abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135150852
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:36 schreef Bessensap het volgende:

[..]

What the... ? Ik reageer een halve dag niet, en gelijk dit, haha. Gewoon druk geweest met werk...
Oh. Dat heeft hij in datt telefoongesprek aangeboden? Dat kwam er niet duidelijk uit naar voren.
wie een kuil graaft voor een ander....is nooit werkloos. Inmiddels 69+
pi_135150855
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:36 schreef Bessensap het volgende:

[..]

What the... ? Ik reageer een halve dag niet, en gelijk dit, haha. Gewoon druk geweest met werk...
Lees even waar ik op reageerde... voor je tegen mij tekeer gaat.
pi_135150933
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:46 schreef eight het volgende:

[..]

Blijven de andere secundaire arbeidsvoorwaarden (zoals 200% bij overwerk) wel overeind?
Nee, daar gaat dit hele topic toch o.a. over ;) Geen pensioenpremie, geen uitbetaling van overwerk, geen uitbetaling van wekelijkse oproepdienst, één dag minder vakantie en een concurrentiebeding.

Dit zogenaamd omdat de omzetcijfers dermate laag zijn dat dit niet in het budget past. Ze moeten blij zijn dat ze nog een baan hebben, aldus WG.
pi_135151096
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:49 schreef Bessensap het volgende:

[..]

Nee, daar gaat dit hele topic toch o.a. over ;) Geen pensioenpremie, geen uitbetaling van overwerk, geen uitbetaling van wekelijkse oproepdienst, één dag minder vakantie en een concurrentiebeding.

Dit zogenaamd omdat de omzetcijfers dermate laag zijn dat dit niet in het budget past. Ze moeten blij zijn dat ze nog een baan hebben, aldus WG.
Op zich grappig gezien de vaak absurd hoge rekeningen die je van dierenartsen krijgt :) Maar veel zal ook naar inkoop en de lonen van de dierenartsen gaan.
pi_135151126
quote:

[..]

Excuus, ik dacht het alleen om de pensioenpremie ging.
Alles bij elkaar zijn het wel erg veel nadelen, zeker als je bedenkt dat de nieuwe WG ook niet bepaalt de fijnste is.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135151299
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:20 schreef Bessensap het volgende:
Advocaat vindt het erg lastig advies te geven: ga je het gevecht aan, eindigt het toch waarschijnlijk in ontslag en de ontslagvergoedingen zijn tegenwoordig nou niet zo heel hoog. Banen liggen ook niet voor het oprapen.
Dat was ook mijn twijfel. De bal ligt dus idd bij je vriendin; die moet besluiten wat ze wil, wat ze het belangrijkste vindt en hoeveel risico ze wil lopen. Vandaar uit , van haar beslissing, kan een advocaat eventueel een goede ondersteuning geven.
pi_135151346
quote:
Hij vindt dat hij in zijn recht staat.
Waarom leggen jullie de kwestie dan niet voor aan een onafhankelijke partij, zolang verandert er niets, als hij in zijn rechtstaat gaat vriendin akkoord met de voorwaarden als hij geen gelijk heeft krijgt vriendin haar zin.
pi_135151667
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 15:26 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat is gevaarlijk, voor je het weet ga je mogelijkheden afsluiten die best aantrekkelijk konden zijn.
Ik kan het toch niet laten:
quote:
Advocaat vindt het erg lastig advies te geven: ga je het gevecht aan, eindigt het toch waarschijnlijk in ontslag en de ontslagvergoedingen zijn tegenwoordig nou niet zo heel hoog. Banen liggen ook niet voor het oprapen.
ITYS :W
pi_135151910
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 16:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waarom leggen jullie de kwestie dan niet voor aan een onafhankelijke partij, zolang verandert er niets, als hij in zijn rechtstaat gaat vriendin akkoord met de voorwaarden als hij geen gelijk heeft krijgt vriendin haar zin.
Waarom zou de werkgever hieraan meewerken? Hij weet immers wat hij wilt...
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_135152139
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

Dat is toch wel erg. In de OP staat al:
quote:
Enfin, nieuwe eigenaar zegt doodleuk, als je niet tekent hoef je morgen (2 januari) niet te komen. Voor volgende week had hij haar al uitgeroosterd.

Mijn vraag is, kan hij dit zomaar zeggen? Moet zij een contract tekenen om te mogen werken morgen? In principe heeft zij een vaste aanstelling dus kan zij hierop toch gewoon doorwerken, de kliniek is immers met alle bestaande contracten overgekocht.

Ook zegt hij dat als zij een rechtzaak begint, haar veel succes hiermee te wensen en dat hun wegen daar dan scheiden.
Dus TS en vriendin zullen zich echt wel bewust zijn dat het gevecht in ontslag kan eindigen en anders staat het denk ik wel tientallen keren inde reacties.

Het is wel duidelijk dat de advocaat geen advies durft te geven vanwege de omstandigheden en niet vanwege de juridische positie van de vriendin. Er is dus eigenlijk niets veranderd nav het gesprek met de advocaat en werkgever is blijkbaar ook niet van standpunt veranderd.

Nu is dus de vraag wat er gedaan kan worden om de impasse te doorbreken en toch zoveel mogelijk te bereiken voor de vriendin zonder dat er ontslag volgt want dat is niet gewenst. De advocaat valt mij wat dat betreft tegen want ik vind hem/haar niet erg creatief.
pi_135152166
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:09 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

[..]

:') what a baby
pi_135152222
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 17:15 schreef eight het volgende:

[..]

Waarom zou de werkgever hieraan meewerken? Hij weet immers wat hij wilt...
Ja maar hij loopt ook risico als hij niet wil meewerken aan het oplossen van het arbeidsconflict. Daarnaast heeft hij gewoon het probleem dat de vriendin een rechtszaak begint om haar rechten alsnog af te dwingen wat hij gaat verliezen.
pi_135153708
Als ik het samenvat is er dus geen discussie meer dat deze man de werkgever is en dat sprake is van een verslechterde arbeidsovereenkomst. Dat zie ik als positief.

Probleem is nu dat meneer van mening is dat hij de arbeidsvoorwaarden eenzijdig mag wijzigen, al probeert hij dat af te dwingen met instemming, om bedrijfseconomische redenen. Aangezien het recht tot wijzigen niet in de oude overeenkomst staat bestaat hier wel de mogelijkheid toe maar dan gelden strenge regels. Het moet gaan om zwaarwegende bedrijfsbelangen. Daar lijkt in dit geval geen sprake van gezien het geringe bedrag en het niet aanpassen van de dure arbeidsvoorwaarden van de dieren artsen.

Bijkomstig probleem voor werkgever is dat hij blijkbaar tegen een CAO wil ingaan die wel geldt vanwege lidmaatschap ven de werkgeversverening.

Volgens mij blijft er dus alle ruimte om niet toe te geven en is het probleem alleen dat werkgever overtuigd is van zijn gelijk.

Het lijkt mij een goede optie dat de advocaat zich bij werkgever gaat introduceren, de impasse benoemd. Aangeeft dat TS niet akkoord gaat met het wijzigingsvoorstel en dat werkgever op papier moet zetten dat hij eenzijdig de arbeidsvoorwaarden aanpast waarbij TS zich nadrukkelijk het recht voorbehoud deze aan te vechten. Als alternatief kan een voorstel worden gedaan waarmee TS wel akkoord kan gaan.
  maandag 6 januari 2014 @ 18:03:11 #214
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_135153758
quote:
Wow.. rustig aan jongens, heb ook werk ;)

Het is er niet makkelijker op geworden. Advocaat vind het ook erg lastig advies te geven. Vriendin heeft net 13 minuten gesproken met werkgever en die blijft erbij dat er een verschil in mening is. Het gaat natuurlijk om recht, maar dat terzijde. Hij vindt dat hij haar al heel riant tegenmoet komt door 70 euro meer te geven per maand, ter tegemoetkoming bij het niet betalen van de pensioenpremie.

Een hoop bla bla, overigens wel op een nette rustige manier. Dat er toch vertrouwen moet zijn van beide kanten etc. Anyway, hij legt de bal bij haar. Hij vindt dat hij in zijn recht staat.
Het is echt aan mijn vriendin. Morgen heeft ze gezegd de werkgever te laten weten wat ze doet :{
Het is duidelijk dat hij NIET in zijn recht staat.

Dat is dan ook niet het probleem voor de advocaat (en voor je vriendin). Maar vergeet niet dat hij er ook een hoop bij te verliezen heeft als het tot een ontslag komt.

Is dooronderhandelen m.b.v. de advocaat (of een andere arbeidsrechtadvocaat) niet een betere optie? Zie die ¤ 70,- per maand als het laagste wat er uit te slepen valt en bedenk dat de werkgever ook niet zit te wachten op rechtszaken (en al helemaal niet omdat hij geheid aan het kortste eind trekt).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_135154811
quote:
Morgen heeft ze gezegd de werkgever te laten weten wat ze doet
Oeps dat maakt het wel heel kort dag.

Als je nog wat (last mintute) advies wilt heb ik nog even wat extra info nodig:

Wat heeft jouw vriendin nu allemaal concreet op papier gekregen van de werkgever. Ik heb begrepen het nieuwe contract maar staat ergens ook de motivatie om de arbeidsvoorwaarden aan te passen?
Dat contract kreeg je toch al ruimschoots voordat de overnam een feit was?
Dat aanbod van die 70 euro is dat vandaag telefonisch of al eerder schriftelijk gedaan?
Hoeveel is het voorgestelde loon nu lager/hoger tov het oude loon?
pi_135154857
quote:
en een concurrentiebeding
Die is belachelijk en dat maakt zijn hele verhaal volkomen ongeloofwaardig want het heeft niets te maken met een lage omzet!!!!!
pi_135157311
Krijg sterk de indruk dat het hier om een bv-ploffer gaat die de hele onderneming gaat uitmelken. Mensen die zo'n verdeel en heers strategie hanteren hebben vaak weinig goeds in zin
pi_135160520
We hebben het nieuwe contract eens even laten lezen door een andere jurist, en die zegt het volgende. Haar advocate zei dit overigens precies zo:

quote:
Wat mij opvalt is dat met dit nieuwe contract het gehele arbeidsverleden bij de rechtsvoorganger lijkt te verdwijnen.
Dus als er de komende tijd op andere gronden tot een ontslag zou komen zal hij zich beroepen op het feit dat het dienstverband pas vanaf 1-1-2014 bestaat . Relevant voor eventuele toekomstige ontslagvergoedingen. Hij maakt hiermee letterlijke een nieuw begin en alle rechten en plichten uit het verleden worden gewist. Slim.

Enkele opmerkingen :
Verplichting tot overwerk en ook mogelijk kortdurend ander werk…..
Het concurrentiebeding is op zich beperkt met een straal van 10 km( van welke vestiging ??) maar een duidelijke verslechtering indien er tot nu toe geen beding was…
Geen Cao van toepassing verklaard…

Het is een echt werkgeverscontract dat een beetje bij deze tijd past helaas.
We gaan nu dus proberen om de WG morgen te laten inzien dat wat hij doet echt niet kan, en dat we al bereid zijn concessies te doen door het overwerk niet te laten betalen. Maar dat we hem echt niet tegemoet kunnen gaan komen, dus het pensioen willen we dus echt wel, en het concurrentiebeding moet er echt uit. Dan hebben we nog steeds de rare constructie dat zij niet gewerkt lijkt te hebben voor 1-1-2014. Misschien gaan we er ook wel écht niet uit komen met hem.

Maar goed, onduidelijk is dan weer wat mij moeten doen als wij zeggen niet willen tekenen. Hij zegt dan, "ok, dan niet.", en verder niks. Maar dan gaat ze natuurlijk niet betaald krijgen. Hij zal haar dan moeten ontslaan lijkt me, dus moet HIJ toch actie ondernemen? Voor het niet krijgen salaris zal ze dan weer een loonvordering moeten sturen is ons verteld..

Advies weer van harte welkom!
pi_135160817
@PM van No.name.for.me: ik kan nog geen PM versturen omdat ik nog niet lang genoeg registreerd ben. Maar ligt eraan waar in Brabant, we zitten onder R'dam hier :)
pi_135160920
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:17 schreef Bessensap het volgende:
@PM van No.name.for.me: ik kan nog geen PM versturen omdat ik nog niet lang genoeg registreerd ben. Maar ligt eraan waar in Brabant, we zitten onder R'dam hier :)
Oosteind
pi_135160967
Bij Oosterhout?
pi_135161005
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:20 schreef Bessensap het volgende:
Bij Oosterhout?
Ja, zeer goedlopende kliniek.
Geen huisdieren
pi_135161060
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 18:31 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Oeps dat maakt het wel heel kort dag.

Als je nog wat (last mintute) advies wilt heb ik nog even wat extra info nodig:

Wat heeft jouw vriendin nu allemaal concreet op papier gekregen van de werkgever. Ik heb begrepen het nieuwe contract maar staat ergens ook de motivatie om de arbeidsvoorwaarden aan te passen?
Dat contract kreeg je toch al ruimschoots voordat de overnam een feit was?
Dat aanbod van die 70 euro is dat vandaag telefonisch of al eerder schriftelijk gedaan?
Hoeveel is het voorgestelde loon nu lager/hoger tov het oude loon?
Geen motivatie schriftelijk waarom hij het wilt aanpassen. Meneer reageert sowieso nergens schriftelijk op. Contract kregen we 6 december te zien voor het eerst. Die 70 euro bruto omhoog per maand is mondeling gedaan.

Het bruto maandsalaris zelf is niet lager, maar aangezien overwerk/oproepdienst niet betaald gaat worden, en ze haar pensioen zelf moet betalen á 170 euro, komt ze dus netto een stuk lager uit per maand. Minstens 250 euro. Eerder rond de 300.
pi_135161088
quote:
0s.gif Op maandag 6 januari 2014 20:21 schreef No.name.for.me het volgende:

[..]

Ja, zeer goedlopende kliniek.
Geen huisdieren
Kan PM wel lezen, dus je kan me wel een site sturen :)
pi_135161196
Waar zouden we precies kunnen uitrekenen hoelang en hoe haar een eventueel uitkering na ontslag zal zijn? En er is was al iets over gezegd, maar een ontslagvergoeding als we de eventuele rechtzaak winnen: waar moeten we ongeveer aan denken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')