kom maar in pvv tokkiesquote:Agent die Rishi doodschoot vrijgesproken
De agent die vorig jaar de 17-jarige Rishi Chandrikasing op station Hollands Spoor doodschoot is vrijgesproken van moord en van doodslag.
De agent probeerde zo gecontroleerd mogelijk op het bovenbeen te schieten, concludeerde de rechter. Maar er was stress bij de agent en het gedrag van Rishi, die wegrende, was ook onverwacht. De kans op een fout schot was aanmerkelijk, maar de agent heeft dat risico niet willens en wetens genomen.
De rechter noemde het toevoegen van de beschuldiging van 'moord' aan tenlastelegging een paar dagen voor zitting 'ongelukkig' en 'nodeloos grievend' voor de agent. Er is geen enkel bewijs voor dat de agent opzettelijk Rishi wilde doodschieten, zei de rechter.
Niet aanwezig
De agent was zelf niet aanwezig in de rechtbank. Wel waren er veel belangstellenden. Ook de moeder van Rishi was aanwezig, met een grote foto van haar zoon. Zij was hevig geëmotioneerd, zo schrijven bij de zitting aanwezige twitteraars.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste ontslag van iedere rechtsvervolging. De aanklager kwam twee weken geleden tot de conclusie dat de agent terecht aanhoudingsvuur gebruikte. Volgens het OM staat doodslag vast. Maar vanwege de omstandigheden waaronder de agent moest handelen, zou hij geen straf moeten krijgen, aldus de aanklager.
Bedreiging
De agent was samen met twee collega's afgekomen op de melding van een bedreiging door een vuurwapengevaarlijke verdachte. Een Engelsman had die melding gedaan. Rishi zou hem hebben gezegd dat hij een wapen had.
Eenmaal op het station zagen de agenten Rishi, die werd gemaand stil te blijven staan en zijn handen te laten zien. Rishi zette het op een lopen en greep naar een jas- of broekzak. 'Volkomen onverwacht gedrag', aldus de rechtbank.
De betrokken politieman nam binnen één seconde het besluit zijn wapen te trekken en probeerde, terwijl hij achter Rishi aan liep, hem in zijn bovenbenen te raken. Hij raakte Rishi in de hals. De jongen overleed later in een ziekenhuis. Volgens de rechtbank had de agent geen andere mogelijkheid Rishi aan te houden dan op hem te schieten.
Bron: AD
Zo, dan is dat alvast uitquote:Op maandag 23 december 2013 23:13 schreef Kanjer het volgende:
De enige tokkie in dit hele topic is door zijn nek geschoten en hebben we geen last meer van.
ken ik niequote:Op maandag 23 december 2013 23:24 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Kun je ook Nederlands, of bezuinigen ze nu ook al op de inburgeringscursussen?
wie staat er bij de politie als vuurwapengevaarlijk bekend?quote:Op maandag 23 december 2013 23:17 schreef havanagila het volgende:
Eigenlijk moet de politie maar niet reageren op iemand die al als vuurwapengevaarlijk bekend staat en bij een ruzie in een trein roept een pistool bij zich te dragen.
En als diegene in zijn jas of broekzak reikt of de benen neemt moet een agent maar gewoon wegduiken en plat op de grond gaan liggen en hard sorry roepen?
Ja, extreem kut dat er onnodig een kogel in iemands nek terecht is gekomen. Maar loop dan ook niet de gangster uit te hangen. Als je het nodig vindt om bij een ruzie te verkondigen dat je een vuurwapen op zak hebt moet je ook maar het verstand hebben om je in te beelden dat de politie wel eens kon schieten als je niet luistert.
Agent moet altijd op het grootst mogelijk lichaamsdeel richten , de romp dus.quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Gia het volgende:
Dat de agent schoot, lijkt me wel terecht. Er was een vermoeden dat hij een vuurwapen had.
Maar de agent schoot al rennend, waardoor je niet goed kunt mikken, bijvoorbeeld op zijn benen. Volgens de regels moet een agent stilstaan als hij schiet.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Gia het volgende:
Dat de agent schoot, lijkt me wel terecht. Er was een vermoeden dat hij een vuurwapen had.
Maar de agent schoot al rennend, waardoor je niet goed kunt mikken, bijvoorbeeld op zijn benen. Volgens de regels moet een agent stilstaan als hij schiet.
quote:De rechtbank herhaalt hier – kort samengevat – wat de deskundigen hebben verklaard over de bij aanhoudingsvuur geldende voorschriften en de training van politieagenten: (i ) bij aanhoudingsvuur dient op de benen te worden gericht van de aan te houden persoon; (ii) er bestaat geen voorschrift dat nooit geschoten mag worden indien de afstand tussen de schutter en de aan te houden persoon meer dan 15 meter bedraagt; (iii) er bestaat geen voorschrift dat niet geschoten mag worden op een bewegende persoon (iv) er bestaat geen voorschrift dat een schutter niet in beweging mag zijn als hij schiet; (v) er wordt niet of minimaal getraind op het schieten op bewegende personen; (vi) er wordt wel getraind op situaties waarin de schutter in beweging is, waarbij de nadruk ligt op vaardigheden die erop gericht zijn dat de schutter zo stabiel mogelijk blijft.
Nee hoor:quote:Op maandag 23 december 2013 23:45 schreef Enchanter het volgende:
[..]
Agent moet altijd op het grootst mogelijk lichaamsdeel richten , de romp dus.
En hij had idd stil moeten staan
quote:De rechtbank herhaalt hier – kort samengevat – wat de deskundigen hebben verklaard over de bij aanhoudingsvuur geldende voorschriften en de training van politieagenten: (i ) bij aanhoudingsvuur dient op de benen te worden gericht van de aan te houden persoon; (ii) er bestaat geen voorschrift dat nooit geschoten mag worden indien de afstand tussen de schutter en de aan te houden persoon meer dan 15 meter bedraagt; (iii) er bestaat geen voorschrift dat niet geschoten mag worden op een bewegende persoon (iv) er bestaat geen voorschrift dat een schutter niet in beweging mag zijn als hij schiet; (v) er wordt niet of minimaal getraind op het schieten op bewegende personen; (vi) er wordt wel getraind op situaties waarin de schutter in beweging is, waarbij de nadruk ligt op vaardigheden die erop gericht zijn dat de schutter zo stabiel mogelijk blijft.
quote:Op maandag 23 december 2013 23:43 schreef Gia het volgende:
Zeg ik toch. Als een opgefokte puber in een trein loopt te ruziën en roept dat ie een pistool op zak heeft, is er toch helemaal niks aan de hand. Zeker niet genoeg om politie in te schakelen toch?quote:Op maandag 23 december 2013 23:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wie staat er bij de politie als vuurwapengevaarlijk bekend?
of heb je gewoon geen idee waar het over gaat?
Nee als iemand wegrent hoef je hem niet neer te schieten, makkelijk he
Meestal niet neequote:Op dinsdag 24 december 2013 00:36 schreef havanagila het volgende:
[..]
Zeg ik toch. Als een opgefokte puber in een trein loopt te ruziën en roept dat ie een pistool op zak heeft, is er toch helemaal niks aan de hand. Zeker niet genoeg om politie in te schakelen toch?
En als je als agent dan toch per ongeluk met zo iemand in contact komt, gewoon vrolijk laten weg huppelen. Want het idee om uit eigen veiligheid je wapen te trekken en te schieten komt natuurlijk nooooooit bij iemand op.
Als er 3 onbekende mannen met wapens het op mij gemunt hebben? Wegwezen natuurlijk, vooral niet af gaan wachten tot ze gaan schietenquote:Op maandag 23 december 2013 23:39 schreef DavidTwente het volgende:
Wat had jij gedaan Life2.0 als jij in de plaats van Rishi had gestaan?
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:42 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Als er 3 onbekende mannen politieagenten met wapens het op mij gemunt hebben? Wegwezen natuurlijk netjes luisteren, vooral niet af gaan wachten tot ze gaan een reden geven om te schieten
Jij was als eerste dood in alphen, dat is duidelijk!
in burger = niet herkenbaar als politie dan ik ga ik niet wachten of dat wel echt zo is, of dat het een paar tokkies met vuurwapens (en blijkbaar het laatste) zijnquote:
Er was er maar één in burger he? En die schoot niet. Maar dat past natuurlijk niet zo goed in je fictieve verhaaltje..quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in burger = niet herkenbaar als politie dan ik ga ik niet wachten of dat wel echt zo is, of dat het een paar tokkies met vuurwapens (en blijkbaar het laatste) zijn
in de vs blijven ze in het geval van de zoveelste schoolschooting altijd op de grond liggen, dan heb je de meeste kans het te overleven
quote:Op dinsdag 24 december 2013 00:52 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
in burger = niet herkenbaar als politie dan ik ga ik niet wachten of dat wel echt zo is, of dat het een paar tokkies met vuurwapens (en blijkbaar het laatste) zijn
in de vs blijven ze in het geval van de zoveelste schoolschooting altijd op de grond liggen, dan heb je de meeste kans het te overleven
mijn verhaaltje? nee jouw verhaaltje dat je beter thuis binnen kan blijven want overal is gevaar en terrorisme, nee dat is realistischquote:Op dinsdag 24 december 2013 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er was er maar één in burger he? En die schoot niet. Maar dat past natuurlijk niet zo goed in je fictieve verhaaltje..
Mag ik even een quote van die zogenaamde uitspraak van mij zien? Alvast bedankt!quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
mijn verhaaltje? nee jouw verhaaltje dat je beter thuis binnen kan blijven want overal is gevaar en terrorisme, nee dat is realistisch
Kennelijk zijn ze bij GeenStijl ook bedroevend slecht in (begrijpend) uitspraken lezen..quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Ah. Agenten mogen dus kinderen doodschieten die wegrennen. Goed dat we het weten. De politiemeneer die Rishi doodschoot omdat deze weigerde te gehoorzamen aan de bevelen van de agent is ontslagen van rechtsvervolging. Hier de uitspraak. Geen straf, dus. Is ook best bedreigend, zo'n rug van een bij de politie bekend crimineeltje. De agent deed simpelweg zijn werk, aldus de rechter. Niet zo goed, maar hey, we hebben allemaal wel eens een klotedag. Goed. Dit nieuws zal vast goed vallen bij de familie. O nee, toch niet. Nu zou het handig zijn om alle agenten te voorzien van bodycam, zodat rechters goed en duidelijk in beeld hebben wat er zich exact afspeelde, inclusief de communicatie. Net zoals in Amerika. Maar daar wil de Politiebond niet aan, want de beelden zouden zomaar eens tegen de politieagenten zelf gebruikt kunnen worden als die fouten maken. Okee, en dat is een probleem omdat...? In zaken als die van Rishi zouden dat soort beeld+geluid zomaar ineens de waarheid boven tafel kunnen krijgen. Hoewel het in dit land ook best zomaar eens zou kunnen dat dan de opnames plotsklaps 'verdwenen' zijn of 'gewist' of 'stroomstoring'. Hoe dan ook, Rishi is dood, de agent is vrij en dat zal vast nog wel een staartje krijgen in Den Haag. Niet dat wel gelijk enorme rellen verwachten, daarvoor is het ietwat te koud en guur buiten, maar reken maar dat nabestaanden, vrienden en mensen die al jaren wachten op een excuus om los te gaan tegen Het Systeem hierin een aanleiding vinden om zelf nog wat zaken recht te zetten in de rechtspraak. Redelijkheid verdwijnt nu eenmaal snel als er kinderen worden doodgeschoten en de dader vrij rondloopt. De stoeptegelbeloftes van Holland Spoor zijn waarschijnlijk nog niet vergeten. This cop will die. Promise.
http://www.geenstijl.nl/m(...)_doodschoot_kri.html
Heb je dit al gelezen? http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:41 schreef RetRy32 het volgende:
Wat GS denk ik probeert te zeggen is dat de politie eigenlijk onschendbaar is.
En dat is ook zo.
Maar ook mensen als Geert Wilders worden niet behandeld als Johan uit Zoetermeer.
Ja. Snel doorgelezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heb je dit al gelezen? http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257
Just asking... Want kan het er niet mee oneens zijn eigenlijk..
Oneens, maar dat kan gebeuren he?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:53 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Ja. Snel doorgelezen.
Alleen de rechter moet zelf eens gaan schieten, dan begrijpt hij dat de agent op hoofd of borst heeft gemikt.
Dit moet sowieso nooit gebeuren.
Dit mag niet, dus moest hij aangepakt worden.
Dit gebeurt niet.
Politie is onschendbaar.
Nee, dit kan niet gebeuren, zelf wel eens geschoten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 02:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Oneens, maar dat kan gebeuren he?
Het flikt om 1 meter erboven te schieten.quote:De getuigen-deskundigen hebben allen verklaard dat de benadering van de vuurwapengevaarlijke verdachte is gedaan, zoals wordt aangeleerd, namelijk volgens de Benaderingstechniek Gevaarlijke Verdachte. Zij zien dat de vuurwapengevaarlijke verdachte in V-formatie wordt benaderd, dat verdachte de aangeleerde noodweerscanhouding aanneemt en zoveel mogelijk hakken-tenen loopt. Alle getuigen-deskundigen verklaren dat verdachte geprobeerd heeft zo gecontroleerd mogelijk te schieten, en dat er wel sprake is van enige stabiliteit, maar ook dat er (te) weinig rust was bij het schieten.26
Dat we het oneens zijn bedoelde ikquote:Op dinsdag 24 december 2013 02:59 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Nee, dit kan niet gebeuren, zelf wel eens geschoten?
Denk het niet als je gelooft dat iemand in deze situatie:
[..]
Het flikt om 1 meter erboven te schieten.
Qua intelligentie ben jij een vergelijkbaar heerschap.quote:Op dinsdag 24 december 2013 05:50 schreef Brum_brum het volgende:
Totaal gestoord dat je als agent iemand in de rug kan knallen terwijl hij wegloopt en totaal geen enkele consequenties ervan ondervind. De toch al sympathieke vriendjes van deze jongen hebben met deze uitspraak een wijze les geleerd!
De kneusjes van GeenStijl moeten helemaal hun bek houden natuurlijk, die zitten sinds het begin te smeken om harder optreden. Ze worden op hun wenken bediend door deze agent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 01:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
-knip-
http://www.geenstijl.nl/m(...)_doodschoot_kri.html
Woooow je hebt me overtuigd van het feit dat we mensen in de rug moeten laten knallen in Nederland! Mensen die liever hebben dat kogels met een beetje zorgvuldigheid door een openbare ruimte met omstanders vliegen zijn vet dom!quote:Op dinsdag 24 december 2013 06:44 schreef waht het volgende:
[..]
Qua intelligentie ben jij een vergelijkbaar heerschap.
Had dat kutjoch maar stil moeten staan en niet moeten bluffen. Dat kan jij ook beter doen in hetzelfde scenario.quote:Op dinsdag 24 december 2013 06:52 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Woooow je hebt me overtuigd van het feit dat we mensen in de rug moeten laten knallen in Nederland! Mensen die liever hebben dat kogels met een beetje zorgvuldigheid door een openbare ruimte met omstanders vliegen zijn vet dom!
Wordt hem vooral aangepraat door jankende medeburgers, inderdaad.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:25 schreef Ringo het volgende:
Deze laffe rambo zal nog wel even slecht slapen van zijn 'onvoorzichtige actie'.
Zijn we niet mild genoeg voor de man die ongestraft blijft voor een misdrijf dat zelfs het OM bewezen acht?quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:28 schreef n00b13 het volgende:
Fok! is niets voor mij geloof ik.
Wat een inlevingvermogen in die agent.
Kijk, nog iemand met het IQ van een nat saucijzenbroodje.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:09 schreef kurk_droog het volgende:
Laffe rambo, ga lekker fietsen joh mafkezen. Je hebt gewoon te luisteren naar de politie en dat in combinatie met een donker station, een melding dat hij een vuurwapen kan hebben en zijn hand in zijn zak steekt en wegrent...tsja, dan krijg je de kogel die helaas dodelijk is.
Mensen in NL moeten eens kappen met het afvallen van de politie, je hebt geen rechten, je dient gewoon te luisteren.
Juist.quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:35 schreef sp3c het volgende:
naja feitelijk heeft hij gewoon gelijk natuurlijk
al kon Rishi niet weten van die melding maar dan nog zijn de getrokken pistolen best een aardige hint dat je ff niet tof moet doen lijkt me
Was dat ventje niet in z'n rug geschoten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 10:35 schreef sp3c het volgende:
naja feitelijk heeft hij gewoon gelijk natuurlijk
al kon Rishi niet weten van die melding maar dan nog zijn de getrokken pistolen best een aardige hint dat je ff niet tof moet doen lijkt me
in zijn halsquote:Op dinsdag 24 december 2013 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was dat ventje niet in z'n rug geschoten?
Ik baseer me op Geenstijl. Wellicht ook niet heel verstandig.quote:
hij rende weg, dan rent oom agent er logischerwijs achteraanquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:02 schreef betyar het volgende:
Sowieso rennen en schieten, welke film heeft die politieagent gezien?
Misschien een tip voor gelijkgestemden, doe geen rare dingen waardoor je gezocht wordt en men denkt dat je een pistool bij je hebt en als je dan aangehouden wordt, doe wat de agent zegt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik baseer me op Geenstijl. Wellicht ook niet heel verstandig.
Maar goed, ik krijg toch een nare smaak van deze zaak. Natuurlijk is het niet handig van dat kereltje om op de vlucht te slaan. Zeker wanneer de agenten hun pistool hebben getrokken.
Maar zo'n foute beslissing behoort niet fataal te zijn. Vind de houding 'tsja, kan gebeuren, had hij maar normaal moeten doen', ook wat misselijk. Het zou je goddomme maar gebeuren. Doodgeknald worden door een overijverige juut. Weg leven. Hiep hoi.
het kan je nu eenmaal gebeurenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik baseer me op Geenstijl. Wellicht ook niet heel verstandig.
Maar goed, ik krijg toch een nare smaak van deze zaak. Natuurlijk is het niet handig van dat kereltje om op de vlucht te slaan. Zeker wanneer de agenten hun pistool hebben getrokken.
Maar zo'n foute beslissing behoort niet fataal te zijn. Vind de houding 'tsja, kan gebeuren, had hij maar normaal moeten doen', ook wat misselijk. Het zou je goddomme maar gebeuren. Doodgeknald worden door een overijverige juut. Weg leven. Hiep hoi.
Ja, lekker makkelijk lullen. Het is immers geen bekende van je. En omdat het een allochtoon betreft, zal jij ergens nog wel blij zijn ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien een tip voor gelijkgestemden, doe geen rare dingen waardoor je gezocht wordt en men denkt dat je een pistool bij je hebt en als je dan aangehouden wordt, doe wat de agent zegt.
gewoon leven, hiep hoi.
Het ventje had net haar op z'n zak. Het is niet vreemd dat zo'n kereltje een irrationele beslissing neemt op zo'n moment.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
het kan je nu eenmaal gebeuren
al je acties hebben consequenties, dan is hiep hoi me een brug te ver maar ik heb meer te doen met de agent die door Rishi zijn domme acties in deze positie is geplaatst dan met wie dan ook hier
je kunt toch wel 1 discussie per jaar voeren zonder jezelf te diskwalificeren???quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'
Ja, lekker makkelijk lullen. Het is immers geen bekende van je. En omdat het een allochtoon betreft, zal jij ergens nog wel blij zijn ook.
Njah, lijkt mij dat mijnheer agent toch wel eerst een waarschuwingsshot kon lossen. Sowieso bestaat de kans dat een 17-jarige al rennend achterom kijkend met een pistool je op 16 meter kan raken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij rende weg, dan rent oom agent er logischerwijs achteraan
als hij zich dan plotseling omdraait en in zijn zaken begint te graaien naar een mogelijk vuurwapen dan heb je niet de tijd om nog ff stil te gaan staan en aan te leggen
zo heel raar is dit allemaal niet als je logisch nadenkt
Zou jij blijven staan in de vuurlinie van agenten, als je niet weet dat het "staan blijven of we schieten !" voor jou bedoeld is ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Misschien een tip voor gelijkgestemden, doe geen rare dingen waardoor je gezocht wordt en men denkt dat je een pistool bij je hebt en als je dan aangehouden wordt, doe wat de agent zegt.
gewoon leven, hiep hoi.
dat doet niet echt ter zakequote:Op dinsdag 24 december 2013 11:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ventje had net haar op z'n zak. Het is niet vreemd dat zo'n kereltje een irrationele beslissing neemt op zo'n moment.
Ik vind dit de enige passende uitspraak ja.quote:Op dinsdag 24 december 2013 08:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
Zijn we niet mild genoeg voor de man die ongestraft blijft voor een misdrijf dat zelfs het OM bewezen acht?
Niet om het een of ander, maar er zit naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kern van waarheid in. Veel FOK!kers geven in dit geval ook gewoon geen fuck, om de doodeenvoudige reden dat het om een Marokkaan gaat. Die zal immers wel en ander op z'n kerfstok hebben. Opgeruimd staat netjes is een frase die ik rondom deze kwestie vaak tegen ben gekomen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt toch wel 1 discussie per jaar voeren zonder jezelf te diskwalificeren???
jaar is bijna afgelopen
als jij vermoed dat een verdachte op je gaat schieten dan ga je geen kansberekening doen maar dan zorg je dat je hem voor bentquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, lijkt mij dat mijnheer agent toch wel eerst een waarschuwingsshot kon lossen. Sowieso bestaat de kans dat een 17-jarige al rennend achterom kijkend met een pistool je op 16 meter kan raken.
Het is geen Hollywood hier.
Je kunt gewoon het eerste topic lezen over dit incident om tot die conclusie te komen ja.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar er zit naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kern van waarheid in. Veel FOK!kers geven in dit geval ook gewoon geen fuck, om de doodeenvoudige reden dat het om een Marokkaan gaat. Die zal immers wel en ander op z'n kerfstok hebben. Opgeruimd staat netjes is een frase die ik rondom deze kwestie vaak tegen ben gekomen.
Doet zeker wel ter zake. Je bent agent en je behoort op zo'n moment een weloverwogen beslissing te kunnen. Daar word je immers voor opgeleid. Wat hebben we hier voor randmongolen rondlopen als agent? Ik weet dat je weinig hoeft te kunnen om agent te zijn, maar kom op zeg.quote:
b00h00h000blablablaquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar er zit naar alle waarschijnlijkheid gewoon een kern van waarheid in. Veel FOK!kers geven in dit geval ook gewoon geen fuck, om de doodeenvoudige reden dat het om een Marokkaan gaat. Die zal immers wel en ander op z'n kerfstok hebben. Opgeruimd staat netjes is een frase die ik rondom deze kwestie vaak tegen ben gekomen.
als die persoon zo op de politie reageert als Rishi wel ja maar de meeste mensen zijn gelukkig verstandigerquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef betyar het volgende:
Als je iemand niet mag gewoon de politie bellen en zeggen dat ie daar en daar loopt met een vuurwapen, de politie lost het op voor je!
Er is dus een valse melding gedaan?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef sp3c het volgende:
[..]
als die persoon zo op de politie reageert als Rishi wel ja maar de meeste mensen zijn gelukkig verstandiger
bovendien is een valse melding ook strafbaar
Hele nare toon heb jij toch. Heeft niets te maken met wie het is, maar wat hij doet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, lekker makkelijk lullen. Het is immers geen bekende van je. En omdat het een allochtoon betreft, zal jij ergens nog wel blij zijn ook.
Agenten moeten een verdomd goede reden hebben om te schieten en als je dan toch een schot lost, richt je pistool dan op het been van de verdachte.
het doet absoluut niet ter zakequote:Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Doet zeker wel ter zake. Je bent agent en je behoort op zo'n moment een weloverwogen beslissing te kunnen. Daar word je immers voor opgeleid. Wat hebben we hier voor randmongolen rondlopen als agent? Ik weet dat je weinig hoeft te kunnen om agent te zijn, maar kom op zeg.
mogelijk, dat weet ik nietquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Er is dus een valse melding gedaan?
Jammer wel dat een pistool in geen velden of wegen was te bekennen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
het doet absoluut niet ter zake
ook verdachten zonder haar op hun zak kunnen je flink pijn doen met een pistool
achteraf gezien misschien wel ja maar de verdachte is nu eenmaal als vuurwapengevaarlijk aangemerktquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer wel dat een pistool in geen velden of wegen was te bekennen.
Njah, wij hebben toch echt geleerd dat schieten de laatste oplossing is, al loopt zo'n vermeende Talibanner recht op je af en weigert te stoppen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
als jij vermoed dat een verdachte op je gaat schieten dan ga je geen kansberekening doen maar dan zorg je dat je hem voor bent.
als hij op het been heeft geschoten vind ik het een hele slechte schutter maar het lijkt mij terecht dat hij heeft geschoten jaquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef gelly het volgende:
[..]
Je vindt niet dat de agent steken heeft laten vallen ?
Hij maakt een foute beslissing met fatale afloop. Daar had hij naar mijn idee op de een of andere manier gestraft voor moeten worden. Goed signaal naar de politiemacht. Als je een schietgrage flapdrol bent, dan ga je maar computerspelletjes spelen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Hele nare toon heb jij toch. Heeft niets te maken met wie het is, maar wat hij doet.
En hij heeft niet expres dodelijk geschoten, het was gewoon een vervelend ongeluk, veroorzaakt door domheid/stoerheid van iemand.
Waarom lossen de andere agenten dan geen schot?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:14 schreef sp3c het volgende:
[..]
achteraf gezien misschien wel ja maar de verdachte is nu eenmaal als vuurwapengevaarlijk aangemerkt
terecht volgens de rechter
dat kun je de agent niet kwalijk nemen
Hij heeft de schietinstructie niet opgevolgd en daardoor is er iemand dood. Dat hoeft voor jou geen consequenties te hebben ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:15 schreef sp3c het volgende:
[..]
als hij op het been heeft geschoten vind ik het een hele slechte schutter maar het lijkt mij terecht dat hij heeft geschoten ja
ligt aan de opdracht die je meekrijgtquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:15 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, wij hebben toch echt geleerd dat schieten de laatste oplossing is, al loopt zo'n vermeende Talibanner recht op je af en weigert te stoppen.
Nou nou, ik denk niet dat jij nou de persoon bent om dit als argument te gebruiken, met je (s)linkse rechters. Frapant dat de enige rechters die rechts en normaal zijn degenen zijn waarvan jij de uitspraak deelt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef HeatWave het volgende:
natuurlijk had het allemaal niet gehoeven zo. Maar uit het onderzoek is nou eenmaal gebleken dat de agent geen blaam treft.
Waarom gaan jullie altijd zo over de zeik als FOK!kers klagen over te lage straffen, want dan weet de rechter het altijd veel beter dan "jullie tokkies" maar nu opeens is de rechter een debiel.
Hypocriet much?
En waarom klaag jij in dit geval niet over een te lage straf? Iedereen is hypocriet, m'n beste.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef HeatWave het volgende:
natuurlijk had het allemaal niet gehoeven zo. Maar uit het onderzoek is nou eenmaal gebleken dat de agent geen blaam treft.
Waarom gaan jullie altijd zo over de zeik als FOK!kers klagen over te lage straffen, want dan weet de rechter het altijd veel beter dan "jullie tokkies" maar nu opeens is de rechter een debiel.
Hypocriet much?
Nee niet echt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef HeatWave het volgende:
Hypocriet much?
hij was al dood, zonde van de kogels toch.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom lossen de andere agenten dan geen schot?
naja volgens het oordeel van de rechter mocht hij hier schietenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Hij heeft de schietinstructie niet opgevolgd en daardoor is er iemand dood. Dat hoeft voor jou geen consequenties te hebben ?
soort spervuur?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom lossen de andere agenten dan geen schot?
Het toont in mijn ogen dat die andere agenten wel hun koel konden bewaren. Die andere knakker is gewoon totaal ongeschikt.quote:
Ben ook benieuwd hoe de opinie was geweest als een omstander door het onvoorzichtig handelen was geraakt i.p.v. Rishi.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het toont in mijn ogen dat die andere agenten wel hun koel konden bewaren. Die andere knakker is gewoon totaal ongeschikt.
Rishi was ook ongeschikt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het toont in mijn ogen dat die andere agenten wel hun koel konden bewaren. Die andere knakker is gewoon totaal ongeschikt.
Je schiet nooit maar dan ook nooit "zomaar" iemand neer. Pas als je echt kunt zien dat de verdachte een wapen heeft of een bomgordel draagt. Van het "Halt, wie daar?" principe mochten wij nooit van afwijken.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ligt aan de opdracht die je meekrijgt
in dit geval hoeft de agent niet te wachten tot de kogels om zijn oren vliegen
Nogmaals maar de vraag : wat doe jij als je achter je hoort "staan blijven of we schieten" , je draait je om en ziet 3 agenten met wapens jouw kant op gericht ?quote:
En dat heeft hij moeten bekopen met z'n leven. De agent blijft intussen ongestraft.quote:
Eeeehmmm gaan liggen? Of heb je een death wish?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Nogmaals maar de vraag : wat doe jij als je achter je hoort "staan blijven of we schieten" , je draait je om en ziet 3 agenten met wapens jouw kant op gericht ?
Nogmaals, het is tragisch, maar voor 90% zijn eigen schuld. Die agent zit echt niet feestend thuis hoor. Die zit er gewoon enorm mee in zijn maag.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En dat heeft hij moeten bekopen met z'n leven. De agent blijft intussen ongestraft.
Agent schrikt van je plotse beweging en schiet je in je nek. Dikke pech.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Eeeehmmm gaan liggen? Of heb je een death wish?
Alsof het schering en inslag isquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef gelly het volgende:
[..]
Agent schrikt van je plotse beweging en schiet je in je nek. Dikke pech.
Jammer dat ie niet met zijn knoop in zijn maagje achter de tralies zit.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, het is tragisch, maar voor 90% zijn eigen schuld. Die agent zit echt niet feestend thuis hoor. Die zit er gewoon enorm mee in zijn maag.
Goed om te weten dat schuldgevoel in jouw optiek volstaat als straf.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:24 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nogmaals, het is tragisch, maar voor 90% zijn eigen schuld. Die agent zit echt niet feestend thuis hoor. Die zit er gewoon enorm mee in zijn maag.
Nou, die mening deel ik niet. Hij deed gewoon zijn werk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Jammer dat ie niet met zijn knoop in zijn maagje achter de tralies zit.
Onschuldigen horen niet gestraft te worden. Je gooit een bakker ook niet de cel in omdat hij een brood baktquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed om te weten dat schuldgevoel in jouw optiek volstaat als straf.
nee de eerste agent was gewoon degene in de juiste positie, niet meer niet minderquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is part of the job van de agent om ongewapende tieners dood te knallen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Onschuldigen horen niet gestraft te worden. Je gooit een bakker ook niet de cel in omdat hij een brood bakt.
Te makkelijk. Een puber neerschieten die zijn hoogstwaarschijnlijk voelde of hij zijn telefoon niet had verloren neerschieten is niet echt je werk doen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou, die mening deel ik niet. Hij deed gewoon zijn werk.
nou dan is er flink wat veranderd in de tussentijdquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:22 schreef betyar het volgende:
[..]
Je schiet nooit maar dan ook nooit "zomaar" iemand neer. Pas als je echt kunt zien dat de verdachte een wapen heeft of een bomgordel draagt. Van het "Halt, wie daar?" principe mochten wij nooit van afwijken.
Nee, maar wel om evt vuurgevaarlijke verdachten die zich bij aanhouding verdacht gedragen tegen te houden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het is part of the job van de agent om ongewapende tieners dood te knallen?
Heel veel mensen rennen uit schrik ook weg. Ook dikke pech als je door persoonsverwisseling dood wordt geschoten ? Imho mag er nooit vuurwapengeweld worden gebruikt om een verdachte tot staan te brengen indien niet zeker vaststaat dat de verdachte idd een vuurwapen heeft of als de agent niet in gevaar is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:25 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Alsof het schering en inslag is.
ja, hoe rot het ook is, dikke pech is het idd. Niets meer, niets minder. Alleen word ik niet gezocht door de politie.
"iedereen steelt wel eens een tasje"quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Te makkelijk. Een puber neerschieten die zijn hoogstwaarschijnlijk voelde of hij zijn telefoon niet had verloren neerschieten is niet echt je werk doen.
Ik heb zo het idee dat wij rond dezelfde tijd in dienst zaten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan is er flink wat veranderd in de tussentijd
bovendien moet je jan soldaat niet met oom agent vergelijken, zijn 2 compleet verschillende beestjes
hij zat niet fout, hij heeft volledig terrecht geschotenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar wel om evt vuurgevaarlijke verdachten die zich bij aanhouding verdacht gedragen tegen te houden.
Natuurlijk zat hij nu achteraf fout, maar niet verwijtbaar fout.
Oom agent mag sneller schieten?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou dan is er flink wat veranderd in de tussentijd
bovendien moet je jan soldaat niet met oom agent vergelijken, zijn 2 compleet verschillende beestjes
Nee dat doe ik niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
"iedereen steelt wel eens een tasje"
Nee, dit joch werd gezocht door de politie, dat is heel wat anders, je doet nu net alsof hij willekeurig iemand uit het publiek pikte en neerschoot.
daar ben ik het mee eensquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:29 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik heb zo het idee dat wij rond dezelfde tijd in dienst zaten.
Oom agent zou wat vaker moeten komen trainen op de kazerne.
Handen in de lucht, roepen: dit is een misverstand.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:23 schreef gelly het volgende:
[..]
Nogmaals maar de vraag : wat doe jij als je achter je hoort "staan blijven of we schieten" , je draait je om en ziet 3 agenten met wapens jouw kant op gericht ?
veel snellerquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oom agent mag sneller schieten?
In Oirschot hadden we die ook.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar ben ik het mee eens
op Woensdrecht hadden we een mooie simulator waar je kon oefenen om op bewegende doelen te schieten
De politie moet grote terughoudendheid tonen bij het gebruik van het vuurwapen. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat je het slachtoffer wordt van een schietgrage agent die een inschattingsfout maakt. Kun je wel roepen 'foutje, bedankt', maar daar koopt zo'n Rishi en z'n familie natuurlijk niets voor.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:28 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, maar wel om evt vuurgevaarlijke verdachten die zich bij aanhouding verdacht gedragen tegen te houden.
Natuurlijk zat hij nu achteraf fout, maar niet verwijtbaar fout.
Op een perron met tig mensen weet je niet eens of het bevel wel voor jou bedoeld is.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:30 schreef rival het volgende:
[..]
Handen in de lucht, roepen: dit is een misverstand.
zoiets.
dan zou je niet wegrennenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Op een perron met tig mensen weet je niet eens of het bevel wel voor jou bedoeld is.
Gaan mensen nu met dit soort kul in discussie? Tering.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
Op een perron met tig mensen weet je niet eens of het bevel wel voor jou bedoeld is.
Dat zie je vanzelf wel als je omkijktquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
het is geen logische reactie, je gaat eerst kijken waar die vuurlinie is want voor hetzelfde geld ren je er als een kip zonder kop midden inquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:33 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik weet niet, proberen uit de vuurlinie te ontsnappen is een logische reactie.
Daardoor vallen juist de meeste slachtoffers. Men zoekt een dekking vaak recht voor zich met alle ellende .......quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:34 schreef sp3c het volgende:
want voor hetzelfde geld ren je er als een kip zonder kop midden in
zo heel veel onschuldige omstanders raken er helemaal niet gewond bij politiegeweldquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Daardoor vallen juist de meeste slachtoffers. Men zoekt een dekking vaak recht voor zich met alle ellende .......
nou je kan mij een heleboel wijsmaken maar hij richt niet op zijn benen ...quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef gelly het volgende:
Hier trouwens het beeld vlak voor het schieten :
[ afbeelding ]
De agent die schoot was in burger dacht ik.
In z'n rug? Werkelijk?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef gelly het volgende:
Hier trouwens het beeld vlak voor het schieten :
[ afbeelding ]
De agent die schoot was in burger dacht ik.
dat heb je wel vaker met vluchtende verdachtenquote:
Correct, ik praat over het algemeen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
zo heel veel onschuldige omstanders raken er helemaal niet gewond bij politiegeweld
kan me zo snel geen Nederlands voorbeeld herinneren
Het is dus helemaal niet duidelijk dat het een agent was.quote:Bovenaan de trappen verdelen de agenten zich. De man in burger, met de capuchon op, gaat naar de rechterkant, de geüniformeerde agent die uiteindelijk schiet, loopt in het midden en de derde agent, ook in uniform, loopt uiterst links, aan de kant van het spoor.
Rishi staat ter hoogte van de toiletten, met zijn gezicht naar het spoor, zijn rug naar de trappen waar de agenten zojuist naar boven zijn gekomen. Waarschijnlijk roepen de agenten iets in de trant van "Stop politie". Rishi kijkt om, het kan zijn dat hij de man met capuchon en getrokken wapen het eerst ziet. Hij zet het in ieder geval op een lopen, weg van de agenten. Hij kijkt nog een keer over zijn rechterschouder.
Dus blijf je voor de zekerheid staan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef gelly het volgende:
[..]
daarom roepen ze 'stop, politie'quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:39 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is dus helemaal niet duidelijk dat het een agent was.
Wel chique.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:38 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat heb je wel vaker met vluchtende verdachten
boeiuhquote:
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je rechtschouder en ziet iemand met een capuchon over z'n hoofd en een vuurwapen in z'n hand op jou gericht.quote:
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dus blijf je voor de zekerheid staan.
Ik vraag me zelfs of hij het vuurwapen heeft gezien. Je hoort 'Stop, politie!', kijkt vluchtig achterom en neemt de benen. Je verwacht immers niet dat je in je rug wordt geknald door een Nederlandse agent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je rechtschouder en ziet iemand met een capuchon over z'n hoofd en een vuurwapen in z'n hand op jou gericht.
je hoort 'stop, politie' en ziet een man met capuchon met zijn geuniformeerde vrinden met hun pistolen naar je zwaaienquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:40 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je rechtschouder en ziet iemand met een capuchon over z'n hoofd en een vuurwapen in z'n hand op jou gericht.
dat is gewoon domquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs of hij het vuurwapen heeft gezien. Je hoort 'Stop, politie!', kijkt vluchtig achterom en neemt de benen. Je verwacht immers niet dat je in je rug wordt geknald door een Nederlandse agent.
nopequote:Op dinsdag 24 december 2013 11:43 schreef betyar het volgende:
Gewoon iedereen die wegrent neerknallen.
Gewoon niet wegrennen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:43 schreef betyar het volgende:
Gewoon iedereen die wegrent neerknallen.
Ziet hij die geuniformeerde agenten uberhaupt als ie rechts over z'n schouder kijkt ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef sp3c het volgende:
[..]
je hoort 'stop, politie' en ziet een man met capuchon met zijn geuniformeerde vrinden met hun pistolen naar je zwaaien
RENNEN!
Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie. Je gaat er niet vanuit dat je vanwege iets onbenulligs voor je porem wordt geschoten.quote:
quote:
Daar komt het dus gewoon op neer.quote:In de beschrijvingen van de camerabeelden in het rijksrechercherapport zegt een verbalisant dat Rishi een donker voorwerp in zijn handen heeft als hij wegrent. Bronnen van de NOS die de camerabeelden hebben gezien, zeggen dat dit niet is waar te nemen.
Tsja, je ziet aan de houding dat er een wapen op je gericht is. Dan gaan rennen en je hand in je zak steken is vragen om problemen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me zelfs of hij het vuurwapen heeft gezien. Je hoort 'Stop, politie!', kijkt vluchtig achterom en neemt de benen. Je verwacht immers niet dat je in je rug wordt geknald door een Nederlandse agent.
dan had hij maar over links moeten kijkenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef gelly het volgende:
[..]
Ziet hij die geuniformeerde agenten uberhaupt als ie rechts over z'n schouder kijkt ?
neuhquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef gelly het volgende:
[..]
[..]
Daar komt het dus gewoon op neer.
Ik vraag me echt af of hij de agenten wel in die houding heeft zien staan. In zulke situaties ben je direct weg op het moment dat je iemand 'Stop, politie' hoort roepen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja, je ziet aan de houding dat er een wapen op je gericht is. Dan gaan rennen en je hand in je zak steken is vragen om problemen.
dat risico liep je op dat moment welquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie. Je gaat er niet vanuit dat je vanwege iets onbenulligs voor je porem wordt geschoten.
Eigenlijk blijft er weinig argumentatie over wat het schieten rechtvaardigt, zoveel is duidelijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan had hij maar over links moeten kijken
je kunt van de agent niet verwachten dat hij hier rekening mee houd
Waarom zou je wegrennen als je Stop, politie hoort?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of hij de agenten wel in die houding heeft zien staan. In zulke situaties ben je direct weg op het moment dat je iemand 'Stop, politie' hoort roepen.
de argumentatie staat nog steedsquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Eigenlijk blijft er weinig argumentatie over wat het schieten rechtvaardigt, zoveel is duidelijk.
Ik was 16 en had wat raampjes ingetrapt van een pand dat op korte termijn zou worden gesloopt. Zoiets rechtvaardigt een kogel, vind jij?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat risico liep je op dat moment wel
In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouwd als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef gelly het volgende:
[..]
Eigenlijk blijft er weinig argumentatie over wat het schieten rechtvaardigt, zoveel is duidelijk.
Paniekreactie?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zou je wegrennen als je Stop, politie hoort?
Omdat ik goddomme geen zin heb om die avond in de cel te belanden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Waarom zou je wegrennen als je Stop, politie hoort?
Ik geef je beeld en getuigenverklaringen waaruit blijkt dat de situatie niet bedreigend was voor de agent, jij blijft hangen in "nietus".quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:46 schreef sp3c het volgende:
[..]
de argumentatie staat nog steeds
je doet niet eens de moeite om het te ontkrachten
Had ik niet van jou verwacht, Koos.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom? Ik heb ook wel eens de benen genomen voor de politie.
ik zou het wat overdreven gevonden hebben maar in de juiste situatie zeg ik 'eigen schuld, dikke bult'quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was 16 en had wat raampjes ingetrapt van een pand dat op korte termijn zou worden gesloopt. Zoiets rechtvaardigt een kogel, vind jij?
eigen rechterquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Omdat ik goddomme geen zin heb om die avond in de cel te belanden.
De achtergrond van het slachotffer was niet bekend bij die agenten, dus hoe is dat relevant ? Bovendien stond hij niet bekend als vuurwapengevaarlijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouw als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.
nee dan lees je niet goed meequote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik geef je beeld en getuigenverklaringen waaruit blijkt dat de situatie niet bedreigend was voor de agent, jij blijft hangen in "nietus".
Wel als je vlak daarvoor iemand hebt bedreigd met de mededeling dat je een vuurwapen hebt. Je loopt zeker dat risico als er een melding is dat je een vuurwapen hebt ook als je het zelf niet weet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik was 16 en had wat raampjes ingetrapt van een pand dat op korte termijn zou worden gesloopt. Zoiets rechtvaardigt een kogel, vind jij?
Stoerpraterij staat de doodstraf op?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:49 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Wel als je vlak daarvoor iemand hebt bedreigd met de mededeling dat je een vuurwapen hebt. Je loopt zeker dat risico als er een melding is dat je een vuurwapen hebt ook als je het zelf niet weet.
Tsja. Dus een verhoogd risico. Soms gaan dingen zoals ze gaan, hoe erg het resultaat ook is. In deze omstandigheden met een wegrennende verdachte die - in de ogen van de politie - verdachte bewegingen maakte kan ik begrijpen dat je schiet. Had het ook begrepen als je iets anders had gedaan zijnde agent.quote:
Dat er een fout gemaakt wordt is te begrijpen, dat het onbestraft blijft niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja. Dus een verhoogd risico. Soms gaan dingen zoals ze gaan, hoe erg het resultaat ook is. In deze omstandigheden met een wegrennende verdachte die - in de ogen van de politie - verdachte bewegingen maakte kan ik begrijpen dat je schiet. Had het ook begrepen als je iets anders had gedaan zijnde agent.
Dat heeft niets te maken met de afweging op dat moment.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:47 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
In tegendeel, al die "what-if" achtige details doen niets af aan het feit dat het slachtoffer, eerder veroordeeld voor o.a. geweldsdelicten en beschouwd als vuurwapen gevaarlijk, bevelen negeerde. Had hij dit niet gedaan, dan had hij nog geleefd. Simple as that.
Ik vind a: dat er geen sprake is van een fout en b: dat in deze omstandigheden - zelfs al zou er sprake zijn van een fout - strafvervolging weinig zin heeft. De volgende keer bij een vergelijkbare omstandigheden gaat een agent echt niet denken aan wat de rechtbank in haar comfortabele positie jaren geleden heeft geoordeeld. Op dat moment maak je de call - ik zou zeggen dat er met deze hele procedure niemand iets opschiet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat er een fout gemaakt wordt is te begrijpen, dat het onbestraft blijft niet.
Ik dat eerste niet, ze zullen wel bang zijn geweest om een waarschuwingsschot te lossen en dat die kogel afketst tegen het stalen spant van het perron. Of dat ze de reparatiekosten moeten betalen van een lek dak.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef eriksd het volgende:
[..]
Tsja. Dus een verhoogd risico. Soms gaan dingen zoals ze gaan, hoe erg het resultaat ook is. In deze omstandigheden met een wegrennende verdachte die - in de ogen van de politie - verdachte bewegingen maakte kan ik begrijpen dat je schiet. Had het ook begrepen als je iets anders had gedaan zijnde agent.
Nee maar dan loop je wel dit risico als je daarna je verkeerd gedraagt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:50 schreef betyar het volgende:
[..]
Stoerpraterij staat de doodstraf op?
Eens.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind a: dat er geen sprake is van een fout en b: dat in deze omstandigheden - zelfs al zou er sprake zijn van een fout - strafvervolging weinig zin heeft. De volgende keer bij een vergelijkbare omstandigheden gaat een agent echt niet denken aan wat de rechtbank in haar comfortabele positie jaren geleden heeft geoordeeld. Op dat moment maak je de call - ik zou zeggen dat er met deze hele procedure niemand iets opschiet.
nee dit krijg je als je te dom bent om de instructies van oom agent op te volgenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Dit krijg je als incompetente imbecielen een wapen geeft.
Wegrennen van de schrik is verkeerd gedrag?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nee maar dan loop je wel dit risico als je daarna je verkeerd gedraagt.
Ja.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Wegrennen van de schrik is verkeerd gedrag?
Rishi had helemaal geen wapenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Dus eigenlijk ben je van mening dat agenten mogen doen wat ze willen. Aparte mening. Vind je dat straffen in het algemeen niets uithalen omdat een volgende crimineel niet nadenkt bij wat een rechter jaren geleden heeft uitgesproken ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik vind a: dat er geen sprake is van een fout en b: dat in deze omstandigheden - zelfs al zou er sprake zijn van een fout - strafvervolging weinig zin heeft. De volgende keer bij een vergelijkbare omstandigheden gaat een agent echt niet denken aan wat de rechtbank in haar comfortabele positie jaren geleden heeft geoordeeld. Op dat moment maak je de call - ik zou zeggen dat er met deze hele procedure niemand iets opschiet.
Dit keer iig niet.quote:
Het is risicoverhogend. En dan krijg je de vraag of een reactie op dat verhoogde risico verwijtbaar is. Ik zou zeggen van niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Wegrennen van de schrik is verkeerd gedrag?
Oké, je weet dat het gros van de mensen in paniek wegrennen? Niemand weet hoe hij of zij zal handelen in zo'n situatie.quote:
Waar zeg ik dat?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef gelly het volgende:
[..]
Dus eigenlijk ben je van mening dat agenten mogen doen wat ze willen. Aparte mening. Vind je dat straffen in het algemeen niets uithalen omdat een volgende crimineel niet nadenkt bij wat een rechter jaren geleden heeft uitgesproken ?
nou die procedure is belangrijk om erachter te komen wat er gebeurt isquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:52 schreef eriksd het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is risicoverhogend. En dan krijg je de vraag of een reactie op dat verhoogde risico verwijtbaar is. Ik zou zeggen van niet.
quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké, je weet dat het gros van de mensen in paniek wegrennen? Niemand weet hoe hij of zij zal handelen in zo'n situatie.
Als iemand "politie, je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten" roept, dan is het niet geheel verwacht dat er op je wordt geschoten als je wegrent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of hij de agenten wel in die houding heeft zien staan. In zulke situaties ben je direct weg op het moment dat je iemand 'Stop, politie' hoort roepen.
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je schouder en ziet een man met capuchon een vuurwapen op je richten. Dan blijf jij staan. Duidelijk. Ren je weg dan mag je gewoon neergeschoten worden. Ook duidelijk.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het is risicoverhogend. En dan krijg je de vraag of een reactie op dat verhoogde risico verwijtbaar is. Ik zou zeggen van niet.
Daarom is de hele exercitie om dit achteraf onderwerp van discussie te maken zinloos. Het heeft geen precedentwerking. Noodsituaties vragen om noodoplossingen.quote:
Beetje zoals jij met een internetverbinding.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:51 schreef KoosVogels het volgende:
Dat is dan erg jammer voor de sukkels die even daarvoor iemand hebben willen beroven met de dreiging van een vuurwapen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:54 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké, je weet dat het gros van de mensen in paniek wegrennen? Niemand weet hoe hij of zij zal handelen in zo'n situatie.
Dat zeg je letterlijk door te stellen dat het geen zin heeft om agenten te vervolgen na een schietincident.quote:
Ik waardeer je discussiepogingen maar de tactiek "woorden in de mond leggen" helpen niet hoor.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef gelly het volgende:
[..]
Je hoort geschreeuw achter je, kijkt over je schouder en ziet een man met capuchon een vuurwapen op je richten. Dan blijf jij staan. Duidelijk. Ren je weg dan mag je gewoon neergeschoten worden. Ook duidelijk.
Nee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef sp3c het volgende:
het gros van de mensen rent niet weg als oom agent ze aanspreekt
dat is klinkklare onzin, compleet uit je duim gezogen
wel gekquote:
Zit je nou expres de vooroordelen te bevestigen, puur om te trollen?quote:
1-0 voor de witte, onderdrukte mens, 3-voud!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje zoals jij met een internetverbinding.
Wat een volzin.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef freiss het volgende:
[..]
Als iemand "politie, je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten" roept, dan is het niet geheel verwacht dat er op je wordt geschoten als je wegrent.
http://nos.nl/artikel/584240-het-fatale-moment-van-rishi.htmlquote:Waarschijnlijk roepen de agenten iets in de trant van "Stop politie".
Welk vuurwapen? Zat er een vuurwapen app op zijn mobiel?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is dan erg jammer voor de sukkels die even daarvoor iemand hebben willen beroven met de dreiging van een vuurwapen.
en klagen we dan de beer aan? nee dat doen we niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:55 schreef betyar het volgende:
Als een beer je aanvalt moet je ook stilstaan en herrie maken, het gros rent weg waardoor de beer je pakt.
In dit geval niet nee. Het OM - toch de vervolgende instantie - dacht daar hetzelfde over. Dus wat is het nut hier nu geweest?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat zeg je letterlijk door te stellen dat het geen zin heeft om agenten te vervolgen na een schietincident.
Prima, waarom zou je dan niet stoppen?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een volzin.
[..]
http://nos.nl/artikel/584240-het-fatale-moment-van-rishi.html
Mijn zin komt uit het vonnis, bevestigd door 7 getuigen + de verdachte.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef gelly het volgende:
[..]
Wat een volzin.
[..]
http://nos.nl/artikel/584240-het-fatale-moment-van-rishi.html
Wellicht versta je helemaal niet wat er geroepen wordt en zie je enkel een man met capuchon een wapen op je richten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Prima, waarom zou je dan niet stoppen?
Wel.quote:
Eindelijk 3-voud in dezen topic.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:56 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Beetje zoals jij met een internetverbinding.
Zeggen dat je een vuurwapen hebt is ook dreigen met een vuurwapen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Welk vuurwapen? Zat er een vuurwapen app op zijn mobiel?
Lijkt me een prima voorbeeld.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:58 schreef sp3c het volgende:
we mogen het niet over beren of tijgers enzo hebben want dan begint life2.0 te trippen
Jah, mss werd je wel afgeleid door een UFO.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Wellicht versta je helemaal niet wat er geroepen wordt en zie je enkel een man met capuchon een wapen op je richten.
en als goede crimineel ga je dan met je hand richting zak/broekrandquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef gelly het volgende:
[..]
Wellicht versta je helemaal niet wat er geroepen wordt en zie je enkel een man met capuchon een wapen op je richten.
hij sprak hem niet aan omdat hij een papiertje had laten vallenquote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef betyar het volgende:
[..]
Wel.
Als mijnheer agent je aanspreekt op straat omdat je een papiertje hebt laten vallen niet.
Kun je niet gewoon weggaan ofzo ?quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jah, mss werd je wel afgeleid door een UFO.
Of msss... of...
Straks. Eerst ff jouw niveau proberen te halen.quote:
Oké.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zeggen dat je een vuurwapen hebt is ook dreigen met een vuurwapen.
Zo kan ik ook er wel eentje:quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De politie moet grote terughoudendheid tonen bij het gebruik van het vuurwapen. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat je het slachtoffer wordt van een schietgrage agent die een inschattingsfout maakt. Kun je wel roepen 'foutje, bedankt', maar daar koopt zo'n Rishi en z'n familie natuurlijk niets voor.
zijn argumenten zijn net zo sterk als die van jouquote:
Daarom!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
hij sprak hem niet aan omdat hij een papiertje had laten vallen
nee, dikke onzin
Nee, maar je bent vuurwapen gevaarlijk. En dus zul je bij een incident zo worden behandeld.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké.
Ik heb hier een .22 liggen, bedreig ik je nu?
Zo'n hoge ladder heb jij niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Straks. Eerst ff jouw niveau proberen te halen.
Het moment dat je wist dat zou komen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:59 schreef Specularium het volgende:
[..]
Eindelijk 3-voud in dezen topic.
Je wist dat het ging komen.
Nou nou, je doet wel je best om het niveau op te krikken zie ik. Iig de juiste mod op de juiste plek.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:01 schreef sp3c het volgende:
[..]
zijn argumenten zijn net zo sterk als die van jou
Wellicht. Maar als de politie dit zou lezen en je er op aan zou spreken en je doet rare dingen, wiens fout is het dan als je wordt neergeknald nu?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké.
Waarom ben ik dat?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, maar je bent vuurwapen gevaarlijk. En dus zul je bij een incident zo worden behandeld.
Daarom liever een keer de crimineel dan een agent die door terughoudendheid doodgeschoten wordt.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo kan ik ook er wel eentje:
De politie moet goed op zijn hoede zijn voor vuurwapens. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat een agent het slachtoffer wordt van een schietgrage crimineel, die in paniek of welbewust op agenten vuurt. Kun je wel roepen dat een agent terughoudend moet zijn en zeker moet weten dat hij beschoten gaat worden, maar daar koopt zo'n agent en zijn familie bij te laat zijn natuurlijk niets voor.
Jammer alleen dat de delinquent in kwestie geen vuurwapen droeg.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef Zelva het volgende:
[..]
Zo kan ik ook er wel eentje:
De politie moet goed op zijn hoede zijn voor vuurwapens. En dat is maar goed ook, want je moet er niet aan denken dat een agent het slachtoffer wordt van een schietgrage crimineel, die in paniek of welbewust op agenten vuurt. Kun je wel roepen dat een agent terughoudend moet zijn en zeker moet weten dat hij beschoten gaat worden, maar daar koopt zo'n agent en zijn familie bij te laat zijn natuurlijk niets voor.
ik ben de juiste mod op elke plekquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef gelly het volgende:
[..]
Nou nou, je doet wel je best om het niveau op te krikken zie ik. Iig de juiste mod op de juiste plek.
Krank im kopf...quote:
Ze zijn afgelopen jaar al langs geweest om te kijken of het in orde was.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wellicht. Maar als de politie dit zou lezen en je er op aan zou spreken en je doet rare dingen, wiens fout is het dan als je wordt neergeknald nu?
Dan is er dus ook geen reden om je aan te houden he?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef betyar het volgende:
[..]
Ze zijn afgelopen jaar al langs geweest om te kijken of het in orde was.
Iemand neerschieten die geen wapen bij zich heeft gaat er bij mij niet in. Sorry.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:03 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dan is er dus ook geen reden om je aan te houden he?
Je kan wel recht lullen wat krom is maar je weet best dat het niet opgaat in deze zaak.
Ja dus? Dat maakt niet uit hoor. De politie heeft helemaal geen tijd om te beoordelen of er honderd procent zeker sprake is van een vuurwapen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer alleen dat de delinquent in kwestie geen vuurwapen droeg.
Nee, bij niemand, bij de agent ook niet.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Iemand neerschieten die geen wapen bij zich heeft gaat er bij mij niet in. Sorry.
Fijn is dat. Het leven laten omdat zo'n halve zool reageert op een halfgaar vermoeden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja dus? Dat maakt niet uit hoor. De politie heeft helemaal geen tijd om te beoordelen of er honderd procent zeker sprake is van een vuurwapen.
Dat hebben ze wel. Hoe groot is de kans dat een rennend mannetje van 17 met een wapen kan schieten? Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij de veiligheidspal er niet eens af. Dat soort dingen dien je gewoon te weten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Ja dus? Dat maakt niet uit hoor. De politie heeft helemaal geen tijd om te beoordelen of er honderd procent zeker sprake is van een vuurwapen.
Jouw morele kompas lijkt wat defect.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:02 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Daarom liever een keer de crimineel dan een agent die door terughoudendheid doodgeschoten wordt.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 00:08 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Die demonstranten werder eerst gewoon vriendelijk verzocht om op te kankeren waarna gasten in die groep begonnen te schelden en weet ik veel wat allemaal, dan krijg je klappen ja. Van pet en sjaals blijf je af, demonstranten, werkloze demonstranten verdienen uberhaupt klappen.
Ja hoorquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel. Hoe groot is de kans dat een rennend mannetje van 17 met een wapen kan schieten? Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij de veiligheidspal er niet eens af. Dat soort dingen dien je gewoon te weten.
Nee.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, bij niemand, bij de agent ook niet.
Maar iemand neerschieten die gezocht wordt, waarvan gemeld wordt dat hij een wapen heeft EN die de bevelen niet opvolgt, dat is door die 3 factoren een heel ander verhaal.
Dan moet je inderdaad ook eerst onderzoeken of het vuurwapen wel echt is, en geen namaak isquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:04 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dat je zelf veroorzaakt. waarna je het zelf nog erger maakt door niet te luisteren....quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn is dat. Het leven laten omdat zo'n halve zool reageert op een halfgaar vermoeden.
Het leven laten omdat dat vermoeden er is door een achterlijk dreigement en door daarna op een donker station niet te luisteren naar de agent, sorry hoor maar steek de hand dan in eigen zak.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijn is dat. Het leven laten omdat zo'n halve zool reageert op een halfgaar vermoeden.
epische trollquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat hebben ze wel. Hoe groot is de kans dat een rennend mannetje van 17 met een wapen kan schieten? Hoogstwaarschijnlijk krijgt hij de veiligheidspal er niet eens af. Dat soort dingen dien je gewoon te weten.
Ik zou er maar wel vanuit gaan. Met je .22quote:
Don't do the crime if you can't do the time. Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Fijner is dat je de feiten verdraaid. Op die manier blijf je emmeren.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
"Aan deze kogel te voelen was het een echt vuurwapenquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef freiss het volgende:
[..]
Dan moet je inderdaad ook eerst onderzoeken of het vuurwapen wel echt is, en geen namaak is
Werd hij gezocht dan? Ik dacht dat het zo'n ontzettend lieve jongen was die studeerde en nooit wat fout deed. Hielp een dag ervoor zelfs nog oma's met oversteken..quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Don't do the crime if you can't do the time. Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
De agenten moesten dan ook op hun hoede zijn. Dat betekent echter niet dat je bij het eerste de beste vermoeden de trekker over moet halen. Als agent word je immers getraind om koel te blijven in dergelijke situaties. Schieten is een uiterste ingreep.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:06 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het leven laten omdat dat vermoeden er is door een achterlijk dreigement en door daarna op een donker station niet te luisteren naar de agent, sorry hoor maar steek de hand dan in eigen zak.
Want jij bent hét voorbeeld voor alle 17-jarigen ter wereld. Wat jij doet en hebt ervaren, gaat voor iedereen op.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Niet? Die zooi heb ik zelfs gehad.
Er is niets afgekocht, er is onderzoek gedaan en aan de hand van dat onderzoek heeft een onafhankelijke rechter beslist dat, hoe tragisch ook, het een niet verwijtbaar ongeluk was.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Tja, de Rabobank kan ook vervolging afkopen, beetje krom nietwaar?
Geen idee. Al had hij iemand in elkaar geramd, dan nog had hij niet neergeknald moeten worden.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Don't do the crime if you can't do the time. Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef Zelva het volgende:
[..]
Want jij bent hét voorbeeld voor alle 17-jarigen ter wereld. Wat jij doet en hebt ervaren, gaat voor iedereen op.
Gaat dan ook over rechtstaat hier. Hoewel ik er nog steeds vertrouwen in heb.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is niets afgekocht, er is onderzoek gedaan en aan de hand van dat onderzoek heeft een onafhankelijke rechter beslist dat, hoe tragisch ook, het een niet verwijtbaar ongeluk was.
Jij denkt dat als je alles uit verband haalt dat je dan gelijk hebt of zo?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Oké.
opvallender zijn de mensen die het voor Rishi opnemenquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Opvallend dat de usual suspects het terecht vinden dat Rishi is neergeknald.
Dan weet je wel weer hoe laat het is.
Klopt, en dat was ook niet gebeurd als hij gewoon geluisterd had naar de agent.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geen idee. Al had hij iemand in elkaar geramd, dan nog had hij niet neergeknald moeten worden.
ons is geleerd te schieten enals we in gevaar warquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook jij hebt dat geleerd mannetje.
Of als de betreffende agent het hoofd koel had gehouden en had gedaan waarvoor hij is opgeleid.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:11 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt, en dat was ook niet gebeurd als hij gewoon geluisterd had naar de agent.
Ja, maar volgens de rechter heeft hij dat dus voldoende gedaan.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Of als de betreffende agent het hoofd koel had gehouden en had gedaan waarvoor hij is opgeleid.
Triest dat je je daarop gaat beroepen, duidelijk een gevolg van gebrek aan argumenten.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:10 schreef KoosVogels het volgende:
Opvallend dat de usual suspects het terecht vinden dat Rishi is neergeknald.
Dan weet je wel weer hoe laat het is.
Argumenten zijn inderdaad een beetje op, ja. Niet zo gek als de discussie voortduurt en telkens dezelfde argumenten voorbijkomen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Triest dat je je daarop gaat beroepen, duidelijk een gevolg van gebrek aan argumenten.
Goh, jij hebt je duidelijk ingelezen. NOT!quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Logisch als je gewoon fout zit in dit geval. The usual suspects roepen terwijl je dat zelf nog het meeste bent is nogal krom he?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Argumenten zijn inderdaad een beetje op, ja. Niet zo gek als de discussie voortduurt en telkens dezelfde argumenten voorbijkomen.
Aha, dan is verdere discussie dus per definitie overbodig.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar volgens de rechter heeft hij dat dus voldoende gedaan.
Het is iig goed om te lezen dat je van mening bent dat rechters onfeilbaar zijn.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Logisch als je gewoon fout zit in dit geval. The usual suspects roepen terwijl je dat zelf nog het meeste bent is nogal krom he?
Nee. Althans niet met opzet. Rishi beweerde dat hij een vuurwapen had tegen degene die hij bedreigde.quote:Op dinsdag 24 december 2013 11:12 schreef betyar het volgende:
[..]
Er is dus een valse melding gedaan?
Was jij geen geflipte kattenvrouw?quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goh, jij hebt je duidelijk ingelezen. NOT!
Was jij geen journalist? Zou je dan niet op zijn minst even de uitspraak doorlezen en je verder inlezen?
jij bent ook niet helemaal 100quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was jij geen geflipte kattenvrouw?
Mis. Het juiste antwoord is : die schiet-agent is, nadat gebleken is dat hij raak geschoiten heeft, een moordenaar.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:08 schreef deedeetee het volgende:
Je ziet de politie met getrokken pistool op je af rennen en ze roepen iets van * staan blijven * . Wat is de goede reactie ?
1 je raakt in paniek want slecht geweten en rent weg
2 je raakt in paniek want slecht geweten en laat je meteen plat op de grond vallen met armen en benen wijd en hoopt dat ze niet schieten of je idg missen
Het juiste antwoord is 2
Rishi overlijden is een gevalletje DDD ( dood door domheid )
Ook dat beweer ik nergens, maar in dit geval zijn er veel meer factoren die het verhaal bevestigen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:15 schreef gelly het volgende:
[..]
Het is iig goed om te lezen dat je van mening bent dat rechters onfeilbaar zijn.
Iets zegt me dat de achtergrond van het slachtoffer een beetje meespeelt in je oordeel.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ook dat beweer ik nergens, maar in dit geval zijn er veel meer factoren die het verhaal bevestigen.
Fijn dat jij dat denktquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de achtergrond van het slachtoffer een beetje meespeelt in je oordeel.
Nee. Maar kennelijk is het te veel moeite voor je om je in te lezen en ga je je afreageren op degene die je daar op wijst. Jammer wel..quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Was jij geen geflipte kattenvrouw?
Nee. Geen voorbedachte rade.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:16 schreef quirigua het volgende:
[..]
Mis. Het juiste antwoord is : die schiet-agent is, nadat gebleken is dat hij raak geschoiten heeft, een moordenaar.
Niks. Ik zie je in een volgend topic wel weer schuimbekken over (s)linkse rechters en een failliete rechtstaat.quote:
Het gaat mij dan ook meer om de feiten van handeling dan de nationaliteit van het slachtoffer.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. Maar kennelijk is het te veel moeite voor je om je in te lezen en ga je je afreageren op degene die je daar op wijst. Jammer wel..
Als je je ingelezen had wist je iig op zijn minst dat het hier GEEN Marokkaan betrof.
Ites zegt me dat je de uitspraak niet hebt gelezen.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:17 schreef gelly het volgende:
[..]
Iets zegt me dat de achtergrond van het slachtoffer een beetje meespeelt in je oordeel.
Hij zat vast voor inbraken en was al eens verdacht van moord, maar in het kader van 'laten we eens lief doen, misschien helpt het', mocht Rishi zijn resterende gevangenistijd in een woongroep doorbrengen, alwaar hij zich op de bewuste dag niet meldde, hij had een straatverbod en had dus nooit op dat station mogen zijn. Dat negeerde Rishi en hij verbleef lange tijd op dat station, niet om te reizen in ieder geval.quote:Op dinsdag 24 december 2013 12:07 schreef HeatWave het volgende:
Waarom werd hij eigenlijk gezocht? Dat is mij nog nooit overkomen...
Prima hoor, en ik jou het wel weer opnemend voor elk stuk tuig dat er ooit op de aarde heeft rondgelopenquote:Op dinsdag 24 december 2013 12:19 schreef gelly het volgende:
[..]
Niks. Ik zie je in een volgend topic wel weer schuimbekken over (s)linkse rechters en een failliete rechtstaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |