Mooi zo.quote:Agent die Rishi doodschoot vrijgesproken
De agent die vorig jaar de 17-jarige Rishi Chandrikasing op station Hollands Spoor doodschoot is vrijgesproken van moord en van doodslag.
De agent probeerde zo gecontroleerd mogelijk op het bovenbeen te schieten, concludeerde de rechter. Maar er was stress bij de agent en het gedrag van Rishi, die wegrende, was ook onverwacht. De kans op een fout schot was aanmerkelijk, maar de agent heeft dat risico niet willens en wetens genomen.
De rechter noemde het toevoegen van de beschuldiging van 'moord' aan tenlastelegging een paar dagen voor zitting 'ongelukkig' en 'nodeloos grievend' voor de agent. Er is geen enkel bewijs voor dat de agent opzettelijk Rishi wilde doodschieten, zei de rechter.
Niet aanwezig
De agent was zelf niet aanwezig in de rechtbank. Wel waren er veel belangstellenden. Ook de moeder van Rishi was aanwezig, met een grote foto van haar zoon. Zij was hevig geëmotioneerd, zo schrijven bij de zitting aanwezige twitteraars.
Het Openbaar Ministerie (OM) eiste ontslag van iedere rechtsvervolging. De aanklager kwam twee weken geleden tot de conclusie dat de agent terecht aanhoudingsvuur gebruikte. Volgens het OM staat doodslag vast. Maar vanwege de omstandigheden waaronder de agent moest handelen, zou hij geen straf moeten krijgen, aldus de aanklager.
Bedreiging
De agent was samen met twee collega's afgekomen op de melding van een bedreiging door een vuurwapengevaarlijke verdachte. Een Engelsman had die melding gedaan. Rishi zou hem hebben gezegd dat hij een wapen had.
Eenmaal op het station zagen de agenten Rishi, die werd gemaand stil te blijven staan en zijn handen te laten zien. Rishi zette het op een lopen en greep naar een jas- of broekzak. 'Volkomen onverwacht gedrag', aldus de rechtbank.
De betrokken politieman nam binnen één seconde het besluit zijn wapen te trekken en probeerde, terwijl hij achter Rishi aan liep, hem in zijn bovenbenen te raken. Hij raakte Rishi in de hals. De jongen overleed later in een ziekenhuis. Volgens de rechtbank had de agent geen andere mogelijkheid Rishi aan te houden dan op hem te schieten.
Bron: AD
Misschien krijg je ook wel vrijspraak als je een agent doodschiet, gewoon zeggen dat je in zijn been wilde schieten maar hij rende weg.quote:
Jazeker.quote:
Dan gaan ze die ook oppakken. En als die niet luisteren, krijgen we misschien weer zo'n zaak...quote:Op maandag 23 december 2013 14:52 schreef trovey het volgende:
Ik ben alleen wel bang dat die familie nu stennis gaat maken.
Ik denk eerder aan de agent en zijn familie en hun veiligheid, je weet nooit wat die lui gaan doen.quote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef rival het volgende:
[..]
Dan gaan ze die ook oppakken. En als die niet luisteren, krijgen we misschien weer zo'n zaak...
Waarschijnlijk schuiven ze aan in een talkshow.quote:Op maandag 23 december 2013 14:54 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik denk eerder aan de agent en zijn familie en hun veiligheid, je weet nooit wat die lui gaan doen.
Hier ben ik heel blij mee, het OM krijgt dit even hard terug. Ik vond het belachelijk dat dit ten laste werd gelegd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:48 schreef Woestijnvos het volgende:
De rechter noemde het toevoegen van de beschuldiging van 'moord' aan tenlastelegging een paar dagen voor zitting 'ongelukkig' en 'nodeloos grievend' voor de agent. Er is geen enkel bewijs voor dat de agent opzettelijk Rishi wilde doodschieten, zei de rechter.
Zijn anders zat mensen die dat de hele tijd al roepen. En terecht.quote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Oud_student het volgende:
Dit is alleen maar een issue geworden omdat het om een allochtoon ging, anders had men gezegd: eigen schuld, moet je je maar niet zo verdacht gedragen.
Interpunctie, bro.quote:Op maandag 23 december 2013 14:56 schreef RAVW het volgende:
te recht ...
want die Rishi had ook daar helemaal niet mogen zijn want die zat nog voor iets vast maar mocht met verlof als hij snachts maar thuis zal wezen en dat was ook het tijdstip dat hij daar rond liep
En niet te vergeten Rishi was geen lieverdje het was een 'bekende van de politie'
tot dat er net zo als in de VS trigger happy lui gaan rond lopen en alles maar afknallen wat hun niet aanstaatquote:Op maandag 23 december 2013 15:00 schreef Shreyas het volgende:
Terecht
En de politie dient vaker hard op te treden, geen halfzachte aanpak meer. Wie niet doet wat de agenten zeggen, wie wegrent, fysiek tegenstribbelt of ander geweld gebruikt loopt het risico neergeschoten te worden. Hopelijk is dat bij iedere burger, kleine overtreder, straatschooier, middelgrote misdadiger, tot grote crimineel bekend nu.
Het OM legde dit niet ten laste toch?quote:Op maandag 23 december 2013 14:56 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hier ben ik heel blij mee, het OM krijgt dit even hard terug. Ik vond het belachelijk dat dit ten laste werd gelegd.
Leven we hier in de VS? Nee dus.quote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
tot dat er net zo als in de VS trigger happy lui gaan rond lopen en alles maar afknallen wat hun niet aanstaat
En als dna zo iemand dan bij een familie lid van jou even voor de grap een kogel door het hoofd jaagt om dat die persoon dacht dta hij of zij weg wilde rennen
er zijn in de VS gevallen bekent dat iemand gewoon een mobile telefoon wilde pakken om te bellen dat hij aan gehouden was en daarbij even doorzeeft werd door kogels ..
omdat de agenten dachten dat ze een wapen pakte.
De kans dat de betreffende persoon een wapen draagt daar is ook stukken groter natuurlijkquote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
tot dat er net zo als in de VS trigger happy lui gaan rond lopen en alles maar afknallen wat hun niet aanstaat
En als dna zo iemand dan bij een familie lid van jou even voor de grap een kogel door het hoofd jaagt om dat die persoon dacht dta hij of zij weg wilde rennen
er zijn in de VS gevallen bekent dat iemand gewoon een mobile telefoon wilde pakken om te bellen dat hij aan gehouden was en daarbij even doorzeeft werd door kogels ..
Wel dus.quote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het OM legde dit niet ten laste toch?
Is ook lekker handig om in je zakken te graaien als je aangehouden wordtquote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Op verzoek van de advocaat van die familie toch? Denk dat het OM ook wel wist dat het soeieso kansloos was, maar hiermee waren ze van het gezeik afquote:
nee maar het moet ook niet die kant uit gaanquote:Op maandag 23 december 2013 15:05 schreef bas-beest het volgende:
[..]
Leven we hier in de VS? Nee dus.
Het gedoe maakt het toch al erg genoeg voor die agent.quote:Op maandag 23 december 2013 15:07 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee maar het moet ook niet die kant uit gaan
Maar ik zie wel een stijgende lijn waarbij er door politie op burgers geschoten wordt
En dat kan natuurlijk ook de andere kant op gaan dat de burgers straks terug gaan schieten en dan zijn de gevolgen hier nog niet te over zien
daarom is het goed dat gewoon van geval tot geval bekeken word door de rechter ..
en je er niet blind van uit mag gaan dat de agent toch zijn werk doet
Dan nog hebben ze het wel ten laste gelegd wat belachelijk is, je hoeft toch niet te doen wat één of ander advocaat wil.quote:Op maandag 23 december 2013 15:07 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Op verzoek van de advocaat van die familie toch? Denk dat het OM ook wel wist dat het soeieso kansloos was, maar hiermee waren ze van het gezeik af
http://www.telegraph.co.u(...)e-inquest-hears.htmlquote:Op maandag 23 december 2013 15:06 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Is ook lekker handig om in je zakken te graaien als je aangehouden wordt
wUt?quote:Op maandag 23 december 2013 15:07 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Op verzoek van de advocaat van die familie toch? Denk dat het OM ook wel wist dat het soeieso kansloos was, maar hiermee waren ze van het gezeik af
Blijkbaar zie je het verkeerd.quote:Op maandag 23 december 2013 15:11 schreef Printerkabel het volgende:
Slechte zaak die agent heeft die gozer gewoon vermoord.
Dat wordt juist de hele tijd gezegd.quote:Op maandag 23 december 2013 14:53 schreef Oud_student het volgende:
Dit is alleen maar een issue geworden omdat het om een allochtoon ging, anders had men gezegd: eigen schuld, moet je je maar niet zo verdacht gedragen.
Omdat de vrienden van Rishi net zulke schatjes zijn als die Rishi zelf en de agent en zijn familie bedreigd hebben.quote:
Hoezo een flinke? Een e ipv een w? Zitten naast elkaarquote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef Deetch het volgende:
[..]
en een flinke ooklinkje
OT: Krijgt die agent wel een hernieuwde schietinstructie?
Er was een melding dat Rishi gewapend was, de agent ging er dus vanuit dat het zo was al bleek het niet te kloppen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Belachelijke uitspraak weer van de Rechter.
• De agent dacht dat Rishi gewapend was, wat niet zo bleek te zijn geweest.
• De agent rende terwijl hij schoot, ondanks dat men vanuit stilstand dient te schieten, of minimaal één voet op de grond.
• De agent wilde in de benen schieten, maar raakte de jongen dodelijk.
Dus als een agent denkt dat je gewapend bent, mag hij al rennend als een gek op burgers gaan schieten tot de burger dood neervalt, en wettelijk volgens de Rechtbank mag dat![]()
![]()
Als ik dus over straat ren, en een agent denkt dat ik weleens gewapend kan zijn, dan kan ik gewoon worden doodgeschoten terwijl ik alleen maar over straat ren?
Wat belachelijk, wat een aggenebbis land is Nederland, de Politie mag gewoon iedereen doodschieten die ze willen, volledig immuun en onschendbaar want de Rechter houd een Staats ambtenaar altijd een hand boven het hoofd.
En zelfs al is een Staats ambtenaar feitelijk schuldig, de eigen voorkeuren naar eigen wens en inzicht van de Rechter spreekt hem vrij in tegenstelling tot de wet.
(Aggenebbis Aggenebbis (aggenebbish, achenebbisj): waardeloos, slechte kwaliteit
Bron; Plat Amsterdams Woordenboek, KLIK HIER?
Hoi broertje van Rishiquote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
• De agent rende terwijl hij schoot, ondanks dat men vanuit stilstand dient te schieten, of minimaal één voet op de grond.
Dus als een agent denkt dat je gewapend bent, mag hij al rennend als een gek op burgers gaan schieten tot de burger dood neervalt, en wettelijk volgens de Rechtbank mag dat![]()
![]()
Als ik dus over straat ren, en een agent denkt dat ik weleens gewapend kan zijn, dan kan ik gewoon worden doodgeschoten terwijl ik alleen maar over straat ren?
Wat belachelijk, wat een aggenebbis land is Nederland, de Politie mag gewoon iedereen doodschieten die ze willen, volledig immuun en onschendbaar want de Rechter houd een Staats ambtenaar altijd een hand boven het hoofd.
En zelfs al is een Staats ambtenaar feitelijk schuldig, de eigen voorkeuren naar eigen wens en inzicht van de Rechter spreekt hem vrij in tegenstelling tot de wet.
(Aggenebbis Aggenebbis (aggenebbish, achenebbisj): waardeloos, slechte kwaliteit
Precies, dus feitelijk was hij ongewapend, maar men dacht van niet.quote:Op maandag 23 december 2013 15:24 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er was een melding dat Rishi gewapend was, de agent ging er dus vanuit dat het zo was al bleek het niet te kloppen.
Het gebruik van het vuurwapen is toegestaan om een persoon aan te houden die zich aan zijn aanhouding, voorgeleiding of andere rechtmatige vrijheidsbeneming tracht te onttrekken of heeft onttrokken, en die wordt verdacht van, of veroordeeld is, wegens het plegen van een misdrijf:quote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
![]()
Lekker in je eigen straatje aan het shoppen piem?quote:Op maandag 23 december 2013 15:20 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
![]()
Weet je niets anders te verzinnen dan een belachelijke opmerking die kant noch wal raakt, noch inhoud heeft?quote:
Nee maar de agent mag er wel vanuit gaan dat je gewapend bent in zo'n geval. Het is dus van belang dat je luistert als een agent instructies geeft.quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Dus een denkbeeldig wapen is een wapen?
Dat verzin je toch niet?quote:Op maandag 23 december 2013 15:22 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Omdat de vrienden van Rishi net zulke schatjes zijn als die Rishi zelf en de agent en zijn familie bedreigd hebben.
Het ene uiterste is laten wegrennen, het andere uiterste is iemand doodschieten.quote:Op maandag 23 december 2013 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker in je eigen straatje aan het shoppen piem?
Rishi was bekend bij de politie, niet omdat 'ie er een sollicitatie had lopen. Hij was buiten op een moment waarop hij dat eigenlijk niet had mogen zijn. Hij negeerde verordeningen van de politie, sterker nog, hij rende weg. Greep naar z'n zak op het moment dat hem opgedragen werd de handen in de lucht te steken. Agent heeft gehandeld naar wat hem het veiligst leek en helaas, tja.. kwam de kogel verkeerd.
Of moet je iemand maar lekker laten wegrennen als er een melding van een vuurwapen is geweest? Dan was het zeker wéér niet goed
1. We leven niet in de VSquote:Op maandag 23 december 2013 15:04 schreef RAVW het volgende:
[..]
Ah, een echt familielid van Rishiquote:Op maandag 23 december 2013 15:26 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Weet je niets anders te verzinnen dan een belachelijke opmerking die kant noch wal raakt, noch inhoud heeft?
Zielig ben je zeg
Nee sukkel. Maar als een agent met getrokken wapen zegt dat je iets moet doen en je gaat vervolgens in je jas/broek graaien kun je een kogel verwachten ja.quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Precies, dus feitelijk was hij ongewapend, maar men dacht van niet.
Dus een denkbeeldig wapen is een wapen?![]()
Zie ook de edit van mijn eerdere post
maar het leest wel heel gaarquote:Op maandag 23 december 2013 15:23 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hoezo een flinke? Een e ipv een w? Zitten naast elkaar
Ik ben famillie van mijn ouders en zus, en kan je vertellen dat ik helemaal niets met die Rishi van doen heb. Mongoolquote:
Ah, al net zo'n parel voor de samenleving als Rishiquote:Op maandag 23 december 2013 15:29 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Ik ben famillie van mijn ouders en zus, en kan je vertellen dat ik helemaal niets met die Rishi van doen heb. Mongool
Oke, nog een keer. Ga jij rustig achter iemand aanrennen met je collega's als je weet dat deze jongeman misschien wel eens een vuurwapen kan hebben, en ook nog eens alle verordeningen negeert? Alsof de desbetreffende agent de intentie had om Rishi te doden. Nee dus. Was hij fout door rennend te schieten? Eigenlijk wel. Is dat jammer? Absoluut niet. Ga er zelf maar eens aan staan als politieagent.quote:Op maandag 23 december 2013 15:28 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Het ene uiterste is laten wegrennen, het andere uiterste is iemand doodschieten.
Daar tussenin kan je iemand ook achtervolgen en met assistentie collega agenten aanhouden.
Of is jouw wereld zwart/wit, en tussen doodschieten of niets doen bestaat er niets
Rishi niet zoveel meer hoor. Hoogstens furtilizer.quote:Op maandag 23 december 2013 15:30 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ah, al net zo'n parel voor de samenleving als Rishi
Wat slecht dit. Wil je nog ff de laatste dagen de troll-troffee binnen slepen?quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Helemaal niet, ik ben gewoon feitelijk.quote:Op maandag 23 december 2013 15:37 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wat slecht dit. Wil je nog ff de laatste dagen de troll-troffee binnen slepen?
Hij heeft toch bewezen dat hij raak kan schietenquote:Op maandag 23 december 2013 14:55 schreef Oud_student het volgende:
En de agent moet natuurlijk wel goed getest worden of ie wel goed met een wapen om kan gaan, anders ruilen voor een gummieknuppel
Ik wens jou en je vrienden/familie veel sterkte. Heinig an met de dreigementen richting politie agent.quote:
quote:Op maandag 23 december 2013 15:46 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
[..]
Hij heeft toch bewezen dat hij raak kan schieten
Nee, appeltje eitje want geen schuld.quote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]![]()
Hij mikt op benen, en daar ga je niet dood aan.
Dus hij heeft gemist, en daarom die jongen gedoodDat is juist de hete soep
Ook als je in je been geschoten wordt kan je daaraan overlijden.quote:Op maandag 23 december 2013 15:47 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]![]()
Hij mikt op benen, en daar ga je niet dood aan.
Dus hij heeft gemist, en daarom die jongen gedoodDat is juist de hete soep
Hij is sowieso vanachter beschoten, dus hij deed al rennend zijn handen in z'n zakken? Terwijl hij de agenten dus sowieso niet zag? Of deed hij voor het rennen zijn handen in z'n zakken?quote:Op maandag 23 december 2013 15:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lekker in je eigen straatje aan het shoppen piem?
Rishi was bekend bij de politie, niet omdat 'ie er een sollicitatie had lopen. Hij was buiten op een moment waarop hij dat eigenlijk niet had mogen zijn. Hij negeerde verordeningen van de politie, sterker nog, hij rende weg. Greep naar z'n zak op het moment dat hem opgedragen werd de handen in de lucht te steken. Agent heeft gehandeld naar wat hem het veiligst leek en helaas, tja.. kwam de kogel verkeerd.
Of moet je iemand maar lekker laten wegrennen als er een melding van een vuurwapen is geweest? Dan was het zeker wéér niet goed
Komt er nog 1 aandruppelenquote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef Gyp het volgende:
De agent wilde hem in het bovenbeen schieten, maar raakte hem in de hals? Ik mag toch hopen dat deze agent uit zijn functie is ontheven.
Dat vind ik ook zeer apart, maar ik heb geen verstand van schieten, dus ja.quote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef Gyp het volgende:
De agent wilde hem in het bovenbeen schieten, maar raakte hem in de hals? Ik mag toch hopen dat deze agent uit zijn functie is ontheven.
Dit soort conclusies slaan nergens op.quote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef Gyp het volgende:
Omdat zolderkamerheld het beter had gedaan?quote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef Gyp het volgende:
quote:Op maandag 23 december 2013 15:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het verbaast mij dat deze agent geen waarschuwingsschot had gelost of heb ik wat gemist?
quote:Op maandag 23 december 2013 15:50 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Als je gewoon luistert naar de politie en niet wegrent is er niks aan de hand.
Einde discussie.
Van een agent mag je enigszins expertise op het gebied van vuurwapens verwachten. Dat heeft deze agent duidelijk niet.quote:
Hij was zo in paniek van het wegrennen van Rishi dat hij hem meteen in z'n nek schoot. Kan gebeuren.quote:Op maandag 23 december 2013 15:52 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Het verbaast mij dat deze agent geen waarschuwingsschot had gelost of heb ik wat gemist?
Mooi man.quote:Op maandag 23 december 2013 15:54 schreef Gyp het volgende:
[..]
Van een agent mag je enigszins expertise op het gebied van vuurwapens verwachten. Dat heeft deze agent duidelijk niet.
Ik verwacht sowieso niet bijster veel van politieagenten, met mbo niveau kun je al politieagent worden. Zegt toch al iets?quote:Op maandag 23 december 2013 15:54 schreef Gyp het volgende:
[..]
Van een agent mag je enigszins expertise op het gebied van vuurwapens verwachten. Dat heeft deze agent duidelijk niet.
Wat dan?quote:Op maandag 23 december 2013 15:55 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso niet bijster veel van politieagenten, met mbo niveau kun je al politieagent worden. Zegt toch al iets?
quote:Wanneer mag de politie schieten?
De politie is bevoegd om geweld te gebruiken om haar taak, de handhaving van de rechtsorde, uit te voeren. Het gebruikte geweld moet altijd in verhouding staan tot de situatie en het misdrijf. Dit wordt ook wel ‘proportioneel en subsidiair’ genoemd. Tijdens een gevaarlijke situatie probeert de politie te de-escaleren. Eerst gebruikt de agent zijn stem om de verdachte te vorderen iets te doen of juist niet te doen. Als dit niet lukt, schaalt hij of zij op naar het gebruik van wapens; bijvoorbeeld pepperspray, de wapenstok of inzet van de politiehond. Pas op het laatste moment pakt de agent zijn vuurwapen. Hij kan een waarschuwingsschot lossen. Wanneer er sprake is van noodweer heeft een agent vaak geen tijd om te de-escaleren. Hij is dan bevoegd om gelijk te schieten. Een agent mag ook schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt. In die situaties heeft de agent geleerd op de benen van de verdachte te richten. Wanneer er sprake van noodweer is, mag de agent op de romp van de verdachte schieten.
Bron: Politie.nl
Ik weet de chronologische volgorde niet. Wel weet ik dat het omstandigheden zijn waarin je echt op een seconde je keuze moet gaat maken. Als meneer Rishi wél een wapen bij zich had gehad was het natuurlijk ook weer niet goed geweest. ''WAAROM SCHIET DE PLIESIE NOOIT''quote:Op maandag 23 december 2013 15:49 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Hij is sowieso vanachter beschoten, dus hij deed al rennend zijn handen in z'n zakken? Terwijl hij de agenten dus sowieso niet zag? Of deed hij voor het rennen zijn handen in z'n zakken?
Jij kunt dus agent worden. Leuk vooruitzicht.quote:Op maandag 23 december 2013 15:57 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Dat je met mbo niveau al politieagent kunt worden. Er lopen best wat dombo's tussen.
Dus? mbo'ers zijn per definitie niet in staat een weloverwogen keuze te maken? Wist je dat je als surveillant geeneens een vuurwapen draagt? Da's mbo 2 niveau. Zal jij vast wel onder de noemer ''dom'' plaatsen.quote:Op maandag 23 december 2013 15:57 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Dat je met mbo niveau al politieagent kunt worden. Er lopen best wat dombo's tussen.
Het overgrote deel van Nederland heeft maar mbo.quote:Op maandag 23 december 2013 15:57 schreef Laura.b het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 december 2013 15:58 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij kunt dus agent worden. Leuk vooruitzicht.
Schieten in het echt is wel even (heel) wat anders dan je op de tv ziet / je van te voren denkt.quote:Op maandag 23 december 2013 15:54 schreef Gyp het volgende:
[..]
Oké, toch vind ik het verhaal van de handen in z'n zakken niet echt kloppen met het feit dat hij vanachter is beschoten terwijl hij wegrende. Je kunt toch moeilijk met je handen in je zakken rennen? En waarom zou hij dat doen? Of het moet daarvoor al zijn gebeurt, maar dat klopt weer niet, want hij is al rennend beschoten.quote:Op maandag 23 december 2013 15:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik weet de chronologische volgorde niet. Wel weet ik dat het omstandigheden zijn waarin je echt op een seconde je keuze moet gaat maken. Als meneer Rishi wél een wapen bij zich had gehad was het natuurlijk ook weer niet goed geweest. ''WAAROM SCHIET DE PLIESIE NOOIT''
En de mensen die hier zeggen dat ze niet snappen dat rishi in de nek ipv z'n been geschoten is hebben zelf nooit een vuurwapen afgevuurd, anders zouden ze weten dat het kolder is. Een bewegend doelwit raken is al lastig, laat staan als je zelf ook rent. Het is geen call of duty ofzo.
Maar wel een zure mening en neerkijken op MBO?quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Laura.b het volgende:
Ik snap inderdaad niet dat je iemand in z'n nek schiet terwijl je z'n bovenbeen wil raken, maar goed, ik heb nog nooit een vuurwapen afgevuurd en ik doe ook niet aan games.
;-)quote:Op maandag 23 december 2013 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Maar wel een zure mening en neerkijken op MBO?
Hahaha...
Sowieso, neerkijken op mensen om hun genoten studiequote:Op maandag 23 december 2013 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahaha...
quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Oké, toch vind ik het verhaal van de handen in z'n zakken niet echt kloppen met het feit dat hij vanachter is beschoten terwijl hij wegrende. Je kunt toch moeilijk met je handen in je zakken rennen? En waarom zou hij dat doen? Of het moet daarvoor al zijn gebeurt, maar dat klopt weer niet, want hij is al rennend beschoten.
Ik snap inderdaad niet dat je iemand in z'n nek schiet terwijl je z'n bovenbeen wil raken, maar goed, ik heb nog nooit een vuurwapen afgevuurd en ik doe ook niet aan games.
Ik kan je vertellen dat het bijzonder lastig is om een bewegend doelwit te raken. Ik vind wel dat de agent in kwestie niet rennend had moeten schieten, da's echter een keuze geweest waarvan hij niet echt had kunnen voorzien dat deze slecht uit zou pakken. Da's dan ook het betoog van de rechter.quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Oké, toch vind ik het verhaal van de handen in z'n zakken niet echt kloppen met het feit dat hij vanachter is beschoten terwijl hij wegrende. Je kunt toch moeilijk met je handen in je zakken rennen? En waarom zou hij dat doen? Of het moet daarvoor al zijn gebeurt, maar dat klopt weer niet, want hij is al rennend beschoten.
In enkele seconden de beste beslissing(en) nemen en accuraat willen / kunnen handelen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Nee hoor, vast wel, maar niet alle politieagenten. Ik weet dat sommige politieagenten best heel erg dom zijn, ja.quote:Op maandag 23 december 2013 15:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dus? mbo'ers zijn per definitie niet in staat een weloverwogen keuze te maken? Wist je dat je als surveillant geeneens een vuurwapen draagt? Da's mbo 2 niveau. Zal jij vast wel onder de noemer ''dom'' plaatsen.
Erg typerend ja.quote:Op maandag 23 december 2013 16:01 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hahaha...
We hebben hier over een agent die vuurwapentraining heeft gehad en in staat moet zijn om normaal te kunnen functioneren onder stress. Het lijkt mij dan dat deze agent niet geschikt is. Kantoorwerk is wellicht meer zijn ding.quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Schieten in het echt is wel even (heel) wat anders dan je op de tv ziet / je van te voren denkt.
Uit ervaring zeg ik dat.
De eerste keer schrok ik me rot hoe snel een wapen af kan gaan en hoe lang het duurt voordat je redelijk raak kunt schieten en je (een) wapen leert kennen.
Hij rende niet alleen weg, maar greep daarbij ook naar zijn middel/in zijn kleren ter hoogte van zijn middel. Na de eerdere melding dat hij daar met een vuurwapen rondsjouwt en mensen daarmee bedreigt is het niet zo raar dat de agenten dan denken de bevestiging te hebben dat hij inderdaad een vuurwapen heeft en aanhoudingsvuur gebruiken.quote:Op maandag 23 december 2013 15:25 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
[..]
Normaal en stress.quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Gyp het volgende:
[..]
We hebben hier over een agent die vuurwapentraining heeft gehad en in staat moet zijn om normaal te kunnen functioneren onder stress. Het lijkt mij dan dat deze agent niet geschikt is.
Met alle respect, maar als je het niet kan, moet je niet voor zo'n baan kiezen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:03 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
In enkele seconden de beste beslissing(en) nemen en accuraat willen / kunnen handelen.
Ga er maar aan staan.
Juist.quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Hij rende niet alleen weg, maar greep daarbij ook naar zijn middel/in zijn kleren ter hoogte van zijn middel. Na de eerdere melding dat hij daar met een vuurwapen rondsjouwt en mensen daarmee bedreigt is het niet zo raar dat de agenten dan denken de bevestiging te hebben dat hij inderdaad een vuurwapen heeft en aanhoudingsvuur gebruiken.
Nee, precies. Beter geven we alle coppers een jachtgeweer met een 8x scope erop inclusief bijbehorende training zodat ze altijd, alles, spot on raak schieten.quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Gyp het volgende:
[..]
We hebben hier over een agent die vuurwapentraining heeft gehad en in staat moet zijn om normaal te kunnen functioneren onder stress. Het lijkt mij dan dat deze agent niet geschikt is.
Jij hebt je rijbewijs gehaald (training)? Wel eens een ongelukje gehad?quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Gyp het volgende:
[..]
We hebben hier over een agent die vuurwapentraining heeft gehad en in staat moet zijn om normaal te kunnen functioneren onder stress. Het lijkt mij dan dat deze agent niet geschikt is. Kantoorwerk is wellicht meer zijn ding.
Waar blijkt dat precies uit?quote:Op maandag 23 december 2013 15:54 schreef Gyp het volgende:
[..]
Och jee.quote:Op maandag 23 december 2013 16:05 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je het niet kan, moet je niet voor zo'n baan kiezen.
Omdat de agent in beweging was terwijl hij schoot + het vuurwapen een opwaartse beweging maakt tijdens/na het vuren? En de training is (helaas) zeer minimaalquote:Op maandag 23 december 2013 15:52 schreef Laura.b het volgende:
Als die Rishi nou een lilliputter was geweest, dan had ik het nog wel kunnen plaatsen.
Dat geloof ik. Ik had al gelezen dat rennend schieten niet eens mag, dus dat vind ik ook al raar van zo'n agent.quote:Op maandag 23 december 2013 16:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan je vertellen dat het bijzonder lastig is om een bewegend doelwit te raken. Ik vind wel dat de agent in kwestie niet rennend had moeten schieten, da's echter een keuze geweest waarvan hij niet echt had kunnen voorzien dat deze slecht uit zou pakken. Da's dan ook het betoog van de rechter.
Ik heb geen idee. Volgens mij ging het iets in de richting van ''staan blijven, handen in de lucht'' waarop hij weggerend is. Ik was er niet bij,
Waaruit blijkt dat de agent niet geschikt is?quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Gyp het volgende:
[..]
Of boetes geven, of zo. Het is wel een hele grote fout.quote:Op maandag 23 december 2013 16:04 schreef Gyp het volgende:
[..]
We hebben hier over een agent die vuurwapentraining heeft gehad en in staat moet zijn om normaal te kunnen functioneren onder stress. Het lijkt mij dan dat deze agent niet geschikt is. Kantoorwerk is wellicht meer zijn ding.
Raar, is toch best een belangrijk iets.quote:Op maandag 23 december 2013 16:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
En de training is (helaas) zeer minimaal
Uit het feit dat hij zich niet aan de regels houdt en er daardoor iemand dood is.quote:Op maandag 23 december 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat de agent niet geschikt is?
Waarom niet, er is geen eis dat je altijd raak moet schieten. In mijn ogen heeft de agent het goed gedaan al had het beter gekund.quote:Op maandag 23 december 2013 16:05 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Met alle respect, maar als je het niet kan, moet je niet voor zo'n baan kiezen.
Je bent aan het stoken he?quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Uit het feit dat hij zich niet aan de regels houdt en er daardoor iemand dood is.
quote:Op maandag 23 december 2013 15:57 schreef IkeDubaku99 het volgende:
Ik vraag me af wat die betreffende agent nog heeft gedaan voor de fase dat hij die Rishi neerschoot. Schieten mag/doe je niet zomaar:
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257quote:De rechtbank heeft op basis van het dossier en het verhandelde ter terechtzitting de navolgende feiten vastgesteld.
Op 24 november 2012 rond 05.45 uur was Rishi [slachtoffer] (hierna: Rishi), aanwezig in de wachtruimte van spoor 3/4 van het station Hollands Spoor in Den Haag.3 Daar heeft hij een Engelsman aangesproken die op een bankje lag te slapen. Hij heeft naar de Engelsman geroepen: “Are you Dutch? You must be Dutch. Every one must be Dutch here. Fuck off. This place is only for Dutch people.” Rishi heeft vervolgens met zijn rechterhand in zijn jaszak gereikt. Hij zei toen: “I have a gun”. Hij greep in zijn linkerbinnenzak en zei: “Now I am going to show you the right way to get out”. De Engelsman heeft geen vuurwapen gezien. Rishi stond ongeveer een meter bij de Engelsman vandaan.
De Engelsman heeft daarop de wachtruimte verlaten en is op zoek gegaan naar beveiligingspersoneel. Omstreeks 06.03 uur heeft hij van zijn ontmoeting met Rishi verslag gedaan aan beveiligingspersoneel van de NS.
Het beveiligingspersoneel van de NS heeft vervolgens de veiligheidscentrale van de NS ingelicht, waarop de veiligheidscentrale contact heeft opgenomen met de meldkamer spoorwegpolitie. Omdat er geen spoorwegpolitie aanwezig was in Den Haag, is vervolgens de meldkamer van de Politie Haaglanden geïnformeerd. De meldkamer gaf om ongeveer 6.10 uur de volgende melding uit: “Mag u gaan naar station Hollands Spoor. In de centrale hal staat NS met een man en de man is bedreigd door een andere man en die zou ook een vuurwapen hebben… die andere man dus….die zit dan in de wachtruimte van spoor 3/4…en die man heeft dan een witte jas, meer is niet bekend.”
Naar aanleiding van deze melding is verdachte tezamen met twee collega politieambtenaren (hierna: RR002 en RR003) ter plaatse gegaan. RR002 was in burger gekleed. Zij arriveren als eerste politieambtenaren op het station Hollands Spoor. Als zij bovenaan de trap van spoor 3/4 aankomen spreken zij nog kort met de beveiliger van de NS die de melding van de Engelsman had doorgekregen. Hij wijst de plek aan waar de man in de witte jas staat die het vuurwapen zou hebben, op de rand van het perron bij spoor 4. De drie politieambtenaren bespreken kort dat zij een vuurlijn zullen opzetten, zodra zij deze hen onbekende man – naar later bleek: Rishi – in beeld krijgen. Vervolgens lopen zij alle drie met het pistool gericht op hem af in een zogenaamde V-opstelling. Verdachte heeft geroepen: “politie, “je bent aangehouden, blijf staan, laat je handen zien, bij elke verdachte beweging wordt geschoten”. Rishi en twee andere op het perron aanwezige personen draaien op hetzelfde moment hun hoofd om in de richting van de politieambtenaren. Rishi staat op het eerste moment van aanroepen met zijn linkerschouder in de richting van de politieambtenaren. Vervolgens draait hij zich linksom en staat dan kort met zijn lichaam in de richting van de politie. Dan draait hij zich rechtsom en rent weg in de richting van de fietstunnel. Verdachte, RR002 en RR003 achtervolgen hem in versnelde pas/looppas. Tijdens het wegrennen kijkt Rishi op enig moment rechtsom naar de politieambtenaren en maakt een handbeweging naar zijn jas- of broekzak, waarna een zwart voorwerp in zijn hand zichtbaar wordt. Direct daarop lost verdachte een schot. Op het moment van schieten bedraagt de afstand tussen verdachte en Rishi ongeveer 16 meter. Rishi valt voorover op het perron. Rishi [slachtoffer] is kort daarna naar het ziekenhuis overgebracht en daar is hij om 8.35 uur overleden als gevolg van het schot dat hem in zijn hals had geraakt. Er is bij Rishi geen vuurwapen aangetroffen. Ook een ingezette speurhond heeft op het station geen wapen gevonden. Wel is naast het lichaam van Rishi diens Black Berry aangetroffen. Bij onderzoek aan het dienstwapen van verdachte zijn geen gebreken aan het licht gekomen Uitgebreid onderzoek heeft uitgewezen dat het dodelijke schot naar alle waarschijnlijkheid een rechtstreeks schot is geweest, geen zogeheten ricochetschot.
Zit ik net te lezen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
http://uitspraken.rechtsp(...):NL:RBDHA:2013:18257
Ze had bij het Ruben/Julian-topic een kloon aangemaakt om haar gelijk te halen en gaat hier door met het ventileren van haar doorgaans zeer goed gefundeerde mening.quote:
Uit het feit dat hij zich niet aan de regels kon houden houdt en er daardoor een relschopper die bewust teveel risico nam nu dood is.quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Uit het feit dat hij zich niet aan de regels houdt en er daardoor iemand dood is.
Welke regels?quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Klopt, maar hij heeft wel een fout gemaakt en ik vind dat echt niet kunnen. Het is niet niks. Kijk eens wat het gevolg is: er is iemand dood.quote:
Tis wat.quote:Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Klopt, maar hij heeft wel een fout gemaakt en ik vind dat echt niet kunnen. Het is niet niks. Kijk eens wat het gevolg is: er is iemand dood.
Hij heeft juist doortastend gehandeld.quote:Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Klopt, maar hij heeft wel een fout gemaakt en ik vind dat echt niet kunnen. Het is niet niks. Kijk eens wat het gevolg is: er is iemand dood.
Ik heb een kloon aangemaakt omdat ik niet meer in mijn vorige account kom, maar jij bent wel fucking dom, want je werd helemaal klem geluld door jezelf. Geniaal om te lezen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ze had bij het Ruben/Julian-topic een kloon aangemaakt om haar gelijk te halen en gaat hier door met het ventileren van haar doorgaans zeer goed gefundeerde mening.
Die fout heeft de dode gemaakt.quote:Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Jouw domme opmerkingen in dit topic spreken elkaar niet tegen gelukkig.quote:Op maandag 23 december 2013 16:15 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik heb een kloon aangemaakt omdat ik niet meer in mijn vorige account kom, maar jij bent wel fucking dom, want je werd helemaal klem geluld door jezelf. Geniaal om te lezen.
Had je dat ook gezegd als Rishi wel een wapen had? En er iemand mee kaput geschoten had?quote:Op maandag 23 december 2013 16:10 schreef Laura.b het volgende:
[..]
quote:Op maandag 23 december 2013 16:13 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik weet niet of het doortastend is. Het was in ieder geval beter geweest als die jongen niet was overleden en hij dus had geschoten op z'n been. Ik begrijp wel dat hij uit angst heeft geschoten, trouwens, maar toch: ik vind het niet kunnen. Ook dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden (rennend schieten terwijl het niet mag) vind ik niet kunnen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:15 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij heeft juist doortastend gehandeld.
quote:Op maandag 23 december 2013 15:55 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik verwacht sowieso niet bijster veel van politieagenten, met mbo niveau kun je al politieagent worden. Zegt toch al iets?
quote:Op maandag 23 december 2013 16:00 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Hij heeft ook op het been gericht.quote:Op maandag 23 december 2013 16:17 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik weet niet of het doortastend is. Het was in ieder geval beter geweest als die jongen niet was overleden en hij dus had geschoten op z'n been. Ik begrijp wel dat hij uit angst heeft geschoten, trouwens, maar toch: ik vind het niet kunnen. Ook dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden (rennend schieten terwijl het niet mag) vind ik niet kunnen.
Lees de uitspraak eensquote:Op maandag 23 december 2013 16:17 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik weet niet of het doortastend is. Het was in ieder geval beter geweest als die jongen niet was overleden en hij dus had geschoten op z'n been. Ik begrijp wel dat hij uit angst heeft geschoten, trouwens, maar toch: ik vind het niet kunnen. Ook dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden (rennend schieten terwijl het niet mag) vind ik niet kunnen.
Er is niet uit angst geschoten, er is geschoten uit (mogelijk) gevaar voor omstanders en omgeving. Ook stilstaand had de agent kunnen missen. Het zijn net mensen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:17 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Gezien de omstandigheden wel.quote:Op maandag 23 december 2013 16:17 schreef Laura.b het volgende:
[..]
Ik weet niet of het doortastend is. Het was in ieder geval beter geweest als die jongen niet was overleden en hij dus had geschoten op z'n been.
Hij kon gezien de omstandigheden niet veel anders. Maar hij had wat jou betreft dus een vuurwapengevaarlijk iemand moeten laten lopen?quote:Ik begrijp wel dat hij uit angst heeft geschoten, trouwens, maar toch: ik vind het niet kunnen. Ook dat hij zich niet aan de regels heeft gehouden (rennend schieten terwijl het niet mag) vind ik niet kunnen.
Dat begrijpen sommige mensen niet.quote:Op maandag 23 december 2013 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is niet uit angst geschoten, er is geschoten uit (mogelijk) gevaar voor omstanders en omgeving. Ook stilstaand had de agent kunnen missen. Het zijn net mensen.
Ja, vooral rennend gaan schieten met die omstanders. Daar wordt het een stuk veiliger vanquote:Op maandag 23 december 2013 16:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er is niet uit angst geschoten, er is geschoten uit (mogelijk) gevaar voor omstanders en omgeving. Ook stilstaand had de agent kunnen missen. Het zijn net mensen.
Meer toch inmiddels?quote:Op maandag 23 december 2013 16:22 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Ik doe wel aan games.
[ afbeelding ]
Lees de uitspraak en verzin geen fictieve verhaaltjes.quote:Op maandag 23 december 2013 16:24 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Goed, andere situatie, maar dezelfde gevolgen.
Je loopt over straat. Je gedraagt je onfatsoenlijk tegen een wildvreemde. Die wildvreemde is bang en ook boos. Uit woede, of schrik, belt diegene de Politie en hij vind jou zo een onguur type, hij verzint ter plekke zelf erbij dat jij een vuurwapen hebt.
Jijzelf loopt door, na het akkefietje dat je een wildvreemde een grote bek gaf, raar deed.
Er komt achter je rug een Politie-agent aanrennen, die roept "POLITIE, STA STIL OF IK SCHIET".
Het eerste wat ik zou doen, en ik denk vele met mij, is mijzelf omdraaien om te zien wie het roept en voor wie is het bedoeld.
Op het moment dat ik jij je omdraait puur als natuurlijke reactie, mag de rennende agent zonder waarschuwingsschoten jouw dood schieten.
Zolang de agent achteraf maar beweert op je benen te hebben gericht.
Maar feitelijk was er eigenlijk geen gevaar, hooguit een onbeleefde grote bek van de ene vreemdeling tegen een andere vreemdeling.
Maar omdat iemand zich omdraait mag de Politie diegene liquideren, dat mag wettelijk vanaf nu.
Te gek voor woorden, alleen maar omdat er gedachten zijn dat er sprake is van een vuurwapen, wat er feitelijk niet is. Maar de gedachte aan vuurwapens legaliseert doodslag en moord door de Politie.
Terwijl er ook maatregelen zou kunnen worden genomen en een mensenleven gespaard kan worden. Zoals meerdere agenten die tezamen een verdachte aanhouden, in plaats van één idioot met waanbeelden en een dienstpistool van de Politie.
Amen.
quote:Tussenconclusie 1
Verdachte en zijn collega’s mochten Rishi aanmerken als een vuurwapengevaarlijk persoon en waren bevoegd bij diens aanhouding indien nodig vuurwapengeweld te gebruiken.
Pleur eens op met dat duimzuigen.quote:Op maandag 23 december 2013 16:24 schreef P.S._Eudoniem het volgende:
Goed, andere situatie, maar dezelfde gevolgen.
Je loopt over straat. Je gedraagt je onfatsoenlijk tegen een wildvreemde. Die wildvreemde is bang en ook boos. Uit woede, of schrik, belt diegene de Politie en hij vind jou zo een onguur type, hij verzint ter plekke zelf erbij dat jij een vuurwapen hebt.
Jijzelf loopt door, na het akkefietje dat je een wildvreemde een grote bek gaf, raar deed.
Er komt achter je rug een Politie-agent aanrennen, die roept "POLITIE, STA STIL OF IK SCHIET".
Het eerste wat ik zou doen, en ik denk vele met mij, is mijzelf omdraaien om te zien wie het roept en voor wie is het bedoeld.
Op het moment dat ik jij je omdraait puur als natuurlijke reactie, mag de rennende agent zonder waarschuwingsschoten jouw dood schieten.
Zolang de agent achteraf maar beweert op je benen te hebben gericht.
Maar feitelijk was er eigenlijk geen gevaar, hooguit een onbeleefde grote bek van de ene vreemdeling tegen een andere vreemdeling.
Maar omdat iemand zich omdraait mag de Politie diegene liquideren, dat mag wettelijk vanaf nu.
Te gek voor woorden, alleen maar omdat er gedachten zijn dat er sprake is van een vuurwapen, wat er feitelijk niet is. Maar de gedachte aan vuurwapens legaliseert doodslag en moord door de Politie.
Terwijl er ook maatregelen zou kunnen worden genomen en een mensenleven gespaard kan worden. Zoals meerdere agenten die tezamen een verdachte aanhouden, in plaats van één idioot met waanbeelden en een dienstpistool van de Politie.
Amen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |