abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135094980
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 00:13 schreef Bessensap het volgende:
Bedankt Thvd voor de adviezen! Ik lees alles en wordt van alles wijzer :)

Nog een vraag, mocht het gesprek maandag nou niet anders kunnen dan telefonisch, wat moet zij sowieso vragen en laten bevestigen door de werkgever? Het gesprek wordt sowieso opgenomen. Dit vraag ik sowieso maandagochtend aan de advocaat, maar zoals gezegd, ben erg benieuwd naar jullie inzichten. Er zitten hier toch wel een aantal mensen met duidelijk kennis van zaken.
Dat is een lastige vraag omdat we niet weten waar het gesprek om zal gaan. Ook zit er geen advocaat of jurist bij. Ik zou zelf zeker vragen naar de constructie die hij gebruikt heeft bij de overname. En ik zou vooral willen weten wat de man nu wil; welke kant op.

Dan is nog de vraag wat jullie nu willen. Willen jullie:
• Kostte wat kost dat oude contract behouden met het risico dat dat op ontslag uit gaat draaien?
• De baan behouden?

In het eerste geval gewoon niets toezeggen, niets bevestigen maar aangeven dat je het met je advocaat gaat bespreken
In het tweede geval; excuses aanbieden voor afgelopen vrijdag, aangeven dat je toch heel graag in dienst wilt blijven en vragen of daar nog mogelijkheden toe zijn.
pi_135095953
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 09:46 schreef Ouder1 het volgende:
In het tweede geval; excuses aanbieden voor afgelopen vrijdag, aangeven dat je toch heel graag in dienst wilt blijven en vragen of daar nog mogelijkheden toe zijn.
Mijn indruk is dat deze werkgever eerder duidelijk gemaakt moet worden dat de vriendin niet over zich heen laat lopen en dat dat de beste optie is om de baan te behouden. Het instemmen met slechtere voorwaarden omdat het budget het niet toelaat kan ook uitgelegd worden als het erkennen van bedrijfseconomische problemen en dus later alsnog ontslag tegen geen/veel lagere vergoeding.

Als de wens is om de baan te behouden zou ik kiezen voor het duidelijk maken dat de hij gehouden is aan het oude contract en dat aansturen op ontslag hem een bedrag gaat kosten dat in geen enkele verhouding staat tot wat hij nu denkt binnen te halen aan slechtere arbeidsvoorwaarden. Verder is het jammer dat het begin zo stroef is maar dat beide partijen gewoon zakelijk verder kunnen en vriendin gewoon aan het werk kan gaan en ook graag wil gaan.
pi_135096047
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:06 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Mijn indruk is dat deze werkgever eerder duidelijk gemaakt moet worden dat de vriendin niet over zich heen laat lopen en dat dat de beste optie is om de baan te behouden. Het instemmen met slechtere voorwaarden omdat het budget het niet toelaat kan ook uitgelegd worden als het erkennen van bedrijfseconomische problemen en dus later alsnog ontslag tegen geen/veel lagere vergoeding.

Als de wens is om de baan te behouden zou ik kiezen voor het duidelijk maken dat de hij gehouden is aan het oude contract en dat aansturen op ontslag hem een bedrag gaat kosten dat in geen enkele verhouding staat tot wat hij nu denkt binnen te halen aan slechtere arbeidsvoorwaarden. Verder is het jammer dat het begin zo stroef is maar dat beide partijen gewoon zakelijk verder kunnen en vriendin gewoon aan het werk kan gaan en ook graag wil gaan.
Ik begrijp je redenering echter gaat die juridisch en in de praktijk wat mank.

Het instemmen met minder arbeidsvoorwaarden vanwege bedrijfseconomische redenen zal nimmer bij het UWV of de kantonrechter tot de conclusie leiden dat er dus sprake is van economische tegenspoed en zal dus nooit aanleiding zijn voor een toestemming voor ontslag of een lagere ontslagvergoeding.

Wat wel een feit is, is dat wanneer je het gevecht om je rechten aangaat, hoe terecht ook, je ook het risico neemt op een onoplosbaar conflict. Gezien de acties van WG deinst hij daar niet voor terug. Het gevecht aangaan is een 'alles of niets' keuze. Je hebt een kans dat je alles krijgt (rechten en baan behouden) maar in deze is de kans groter dat er ontslag zal volgen.
pi_135096190
Uitgangspunt is nog steeds wel de baan te behouden natuurlijk, maar onder dezelfde voorwaarden. Ze wilt heus wel concessies doen, bijv. het overwerk dat door de oude werkgever voor 200% betaald werd. Dat was zijn keuze en is nergens vastgelegd. Ze kan heus wel zonder leven hiermee.

Hij gaf zelf overigens ook aan vrijdag, nadat hij bijgedraaid was, dat hij haar ook niet kwijt wilt.
pi_135096263
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:12 schreef Ouder1 het volgende:
Het instemmen met minder arbeidsvoorwaarden vanwege bedrijfseconomische redenen zal nimmer bij het UWV of de kantonrechter tot de conclusie leiden dat er dus sprake is van economische tegenspoed en zal dus nooit aanleiding zijn voor een toestemming voor ontslag of een lagere ontslagvergoeding.
Nee maar het maakt het wel makkelijker om als er weer "tegenslagen" zijn te verwijzen naar de eerder genomen maatregelen waar mee in is gestemd en dan te argumenteren dat dat dus niet heeft geholpen.

quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:12 schreef Ouder1 het volgende:
Wat wel een feit is, is dat wanneer je het gevecht om je rechten aangaat, hoe terecht ook, je ook het risico neemt op een onoplosbaar conflict. Gezien de acties van WG deinst hij daar niet voor terug. Het gevecht aangaan is een 'alles of niets' keuze. Je hebt een kans dat je alles krijgt (rechten en baan behouden) maar in deze is de kans groter dat er ontslag zal volgen.
Je loopt het risico op een onoplosbaar conflict maar dat heb je bij jouw optie ook, garantie wordt niet gegeven als ze de baan wil behouden want dan ben je afhankelijk van werkgever.
Dat hij een conflict wil aangaan is wel duidelijk maar het lijkt er ook op dat hij de situatie helemaal verkeerd inschat. Daarnaast is het de DGA van een BV met meerdere vestigingen. Hij is dus zelf de persoon die de financiële gevolgen moet dragen en de kans is groot dat er geen dagelijkse confrontatie op de werkvloer met de vriendin is. Er is dus ondanks het zakelijke conflict geen enorm probleem om toch de werkrelatie te kunnen voortzetten.
pi_135096750
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:25 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee maar het maakt het wel makkelijker om als er weer "tegenslagen" zijn te verwijzen naar de eerder genomen maatregelen waar mee in is gestemd en dan te argumenteren dat dat dus niet heeft geholpen.

[..]

Je loopt het risico op een onoplosbaar conflict maar dat heb je bij jouw optie ook, garantie wordt niet gegeven als ze de baan wil behouden want dan ben je afhankelijk van werkgever.
Dat hij een conflict wil aangaan is wel duidelijk maar het lijkt er ook op dat hij de situatie helemaal verkeerd inschat. Daarnaast is het de DGA van een BV met meerdere vestigingen. Hij is dus zelf de persoon die de financiële gevolgen moet dragen en de kans is groot dat er geen dagelijkse confrontatie op de werkvloer met de vriendin is. Er is dus ondanks het zakelijke conflict geen enorm probleem om toch de werkrelatie te kunnen voortzetten.
Ik stop met deze discussie; het wordt nu een welles-nietes verhaal. Ik ken mijn vak en heb vele malen soortgelijke situaties gezien. ik geef een advies op basis van mijn kennis en ervaring. Ik leg ook de verschillende opties uit en de mogelijke gevolgen daarvan. Die mogelijke gevolgen mag iedereen ontkennen en bagatelliseren; tenslotte heb ik er niets mee te maken en draag dan ook de gevolgen niet. Vandaar dat ik als één van de weinigen ook niet zeg wat TS en zijn vriendin moeten doen maar verschillende opties uitleg. Het is hun keuze en zij zullen moeten leven met de uitkomst. Wij niet.

Het is voor mij ook het gemakkelijkste om te zeggen dat zij daar recht op heeft (heeft ze ook) en dus alles in het werk moet stellen tot rechtszaken aan toe om haar gelijk/recht te halen. Maar als ik dat zou doen zonder waarschuwingen dat dat enorm in je gezicht kan ontploffen en je daar juist heel veel financiële schade mee kan oplopen... dan zou ik me schuldig voelen als hij mijn advies zou volgen en het ontploft in hun gezicht.

Ik zal dus niet meer reageren op de discussie wel/niet alles op alles zetten.
pi_135097002
Ik wou net zeggen. Begon irritant te worden de discussie tussen jullie twee en heeft totaal geen toegevoegde waarde.
Het verschil tussen de regering en de maffia is dat de maffia georganiseerd is.
- Wiet van Broeckhoven
pi_135097292
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 11:50 schreef Ouder1 het volgende:
Ik stop met deze discussie; het wordt nu een welles-nietes verhaal.
Het is duidelijk geen welles-nietes het is het maken van de moeilijkste afweging die er is namelijk een strategie uitstippelen om een doel te bereiken. Juist daarom geef ik een andere kant van jouw verhaal. Jij kunt de juiste inschatting maken en ik ook en we kunnen het beide fout hebben, wie denkt de toekomst te kunnen voorspellen met 100% zekerheid is niet goed wijs.

quote:
14s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:04 schreef Greyson het volgende:
Ik wou net zeggen. Begon irritant te worden de discussie tussen jullie twee en heeft totaal geen toegevoegde waarde.
In mijn ogen is het juist het belangrijkste aspect van het geheel. Hoe het wettelijk in elkaar zit is wel duidelijk het lastige wordt de eigenaar zover te krijgen dat de vriendin haar baan kan behouden en dus met de bestaande rechten (evt. min de vergoeding van overwerk). Een discussie over de strategie is dan erg relevant en moet uitgebreid gevoerd worden met alle ins en outs die men kan bedenken.
pi_135097475
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:17 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is duidelijk geen welles-nietes het is het maken van de moeilijkste afweging die er is namelijk een strategie uitstippelen om een doel te bereiken. Juist daarom geef ik een andere kant van jouw verhaal. Jij kunt de juiste inschatting maken en ik ook en we kunnen het beide fout hebben, wie denkt de toekomst te kunnen voorspellen met 100% zekerheid is niet goed wijs.
Mijn verhaal gaat over opties en de mogelijke gevolgen daarvan. Het lijkt alsof jij maar één optie en één uitkomst voor staat. Zodra ik zeg; het kan dat tot gevolg hebben ga jij daar vol tegenin. Ja, ik weet ook dat er een kleine kans is dat je de jackpot wint maar ik doe niet alsof die kans groot is en de enige mogelijke uitkomst.
pi_135101402
Als je toch eens mensen hun posts kon blokkeren. Dat zou een feest zijn voor dit topic.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_135101413
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:
Het lijkt alsof jij maar één optie en één uitkomst voor staat. Zodra ik zeg; het kan dat tot gevolg hebben ga jij daar vol tegenin
Mijn teksten heb ik nagelezen en ik vind dat voldoende duidelijk is dat het gaat om mijn inschatting en niet om vaststaande feiten. Ik ben zelf inderdaad niet geneigd jouw strategie te volgen. Als eerste vind ik dat je dan te gemakkelijk voorbij gaat aan het feit dat de vriendin in haar recht staat en werkgever niet. Ten tweede geef je dan werkgever volledig gelijk en met excuses geef je zelfs aan zelf fout te zitten terwijl daar geen aanleiding toe is. Voor het resultaat blijf je afhankelijk van de werkgever en aangezien die het conflict bewust heeft gezocht denk ik niet dat die nu het conflict vrijwillig zal beëindigen op moment dat hij denkt sterk te staan. De kans dat hij denkt dat hij dan ook wel voor ontslag wegens conflict kan gaan vind ik erg groot.

Mijn strategie zou dus zijn:
1. Duidelijk maken een ontslag hem veel geld gaat kosten.
2. Duidelijk maken dat vriendin er graag wil blijven werken.
3. Duidelijk maken dat vriendin geen bezwaren ziet dat te kunnen doen.
4. Eventueel de concessie doen om dan het overwerk minder te laten uitbetalen.
5. Indien mogelijk werkgever de kosten van juridisch bijstand laten betalen.
pi_135103643
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:23 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben zelf inderdaad niet geneigd jouw strategie te volgen
Ik heb geen strategie. Ik geef verschillende opties aan. Jij hebt een strategie die je aan TS wilt verkopen/adviseren/opdringen. Ik niet. En ik wijs op de risico's van het volgen van jouw strategie. In mijn optiek moet TS die ook meewegen in zijn beslissing wat te doen.
pi_135103899
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:17 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik heb geen strategie. Ik geef verschillende opties aan. Jij hebt een strategie die je aan TS wilt verkopen/adviseren/opdringen. Ik niet. En ik wijs op de risico's van het volgen van jouw strategie. In mijn optiek moet TS die ook meewegen in zijn beslissing wat te doen.
Jij schrijft ook gewoon wat je vindt dat gezegd moet worden bij optie twee:
quote:
Het lijkt er op dat jij een beetje boos bent omdat ik dat niet zo'n goede strategie vind als ze kiest voor de optie om in dienst te willen blijven.
pi_135103942
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:23 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Jij schrijft ook gewoon wat je vindt dat gezegd moet worden bij optie twee:

[..]

Het lijkt er op dat jij een beetje boos bent omdat ik dat niet zo'n goede strategie vind als ze kiest voor de optie om in dienst te willen blijven.
Je begint op mijn zenuwen te werken omdat je heel selectief leest. Ook hier weer.
  zondag 5 januari 2014 @ 15:26:42 #168
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_135104027
Ouder 1 moet iets met dr tijd nu ze werkloos is en voelt zich onzeker en aangevallen op haar professionaliteit als Wespensteek een andere strategie voorstelt dit niet in haar straatje post. vermoed ik. in mijn psychologie-van-de-koude-grond. :')

hoe dan ook, strontirritant. kan het wedstrijdje verplassen stoppen? dank
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_135104101
quote:

[..]

Ik heb geen strategie. Ik geef verschillende opties aan. Jij hebt een strategie die je aan TS wilt verkopen/adviseren/opdringen. Ik niet.
Óf ik begrijp je regelmatig verkeerd, óf je leest je posts anders dan ik...
pi_135104278
Whatever. TS heeft aangegeven dat hij (en ik neem aan zijn vriendin) wil gaan voor behoud van alles. Ik kan niet meer dan hopen dat hij beseft dat hij daarmee een reëel risico loopt. En dan maar duimen dat ze daarmee niet te veel tegen de haren van deze bullebak van een WG in strijken.
pi_135105543
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:32 schreef Ouder1 het volgende:
TS heeft aangegeven dat hij (en ik neem aan zijn vriendin) wil gaan voor behoud van alles.
Dat heeft TS niet aangegeven, er staat:
quote:
Ze wilt heus wel concessies doen, bijv. het overwerk dat door de oude werkgever voor 200% betaald werd. Dat was zijn keuze en is nergens vastgelegd. Ze kan heus wel zonder leven hiermee.
pi_135106690
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 15:24 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je begint op mijn zenuwen te werken omdat je heel selectief leest. Ook hier weer.
Eigenlijk vind ik dat Wespensteek helemaal niets verkoopt/opdringt. Ik durf eigenlijk wel te zeggen dat hij één van de weinige is in dit topic waar ik echt wat aan gehad heb tot nu toe, samen met jou, want aan jou heb ik ook zeker wat gehad. Laten we er alleen inderdaad geen wellis/nietes spelletje van maken.

Tot zover zeker hulde aan Queller en Wespensteek!

[ Bericht 0% gewijzigd door Bessensap op 05-01-2014 16:37:06 ]
pi_135107033
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:31 schreef Bessensap het volgende:

Tot zover zeker hulde aan Queller en Wespensteek!
Ik denk dat je niet mij, maar Ouder1 bedoelt, of je haalt ons ergens anders door elkaar...
Of ik ben in de war :')
pi_135107074
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:42 schreef Queller het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet mij, maar Ouder1 bedoelt,
Nope. Zeker in deel 1 veel aan je advies gehad :)
pi_135107089
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 16:43 schreef Bessensap het volgende:
Nope. Zeker in deel 1 veel aan je advies gehad :)
Ah, oke. Nou, gelukkig dan maar :*
pi_135107328
Ik denk overigens dat ik het meer met de visie van Wespensteek eens ben.

Ik vind niet dat jullie iets doms hebben gedaan afgelopen vrijdag (in tegendeel) en ik vind ook dat excuses van jullie kant niet nadrukkelijk nodig zijn. Mocht de WG ernaar vissen, dan kun je altijd zeggen dat het niet de bedoeling was om dwars te zijn of hem te negeren, maar dat het meer 'het zekere voor het onzekere' was, omdat er niets op papier stond. Als de WG zich erdoor gekwetst of genegeerd heeft gevoeld, dan was dat niet de bedoeling en dan daarvoor haar excuus.

Verder hoef je in mijn visie (en volgens mij ook die van Wespensteek) niet zo veel: je hebt de wet aan je kant. De WG wil ervan afwijken, maar dat kan alleen met instemming van je vriendin óf met tussenkomst van het UWV of de rechter. Dus ik zou maar rustig (letterlijk bedoeld) aanhoren wat hij morgen heeft te zeggen.

Misschien is het helemaal zo gek niet om water bij de wijn te doen als ze daarmee haar baan kan houden. Een procedure kost tijd, geld en je humeur. Als jullie het morgen eens kunnen worden, dan kan er overmorgen al een streep onder en kan iedereen weer over tot de orde van de dag.
pi_135108663
Met Queller ben ik het helemaal eens. Desondanks klopt het verhaal van ouder1 wel en is het een optie om wel toe te geven. Jullie moeten zelf een beetje proberen in te schatten hoe werkgever gaat reageren want niemand hier kent die man, hij kan ook al boos worden als hij een hint krijgt dat er een advocaat betrokken is gezien zijn opmerking over rechtszaak.

Daarnaast had Thvd ook een goede tekst (deels samenvatting). Hij vermelde ook de mogelijkheid wel het initiatief te nemen als jullie de arbeidsrelatie zouden willen beëindigen met vergoeding. Het gedrag van werkgever zit mij gewoon niet lekker want ik kan me niet voorstellen dat ca. 55 euro per maand het probleem is als ontslag met factor 1 al dik 6.000 euro gaat kosten. Dan heeft hij minstens 10 jaar nodig de ontslagvergoeding terug te verdienen. Zelf schat ik minstens factor 1,5 in terwijl 2 ook tot de mogelijkheden hoort. Ik ben een beetje bang dat hij tijd gaat rekken, een dossier opbouwt en dan nadat dit kabinet het ontslagrecht heeft aangepast per 2015 alsnog op ontslag gaat aansturen. Met de huidige plannen moeten jullie dan uitgaan van een veel lagere vergoeding. Mogelijk zie ik hier echter spoken die er niet zijn,

