abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 27 december 2013 @ 11:39:48 #181
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134739993
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:11 schreef drexciya het volgende:
Het ergste van dit alles is dat je steeds meer kwijtbent, maar er steeds minder voor terugkrijgt.
Dat ben ik met je eens. De gemiddelde burger krijgt steeds minder waar voor zijn geld.

De lasten tov 1985 zijn overigens wel gedaald maar niet zo bijzonder veel (staat niet in proportie).
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 12:27:10 #182
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134741315
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
De lasten tov 1985 zijn overigens wel gedaald maar niet zo bijzonder veel (staat niet in proportie).
Dat is gewoon onwaar.
Carpe Libertatem
pi_134742698
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:11 schreef drexciya het volgende:

[..]

Dat is de kern van het probleem; helaas is de politiek te dom (of is het moedwillig?) om daar iets aan te doen. Het zou toch helemaal niet zo moeilijk moeten zijn om de vaste lasten en dergelijke flink te reduceren. Maar dan moet je in de roverheid gaan snijden en dat gaat niet plaatsvinden.

Ga maar eens rekenen hoeveel (indirecte) belasting en prijsverhogende effecten er vrijwel overal op van toepassing zijn:
- Energie, nu met extra windmolenheffing.
- Hogere BTW tarieven.
- Brandstof en auto in het algemeen.
- Ziektekosten.
- Woonlasten.

Het ergste van dit alles is dat je steeds meer kwijtbent, maar er steeds minder voor terugkrijgt.
Ik heb het een keer uitgerekend in een maand. 80% van wat ik toen heb uitgegeven in die maand ging naar den haag. Dat is inclusief de werkgeverskosten.
De overheid kan alleen via belastingverlaging de leefkosten verlagen, verder niet. Maar als de belastinginkomsten dalen dan moet dat op 1 of andere manier weer opgevuld worden of minder wordt uitgegeven. En vooral dat laatste vind men moeilijk blijkt uit de afgelopen 30 jaar.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_134743165
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 11:39 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. De gemiddelde burger krijgt steeds minder waar voor zijn geld.

Wat een onzin zeg, relatief gezien is de koopkracht nog altijd hoger dan jouw "gouden jaren" waar je altijd bij zwijmelt.

POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:35:06 #185
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134743453
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 12:27 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is gewoon onwaar.
Jawel, als percentage van inkomen zijn ze gedaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:36:32 #186
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134743501
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:27 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Wat een onzin zeg, relatief gezien is de koopkracht nog altijd hoger dan jouw "gouden jaren" waar je altijd bij zwijmelt.

[ afbeelding ]
Nog los van dat dit valse cijfers zijn, heeft het geen relatie met de post die je quote.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 13:37:25 #187
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134743529
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jawel, als percentage van inkomen zijn ze gedaald.
Percentage hoe? Het is absoluut en relatief nogal wat gestegen. Het enige wat je kan argumenteren is dat het bij de hogere groepen harder gestegen is. De rest is gewoon pure bullshit.
Carpe Libertatem
pi_134743590
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Zie ik hier nu goed dat de lagere inkomens er qua koopkracht veel harder op vooruit zijn gegaan dan de modale inkomens?
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:42:51 #189
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134743709
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Zie ik hier nu goed dat de lagere inkomens er qua koopkracht veel harder op vooruit zijn gegaan dan de modale inkomens?
Legio berichten die het tegendeel uitwijzen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134743812
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Legio berichten die het tegendeel uitwijzen.
Dit grafiekje van het CPB lijkt mij erg duidelijk.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 13:45:51 #191
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134743826
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:39 schreef justanick het volgende:

[..]

Ze gaan er minder hard op vooruit, relatief. Simpele wiskunde.
Carpe Libertatem
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:46:33 #192
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134743852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:45 schreef justanick het volgende:

[..]

Dit grafiekje van het CPB lijkt mij erg duidelijk.
Dan geloof jij het CPB (of een rechtse website).

Ik geloof dit:
POL / Kloof tussen arm en rijk sneller gegroeid dan gedacht

En ik geloof ook het CBS.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134743907
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik geloof dit:

Je begrijpt zelf toch (hoop ik) ook dat je nu appels met peren aan het vergelijken bent?
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 13:48:14 #194
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134743921
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:46 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik geloof dit:

Dat de kloof groter is wil niet zeggen dat de 'armen' het nu minder hebben.
Carpe Libertatem
pi_134744161
Wat ik me bij dat koopkracht plaatje afvraag is, waar dat nu eigenlijk op gebaseerd is. Want wanneer je, net zoals bij inflatiecijfers, allerlei dubieuze aannames maakt (goedkopere electronica als postief rekenen, voedsel naar verhouding minder sterk meerekenen en dergelijke), dan kun je er helemaal niets mee.

Sowieso is die cijferfetish erg irritant, omdat je over domme abstracte contructies aan het praten bent, zonder naar de realiteit, wat men echt ervaart, te kijken.
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:55:37 #196
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134744208
quote:
15s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:48 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat de kloof groter is wil niet zeggen dat de 'armen' het nu minder hebben.
Er staat toch echt dat het met 30% is gedaald.

Dit grafiekje komt trouwens niet direct van het CPB.

In het verleden heb ik een grafiekje gepost dat een daling van het minimumloon met tientallen procenten liet zien (direct van CPB rapport) maar helaas is dat nu gedelete van het internet.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 27 december 2013 @ 13:56:45 #197
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134744250
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:54 schreef drexciya het volgende:
Wat ik me bij dat koopkracht plaatje afvraag is, waar dat nu eigenlijk op gebaseerd is. Want wanneer je, net zoals bij inflatiecijfers, allerlei dubieuze aannames maakt (goedkopere electronica als postief rekenen, voedsel naar verhouding minder sterk meerekenen en dergelijke), dan kun je er helemaal niets mee.

Sowieso is die cijferfetish erg irritant, omdat je over domme abstracte contructies aan het praten bent, zonder naar de realiteit, wat men echt ervaart, te kijken.
Als het CBS iets doet, dan is het de inflatie voor de laagste inkomens chronisch onderschatten omdat die een heel ander bestedingspatroon hebben.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134744287
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het CPB-grafiekje begint in 1996, niet in 1977.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 13:59:06 #199
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134744339
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dit grafiekje komt trouwens niet direct van het CPB.

In het verleden heb ik een grafiekje gepost dat een daling van het minimumloon met tientallen procenten liet zien (direct van CPB rapport) maar helaas is dat nu gedelete van het internet.
Je snapt percentages wel toch?
Carpe Libertatem
pi_134744375
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 13:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als het CBS iets doet, dan is het de inflatie voor de laagste inkomens chronisch onderschatten omdat die een heel ander bestedingspatroon hebben.
Dat is 1 ding, maar een ander punt is dat je graag wilt zien wat er per categorie is gebeurd. Denk ana onderscheid tussen voedsel, kleding, energie en dergelijke. Door het op 1 hoop te gooien kun je bepaalde ongewenste ontwikkelingen onder het tapijt vegen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:03:43 #201
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134744515
Er is een Duits onderzoeksbureau dat dit stelselmatig bij houdt (gebaseerd op internationale cijfers). Volgens hun is Nederland het enige land waar het niet op vooruit is gegaan, m.u.v. Griekenland in het laatste jaar.
http://www.boeckler.de/pd(...)_2013_mldb_v1013.pdf

Niet verbazingwekkend, omdat Nederland ook het enige OESO land is waar de sociale uitgaven als % BBP niet zijn gestegen maar gedaald.
Deuger, Woke & Gutmensch
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 14:10:57 #202
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134744796
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:03 schreef Klopkoek het volgende:
Er is een Duits onderzoeksbureau dat dit stelselmatig bij houdt (gebaseerd op internationale cijfers). Volgens hun is Nederland het enige land waar het niet op vooruit is gegaan, m.u.v. Griekenland in het laatste jaar.
http://www.boeckler.de/pd(...)_2013_mldb_v1013.pdf

Niet verbazingwekkend, omdat Nederland ook het enige OESO land is waar de sociale uitgaven als % BBP niet zijn gestegen maar gedaald.
Stel je voor dat we met Griekenland ruilen?
Carpe Libertatem
pi_134745281
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dit gaat over huishoudens.
Vroeger was 1 huishouden 1 modaal inkomen 1 kostwinnaar.
Nu is 1 huishouden 1,5 modaal inkomen met 2 kostwinnaars.
We zijn dus meer gaan werken per huishouden, dus vandaar de stijging.

Dat 1verdiener modaal met gezin sinds 1996 5% is gestegen is dan ook uitzonderlijk laag vind je niet? Dat is 0,3% per jaar vooruitgang. Dat is volgens mij te danken aan het feit dat men nu minder kinderen heeft per huishouden.

Daarnaast is het aantal kinderen per huishouden gezakt, waardoor er meer geld overblijft.

Kijk je naar 1 inkomen dan is het reeel gezakt sinds de jaren 80.
modaal is 4% gezakt en het minimumloon meer dan 15% gezakt.
Zelf het scp heeft dit berekend (zie mijn link in deel 4 dacht ik). Daar is ook de gehele berekening te vinden, die ik hier niet weer ga posten.

Dit is ook precies wat je om je heen hoort dat men moeilijker kan rondkomen. Daarnaast was er vroeger geen internet en mobiele telefoon. Nu is dat standaard.

Mijn ouders hadden 5 kinderen, waaronder ik, en mijn vader werkte alleen en verdiende 1x modaal. Ik had niks te klagen en er was geld zat. Hoe zou je dat nu doen?

Men geeft de schuld van de prijsstijgingen aan de euro, maar eigenlijk is dit al sinds de jaren 90 aan de gang. Salarissen worden reeel verlaagd om de concurrentiepositie in NL op peil te houden en worden aangevuld met toeslagen. Niet voor niks krijgen gezinnen met 1x modaal nog toeslagen (kindgebonden budget, zorgtoeslag).
Dat reeele verlaging wordt geaccepteerd omdat er een gehele bevolkingsgroep bij is gekomen die is gaan werken. Hierdoor valt het minder op. Behalve als je alleenverdiener met gezin bent of als je alleen woont.

Als je dus weer met cijfers komt dat de koopkracht is gestegen, let dan op of het gaat over een huishouden of niet... Huishoudens zijn er inderdaad op vooruit gegaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door sjorsie1982 op 27-12-2013 14:42:15 ]
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 27 december 2013 @ 14:35:58 #204
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_134745806
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Stel je voor dat we met Griekenland ruilen?
Nee, natuurlijk niet. Waar slaat dit op?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_134745889
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik zou het best willen. Lage belasting omdat je toch niet betaald en mooi weer.
Je moet alleen wel ambtenaar zijn.
Ik sprak een tijdje geleden een griek in NL en hij zei dat de gemiddelde griek geld in overvloed heeft ivm de belastingontduikingen en afspraken met lokale overheden.
Op TV zie je alleen de arme grieken, een minderheid, hoewel deze wel groeit.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 14:39:38 #206
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134745958
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je stelt Griekenland als uitzondering, maar na even 2 seconden te kijken naar je cijfers is dat gewoon onzin.

Als je met cijfers komt doe het dan goed.
Carpe Libertatem
pi_134748219
Wat een hoop zure mensen hier toch, alle cijfers wijzen uit dat 't helemaal niet zo slecht gaat, maar dat is dan rechtse propaganda. Ook al zijn 't gewoon rauwe cijfers waar weinig mee te klooien valt, maar ok. :')
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † vrijdag 27 december 2013 @ 16:54:29 #208
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_134751203
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 15:45 schreef Voorschrift het volgende:
Wat een hoop zure mensen hier toch, alle cijfers wijzen uit dat 't helemaal niet zo slecht gaat, maar dat is dan rechtse propaganda. Ook al zijn 't gewoon rauwe cijfers waar weinig mee te klooien valt, maar ok. :')
Het gaat niet superbest. Ik denk ook niet dat dat het is argument wat gemaakt wordt.

Het gaat in percentage veel beter met iedereen, alleen sommigen willen een deel van de taart zonder er iets extra voor te doen. Dat willen rijk en arm en dat is het punt. Beetje onpunt, want allebei hebben nu meer.
Carpe Libertatem
pi_134751487
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 december 2013 16:54 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het gaat niet superbest. Ik denk ook niet dat dat het is argument wat gemaakt wordt.

Het gaat in percentage veel beter met iedereen, alleen sommigen willen een deel van de taart zonder er iets extra voor te doen. Dat willen rijk en arm en dat is het punt. Beetje onpunt, want allebei hebben nu meer.
Het feit dat je in dit landje voor absoluut noppes inzet gewoon huurtoeslag krijgt om te wonen, zorgtoeslag om zorg te kunnen krijgen, bijstand om kleren van te kopen en eten te kopen, en dan nog kan klagen over hoe slecht het allemaal is, is gewoon absurd.

Laat ze lekker oprotten naar andere landen als het niet bevalt, kijk hoe goed het "daar" is voor mensen die professionals zijn in het niksdoen.

De enige reden waarom of ik 't nog enigszins eens ben met deze verkapte levenshulp aan minder bedeelden is zodat ze mijn shit niet stelen, en ook niet op straat lopen te stinken.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_134751613
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 december 2013 14:37 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik zou het best willen. Lage belasting omdat je toch niet betaald en mooi weer.
Je moet alleen wel ambtenaar zijn.
Ik sprak een tijdje geleden een griek in NL en hij zei dat de gemiddelde griek geld in overvloed heeft ivm de belastingontduikingen en afspraken met lokale overheden.
Op TV zie je alleen de arme grieken, een minderheid, hoewel deze wel groeit.
lonen zijn 40% gedaald
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')