Als het zover komt dat je voor de rechter staat kan er idd een ontslagvergoeding uitgekeerd worden.quote:Op woensdag 1 januari 2014 23:32 schreef Patroon het volgende:
Alles schriftelijk nu. Met beetje mazzel kan ze er mooie ontslagvergoeding uitslepen omdat de arbeidsrelatie door hem dusdanig is verstoord dat doorwerken bij hem in de toekomst geen optie meer is.
Google maar eens op kantonrechters formule.
Ten koste van wat allemaal? Hoever laat je je chanteren?quote:Op donderdag 2 januari 2014 05:13 schreef Ouder1 het volgende:
Is behoud van de baan dan niet financieel beter?
quote:Op donderdag 2 januari 2014 08:28 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
het is toch aantal dienstjaren x jaarsalaris x correctiefactor ??
Gezien het feit dat de werkgever volledig verwijtbaar is zal die factor 2 zijn, dat betekent dan bij een modaal salarais 30.000 x 9 x 2 = 540.000 euro die hij haar zal moeten betalen bij ontslag als ik het goed heb berekend,
Dit ontslagrecht wordt per 1 juli 2015 enorm verslechterd, dus je kunt beter nu ontslag krijgen dan na die datum.
Maar word je daar rijk van? Het is een bruto bedrag. WW is geloof ik 70% van je bruto loon. Dat kost haar 9 maanden (want recht op 9 maanden) lang ¤450.- is ¤4050.-. Dan blijft er dus ¤9450.- over. Wanneer zij met TS samenwoont en hij heeft inkomen boven bijstandsniveau dan heeft zij geen recht op bijstand. Na 6,3 maanden geen bijstand is de poet dus op. Zij zal dus binnen 15,3 maanden een nieuwe baan moeten vinden wil ze er iets aan overhouden. Daarbij krijgt zij na ontslag dus al helemaal geen pensioenopbouw meer.quote:Op donderdag 2 januari 2014 08:48 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Oeps!! ik vond het bedrag al erg hoog![]()
![]()
die factor 2 lijkt me wel van toepassing bij deze zaak, maargoed het is natuurlijk aan de rechter. Hoe dan ook zal hij flink moeten dokken als hij haar zomaar wil ontslaan.
volgens mij kun je hier ook een compensatie voor vragen. Trouwens je krijgt gewoon WW hoor, ook met een ontslagvergoeding!!!!!!quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:14 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Maar word je daar rijk van? Het is een bruto bedrag. WW is geloof ik 70% van je bruto loon. Dat kost haar 9 maanden (want recht op 9 maanden) lang ¤450.- is ¤4050.-. Dan blijft er dus ¤9450.- over. Wanneer zij met TS samenwoont en hij heeft inkomen boven bijstandsniveau dan heeft zij geen recht op bijstand. Na 6,3 maanden geen bijstand is de poet dus op. Zij zal dus binnen 15,3 maanden een nieuwe baan moeten vinden wil ze er iets aan overhouden. Daarbij krijgt zij na ontslag dus al helemaal geen pensioenopbouw meer.
Het wordt in de wandelgangen mooier voorgesteld dan het is.
Compensatie voor wat?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
volgens mij kun je hier ook een compensatie voor vragen. Trouwens je krijgt gewoon WW hoor, ook met een ontslagvergoeding!!!!!!
Klinkt stúkken beter, maar zeer ver van het haalbare. Echt, je zit er helemaal naastquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
volgens mij kun je hier ook een compensatie voor vragen. Trouwens je krijgt gewoon WW hoor, ook met een ontslagvergoeding!!!!!!
en 1500 lijkt me wel een erg karig loon en 9 jaar ervaring. lijkt meniet reeel. Laten we uitgaan van een meer normale 2000 euro voor haar leeftijd.
Dan 9x2000x2=36.000 euro klinkt al beter , en uiteraard gewoon WW.
TS zegt dat ze net boven het minimumloon zit. Voor iemand die ouder is dan 23 jaar is het bruto minimumloon ¤ 1.477,80. Uitgaan van ¤2000.- lijkt me dus niet reëel, ¤1500.- eerder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
en 1500 lijkt me wel een erg karig loon en 9 jaar ervaring. lijkt meniet reeel. Laten we uitgaan van een meer normale 2000 euro voor haar leeftijd.
Dan 9x2000x2=36.000 euro klinkt al beter , en uiteraard gewoon WW.
En het is geen 9 want de jaren tellen maar half mee omdat ze nog geen 34 jaar oud is. Dus dat zou dan 4,5 moeten zijn.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:17 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Dan 9x1500x2=27.000 euro klinkt al beter , en uiteraard gewoon recht op WW !!!
ah zo maar dat is aan jezelf natuurlijk. Je krijgt die WW maar, het is gratis geld. Je hebt tijd te solliciteren en de tijd te overbruggen. Jullie hebben toch 2 inkomens.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Compensatie voor wat?
Ja, je krijgt WW klopt. Wat ik in die berekening laat zien is echter wat het kost als je uit die ontslagvergoeding je inkomen stabiel wilt houden. Omdat WW 70% (geloof ik) van je loon is moet je dan dus elke maand 30% bij leggen uit die vergoeding. Omdat ze 9 jaar heeft gewerkt heeft e recht op 9 maanden WW, niet meer. Wie samenwoont met iemand die een inkomen boven bijstand heeft, heeft geen recht op bijstand als de WW periode afloopt. Vanaf dat moment moet je de 100% bijleggen uit je vergoeding om een stabiel inkomen te houden.
Ik? Ik ben kostwinner en alleenstaande moeder.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:25 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
ah zo maar dat is aan jezelf natuurlijk. Je krijgt die WW maar, het is gratis geld. Je hebt tijd te solliciteren en de tijd te overbruggen. Jullie hebben toch 2 inkomens.
Newsflash: Het gaat NIET om jou!quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik? Ik ben kostwinner en alleenstaande moeder.
Maar dan nog gaat jouw visie mank. Enerzijds doe je alsof je rijk wordt van een ontslag(vergoeding) anderzijds zeg je dat je die 30% inkomensdaling maar moet accepteren? Dat is krom.
Het ging mij erom dat het in jouw post net leek of je geen WW kreeg bij een ontslagvergoeding. Dat is niet waar. Het gaat me verder over TS , die is wel 2 verdiener. Natuurlijk is ontslag niet ideaal, maar als de situatie verstoord is krijg je best nog een redelijke vrgoeding.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:27 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik? Ik ben kostwinner en alleenstaande moeder.
Maar dan nog gaat jouw visie mank. Enerzijds doe je alsof je rijk wordt van een ontslag(vergoeding) anderzijds zeg je dat je die 30% inkomensdaling maar moet accepteren? Dat is krom. Daarnaast kan je zover ik weet van gratis geld niet 30% meer besteden dan vn 'verdiend geld'. Enne.. voor die WW heeft ze gewoon 9 jaar premie betaald hoor.
Nieuws voor jou: Dat geef ik nu net aan. *&(&^*$#(^&*quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:29 schreef Leandra het volgende:
[..]
Newsflash: Het gaat NIET om jou!
Laten we dat zo houden.
daar heb je wel gelijk in. dus dan 4.5x1500x2 =13500 + dan de WWquote:Op donderdag 2 januari 2014 09:24 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
En het is geen 9 want de jaren tellen maar half mee omdat ze nog geen 34 jaar oud is. Dus dat zou dan 4,5 moeten zijn.
Daarom zeg ik ook de hele tijd dat zij geen recht heeft op bijstand. Zucht. Pfffff..quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:30 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het ging mij erom dat het in jouw post net leek of je geen WW kreeg bij een ontslagvergoeding. Dat is niet waar. Het gaat me verder over TS , die is wel 2 verdiener. Natuurlijk is ontslag niet ideaal, maar als de situatie verstoord is krijg je best nog een redelijke vrgoeding.
Waarom "+ WW"? Wat wil je daarmee zeggen?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:34 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
daar heb je wel gelijk in. dus dan 4.5x1500x2 =13500 + dan de WW
als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom "+ WW"? Wat wil je daarmee zeggen?
Het is gewoon je normale loon tot 'when ever' of die ontslagvergoeding, 9 maanden WW (is 70% van loon geloof ik) en dan noppes tot een andere baan is gevonden.
Waarom zou ze ontslag nemen? Aan welke haren trek je dat er nu weer bij?quote:Op donderdag 2 januari 2014 09:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
als je zelf ontslag neemt krijg je geen WW.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |