Bob Carlisle komt?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef cafca het volgende:
Het volgende uur de nr. 1 in mijn lijst "walgelijkste nummers allertijden"
Welke?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef cafca het volgende:
Kamahl?quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef cafca het volgende:
Boer zoekt vee...uh vrouwquote:
Ja overdrijf het vooral een beetje.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik post daar nooit maar ik denk het niet. Bij het ESF zit een topic binnen 1 minuut of zo vol.
komt celine alweerquote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef cafca het volgende:
NOu 2 minuten iig wel. Bijdehante vogel.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja overdrijf het vooral een beetje.
Die is best wel goed :$quote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik neem aan ''15 Miljoen Mensen''
Bazeneditie.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
In 2010 was het het meest productieve jaar.
1.36 volgens mijquote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja overdrijf het vooral een beetje.
dat topic volg ik dan weer niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:53 schreef Grutsk het volgende:
[..]
Is dat vergelijkbaar met het BZV topic? Die vind ik namelijk al vrij heftig, haha
die is wel walgelijkquote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik neem aan ''15 Miljoen Mensen''
Ook niet.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef Karina het volgende:
[..]
NOu 2 minuten iig wel. Bijdehante vogel.
Nee...maar zou het misschien wel doen.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:54 schreef FritsFlits het volgende:
Uccie heeft ook rick asthley gestemd zo te lezen
Good lookin' is precies hetzelfdequote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef FritsFlits het volgende:
Rosalyn is het enige goede van Vitesse
Piet Velthuizen is ook wel redelijk.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef FritsFlits het volgende:
quote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef Uccie het volgende:
[..]
Nee...maar zou het misschien wel doen.
Pietje Showduikquote:Op donderdag 26 december 2013 20:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Piet Velthuizen is ook wel redelijk.
Beter dan AZquote:Op donderdag 26 december 2013 20:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Insert flauwe voetbalgrap, waarvoor ik te lui ik ben om er eentje te verzinnen.quote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef FritsFlits het volgende:
quote:Op donderdag 26 december 2013 20:55 schreef Prof.Major-Tom het volgende:
mijn walgeste nummer 1 dit jaar eruit gevallen....stevie wonder![]()
Pietje Showduikquote:Op donderdag 26 december 2013 20:56 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Levensverhalen in zo'n topic als dezequote:Op donderdag 26 december 2013 20:56 schreef Knip het volgende:
Kandiah Kamalesvaran (Maleisië, 13 november 1934) is een Australische zanger. Opvallend is zijn donkerbruine en warme stemgeluid.
Kamahl groeide op in Kuala Lumpur als Kandiah Kalamesvaram (Koning der Lotusbloemen). Als klein schooljongetje verhuisde hij in 1953 naar Adelaide. Hij was arm, sprak nauwelijks Engels en ondervond rassendiscriminatie die een dominante rol speelde in het Australië van die tijd.
In de Australische stad maakte hij kennis met zowel popmuziek als klassieke muziek. Hij werd geïnspireerd door donkere artiesten zoals Nat King Cole. Tijdens een concert van Nat King Cole kreeg hij de kans om de zanger te ontmoeten. Hierdoor besloot hij zijn droom om artiest te worden door te zetten.
Kamahl dreigde Australië te worden uitgezet door de immigratiedienst. Hij wist dit echter te voorkomen.
Zijn eerste platencontract tekende hij bij Phonogram. Zijn carrière begon in Australië toen in 1969 zijn eerste single Sound Of Goodbye naar de top van de Australische hitlijst steeg. In 1972 vertegenwoordigde hij Australië op het internationale songfestival in Rio de Janeiro en bereikte hij met Nothing More de finale. In de Sydney Opera House nam Kamahl een plaat op die hem 11 gouden platen oplevert.
In 1959 maakte hij zijn debuut, maar in Nederland brak hij pas in 1975 door dankzij The Elephant Song. De plaat was te horen in een tv-documentaire over het Wereld Natuur Fonds. Producer Hans van Hemert schreef het lied voor Kamahl en de opname werd een enorm succes in Europa. De tekst was van Gregor Frenkel Frank. De plaat stond 5 weken op de eerste plaats van de Top 40 en de Nationale Hitparade. Latere successen als Chanson d'amour, White Christmas, Save the oceans of the world en Save the whale haalden nog wel de hitparades, maar een nummer 1-positie was niet meer weggelegd voor Kamahl.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |