Vannacht bij het eerste rondje kranten gelijk wat gesloopt, wel een aardig begin van het nieuwe jaar ja.quote:Op donderdag 2 januari 2014 05:57 schreef blanket het volgende:
Goedemorgen en de beste wensen voor het nieuwe jaar![]()
Ik dacht eerst ook dat mijn reiskosten vergoeding 'vergeten' werd maar dat stond allemaal op mijn tweede loonstrookje (+ het bedrag van de eerste). Dus misschien is dat bij jou ook wel zo.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Via Fok kwam ik er al snel achter dat hier een lager uurloon bij hoort, voor mij namelijk ¤7,60 (verder geen vergoedingen, ook niet voor reiskosten bijvoorbeeld).
In het kort: je laat je naaien.quote:Op woensdag 1 januari 2014 14:33 schreef houthouse het volgende:
Beste wensen voor 2014![]()
Ik heb een vraagje over mijn contract. In november heb ik gesolliciteerd op de functie voor Postvoorbereider. Ik heb via de telefoon eerst zo'n 'voorselectie' gesprekje gehad, waarbij mij o.a. werd gevraagd of ik akkoord zou gaan met een bruto uurloon van ¤9,20. Ook op de website staat dit zo vermeldt voor een 22-jarige, 4-uurs contract per week. Vond ik helemaal prima.
Weekje later ofzo sollicitatie gehad, daar verder niet gesproken over het uurloon omdat ik dat ten slotte al dacht te weten. Toen ik mijn contract binnenkreeg (ingaand halverwege november), bleek ik een contract te hebben voor Tijdelijke hulpkracht (blijkbaar was ik alleen aangenomen voor de feestdagen). Via Fok kwam ik er al snel achter dat hier een lager uurloon bij hoort, voor mij namelijk ¤7,60 (verder geen vergoedingen, ook niet voor reiskosten bijvoorbeeld). Ik wou toen niet al te veel zeuren omdat ik al blij was dat ik uberhaupt werk had gevonden, en dacht dat het wel zou veranderen als ik mocht blijven en dus een volgend contract zou krijgen. Dat volgende contract heb ik nu gekregen, echter is dat nog steeds voor Tijdelijke hulpkracht..
Voor de volledigheid: ik heb de eerste week bij verschillende wijken meegeholpen, en de tweede en de helft van de derde week heb ik samengewerkt met iemand die wegging, zodat ik erna zijn wijken kon overnemen. Deze wijken zijn nu dus 'van mij'; ik ben naar mijn idee dus helemaal geen hulpkracht.
Ik vraag me af of mijn contract wel klopt. Ik heb mijn leidinggevende nagevraagd, maar hij zei dat dat nou eenmaal zo hoorde en dat ik mezelf maar eerst moest bewijzen en dan misschien een contract als Postvoorbereider kon krijgen. Van een collega hoorde ik andere geluiden, zijn contract loopt vanaf begin november en hij heeft wel gelijk een contract gekregen als Postvoorbereider. Hij verdient wel ¤9,20. Ik snap niet waarom wij verschillende contracten hebben.
Weet iemand hier misschien hoe dit zit? Of waar ik misschien terecht kan? (Naast mijn leidinggevende wisten ook collega's die ik gesproken heb niet goed waar ik mijn vraag neer moest leggen.) Alvast bedankt!
Ja idd en ook weinig kerstkaarten.quote:Op donderdag 2 januari 2014 14:41 schreef gelestipjes het volgende:
Hoeveelheid post viel mee en het huis aan huis was ook goed hanteerbaar.
Heb je die dingen zelf ook opengemaakt? Ik heb er een paar gedaan van degenen die overbleven, maar dat plakgedeelte was veel te sterk en trok altijd het papier met de bovenste tekst kapotquote:Op donderdag 2 januari 2014 13:40 schreef Deezertje het volgende:
En ja hoor ik voelde me vandaag weer lekker gênant met die Gamma kaartjes...
Oudjes naar buiten met 'meneer, hier staat geen adres op hoor!'. Ik: maakt u hem eens open.... 'oh, haha reclame...'' Hartstikke creatief zulke reclame van de marketingafdeling van Gamma maar wij lopen er maar mooi mee.
O, dat ben ik ook helemaal vergetenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... vergeten aan te geven wat voor polo ik wilde, dat moest uiterlijk gisteren
Nou ja, dan maar niet de damesvariant
Kreeg net een nieuwsbrief binnen waar er wat over in stond. Als ze dat nou net ff wat eerder hadden gedaanquote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:41 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
O, dat ben ik ook helemaal vergeten
Ja hebt t kennelijk over andere Gamma-kaartjes,quote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:13 schreef Zelva het volgende:
[..]
Heb je die dingen zelf ook opengemaakt? Ik heb er een paar gedaan van degenen die overbleven, maar dat plakgedeelte was veel te sterk en trok altijd het papier met de bovenste tekst kapot
Zo zagen ze er hier allemaal uit na openen (waar het dus plakte bij de b van btw dus):quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:34 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
Ja hebt t kennelijk over andere Gamma-kaartjes,
wat ik had plakte niet, was alleen gevouwen.
Ik heb m vanmorgen nog rond zien wandelen en heel vaak achter z'n pc zien zitten. Rare snuiterquote:Op vrijdag 3 januari 2014 02:59 schreef gridjuh het volgende:
Heb mijn tc net na de kerst gemaild, dat ik 14 januari terecht kan.
hij was toen op vakantie....maar niets meer van tc vernomen...
en ik heb vandaag echt zo'n dag van, mijn enkel doet zeer en houd mij al heel de nacht wakker![]()
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 16:29 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm... vergeten aan te geven wat voor polo ik wilde, dat moest uiterlijk gisteren
Nou ja, dan maar niet de damesvariant
volgens de berichten zouden die dingen pas ergens in of na de zomer komenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.
Ik heb het mailtje de 27e verstuurd, hij had toen vrij en zou de 31e weer beginnen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 20:17 schreef LanaWoef het volgende:
[..]
Ik heb m vanmorgen nog rond zien wandelen en heel vaak achter z'n pc zien zitten. Rare snuiter
Vrouwen mochten kiezen of ze een damesmodel wilden of de uniseks variantquote:Op vrijdag 3 januari 2014 21:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Zijn dat die nieuwe polo's? Hadden we die apart moeten bestellen? Ik weet weer eens nergens van af.
toch dezelfde,quote:Op vrijdag 3 januari 2014 19:49 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo zagen ze er hier allemaal uit na openen (waar het dus plakte bij de b van btw dus):
[ afbeelding ]
Hier waren ze ook geen van allen dichtgeplakt hoor.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:05 schreef eigendeegcookie het volgende:
[..]
toch dezelfde,
waren de mijne zeker t laatst an de beurt met t plakken
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.quote:Meer weten?
Als jij meer wilt weten over EHBO-cursussen, kijk dan op de site van het Rode Kruis of op de site van de gemeente waar je woont. Er zijn verschillende cursussen die gratis zijn of die je zorgverzekeraar vergoed.
Omdat ze er niets aan zullen verdienen?quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.
Ik wil al heel lang een cursus doen maar vind de kosten veel te hoog. Ik begrijp niet waarom postnl niet wat meer aanbiedt op dat gebied.
Heb dat een aantal jaren terug wel gratis via een werkgever gedaan en ook een brandjes cursus. Niet omdat de werkgever zo gul was. Maar omdat het wettelijk verplicht is/was, dat minimaal een persoon per dienst (op een tankstation) dat had.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:51 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben echt nog nooit een gratis EHBO cursus tegengekomen.
Ik wil al heel lang een cursus doen maar vind de kosten veel te hoog. Ik begrijp niet waarom postnl niet wat meer aanbiedt op dat gebied.
Volgens mij is er geen marge. In de regel worden aangeboden pakjes de volgende werkdag bezorgd, maar dit is geen garantie.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef sittingtuck het volgende:
Misschien weet een van de medewerkers aanwezig een antwoord op mijn vraag:
Ik heb een pakketje (Standaard pakketpost) verzonden, maar deze is pas na 6 dagen afgeleverd (eerste aflevering) kan ik hiervoor mijn geld terugvragen of is dit gewoon binnen de marge?
Ik zou het even aan de klantenservice vragen (die op Twitter zijn altijd snel en correct).quote:Op zaterdag 4 januari 2014 13:54 schreef sittingtuck het volgende:
Misschien weet een van de medewerkers aanwezig een antwoord op mijn vraag:
Ik heb een pakketje (Standaard pakketpost) verzonden, maar deze is pas na 6 dagen afgeleverd (eerste aflevering) kan ik hiervoor mijn geld terugvragen of is dit gewoon binnen de marge?
Succes, je moet tegenwoordig erg goed op je eigen rechten en plichten letten helaas...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:57 schreef houthouse het volgende:
Nog bedankt voor de antwoorden op mijn vraag over mijn contract
Zoals iemand aangaf, ik voel me inderdaad genaaid.CAO nalopen leverde niets op, mijn contract verwijst ook nergens naar een CAO, weet niet goed waar ik in zou moeten vallen. Reiskosten krijg ik echt niet vergoed, dat staat dan wel weer in mijn contract vermeldt. Wel balen aangezien het 10 km enkele reis is.
Ik ga P&O maar mailen, met in m'n achterhoofd dat het niets zal opleveren..en als dat wel gebeurt, is dat mooi meegenomen.
elke dag worden steeds minderquote:Op zaterdag 4 januari 2014 17:41 schreef Yreal het volgende:
Ik loop verdomme nog steeeeeds kerstkaarten
mijn groep was om half 2 klaarquote:Op zaterdag 4 januari 2014 15:12 schreef Peterselieman het volgende:
was bij ons erg rustig, ondanks de kampioenen
Zondag worden er geen brievenbussen meer geleegd, behalve enkelen waar een sticker voor medische post op zit. Daarnaast wordt de rouwpost nog wel gewoon opgehaald bij mensen die daarvoor bellen.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 18:31 schreef Deezertje het volgende:
Op de oranje bus staat hier nog 'zondag' als eerstvolgende lichtdag. Is morgen de laatste dag of was dat vorige week? Maandag 6 januari is namelijk eerste niet-postdag. Voortaan kan je dus beter pas op maandag je te verzenden post in de oranje bus gooien, anders ligt het die dagen beetje nutteloos in de oranje bus
In het depot waar ik zaterdag was ook al niet voor een aantal wijken. Ik verkeerde in de veronderstelling dat er een "pbz met" aanwezig was daar en had me er (2e keer dat ik uberhaupt op dat depot was) maar niet mee bemoeid. Les voor de volgende keer: ik kan me er beter wel mee gaan bemoeien: een collega had daar twee wijken en net voor die twee zat de HAH er niet bij; hoewel op dat depot mijn enige taak was om een wijkje weg te brengen, voelde ik me toch wel schuldig dat ik niet even alles gecontroleerd had.quote:Hier was vandaag voor een aantal wijken geen HAH geleverd en ik was 1 vd gelukkigen
ik had dit wel verwacht idd...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
Aardig van je tc om je niet even zelf te melden dat het een arbokwestie is geworden.
Kreeg vanmorgen maar weer is een sms dat er oranje tassen te kort zijn. Zal wel druk worden.
Yeb...veel dik spul...H&M gidsen, tv gidsen en makro. Maar 2 kerstkaarten gezienquote:Op dinsdag 7 januari 2014 12:40 schreef gelestipjes het volgende:
Voor een dinsdag redelijk druk, al leek het erger dan het was. Het was vooral veel dik spul waardoor het al snel veel leek.
Hoe zit dat eigenlijk met die oranje tassen. Wij hebben hier altijd grijze tassen en incidenteel een verdwaalde oranje ertussen zitten.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
Aardig van je tc om je niet even zelf te melden dat het een arbokwestie is geworden.
Kreeg vanmorgen maar weer is een sms dat er oranje tassen te kort zijn. Zal wel druk worden.
En niet te vergeten slechter. Toen ze die tassen net ging gebruiken heb ik er meerdere gemold omdat ze te zwaar beladen waren...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 14:38 schreef KatrienDuck het volgende:
Grijze tassen worden hier al lang niet meer gebruikt voor het bezorgen, alleen nog voor de HAH.
Die oranje tassen zijn wat groter.
Drie zelfs. Een hele dikke, een minder dikke en een dunne. Die dunne ben ik volgens mij maar één keer tegen gekomen... helaas.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 10:53 schreef Patoshik het volgende:
Het was best veel vandaag. 2 verschillende soorten van de H&M gids.
Die kleuren zijn me wel opgevallen, maar voor de rest heb ik niet gelezen wat er stond. Was zaterdag te druk met bezorgenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Is het eigenlijk niemand opgevallen dat er twee uitvoeringen van de kampioen waren?
Er was er een met een paarse titel en iets over IJsland op de omslag en er was er een met oranje letters met iets over Toscane
Heel raar.
En vandaag ook zo'n tv gids, de ene zat in plastic en de andere los terwijl het dezelfde was..quote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Is het eigenlijk niemand opgevallen dat er twee uitvoeringen van de kampioen waren?
Er was er een met een paarse titel en iets over IJsland op de omslag en er was er een met oranje letters met iets over Toscane
Heel raar.
Als je 9 dagen ziek bent wordt automatisch de bedrijfsarts ingeschakeld. Afhankelijk van welke instantie gebruikt wordt, word de tc nog gebeld erover maar het komt ook voor dat dit niet gebeurt.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 11:30 schreef V__L_N het volgende:
als dat bedrijf en bol failliet gaan zal ik geen traan latenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Iedereen aan de h&m... ik voel het nog in mijn rug.
Haha nou dat hoeft ook weer niet van mij, ik bestel bij beide geregeld watquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
als dat bedrijf en bol failliet gaan zal ik geen traan laten
klopt mijn vader en broer hadden beide een andere, maar mijn broer is goudlid en mijn vader platiumllid ofzoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 15:57 schreef Rafierafie het volgende:
Heel raar.
ik wou zeggen ben volgens mij meer dan 9 dagen ziek, volgens mij al veel langer, 14 december uit mijn hoofd. Er is maar 1x contact opgenomen met mij...quote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je 9 dagen ziek bent wordt automatisch de bedrijfsarts ingeschakeld. Afhankelijk van welke instantie gebruikt wordt, word de tc nog gebeld erover maar het komt ook voor dat dit niet gebeurt.
Staat volgens mij ook in de Cao opgenomen.
ik wil niet veel zeggen,maar 150 heb ik er wel bezorgd vandaag,alles bij elkaar was het 13 zakken propvolquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:24 schreef V__L_N het volgende:
Die anwb is inderdaad omdat platiumleden een ander blad krijgen.
H&M inderdaad 3 soorten. Vind ze meestal ook niet heel irritant de h&m. Maar zou wel willen dat ze hun adresbestand eens nakijken. Alsof die mensen op 1 adres niet kunnen delen. Denk toch aan het milieu.
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallenquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
werk is er zat, als je zo'n dag als vandaag, ook nog 5 hah durft in te plannen ben je een echte "held"quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallen
Er is niet zat werk, ja, vandaag was het redelijk druk, maar er zijn genoeg dinsdagen bij waar er echt weinig is, en waarbij ik dan blij ben als er weer iets van h&m bij zit omdat we anders wel erg snel klaar zijn met voorbereiden. Ook de zaterdagen vallen tegenwoordig vaak behoorlijk tegen qua hoeveelheid post en de woensdagen en vrijdagen zijn natuurlijk al bijna niks meer. Dus nee, zat werk zou ik het zeker niet willen noemen en ik ben blij dat die "rotzooi" van h&m er dus nog isquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
werk is er zat, als je zo'n dag als vandaag, ook nog 5 hah durft in te plannen ben je een echte "held"
als ik hier kijk heb ik geen medelijden met ze,onderaan de ladder,word je natuurlijk weer een oor aangenaaid,zoals altijd.
http://www.iex.nl/Aandeel-Koers/25755/PostNL-Koninklijke.aspx
Het niet erg vinden als er klanten failliet gaanquote:Op dinsdag 7 januari 2014 17:31 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een brief die ik vorige week ontving van de belastingdienst over MijnOverheid.nlquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:33 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, nog minder werk voor ons dan. Lijkt me nou niet echt gunstig voor ons als dat soort dingen wegvallen
Dít betekent echt minder werk voor onsquote:...Vanaf nu kunt u ook post van de Belastingdienst digitaal ontvangen. Dat kan via MijnOverheid, de website voor overheidszaken. Ook van andere overheidsinstanties ontvangt u daar post...
...Wat kunt u nog meer met MijnOverheid?
U kunt ook post van andere overheidsinstanties ontvangen in de Berichtenbox op MijnOverheid. Denk dan aan berichten over uw AOW of kinderbijslag van SVB, een herinnering voor uw APK van RDW of berichten van UWV. En steeds meer gemeenten sluiten aan bij MijnOverheid, bijvoorbeeld om u te informeren over het verlopen van uw reisdocument of de status van een vergunningsaanvraag...
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Dat doet me denken aan een brief die ik vorige week ontving van de belastingdienst over MijnOverheid.nl
Uit deze brief:
[..]
Dít betekent echt minder werk voor ons
Ik denk ook niet dat iemand hier medelijden heeft met postnl, maar voor ons als werknemers is het natuurlijk gewoon een slechte zaakquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.
De positieve kant van dit verhaal is dat je minder vaak "die blauwe mag je houden hoor" hoeft aan te horenquote:Op woensdag 8 januari 2014 07:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat iemand hier medelijden heeft met postnl, maar voor ons als werknemers is het natuurlijk gewoon een slechte zaak
Ik denk dat het niet alleen voor PostNL, maar ook voor de burgers een slechte zaak is. De overheid trekt zich steeds verder terug in de computer, nog even en de overheid is zelf bijna geheel geautomatiseerd. Je ziet nu al wat voor enorme problemen dat geeft bij het UWV. Mensen die niet op tijd bepaalde zaken konden doorgeven via werk.nl (omdat die site constant hapert en plat ligt) en dan hoge boetes krijgen. Fraude met digiD, staat nu weer een stuk in de krant over hackers die je digiD kraken en dan jouw gironummer in het hunne veranderen zodat jouw zorgtoslag etc. bij hun terecht komt. En laat ik nog maar zwijgen over internetbankieren, waar je vele duizenden euro's mee kunt verliezen, terwijl de bank niet thuis geeft.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:36 schreef Troeta het volgende:
[..]
Het komt iig wel aan dan. Kan echt geen medelijden hebben met PostNL hoor, ze helpen het bedrijf toch echt zelf naar de vernieling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |