abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 december 2013 @ 23:03:01 #1
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134630194
quote:
Agent die Rishi doodschoot vrijgesproken

De agent die vorig jaar de 17-jarige Rishi Chandrikasing op station Hollands Spoor doodschoot is vrijgesproken van moord en van doodslag.

De agent probeerde zo gecontroleerd mogelijk op het bovenbeen te schieten, concludeerde de rechter. Maar er was stress bij de agent en het gedrag van Rishi, die wegrende, was ook onverwacht. De kans op een fout schot was aanmerkelijk, maar de agent heeft dat risico niet willens en wetens genomen.

De rechter noemde het toevoegen van de beschuldiging van 'moord' aan tenlastelegging een paar dagen voor zitting 'ongelukkig' en 'nodeloos grievend' voor de agent. Er is geen enkel bewijs voor dat de agent opzettelijk Rishi wilde doodschieten, zei de rechter.

Niet aanwezig
De agent was zelf niet aanwezig in de rechtbank. Wel waren er veel belangstellenden. Ook de moeder van Rishi was aanwezig, met een grote foto van haar zoon. Zij was hevig geëmotioneerd, zo schrijven bij de zitting aanwezige twitteraars.

Het Openbaar Ministerie (OM) eiste ontslag van iedere rechtsvervolging. De aanklager kwam twee weken geleden tot de conclusie dat de agent terecht aanhoudingsvuur gebruikte. Volgens het OM staat doodslag vast. Maar vanwege de omstandigheden waaronder de agent moest handelen, zou hij geen straf moeten krijgen, aldus de aanklager.

Bedreiging
De agent was samen met twee collega's afgekomen op de melding van een bedreiging door een vuurwapengevaarlijke verdachte. Een Engelsman had die melding gedaan. Rishi zou hem hebben gezegd dat hij een wapen had.

Eenmaal op het station zagen de agenten Rishi, die werd gemaand stil te blijven staan en zijn handen te laten zien. Rishi zette het op een lopen en greep naar een jas- of broekzak. 'Volkomen onverwacht gedrag', aldus de rechtbank.

De betrokken politieman nam binnen één seconde het besluit zijn wapen te trekken en probeerde, terwijl hij achter Rishi aan liep, hem in zijn bovenbenen te raken. Hij raakte Rishi in de hals. De jongen overleed later in een ziekenhuis. Volgens de rechtbank had de agent geen andere mogelijkheid Rishi aan te houden dan op hem te schieten.
Bron: AD
kom maar in pvv tokkies
pi_134630667
De enige tokkie in dit hele topic is door zijn nek geschoten en hebben we geen last meer van.
  maandag 23 december 2013 @ 23:16:13 #3
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134630786
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:13 schreef Kanjer het volgende:
De enige tokkie in dit hele topic is door zijn nek geschoten en hebben we geen last meer van.
Zo, dan is dat alvast uit
pi_134630826
Eigenlijk moet de politie maar niet reageren op iemand die al als vuurwapengevaarlijk bekend staat en bij een ruzie in een trein roept een pistool bij zich te dragen.

En als diegene in zijn jas of broekzak reikt of de benen neemt moet een agent maar gewoon wegduiken en plat op de grond gaan liggen en hard sorry roepen?

Ja, extreem kut dat er onnodig een kogel in iemands nek terecht is gekomen. Maar loop dan ook niet de gangster uit te hangen. Als je het nodig vindt om bij een ruzie te verkondigen dat je een vuurwapen op zak hebt moet je ook maar het verstand hebben om je in te beelden dat de politie wel eens kon schieten als je niet luistert.
pi_134631204
quote:
10s.gif Op maandag 23 december 2013 23:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zo, dan is dat alvast uit
Kun je ook Nederlands, of bezuinigen ze nu ook al op de inburgeringscursussen?
  maandag 23 december 2013 @ 23:29:30 #6
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134631424
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Kun je ook Nederlands, of bezuinigen ze nu ook al op de inburgeringscursussen?
ken ik nie
  maandag 23 december 2013 @ 23:30:26 #7
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134631460
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:17 schreef havanagila het volgende:
Eigenlijk moet de politie maar niet reageren op iemand die al als vuurwapengevaarlijk bekend staat en bij een ruzie in een trein roept een pistool bij zich te dragen.

En als diegene in zijn jas of broekzak reikt of de benen neemt moet een agent maar gewoon wegduiken en plat op de grond gaan liggen en hard sorry roepen?

Ja, extreem kut dat er onnodig een kogel in iemands nek terecht is gekomen. Maar loop dan ook niet de gangster uit te hangen. Als je het nodig vindt om bij een ruzie te verkondigen dat je een vuurwapen op zak hebt moet je ook maar het verstand hebben om je in te beelden dat de politie wel eens kon schieten als je niet luistert.
wie staat er bij de politie als vuurwapengevaarlijk bekend?

of heb je gewoon geen idee waar het over gaat?

Nee als iemand wegrent hoef je hem niet neer te schieten, makkelijk he
  maandag 23 december 2013 @ 23:31:14 #8
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134631493
jij noemt jezelf havana, ik ga je neerschieten, had je je maar geen gansternaam aan moeten meten
pi_134631892
Wat had jij gedaan Life2.0 als jij in de plaats van Rishi had gestaan?
  maandag 23 december 2013 @ 23:43:39 #10
3542 Gia
User under construction
pi_134632052
Dat de agent schoot, lijkt me wel terecht. Er was een vermoeden dat hij een vuurwapen had.
Maar de agent schoot al rennend, waardoor je niet goed kunt mikken, bijvoorbeeld op zijn benen. Volgens de regels moet een agent stilstaan als hij schiet.
  maandag 23 december 2013 @ 23:45:55 #11
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_134632137
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Gia het volgende:
Dat de agent schoot, lijkt me wel terecht. Er was een vermoeden dat hij een vuurwapen had.
Maar de agent schoot al rennend, waardoor je niet goed kunt mikken, bijvoorbeeld op zijn benen. Volgens de regels moet een agent stilstaan als hij schiet.
Agent moet altijd op het grootst mogelijk lichaamsdeel richten , de romp dus.
En hij had idd stil moeten staan
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:10:41 #12
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134633313
quote:
quote:
De rechtbank herhaalt hier – kort samengevat – wat de deskundigen hebben verklaard over de bij aanhoudingsvuur geldende voorschriften en de training van politieagenten: (i ) bij aanhoudingsvuur dient op de benen te worden gericht van de aan te houden persoon; (ii) er bestaat geen voorschrift dat nooit geschoten mag worden indien de afstand tussen de schutter en de aan te houden persoon meer dan 15 meter bedraagt; (iii) er bestaat geen voorschrift dat niet geschoten mag worden op een bewegende persoon (iv) er bestaat geen voorschrift dat een schutter niet in beweging mag zijn als hij schiet; (v) er wordt niet of minimaal getraind op het schieten op bewegende personen; (vi) er wordt wel getraind op situaties waarin de schutter in beweging is, waarbij de nadruk ligt op vaardigheden die erop gericht zijn dat de schutter zo stabiel mogelijk blijft.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:11:48 #13
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134633365
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:45 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Agent moet altijd op het grootst mogelijk lichaamsdeel richten , de romp dus.
En hij had idd stil moeten staan
Nee hoor:

quote:
De rechtbank herhaalt hier – kort samengevat – wat de deskundigen hebben verklaard over de bij aanhoudingsvuur geldende voorschriften en de training van politieagenten: (i ) bij aanhoudingsvuur dient op de benen te worden gericht van de aan te houden persoon; (ii) er bestaat geen voorschrift dat nooit geschoten mag worden indien de afstand tussen de schutter en de aan te houden persoon meer dan 15 meter bedraagt; (iii) er bestaat geen voorschrift dat niet geschoten mag worden op een bewegende persoon (iv) er bestaat geen voorschrift dat een schutter niet in beweging mag zijn als hij schiet; (v) er wordt niet of minimaal getraind op het schieten op bewegende personen; (vi) er wordt wel getraind op situaties waarin de schutter in beweging is, waarbij de nadruk ligt op vaardigheden die erop gericht zijn dat de schutter zo stabiel mogelijk blijft.
pi_134633431
quote:
_O-
pi_134634385
quote:
14s.gif Op maandag 23 december 2013 23:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wie staat er bij de politie als vuurwapengevaarlijk bekend?

of heb je gewoon geen idee waar het over gaat?

Nee als iemand wegrent hoef je hem niet neer te schieten, makkelijk he
Zeg ik toch. Als een opgefokte puber in een trein loopt te ruziën en roept dat ie een pistool op zak heeft, is er toch helemaal niks aan de hand. Zeker niet genoeg om politie in te schakelen toch?

En als je als agent dan toch per ongeluk met zo iemand in contact komt, gewoon vrolijk laten weg huppelen. Want het idee om uit eigen veiligheid je wapen te trekken en te schieten komt natuurlijk nooooooit bij iemand op.
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:40:30 #16
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134634544
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:36 schreef havanagila het volgende:

[..]

Zeg ik toch. Als een opgefokte puber in een trein loopt te ruziën en roept dat ie een pistool op zak heeft, is er toch helemaal niks aan de hand. Zeker niet genoeg om politie in te schakelen toch?

En als je als agent dan toch per ongeluk met zo iemand in contact komt, gewoon vrolijk laten weg huppelen. Want het idee om uit eigen veiligheid je wapen te trekken en te schieten komt natuurlijk nooooooit bij iemand op.
Meestal niet nee

De grootste tokkie schiet eerst, net als de grootste tokkie als eerst slaat

Duidelijk van welke kant jij bent, eerst schieten daarna hard huilen bij de rechter
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:41:12 #17
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134634564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:10 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

[..]

Dus schiet je maar wel? :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:42:25 #18
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134634612
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 23:39 schreef DavidTwente het volgende:
Wat had jij gedaan Life2.0 als jij in de plaats van Rishi had gestaan?
Als er 3 onbekende mannen met wapens het op mij gemunt hebben? Wegwezen natuurlijk, vooral niet af gaan wachten tot ze gaan schieten _O-
Met een afwijking van 10% en een lichaam van een meter breed, moet ik dus minimaal 20meter afstand tussen de tokkies en mij zien te krijgen zodat ik 100% overleef en niet geraakt wordt; moet te doen zijn :Y

Jij was als eerste dood in alphen, dat is duidelijk!
pi_134634679
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:42 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Als er 3 onbekende mannen politieagenten met wapens het op mij gemunt hebben? Wegwezen natuurlijk netjes luisteren, vooral niet af gaan wachten tot ze gaan een reden geven om te schieten _O-

Jij was als eerste dood in alphen, dat is duidelijk!
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:52:04 #20
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134634920
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:44 schreef havanagila het volgende:

[..]

in burger = niet herkenbaar als politie dan ik ga ik niet wachten of dat wel echt zo is, of dat het een paar tokkies met vuurwapens (en blijkbaar het laatste) zijn

in de vs blijven ze in het geval van de zoveelste schoolschooting altijd op de grond liggen, dan heb je de meeste kans het te overleven :Y
  dinsdag 24 december 2013 @ 00:55:38 #21
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134635032
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

in burger = niet herkenbaar als politie dan ik ga ik niet wachten of dat wel echt zo is, of dat het een paar tokkies met vuurwapens (en blijkbaar het laatste) zijn

in de vs blijven ze in het geval van de zoveelste schoolschooting altijd op de grond liggen, dan heb je de meeste kans het te overleven :Y
Er was er maar één in burger he? En die schoot niet. Maar dat past natuurlijk niet zo goed in je fictieve verhaaltje..
pi_134635533
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:52 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 01:25:50 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134636062
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Er was er maar één in burger he? En die schoot niet. Maar dat past natuurlijk niet zo goed in je fictieve verhaaltje..
mijn verhaaltje? nee jouw verhaaltje dat je beter thuis binnen kan blijven want overal is gevaar en terrorisme, nee dat is realistisch :Y
pi_134636258

Ah. Agenten mogen dus kinderen doodschieten die wegrennen. Goed dat we het weten. De politiemeneer die Rishi doodschoot omdat deze weigerde te gehoorzamen aan de bevelen van de agent is ontslagen van rechtsvervolging. Hier de uitspraak. Geen straf, dus. Is ook best bedreigend, zo'n rug van een bij de politie bekend crimineeltje. De agent deed simpelweg zijn werk, aldus de rechter. Niet zo goed, maar hey, we hebben allemaal wel eens een klotedag. Goed. Dit nieuws zal vast goed vallen bij de familie. O nee, toch niet. Nu zou het handig zijn om alle agenten te voorzien van bodycam, zodat rechters goed en duidelijk in beeld hebben wat er zich exact afspeelde, inclusief de communicatie. Net zoals in Amerika. Maar daar wil de Politiebond niet aan, want de beelden zouden zomaar eens tegen de politieagenten zelf gebruikt kunnen worden als die fouten maken. Okee, en dat is een probleem omdat...? In zaken als die van Rishi zouden dat soort beeld+geluid zomaar ineens de waarheid boven tafel kunnen krijgen. Hoewel het in dit land ook best zomaar eens zou kunnen dat dan de opnames plotsklaps 'verdwenen' zijn of 'gewist' of 'stroomstoring'. Hoe dan ook, Rishi is dood, de agent is vrij en dat zal vast nog wel een staartje krijgen in Den Haag. Niet dat wel gelijk enorme rellen verwachten, daarvoor is het ietwat te koud en guur buiten, maar reken maar dat nabestaanden, vrienden en mensen die al jaren wachten op een excuus om los te gaan tegen Het Systeem hierin een aanleiding vinden om zelf nog wat zaken recht te zetten in de rechtspraak. Redelijkheid verdwijnt nu eenmaal snel als er kinderen worden doodgeschoten en de dader vrij rondloopt. De stoeptegelbeloftes van Holland Spoor zijn waarschijnlijk nog niet vergeten. This cop will die. Promise.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_doodschoot_kri.html
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:32:30 #25
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134638264
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

mijn verhaaltje? nee jouw verhaaltje dat je beter thuis binnen kan blijven want overal is gevaar en terrorisme, nee dat is realistisch :Y
Mag ik even een quote van die zogenaamde uitspraak van mij zien? Alvast bedankt! ^O^
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:33:32 #26
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134638285
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]

Ah. Agenten mogen dus kinderen doodschieten die wegrennen. Goed dat we het weten. De politiemeneer die Rishi doodschoot omdat deze weigerde te gehoorzamen aan de bevelen van de agent is ontslagen van rechtsvervolging. Hier de uitspraak. Geen straf, dus. Is ook best bedreigend, zo'n rug van een bij de politie bekend crimineeltje. De agent deed simpelweg zijn werk, aldus de rechter. Niet zo goed, maar hey, we hebben allemaal wel eens een klotedag. Goed. Dit nieuws zal vast goed vallen bij de familie. O nee, toch niet. Nu zou het handig zijn om alle agenten te voorzien van bodycam, zodat rechters goed en duidelijk in beeld hebben wat er zich exact afspeelde, inclusief de communicatie. Net zoals in Amerika. Maar daar wil de Politiebond niet aan, want de beelden zouden zomaar eens tegen de politieagenten zelf gebruikt kunnen worden als die fouten maken. Okee, en dat is een probleem omdat...? In zaken als die van Rishi zouden dat soort beeld+geluid zomaar ineens de waarheid boven tafel kunnen krijgen. Hoewel het in dit land ook best zomaar eens zou kunnen dat dan de opnames plotsklaps 'verdwenen' zijn of 'gewist' of 'stroomstoring'. Hoe dan ook, Rishi is dood, de agent is vrij en dat zal vast nog wel een staartje krijgen in Den Haag. Niet dat wel gelijk enorme rellen verwachten, daarvoor is het ietwat te koud en guur buiten, maar reken maar dat nabestaanden, vrienden en mensen die al jaren wachten op een excuus om los te gaan tegen Het Systeem hierin een aanleiding vinden om zelf nog wat zaken recht te zetten in de rechtspraak. Redelijkheid verdwijnt nu eenmaal snel als er kinderen worden doodgeschoten en de dader vrij rondloopt. De stoeptegelbeloftes van Holland Spoor zijn waarschijnlijk nog niet vergeten. This cop will die. Promise.

http://www.geenstijl.nl/m(...)_doodschoot_kri.html
Kennelijk zijn ze bij GeenStijl ook bedroevend slecht in (begrijpend) uitspraken lezen..
pi_134638400
Wat GS denk ik probeert te zeggen is dat de politie eigenlijk onschendbaar is.
En dat is ook zo.
Maar ook mensen als Geert Wilders worden niet behandeld als Johan uit Zoetermeer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:46:57 #28
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134638455
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:41 schreef RetRy32 het volgende:
Wat GS denk ik probeert te zeggen is dat de politie eigenlijk onschendbaar is.
En dat is ook zo.
Maar ook mensen als Geert Wilders worden niet behandeld als Johan uit Zoetermeer.
Heb je dit al gelezen? http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257

Just asking... Want kan het er niet mee oneens zijn eigenlijk..
pi_134638553
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Heb je dit al gelezen? http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257

Just asking... Want kan het er niet mee oneens zijn eigenlijk..
Ja. Snel doorgelezen.
Alleen de rechter moet zelf eens gaan schieten, dan begrijpt hij dat de agent op hoofd of borst heeft gemikt.

Dit moet sowieso nooit gebeuren.

Dit mag niet, dus moest hij aangepakt worden.

Dit gebeurt niet.

Politie is onschendbaar.
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:54:11 #30
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134638569
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Ja. Snel doorgelezen.
Alleen de rechter moet zelf eens gaan schieten, dan begrijpt hij dat de agent op hoofd of borst heeft gemikt.

Dit moet sowieso nooit gebeuren.

Dit mag niet, dus moest hij aangepakt worden.

Dit gebeurt niet.

Politie is onschendbaar.
Oneens, maar dat kan gebeuren he?
pi_134638637
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:54 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Oneens, maar dat kan gebeuren he?
Nee, dit kan niet gebeuren, zelf wel eens geschoten?
Denk het niet als je gelooft dat iemand in deze situatie:
quote:
De getuigen-deskundigen hebben allen verklaard dat de benadering van de vuurwapengevaarlijke verdachte is gedaan, zoals wordt aangeleerd, namelijk volgens de Benaderingstechniek Gevaarlijke Verdachte. Zij zien dat de vuurwapengevaarlijke verdachte in V-formatie wordt benaderd, dat verdachte de aangeleerde noodweerscanhouding aanneemt en zoveel mogelijk hakken-tenen loopt. Alle getuigen-deskundigen verklaren dat verdachte geprobeerd heeft zo gecontroleerd mogelijk te schieten, en dat er wel sprake is van enige stabiliteit, maar ook dat er (te) weinig rust was bij het schieten.26
Het flikt om 1 meter erboven te schieten.
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:59:58 #32
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134638649
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 december 2013 02:59 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Nee, dit kan niet gebeuren, zelf wel eens geschoten?
Denk het niet als je gelooft dat iemand in deze situatie:

[..]

Het flikt om 1 meter erboven te schieten.
Dat we het oneens zijn bedoelde ik ;)

En die afwijking is te verklaren.
  dinsdag 24 december 2013 @ 05:50:42 #33
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134639945
Totaal gestoord dat je als agent iemand in de rug kan knallen terwijl hij wegloopt en totaal geen enkele consequenties ervan ondervind. De toch al sympathieke vriendjes van deze jongen hebben met deze uitspraak een wijze les geleerd!
pi_134640038
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 05:50 schreef Brum_brum het volgende:
Totaal gestoord dat je als agent iemand in de rug kan knallen terwijl hij wegloopt en totaal geen enkele consequenties ervan ondervind. De toch al sympathieke vriendjes van deze jongen hebben met deze uitspraak een wijze les geleerd!
Qua intelligentie ben jij een vergelijkbaar heerschap. :')
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_134640045
quote:
De kneusjes van GeenStijl moeten helemaal hun bek houden natuurlijk, die zitten sinds het begin te smeken om harder optreden. Ze worden op hun wenken bediend door deze agent.
  dinsdag 24 december 2013 @ 06:52:23 #37
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_134640060
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 06:44 schreef waht het volgende:

[..]

Qua intelligentie ben jij een vergelijkbaar heerschap. :')
Woooow je hebt me overtuigd van het feit dat we mensen in de rug moeten laten knallen in Nederland! Mensen die liever hebben dat kogels met een beetje zorgvuldigheid door een openbare ruimte met omstanders vliegen zijn vet dom!
pi_134640237
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 06:52 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Woooow je hebt me overtuigd van het feit dat we mensen in de rug moeten laten knallen in Nederland! Mensen die liever hebben dat kogels met een beetje zorgvuldigheid door een openbare ruimte met omstanders vliegen zijn vet dom!
Had dat kutjoch maar stil moeten staan en niet moeten bluffen. Dat kan jij ook beter doen in hetzelfde scenario.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:25:45 #39
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134640495
Deze laffe rambo zal nog wel even slecht slapen van zijn 'onvoorzichtige actie'.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:28:26 #40
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134640516
Fok! is niets voor mij geloof ik.
Wat een inlevingvermogen in die agent.
pi_134640583
quote:
2s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:25 schreef Ringo het volgende:
Deze laffe rambo zal nog wel even slecht slapen van zijn 'onvoorzichtige actie'.
Wordt hem vooral aangepraat door jankende medeburgers, inderdaad.
  dinsdag 24 december 2013 @ 08:39:18 #42
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_134640645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 08:28 schreef n00b13 het volgende:
Fok! is niets voor mij geloof ik.
Wat een inlevingvermogen in die agent.
Zijn we niet mild genoeg voor de man die ongestraft blijft voor een misdrijf dat zelfs het OM bewezen acht?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_134642242
Laffe rambo, ga lekker fietsen joh mafkezen. Je hebt gewoon te luisteren naar de politie en dat in combinatie met een donker station, een melding dat hij een vuurwapen kan hebben en zijn hand in zijn zak steekt en wegrent...tsja, dan krijg je de kogel die helaas dodelijk is.

Mensen in NL moeten eens kappen met het afvallen van de politie, je hebt geen rechten, je dient gewoon te luisteren.
pi_134642743
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:09 schreef kurk_droog het volgende:
Laffe rambo, ga lekker fietsen joh mafkezen. Je hebt gewoon te luisteren naar de politie en dat in combinatie met een donker station, een melding dat hij een vuurwapen kan hebben en zijn hand in zijn zak steekt en wegrent...tsja, dan krijg je de kogel die helaas dodelijk is.

Mensen in NL moeten eens kappen met het afvallen van de politie, je hebt geen rechten, je dient gewoon te luisteren.
Kijk, nog iemand met het IQ van een nat saucijzenbroodje.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 10:35:46 #45
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134642966
naja feitelijk heeft hij gewoon gelijk natuurlijk

al kon Rishi niet weten van die melding maar dan nog zijn de getrokken pistolen best een aardige hint dat je ff niet tof moet doen lijkt me
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_134643459
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:35 schreef sp3c het volgende:

al kon Rishi niet weten van die melding maar dan nog zijn de getrokken pistolen best een aardige hint dat je ff niet tof moet doen lijkt me
Juist.
pi_134643489
Waarom rende hij eigenlijk weg?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 10:55:15 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643503
omdat hij niet zo slim was denk ik
pi_134643577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:35 schreef sp3c het volgende:

Was dat ventje niet in z'n rug geschoten?
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:00:04 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643588
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 10:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Was dat ventje niet in z'n rug geschoten?
in zijn hals
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:02:09 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134643648
Sowieso rennen en schieten, welke film heeft die politieagent gezien?
pi_134643670
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:00 schreef sp3c het volgende:

[..]

in zijn hals
Ik baseer me op Geenstijl. Wellicht ook niet heel verstandig.

Maar goed, ik krijg toch een nare smaak van deze zaak. Natuurlijk is het niet handig van dat kereltje om op de vlucht te slaan. Zeker wanneer de agenten hun pistool hebben getrokken.

Maar zo'n foute beslissing behoort niet fataal te zijn. Vind de houding 'tsja, kan gebeuren, had hij maar normaal moeten doen', ook wat misselijk. Het zou je goddomme maar gebeuren. Doodgeknald worden door een overijverige juut. Weg leven. Hiep hoi.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:04:05 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643702
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:02 schreef betyar het volgende:
Sowieso rennen en schieten, welke film heeft die politieagent gezien?
hij rende weg, dan rent oom agent er logischerwijs achteraan

als hij zich dan plotseling omdraait en in zijn zaken begint te graaien naar een mogelijk vuurwapen dan heb je niet de tijd om nog ff stil te gaan staan en aan te leggen

zo heel raar is dit allemaal niet als je logisch nadenkt
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:04:43 #54
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134643725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar goed, ik krijg toch een nare smaak van deze zaak. Natuurlijk is het niet handig van dat kereltje om op de vlucht te slaan. Zeker wanneer de agenten hun pistool hebben getrokken.

Maar zo'n foute beslissing behoort niet fataal te zijn. Vind de houding 'tsja, kan gebeuren, had hij maar normaal moeten doen', ook wat misselijk. Het zou je goddomme maar gebeuren. Doodgeknald worden door een overijverige juut. Weg leven. Hiep hoi.
Misschien een tip voor gelijkgestemden, doe geen rare dingen waardoor je gezocht wordt en men denkt dat je een pistool bij je hebt en als je dan aangehouden wordt, doe wat de agent zegt.

gewoon leven, hiep hoi.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:06:21 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643774
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

het kan je nu eenmaal gebeuren

al je acties hebben consequenties, dan is hiep hoi me een brug te ver maar ik heb meer te doen met de agent die door Rishi zijn domme acties in deze positie is geplaatst dan met wie dan ook hier
pi_134643790
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Misschien een tip voor gelijkgestemden, doe geen rare dingen waardoor je gezocht wordt en men denkt dat je een pistool bij je hebt en als je dan aangehouden wordt, doe wat de agent zegt.

gewoon leven, hiep hoi.
Ja, lekker makkelijk lullen. Het is immers geen bekende van je. En omdat het een allochtoon betreft, zal jij ergens nog wel blij zijn ook.

Agenten moeten een verdomd goede reden hebben om te schieten en als je dan toch een schot lost, richt je pistool dan op het been van de verdachte.
pi_134643824
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

het kan je nu eenmaal gebeuren

al je acties hebben consequenties, dan is hiep hoi me een brug te ver maar ik heb meer te doen met de agent die door Rishi zijn domme acties in deze positie is geplaatst dan met wie dan ook hier
Het ventje had net haar op z'n zak. Het is niet vreemd dat zo'n kereltje een irrationele beslissing neemt op zo'n moment.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:08:06 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643827
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'
Ja, lekker makkelijk lullen. Het is immers geen bekende van je. En omdat het een allochtoon betreft, zal jij ergens nog wel blij zijn ook.

je kunt toch wel 1 discussie per jaar voeren zonder jezelf te diskwalificeren???

jaar is bijna afgelopen -O-
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:08:53 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134643845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij rende weg, dan rent oom agent er logischerwijs achteraan

als hij zich dan plotseling omdraait en in zijn zaken begint te graaien naar een mogelijk vuurwapen dan heb je niet de tijd om nog ff stil te gaan staan en aan te leggen

zo heel raar is dit allemaal niet als je logisch nadenkt
Njah, lijkt mij dat mijnheer agent toch wel eerst een waarschuwingsshot kon lossen. Sowieso bestaat de kans dat een 17-jarige al rennend achterom kijkend met een pistool je op 16 meter kan raken.
Het is geen Hollywood hier.
pi_134643851
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef HeatWave het volgende:

[..]

gewoon leven, hiep hoi.
Zou jij blijven staan in de vuurlinie van agenten, als je niet weet dat het "staan blijven of we schieten !" voor jou bedoeld is ?

Punt is dat de andere 2 agenten geen aanleiding zagen om te schieten, en de agent die schoot niet in gevaar was omdat er a) geen wapen in het spel was en b) er niets wat er op leek op hem gericht werd. Enkel dat het slachtoffer z'n hand in z'n zak stak en er "iets zwarts" in z'n hand zat.

Dat maakt op z'n minst dat de agent in kwestie incompetent is, ook nog eens omdat hij schoot terwijl hij rende en dan ook nog eens te hoog waardoor het slachtoffer bezweek.

Het is vrij bizar dat de agent zonder enige consequentie er vanaf komt.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:09:28 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643859
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het ventje had net haar op z'n zak. Het is niet vreemd dat zo'n kereltje een irrationele beslissing neemt op zo'n moment.
dat doet niet echt ter zake
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:09:32 #62
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134643861
quote:
7s.gifOp dinsdag 24 december 2013 08:39 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zijn we niet mild genoeg voor de man die ongestraft blijft voor een misdrijf dat zelfs het OM bewezen acht?
Ik vind dit de enige passende uitspraak ja.
pi_134643865
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt toch wel 1 discussie per jaar voeren zonder jezelf te diskwalificeren???

jaar is bijna afgelopen -O-
Niet om het een of ander, maar er zit naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kern van waarheid in. Veel FOK!kers geven in dit geval ook gewoon geen fuck, om de doodeenvoudige reden dat het om een Marokkaan gaat. Die zal immers wel en ander op z'n kerfstok hebben. Opgeruimd staat netjes is een frase die ik rondom deze kwestie vaak tegen ben gekomen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:10:26 #64
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134643882
Als je iemand niet mag gewoon de politie bellen en zeggen dat ie daar en daar loopt met een vuurwapen, de politie lost het op voor je!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:10:27 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643883
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, lijkt mij dat mijnheer agent toch wel eerst een waarschuwingsshot kon lossen. Sowieso bestaat de kans dat een 17-jarige al rennend achterom kijkend met een pistool je op 16 meter kan raken.
Het is geen Hollywood hier.
als jij vermoed dat een verdachte op je gaat schieten dan ga je geen kansberekening doen maar dan zorg je dat je hem voor bent
pi_134643886
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niet om het een of ander, maar er zit naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kern van waarheid in. Veel FOK!kers geven in dit geval ook gewoon geen fuck, om de doodeenvoudige reden dat het om een Marokkaan gaat. Die zal immers wel en ander op z'n kerfstok hebben. Opgeruimd staat netjes is een frase die ik rondom deze kwestie vaak tegen ben gekomen.
Je kunt gewoon het eerste topic lezen over dit incident om tot die conclusie te komen ja.
pi_134643895
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:09 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat doet niet echt ter zake
Doet zeker wel ter zake. Je bent agent en je behoort op zo'n moment een weloverwogen beslissing te kunnen. Daar word je immers voor opgeleid. Wat hebben we hier voor randmongolen rondlopen als agent? Ik weet dat je weinig hoeft te kunnen om agent te zijn, maar kom op zeg.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:11:11 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643906
quote:

[..]

b00h00h000blablabla

ik ken Heatwave persoonlijk en er zit geen kern van waarheid in, je maakt je weer eens onstervelijk belachelijk
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:12:17 #69
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef betyar het volgende:
Als je iemand niet mag gewoon de politie bellen en zeggen dat ie daar en daar loopt met een vuurwapen, de politie lost het op voor je!
als die persoon zo op de politie reageert als Rishi wel ja maar de meeste mensen zijn gelukkig verstandiger

bovendien is een valse melding ook strafbaar
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:12:45 #70
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134643948
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef sp3c het volgende:

[..]

als die persoon zo op de politie reageert als Rishi wel ja maar de meeste mensen zijn gelukkig verstandiger

bovendien is een valse melding ook strafbaar
Er is dus een valse melding gedaan?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:12:52 #71
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134643958
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Agenten moeten een verdomd goede reden hebben om te schieten en als je dan toch een schot lost, richt je pistool dan op het been van de verdachte.
Hele nare toon heb jij toch. Heeft niets te maken met wie het is, maar wat hij doet.

En hij heeft niet expres dodelijk geschoten, het was gewoon een vervelend ongeluk, veroorzaakt door domheid/stoerheid van iemand.
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:13:07 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Doet zeker wel ter zake. Je bent agent en je behoort op zo'n moment een weloverwogen beslissing te kunnen. Daar word je immers voor opgeleid. Wat hebben we hier voor randmongolen rondlopen als agent? Ik weet dat je weinig hoeft te kunnen om agent te zijn, maar kom op zeg.
het doet absoluut niet ter zake

ook verdachten zonder haar op hun zak kunnen je flink pijn doen met een pistool
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:13:21 #73
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134643975
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef betyar het volgende:

[..]

mogelijk, dat weet ik niet
pi_134643998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

het doet absoluut niet ter zake

ook verdachten zonder haar op hun zak kunnen je flink pijn doen met een pistool
Jammer wel dat een pistool in geen velden of wegen was te bekennen.
pi_134644004
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:13 schreef sp3c het volgende:

[..]

mogelijk, dat weet ik niet
Je vindt niet dat de agent steken heeft laten vallen ?
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:14:54 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644029
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer wel dat een pistool in geen velden of wegen was te bekennen.
achteraf gezien misschien wel ja maar de verdachte is nu eenmaal als vuurwapengevaarlijk aangemerkt

terecht volgens de rechter

dat kun je de agent niet kwalijk nemen
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:15:07 #77
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644036
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

als jij vermoed dat een verdachte op je gaat schieten dan ga je geen kansberekening doen maar dan zorg je dat je hem voor bent.
Njah, wij hebben toch echt geleerd dat schieten de laatste oplossing is, al loopt zo'n vermeende Talibanner recht op je af en weigert te stoppen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:15:16 #78
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_134644044
Ik zou ook schieten als ik de agent was op dat moment.

Niet omdat het een Marokkaan is.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:15:25 #79
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644050
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef gelly het volgende:

[..]

Je vindt niet dat de agent steken heeft laten vallen ?
als hij op het been heeft geschoten vind ik het een hele slechte schutter maar het lijkt mij terecht dat hij heeft geschoten ja
pi_134644063
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hele nare toon heb jij toch. Heeft niets te maken met wie het is, maar wat hij doet.

En hij heeft niet expres dodelijk geschoten, het was gewoon een vervelend ongeluk, veroorzaakt door domheid/stoerheid van iemand.
Hij maakt een foute beslissing met fatale afloop. Daar had hij naar mijn idee op de een of andere manier gestraft voor moeten worden. Goed signaal naar de politiemacht. Als je een schietgrage flapdrol bent, dan ga je maar computerspelletjes spelen.
pi_134644074
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef sp3c het volgende:

[..]

achteraf gezien misschien wel ja maar de verdachte is nu eenmaal als vuurwapengevaarlijk aangemerkt

terecht volgens de rechter

dat kun je de agent niet kwalijk nemen
Waarom lossen de andere agenten dan geen schot?
pi_134644094
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:15 schreef sp3c het volgende:

[..]

als hij op het been heeft geschoten vind ik het een hele slechte schutter maar het lijkt mij terecht dat hij heeft geschoten ja
Hij heeft de schietinstructie niet opgevolgd en daardoor is er iemand dood. Dat hoeft voor jou geen consequenties te hebben ?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:16:36 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644096
natuurlijk had het allemaal niet gehoeven zo. Maar uit het onderzoek is nou eenmaal gebleken dat de agent geen blaam treft.

Waarom gaan jullie altijd zo over de zeik als FOK!kers klagen over te lage straffen, want dan weet de rechter het altijd veel beter dan "jullie tokkies" maar nu opeens is de rechter een debiel.

Hypocriet much?
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:17:20 #84
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644121
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:15 schreef betyar het volgende:

[..]

Njah, wij hebben toch echt geleerd dat schieten de laatste oplossing is, al loopt zo'n vermeende Talibanner recht op je af en weigert te stoppen.
ligt aan de opdracht die je meekrijgt

in dit geval hoeft de agent niet te wachten tot de kogels om zijn oren vliegen
pi_134644135
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef HeatWave het volgende:
natuurlijk had het allemaal niet gehoeven zo. Maar uit het onderzoek is nou eenmaal gebleken dat de agent geen blaam treft.

Waarom gaan jullie altijd zo over de zeik als FOK!kers klagen over te lage straffen, want dan weet de rechter het altijd veel beter dan "jullie tokkies" maar nu opeens is de rechter een debiel.

Hypocriet much?
Nou nou, ik denk niet dat jij nou de persoon bent om dit als argument te gebruiken, met je (s)linkse rechters. Frapant dat de enige rechters die rechts en normaal zijn degenen zijn waarvan jij de uitspraak deelt.
pi_134644139
quote:

Hypocriet much?
En waarom klaag jij in dit geval niet over een te lage straf? Iedereen is hypocriet, m'n beste.

En wat mij betreft hoeft de agent ook niet levenslang achter de tralies. Vind alleen wel dat hij op een of andere manier gestraft had moeten worden.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:18:19 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644143
quote:

Hypocriet much?
Nee niet echt.
pi_134644144
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

hij was al dood, zonde van de kogels toch.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:18:34 #89
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644151
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef gelly het volgende:

[..]

Hij heeft de schietinstructie niet opgevolgd en daardoor is er iemand dood. Dat hoeft voor jou geen consequenties te hebben ?
naja volgens het oordeel van de rechter mocht hij hier schieten

ik zie niet echt reden om daaraan te twijfelen
pi_134644165
De agent is imho niet stressbestendig genoeg om zijn functie op straat uit te oefenen en dient geschorst te worden of een andere functie te krijgen. Wellicht gebeurt dat ook.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:19:06 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644168
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

soort spervuur?

nee goed plan
pi_134644209
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

soort spervuur?

nee goed plan
Het toont in mijn ogen dat die andere agenten wel hun koel konden bewaren. Die andere knakker is gewoon totaal ongeschikt.
pi_134644259
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:20 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het toont in mijn ogen dat die andere agenten wel hun koel konden bewaren. Die andere knakker is gewoon totaal ongeschikt.
Ben ook benieuwd hoe de opinie was geweest als een omstander door het onvoorzichtig handelen was geraakt i.p.v. Rishi.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:22:13 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644273
quote:

[..]

Rishi was ook ongeschikt.
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:22:53 #95
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644291
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:

[..]

ligt aan de opdracht die je meekrijgt

in dit geval hoeft de agent niet te wachten tot de kogels om zijn oren vliegen
Je schiet nooit maar dan ook nooit "zomaar" iemand neer. Pas als je echt kunt zien dat de verdachte een wapen heeft of een bomgordel draagt. Van het "Halt, wie daar?" principe mochten wij nooit van afwijken.
pi_134644300
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nogmaals maar de vraag : wat doe jij als je achter je hoort "staan blijven of we schieten" , je draait je om en ziet 3 agenten met wapens jouw kant op gericht ?
pi_134644306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:22 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En dat heeft hij moeten bekopen met z'n leven. De agent blijft intussen ongestraft.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:23:33 #98
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644313
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Nogmaals maar de vraag : wat doe jij als je achter je hoort "staan blijven of we schieten" , je draait je om en ziet 3 agenten met wapens jouw kant op gericht ?
Eeeehmmm gaan liggen? Of heb je een death wish?
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:24:23 #99
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644335
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En dat heeft hij moeten bekopen met z'n leven. De agent blijft intussen ongestraft.
Nogmaals, het is tragisch, maar voor 90% zijn eigen schuld. Die agent zit echt niet feestend thuis hoor. Die zit er gewoon enorm mee in zijn maag.
Get woke, go broke!
pi_134644340
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Eeeehmmm gaan liggen? Of heb je een death wish?
Agent schrikt van je plotse beweging en schiet je in je nek. Dikke pech.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:34 #101
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644360
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef gelly het volgende:

[..]

Agent schrikt van je plotse beweging en schiet je in je nek. Dikke pech.
Alsof het schering en inslag is :').

ja, hoe rot het ook is, dikke pech is het idd. Niets meer, niets minder. Alleen word ik niet gezocht door de politie.
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:25:57 #102
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644376
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nogmaals, het is tragisch, maar voor 90% zijn eigen schuld. Die agent zit echt niet feestend thuis hoor. Die zit er gewoon enorm mee in zijn maag.
Jammer dat ie niet met zijn knoop in zijn maagje achter de tralies zit.
pi_134644382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Goed om te weten dat schuldgevoel in jouw optiek volstaat als straf.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:26:18 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644385
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:25 schreef betyar het volgende:

[..]

Jammer dat ie niet met zijn knoop in zijn maagje achter de tralies zit.
Nou, die mening deel ik niet. Hij deed gewoon zijn werk.
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:26:54 #105
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644395
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Goed om te weten dat schuldgevoel in jouw optiek volstaat als straf.
Onschuldigen horen niet gestraft te worden. Je gooit een bakker ook niet de cel in omdat hij een brood bakt B-).
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:26:55 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644396
quote:

[..]

nee de eerste agent was gewoon degene in de juiste positie, niet meer niet minder
pi_134644413
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Onschuldigen horen niet gestraft te worden. Je gooit een bakker ook niet de cel in omdat hij een brood bakt B-).
Het is part of the job van de agent om ongewapende tieners dood te knallen?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:28:22 #108
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644436
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nou, die mening deel ik niet. Hij deed gewoon zijn werk.
Te makkelijk. Een puber neerschieten die zijn hoogstwaarschijnlijk voelde of hij zijn telefoon niet had verloren neerschieten is niet echt je werk doen.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:28:25 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644438
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:22 schreef betyar het volgende:

[..]

Je schiet nooit maar dan ook nooit "zomaar" iemand neer. Pas als je echt kunt zien dat de verdachte een wapen heeft of een bomgordel draagt. Van het "Halt, wie daar?" principe mochten wij nooit van afwijken.
nou dan is er flink wat veranderd in de tussentijd

bovendien moet je jan soldaat niet met oom agent vergelijken, zijn 2 compleet verschillende beestjes
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:28:34 #110
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644442
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is part of the job van de agent om ongewapende tieners dood te knallen?
Nee, maar wel om evt vuurgevaarlijke verdachten die zich bij aanhouding verdacht gedragen tegen te houden.

Natuurlijk zat hij nu achteraf fout, maar niet verwijtbaar fout.
Get woke, go broke!
pi_134644448
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Alsof het schering en inslag is :').

ja, hoe rot het ook is, dikke pech is het idd. Niets meer, niets minder. Alleen word ik niet gezocht door de politie.
Heel veel mensen rennen uit schrik ook weg. Ook dikke pech als je door persoonsverwisseling dood wordt geschoten ? Imho mag er nooit vuurwapengeweld worden gebruikt om een verdachte tot staan te brengen indien niet zeker vaststaat dat de verdachte idd een vuurwapen heeft of als de agent niet in gevaar is.

Het enige dat Rishi verdacht maakte was z'n witte jas en het verhaal van een ander. Er had nooit geschoten mogen worden.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:29:26 #112
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134644461
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Te makkelijk. Een puber neerschieten die zijn hoogstwaarschijnlijk voelde of hij zijn telefoon niet had verloren neerschieten is niet echt je werk doen.
"iedereen steelt wel eens een tasje"

Nee, dit joch werd gezocht door de politie, dat is heel wat anders, je doet nu net alsof hij willekeurig iemand uit het publiek pikte en neerschoot :').
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:29:36 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

bovendien moet je jan soldaat niet met oom agent vergelijken, zijn 2 compleet verschillende beestjes
Ik heb zo het idee dat wij rond dezelfde tijd in dienst zaten.

Oom agent zou wat vaker moeten komen trainen op de kazerne.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:29:49 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644474
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, maar wel om evt vuurgevaarlijke verdachten die zich bij aanhouding verdacht gedragen tegen te houden.

hij zat niet fout, hij heeft volledig terrecht geschoten

mogelijk zat degene die Rishi als vuurwapengevaarlijk bestempelde fout maar dat was niet de agent zelf en volgens de rechter was dat terecht
pi_134644482
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef sp3c het volgende:

[..]

Oom agent mag sneller schieten?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:30:13 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644488
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

"iedereen steelt wel eens een tasje"

Nee, dit joch werd gezocht door de politie, dat is heel wat anders, je doet nu net alsof hij willekeurig iemand uit het publiek pikte en neerschoot :').
Nee dat doe ik niet.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:30:27 #117
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644497
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef betyar het volgende:

[..]

Ik heb zo het idee dat wij rond dezelfde tijd in dienst zaten.

Oom agent zou wat vaker moeten komen trainen op de kazerne.
daar ben ik het mee eens

op Woensdrecht hadden we een mooie simulator waar je kon oefenen om op bewegende doelen te schieten
pi_134644504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef gelly het volgende:

[..]

Handen in de lucht, roepen: dit is een misverstand.
zoiets.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:31:02 #119
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644513
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oom agent mag sneller schieten?
veel sneller

jan soldaat wordt met de muilkorf en de handen op de rug gebonden het veld in gestuurd
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:31:07 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644517
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef sp3c het volgende:

[..]

daar ben ik het mee eens

op Woensdrecht hadden we een mooie simulator waar je kon oefenen om op bewegende doelen te schieten
In Oirschot hadden we die ook.
pi_134644543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]

De politie moet grote terughoudendheid tonen bij het gebruik van het vuurwapen. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat je het slachtoffer wordt van een schietgrage agent die een inschattingsfout maakt. Kun je wel roepen 'foutje, bedankt', maar daar koopt zo'n Rishi en z'n familie natuurlijk niets voor.
pi_134644548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef rival het volgende:

[..]

Handen in de lucht, roepen: dit is een misverstand.
zoiets.
Op een perron met tig mensen weet je niet eens of het bevel wel voor jou bedoeld is.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:32:29 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644555
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Op een perron met tig mensen weet je niet eens of het bevel wel voor jou bedoeld is.
dan zou je niet wegrennen
pi_134644566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan zou je niet wegrennen
Ik weet niet, proberen uit de vuurlinie te ontsnappen is een logische reactie.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 11:33:21 #125
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_134644573
quote:

[..]

Gaan mensen nu met dit soort kul in discussie? Tering.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_134644576
quote:

[..]

Dat zie je vanzelf wel als je omkijkt :')
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:34:36 #127
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644605
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik weet niet, proberen uit de vuurlinie te ontsnappen is een logische reactie.
het is geen logische reactie, je gaat eerst kijken waar die vuurlinie is want voor hetzelfde geld ren je er als een kip zonder kop midden in

dan zie je dat de wapens op je hoofd gericht zijn en dan weet je dat ze niet voor de kebabman beneden zijn gekomen
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:35:56 #128
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644641
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef sp3c het volgende:
want voor hetzelfde geld ren je er als een kip zonder kop midden in

Daardoor vallen juist de meeste slachtoffers. Men zoekt een dekking vaak recht voor zich met alle ellende .......
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:37:15 #129
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644673
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:35 schreef betyar het volgende:

[..]

Daardoor vallen juist de meeste slachtoffers. Men zoekt een dekking vaak recht voor zich met alle ellende .......
zo heel veel onschuldige omstanders raken er helemaal niet gewond bij politiegeweld

kan me zo snel geen Nederlands voorbeeld herinneren
pi_134644683
Hier trouwens het beeld vlak voor het schieten :

De agent die schoot was in burger dacht ik.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:38:19 #131
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644710
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef gelly het volgende:

[ afbeelding ]

nou je kan mij een heleboel wijsmaken maar hij richt niet op zijn benen ...
pi_134644711
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef gelly het volgende:

[ afbeelding ]

In z'n rug? Werkelijk?
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:38:51 #133
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644725
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In z'n rug? Werkelijk?
dat heb je wel vaker met vluchtende verdachten
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:39:20 #134
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644737
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo heel veel onschuldige omstanders raken er helemaal niet gewond bij politiegeweld

kan me zo snel geen Nederlands voorbeeld herinneren
Correct, ik praat over het algemeen.
pi_134644743
quote:
Bovenaan de trappen verdelen de agenten zich. De man in burger, met de capuchon op, gaat naar de rechterkant, de geüniformeerde agent die uiteindelijk schiet, loopt in het midden en de derde agent, ook in uniform, loopt uiterst links, aan de kant van het spoor.

Rishi staat ter hoogte van de toiletten, met zijn gezicht naar het spoor, zijn rug naar de trappen waar de agenten zojuist naar boven zijn gekomen. Waarschijnlijk roepen de agenten iets in de trant van "Stop politie". Rishi kijkt om, het kan zijn dat hij de man met capuchon en getrokken wapen het eerst ziet. Hij zet het in ieder geval op een lopen, weg van de agenten. Hij kijkt nog een keer over zijn rechterschouder.
Het is dus helemaal niet duidelijk dat het een agent was.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:40:02 #136
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134644761
quote:

[..]

Dus blijf je voor de zekerheid staan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:40:09 #137
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644764
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:39 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is dus helemaal niet duidelijk dat het een agent was.
daarom roepen ze 'stop, politie'
pi_134644766
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:38 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat heb je wel vaker met vluchtende verdachten
Wel chique.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:40:32 #139
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644773
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wel chique.
boeiuh
pi_134644782
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

daarom roepen ze 'stop, politie'
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je rechtschouder en ziet iemand met een capuchon over z'n hoofd en een vuurwapen in z'n hand op jou gericht.
pi_134644789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dus blijf je voor de zekerheid staan.
_O-.
pi_134644814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je rechtschouder en ziet iemand met een capuchon over z'n hoofd en een vuurwapen in z'n hand op jou gericht.
Ik vraag me zelfs of hij het vuurwapen heeft gezien. Je hoort 'Stop, politie!', kijkt vluchtig achterom en neemt de benen. Je verwacht immers niet dat je in je rug wordt geknald door een Nederlandse agent.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:42:30 #143
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644817
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef gelly het volgende:

[..]

je hoort 'stop, politie' en ziet een man met capuchon met zijn geuniformeerde vrinden met hun pistolen naar je zwaaien

RENNEN!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:42:58 #144
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644831
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vraag me zelfs of hij het vuurwapen heeft gezien. Je hoort 'Stop, politie!', kijkt vluchtig achterom en neemt de benen. Je verwacht immers niet dat je in je rug wordt geknald door een Nederlandse agent.
dat is gewoon dom
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:43:28 #145
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644845
Gewoon iedereen die wegrent neerknallen.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:43:47 #146
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644848
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:43 schreef betyar het volgende:
nope
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:43:55 #147
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134644853
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:43 schreef betyar het volgende:
Gewoon niet wegrennen.

Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:44:01 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644857
en doe niet zo kinderachtig
pi_134644858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

je hoort 'stop, politie' en ziet een man met capuchon met zijn geuniformeerde vrinden met hun pistolen naar je zwaaien

RENNEN!
Ziet hij die geuniformeerde agenten uberhaupt als ie rechts over z'n schouder kijkt ?
pi_134644876
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat is gewoon dom
Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie. Je gaat er niet vanuit dat je vanwege iets onbenulligs voor je porem wordt geschoten.
pi_134644877
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef sp3c het volgende:
en doe niet zo kinderachtig
quote:
In de beschrijvingen van de camerabeelden in het rijksrechercherapport zegt een verbalisant dat Rishi een donker voorwerp in zijn handen heeft als hij wegrent. Bronnen van de NOS die de camerabeelden hebben gezien, zeggen dat dit niet is waar te nemen.
Daar komt het dus gewoon op neer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:44:38 #152
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134644881
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, je ziet aan de houding dat er een wapen op je gericht is. Dan gaan rennen en je hand in je zak steken is vragen om problemen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:45:06 #153
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef gelly het volgende:

[..]

Ziet hij die geuniformeerde agenten uberhaupt als ie rechts over z'n schouder kijkt ?
dan had hij maar over links moeten kijken

je kunt van de agent niet verwachten dat hij hier rekening mee houd
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:45:37 #154
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644912
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef gelly het volgende:

[..]

[..]

Daar komt het dus gewoon op neer.
neuh
pi_134644915
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja, je ziet aan de houding dat er een wapen op je gericht is. Dan gaan rennen en je hand in je zak steken is vragen om problemen.
Ik vraag me echt af of hij de agenten wel in die houding heeft zien staan. In zulke situaties ben je direct weg op het moment dat je iemand 'Stop, politie' hoort roepen.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:11 #156
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644929
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie. Je gaat er niet vanuit dat je vanwege iets onbenulligs voor je porem wordt geschoten.
dat risico liep je op dat moment wel
pi_134644933
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:

[..]

dan had hij maar over links moeten kijken

je kunt van de agent niet verwachten dat hij hier rekening mee houd
Eigenlijk blijft er weinig argumentatie over wat het schieten rechtvaardigt, zoveel is duidelijk.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:22 #158
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134644937
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vraag me echt af of hij de agenten wel in die houding heeft zien staan. In zulke situaties ben je direct weg op het moment dat je iemand 'Stop, politie' hoort roepen.
Waarom zou je wegrennen als je Stop, politie hoort?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:46:51 #159
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134644953
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef gelly het volgende:

[..]

Eigenlijk blijft er weinig argumentatie over wat het schieten rechtvaardigt, zoveel is duidelijk.
de argumentatie staat nog steeds

je doet niet eens de moeite om het te ontkrachten
pi_134644963
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat risico liep je op dat moment wel
Ik was 16 en had wat raampjes ingetrapt van een pand dat op korte termijn zou worden gesloopt. Zoiets rechtvaardigt een kogel, vind jij?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:47:22 #161
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134644972
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef gelly het volgende:

[..]

In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouwd als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.

dinsdag 24 december 2013 @ 11:47:25 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134644975
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Paniekreactie?
pi_134644977
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef eriksd het volgende:

[..]

Omdat ik goddomme geen zin heb om die avond in de cel te belanden.
pi_134644987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:

[..]

de argumentatie staat nog steeds

je doet niet eens de moeite om het te ontkrachten
Ik geef je beeld en getuigenverklaringen waaruit blijkt dat de situatie niet bedreigend was voor de agent, jij blijft hangen in "nietus".
pi_134644998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie.
Had ik niet van jou verwacht, Koos.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:48:04 #166
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645003
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik was 16 en had wat raampjes ingetrapt van een pand dat op korte termijn zou worden gesloopt. Zoiets rechtvaardigt een kogel, vind jij?
ik zou het wat overdreven gevonden hebben maar in de juiste situatie zeg ik 'eigen schuld, dikke bult'
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:48:35 #167
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645018
quote:

[..]

Omdat ik goddomme geen zin heb om die avond in de cel te belanden.
eigen rechter
pi_134645020
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouw als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.
De achtergrond van het slachotffer was niet bekend bij die agenten, dus hoe is dat relevant ? Bovendien stond hij niet bekend als vuurwapengevaarlijk.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:49:07 #169
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645035
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef gelly het volgende:

[..]

Ik geef je beeld en getuigenverklaringen waaruit blijkt dat de situatie niet bedreigend was voor de agent, jij blijft hangen in "nietus".
nee dan lees je niet goed mee

verbaasd me allang niet meer
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:49:10 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645036
Tja, mij belde ze 's avonds op of ik even langs wilde komen.
pi_134645040
quote:

[..]

Wel als je vlak daarvoor iemand hebt bedreigd met de mededeling dat je een vuurwapen hebt. Je loopt zeker dat risico als er een melding is dat je een vuurwapen hebt ook als je het zelf niet weet.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:50:00 #172
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645066
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:49 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Wel als je vlak daarvoor iemand hebt bedreigd met de mededeling dat je een vuurwapen hebt. Je loopt zeker dat risico als er een melding is dat je een vuurwapen hebt ook als je het zelf niet weet.
Stoerpraterij staat de doodstraf op?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:50:05 #173
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef betyar het volgende:

[..]

Paniekreactie?
Tsja. Dus een verhoogd risico. Soms gaan dingen zoals ze gaan, hoe erg het resultaat ook is. In deze omstandigheden met een wegrennende verdachte die - in de ogen van de politie - verdachte bewegingen maakte kan ik begrijpen dat je schiet. Had het ook begrepen als je iets anders had gedaan zijnde agent.
Bis bis bis
pi_134645090
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Tsja. Dus een verhoogd risico. Soms gaan dingen zoals ze gaan, hoe erg het resultaat ook is. In deze omstandigheden met een wegrennende verdachte die - in de ogen van de politie - verdachte bewegingen maakte kan ik begrijpen dat je schiet. Had het ook begrepen als je iets anders had gedaan zijnde agent.
Dat er een fout gemaakt wordt is te begrijpen, dat het onbestraft blijft niet.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:50:36 #175
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645092
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouwd als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.
Dat heeft niets te maken met de afweging op dat moment.
Bis bis bis
pi_134645143
Dit krijg je als incompetente imbecielen een wapen geeft.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:04 #177
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645153
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat er een fout gemaakt wordt is te begrijpen, dat het onbestraft blijft niet.
Ik vind a: dat er geen sprake is van een fout en b: dat in deze omstandigheden - zelfs al zou er sprake zijn van een fout - strafvervolging weinig zin heeft. De volgende keer bij een vergelijkbare omstandigheden gaat een agent echt niet denken aan wat de rechtbank in haar comfortabele positie jaren geleden heeft geoordeeld. Op dat moment maak je de call - ik zou zeggen dat er met deze hele procedure niemand iets opschiet.
Bis bis bis
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:24 #178
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645160
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik dat eerste niet, ze zullen wel bang zijn geweest om een waarschuwingsschot te lossen en dat die kogel afketst tegen het stalen spant van het perron. Of dat ze de reparatiekosten moeten betalen van een lek dak.
pi_134645162
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef betyar het volgende:

[..]

Stoerpraterij staat de doodstraf op?
Nee maar dan loop je wel dit risico als je daarna je verkeerd gedraagt.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:30 #180
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134645166
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik vind a: dat er geen sprake is van een fout en b: dat in deze omstandigheden - zelfs al zou er sprake zijn van een fout - strafvervolging weinig zin heeft. De volgende keer bij een vergelijkbare omstandigheden gaat een agent echt niet denken aan wat de rechtbank in haar comfortabele positie jaren geleden heeft geoordeeld. Op dat moment maak je de call - ik zou zeggen dat er met deze hele procedure niemand iets opschiet.
Eens.

Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:52:55 #181
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645177
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
nee dit krijg je als je te dom bent om de instructies van oom agent op te volgen
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:53:34 #182
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645202
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Nee maar dan loop je wel dit risico als je daarna je verkeerd gedraagt.
Wegrennen van de schrik is verkeerd gedrag?
pi_134645214
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Ja.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:53:58 #184
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645220
quote:
Rishi had helemaal geen wapen B-).
Get woke, go broke!
pi_134645228
quote:

[..]

Dus eigenlijk ben je van mening dat agenten mogen doen wat ze willen. Aparte mening. Vind je dat straffen in het algemeen niets uithalen omdat een volgende crimineel niet nadenkt bij wat een rechter jaren geleden heeft uitgesproken ?
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:54:20 #186
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134645233
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Rishi had helemaal geen wapen B-).
Dit keer iig niet.

dinsdag 24 december 2013 @ 11:54:29 #187
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645238
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef betyar het volgende:

[..]

Het is risicoverhogend. En dan krijg je de vraag of een reactie op dat verhoogde risico verwijtbaar is. Ik zou zeggen van niet.
Bis bis bis
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:54:50 #188
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645251
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja.
Oké, je weet dat het gros van de mensen in paniek wegrennen? Niemand weet hoe hij of zij zal handelen in zo'n situatie.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:54:52 #189
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645252
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef gelly het volgende:

[..]

Dus eigenlijk ben je van mening dat agenten mogen doen wat ze willen. Aparte mening. Vind je dat straffen in het algemeen niets uithalen omdat een volgende crimineel niet nadenkt bij wat een rechter jaren geleden heeft uitgesproken ?
Waar zeg ik dat?
Bis bis bis
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:55:01 #190
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645262
quote:

[..]

nou die procedure is belangrijk om erachter te komen wat er gebeurt is

hieruit kun je opmaken of de regels of de opleiding aangescherpt moeten worden (wmb wel) of dat er op een andere manier bewogen moet worden om deze uitslag te voorkomen

daar schieten we allemaal wat mee op
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:55:17 #191
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645274
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Het is risicoverhogend. En dan krijg je de vraag of een reactie op dat verhoogde risico verwijtbaar is. Ik zou zeggen van niet.
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Oké, je weet dat het gros van de mensen in paniek wegrennen? Niemand weet hoe hij of zij zal handelen in zo'n situatie.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:55:46 #192
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_134645283
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als iemand "politie, je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten" roept, dan is het niet geheel verwacht dat er op je wordt geschoten als je wegrent.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_134645287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je schouder en ziet een man met capuchon een vuurwapen op je richten. Dan blijf jij staan. Duidelijk. Ren je weg dan mag je gewoon neergeschoten worden. Ook duidelijk.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:55:54 #194
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645290
Als een beer je aanvalt moet je ook stilstaan en herrie maken, het gros rent weg waardoor de beer je pakt.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:56:02 #195
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645293
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef betyar het volgende:

[..]

[..]

Daarom is de hele exercitie om dit achteraf onderwerp van discussie te maken zinloos. Het heeft geen precedentwerking. Noodsituaties vragen om noodoplossingen.
Bis bis bis
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 11:56:04 #196
341203 3-voud
pi_134645295
quote:
Beetje zoals jij met een internetverbinding.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:56:05 #197
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645296
het gros van de mensen rent niet weg als oom agent ze aanspreekt

dat is klinkklare onzin, compleet uit je duim gezogen
pi_134645303
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat is dan erg jammer voor de sukkels die even daarvoor iemand hebben willen beroven met de dreiging van een vuurwapen.
pi_134645307
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Dat zeg je letterlijk door te stellen dat het geen zin heeft om agenten te vervolgen na een schietincident.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:56:37 #200
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645319
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef gelly het volgende:

[..]

Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je schouder en ziet een man met capuchon een vuurwapen op je richten. Dan blijf jij staan. Duidelijk. Ren je weg dan mag je gewoon neergeschoten worden. Ook duidelijk.
Ik waardeer je discussiepogingen maar de tactiek "woorden in de mond leggen" helpen niet hoor.
Bis bis bis
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:56:47 #201
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645326
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef sp3c het volgende:
het gros van de mensen rent niet weg als oom agent ze aanspreekt

dat is klinkklare onzin, compleet uit je duim gezogen
Nee.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:57:09 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645343
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
wel gek

nergens op gebaseerd
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:57:20 #203
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645345
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee.
Zit je nou expres de vooroordelen te bevestigen, puur om te trollen? :').
Get woke, go broke!
pi_134645348
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

1-0 voor de witte, onderdrukte mens, 3-voud!
pi_134645349
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef freiss het volgende:

[..]

Als iemand "politie, je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten" roept, dan is het niet geheel verwacht dat er op je wordt geschoten als je wegrent.
Wat een volzin.

quote:
Waarschijnlijk roepen de agenten iets in de trant van "Stop politie".
http://nos.nl/artikel/584240-het-fatale-moment-van-rishi.html
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:57:32 #206
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645351
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is dan erg jammer voor de sukkels die even daarvoor iemand hebben willen beroven met de dreiging van een vuurwapen.
Welk vuurwapen? Zat er een vuurwapen app op zijn mobiel?
pi_134645354
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef betyar het volgende:
Als een beer je aanvalt moet je ook stilstaan en herrie maken, het gros rent weg waardoor de beer je pakt.
en klagen we dan de beer aan? nee dat doen we niet.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:57:56 #208
165633 eriksd
The grand facade...
pi_134645363
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat zeg je letterlijk door te stellen dat het geen zin heeft om agenten te vervolgen na een schietincident.
In dit geval niet nee. Het OM - toch de vervolgende instantie - dacht daar hetzelfde over. Dus wat is het nut hier nu geweest?
Bis bis bis
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:57:57 #209
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134645364
quote:
Prima, waarom zou je dan niet stoppen?

Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:58:14 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645376
we mogen het niet over beren of tijgers enzo hebben want dan begint life2.0 te trippen
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:58:37 #211
120139 freiss
pi_134645391
quote:
Mijn zin komt uit het vonnis, bevestigd door 7 getuigen + de verdachte.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_134645409
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Prima, waarom zou je dan niet stoppen?
Wellicht versta je helemaal niet wat er geroepen wordt en zie je enkel een man met capuchon een wapen op je richten.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:59:18 #213
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645416
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

wel gek

nergens op gebaseerd
Wel.
Als mijnheer agent je aanspreekt op straat omdat je een papiertje hebt laten vallen niet.
pi_134645426
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Eindelijk 3-voud in dezen topic.

Je wist dat het ging komen.
pi_134645427
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef betyar het volgende:

[..]

Welk vuurwapen? Zat er een vuurwapen app op zijn mobiel?
Zeggen dat je een vuurwapen hebt is ook dreigen met een vuurwapen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 11:59:44 #216
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645428
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:58 schreef sp3c het volgende:
we mogen het niet over beren of tijgers enzo hebben want dan begint life2.0 te trippen
Lijkt me een prima voorbeeld.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 11:59:45 #217
341203 3-voud
pi_134645429
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef gelly het volgende:

[..]

Wellicht versta je helemaal niet wat er geroepen wordt en zie je enkel een man met capuchon een wapen op je richten.
Jah, mss werd je wel afgeleid door een UFO.
Of msss... of...
pi_134645437
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef gelly het volgende:

[..]

en als goede crimineel ga je dan met je hand richting zak/broekrand :)
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 11:59:56 #219
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645444
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Wel.
Als mijnheer agent je aanspreekt op straat omdat je een papiertje hebt laten vallen niet.
hij sprak hem niet aan omdat hij een papiertje had laten vallen

nee, dikke onzin
pi_134645449
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Jah, mss werd je wel afgeleid door een UFO.
Of msss... of...
Kun je niet gewoon weggaan ofzo ?
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 12:00:39 #221
341203 3-voud
pi_134645467
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef gelly het volgende:

[..]

Straks. Eerst ff jouw niveau proberen te halen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:00:42 #222
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zeggen dat je een vuurwapen hebt is ook dreigen met een vuurwapen.
Oké.
Ik heb hier een .22 liggen, bedreig ik je nu?
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:00:58 #223
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_134645479
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De politie moet grote terughoudendheid tonen bij het gebruik van het vuurwapen. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat je het slachtoffer wordt van een schietgrage agent die een inschattingsfout maakt. Kun je wel roepen 'foutje, bedankt', maar daar koopt zo'n Rishi en z'n familie natuurlijk niets voor.
Zo kan ik ook er wel eentje:

De politie moet goed op zijn hoede zijn voor vuurwapens. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat een agent het slachtoffer wordt van een schietgrage crimineel, die in paniek of welbewust op agenten vuurt. Kun je wel roepen dat een agent terughoudend moet zijn en zeker moet weten dat hij beschoten gaat worden, maar daar koopt zo'n agent en zijn familie bij te laat zijn natuurlijk niets voor.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:01:00 #224
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645483
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef gelly het volgende:

[..]

zijn argumenten zijn net zo sterk als die van jou -O-
pi_134645490
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

Lijkt me een prima voorbeeld.
Nu je beseft dat we beren niet aanklagen bedoel je?
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:01:23 #226
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645501
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij sprak hem niet aan omdat hij een papiertje had laten vallen

nee, dikke onzin
Daarom!

Paniek, actie = reactie. Agent zou beter moeten weten.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:01:26 #227
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134645504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef betyar het volgende:

[..]

Oké.
Nee, maar je bent vuurwapen gevaarlijk. En dus zul je bij een incident zo worden behandeld.

Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:01:41 #228
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645516
en er valt best wat te zeggen tegen de agent in kwestie maar kolere hey :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:01:45 #229
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645522
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Straks. Eerst ff jouw niveau proberen te halen.
Zo'n hoge ladder heb jij niet.
pi_134645526
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef Specularium het volgende:

[..]

Eindelijk 3-voud in dezen topic.

Je wist dat het ging komen.
Het moment dat je wist dat zou komen.
pi_134645536
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

zijn argumenten zijn net zo sterk als die van jou -O-
Nou nou, je doet wel je best om het niveau op te krikken zie ik. Iig de juiste mod op de juiste plek.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:02:15 #232
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645541
quote:

[..]

Oké.
Wellicht. Maar als de politie dit zou lezen en je er op aan zou spreken en je doet rare dingen, wiens fout is het dan als je wordt neergeknald nu?
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:02:25 #233
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645548
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Nee, maar je bent vuurwapen gevaarlijk. En dus zul je bij een incident zo worden behandeld.
Waarom ben ik dat?
pi_134645558
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

De politie moet goed op zijn hoede zijn voor vuurwapens. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat een agent het slachtoffer wordt van een schietgrage crimineel, die in paniek of welbewust op agenten vuurt. Kun je wel roepen dat een agent terughoudend moet zijn en zeker moet weten dat hij beschoten gaat worden, maar daar koopt zo'n agent en zijn familie bij te laat zijn natuurlijk niets voor.
Daarom liever een keer de crimineel dan een agent die door terughoudendheid doodgeschoten wordt.
pi_134645561
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Zelva het volgende:

[..]

Jammer alleen dat de delinquent in kwestie geen vuurwapen droeg.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:03:05 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645564
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef gelly het volgende:

[..]

Nou nou, je doet wel je best om het niveau op te krikken zie ik. Iig de juiste mod op de juiste plek.
ik ben de juiste mod op elke plek

maar dat doet er ff niet toe
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 12:03:05 #237
341203 3-voud
pi_134645565
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Waarom ben ik dat?
Krank im kopf...
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:03:06 #238
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645566
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Wellicht. Maar als de politie dit zou lezen en je er op aan zou spreken en je doet rare dingen, wiens fout is het dan als je wordt neergeknald nu?
Ze zijn afgelopen jaar al langs geweest om te kijken of het in orde was.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:03:45 #239
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645585
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef betyar het volgende:

[..]

Ze zijn afgelopen jaar al langs geweest om te kijken of het in orde was.
Dan is er dus ook geen reden om je aan te houden he?

Je kan wel recht lullen wat krom is maar je weet best dat het niet opgaat in deze zaak.
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:03:48 #240
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645587
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Krank im kopf...
Liever dat dan ook maar een druppel op jou lijken.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:04:22 #241
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645601
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dan is er dus ook geen reden om je aan te houden he?

Je kan wel recht lullen wat krom is maar je weet best dat het niet opgaat in deze zaak.
Iemand neerschieten die geen wapen bij zich heeft gaat er bij mij niet in. Sorry.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:04:34 #242
39333 Zelva
pi_134645611
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jammer alleen dat de delinquent in kwestie geen vuurwapen droeg.
Ja dus? Dat maakt niet uit hoor. De politie heeft helemaal geen tijd om te beoordelen of er honderd procent zeker sprake is van een vuurwapen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:05:17 #243
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645646
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef betyar het volgende:

[..]

Iemand neerschieten die geen wapen bij zich heeft gaat er bij mij niet in. Sorry.
Nee, bij niemand, bij de agent ook niet.

Maar iemand neerschieten die gezocht wordt, waarvan gemeld wordt dat hij een wapen heeft EN die de bevelen niet opvolgt, dat is door die 3 factoren een heel ander verhaal.
Get woke, go broke!
pi_134645667
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja dus? Dat maakt niet uit hoor. De politie heeft helemaal geen tijd om te beoordelen of er honderd procent zeker sprake is van een vuurwapen.
Fijn is dat. Het leven laten omdat zo'n halve zool reageert op een halfgaar vermoeden.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:06:08 #245
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645675
quote:

[..]

Dat hebben ze wel. Hoe groot is de kans dat een rennend mannetje van 17 met een wapen kan schieten? Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij de veiligheidspal er niet eens af. Dat soort dingen dien je gewoon te weten.
pi_134645677
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Daarom liever een keer de crimineel dan een agent die door terughoudendheid doodgeschoten wordt.
Jouw morele kompas lijkt wat defect.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 00:08 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die demonstranten werder eerst gewoon vriendelijk verzocht om op te kankeren waarna gasten in die groep begonnen te schelden en weet ik veel wat allemaal, dan krijg je klappen ja. Van pet en sjaals blijf je af, demonstranten, werkloze demonstranten verdienen uberhaupt klappen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:06:30 #247
39333 Zelva
pi_134645691
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat hebben ze wel. Hoe groot is de kans dat een rennend mannetje van 17 met een wapen kan schieten? Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij de veiligheidspal er niet eens af. Dat soort dingen dien je gewoon te weten.
Ja hoor :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:06:31 #248
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645694
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, bij niemand, bij de agent ook niet.

Maar iemand neerschieten die gezocht wordt, waarvan gemeld wordt dat hij een wapen heeft EN die de bevelen niet opvolgt, dat is door die 3 factoren een heel ander verhaal.
Nee.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:06:33 #249
120139 freiss
pi_134645697
quote:

[..]

Dan moet je inderdaad ook eerst onderzoeken of het vuurwapen wel echt is, en geen namaak is :')
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:06:45 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645703
quote:

[..]

Nee.
Blijkbaar wel he? :).
Get woke, go broke!
pi_134645704
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fijn is dat. Het leven laten omdat zo'n halve zool reageert op een halfgaar vermoeden.
Dat je zelf veroorzaakt. waarna je het zelf nog erger maakt door niet te luisteren....
Jullie doen alsof die agent zomaar ineens rond begon te schieten :D
pi_134645706
quote:

[..]

Het leven laten omdat dat vermoeden er is door een achterlijk dreigement en door daarna op een donker station niet te luisteren naar de agent, sorry hoor maar steek de hand dan in eigen zak.
pi_134645711
quote:

[..]

Nee.
De rechter zegt anders van wel.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:19 #254
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645718
quote:

[..]

epische troll _O_
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:33 #255
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_134645725
quote:

[..]

Nee.
Ik zou er maar wel vanuit gaan. Met je .22 ;(

dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:45 #256
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645731
quote:

[..]

Don't do the crime if you can't do the time. Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:07:59 #257
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645736
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja hoor :')
Niet? Die zooi heb ik zelfs gehad.
  † In Memoriam † dinsdag 24 december 2013 @ 12:08:14 #258
341203 3-voud
pi_134645743
quote:

[..]

Fijner is dat je de feiten verdraaid. Op die manier blijf je emmeren.
Of troll je bewust?
pi_134645747
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef freiss het volgende:

[..]

Dan moet je inderdaad ook eerst onderzoeken of het vuurwapen wel echt is, en geen namaak is :')
"Aan deze kogel te voelen was het een echt vuurwapen ;( "

Nee dus. vandaar dat zelfs namaakwapens die op echte lijken verboden zijn.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:08:22 #260
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_134645750
Je ziet de politie met getrokken pistool op je af rennen en ze roepen iets van * staan blijven * . Wat is de goede reactie ?
1 je raakt in paniek want slecht geweten en rent weg
2 je raakt in paniek want slecht geweten en laat je meteen plat op de grond vallen met armen en benen wijd en hoopt dat ze niet schieten of je idg missen

Het juiste antwoord is 2 :Y

Rishi overlijden is een gevalletje DDD ( dood door domheid )
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:08:34 #261
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645755
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Blijkbaar wel he? :).
Tja, de Rabobank kan ook vervolging afkopen, beetje krom nietwaar?
pi_134645756
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Don't do the crime if you can't do the time. Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
Werd hij gezocht dan? Ik dacht dat het zo'n ontzettend lieve jongen was die studeerde en nooit wat fout deed. Hielp een dag ervoor zelfs nog oma's met oversteken..
pi_134645764
Verdedigbare uitspraak gelet op de omstandigheden. Maar ik mag toch wel hopen dat de agent als ongeschikt is verklaard?
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:09:00 #264
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645768
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

epische troll _O_
Ook jij hebt dat geleerd mannetje.
pi_134645769
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Het leven laten omdat dat vermoeden er is door een achterlijk dreigement en door daarna op een donker station niet te luisteren naar de agent, sorry hoor maar steek de hand dan in eigen zak.
De agenten moesten dan ook op hun hoede zijn. Dat betekent echter niet dat je bij het eerste de beste vermoeden de trekker over moet halen. Als agent word je immers getraind om koel te blijven in dergelijke situaties. Schieten is een uiterste ingreep.

Althans, dat lijkt mij.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:09:13 #266
39333 Zelva
pi_134645774
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef betyar het volgende:

[..]

Niet? Die zooi heb ik zelfs gehad.
Want jij bent hét voorbeeld voor alle 17-jarigen ter wereld. Wat jij doet en hebt ervaren, gaat voor iedereen op. :')
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:09:39 #267
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645784
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:08 schreef betyar het volgende:

[..]

Tja, de Rabobank kan ook vervolging afkopen, beetje krom nietwaar?
Er is niets afgekocht, er is onderzoek gedaan en aan de hand van dat onderzoek heeft een onafhankelijke rechter beslist dat, hoe tragisch ook, het een niet verwijtbaar ongeluk was.
Get woke, go broke!
pi_134645785
quote:

[..]

Geen idee. Al had hij iemand in elkaar geramd, dan nog had hij niet neergeknald moeten worden.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:09:48 #269
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645787
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef Zelva het volgende:

[..]

Want jij bent hét voorbeeld voor alle 17-jarigen ter wereld. Wat jij doet en hebt ervaren, gaat voor iedereen op. :')
:? Ik doel op mijnheer agent.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:10:23 #270
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_134645809
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is niets afgekocht, er is onderzoek gedaan en aan de hand van dat onderzoek heeft een onafhankelijke rechter beslist dat, hoe tragisch ook, het een niet verwijtbaar ongeluk was.
Gaat dan ook over rechtstaat hier. Hoewel ik er nog steeds vertrouwen in heb.
pi_134645825
Opvallend dat de usual suspects het terecht vinden dat Rishi is neergeknald.

Dan weet je wel weer hoe laat het is.
pi_134645835
quote:

[..]

Oké.
Jij denkt dat als je alles uit verband haalt dat je dan gelijk hebt of zo?
pi_134645843
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

opvallender zijn de mensen die het voor Rishi opnemen :D
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:11:15 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645847
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geen idee. Al had hij iemand in elkaar geramd, dan nog had hij niet neergeknald moeten worden.
Klopt, en dat was ook niet gebeurd als hij gewoon geluisterd had naar de agent.
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:11:30 #275
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645858
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Ook jij hebt dat geleerd mannetje.
ons is geleerd te schieten enals we in gevaar war
pi_134645865
Nou, die agent is gewoon de-facto moordenaar, die agent heeft gehandeld tegen hem bekende en duidelijke dienst-instructies (filmpje), en die rechter, die dat vervolgens niet aanrekent en zelfs "verontschuildigt"is niet goed wijs. Het foute gedrag van die agent wordt gedekt door de rechters. Zo simpel is het.

[ Bericht 0% gewijzigd door quirigua op 24-12-2013 12:18:10 ]
pi_134645887
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:11 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, en dat was ook niet gebeurd als hij gewoon geluisterd had naar de agent.
Of als de betreffende agent het hoofd koel had gehouden en had gedaan waarvoor hij is opgeleid.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:13:14 #278
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645907
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of als de betreffende agent het hoofd koel had gehouden en had gedaan waarvoor hij is opgeleid.
Ja, maar volgens de rechter heeft hij dat dus voldoende gedaan.
Get woke, go broke!
pi_134645908
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:10 schreef KoosVogels het volgende:

Triest dat je je daarop gaat beroepen, duidelijk een gevolg van gebrek aan argumenten.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:14:05 #280
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645931
heb het zelf niet hoefen doen maar die checkpoints waren goed balen omdat je weet dat het leeuwendeel de auto's die op je afkomen razen bestuurd worden door mensen die niet beter weten

Rishi had wel beter moeten weten

ik had absoluut gericht geschoten als die situatie zich aan zou dienen
pi_134645934
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Triest dat je je daarop gaat beroepen, duidelijk een gevolg van gebrek aan argumenten.
Argumenten zijn inderdaad een beetje op, ja. Niet zo gek als de discussie voortduurt en telkens dezelfde argumenten voorbijkomen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:14:40 #282
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134645952
quote:

[..]

Goh, jij hebt je duidelijk ingelezen. NOT!

Was jij geen journalist? Zou je dan niet op zijn minst even de uitspraak doorlezen en je verder inlezen?
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:15:06 #283
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645967
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Argumenten zijn inderdaad een beetje op, ja. Niet zo gek als de discussie voortduurt en telkens dezelfde argumenten voorbijkomen.
Logisch als je gewoon fout zit in dit geval. The usual suspects roepen terwijl je dat zelf nog het meeste bent is nogal krom he?
Get woke, go broke!
pi_134645981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ja, maar volgens de rechter heeft hij dat dus voldoende gedaan.
Aha, dan is verdere discussie dus per definitie overbodig.

Goed om te weten wanneer half NWS weer moord en brand schreeuwt wanneer een rechter een 'te softe' uitspraak doet en om die reden wordt weggezet als een 'wereldvreemde D66-rechter'.
pi_134645984
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:15 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Logisch als je gewoon fout zit in dit geval. The usual suspects roepen terwijl je dat zelf nog het meeste bent is nogal krom he?
Het is iig goed om te lezen dat je van mening bent dat rechters onfeilbaar zijn.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:15:53 #286
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134645986
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Nee. Althans niet met opzet. Rishi beweerde dat hij een vuurwapen had tegen degene die hij bedreigde.
pi_134645989
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Goh, jij hebt je duidelijk ingelezen. NOT!

Was jij geen journalist? Zou je dan niet op zijn minst even de uitspraak doorlezen en je verder inlezen?
Was jij geen geflipte kattenvrouw?
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:16:08 #288
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134645992
We gaan niet uit van dat hij "wel iets op zijn kerfstok had want" nee, hij HAD iets op zijn kerfstok want was een verdachte, gezocht door de politie.

Echt moet ik het kleien in play doh voor je het snapt? :).
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:16:21 #289
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134645998
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

jij bent ook niet helemaal 100
pi_134646002
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:08 schreef deedeetee het volgende:
Je ziet de politie met getrokken pistool op je af rennen en ze roepen iets van * staan blijven * . Wat is de goede reactie ?
1 je raakt in paniek want slecht geweten en rent weg
2 je raakt in paniek want slecht geweten en laat je meteen plat op de grond vallen met armen en benen wijd en hoopt dat ze niet schieten of je idg missen

Het juiste antwoord is 2 :Y

Rishi overlijden is een gevalletje DDD ( dood door domheid )
Mis. Het juiste antwoord is : die schiet-agent is, nadat gebleken is dat hij raak geschoiten heeft, een moordenaar.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:16:38 #291
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134646008
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:15 schreef gelly het volgende:

[..]

Het is iig goed om te lezen dat je van mening bent dat rechters onfeilbaar zijn.
Ook dat beweer ik nergens, maar in dit geval zijn er veel meer factoren die het verhaal bevestigen.
Get woke, go broke!
pi_134646046
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ook dat beweer ik nergens, maar in dit geval zijn er veel meer factoren die het verhaal bevestigen.
Iets zegt me dat de achtergrond van het slachtoffer een beetje meespeelt in je oordeel.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:17:48 #293
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134646054
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Iets zegt me dat de achtergrond van het slachtoffer een beetje meespeelt in je oordeel.
Fijn dat jij dat denkt :).

En nu?
Get woke, go broke!
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:18:03 #294
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134646061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee. Maar kennelijk is het te veel moeite voor je om je in te lezen en ga je je afreageren op degene die je daar op wijst. Jammer wel..

Als je je ingelezen had wist je iig op zijn minst dat het hier GEEN Marokkaan betrof.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:18:59 #295
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134646093
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef quirigua het volgende:

[..]

Mis. Het juiste antwoord is : die schiet-agent is, nadat gebleken is dat hij raak geschoiten heeft, een moordenaar.
Nee. Geen voorbedachte rade.
pi_134646095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:17 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Fijn dat jij dat denkt :).

En nu?
Niks. Ik zie je in een volgend topic wel weer schuimbekken over (s)linkse rechters en een failliete rechtstaat.
  Moderator dinsdag 24 december 2013 @ 12:19:03 #297
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_134646097
dude was minder bruin dan mij

kap eens met die onzin :')
pi_134646105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Maar kennelijk is het te veel moeite voor je om je in te lezen en ga je je afreageren op degene die je daar op wijst. Jammer wel..

Als je je ingelezen had wist je iig op zijn minst dat het hier GEEN Marokkaan betrof.
Het gaat mij dan ook meer om de feiten van handeling dan de nationaliteit van het slachtoffer.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:19:21 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_134646110
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:17 schreef gelly het volgende:

[..]

Ites zegt me dat je de uitspraak niet hebt gelezen.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:19:45 #300
39333 Zelva
pi_134646121
quote:
Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
Hij zat vast voor inbraken en was al eens verdacht van moord, maar in het kader van 'laten we eens lief doen, misschien helpt het', mocht Rishi zijn resterende gevangenistijd in een woongroep doorbrengen, alwaar hij zich op de bewuste dag niet meldde, hij had een straatverbod en had dus nooit op dat station mogen zijn. Dat negeerde Rishi en hij verbleef lange tijd op dat station, niet om te reizen in ieder geval.

De politie kreeg een melding van dat iemand op het station was bedreigd met een vuurwapen en ze gingen erop af. De rest is bekend.

Modelburger dus.
  dinsdag 24 december 2013 @ 12:19:57 #301
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_134646127
quote:
10s.gif Op dinsdag 24 december 2013 12:19 schreef gelly het volgende:

[..]

Niks. Ik zie je in een volgend topic wel weer schuimbekken over (s)linkse rechters en een failliete rechtstaat.
Prima hoor, en ik jou het wel weer opnemend voor elk stuk tuig dat er ooit op de aarde heeft rondgelopen :)
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')