Dat trainen voor da pump zorgt voor betere opname van eiwitten en of dit effect heeft op hypertrophy.quote:
Geen idee. Er wordt een linkje gedumpt met de mededeling 'nieuw onderzoek'. Nodigt niet echt uit om het daadwerkelijk te gaan lezen.quote:Op zondag 29 december 2013 22:58 schreef seto het volgende:
[..]
Dat trainen voor da pump zorgt voor betere opname van eiwitten en of dit effect heeft op hypertrophy.
Of bedoelde je wat de uitkomst was?
quote:Op maandag 30 december 2013 00:40 schreef fathank het volgende:
[..]
Geen idee. Er wordt een linkje gedumpt met de mededeling 'nieuw onderzoek'. Nodigt niet echt uit om het daadwerkelijk te gaan lezen.
Is niet echt nieuw te noemen. Eerder een samenvatting over 'de pomp' tot nu toe. Worden alleen hypotheses besproken die het waarschijnlijk maken dat de pomp zorgt voor hypertrofie. Maar dit kan net zo goed komen door de mechanische spanning die op de spieren komt.quote:Op zaterdag 28 december 2013 23:26 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Nieuw onderzoek: http://journals.lww.com/n(...)nisms_and.99586.aspx
Letterlijke quote van een personal trainer bij ons in de gymquote:Op maandag 30 december 2013 03:37 schreef Verbosity het volgende:
"YOU HAVE TO TRAIN ARMS MAN! ARMS! BICEPS! ISOLATE! BICEPS! EVERY DAY!"
Het schema bevalt me uitstekend. Ik vind 5/3/1 een stuk vergevender dan starting strength, waar er iedere keer weer gewicht bovenop moet. Het enige lastige is dat je weinig ruimte hebt om een training te missen; dan draait het gehele schema de soep in. De voorgeschreven reps heb ik tot nu toe iedere keer wel gehaald, maar het wordt inderdaad op die 5 reps erg lastig. 3 reps krijg je er altijd wel uit en 1 ook wel, maar 5 is inderdaad een struggle.quote:Op maandag 30 december 2013 11:41 schreef FootieB het volgende:
Hallo,
Ik ga ook maar weer eens posten. Ik zag namelijk dat er hier een paar waren die ook 5/3/1 doen. (van Star_Gazer weet ik het zeker). Hoe bevalt het schema je tot nu toe? Ik weet niet of het zo hoort, maar ik kan wel merken dat ik een anderhalve week niks heb gedaan. Ik kon normaal altijd ruim de voorgeschreven reps halen (bijvoorbeeld 7x 1e week, 5x 2e week, 4x 3e week). Ik neem aan dat dit door dat weekje rust komt, wat denken jullie? En heb je ook dat je altijd opkijkt tegen de eerste week, waarin je minstens 5 reps moet halen? Op de 1 of andere manier zie ik daar altijd tegen op..
Je hoort ook geen totale rust te nemen in week vier. Alleen relatief licht te trainen. Anders ga je het zeker merken dat je niet zo krachtig bent. Vooral als je 5kg bij de max lifts opgooit wanneer je aan de volgende cycle begint.quote:Op maandag 30 december 2013 11:41 schreef FootieB het volgende:
Hallo,
Ik ga ook maar weer eens posten. Ik zag namelijk dat er hier een paar waren die ook 5/3/1 doen. (van Star_Gazer weet ik het zeker). Hoe bevalt het schema je tot nu toe? Ik weet niet of het zo hoort, maar ik kan wel merken dat ik een anderhalve week niks heb gedaan. Ik kon normaal altijd ruim de voorgeschreven reps halen (bijvoorbeeld 7x 1e week, 5x 2e week, 4x 3e week). Ik neem aan dat dit door dat weekje rust komt, wat denken jullie? En heb je ook dat je altijd opkijkt tegen de eerste week, waarin je minstens 5 reps moet halen? Op de 1 of andere manier zie ik daar altijd tegen op..
Daar ben ik inderdaad achtergekomen! Deze week wil ik gewoon de voorgeschreven reps halen en volgende week hoop ik dan weer ruim mijn reps te kunnen halen. Dat is dus weer een wijze les, dat het wel de bedoeling is dat je in week vier daadwerkelijk relatief licht blijft trainen.quote:Op maandag 30 december 2013 14:32 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Je hoort ook geen totale rust te nemen in week vier. Alleen relatief licht te trainen. Anders ga je het zeker merken dat je niet zo krachtig bent. Vooral als je 5kg bij de max lifts opgooit wanneer je aan de volgende cycle begint.
Voor de rest met s-g eens.
Je hebt inderdaad minder ruimte als je een training mist. Ik zou wel graag de full-body variant over een paar maand willen doen van 5/3/1 waarbij je 3x in de week squat. Ik merk dat mijn squat een beetje achterblijft.quote:Op maandag 30 december 2013 14:19 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het schema bevalt me uitstekend. Ik vind 5/3/1 een stuk vergevender dan starting strength, waar er iedere keer weer gewicht bovenop moet. Het enige lastige is dat je weinig ruimte hebt om een training te missen; dan draait het gehele schema de soep in. De voorgeschreven reps heb ik tot nu toe iedere keer wel gehaald, maar het wordt inderdaad op die 5 reps erg lastig. 3 reps krijg je er altijd wel uit en 1 ook wel, maar 5 is inderdaad een struggle.
De deload week moest ik zelf aan wennen, maar bevalt me uitstekend; lekker een weekje bijkomen op de main lifts en wat meer focus op licht assistance werk + wat cardio.
Pff, niet eens zakken tot de borst. Makkie op die manier...quote:
nope, dit is een seated military pressquote:Op maandag 30 december 2013 20:48 schreef fathank het volgende:
Alleen is dat geen military pres. Military press is staand met de voeten praktisch tegen elkaar.
Njettemin wel impressive natuurlijk
ja pcies, en 350+lbs bodyweight .. cheatingquote:Op maandag 30 december 2013 20:41 schreef Snakey het volgende:
[..]
Pff, niet eens zakken tot de borst. Makkie op die manier...
Hij traint alleen maar om veel te kunnen eten. Cheating inderdaad.quote:Op maandag 30 december 2013 20:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
ja pcies, en 350+lbs bodyweight .. cheating
haha lmao ... beetje bezig blijven .... halve tamme gast dus .. zo lopen er hier ook tientallen rondquote:Op maandag 30 december 2013 20:59 schreef Snakey het volgende:
[..]
Hij traint alleen maar om veel te kunnen eten. Cheating inderdaad.![]()
Vandaag weer terug in de gym. Rustig aan wat barbells bewogen. Was een grote gast bezig die ik voor het eerst een full ROM op de seated MP zag doen. Hij is groot, maar alles gaat supertraag en met een halve ROM. Hoewel ik vandaag wel zag dat hij m'n pause BP heeft gespiekt.![]()
Maar een praatje, met een beetje trots gezegd dat ik een paar weken geleden 120 deed op de BP. En dan komt het he: "mja, daar gaat het niet om joh, je moet gewoon een beetje bezig blijven".
Okee, weer zo'n lazy ass dus. Jammer, ik had er iets meer van verwacht. Kan niet wachten tot ik weer in Spanje ben.
Jah. Die denkt een leeftijd genoot te hebben gevonden 'die zichzelf een beetje bezig houdt'.quote:Op maandag 30 december 2013 21:04 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
haha lmao ... beetje bezig blijven .... halve tamme gast dus .. zo lopen er hier ook tientallen rond
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |