15 tot 18 cm?quote:Op zaterdag 4 januari 2014 20:55 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Oh, en ze zijn pakweg 15 tot 18 centimeter lang (inc kop-staart). Is het dan met graat en al te frituren/eten, zoals alle Zuid-Europese recepten zeggen?
Dat vraag ik mij dus ook af. De lengte is wel inclusief kop en staart. Maar ze kunnen blijkbaar nog heel veel langer worden.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:21 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
15 tot 18 cm?
Als ik spiering haal zijn ze maximaal 5-6 centimeter. Dan bloem ik ze inderdaad, frituren en direct eten met een stuk citroen ernaast. Goddelijk.
Als ze zo groot zijn als die van jou lijkt me niet dat je ze nog met graat en al kunt eten eigenlijk? Maar ik spreek dus niet uit ervaring.
Bekend probleem bij veel mannen. Moeite met het schatten van deze lengte.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 22:21 schreef Hagelkaas het volgende:
[..]
15 tot 18 cm?
Als ik spiering haal zijn ze maximaal 5-6 centimeter.
quote:Op zondag 5 januari 2014 06:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Bekend probleem bij veel mannen. Moeite met het schatten van deze lengte.
[..]
Vrouwen ookquote:Op zondag 5 januari 2014 06:55 schreef RobinOok het volgende:
[..]
[..]
Ik moest aan de exportcijfers van Noors leer denken.quote:Op zondag 5 januari 2014 11:46 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]Ik heb ze gemeten. Een stuk of drie in elk geval, met een lintje.
WTF? Tweeeneenhalve 2 minuut van mijn leven verspild aan een oervervelende, mateloos irritante clip.quote:
Vers als in, ontdooid, dus niet opnieuw in te vriezen neem ik aan?quote:Op maandag 6 januari 2014 10:15 schreef dimmak het volgende:
Zeg Piet, ik heb een kilo verse tonijn. Wat kan ik er het beste mee doen? Ik wil het niet rauw eten en als steak gebruiken heb ik al te vaak gedaan.
Vers als een week geleden gevangen.quote:Op maandag 6 januari 2014 10:52 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vers als in, ontdooid, dus niet opnieuw in te vriezen neem ik aan?
Je zou het kunnen marineren in wat citroensap, en er tartaar van kunnen maken, dan eet je het dus niet echt rauw, hoewel het niet verhit is.
Een goed stuk tonijnsteak, net aangebakken maar nog rood van binnen kan ik niet vaak genoeg eten. Je kan hem garen en er een salade mee maken, maar dat vind ik persoonlijk zonde
Ik ben niet zo'n fan van Sushi.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom wil je het niet rauw eten? Ik zou namelijk zeggen: sushi.
Anders lijkt een simpele bereiding als steak me inderdaad het beste. Zeker niet te lang garen. Een 'ceviche' zoals piet voorstelt lijkt me een beetje zonde van een goede kwaliteit tonijn, al kan het natuurlijk wel.
Ik ook niet, maar rauwe tonijn is verschrikkelijk lekkerquote:
Sashimi. Veel lekkerder dan sushi.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:05 schreef sirdanilot het volgende:
Waarom wil je het niet rauw eten? Ik zou namelijk zeggen: sushi.
Bijvoorbeeld. Ik vind Nori niet te hachelen,quote:
Prei, ui, knoflook, peen, tomaat, peper, zout, laurierblad, foelie, groene kruiden, kip, etc.quote:Op maandag 6 januari 2014 14:40 schreef leeell het volgende:
Piet / Robin,
ik heb vandaag de opdracht gekregen om de bouillonfondue te regelen, hebben jullie een goede bouillonbasis om mee te beginnen ? ik trek bouillon van de afsnijdsels van het rundvlees dat ik heb, maar wat kan ik er nog meer bij doen , internet gaf vooral pakjesadvies?
Ja hoor. Vers voor mijn neus gerold door een echte Japanner i een susibar. Maar de rijst maakt het machtig en die nori vind ik ook niet lekker.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef sirdanilot het volgende:
Heb je wel eens goede sushi gehad? Over smaak valt niet te twisten hoor, maar er is nogal een kwaliteitsverschil.
Een bechamel basis, met room, wat blauwe kaas?quote:Op maandag 6 januari 2014 14:40 schreef roos85 het volgende:
Piet, ik heb in de koelkast pasta met champignon-truffelcremevulling (die van de Lidl) liggen.
Wat voor saus kan ik hier bij serveren?
is voor mij vooral de Noriquote:Op maandag 6 januari 2014 15:04 schreef sirdanilot het volgende:
Heb je wel eens goede sushi gehad? Over smaak valt niet te twisten hoor, maar er is nogal een kwaliteitsverschil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |