Bij mij is het juist andersom. maar 10% van m'n vrienden is Nederlands.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:50 schreef Leipo666 het volgende:
herken me er wel in: 0,0 buitenlandse/allochtoonse/andere-huidskleurige vrienden/kennissen en/of familieleden
ik zal wel uit een racistisch gezin komen
Maakt het nog uit welke Nederlander?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. maar 10% van m'n vrienden is Nederlands.
Maarja Amsterdammer hier.Moet wel zeggen dat al de niet-nederlandse vrienden wel allemaal heel goed (of beter) Nederlands kunnen dan een Nederlander.
Grappig dat jij je gekleurde vrienden niet als Nederlanders ziet, of hebben ze geen NL staatsburgerschapquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:38 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Bij mij is het juist andersom. maar 10% van m'n vrienden is Nederlands.
Maarja Amsterdammer hier.Moet wel zeggen dat al de niet-nederlandse vrienden wel allemaal heel goed (of beter) Nederlands kunnen dan een Nederlander.
Mijn ervaring, in Amsterdam, is dat de enige groep die veelal netjes opstaan voor bejaarden en zwangere vrouwen in het OV... Creoolse Surinamers zijn.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:00 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit dus. Blanke jongeren zie ik altijd netjes opzij gaan voor passerende mensen en wanneer een bang oma'tje een drukke weg over moet steken staan deze jongens paraat voor deze mevrouw.
Nederlandse jongeren
Ik wou er nog 'echte' voor zitten tussen haakjesquote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Grappig dat jij je gekleurde vrienden niet als Nederlanders ziet, of hebben ze geen NL staatsburgerschap
Dat komt omdat hun oma's slaan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:12 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mijn ervaring, in Amsterdam, is dat de enige groep die veelal netjes opstaan voor bejaarden en zwangere vrouwen in het OV... Creoolse Surinamers zijn.
Hollanders en andere allochtonen? Forget it.
Waarom zou ik moeten opstaan voor een bejaarde? Voor iemand die slecht ter been is, a la, maar ouderen zijn tegenwoordig vaak vitaal genoeg om op hun eigen beentjes te blijven staan.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:12 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Mijn ervaring, in Amsterdam, is dat de enige groep die veelal netjes opstaan voor bejaarden en zwangere vrouwen in het OV... Creoolse Surinamers zijn.
Hollanders en andere allochtonen? Forget it.
Maar was het andersom geweest was er een rechtzaak gekomenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 03:31 schreef deadprez het volgende:
[..]
Je mening over een bevolkingsgroep baseren op een enkele ervaring.
______________quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten opstaan voor een bejaarde? Voor iemand die slecht ter been is, a la, maar ouderen zijn tegenwoordig vaak vitaal genoeg om op hun eigen beentjes te blijven staan.
Volgens mij een natuurkundige wet. Soort zoekt soort.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 03:25 schreef Trebo het volgende:
Ras zoekt ras, soort zoekt soort.
De multiculti is een pleonasme, waar ook ter wereld.
de enige analogie is juist het omgekeerde... actie = - reactiequote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij een natuurkundige wet. Soort zoekt soort.
Bovendien bewijzen huisdieren het tegendeel.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:32 schreef Re het volgende:
[..]
de enige analogie is juist het omgekeerde... actie = - reactie
siirt zoekt soort is een spreekwoordelijke observatie
Dit dus.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Waarom zou ik moeten opstaan voor een bejaarde? Voor iemand die slecht ter been is, a la, maar ouderen zijn tegenwoordig vaak vitaal genoeg om op hun eigen beentjes te blijven staan.
Oh ik heb wel degelijk meegemaakt dat blanke sukkeltjes willekeurige meisjes met hoofddoekjes uitscholden toen deze meisjes in de trein stapten. Mensen die elkaar verder niet kenden aangezien ze uit verschillende treinen kwamen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 03:45 schreef kievitsboom het volgende:
[..]
Dat heb ik inderdaad nog nóóit meegemaakt dat iemand op straat werd uitgescholden omdat ze er anders uitzagen. Niet door de blanke jeugd in elk geval. Of er moet iets aan vooraf gegaan zijn maar dan zijn er meer factoren.
Sowieso een rare definiering van de groepen, al sluit het wel aan op wat gebruikelijk is in de VS.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 10:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Voor oogonderzoek op vrijwilligers moesten we vragen van welk ras ze waren. En dan zat er zo nu en dan een 'Hispanic' tussen. Die spierwit was.
En wat als je sowieso niet meer dan 5 vrienden hebtquote:Thirty-six percent of non-whites said they have five or more friends of a different race than theirs. But the picture is different for white Americans: only 20 percent of whites said they had several friends of other races.
In Suiname valt het de laatste tijd best mee. Wellicht dat het bij de Surinamers in Nederland erger is, omdat een deel daarvan wat meer vasthoudt aan de oude segregatie... geen ideequote:Op vrijdag 3 januari 2014 12:32 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ook daar zijn zo nu en dan wel spanningen tussen de verschillende etnische groepen hoor. Hier in Nederland worden koelies ook regelmatigd gedist door andere Surinamers.
Dan ben je, vrees ik, een Fokkerquote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:29 schreef KreKkeR het volgende:
En wat als je sowieso niet meer dan 5 vrienden hebt![]()
Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houdenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Volgens mij een natuurkundige wet. Soort zoekt soort.
Kom eens met een argument dan ipv een loze kreet.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:37 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houden
Omdat jij wellicht eerder doelt op biologie en niet op natuurkunde, en ook dan klopt het niet geheel...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:51 schreef Red_85 het volgende:
Ik denk dat jij je beter niet met natuurkunde bezig kan houden
Huh? je quote mijn naam, maar met iets wat ik niet gezegd heb...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:52 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Omdat jij wellicht eerder doelt op biologie en niet op natuurkunde, en ook dan klopt het niet geheel...
http://www.sci-news.com/g(...)human-dna-01558.html
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |