D

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_137187255
quote:

[..]

Weet je zeker dat je niet racistisch bent?
pi_137187356
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 16:47 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

eeuh, hoe kom je aan het idee dat de Nederlander niets krijgt? Hij krijgt gewoon net als de allochtoon een uitkering tot zijn AOW ingaat, en dan kan die ook vertrekken naar het buitenland.
Als de allochtoon op z'n 55ste al vertrekt scheelt dat dus ook nog eens in opbouwjaren voor de AOW.
pleased to meet you
pi_137187410
quote:

[..]

Samenvatting:

Ja...en? Is dat strafbaar of zo?
pi_137187668
Hmm herken mij daar toch echt niet in.. ik ben Zuid-Amerikaans maar ik heb echt niks met me eigen volk :').. 95% van mijn vrienden zijn blank, en de overige 5% heeft een kleurtje (net zoals mij) maar die gedragen zich ook blank.
Waz met jou!
pi_137189274
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 01:58 schreef moussie het volgende:

[..]

eeuh, hoe kom je aan het idee dat de Nederlander niets krijgt? Hij krijgt gewoon net als de allochtoon een uitkering tot zijn AOW ingaat, en dan kan die ook vertrekken naar het buitenland.
Als de allochtoon op z'n 55ste al vertrekt scheelt dat dus ook nog eens in opbouwjaren voor de AOW.
ja maar die mag alleen niet op zijn 55ste met de helft van de uitkering naar het buitenland vertrekken
pi_137189774
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Welnee!

Exact.
  donderdag 27 februari 2014 @ 10:14:34 #203
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_137191063
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 00:03 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Welnee!

Ooit de graanschuur van Afrika. Onder de Britten. Nu is het de graanontvanger van Giro 666 :') Ja die slechte blanke boeren moeten vooral weg....
pi_137199873
quote:

En toch is het relevant want juist diegenen die altijd het hardst en het snelst vaak ook het woord discriminatie of onrecht in de mond nemen zijn vaak juist de grootste racisten.
pi_137200755
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 08:59 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

ja maar die mag alleen niet op zijn 55ste met de helft van de uitkering naar het buitenland vertrekken
Alleen dat de allochtoon naar zijn vaderland vertrekt, voor hem is dat buitenland het thuisland, en daar zit de Nederlander dus al.
pleased to meet you
pi_137203119
quote:

[..]

Dan woon jij in een stad, ga als buitenlander naar boerendorpen en je zal het merken.
pi_137203249
Anti- of pro-etnisch gerichte propaganda, slavernij en/of gastarbeiders hebben gezorgt voor apartheid en/of samenheid, dus een kunstmatig systeem of situatie.
Je bent of voor zo een systeem, of ertegen. Een kant kiezen ('kiezen' tussen twee kwaden) is dus de fout die velen maken, want dat is je laten organiseren waardoor je jezelf in een hoek laat drijven als een slaaf (en een 'kat in het nauw maakt rare sprongen', wat een revolutie kan betekenen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')