Het is allemaal erg complex om een oplossing te bedenken maar dat zal jullie wel duidelijk zijn.
  zondag 5 januari 2014 @ 18:51:44 #178
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135112337
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:24 schreef Wespensteek het volgende:
Met Queller ben ik het helemaal eens. Desondanks klopt het verhaal van ouder1 wel en is het een optie om wel toe te geven. Jullie moeten zelf een beetje proberen in te schatten hoe werkgever gaat reageren want niemand hier kent die man, hij kan ook al boos worden als hij een hint krijgt dat er een advocaat betrokken is gezien zijn opmerking over rechtszaak.

Daarnaast had Thvd ook een goede tekst (deels samenvatting). Hij vermelde ook de mogelijkheid wel het initiatief te nemen als jullie de arbeidsrelatie zouden willen beëindigen met vergoeding. Het gedrag van werkgever zit mij gewoon niet lekker want ik kan me niet voorstellen dat ca. 55 euro per maand het probleem is als ontslag met factor 1 al dik 6.000 euro gaat kosten. Dan heeft hij minstens 10 jaar nodig de ontslagvergoeding terug te verdienen. Zelf schat ik minstens factor 1,5 in terwijl 2 ook tot de mogelijkheden hoort. Ik ben een beetje bang dat hij tijd gaat rekken, een dossier opbouwt en dan nadat dit kabinet het ontslagrecht heeft aangepast per 2015 alsnog op ontslag gaat aansturen. Met de huidige plannen moeten jullie dan uitgaan van een veel lagere vergoeding. Mogelijk zie ik hier echter spoken die er niet zijn,

Het is allemaal erg complex om een oplossing te bedenken maar dat zal jullie wel duidelijk zijn.
Daarom is het goed dat er mogen éérst advies aan de advocaat wordt gevraagd. Ik hoop echter wel dat dat een arbeidsrechtadvocaat is.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135125607
Ja, gespecialiseerd in arbeidsrecht :)
pi_135126354
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 22:32 schreef Bessensap het volgende:
Ja, gespecialiseerd in arbeidsrecht :)
Voor ik ga afsluiten, succes morgen.
pi_135131362
om even een brok eigen ervaring in de schaal te gooien... ik heb zo een lul van een werkgever gehad.
tien jaar me uit de naad gewerkt, halve hut draaide op mijn schouders nooit klachten opmerkingen of berispingen gehad en meneer was van mening dat eigenaar gelijk staat aan dictator en alleenheerser.
daar viel in eerste instantie mee te leven.... tot dat!

veel drama en gezeik, kreeg ongeveer iedere week wel een grote bek... letterlijk schreeuwen van zijn kant uit en totaal over zijn toeren. werkelijk niets mee te beginnen.
toch van mijn kant opgelost, concessies gedaan bang voor me baan hopende dat het toch nog goed zou komen.

jaar later kon ik alsnog de kanker krijgen.... en ja zo heeft hij het letterlijk gespeeld.
ik ben dom geweest en ben gewoon bang voor de situatie geweest en heb me zo emotioneel en psychisch laten onderdrukken dat ik op het laatst elke avond jankend op de bank zat en uiteindelijk maar gezwicht ben en ontslag heb genomen.

achteraf had ik hem gewoon voor elke cent moeten pakken die ik had kunnen pakken.
heb duizenden euro's misgelopen door mijn naiefiteit en stond dus na een jaar alsnog op straat.
dus wees er zeker niet gerust op dat het meteen voor eeuwig opgelost is, dit kan best nog wel eens
na zeer lange tijd alsnog in je gezicht exploderen.

een ding heb ik wel geleerd, een werkgever is maar een werkgever.
die komt voor zijn belangen en niet die van jouw.
suc7!
pi_135140558
En ts? Al nieuws?
Een goed begin is het halve werk
Maar een goed begin is maar de helft
  maandag 6 januari 2014 @ 13:19:02 #183
54408 Parzival
Where it happens
pi_135141968
ja ik kwam ook even kijken of er al nieuws was..
Any previously enabled store events for this user, including notifications to other users, may fail to fire
pi_135145642
Het zou me niets verbazen als een advocaat een postverbod heeft opgelegd.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_135146069
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 14:53 schreef Gravedigger het volgende:
Het zou me niets verbazen als een advocaat een postverbod heeft opgelegd.
Dan kan hij dat toch wel even melden? Iets in de zin van "Het is ons aangeraden om niet meer op internet te communiceren over onze zaak"?
Gewoon niet meer reageren vind ik niet zo netjes. Wij hebben tenslotte zeer met em meegeleefd en ieder voor zich getracht hem zo veel mogelijk te helpen?
pi_135146494
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dan kan hij dat toch wel even melden? Iets in de zin van "Het is ons aangeraden om niet meer op internet te communiceren over onze zaak"?
Gewoon niet meer reageren vind ik niet zo netjes. Wij hebben tenslotte zeer met em meegeleefd en ieder voor zich getracht hem zo veel mogelijk te helpen?
Geef TS ff de tijd
pi_135146498
Jongens niet te snel oordelen, de beste man zal zelf ook een baan hebben en wellicht pas na etenstijd kúnnen reageren he. :)
Of saté?
pi_135146935
quote:

[..]

Ik heb geen strategie.
Dat is gevaarlijk, voor je het weet ga je mogelijkheden afsluiten die best aantrekkelijk konden zijn. Zie het Byte me topic en zijn Russische werkgever.

quote:

[..]

De meeste mensen zijn hier voor zichzelf bezig hoor, met wat voor motief dan ook.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135148053
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:23 schreef Messina het volgende:
Als je toch eens mensen hun posts kon blokkeren. Dat zou een feest zijn voor dit topic.
Of dat als iemand zegt niet meer te reageren, dat je diegene er dan aan kunt houden. :P

@TS: Hoe is het gesprek gegaan vandaag? :)
pi_135148849
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 14:23 schreef Messina het volgende:
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:48 schreef Operc het volgende:

[..]

Of dat als iemand zegt niet meer te reageren, dat je diegene er dan aan kunt houden. :P

Ik overweeg een FOK-abo exact hierom. Damn, ik word zo moe van bepaalde mensen.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_135148895
quote:

[..]

Shit, het is half vier, wat is dit nou weer. Hij komt heus nog wel online.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_135148957
Ik denk dat TS gewoon aan het werk is en even moet wachten tot hij wat hoort van vriendin, geduld is een schone zaak.
pi_135149577
Wow.. rustig aan jongens, heb ook werk ;)

Het is er niet makkelijker op geworden. Advocaat vind het ook erg lastig advies te geven. Vriendin heeft net 13 minuten gesproken met werkgever en die blijft erbij dat er een verschil in mening is. Het gaat natuurlijk om recht, maar dat terzijde. Hij vindt dat hij haar al heel riant tegenmoet komt door 70 euro meer te geven per maand, ter tegemoetkoming bij het niet betalen van de pensioenpremie.

Een hoop bla bla, overigens wel op een nette rustige manier. Dat er toch vertrouwen moet zijn van beide kanten etc. Anyway, hij legt de bal bij haar. Hij vindt dat hij in zijn recht staat.
Advocaat vindt het erg lastig advies te geven: ga je het gevecht aan, eindigt het toch waarschijnlijk in ontslag en de ontslagvergoedingen zijn tegenwoordig nou niet zo heel hoog. Banen liggen ook niet voor het oprapen.
Het is echt aan mijn vriendin. Morgen heeft ze gezegd de werkgever te laten weten wat ze doet :{
pi_135150330
De info over die compensatie van ¤70 heb je maar even achtergehouden.
pi_135150341
quote:

[..]

What the... ? Ik reageer een halve dag niet, en gelijk dit, haha. Gewoon druk geweest met werk...
pi_135150410
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:35 schreef Gravedigger het volgende:
De info over die compensatie van ¤70 heb je maar even achtergehouden.
Hè? Wellicht dat ik dat gemist heb, maar dat slaat ook nergens op. Hij bied een "loonsverhoging" van 70 euro bruto aan, ter compensatie van het niet betalen van pensioenpremie. Dit terwijl zij ruim 170 euro pensioenpremie moet gaan betalen. Slaat dus nergens op. Ook met de 70 bruto erbij, komt zij nog niet aan het salaris conform CAO.
pi_135150457
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Hè? Wellicht dat ik dat gemist heb, maar dat slaat ook nergens op. Hij bied een "loonsverhoging" van 70 euro bruto aan, ter compensatie van het niet betalen van pensioenpremie. Dit terwijl zij ruim 170 euro pensioenpremie moet gaan betalen. Slaat dus nergens op. Ook met de 70 bruto erbij, komt zij nog niet aan het salaris conform CAO.
Ik ben niet heel erg onderlegd in pensioenen en dergelijke, maar waarom wil hij 70 euro extra betalen in plaats van 55 euro pensioenpremie?
pi_135150498
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:38 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik ben niet heel erg onderlegd in pensioenen en dergelijke, maar waarom wil hij 70euro extra betalen in plaats van 55 euro pensioenpremie?
Omdat hij dan volgens hem iedereen pensioenpremie moet gaan betalen, als hij het voor mijn vrienidn moet betalen. Ook al zijn zij al akkoord gegaan met het voorgestelde contract.
pi_135150507
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:06 schreef skunkasaur het volgende:

[..]

Shit, het is half vier, wat is dit nou weer. Hij komt heus nog wel online.
Helemaal in paniek hier als TS een halve dag niet reageert :D ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135150801
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:39 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Omdat hij dan volgens hem iedereen pensioenpremie moet gaan betalen, als hij het voor mijn vrienidn moet betalen. Ook al zijn zij al akkoord gegaan met het voorgestelde contract.
Blijven de andere secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals 200% bij overwerk) wel overeind?
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135150852
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:36 schreef Bessensap het volgende:

[..]

What the... ? Ik reageer een halve dag niet, en gelijk dit, haha. Gewoon druk geweest met werk...
Oh. Dat heeft hij in datt telefoongesprek aangeboden? Dat kwam er niet duidelijk uit naar voren.
pi_135150855
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:36 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Lees even waar ik op reageerde... voor je tegen mij tekeer gaat.
pi_135150933
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:46 schreef eight het volgende:

[..]

Blijven de andere secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals 200% bij overwerk) wel overeind?
Nee, daar gaat dit hele topic toch o.a. over ;) Geen pensioenpremie, geen uitbetaling van overwerk, geen uitbetaling van wekelijkse oproepdienst, één dag minder vakantie en een concurrentiebeding.

Dit zogenaamd omdat de omzetcijfers dermate laag zijn dat dit niet in het budget past. Ze moeten blij zijn dat ze nog een baan hebben, aldus WG.
pi_135151096
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:49 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Nee, daar gaat dit hele topic toch o.a. over ;) Geen pensioenpremie, geen uitbetaling van overwerk, geen uitbetaling van wekelijkse oproepdienst, één dag minder vakantie en een concurrentiebeding.

Dit zogenaamd omdat de omzetcijfers dermate laag zijn dat dit niet in het budget past. Ze moeten blij zijn dat ze nog een baan hebben, aldus WG.
Op zich grappig gezien de vaak absurd hoge rekeningen die je van dierenartsen krijgt :) Maar veel zal ook naar inkoop en de lonen van de dierenartsen gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')