Mwah, ik behoor qua inkomen en vermogen zelf tot de minima, maar betaal meer premies dan dat ik aan zorgtoeslag en huurtoeslag heb ontvangen in 2013. In ruil voor een hoge arbeidskorting mogen ze die toeslagen houden.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:58 schreef Ryon het volgende:
[..]
Euh? Dat heeft geen nut natuurlijk. De toeslag is bedoeld voor mensen die (A) in een situatie zitten dat zij weinig tot geen inkomen hebben en al weinig tot geen belasting betalen (B) in een specifieke situatie zitten dat zij een aanvulling nodig hebben op het inkomen om bepaalde lasten te kunnen dragen.
Je verwacht het niet hè?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:19 schreef Klopkoek het volgende:
GSbrder met zijn gouden lepel in de mond hoort tot de minima. Dat is NIEUWS
Je hebt uiteindelijk toch recht op heffingskorting en arbeidskorting? Volgens mij valt die 2.500 dan in het niet.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Je verwacht het niet hè?
Netjes een paar baantjes gehad, maar toch ¤ 2.500 aan loonheffing.
Klopkoek, je bent een moedig strijder voor meer koopkracht voor mij.
Het CBS, denk ik.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef runaway het volgende:
[..]
Je hebt uiteindelijk toch recht op heffingskorting en arbeidskorting? Volgens mij valt die 2.500 dan in het niet.
Even wat anders: Welke organisaties (behalve de gemeente, voedselbank, ombudsman) houden zich bezig met armoede onder de jeugd?
Dit was de netto loonheffing.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef runaway het volgende:
[..]
Je hebt uiteindelijk toch recht op heffingskorting en arbeidskorting? Volgens mij valt die 2.500 dan in het niet.
Even wat anders: Welke organisaties (behalve de gemeente, voedselbank, ombudsman) houden zich bezig met armoede onder de jeugd?
Samenvatting? Armoede lijkt mij juist goedkoop, die armen in Afrika kosten niks.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 16:35 schreef Klopkoek het volgende:
Armoede maakt niet alleen dom (link, link), maar het is ook nog eens duur.
http://www.theatlantic.co(...)e-to-be-poor/282979/
Zonder het artikel gelezen te hebben (ben ik wel van plan): in een welvarende samenleving kosten armen enorm veel geld. Sociale zekerheid, ziektekosten, criminaliteit...quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:19 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Samenvatting? Armoede lijkt mij juist goedkoop, die armen in Afrika kosten niks.
Ja, het is duur om die legers aan "armen" geld toe te schuiven.
Daar gaat dat artikel niet over (het beroemde boek 'the Spirit Level' past meer in dat straatje). Het gaat erom dat armoede duurder is voor de persoon zelf. De gemaakte kosten zijn hoger, bijvoorbeeld. En je bent meer tijd aan kwijt aan het regelen en voor elkaar krijgen van dingen (buiten je eigen capaciteiten om), wat je weer opgesloten houdt in de situatie.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 17:21 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Zonder het artikel gelezen te hebben (ben ik wel van plan): in een welvarende samenleving kosten armen enorm veel geld. Sociale zekerheid, ziektekosten, criminaliteit...
Goed artikel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar gaat dat artikel niet over (het beroemde boek 'the Spirit Level' past meer in dat straatje). Het gaat erom dat armoede duurder is voor de persoon zelf. De gemaakte kosten zijn hoger, bijvoorbeeld. En je bent meer tijd aan kwijt aan het regelen en voor elkaar krijgen van dingen (buiten je eigen capaciteiten om), wat je weer opgesloten houdt in de situatie.
Spijtig genoeg is dat laatste in Nederland ook een flinke bottleneck. Al die 'treitermaatregelen' van de laatste 10 jaar vormen een vertraging.
Iedere organisatie die zich daarmee bezig houdt is er een te veel.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 13:26 schreef runaway het volgende:
[..]
Elke euro die naar je opvoeding is gegaan is er ook één teveel geweest moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Iedere organisatie die zich daarmee bezig houdt is er een te veel.
Particuliere initiatieven zou je toch prachtig moeten vinden?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Gelukkig, er bestaan nog Nederlanders die wel begrijpen hoe dom we bezig zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:05 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Daar gaat dat artikel niet over (het beroemde boek 'the Spirit Level' past meer in dat straatje). Het gaat erom dat armoede duurder is voor de persoon zelf. De gemaakte kosten zijn hoger, bijvoorbeeld. En je bent meer tijd aan kwijt aan het regelen en voor elkaar krijgen van dingen (buiten je eigen capaciteiten om), wat je weer opgesloten houdt in de situatie.
Spijtig genoeg is dat laatste in Nederland ook een flinke bottleneck. Al die 'treitermaatregelen' van de laatste 10 jaar vormen een vertraging.
Ideale samenleving, kinderen die toevallig de verkeerde ouders hebben gekregen aan hun lot overlaten, hen geen enkele ontwikkelingskansen geven en hun kinderen ook weer aan hun lot overlaten. Fan-tas-tisch.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
In vergelijking met de Denen, Zweden en Noren?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:04 schreef Voorschrift het volgende:
Ja wat worden arme mensen in Nederland toch getreiterd i.t.t. de armen over de rest van de wereld.
Guttegut wat hebben ze het hier bijzonder slecht in vergelijking zeg.
Dat is altijd de hypocrisie van libertariërs.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:02 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Particuliere initiatieven zou je toch prachtig moeten vinden?
3 landen op de planeet hebben het allicht iets beter, en dat is dan meteen reden om te klagen over de situatie hier?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:06 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
In vergelijking met de Denen, Zweden en Noren?
We zouden ook de arme Nederlanders van nu kunnen vergelijken met de arme Nederlanders van de jaren 80.
De meeste libertariërs zullen ook veel te weinig initiatief nemen om het wegvallen van het vangnet ook maar enigszins te compenseren.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is altijd de hypocrisie van libertariërs.
Per slot van rekening hebben figuren als Rand en Rothbard altruïsme met 'het kwaad' vergeleken.
Trap daarom NOOIT in het gelul dat de charitas een mooi alternatief is.
Meer dan drie en we konden ons vroeger meten met die drie. Ga nu eens in op punt 2, de situatie van de arme Nederlanders nu vs. jaren 80. Beschavingswinst is helaas niet lineair en zonder downs.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
3 landen op de planeet hebben het allicht iets beter, en dat is dan meteen reden om te klagen over de situatie hier?
quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:06 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is altijd de hypocrisie van libertariërs.
Per slot van rekening hebben figuren als Rand en Rothbard altruïsme met 'het kwaad' vergeleken.
Trap daarom NOOIT in het gelul dat de charitas een mooi alternatief is.
Wat maakt jullie dat uit dan eigenlijk? Als je zelf zonodig veel geld in altruisme wilt proppen dan moet je dat vooral doen. Waarom die ziekelijke neiging altijd anderen mee te sleuren in die idioterie?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
De meeste libertariërs zullen ook veel te weinig initiatief nemen om het wegvallen van het vangnet ook maar enigszins te compenseren.
Nobody cares, ze hebben het prima.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Meer dan drie en we konden ons vroeger meten met die drie. Ga nu eens in op punt 2, de situatie van de arme Nederlanders nu vs. jaren 80.
Ziekelijk en idioterie?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Wat maakt jullie dat uit dan eigenlijk? Als je zelf zonodig veel geld in altruisme wilt proppen dan moet je dat vooral doen. Waarom die ziekelijke neiging altijd anderen mee te sleuren in die idioterie?
En je denkt dat compassie wel werkt wanneer het gedwongen is?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:10 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ziekelijk en idioterie?
Omdat het niet werkt als iedereen die dat wil zich er aan kan onttrekken.
Fijn te weten dat in jouw belevingswereld al die miljoenen Nederlanders die op de SP, de PvdA en Groenlinks stemmen nobody zijn.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nobody cares, ze hebben het prima.
Compassie niet, geld herverdelen wel.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En je denkt dat compassie wel werkt wanneer het gedwongen is?
Graag gedaan hoor.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Fijn te weten dat in jouw belevingswereld al die miljoenen Nederlanders die op de SP, de PvdA en Groenlinks stemmen nobody zijn.
Ja want je hebt gezien hoezeer de Nederlander daar gelukkig van wordt de laatste tijd inderdaad.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:11 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Compassie niet, geld herverdelen wel.
En waarom de ziekelijke neiging van de rechtsmens om iedereen in het kapitalistische systeem te willen proppen? De ziekelijke neiging om apartheid te verdedigen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
[..]
Wat maakt jullie dat uit dan eigenlijk? Als je zelf zonodig veel geld in altruisme wilt proppen dan moet je dat vooral doen. Waarom die ziekelijke neiging altijd anderen mee te sleuren in die idioterie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |