Maar dat illustreert nou precies wat er mis is. Door de manier waarop het bedrijf tegenwoordig georganiseerd is, is het een soort "ieder voor zich en God voor ons allen" geworden. Iedereen kijkt alleen maar als een burocraat naar z'n eigen deeltaakje, en elkaar helpen zit er niet meer in. Als ik op het depot kom en een van de tassen met mijn loopnummer er op blijkt een stuk van een andere wijk te bevatten, dan geef ik dat ook door. Dan kan ik ook wel zeggen dat het niet mijn pakkie an is om dat te controleren. Laat de voorbereider maar beter opletten, of anders de postverdeler, of voor mijn part de depothouder die de tassen uit gooit. En dan sta ik nog in mijn recht ook, maar het is wel ontstellend flauw.quote:Op zondag 29 december 2013 12:24 schreef Troeta het volgende:
Dat zal dan per depot verschillen Kramerica, maar als de chauffeur het niet in zijn rittenlijst heeft staan hoeft het dus niet.
Enne of je nou bezorger,chauffeur,voorbereider of wat dan ook bent, de teamcoach moet lekker zijn eigen werk doen. Hij helpt jou toch ook niet als je om 5 uur nog een vergeten wijk moet lopen?
hier ook. Het is ons kent ons, waardoor het contact met de chauffeurs op kantoor gewoon goed is. Hierdoor kunnen dingen makkelijker geregeld wordenquote:Op zondag 29 december 2013 14:25 schreef gelestipjes het volgende:
Hm, die klachten over het autobedrijf herken ik eigenlijk helemaal niet. Allemaal wel vriendelijke lui hier die hun werk gewoon prima doen.
Hier ook. We kennen de meeste vaste chauffeurs wel zo'n beetje, dus als er iets gedaan moet worden plegen we zo even een belletje of lopen we naar de chauffeur toe.quote:Op zondag 29 december 2013 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
hier ook. Het is ons kent ons, waardoor het contact met de chauffeurs op kantoor gewoon goed is. Hierdoor kunnen dingen makkelijker geregeld worden
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 15:46 schreef Deezertje het volgende:
Jullie klaar voor de historische dag morgen? Laatste keer post op maandag!
Functie van postbode kan dan helaas definitief de prullenbak in, in de laatste jaren eraf gegaan: aangetekenden, pakketjes, buslichting, haal/breng service, buitenwijken met postauto, maandagbestelling etc. Wat vergeet ik nog?Vroeger had je gewoon een volledige dagtaak: bestelling voorbereiden (postbussen ingooien, wijk zetten etc.), post bestellen, ondertussen aangetekenden bezorgen + pakketjes, terug bussen legen, naar VBG en je dag zat erop. Allemaal opgesplitst naar autobedrijf of pakketservice. Nu allemaal klagen dat postvolume afneemt en het werk met die twee uurtjes per dag bezorgen niks meer voorstelt. Al geef je al die fulltimers weer een postwijk + eigen pakketjes dan oogt het een stuk betrouwbaarder dan de ZZP'ers nu die werkelijk alles doen om pakketjes kwijt te moeten en hou je ze nog aan het werk ook.
Nu gewoon voorbereiden en bezorgen, voila postbezorger dus! Zéér benieuwd naar het aantal fulltimers over exact een jaar. Ik gok maar hoop het voor hen zeer zeker niet, dat er niet veel meer over zijn 1 januari 2015...
En dan vergeet ik natuurlijk het hele fenomeen van een postkantoor, nu veelal supermarktpunten met 16-jarige achter de balie die er totaal niks van snappen (ook helemaal geen interesse gewoon) en je met de meest simpele smoes de pakjes van je buren kan afhalen (mits je weet dat er een pakje voor ze is) lijkt het wel.
Nee zeer zeker niet door de afschaffing van de maandagbestelling maar dat is wel de druppel. Kijk maar wat er de laatste jaren allemaal is afgezaagd van de functie, in principe blijft er nu het profiel van een postbezorger over (en ja, dat wil het bedrijf ook precies!). Hier werd de maandag veelal door fulltimers gedaan en die raken dus gewild of ongewild een werkdag kwijt en moeten dat maar zien op te lossen door bijv. extra dagen te werken.quote:Op zondag 29 december 2013 16:23 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.
Niet over een jaar, maar zo rond eind 2015/begin 2016 wel, als de nieuwe machines gebruikt gaan worden en er dus ook nog maar weinig voorbereiding over is.quote:Op zondag 29 december 2013 16:23 schreef Ikwilookevenwatzeggen het volgende:
[..]
Je chargeert nogal, moet ik zeggen. Dus na alle veranderingen zorgt het afschaffen van de maandagpost er uiteindelijk voor dat de postbode helemaal verdwijnt? Ik vermoed dat er nog wel wat overblijven. Langzaamaan worden het er telkens minder, maar over een jaar zullen er heus nog postbodes zijn.
Hoezo gebrainwashed? Het maakt voor de TC verder niet veel uit of ze opstappen, of die nu weggaan of niet zal voor de functie van de TC weinig uitmaken. Het is niet bepaald een geheim dat men van de fulltimers af wil, maar dat komt natuurlijk gewoon van bovenaf, en niet van de TC's, die hebben daar geen invloed op/niks over te zeggen.quote:Op zondag 29 december 2013 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier is het laatste tijd echt hard tegen hard. TC zegt doodleuk dat hij liever vandaag dan morgen alle postbodes ziet vertrekken, enkel en alleen om zijn eigen hachie te redden want bij de toekomstvisie bestaan er helemaal geen TC's meer (enkel Bezorgen Buiten coach ofzo). Hoe gebrainwasht ben je dan door het hoofdkantoor?!
Dat diezelfde postbodes zich 25 jaar lang voor de zaak hebben ingezet 'vergeet' hij dan ff.
Lijkt me ook ja. Alhoewel ik me kan voorstellen dat er eerst allemaal dingen mis zouden kunnen gaan, PostNL kennende, waardoor ze toch nog voor een iets langere tijd postbodes nodig hebben om de 'kwaliteit' te bewaken.quote:Op zondag 29 december 2013 18:50 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Niet over een jaar, maar zo rond eind 2015/begin 2016 wel, als de nieuwe machines gebruikt gaan worden en er dus ook nog maar weinig voorbereiding over is.
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.quote:Op zondag 29 december 2013 16:34 schreef dud0r het volgende:
Over twee of drie jaar niet meer.
Zodra de hsx/smx Hoe dat ding ook heet, draait is het fenomeen postbode weg.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.
Georoutequote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben wel een beetje sceptisch over die SMX: een soort wondermachine die nagenoeg alle post die je er in gooit, van dikke tijdschriften tot dunne gladde blaadjes perfect kan sorteren. Hij zal ongetwijfeld meer aankunnen dan de HSM, maar al die hallelujah-verhalen geloof ik niet. Natuurlijk zijn de pilots een groot succes geweest, maar dat zijn onze pilots altijd. Of het nu een pilot is voor Georoute, voor een nieuwe schoudertas of voor een polyester polo: standaard is elke pilot een een enorm succes en alle betrokkenen lyrisch enthousiast. Yeah, right.
Maar van wat ik begrepen heb is die machine niet iets op nationaal niveau maar op Europees niveau toch? Al die andere plannen waren gewoon op nationaal niveau, ik ga er vanuit dat, nu het machines zijn die met meerdere landen zijn aangeschaft, het testen toch ook wel wat beter/uitvoeriger zal zijn.quote:Op zondag 29 december 2013 23:26 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
quote:Op maandag 30 december 2013 11:46 schreef Deezertje het volgende:
Sandd verwacht er een hoop poststukken bij!
Alle bezorgers krijgen gratis een straatzetblok voor bij het sorteren...
Niet vroeg de straat op dus zoals eerdere jaren?quote:Op maandag 30 december 2013 16:09 schreef KatrienDuck het volgende:
Hier gaat het morgen giga druk worden. Alle KNJ-post moet worden weggewerkt en dat schijnt nog heel veel te zijn bij ons. Dus, wordt laat morgen.
bij ons vooral van de 23e en een enkele zelfs van de 26equote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet vroeg de straat op dus zoals eerdere jaren?
Zaterdag waren de kaartjes gestempeld op 21/22 december...
Ik ook nogquote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
Had vandaag de eer om post te ontvangen op de laatste maandag!
Zaterdag hadden we nog zat kaartjes van 19 en 20 december, dus... TC stuurde een mail dat we alles weg moesten werken, en dat we zodoende dus rekening moesten houden met de eindtijden (voorbereiders). Nou, als de TC dat al van tevoren zegt, dan weet ik genoeg.quote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Morgen vooral tv-gidsen, HAH en jawel de Makro
Hier schieten ze nu al behoorlijk hard dus maak mijn borst alvast nat voor morgen
Gelukkig weet ik de meeste jongens die vuurwerk afsteken wel te wonen dus als ze ze misdragen richting mij of gevaarlijk bel ik gewoon bij de ouders aan hoor...
Straks ff collega bellen als ie zijn kaartje ook vandaag heeft mogen ontvangen
marko's niet meer op zaterdagquote:Op maandag 30 december 2013 16:26 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Morgen vooral tv-gidsen, HAH en jawel de Makro
Hier schieten ze nu al behoorlijk hard dus maak mijn borst alvast nat voor morgen
Gelukkig weet ik de meeste jongens die vuurwerk afsteken wel te wonen dus als ze ze misdragen richting mij of gevaarlijk bel ik gewoon bij de ouders aan hoor...
Straks ff collega bellen als ie zijn kaartje ook vandaag heeft mogen ontvangen
Nee vanaf 7 januari standaard om de week op dinsdag. Blijkbaar nu al beginnetje mee gemaakt. Vorige week ook op dinsdag al.quote:Op maandag 30 december 2013 22:05 schreef Anonymousz het volgende:
[..]
marko's niet meer op zaterdag?
Ik had vorig jaar niet eens een kaart gekregen. Heb toen gewoon ge-e-maild naar die site/lui?quote:Op maandag 30 december 2013 22:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
nou verdorie,
nou heb ik eindelijk weer even tijd na de waanzinnig drukke kerst,
ben ik dat kaartje kwijt met mijn inlogcode voor de cadeaucarousel.
Toen ik m eerst in mn hand had was de site overbezet.....
en nou is tie weg....
Enerzijds wel, vanwege de aparte sfeer en vrolijke mensen op deze dag. En traditiegetrouw ga ik in mijn middag-wijk in een straat waar ze met een aantal buren oliebollen bakken er natuurlijk ook weer eentje eten.quote:Heeft iedereen zin om te lopen vandaag?
Vergeet niet je veiligheidsbril, gehoorbescherming en pepperspray mee te nemen.
Hier laten ze alleen weten als de post later is, niet vroeger...quote:Op dinsdag 31 december 2013 09:45 schreef Patoshik het volgende:
Ik ben alweer thuis. Ging lekker vlug vandaag dus ze kunnen vroeg beginnen met bezorgen.
Oh.. dat is vervelend. Het zou wel logisch zijn op een dag als vandaag.quote:Op dinsdag 31 december 2013 10:01 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Hier laten ze alleen weten als de post later is, niet vroeger...
Knallen al behoorlijk hier. Klinken rotjes zo hard tegenwoordig?
Ik had vorig jaar niet eens een kaart gekregen. Heb toen gewoon ge-e-maild naar die site/lui?quote:Op maandag 30 december 2013 22:30 schreef eigendeegcookie het volgende:
nou verdorie,
nou heb ik eindelijk weer even tijd na de waanzinnig drukke kerst,
ben ik dat kaartje kwijt met mijn inlogcode voor de cadeaucarousel.
Toen ik m eerst in mn hand had was de site overbezet.....
en nou is tie weg....
Jezus. In welke achterbuurt loop jij post?quote:Op dinsdag 31 december 2013 11:08 schreef swimmie86 het volgende:
Ik ben bang dat ze iets in mijn tassen duwen. Je kunt ze wel dichtmaken, maar zo veilig is dat allemaal niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |