Maar dat illustreert nou precies wat er mis is. Door de manier waarop het bedrijf tegenwoordig georganiseerd is, is het een soort "ieder voor zich en God voor ons allen" geworden. Iedereen kijkt alleen maar als een burocraat naar z'n eigen deeltaakje, en elkaar helpen zit er niet meer in. Als ik op het depot kom en een van de tassen met mijn loopnummer er op blijkt een stuk van een andere wijk te bevatten, dan geef ik dat ook door. Dan kan ik ook wel zeggen dat het niet mijn pakkie an is om dat te controleren. Laat de voorbereider maar beter opletten, of anders de postverdeler, of voor mijn part de depothouder die de tassen uit gooit. En dan sta ik nog in mijn recht ook, maar het is wel ontstellend flauw.quote:Op zondag 29 december 2013 12:24 schreef Troeta het volgende:
Dat zal dan per depot verschillen Kramerica, maar als de chauffeur het niet in zijn rittenlijst heeft staan hoeft het dus niet.
Enne of je nou bezorger,chauffeur,voorbereider of wat dan ook bent, de teamcoach moet lekker zijn eigen werk doen. Hij helpt jou toch ook niet als je om 5 uur nog een vergeten wijk moet lopen?
hier ook. Het is ons kent ons, waardoor het contact met de chauffeurs op kantoor gewoon goed is. Hierdoor kunnen dingen makkelijker geregeld wordenquote:Op zondag 29 december 2013 14:25 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, die klachten over het autobedrijf herken ik eigenlijk helemaal niet. Allemaal wel vriendelijke lui hier die hun werk gewoon prima doen.
Hier ook. We kennen de meeste vaste chauffeurs wel zo'n beetje, dus als er iets gedaan moet worden plegen we zo even een belletje of lopen we naar de chauffeur toe.quote:Op zondag 29 december 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier ook. Het is ons kent ons, waardoor het contact met de chauffeurs op kantoor gewoon goed is. Hierdoor kunnen dingen makkelijker geregeld worden
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 15:46 schreef Deezertje het volgende:
Jullie klaar voor de historische dag morgen? Laatste keer post op maandag!
Functie van postbode kan dan helaas definitief de prullenbak in, in de laatste jaren eraf gegaan: aangetekenden, pakketjes, buslichting, haal/breng service, buitenwijken met postauto, maandagbestelling etc. Wat vergeet ik nog?Vroeger had je gewoon een volledige dagtaak: bestelling voorbereiden (postbussen ingooien, wijk zetten etc.), post bestellen, ondertussen aangetekenden bezorgen + pakketjes, terug bussen legen, naar VBG en je dag zat erop. Allemaal opgesplitst naar autobedrijf of pakketservice. Nu allemaal klagen dat postvolume afneemt en het werk met die twee uurtjes per dag bezorgen niks meer voorstelt. Al geef je al die fulltimers weer een postwijk + eigen pakketjes dan oogt het een stuk betrouwbaarder dan de ZZP'ers nu die werkelijk alles doen om pakketjes kwijt te moeten en hou je ze nog aan het werk ook.
Nu gewoon voorbereiden en bezorgen, voila postbezorger dus! Zéér benieuwd naar het aantal fulltimers over exact een jaar. Ik gok maar hoop het voor hen zeer zeker niet, dat er niet veel meer over zijn 1 januari 2015...
En dan vergeet ik natuurlijk het hele fenomeen van een postkantoor, nu veelal supermarktpunten met 16-jarige achter de balie die er totaal niks van snappen (ook helemaal geen interesse gewoon) en je met de meest simpele smoes de pakjes van je buren kan afhalen (mits je weet dat er een pakje voor ze is) lijkt het wel.
Nee zeer zeker niet door de afschaffing van de maandagbestelling maar dat is wel de druppel. Kijk maar wat er de laatste jaren allemaal is afgezaagd van de functie, in principe blijft er nu het profiel van een postbezorger over (en ja, dat wil het bedrijf ook precies!). Hier werd de maandag veelal door fulltimers gedaan en die raken dus gewild of ongewild een werkdag kwijt en moeten dat maar zien op te lossen door bijv. extra dagen te werken.quote:Op zondag 29 december 2013 16:23 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.
Niet over een jaar, maar zo rond eind 2015/begin 2016 wel, als de nieuwe machines gebruikt gaan worden en er dus ook nog maar weinig voorbereiding over is.quote:Op zondag 29 december 2013 16:23 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.
Hoezo gebrainwashed? Het maakt voor de TC verder niet veel uit of ze opstappen, of die nu weggaan of niet zal voor de functie van de TC weinig uitmaken. Het is niet bepaald een geheim dat men van de fulltimers af wil, maar dat komt natuurlijk gewoon van bovenaf, en niet van de TC's, die hebben daar geen invloed op/niks over te zeggen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het laatste tijd echt hard tegen hard. TC zegt doodleuk dat hij liever vandaag dan morgen alle postbodes ziet vertrekken, enkel en alleen om zijn eigen hachie te redden want bij de toekomstvisie bestaan er helemaal geen TC's meer (enkel Bezorgen Buiten coach ofzo). Hoe gebrainwasht ben je dan door het hoofdkantoor?!
Dat diezelfde postbodes zich 25 jaar lang voor de zaak hebben ingezet 'vergeet' hij dan ff.
Lijkt me ook ja. Alhoewel ik me kan voorstellen dat er eerst allemaal dingen mis zouden kunnen gaan, PostNL kennende, waardoor ze toch nog voor een iets langere tijd postbodes nodig hebben om de 'kwaliteit' te bewaken.quote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet over een jaar, maar zo rond eind 2015/begin 2016 wel, als de nieuwe machines gebruikt gaan worden en er dus ook nog maar weinig voorbereiding over is.
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.quote:Op zondag 29 december 2013 16:34 schreef dud0r het volgende:
Over twee of drie jaar niet meer.
Zodra de hsx/smx Hoe dat ding ook heet, draait is het fenomeen postbode weg.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.
Georoutequote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.
Maar van wat ik begrepen heb is die machine niet iets op nationaal niveau maar op Europees niveau toch? Al die andere plannen waren gewoon op nationaal niveau, ik ga er vanuit dat, nu het machines zijn die met meerdere landen zijn aangeschaft, het testen toch ook wel wat beter/uitvoeriger zal zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 december 2013 11:46 schreef Deezertje het volgende:
Sandd verwacht er een hoop poststukken bij!
Alle bezorgers krijgen gratis een straatzetblok voor bij het sorteren...
Niet vroeg de straat op dus zoals eerdere jaren?quote:Op maandag 30 december 2013 16:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier gaat het morgen giga druk worden. Alle KNJ-post moet worden weggewerkt en dat schijnt nog heel veel te zijn bij ons. Dus, wordt laat morgen.
bij ons vooral van de 23e en een enkele zelfs van de 26equote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet vroeg de straat op dus zoals eerdere jaren?
Zaterdag waren de kaartjes gestempeld op 21/22 december...
Ik ook nogquote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
Had vandaag de eer om post te ontvangen op de laatste maandag!
Zaterdag hadden we nog zat kaartjes van 19 en 20 december, dus... TC stuurde een mail dat we alles weg moesten werken, en dat we zodoende dus rekening moesten houden met de eindtijden (voorbereiders). Nou, als de TC dat al van tevoren zegt, dan weet ik genoeg.quote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Morgen vooral tv-gidsen, HAH en jawel de Makro
Hier schieten ze nu al behoorlijk hard dus maak mijn borst alvast nat voor morgen
Gelukkig weet ik de meeste jongens die vuurwerk afsteken wel te wonen dus als ze ze misdragen richting mij of gevaarlijk bel ik gewoon bij de ouders aan hoor...
Straks ff collega bellen als ie zijn kaartje ook vandaag heeft mogen ontvangen
marko's niet meer op zaterdagquote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Morgen vooral tv-gidsen, HAH en jawel de Makro
Hier schieten ze nu al behoorlijk hard dus maak mijn borst alvast nat voor morgen
Gelukkig weet ik de meeste jongens die vuurwerk afsteken wel te wonen dus als ze ze misdragen richting mij of gevaarlijk bel ik gewoon bij de ouders aan hoor...
Straks ff collega bellen als ie zijn kaartje ook vandaag heeft mogen ontvangen
Nee vanaf 7 januari standaard om de week op dinsdag. Blijkbaar nu al beginnetje mee gemaakt. Vorige week ook op dinsdag al.quote:Op maandag 30 december 2013 22:05 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
marko's niet meer op zaterdag?
Ik had vorig jaar niet eens een kaart gekregen. Heb toen gewoon ge-e-maild naar die site/lui?quote:Op maandag 30 december 2013 22:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
nou verdorie,
nou heb ik eindelijk weer even tijd na de waanzinnig drukke kerst,
ben ik dat kaartje kwijt met mijn inlogcode voor de cadeaucarousel.
Toen ik m eerst in mn hand had was de site overbezet.....
en nou is tie weg....
Enerzijds wel, vanwege de aparte sfeer en vrolijke mensen op deze dag. En traditiegetrouw ga ik in mijn middag-wijk in een straat waar ze met een aantal buren oliebollen bakken er natuurlijk ook weer eentje eten.quote:Heeft iedereen zin om te lopen vandaag?
Vergeet niet je veiligheidsbril, gehoorbescherming en pepperspray mee te nemen.
Hier laten ze alleen weten als de post later is, niet vroeger...quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:45 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben alweer thuis. Ging lekker vlug vandaag dus ze kunnen vroeg beginnen met bezorgen.
Oh.. dat is vervelend. Het zou wel logisch zijn op een dag als vandaag.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier laten ze alleen weten als de post later is, niet vroeger...
Knallen al behoorlijk hier. Klinken rotjes zo hard tegenwoordig?
Ik had vorig jaar niet eens een kaart gekregen. Heb toen gewoon ge-e-maild naar die site/lui?quote:Op maandag 30 december 2013 22:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
nou verdorie,
nou heb ik eindelijk weer even tijd na de waanzinnig drukke kerst,
ben ik dat kaartje kwijt met mijn inlogcode voor de cadeaucarousel.
Toen ik m eerst in mn hand had was de site overbezet.....
en nou is tie weg....
Jezus. In welke achterbuurt loop jij post?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:08 schreef swimmie86 het volgende:
Ik ben bang dat ze iets in mijn tassen duwen. Je kunt ze wel dichtmaken, maar zo veilig is dat allemaal niet.
Kun jij mijn misschien dat e-mailadres geven? Een collega van mij heeft geen brief met codes gekregen en de TC doet er niets aan. Ik vind het sneu voor haar, want ze kan heel goed een extraatje gebruiken. Zou dus graag een e-mailadres aan haar doorgeven, of telefoonnummer of zo. Ik heb die brief al lang niet meer, misschien jij nog, of iemand anders?quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:37 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Ik had vorig jaar niet eens een kaart gekregen. Heb toen gewoon ge-e-maild naar die site/lui?
TNX!quote:Op dinsdag 31 december 2013 15:52 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb toen dit formulier gebruikt:
https://www.mijncarrousel.nl/page/nl/contact/
Helemaal niet in een achterbuurt. En het zijn wel tassen van PostNL, maar je zit toch met een hoop ellende.quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:48 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Jezus. In welke achterbuurt loop jij post?
En dan nog... Het zijn tassen van PostNL, dus wat is het probleem?
Klein?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:01 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Helemaal niet in een achterbuurt. En het zijn wel tassen van PostNL, maar je zit toch met een hoop ellende.
Je kunt wel zeggen, hoe groot is de kans dat dat gebeurd?
Hoe groot is de kans dat er een hele zak post uit je fietstas word gejat?
Kans is klein ja, maar bij mij een halfjaar geleden toch gebeurd.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:01 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Klein?
Ik had vandaag wel verbrandde post...
Wauw. Welke stad werk je?quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:03 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Kans is klein ja, maar bij mij een halfjaar geleden toch gebeurd.
Een dorp in Limburg. (6171). Was op het begin van de route zelfs. 3 minuten van de fiets weg.quote:
Juist. Gelukkig doe ik alle bundels los in mijn tas. Die binnentassen zijn helemaal niet handig.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:21 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Een dorp in Limburg. (6171). Was op het begin van de route zelfs. 3 minuten van de fiets weg.
Fietstas lag op de grond, en het eerste wat ik dacht was. Huh, zo hard waait het toch niet.
Dan zien dat de binnenzak eruit is. Hele omgeving afgelopen met een paar mensen.
TC gebeld, met collega naar politiebureau om aangifte te doen.
Ik heb daarna nog de rest van de route plus nog een andere gelopen. Heb toen in een soort van trance gelopen. Was heel raar.
Vond het best eng om daarna weer te gaan lopen.
Ik heb geen andere fietstassen. En ik denk dat elke fietstas een leuk doelwit is.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:40 schreef hobmosbel het volgende:
Op zo'n dag gewoon andere fietstassen op je fiets hangen, hoe moeilijk kan het zijn. Ik heb bezorgd met knalroze.
Maar ik werk dan ook voor DE concurrent van PostNL.
Daar wordt verwacht dat je zelf nadenkt.
Nou, knalroze kennelijk niet. Verder wordt ik nogal gerespecteerd in mijn wijk, ik ben namelijk nogal breed.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:45 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Ik heb geen andere fietstassen. En ik denk dat elke fietstas een leuk doelwit is.
quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:46 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nou, knalroze kennelijk niet. Verder wordt ik nogal gerespecteerd in mijn wijk, ik ben namelijk nogal breed.
Dan heb jij geluk.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:46 schreef hobmosbel het volgende:
[..]
Nou, knalroze kennelijk niet. Verder wordt ik nogal gerespecteerd in mijn wijk, ik ben namelijk nogal breed.
Ik heb ook nog een politiehond, die gaat altijd mee en zit naast de fiets wanneer ik die even moet laten staan. De hond krijgt apart een vergoeding.quote:
Bijna goed, een klein wijffie van een 165cm en een 60 kilo. Geen meisje, al een tijdje een volwassen vrouw. Maar ik heb wel een politiehond. Maar die gaat niet mee en dat is ook niet nodig. Ik bezorg in een kleine stad. Dan heb je ook veel meer contact met de mensen, want je komt ze ook in de winkel of elders weer tegen. En ik denk dat een 40% van mijn wijk bezorging bij oudere mensen betreft. Die bedanken je ook vaak nog voor de post.quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:57 schreef Peterselieman het volgende:
oftewel, je bent gewoon een klein lief meisje
Dat meen je toch niet van dat pesten? Wat walgelijk. "Mijn" oudjes in de wijk wonen in twee tehuizen en twee hofjes, in de laatste wonen ze grotendeels nog zelfstandig. Verder heb ik nog een tehuis voor verstandelijk gehandicapten (doelwit van loterijen) en een hofje voor moeilijke jeugd. Daar heb ik in het begin wel even wat moeilijkheden gehad, aan de binnenkant op de deur rammen, dat soort dingen, maar ook dat gaat nu prima.quote:Op dinsdag 31 december 2013 18:22 schreef swimmie86 het volgende:
Ik bezorg ook in de 'ouderenwijk' van het dorp. Maar daar komt de jeugd juist op af. Want dat vinden ze leuk. Oudjes pesten. Vaak genoeg gehoord vandaag.
Ach ja, niks gebeurd vandaag, dus ik kan er weer een jaartje tegen.
Wow, dat is best heftig en balen!quote:Op dinsdag 31 december 2013 17:21 schreef swimmie86 het volgende:
[..]
Een dorp in Limburg. (6171). Was op het begin van de route zelfs. 3 minuten van de fiets weg.
Fietstas lag op de grond, en het eerste wat ik dacht was. Huh, zo hard waait het toch niet.
Dan zien dat de binnenzak eruit is. Hele omgeving afgelopen met een paar mensen.
TC gebeld, met collega naar politiebureau om aangifte te doen.
Ik heb daarna nog de rest van de route plus nog een andere gelopen. Heb toen in een soort van trance gelopen. Was heel raar.
Vond het best eng om daarna weer te gaan lopen.
Dank je wel! Ik heb een nieuwe code aangevraagdquote:Op dinsdag 31 december 2013 15:52 schreef Hoplahopla het volgende:
Ik heb toen dit formulier gebruikt:
https://www.mijncarrousel.nl/page/nl/contact/
Nee, kan er ook niet op!quote:Op woensdag 1 januari 2014 13:19 schreef maikel112 het volgende:
Iemand die wel op mijnpostnl.nl kan?
site lag gisteren al platquote:Op woensdag 1 januari 2014 13:19 schreef maikel112 het volgende:
Iemand die wel op mijnpostnl.nl kan?
Heeft het niet iets met je leeftijd te maken?quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Beste wensen voor 2014![]()
Ik heb een vraagje over mijn contract...
...Alvast bedankt!
Ik ben in december 2011 begonnen, ook als THK. In januari kreeg ik een nieuw contract tot 1 april, ook weer als THK. Daarna een "normaal" contract voor een jaar als postvoorbereider, dat inmiddels ook weer is verlengd. Dus, het is niet ongewoon dat dit bij jou zo is gegaan.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
...
Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Of waar ik misschien terecht kan? (Naast mijn leidinggevende wisten ook collega's die ik gesproken heb niet goed waar ik mijn vraag neer moest leggen.) Alvast bedankt!
Dat is balen zeg, geen stroom, dus ook in de kou!quote:Op woensdag 1 januari 2014 16:37 schreef Rafierafie het volgende:
Allemaal een gelukkig jaar gewenst!
De viering van oud en nieuw begon gisteren leuk met een gigantische stroomstoring
We hebben twee uur lang in het donker gezeten.
Tijdelijke hulpkracht heeft verder niks te maken met of je "eigen" wijken krijgt om voor te bereiden of dat je iemand helpt. Ze kunnen er gewoon voor kiezen om je een tijdelijke hulpkracht contract te geven. Dat iemand anders wel een contract als voorbereider heeft gekregen en jij niet is natuurlijk vervelend voor je, maar het is niet zo dat je recht hebt op een contract als voorbereider.quote:
Ja maar die recruiter had dat, naar mijn mening wel mogen vertellen hoor.quote:Op woensdag 1 januari 2014 17:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Tijdelijke hulpkracht heeft verder niks te maken met of je "eigen" wijken krijgt om voor te bereiden of dat je iemand helpt. Ze kunnen er gewoon voor kiezen om je een tijdelijke hulpkracht contract te geven. Dat iemand anders wel een contract als voorbereider heeft gekregen en jij niet is natuurlijk vervelend voor je, maar het is niet zo dat je recht hebt op een contract als voorbereider.
Uiteraard, echter, daar is nu op zich weinig meer aan te doen. Ik neem aan dat er nergens zwart op wit staat wat er gezegd is. Er is alleen een contract waarin gesproken wordt over de functie van tijdelijke hulpkracht, en daar hoort nu eenmaal een lager salaris bij.quote:Op woensdag 1 januari 2014 18:23 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Ja maar die recruiter had dat, naar mijn mening wel mogen vertellen hoor.
Door dat contract van tijdelijke hulpkracht heeft hij/zij het loon van een 22 jarige postbezorger, wat wel veel lager is.
quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn contract. In november heb ik gesolliciteerd op de functie voor Postvoorbereider. Ik heb via de telefoon eerst zo'n 'voorselectie' gesprekje gehad, waarbij mij o.a. werd gevraagd of ik akkoord zou gaan met een bruto uurloon van ¤9,20. Ook op de website staat dit zo vermeldt voor een 22-jarige, 4-uurs contract per week. Vond ik helemaal prima.
Weekje later ofzo sollicitatie gehad, daar verder niet gesproken over het uurloon omdat ik dat ten slotte al dacht te weten. Toen ik mijn contract binnenkreeg (ingaand halverwege november), bleek ik een contract te hebben voor Tijdelijke hulpkracht (blijkbaar was ik alleen aangenomen voor de feestdagen). Via Fok kwam ik er al snel achter dat hier een lager uurloon bij hoort, voor mij namelijk ¤7,60 (verder geen vergoedingen, ook niet voor reiskosten bijvoorbeeld). Ik wou toen niet al te veel zeuren omdat ik al blij was dat ik uberhaupt werk had gevonden, en dacht dat het wel zou veranderen als ik mocht blijven en dus een volgend contract zou krijgen. Dat volgende contract heb ik nu gekregen, echter is dat nog steeds voor Tijdelijke hulpkracht..
Voor de volledigheid: ik heb de eerste week bij verschillende wijken meegeholpen, en de tweede en de helft van de derde week heb ik samengewerkt met iemand die wegging, zodat ik erna zijn wijken kon overnemen. Deze wijken zijn nu dus 'van mij'; ik ben naar mijn idee dus helemaal geen hulpkracht.
Ik vraag me af of mijn contract wel klopt. Ik heb mijn leidinggevende nagevraagd, maar hij zei dat dat nou eenmaal zo hoorde en dat ik mezelf maar eerst moest bewijzen en dan misschien een contract als Postvoorbereider kon krijgen. Van een collega hoorde ik andere geluiden, zijn contract loopt vanaf begin november en hij heeft wel gelijk een contract gekregen als Postvoorbereider. Hij verdient wel ¤9,20. Ik snap niet waarom wij verschillende contracten hebben.
Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Of waar ik misschien terecht kan? (Naast mijn leidinggevende wisten ook collega's die ik gesproken heb niet goed waar ik mijn vraag neer moest leggen.) Alvast bedankt!
Vannacht bij het eerste rondje kranten gelijk wat gesloopt, wel een aardig begin van het nieuwe jaar ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 05:57 schreef blanket het volgende:
Goedemorgen en de beste wensen voor het nieuwe jaar![]()
Ik dacht eerst ook dat mijn reiskosten vergoeding 'vergeten' werd maar dat stond allemaal op mijn tweede loonstrookje (+ het bedrag van de eerste). Dus misschien is dat bij jou ook wel zo.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Via Fok kwam ik er al snel achter dat hier een lager uurloon bij hoort, voor mij namelijk ¤7,60 (verder geen vergoedingen, ook niet voor reiskosten bijvoorbeeld).
In het kort: je laat je naaien.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Ik heb een vraagje over mijn contract. In november heb ik gesolliciteerd op de functie voor Postvoorbereider. Ik heb via de telefoon eerst zo'n 'voorselectie' gesprekje gehad, waarbij mij o.a. werd gevraagd of ik akkoord zou gaan met een bruto uurloon van ¤9,20. Ook op de website staat dit zo vermeldt voor een 22-jarige, 4-uurs contract per week. Vond ik helemaal prima.
Weekje later ofzo sollicitatie gehad, daar verder niet gesproken over het uurloon omdat ik dat ten slotte al dacht te weten. Toen ik mijn contract binnenkreeg (ingaand halverwege november), bleek ik een contract te hebben voor Tijdelijke hulpkracht (blijkbaar was ik alleen aangenomen voor de feestdagen). Via Fok kwam ik er al snel achter dat hier een lager uurloon bij hoort, voor mij namelijk ¤7,60 (verder geen vergoedingen, ook niet voor reiskosten bijvoorbeeld). Ik wou toen niet al te veel zeuren omdat ik al blij was dat ik uberhaupt werk had gevonden, en dacht dat het wel zou veranderen als ik mocht blijven en dus een volgend contract zou krijgen. Dat volgende contract heb ik nu gekregen, echter is dat nog steeds voor Tijdelijke hulpkracht..
Voor de volledigheid: ik heb de eerste week bij verschillende wijken meegeholpen, en de tweede en de helft van de derde week heb ik samengewerkt met iemand die wegging, zodat ik erna zijn wijken kon overnemen. Deze wijken zijn nu dus 'van mij'; ik ben naar mijn idee dus helemaal geen hulpkracht.
Ik vraag me af of mijn contract wel klopt. Ik heb mijn leidinggevende nagevraagd, maar hij zei dat dat nou eenmaal zo hoorde en dat ik mezelf maar eerst moest bewijzen en dan misschien een contract als Postvoorbereider kon krijgen. Van een collega hoorde ik andere geluiden, zijn contract loopt vanaf begin november en hij heeft wel gelijk een contract gekregen als Postvoorbereider. Hij verdient wel ¤9,20. Ik snap niet waarom wij verschillende contracten hebben.
Ja idd en ook weinig kerstkaarten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:41 schreef gelestipjes het volgende:
Hoeveelheid post viel mee en het huis aan huis was ook goed hanteerbaar.
Heb je die dingen zelf ook opengemaakt? Ik heb er een paar gedaan van degenen die overbleven, maar dat plakgedeelte was veel te sterk en trok altijd het papier met de bovenste tekst kapotquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:40 schreef Deezertje het volgende:
En ja hoor ik voelde me vandaag weer lekker gênant met die Gamma kaartjes...
Oudjes naar buiten met 'meneer, hier staat geen adres op hoor!'. Ik: maakt u hem eens open.... 'oh, haha reclame...'' Hartstikke creatief zulke reclame van de marketingafdeling van Gamma maar wij lopen er maar mooi mee.
O, dat ben ik ook helemaal vergetenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... vergeten aan te geven wat voor polo ik wilde, dat moest uiterlijk gisteren
Nou ja, dan maar niet de damesvariant
Kreeg net een nieuwsbrief binnen waar er wat over in stond. Als ze dat nou net ff wat eerder hadden gedaanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
O, dat ben ik ook helemaal vergeten
Ja hebt t kennelijk over andere Gamma-kaartjes,quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je die dingen zelf ook opengemaakt? Ik heb er een paar gedaan van degenen die overbleven, maar dat plakgedeelte was veel te sterk en trok altijd het papier met de bovenste tekst kapot
Zo zagen ze er hier allemaal uit na openen (waar het dus plakte bij de b van btw dus):quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja hebt t kennelijk over andere Gamma-kaartjes,
wat ik had plakte niet, was alleen gevouwen.
Ik heb m vanmorgen nog rond zien wandelen en heel vaak achter z'n pc zien zitten. Rare snuiterquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:59 schreef gridjuh het volgende:
Heb mijn tc net na de kerst gemaild, dat ik 14 januari terecht kan.
hij was toen op vakantie....maar niets meer van tc vernomen...
en ik heb vandaag echt zo'n dag van, mijn enkel doet zeer en houd mij al heel de nacht wakker![]()
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... vergeten aan te geven wat voor polo ik wilde, dat moest uiterlijk gisteren
Nou ja, dan maar niet de damesvariant
volgens de berichten zouden die dingen pas ergens in of na de zomer komenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.
Ik heb het mailtje de 27e verstuurd, hij had toen vrij en zou de 31e weer beginnen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:17 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb m vanmorgen nog rond zien wandelen en heel vaak achter z'n pc zien zitten. Rare snuiter
Vrouwen mochten kiezen of ze een damesmodel wilden of de uniseks variantquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.
toch dezelfde,quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo zagen ze er hier allemaal uit na openen (waar het dus plakte bij de b van btw dus):
[ afbeelding ]
Hier waren ze ook geen van allen dichtgeplakt hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
toch dezelfde,
waren de mijne zeker t laatst an de beurt met t plakken
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.quote:Meer weten?
Als jij meer wilt weten over EHBO-cursussen, kijk dan op de site van het Rode Kruis of op de site van de gemeente waar je woont. Er zijn verschillende cursussen die gratis zijn of die je zorgverzekeraar vergoed.
Omdat ze er niets aan zullen verdienen?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.
Ik wil al heel lang een cursus doen maar vind de kosten veel te hoog. Ik begrijp niet waarom postnl niet wat meer aanbiedt op dat gebied.
Heb dat een aantal jaren terug wel gratis via een werkgever gedaan en ook een brandjes cursus. Niet omdat de werkgever zo gul was. Maar omdat het wettelijk verplicht is/was, dat minimaal een persoon per dienst (op een tankstation) dat had.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.
Ik wil al heel lang een cursus doen maar vind de kosten veel te hoog. Ik begrijp niet waarom postnl niet wat meer aanbiedt op dat gebied.
Volgens mij is er geen marge. In de regel worden aangeboden pakjes de volgende werkdag bezorgd, maar dit is geen garantie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef sittingtuck het volgende:
Misschien weet een van de medewerkers aanwezig een antwoord op mijn vraag:
Ik heb een pakketje (Standaard pakketpost) verzonden, maar deze is pas na 6 dagen afgeleverd (eerste aflevering) kan ik hiervoor mijn geld terugvragen of is dit gewoon binnen de marge?
Ik zou het even aan de klantenservice vragen (die op Twitter zijn altijd snel en correct).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef sittingtuck het volgende:
Misschien weet een van de medewerkers aanwezig een antwoord op mijn vraag:
Ik heb een pakketje (Standaard pakketpost) verzonden, maar deze is pas na 6 dagen afgeleverd (eerste aflevering) kan ik hiervoor mijn geld terugvragen of is dit gewoon binnen de marge?
Succes, je moet tegenwoordig erg goed op je eigen rechten en plichten letten helaas...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:57 schreef houthouse het volgende:
Nog bedankt voor de antwoorden op mijn vraag over mijn contract
Zoals iemand aangaf, ik voel me inderdaad genaaid.CAO nalopen leverde niets op, mijn contract verwijst ook nergens naar een CAO, weet niet goed waar ik in zou moeten vallen. Reiskosten krijg ik echt niet vergoed, dat staat dan wel weer in mijn contract vermeldt. Wel balen aangezien het 10 km enkele reis is.
Ik ga P&O maar mailen, met in m'n achterhoofd dat het niets zal opleveren..en als dat wel gebeurt, is dat mooi meegenomen.
elke dag worden steeds minderquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Yreal het volgende:
Ik loop verdomme nog steeeeeds kerstkaarten
mijn groep was om half 2 klaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
was bij ons erg rustig, ondanks de kampioenen
Zondag worden er geen brievenbussen meer geleegd, behalve enkelen waar een sticker voor medische post op zit. Daarnaast wordt de rouwpost nog wel gewoon opgehaald bij mensen die daarvoor bellen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:31 schreef Deezertje het volgende:
Op de oranje bus staat hier nog 'zondag' als eerstvolgende lichtdag. Is morgen de laatste dag of was dat vorige week? Maandag 6 januari is namelijk eerste niet-postdag. Voortaan kan je dus beter pas op maandag je te verzenden post in de oranje bus gooien, anders ligt het die dagen beetje nutteloos in de oranje bus
In het depot waar ik zaterdag was ook al niet voor een aantal wijken. Ik verkeerde in de veronderstelling dat er een "pbz met" aanwezig was daar en had me er (2e keer dat ik uberhaupt op dat depot was) maar niet mee bemoeid. Les voor de volgende keer: ik kan me er beter wel mee gaan bemoeien: een collega had daar twee wijken en net voor die twee zat de HAH er niet bij; hoewel op dat depot mijn enige taak was om een wijkje weg te brengen, voelde ik me toch wel schuldig dat ik niet even alles gecontroleerd had.quote:Hier was vandaag voor een aantal wijken geen HAH geleverd en ik was 1 vd gelukkigen
ik had dit wel verwacht idd...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
Aardig van je tc om je niet even zelf te melden dat het een arbokwestie is geworden.
Kreeg vanmorgen maar weer is een sms dat er oranje tassen te kort zijn. Zal wel druk worden.
Yeb...veel dik spul...H&M gidsen, tv gidsen en makro. Maar 2 kerstkaarten gezienquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef gelestipjes het volgende:
Voor een dinsdag redelijk druk, al leek het erger dan het was. Het was vooral veel dik spul waardoor het al snel veel leek.
Hoe zit dat eigenlijk met die oranje tassen. Wij hebben hier altijd grijze tassen en incidenteel een verdwaalde oranje ertussen zitten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
Aardig van je tc om je niet even zelf te melden dat het een arbokwestie is geworden.
Kreeg vanmorgen maar weer is een sms dat er oranje tassen te kort zijn. Zal wel druk worden.
En niet te vergeten slechter. Toen ze die tassen net ging gebruiken heb ik er meerdere gemold omdat ze te zwaar beladen waren...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef KatrienDuck het volgende:
Grijze tassen worden hier al lang niet meer gebruikt voor het bezorgen, alleen nog voor de HAH.
Die oranje tassen zijn wat groter.
Drie zelfs. Een hele dikke, een minder dikke en een dunne. Die dunne ben ik volgens mij maar één keer tegen gekomen... helaas.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:53 schreef Patoshik het volgende:
Het was best veel vandaag. 2 verschillende soorten van de H&M gids.
Die kleuren zijn me wel opgevallen, maar voor de rest heb ik niet gelezen wat er stond. Was zaterdag te druk met bezorgenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Is het eigenlijk niemand opgevallen dat er twee uitvoeringen van de kampioen waren?
Er was er een met een paarse titel en iets over IJsland op de omslag en er was er een met oranje letters met iets over Toscane
Heel raar.
En vandaag ook zo'n tv gids, de ene zat in plastic en de andere los terwijl het dezelfde was..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Is het eigenlijk niemand opgevallen dat er twee uitvoeringen van de kampioen waren?
Er was er een met een paarse titel en iets over IJsland op de omslag en er was er een met oranje letters met iets over Toscane
Heel raar.
Als je 9 dagen ziek bent wordt automatisch de bedrijfsarts ingeschakeld. Afhankelijk van welke instantie gebruikt wordt, word de tc nog gebeld erover maar het komt ook voor dat dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
als dat bedrijf en bol failliet gaan zal ik geen traan latenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Iedereen aan de h&m... ik voel het nog in mijn rug.
Haha nou dat hoeft ook weer niet van mij, ik bestel bij beide geregeld watquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als dat bedrijf en bol failliet gaan zal ik geen traan laten
klopt mijn vader en broer hadden beide een andere, maar mijn broer is goudlid en mijn vader platiumllid ofzoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Heel raar.
ik wou zeggen ben volgens mij meer dan 9 dagen ziek, volgens mij al veel langer, 14 december uit mijn hoofd. Er is maar 1x contact opgenomen met mij...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je 9 dagen ziek bent wordt automatisch de bedrijfsarts ingeschakeld. Afhankelijk van welke instantie gebruikt wordt, word de tc nog gebeld erover maar het komt ook voor dat dit niet gebeurt.
Staat volgens mij ook in de Cao opgenomen.
ik wil niet veel zeggen,maar 150 heb ik er wel bezorgd vandaag,alles bij elkaar was het 13 zakken propvolquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Die anwb is inderdaad omdat platiumleden een ander blad krijgen.
H&M inderdaad 3 soorten. Vind ze meestal ook niet heel irritant de h&m. Maar zou wel willen dat ze hun adresbestand eens nakijken. Alsof die mensen op 1 adres niet kunnen delen. Denk toch aan het milieu.
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
werk is er zat, als je zo'n dag als vandaag, ook nog 5 hah durft in te plannen ben je een echte "held"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallen
Er is niet zat werk, ja, vandaag was het redelijk druk, maar er zijn genoeg dinsdagen bij waar er echt weinig is, en waarbij ik dan blij ben als er weer iets van h&m bij zit omdat we anders wel erg snel klaar zijn met voorbereiden. Ook de zaterdagen vallen tegenwoordig vaak behoorlijk tegen qua hoeveelheid post en de woensdagen en vrijdagen zijn natuurlijk al bijna niks meer. Dus nee, zat werk zou ik het zeker niet willen noemen en ik ben blij dat die "rotzooi" van h&m er dus nog isquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
werk is er zat, als je zo'n dag als vandaag, ook nog 5 hah durft in te plannen ben je een echte "held"
als ik hier kijk heb ik geen medelijden met ze,onderaan de ladder,word je natuurlijk weer een oor aangenaaid,zoals altijd.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/25755/PostNL-Koninklijke.aspx
Het niet erg vinden als er klanten failliet gaanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een brief die ik vorige week ontving van de belastingdienst over MijnOverheid.nlquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallen
Dít betekent echt minder werk voor onsquote:...Vanaf nu kunt u ook post van de Belastingdienst digitaal ontvangen. Dat kan via MijnOverheid, de website voor overheidszaken. Ook van andere overheidsinstanties ontvangt u daar post...
...Wat kunt u nog meer met MijnOverheid?
U kunt ook post van andere overheidsinstanties ontvangen in de Berichtenbox op MijnOverheid. Denk dan aan berichten over uw AOW of kinderbijslag van SVB, een herinnering voor uw APK van RDW of berichten van UWV. En steeds meer gemeenten sluiten aan bij MijnOverheid, bijvoorbeeld om u te informeren over het verlopen van uw reisdocument of de status van een vergunningsaanvraag...
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een brief die ik vorige week ontving van de belastingdienst over MijnOverheid.nl
Uit deze brief:
[..]
Dít betekent echt minder werk voor ons
Ik denk ook niet dat iemand hier medelijden heeft met postnl, maar voor ons als werknemers is het natuurlijk gewoon een slechte zaakquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.
De positieve kant van dit verhaal is dat je minder vaak "die blauwe mag je houden hoor" hoeft aan te horenquote:Op woensdag 8 januari 2014 07:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat iemand hier medelijden heeft met postnl, maar voor ons als werknemers is het natuurlijk gewoon een slechte zaak
Ik denk dat het niet alleen voor PostNL, maar ook voor de burgers een slechte zaak is. De overheid trekt zich steeds verder terug in de computer, nog even en de overheid is zelf bijna geheel geautomatiseerd. Je ziet nu al wat voor enorme problemen dat geeft bij het UWV. Mensen die niet op tijd bepaalde zaken konden doorgeven via werk.nl (omdat die site constant hapert en plat ligt) en dan hoge boetes krijgen. Fraude met digiD, staat nu weer een stuk in de krant over hackers die je digiD kraken en dan jouw gironummer in het hunne veranderen zodat jouw zorgtoslag etc. bij hun terecht komt. En laat ik nog maar zwijgen over internetbankieren, waar je vele duizenden euro's mee kunt verliezen, terwijl de bank niet thuis geeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.
Dat had ik een keer met mijn fiets, nu zet ik hem dus 9 van de 10 keer op slot.quote:Op woensdag 8 januari 2014 16:58 schreef V__L_N het volgende:
Kut kinderen die steeds je kar een paar meter verzetten...
Ja, het lijkt zo handig, totdat het mis gaat. Dan kan je voor duizenden euro's het schip in gaan.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:40 schreef Troeta het volgende:
Hier zijn er een stuk of 10 postbodes overgegaan naar autobedrijf toen.
Dan zijn er nog een aantal met bepaalde tijds contracten die nooit vast worden en ook een paar zzpérs.
Ik vind al die digitale dingen van de overheid juist handig. Heb nu een veel beter inzicht en eigenlijk heel weinig last van sites die niet werken.
Als het werkt wel, maar neem dat brakke mijnpostnl.nl ding. Het werkt bij mij voor geen meter, dus krijg ik mijn loonstrookjes op de deurmat. Alleen als je hem niet krijgt en je mailt HR. Dan kun je wachten tot je een ons weegt of ze doen er geen flikker mee. Bellen kan natuurlijk ook, alleen heb ik dan wel mooi de extra kosten voor een 088 nummer. Nee zelfs een normaal netnummer is "niet meer van deze tijd".quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:40 schreef Troeta het volgende:
Ik vind al die digitale dingen van de overheid juist handig. Heb nu een veel beter inzicht en eigenlijk heel weinig last van sites die niet werken.
Wat voor extra kosten?quote:Op donderdag 9 januari 2014 00:34 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Bellen kan natuurlijk ook, alleen heb ik dan wel mooi de extra kosten voor een 088 nummer. Nee zelfs een normaal netnummer is "niet meer van deze tijd".
Bij vrij veel abonnementen zitten 088 nummers niet in de bundel. Goed het is niet echt veel, maar wat is er mis met een simpel ouderwets netnummer?quote:
zal wel meevallen,de omstandigheden zijn nog te slecht voor een pak sneeuwquote:Op woensdag 8 januari 2014 17:31 schreef Stoplichtjuh het volgende:
[..]
Dat had ik een keer met mijn fiets, nu zet ik hem dus 9 van de 10 keer op slot.
Ook geweldig: "Volgende week mogelijk sneeuw in Nederland".![]()
ze moeten ten alle tijde de werktijd betalen,al geven ze maar een half uur volgens scenario,en je hebt 2 uur gewerkt,moet er 2 uur betaald worden.quote:Op woensdag 8 januari 2014 18:45 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze hebben hier sinds januari alweer de zoveelste verandering doorgevoerd qua tijden. Geen vaste normtijden meer, maar tijden bepalen aan de hand van de scenario's. Net zoiets als ze in de zomer gedaan hebben... tijd eraf of tijd erbij. Kunnen we pas de week erna inzien hoeveel tijd we echt krijgen.... best onhandig. Dan kun je pas halverwege de week er na een keer er achteraan als je tijd tekort kwam.
Zal mij ook benieuwen in hoeverre dit uit komt met de daadwerkelijk gemaakte uren
Het oerdegelijke imago brengen ze door dit ook helemaal om zeep.quote:Op woensdag 8 januari 2014 22:04 schreef Deezertje het volgende:
Weet iemand hoe het zit met de bedrijfauto's nu? Ene keer komen de collega's van het Autobedrijf hier met een spierwit busje met kaartje voor het raam 'Wij rijden in opdracht van PostNL' en andere keer is het een 'mooi' busje compleet met PostNL bestickering op de auto... Ik dacht dat bij oprichting van Autobedrijf juist een van de redenen was dat PostNL geen wagenpark meer wou onderhouden en het daarom ook vrijwel alleen maar zzp'ers zijn die bij het Autobedrijf werken, of zijn er nog serieus mensen met een vast contract van PostNL bij Autobedrijf te vinden en dus rondrijden met de echte auto's van het bedrijf?
ben je alweer retoeter?quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je 9 dagen ziek bent wordt automatisch de bedrijfsarts ingeschakeld. Afhankelijk van welke instantie gebruikt wordt, word de tc nog gebeld erover maar het komt ook voor dat dit niet gebeurt.
Staat volgens mij ook in de Cao opgenomen.
daarom heb ik ook alleen liever cash geld in m n handen,net als de bitcoin rage,quote:Op woensdag 8 januari 2014 09:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet alleen voor PostNL, maar ook voor de burgers een slechte zaak is. De overheid trekt zich steeds verder terug in de computer, nog even en de overheid is zelf bijna geheel geautomatiseerd. Je ziet nu al wat voor enorme problemen dat geeft bij het UWV. Mensen die niet op tijd bepaalde zaken konden doorgeven via werk.nl (omdat die site constant hapert en plat ligt) en dan hoge boetes krijgen. Fraude met digiD, staat nu weer een stuk in de krant over hackers die je digiD kraken en dan jouw gironummer in het hunne veranderen zodat jouw zorgtoslag etc. bij hun terecht komt. En laat ik nog maar zwijgen over internetbankieren, waar je vele duizenden euro's mee kunt verliezen, terwijl de bank niet thuis geeft.
Gaafquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
Waaaaaaah ben vanmorgen ten huwelijk gevraagd!!!!
Yep, maar nu kun je er dus nog later pas achteraan. Dat is niet echt ideaal..quote:Op donderdag 9 januari 2014 07:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze moeten ten alle tijde de werktijd betalen,al geven ze maar een half uur volgens scenario,en je hebt 2 uur gewerkt,moet er 2 uur betaald worden.
door die maandagzooi is het di een stuk drukker,overloop moet hier ook gewoon betaald worden.
Gefeliciteerd !quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
Gefeliciteerd! Heb je ja gezegd?quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
Geen idee, vraag het gewoon een keer!quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:36 schreef Parafernalia het volgende:
Wat moeten al die ouwe vrouwtjes toch altijd met mijn elastieken?
zijn bij jou de daldagen hetzelfde dan als de andere 2 piekdagen? want dan klopt er sowieso niks van de tijd...quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Voor mijn wijk staat 1.20 uur en op dinsdag 1.25 uur
Op de daldagen loop ik de wijk binnen het uur en op de piekdagen haal ik 1.20 nooit, dan loop ik er 2 uur over.
Moet ik op de daldagen gewoon 1.20 schrijven of is dit niet geloofwaardig ?
Feliquote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
tuurlijk, we trouwen in 2015 als wij elkaar 10 jaar kennenquote:Op donderdag 9 januari 2014 18:04 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Heb je ja gezegd?
Vervelend zeg, sterkte ermee! Als je darmen vervelend doen, daar kun je je goed beroerd door voelen!quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ellende... Al meer dan drie weken last van m'n darmen... Al die tijd niet gewerkt. Ik hoop dat er snel iets uitkomt in het ziekenhuis...
Ik weet natuurlijk niet wat ze er bij jou mee doen, maar hier vroegen ze me onder andere voor elastieken voor een luiertaart en voor elastieken om in hun zelfgemaakte rokken te verwerken.quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:36 schreef Parafernalia het volgende:
Wat moeten al die ouwe vrouwtjes toch altijd met mijn elastieken?
Nee, de daldagen loop ik binnen het uur en de piekdagen 2 uur.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:28 schreef superkimmi het volgende:
[..]
zijn bij jou de daldagen hetzelfde dan als de andere 2 piekdagen? want dan klopt er sowieso niks van de tijd...
Hoe ik werk:quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, de daldagen loop ik binnen het uur en de piekdagen 2 uur.
Voor alle dagen staat 1.20, behalve dinsdag... Dan krijg ik 5 min extra: 1.25..
Ik zal het eens bespreken met mijn teamcoachquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:30 schreef Peterselieman het volgende:
kan het nu voor jou gemiddeld uit qua looptijden? Zo nee, dan moeten ze de boel opnieuw op gaan meten.
Dan zal ik dat ook eens gaan doen ... Werkt in mijn voordeelquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik werk:
Staat er meer tijd voor maar ben ik eerder klaar: ik vul gewoon de wijktijd in die er voor staat, of ik nou 10 minuten eerder klaar ben of 1,5 uur. Als ze het zelf verdacht vinden moeten ze de tijd maar aanpassen en dat mag uiteraard alleen in overleg met mij.
Staat er minder tijd voor en ben ik langer bezig: ik meld de extra tijd en zorg dat ik dat uitbetaald krijg
Maar hoe is het uberhaupt mogelijk dat er op daldagen net zo veel tijd voor staat als op piekdagen? Als ik kijk naar hoe het hier is dan krijg je op een daldag nog niet eens de helft van de tijd die je op een piekdag krijgt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:25 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Nee, de daldagen loop ik binnen het uur en de piekdagen 2 uur.
Voor alle dagen staat 1.20, behalve dinsdag... Dan krijg ik 5 min extra: 1.25..
Ik snap er ook echt niks van hoor.. Lijkt me sowieso onlogisch dat ik 1.20 doe over 1 zak postquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar hoe is het uberhaupt mogelijk dat er op daldagen net zo veel tijd voor staat als op piekdagen? Als ik kijk naar hoe het hier is dan krijg je op een daldag nog niet eens de helft van de tijd die je op een piekdag krijgt.
Snel iets uitkomt? Letterlijk of figuurlijk?quote:Op donderdag 9 januari 2014 20:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ellende... Al meer dan drie weken last van m'n darmen... Al die tijd niet gewerkt. Ik hoop dat er snel iets uitkomt in het ziekenhuis...
Dat is inderdaad vreemd. Ik kan me wel voorstellen dat in een wijk met heel veel flats bijvoorbeeld de daltijd dichter naar de piektijd toekruipt, maar dan nog kan het nooit gelijk zijn.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar hoe is het uberhaupt mogelijk dat er op daldagen net zo veel tijd voor staat als op piekdagen? Als ik kijk naar hoe het hier is dan krijg je op een daldag nog niet eens de helft van de tijd die je op een piekdag krijgt.
Ik wil nog even inhaken op een andere zaak:quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:45 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gaafgefeliciteerd! Dat is dan wel weer wat leuker nieuws
[..]
Yep, maar nu kun je er dus nog later pas achteraan. Dat is niet echt ideaal..
Ik doe het wel altijd hoor, betalen ze ook wel. Of nouja, bijna altijd. 1x is het mis gegaan en toen was ik te laat om er nog weer opnieuw achteraan te gaan
Sommige collega's die slikken het volgens mij maar gewoon
Lijkt me ook niet,een flat is vaak een drama met bezorgen,omdat je elk ding na moet kijken,quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:41 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat is inderdaad vreemd. Ik kan me wel voorstellen dat in een wijk met heel veel flats bijvoorbeeld de daltijd dichter naar de piektijd toekruipt, maar dan nog kan het nooit gelijk zijn.
vind ik ook,als je 2 uur betaald wordt is het een grijpstuiver,betalen ze 16 p/u net. dan is het wat anders.quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik werk:
Staat er meer tijd voor maar ben ik eerder klaar: ik vul gewoon de wijktijd in die er voor staat, of ik nou 10 minuten eerder klaar ben of 1,5 uur. Dus als er 2 uur voor de wijk staat en ik loop er maar 1 uur over dan vul ik gewoon 2 uur in. Waarom zou ik zelf geld inleveren als het niet hoeft?
Als ze het zelf verdacht vinden moeten ze de tijd maar aanpassen en dat mag uiteraard alleen in overleg met mij.
Staat er minder tijd voor en ben ik langer bezig: ik meld de extra tijd en zorg dat ik dat uitbetaald krijg
beterschapquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:55 schreef Atmosphere82 het volgende:
congratulationsquote:Op donderdag 9 januari 2014 20:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
tuurlijk, we trouwen in 2015 als wij elkaar 10 jaar kennen
de rest dank je wel
De graaiers zitten niet alleen aan de top :-)quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:31 schreef Deezertje het volgende:
Hoe ik werk:
Staat er meer tijd voor maar ben ik eerder klaar: ik vul gewoon de wijktijd in die er voor staat, of ik nou 10 minuten eerder klaar ben of 1,5 uur. Dus als er 2 uur voor de wijk staat en ik loop er maar 1 uur over dan vul ik gewoon 2 uur in. Waarom zou ik zelf geld inleveren als het niet hoeft?
Als ze het zelf verdacht vinden moeten ze de tijd maar aanpassen en dat mag uiteraard alleen in overleg met mij.
dit is wat ik bedoelde met mijn post idd.. bedoelde niet of 4everblackeyed even lang liep op dal en piekdagen maar of er evenlang stond voor beide dagen, wat m.i. nooit kan..quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:34 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
en precies daarom zijn wijken met flats niet mijn ding. Geef mij maar een wijkje met normale huizen en tuintjesquote:Op vrijdag 10 januari 2014 07:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet,een flat is vaak een drama met bezorgen,omdat je elk ding na moet kijken,
ben je er best lang mee bezig(buiten de vaak vele fouten),bij een normale loop doe je dit tussen 2 huizen veel sneller.
Heel traag ja, en zijn ook duurder geworden. Prijsverschil met ons is ook niet zo groot meer, als het naar een huisadres gaat iig. Naar servicepoint is nog wel een stuk goedkoper, daar kiezen veel marktplaats kopers ook nog wel voorquote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef ophaling10 het volgende:
Ik heb iets besteld,dit kan toch nooit een concurrent van ons worden,
Een slak is nog sneller,verwacht het ook niet eerder als a.s. ma is het 5 dagen onderweg
Datum Tijd Status omschrijving
08-01 2014 18:40 Verzender heeft een verzendlabel aangemaakt op DHLFORYOU.NL.
09-01 2014 10:18 Pakje is op het DHL Servicepoint afgegeven door de verzender.
09-01 2014 13:42 Pakje is door de bezorger op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.
Maar hoezo is het traag dan? Zoals het hier staat is het de verzender die traag is, niet dhlforyou, die hebben het pakje immers enkele uren nadat het was afgegeven opgehaald. Toch hetzelfde als bij postnl? Je geeft je pakje af en later die dag wordt het naar het sorteercentrum gebracht.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 14:52 schreef ophaling10 het volgende:
Ik heb iets besteld,dit kan toch nooit een concurrent van ons worden,
Een slak is nog sneller,verwacht het ook niet eerder als a.s. ma is het 5 dagen onderweg
Datum Tijd Status omschrijving
08-01 2014 18:40 Verzender heeft een verzendlabel aangemaakt op DHLFORYOU.NL.
09-01 2014 10:18 Pakje is op het DHL Servicepoint afgegeven door de verzender.
09-01 2014 13:42 Pakje is door de bezorger op het DHL Servicepoint afgehaald en is onderweg naar het sorteercentrum.
quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik werk:
via ons had ik het gisteren al,dit schiet niet opquote:Op vrijdag 10 januari 2014 15:49 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar hoezo is het traag dan? Zoals het hier staat is het de verzender die traag is, niet dhlforyou, die hebben het pakje immers enkele uren nadat het was afgegeven opgehaald. Toch hetzelfde als bij postnl? Je geeft je pakje af en later die dag wordt het naar het sorteercentrum gebracht.
Het is gisteren pas afgegeven, als je het bij een postnl service point afgeeft krijg je het ook niet op de dag dat het pakje is afgegeven.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:02 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
via ons had ik het gisteren al,dit schiet niet op
rectificatie vandaagquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:03 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het is gisteren pas afgegeven, als je het bij een postnl service point afgeeft krijg je het ook niet op de dag dat het pakje is afgegeven.
ik heb de Tw weer eens ontvangenquote:Op donderdag 9 januari 2014 22:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hoe ik werk:
Nou ja, er staat dan ook duidelijk op hun website dat ze pakjes afleveren binnen 2 a 3 werkdagen. Dus als mensen er voor kiezen om het daarmee te verzenden kun je toch moeilijk gaan klagen dat je het pakje de volgende dag nog niet ontvangen hebt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:05 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
rectificatie vandaag
als je kijkt naar de tijd houdt het op bij 1342 gisteren,dan is het weekend bij Dhl
ik heb niet gekozen,dat heeft de verzender gedaanquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:09 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou ja, er staat dan ook duidelijk op hun website dat ze pakjes afleveren binnen 2 a 3 werkdagen. Dus als mensen er voor kiezen om het daarmee te verzenden kun je toch moeilijk gaan klagen dat je het pakje de volgende dag nog niet ontvangen hebt.
Ja, dat snap ik, maar dan moet je dus niet over dhlforyou gaan klagen, maar over het feit dat de verzender voor dhlforyou gekozen heeft. Overigens is zaterdag gewoon een bezorgdag, dus misschien krijg je het morgen welquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:10 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik heb niet gekozen,dat heeft de verzender gedaan
ben benieuwdquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar dan moet je dus niet over dhlforyou gaan klagen, maar over het feit dat de verzender voor dhlforyou gekozen heeft. Overigens is zaterdag gewoon een bezorgdag, dus misschien krijg je het morgen wel
DHL for You, dat is toch gewoon Selektvracht? Wat een teringbedrijf is dat, zeg! Ik ontvang wel eens pakjes uit de UK en kennelijk heeft Royal Mail banden met Selektvracht, want die bezorgen het heel vaak. Dat wil zeggen: Als het niet onderweg zoek of onherstelbaar beschadigd raakt, en dan nog is het vaak 4 tot 6 weken onderweg. Als het met de "echte" DHL gestuurd wordt, duurt het 3 dagen!quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:11 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik, maar dan moet je dus niet over dhlforyou gaan klagen, maar over het feit dat de verzender voor dhlforyou gekozen heeft. Overigens is zaterdag gewoon een bezorgdag, dus misschien krijg je het morgen wel
Dankje Herfstblad. Ik heb nog iets belangrijks dat ik nog moet doen, maar dat pakket is belangrijker. Aangezien ik morgen heel de dag moet werken, zit er niks anders op om te wachten en mijn andere afspraak om 20.00 uur maar af te zeggen als er niemand komt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:24 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had woensdagavond iets besteld, werd ook via DHL gestuurd, maar dat was er vandaag al
Ik heb het idee dat mijn straat gister niet gelopen is (of heel laat). Ik had vandaag allemaal post in mijn eigen bus die ik gister tussen mijn bundels had.
Ik ben heel benieuwd of het morgen nu wel goed gaat met mijn wijk (ik heb vrij tot donderdag). Ik stuur mijn tc vanavond/morgenochtend nog wel even een smsje dat ik vrij heb.
@voetbalmanager2 Volgens mij kan het nog tot 21:30 vanavond, dus ik zou nog wat geduld hebben.
Ja, zeg dat wel...quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:06 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Vervelend zeg, sterkte ermee! Als je darmen vervelend doen, daar kun je je goed beroerd door voelen!
Uhm, nou beide denk ik!quote:Op donderdag 9 januari 2014 22:39 schreef Zelva het volgende:
[..]
Snel iets uitkomt? Letterlijk of figuurlijk?
Bedankt!quote:
Het hoort allemaal bij DHL, maar Selektvracht is wel weer wat anders dan DHL For You. Dat laatste is voor consumenten en kleine webshops bedoeldquote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
DHL for You, dat is toch gewoon Selektvracht? Wat een teringbedrijf is dat, zeg! Ik ontvang wel eens pakjes uit de UK en kennelijk heeft Royal Mail banden met Selektvracht, want die bezorgen het heel vaak. Dat wil zeggen: Als het niet onderweg zoek of onherstelbaar beschadigd raakt, en dan nog is het vaak 4 tot 6 weken onderweg. Als het met de "echte" DHL gestuurd wordt, duurt het 3 dagen!
En dan kun je wel zeggen: Bestel dan niet bij een bedrijf of particulier die met Selektvracht/DHLforYOU verzendt, maar dat weet je vaak niet van te voren. Sterker nog: Die buitenlandse afzenders weten zelf vaak niet eens in wiens handen het pakje bij de grens overgaat.
Beterschapquote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:38 schreef Atmosphere82 het volgende:
[..]
Ja, zeg dat wel...
[..]
Uhm, nou beide denk ik!
[..]
Bedankt!
Niet helemaal. Als jij iets verstuurt met DHL for You wordt het bezorgd door Selektvracht, niet door DHL.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 17:40 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Het hoort allemaal bij DHL, maar Selektvracht is wel weer wat anders dan DHL For You. Dat laatste is voor consumenten en kleine webshops bedoeld
Buitenlands spul komt hier geloof ik ook vaak met Selektvracht, maar voor de rest is dat binnen NL volgens mij voor bedrijven.
niet heel vreemd. Sandd heeft het Nederlandse postonderdeel van DHL enkele jaren geleden overgenomenquote:Op vrijdag 10 januari 2014 20:51 schreef Stoplichtjuh het volgende:
Ook wel een beetje vreemd, is dat er hier in de buurt eentje van DHL fietst die de post van Sandd rond brengt.
Maar dan kleur je ze met een blauwe kranten Sandd tas toch om?quote:Op vrijdag 10 januari 2014 21:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
niet heel vreemd. Sandd heeft het Nederlandse postonderdeel van DHL enkele jaren geleden overgenomen
Eh, ik kijk alles na. Vind het belangrijk om zo goed mogelijk mijn werk te doen, maar dat zal dan wel mij zijn.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 07:24 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Lijkt me ook niet,een flat is vaak een drama met bezorgen,omdat je elk ding na moet kijken
Op een daldag haal, ik ten minste, de meeste tijdwinst omdat ik niet het hele blok hoef te lopen, maar met de fiets van adres naar adres kan hoppen. Dat werkt het minste bij veel flats.quote:ben je er best lang mee bezig(buiten de vaak vele fouten),bij een normale loop doe je dit tussen 2 huizen veel sneller.
Bedankt!quote:
Ohhh dat had ik gemist! Van harte gefeliciteerd!quote:Op donderdag 9 januari 2014 17:41 schreef gridjuh het volgende:
Ja, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:04 schreef blanket het volgende:
[..]
Ohhh dat had ik gemist! Van harte gefeliciteerd!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |