Daarom is het goed dat er mogen éérst advies aan de advocaat wordt gevraagd. Ik hoop echter wel dat dat een arbeidsrechtadvocaat is.quote:Op zondag 5 januari 2014 17:24 schreef Wespensteek het volgende:
Met Queller ben ik het helemaal eens. Desondanks klopt het verhaal van ouder1 wel en is het een optie om wel toe te geven. Jullie moeten zelf een beetje proberen in te schatten hoe werkgever gaat reageren want niemand hier kent die man, hij kan ook al boos worden als hij een hint krijgt dat er een advocaat betrokken is gezien zijn opmerking over rechtszaak.
Daarnaast had Thvd ook een goede tekst (deels samenvatting). Hij vermelde ook de mogelijkheid wel het initiatief te nemen als jullie de arbeidsrelatie zouden willen beëindigen met vergoeding. Het gedrag van werkgever zit mij gewoon niet lekker want ik kan me niet voorstellen dat ca. 55 euro per maand het probleem is als ontslag met factor 1 al dik 6.000 euro gaat kosten. Dan heeft hij minstens 10 jaar nodig de ontslagvergoeding terug te verdienen. Zelf schat ik minstens factor 1,5 in terwijl 2 ook tot de mogelijkheden hoort. Ik ben een beetje bang dat hij tijd gaat rekken, een dossier opbouwt en dan nadat dit kabinet het ontslagrecht heeft aangepast per 2015 alsnog op ontslag gaat aansturen. Met de huidige plannen moeten jullie dan uitgaan van een veel lagere vergoeding. Mogelijk zie ik hier echter spoken die er niet zijn,
Het is allemaal erg complex om een oplossing te bedenken maar dat zal jullie wel duidelijk zijn.
Dan kan hij dat toch wel even melden? Iets in de zin van "Het is ons aangeraden om niet meer op internet te communiceren over onze zaak"?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:53 schreef Gravedigger het volgende:
Het zou me niets verbazen als een advocaat een postverbod heeft opgelegd.
Geef TS ff de tijdquote:Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan kan hij dat toch wel even melden? Iets in de zin van "Het is ons aangeraden om niet meer op internet te communiceren over onze zaak"?
Gewoon niet meer reageren vind ik niet zo netjes. Wij hebben tenslotte zeer met em meegeleefd en ieder voor zich getracht hem zo veel mogelijk te helpen?
Dat is gevaarlijk, voor je het weet ga je mogelijkheden afsluiten die best aantrekkelijk konden zijn. Zie het Byte me topic en zijn Russische werkgever.quote:
De meeste mensen zijn hier voor zichzelf bezig hoor, met wat voor motief dan ook.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan kan hij dat toch wel even melden? Iets in de zin van "Het is ons aangeraden om niet meer op internet te communiceren over onze zaak"?
Gewoon niet meer reageren vind ik niet zo netjes. Wij hebben tenslotte zeer met em meegeleefd en ieder voor zich getracht hem zo veel mogelijk te helpen?
Of dat als iemand zegt niet meer te reageren, dat je diegene er dan aan kunt houden.quote:Op zondag 5 januari 2014 14:23 schreef Messina het volgende:
Als je toch eens mensen hun posts kon blokkeren. Dat zou een feest zijn voor dit topic.
quote:Op zondag 5 januari 2014 14:23 schreef Messina het volgende:
Als je toch eens mensen hun posts kon blokkeren. Dat zou een feest zijn voor dit topic.
Ik overweeg een FOK-abo exact hierom. Damn, ik word zo moe van bepaalde mensen.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:48 schreef Operc het volgende:
[..]
Of dat als iemand zegt niet meer te reageren, dat je diegene er dan aan kunt houden.
Shit, het is half vier, wat is dit nou weer. Hij komt heus nog wel online.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
What the... ? Ik reageer een halve dag niet, en gelijk dit, haha. Gewoon druk geweest met werk...quote:Op maandag 6 januari 2014 15:05 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Hè? Wellicht dat ik dat gemist heb, maar dat slaat ook nergens op. Hij bied een "loonsverhoging" van 70 euro bruto aan, ter compensatie van het niet betalen van pensioenpremie. Dit terwijl zij ruim 170 euro pensioenpremie moet gaan betalen. Slaat dus nergens op. Ook met de 70 bruto erbij, komt zij nog niet aan het salaris conform CAO.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:35 schreef Gravedigger het volgende:
De info over die compensatie van ¤70 heb je maar even achtergehouden.
Ik ben niet heel erg onderlegd in pensioenen en dergelijke, maar waarom wil hij 70 euro extra betalen in plaats van 55 euro pensioenpremie?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:37 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Hè? Wellicht dat ik dat gemist heb, maar dat slaat ook nergens op. Hij bied een "loonsverhoging" van 70 euro bruto aan, ter compensatie van het niet betalen van pensioenpremie. Dit terwijl zij ruim 170 euro pensioenpremie moet gaan betalen. Slaat dus nergens op. Ook met de 70 bruto erbij, komt zij nog niet aan het salaris conform CAO.
Omdat hij dan volgens hem iedereen pensioenpremie moet gaan betalen, als hij het voor mijn vrienidn moet betalen. Ook al zijn zij al akkoord gegaan met het voorgestelde contract.quote:Op maandag 6 januari 2014 16:38 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik ben niet heel erg onderlegd in pensioenen en dergelijke, maar waarom wil hij 70euro extra betalen in plaats van 55 euro pensioenpremie?
Helemaal in paniek hier als TS een halve dag niet reageertquote:Op maandag 6 januari 2014 16:06 schreef skunkasaur het volgende:
[..]
Shit, het is half vier, wat is dit nou weer. Hij komt heus nog wel online.
Blijven de andere secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals 200% bij overwerk) wel overeind?quote:Op maandag 6 januari 2014 16:39 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Omdat hij dan volgens hem iedereen pensioenpremie moet gaan betalen, als hij het voor mijn vrienidn moet betalen. Ook al zijn zij al akkoord gegaan met het voorgestelde contract.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |