Daarom zeg ik ook de hele tijd dat zij geen recht heeft op bijstand. Zucht. Pfffff..quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat het in jouw post net leek of je geen WW kreeg bij een ontslagvergoeding. Dat is niet waar. Het gaat me verder over TS , die is wel 2 verdiener. Natuurlijk is ontslag niet ideaal, maar als de situatie verstoord is krijg je best nog een redelijke vrgoeding.
Waarom "+ WW"? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
daar heb je wel gelijk in. dus dan 4.5x1500x2 =13500 + dan de WW
als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom "+ WW"? Wat wil je daarmee zeggen?
Het is gewoon je normale loon tot 'when ever' of die ontslagvergoeding, 9 maanden WW (is 70% van loon geloof ik) en dan noppes tot een andere baan is gevonden.
Waarom zou ze ontslag nemen? Aan welke haren trek je dat er nu weer bij?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.
ze moet dus niet in een vlaag van verstandsverbijstering, of onder druk iets tekenen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:44 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom zou ze ontslag nemen? Aan welke haren trek je dat er nu weer bij?
Met een goede (ook een standaard) overeenkomst heb je gewoon recht op WW.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ze moet dus niet in een vlaag van verstandsverbijstering, of onder druk iets tekenen.
Zeg.... heb je een bord voor je kop of zo??quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
daar heb je wel gelijk in. dus dan 4.5x1500x2 =13500 + dan de WW
niet als je je eigen ontslagbrief tekent.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:54 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Met een goede (ook een standaard) overeenkomst heb je gewoon recht op WW.
Hoezo, er is sprake van ernstige verwijtbaarheid, veel ernstiger kan het niet worden!quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:54 schreef Queller het volgende:
[..]
Zeg.... heb je een bord voor je kop of zo??
Ga je eens inlezen. Factor 2 is utopie.
Lieve schat, je praat over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt. Je maakt het topic daardoor niet overzichtelijker. Hou ermee op alsjeblieft. Oke?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
niet als je je eigen ontslagbrief tekent.
Wanneer ben jij rechter gewordenquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:56 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoezo, er is sprake van ernstige verwijtbaarheid, veel ernstiger kan het niet worden!
Die sneer is niet terecht als je goed leest. Ik schep juist duidelijkheid in het topic door onduidelijkheden van anderen weg te nemen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:56 schreef Queller het volgende:
[..]
Lieve schat, je praat over dingen waar je duidelijk geen verstand van hebt. Je maakt het topic daardoor niet overzichtelijker. Hou ermee op alsjeblieft. Oke?
Zucht. Zie de opmerking van Queller. Waar haal jij al die zogenaamde wijsheden vandaan waarmee je mensen hier van verkeerd advies voorziet?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
niet als je je eigen ontslagbrief tekent.
Een sneer is nooit terecht. Daar heb je gelijk in. Maar verder zit je er gewoon écht helemaal naast. Factor 2 wordt niet zomaar toegepast, in het geval van TS is geen sprake van 'ernstige verwijtbaarheid' en je kunt prima akkoord gaan met je eigen ontslag en gewoon recht hebben op WW.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die sneer is niet terecht als je goed leest. Ik schep juist duidelijkheid in het topic door onduidelijkheden van anderen weg te nemen.
Wááát!?! Je gaat als een olifant door de porseleinkast met volkomen verkeerde informatie! En ik maar trachten om de realiteit hier neer te zetten om te voorkomen dat TS en zijn vriendin jouw idioterie voor waar aan gaan nemen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Die sneer is niet terecht als je goed leest. Ik schep juist duidelijkheid in het topic door onduidelijkheden van anderen weg te nemen.
Hahahaquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Wat alles wat jij zegt is altijd -zonder enige twijfel- 100% waar?quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:03 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Wááát!?! Je gaat als een olifant door de porseleinkast met volkomen verkeerde informatie! En ik maar trachten om de realiteit hier neer te zetten om te voorkomen dat TS en zijn vriendin jouw idioterie voor waar aan gaan nemen.
dan moet dat er wel in staan.... Je neemt maar de hele tijd aan dat mensen dat allemaal weten! En mij maar van onzin betichten?? goed ik zal me wel even uit de discussie onttrekken als meest wijze persoon van het stel zodat de boel niet vertroebelt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:01 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zucht. Zie de opmerking van Queller. Waar haal jij al die zogenaamde wijsheden vandaan waarmee je mensen hier van verkeerd advies voorziet?
In zo'n overeenkomst ontbinding arbeidscontract hoort iets te staan in de trant van:
• De ontbinding is op initiatief van de werkgever
• Werknemer heeft zich tegen de ontbinding verzet maar ziet ook geen andere mogelijkheden meer tot voortduring van de arbeidsrelatie
• Aan de ontbinding ligt geen dringende reden tot grondslag zoals bedoeld in art. ....
En dan houd je dus gewoon recht op WW terwijl je je eigen "ontslagbrief" hebt getekend.
quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:59 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Onduidelijkheden van wie? Het gaat hier maximaal om ¤13500.- en dat is bij een factor 2 die maar zeer zelden wordt toegekend. In het eggie zal het dus eerder ¤6750.- zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 08:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
het is toch aantal dienstjaren x jaarsalaris x correctiefactor ??
Gezien het feit dat de werkgever volledig verwijtbaar is zal die factor 2 zijn, dat betekent dan bij een modaal salarais 30.000 x 9 x 2 = 540.000 euro die hij haar zal moeten betalen bij ontslag als ik het goed heb berekend,
Dit ontslagrecht wordt per 1 juli 2015 enorm verslechterd, dus je kunt beter nu ontslag krijgen dan na die datum.
Nope, ik doe mijn best maar zit er ook wel eens naast. Hier ben ik echter 100% zeker van mijn zaak. En een ieder die daar aan twijfelt moet maar googlen over de dingen die ik in dit topic heb gezet.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:05 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wat alles wat jij zegt is altijd -zonder enige twijfel- 100% waar?
Nee hoorquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
Enne.. voor die WW heeft ze gewoon 9 jaar premie betaald hoor.
beetje flauw om met die quote over de ontslagvergoeding te komen, dit had ik allang gecorrigeerd. Als jij zelf ontslag neemt heb je inderdaad geen recht op WW. Dus ze moet niet zomaar alles tekenen. Jij deed het voorkomen of ze gewoon alles kon tekenen en dan alsnog WW kon krijgen. Zo is het natuurlijk niet. Ik stel voor dat we deze discussie nu beeindigen , zodat het topic op een constructieve manier verder kan.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:08 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
[..]
Onduidelijkheden van wie? Het gaat hier maximaal om ¤13500.- en dat is bij een factor 2 die maar zeer zelden wordt toegekend. In het eggie zal het dus eerder ¤6750.- zijn.
En dan nog gaan gillen dat als je een overeenkomst tekent je geen recht hebt op WW. Om te janken dit.
Ja, my bad. Feitelijk heeft je werkgever daarvoor betaald.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:16 schreef r_one het volgende:
[..]
Nee hoor![]()
Wat niet wegneemt dat WW nog steeds geen 'gratis geld' is.
Nee, dat deed ze niet. Jij leest de dingen zoals je ze wilt lezen.quote:Op donderdag 2 januari 2014 10:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Jij deed het voorkomen of ze gewoon alles kon tekenen en dan alsnog WW kon krijgen.
Tuurlijk die werkgever heeft geen poot om op te staan, als 55 euro al een bedrijfseconomische noodzaak is terwijl die duurdere pensioen wel kunnen blijven bestaan ben ik gek.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:56 schreef Bessensap het volgende:
Nu is het natuurlijk wel zo, dat het contract automatisch omgezet wordt in een vast contract met onbepaalde tijd, aangezien ze er al 9 jaar werkt. Ook het aantal uur dat ze werkte (gewoon fulltime) is gewoon te bewijzen.
Maken we nog kans?
Fixedquote:Op donderdag 2 januari 2014 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
en van de vriendin kan niet verwacht worden dat ze het eens is met inleveren van iets wat haar rechtens gewoon toekomt.
Ik zou écht verbaasd zijn. Ik heb wel achterlijke situaties zien langskomen in de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
Ik sluit niet uit dat het wel factor 2 wordt als het zover komt.
Er zijn tegenwoordig aardig wat methoden om aan goedkoop personeel te komen. Stagiaires is een bekende maar ook de bijstandsgerechtigden kunnen worden ingezet (hoeveel dierenverzorgers zijn er langdurig werkeloos?). En jongeren onder de 23 jaar natuurlijk. Dat zou een motief kunnen zijn. Of de nieuwe eigenaar gaat dat zelf doen of zijn dochter of zo.quote:Op donderdag 2 januari 2014 11:15 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vraag me wel af wat de werkelijke reden is dat de nieuwe eigenaar dit zo vreemd speelt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |