Neem morgen een kopie mee van het bestaande (oude) contract en geef dat aan de nieuwe werkgever met de mededeling dat hij hierbij het getekende arbeidscontract ontvangt en dat intussen wegens al dan niet wettelijk verplichte verhogingen het salaris intussen wel hoger ligt dan waar 9 jaar geleden voor getekend is en dat hij zich ook gewoon aan de normale salariëring dient te houden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:23 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Geloof me, is allemaal al gebeurd. Juridisch loket gebeld, daarna een aangetekende brief op het moment dat hij zei dat hij geen pensioenpremie gaat betalen. In die brief hebben wij hem gewezen op zijn plichten.
Toen zei hij dat er wel te praten viel. Met het tekenen was niet zoveel haast. Tot hij dus gisteren ineens belde met de mededeling dat als ze niet tekent, ze niet meer hoeft te komen. Toen kreeg meneer ineens haast.
Goed gedaan, nu staat de eigenaar nog zwakker.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:23 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Geloof me, is allemaal al gebeurd. Juridisch loket gebeld, daarna een aangetekende brief op het moment dat hij zei dat hij geen pensioenpremie gaat betalen. In die brief hebben wij hem gewezen op zijn plichten.
Toen zei hij dat er wel te praten viel. Met het tekenen was niet zoveel haast. Tot hij dus gisteren ineens belde met de mededeling dat als ze niet tekent, ze niet meer hoeft te komen. Toen kreeg meneer ineens haast.
Rechters zijn niet zo makkelijk te overtuigen dat er een noodzaak bestaat deze regelingen te versoberen (laat staan afschaffen) en zeker niet als het gaat om een deel van de werknemers.quote:Het hof sluit echter niet uit dat ook een op lange termijn bedrijfseconomisch verantwoorde situatie, waarbij de continuïteit van het pensioen van alle werknemers zoveel mogelijk gewaarborgd is, een voldoende zwaarwichtige reden kan vormen. Hoewel de ondernemingsraad met de wijziging had ingestemd en hoewel ook het gerechtshof dat een zwaarwegend punt acht, oordeelt het hof (anders dan de kantonrechter) uiteindelijk toch dat geen sprake is van een voldoende zwaarwichtig belang omdat de werkgever, na daartoe bij tussenarrest in staat te zijn gesteld, niet een voldoende groot financieel belang heeft kunnen aantonen. Doorslaggevend voor het hof is daarbij dat het gaat om een relatief beperkt bedrag aan premie voor een steeds kleiner wordende groep werknemers.
ik denk dat jij je ook beter moet inlezenquote:Op woensdag 1 januari 2014 19:03 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Wat een lap tekst voor een hoop herhaling....Ik snap niet waarom je de moeite doet terwijl je het topic blijkbaar nieteens gelezen hebt, CAO tandtechniek
![]()
Die heeft de nieuwe eigenaar al en hoef je zeker niet opnieuw te verstrekken in dit stadium.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:21 schreef Ivo1985 het volgende:
Neem morgen een kopie mee van het bestaande (oude) contract
Leg eens uit kneusje?quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:53 schreef bonke het volgende:
[..]
ik denk dat jij je ook beter moet inlezen
dwaas
Hij probeert het dus gewoon voor elkaar te krijgen in de hoop dat jullie erin tuinen.quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:23 schreef Bessensap het volgende:
[..]
Zeker, zeker!quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:28 schreef Cat22 het volgende:
Op zulke momenten houd ik van FOK!
Heerlijk om de bijdragen van users te lezen waarmee TS de nieuwe baas om de oren kan slaan omdat die een vuile stunt wil uithalen.
Ow?!quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:12 schreef Ouder1 het volgende:
Blijft mijn advies staan omdat dat gebaseerd is op de Nederlandse wetgeving en die gaat boven Cao's.
1. Nee, hij heeft aangegeven dat hij zeker het eerste jaar geen pensioenpremie voor de assistentes (wel voor de artsen) wilt gaan betalen omdat hier geen financiële ruimte voor is. Hij wilt dit na een jaar wel herzien. Grappig feitje: er worden wel 2 gloednieuwe bedrijfsauto's aangeschaft. Grappig feitje 2: het gaat voor maar om 55 euro pensioenpremie voor mijn vriendin. De rest heeft al getekend om geen pensioenpremie te ontvangen. Waarom? Één werkt er maar 1 dag in de week, 1 gaat over een jaar al met pensioen en de laatste wordt waarschijnlijk binnen het jaar medisch afgekeurd.quote:Op woensdag 1 januari 2014 19:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Goed gedaan, nu staat de eigenaar nog zwakker.
Vragen van mij:
1 heeft hij nog in detail onderbouwd waarom het nodig is?
2 staat in het huidige contract iets over eenzijdig wijzigen van de arbeidsvoorwaarden?
Daar is ze nu toch al druk mee bezig?quote:Op woensdag 1 januari 2014 12:23 schreef beerten het volgende:
Win zo snel mogelijk rechtsbijstandsinformatie in.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
De vraag is waarop je kans wilt maken. Wil je voor die ¤ 55 per maand een heleboel kosten gaan maken?quote:
Waar komt die 55 Euro vandaan? Ze werkt fulltime zegt TS nu?quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:58 schreef Queller het volgende:
[..]
De vraag is waarop je kans wilt maken. Wil je voor die ¤ 55 per maand een heleboel kosten gaan maken?
quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:59 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Waar komt die 55 Euro vandaan? Ze werkt fulltime zegt TS nu?
quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:07 schreef Bessensap het volgende:
Grappig feitje 2: het gaat voor maar om 55 euro pensioenpremie voor mijn vriendin.
Waarop kans? 25 vakantiedagen in plaats van 23 (dat staat wel in haar "huidige" contract), gewoon pensioenpremie (voor hem kost het 55, voor mijn vriendin ca. 150 als ze het zelf moet gaan betalen), 150% uitbetaling voor overwerk zoals nu (in het nieuwe contract tijd voor tijd) en compensatie oproepdienst (200% nu, straks niets). Ze gaat dus nogal wat dingen inleveren. Deze dingen heeft ze namelijk structureel, elke maand.quote:Op woensdag 1 januari 2014 22:58 schreef Queller het volgende:
[..]
De vraag is waarop je kans wilt maken. Wil je voor die ¤ 55 per maand een heleboel kosten gaan maken?
Waarom het pensioen voor je vriendin zoveel meer kost dan voor de werkgever begrijp ik niet helemaal.quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:05 schreef Bessensap het volgende:
Waarop kans? 25 vakantiedagen in plaats van 23 (dat staat wel in haar "huidige" contract), gewoon pensioenpremie (voor hem kost het 55, voor mijn vriendin ca. 150 als ze het zelf moet gaan betalen), 150% uitbetaling voor overwerk zoals nu (in het nieuwe contract tijd voor tijd) en compensatie oproepdienst (200% nu, straks niets). Ze gaat dus nogal wat dingen inleveren. Deze dingen heeft ze namelijk structureel, elke maand.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |