Jij neemt klakkeloos aan wat je kind zegt? Zeker in de situatie waarin ze verkeren en op die leeftijd? Ik zou eerst eens gaan navragen bij de persoon in kwestie wat er nu eigenlijk gebeurt is dan direct naar instanties te rennen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind het ook wel naar mishandeling ruiken. Ik zou hier ook aangifte van doen, of in elk geval melden, als mijn kind zoiets zou overkomen.
[..]
BRON: NRC
De politie heeft ook een onderzoek ingesteld, lees ik. En zouden hem gaan verhoren.quote:Op maandag 23 december 2013 11:27 schreef Tem het volgende:
[..]
Jij neemt klakkeloos aan wat je kind zegt? Zeker in de situatie waarin ze verkeren en op die leeftijd? Ik zou eerst eens gaan navragen bij de persoon in kwestie wat er nu eigenlijk gebeurt is dan direct naar instanties te rennen.
Deskundigen hebben destijds geconcludeerd dat mishandeling niet aan de orde was.quote:Op maandag 23 december 2013 11:22 schreef capricia het volgende:
[..]
Mwah. Ik vind het ook wel naar mishandeling ruiken. Ik zou hier ook aangifte van doen, of in elk geval melden, als mijn kind zoiets zou overkomen.
[..]
BRON: NRC
Standaard procedure.quote:Op maandag 23 december 2013 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
De politie heeft ook een onderzoek ingesteld, lees ik. En zouden hem gaan verhoren.
Dat geloof ik ook wel.quote:Op maandag 23 december 2013 11:29 schreef eight het volgende:
[..]
Deskundigen hebben destijds geconcludeerd dat mishandeling niet aan de orde was.
[..]
Standaard procedure.
Denk globaal dat de massa daar zo over denkt. Mede gevoed door alle stemmingmakerij van de Telegraaf tijdens de weken dat de jongens nog vermist waren. Is ook niet te bevatten dat een ouder zijn kinderen doodt. Jeroen Denis had dit uiteraard nooit mogen doen,echt de ultieme wanhoopsdaad. De "streken" en machtsspelletjes van moeder hebben hier zeker toe bijgedragen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
[..]
Meer het kamp van moeder Iris, oftewel mensen die vinden dat de familie van de vader geen recht van spreken heeft, omdat hij de kids heeft vermoord.
Ja, je kind onder de douche zetten is mishandeling? Mijn vader deed dat vroeger ook wel eens als ik driftig was. Ik kan dat geen mishandeling noemen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:28 schreef capricia het volgende:
[..]
De politie heeft ook een onderzoek ingesteld, lees ik. En zouden hem gaan verhoren.
Het douche-incident is trouwens wel al bevestigd door die vriendin.
En vergeet niet dat zijn eigen bedrijf ook zakelijk aan de grond zat.quote:Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Denk globaal dat de massa daar zo over denkt. Mede gevoed door alle stemmingmakerij van de Telegraaf tijdens de weken dat de jongens nog vermist waren. Is ook niet te bevatten dat een ouder zijn kinderen doodt. Jeroen Denis had dit uiteraard nooit mogen doen,echt de ultieme wanhoopsdaad. De "streken" en machtsspelletjes van moeder hebben hier zeker toe bijgedragen.
Het verhaal waarmee de jongens thuis kwamen was:quote:Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, je kind onder de douche zetten is mishandeling? Mijn vader deed dat vroeger ook wel eens als ik driftig was. Ik kan dat geen mishandeling noemen.
Ik vind het juist een hele goede methode als een kind driftig blijft.quote:Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, je kind onder de douche zetten is mishandeling? Mijn vader deed dat vroeger ook wel eens als ik driftig was. Ik kan dat geen mishandeling noemen.
Ik zou het ook serieus nemen maar tien keer nadenken en compleet zeker ervan willen zijn voordat ik naar zo'n instantie loop. Wat voor ellende je dan wel niet op de hals haalt.quote:Op maandag 23 december 2013 11:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Het verhaal waarmee de jongens thuis kwamen was:
"..geslagen, door elkaar geschud en met zijn kleren aan onder de koude douche gezet"
Ja, dat zou ik melden als ouder.
Sterker nog, als je het niet zou melden en er gebeurt later iets serieus (wat ook gebleken is) dan zou je dat die moeder kwalijk kunnen nemen.
Tegenwoordig is stevig vastpakken al mishandeling lijkt het wel. Ik zou er zalig voor passen om in deze tijd nog kinderen te krijgen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:31 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, want zoals mevrouw Kelder zegt dat het gegaan is, is het natuurlijk ook werkelijk gegaan.... de alwetende mevrouw Kelder, die van niets wist en die een halve dat onbereikbaar was terwijl haar "maatje" zichzelf verhangen had nadat hij z'n kinderen vermoord had.quote:Op maandag 23 december 2013 11:15 schreef Tem het volgende:
Die ouders van Iris hebben ook een zeer discutabele rol. Ook al zijn ze uiteraard gevoed door hun dochter zouden ze toch een meer rationele kijk erop moeten hebben ipv olie op het vuur te gooien door aangifte te gaan doen van mishandeling zonder helder bewijs.
Nee, dat stel ik niet.quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want zoals mevrouw Kelder zegt dat het gegaan is, is het natuurlijk ook werkelijk gegaan.... de alwetende mevrouw Kelder, die van niets wist en die een halve dat onbereikbaar was terwijl haar "maatje" zichzelf verhangen had nadat hij z'n kinderen vermoord had.
Dat haar visie minimaal net zo gekleurd was, terwijl ze eerst blind bleek te zijn, maakt kennelijk niet uit, hup nog even natrappen naar de moeder van Ruben en Julian, terwijl zij haar eerste kerst zonder kinderen heeft.
Werkelijk misselijkmakend.
Enkele dagen later is de begrafenis van Ruben en Julian. De familie van Jeroen is niet welkom.quote:Op maandag 23 december 2013 10:56 schreef Heroinjunk het volgende:
Heel erg bedankt! En als ik zo het verhaal lees, heeft deze moeder wel degelijk een hele grote rol in wat er gebeurd is. Ja, het is van een kant en het verhaal van haar kant kan heel anders zijn, maar de vader wordt daadwerkelijk al op achterstand gesteld. Alle adviezen etc. komen later bij hem dan bij de moeder. Dat zou niet mogen. Ook zou niet alles geweigerd moeten worden, zoals psychische onderzoeken. Vind het ook niet netjes van BJZ dat ze nooit meer iets aan de vriendin hebben laten horen. Onbegrijpelijk.
Idd. Ik heb echter geen idee hoe vaak ze nagedacht heeft.quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou het ook serieus nemen maar tien keer nadenken en compleet zeker ervan willen zijn voordat ik naar zo'n instantie loop. Wat voor ellende je dan wel niet op de hals haalt.
Onzin, je kunt gewoon corrigeren, maar idd zonder vormen van geweld. Dat is ook vaak de beste manier. Beetje gek gek wat je hier zegt, dan maar geen kinderen, omdat je ze geen tik mag geven of onder een (warme) douche kunt zetten?quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tegenwoordig is stevig vastpakken al mishandeling lijkt het wel. Ik zou er zalig voor passen om in deze tijd nog kinderen te krijgen.
Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, ouders mogen alleen nog op lieve, rustige toon tegen ze spreken en verder niks.... Alsof een kind zich dáár wat van aan trekt als hij over de rooie gaat ofzo.... Je bent als ouders vogelvrij wild.
Nou ja, zij kan er ook niets aan doen natuurlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, want zoals mevrouw Kelder zegt dat het gegaan is, is het natuurlijk ook werkelijk gegaan.... de alwetende mevrouw Kelder, die van niets wist en die een halve dat onbereikbaar was terwijl haar "maatje" zichzelf verhangen had nadat hij z'n kinderen vermoord had.
Dat haar visie minimaal net zo gekleurd was, terwijl ze eerst blind bleek te zijn, maakt kennelijk niet uit, hup nog even natrappen naar de moeder van Ruben en Julian, terwijl zij haar eerste kerst zonder kinderen heeft.
Werkelijk misselijkmakend.
Uitermate eigenaardige redenering ook.quote:Op maandag 23 december 2013 11:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, zelfs mevrouw Kelder geeft toe dat Jeroen Denis vooral zijn eigen belang voorop stelde toen hij besloot zijn kinderen te vermoorden, want ze denkt dat hij ze "wilde beschermen tegen een opvoeding zonder vader", en dat heeft niets met het welzijn van de kinderen te maken, maar alles met egoïsme.
Jeroen wordt door diverse partijen omschreven als een sociaal, meelevend en redelijk mens.quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik zou het ook serieus nemen maar tien keer nadenken en compleet zeker ervan willen zijn voordat ik naar zo'n instantie loop. Wat voor ellende je dan wel niet op de hals haalt.
Ik lees toch echt terug dat de kinderen zich nergens meer veilig voelden..quote:Op maandag 23 december 2013 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Ik heb echter geen idee hoe vaak ze nagedacht heeft.
In het rapport staat dat ook dat de jongens zich niet veilig voelden bij de vader. En dat dat vooral was waar het BJZ zich zorgen over maakte.
Dat is iets wat ik ook serieus zou nemen als moeder. Als je kinderen zich er echt niet veilig voelen... en jij moet je kind er wel iedere keer achterlaten...dat lijkt me heftig hoor.
Uiteindelijk is natuurlijk ook gebeurt waar ze al zo lang bang voor waren. Helaas.
quote:Op maandag 23 december 2013 11:42 schreef eight het volgende:
[..]
Jeroen wordt door diverse partijen omschreven als een sociaal, meelevend en redelijk mens.
Als je het spel hard speelt zullen dit soort mensen snel schikken waardoor je meestal wel aan het langste eind trekt. Iris en haar vader hebben de gevolgen duidelijk overonderschat.
Dit is niet het moment voor haar om haar verhaal te doen, en je stiefkinderen na 2 jaar zorg kwijt zijn is echt van een andere orde dan je kinderen die vermoord zijn door hun eigen vader.quote:Op maandag 23 december 2013 11:42 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou ja, zij kan er ook niets aan doen natuurlijk.
Hoe misselijkmakend was de toon van de moeder met "je hebt gewonnen"…? De stiefmoeder is ook 2 jongens kwijt waar ze 2 jaar voor zorgde.
Het zijn 2 verhalen, beiden gekleurd, beiden vanaf het perspectief van die persoon. De waarheid zullen we nooit weten.
en eenmaal volwassen zijn ze niet weerbaar.quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Tegenwoordig is stevig vastpakken al mishandeling lijkt het wel. Ik zou er zalig voor passen om in deze tijd nog kinderen te krijgen.
Kinderen kunnen doen en laten wat ze willen, ouders mogen alleen nog op lieve, rustige toon tegen ze spreken en verder niks.... Alsof een kind zich dáár wat van aan trekt als hij over de rooie gaat ofzo.... Je bent als ouders vogelvrij wild.
Correct, dat is hetzelfde gedrag als dat drama in Schoonloo. Zoals al eerder werd gesteld door verschillende media moet je dit niet als gezinsdrama zien maar meer als eerwraak. Daar kan ik het wel mee eens zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 11:41 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, zelfs mevrouw Kelder geeft toe dat Jeroen Denis vooral zijn eigen belang voorop stelde toen hij besloot zijn kinderen te vermoorden, want ze denkt dat hij ze "wilde beschermen tegen een opvoeding zonder vader", en dat heeft niets met het welzijn van de kinderen te maken, maar alles met egoïsme.
Wellicht gaat het moddergooien gewoon door… Je weet niet wat er in de afgelopen 7 maanden gebeurd is.quote:Op maandag 23 december 2013 11:44 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dit is niet het moment voor haar om haar verhaal te doen, en je stiefkinderen na 2 jaar zorg kwijt zijn is echt van een andere orde dan je kinderen die vermoord zijn door hun eigen vader.
Maar goed, het is natuurlijk ook makkelijk om een eerste reactie van de moeder, af te zetten tegen een weloverwogen interview 7 maanden later van de stiefmoeder.
bron?quote:Op maandag 23 december 2013 11:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik lees toch specifiek dat het op de vader gericht is:quote:Op maandag 23 december 2013 11:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik lees toch echt terug dat de kinderen zich nergens meer veilig voelden..
quote:De casemanager van Jeugdzorg is “bezorgd over vaders aanpak van Ruben, wanneer deze een boze bui heeft”. Eén van de ‘doelen’ van het veiligheidsplan is dat de kinderen “zich veilig moeten gaan voelen bij vader”. Concreet wordt afgesproken: “Vader pakt Ruben niet meer vast als Ruben boos is.” Mocht de vader er echt niet meer uitkomen, dan moet hij volgens het plan familie of vrienden bellen die hem kunnen helpen.
Ja, dat klopt.quote:Op maandag 23 december 2013 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik lees toch specifiek dat het op de vader gericht is:
[..]
Net zoals de opmerking van moeder op FB: Oke Jeroen, je hebt gewonnen!quote:Op maandag 23 december 2013 11:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Enkele dagen later is de begrafenis van Ruben en Julian. De familie van Jeroen is niet welkom.
Dit vind ik eigenlijk nog veel belachelijker.
Familie weigeren bij een begrafenis, dan ben je wel van een bedroevend niveau.
Niet in de media, en kennelijk ook niet door middel van aangiftes of meldingen bij het AMK over de veiligheid van de kinderen van mevrouw Kelder.quote:Op maandag 23 december 2013 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wellicht gaat het moddergooien gewoon door… Je weet niet wat er in de afgelopen 7 maanden gebeurd is.
Die opmerking kun je op meerdere manieren interpreteren.quote:Op maandag 23 december 2013 11:47 schreef eight het volgende:
[..]
Net zoals de opmerking van moeder op FB: Oke Jeroen, je hebt gewonnen!
Dan weet je al genoeg.
Ja natuurlijk, want wat jij als eerste reactie zegt als je hoort dat je kinderen dood zijn, is natuurlijk tekenend.... God verhoede dat je eerste reactie niet zo'n weloverwogen uitspraak is.quote:Op maandag 23 december 2013 11:47 schreef eight het volgende:
[..]
Net zoals de opmerking van moeder op FB: Oke Jeroen, je hebt gewonnen!
Dan weet je al genoeg.
Wat een onzin. Kinderen zonder kleren onder een warme douche zetten om ze af te leiden kan een prima middel zijn. Wat is daar nou vernederends aan? Het is niet alsof die douche koud was, hij z'n kleren nog aanhad of dat iedereen stond te kijken.quote:Op maandag 23 december 2013 00:45 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Dat doe je toch ook niet om een beetje ruzie om een racebaan.
dat is gewoon echt het vernederen van je kind. En dan ook nog de ex de schuld geven van alles
Jouw username is echt een goede weergave van jouw mentale leeftijd.quote:Op maandag 23 december 2013 11:48 schreef ejfaar het volgende:
Alle huisvrouwtjes in dit topic natuurlijk volledig op hand van de moeder![]()
Geeft ook weer aan hoe serieus we die moeten nemen
Want als je niet vindt dat de moeder schuldig is aan de moord van haar kinderen dan ben je op hand van de moeder?quote:Op maandag 23 december 2013 11:48 schreef ejfaar het volgende:
Alle huisvrouwtjes in dit topic natuurlijk volledig op hand van de moeder![]()
Geeft ook weer aan hoe serieus we die moeten nemen
pappa zegt warme douche om prikkels te verminderenquote:Op maandag 23 december 2013 11:49 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wat een onzin. Kinderen zonder kleren onder een warme douche zetten om ze af te leiden kan een prima middel zijn. Wat is daar nou vernederends aan? Het is niet alsof die douche koud was, hij z'n kleren nog aanhad of dat iedereen stond te kijken.
Ik vind het juist betrouwbaarder doordat het niet weloverwogen isquote:Op maandag 23 december 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want wat jij als eerste reactie zegt als je hoort dat je kinderen dood zijn, is natuurlijk tekenend.... God verhoede dat je eerste reactie niet zo'n weloverwogen uitspraak is.
Beide ouders waren egoïstenquote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je niet vindt dat de moeder schuldig is aan de moord van haar kinderen dan ben je op hand van de moeder?![]()
De vader heeft zijn kinderen vermoord, en niet omdat hij het belang van de kinderen voorop had staan, maar uit egoïstische motieven....
Mij zegt het dat ze murw geslagen is door de gebeurtenissen. Maar ieder een eigen bril. De timing van dit interview is hoe dan ook erg slecht gekozen. Vlak voor deze kerst.quote:
Dat dus vooral...quote:Op maandag 23 december 2013 11:53 schreef Copycat het volgende:
[..]
Mij zegt het dat ze murw geslagen is door de gebeurtenissen. Maar ieder een eigen bril. De timing van dit interview is hoe dan ook erg slecht gekozen. Vlak voor deze kerst.
Dat ze meer bezig was met de strijd tegen Jeroen dan met de gezondheid van haar kinderen.quote:
er staat bij beide oudersquote:Op maandag 23 december 2013 11:40 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd. Ik heb echter geen idee hoe vaak ze nagedacht heeft.
In het rapport staat dat ook dat de jongens zich niet veilig voelden bij de vader. En dat dat vooral was waar het BJZ zich zorgen over maakte.
Dat is iets wat ik ook serieus zou nemen als moeder. Als je kinderen zich er echt niet veilig voelen... en jij moet je kind er wel iedere keer achterlaten...dat lijkt me heftig hoor.
Uiteindelijk is natuurlijk ook gebeurt waar ze al zo lang bang voor waren. Helaas.
Nee, dat onderstreept de conclusie van BJZ helemaal niet, want als dat hun conclusie was geweest dan hadden ze de kinderen niet primair onder haar zorg laten vallen, als er iemand was die meer met de strijd bezig was dan met het welzijn van de kinderen dan was het de vader wel, en meneer kon slecht tegen z'n verlies, zo slecht dat hij z'n kinderen vermoord heeft.quote:Op maandag 23 december 2013 11:55 schreef eight het volgende:
[..]
Dat ze meer bezig was met de strijd tegen Jeroen dan met de gezondheid van haar kinderen.
De conclusies van bureau jeugdzorg onderstreept dit ook.
er is hier sprake van een ernstig psychische storing die is opgetreden in het hoofd van de vader, dit soort gedrag is al vaker gedocumenteerd en lijkt de daad egoïstisch… in zijn hoofd was het in het beste belang voor de kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want als je niet vindt dat de moeder schuldig is aan de moord van haar kinderen dan ben je op hand van de moeder?![]()
De vader heeft zijn kinderen vermoord, en niet omdat hij het belang van de kinderen voorop had staan, maar uit egoïstische motieven....
Ah, lezen is ook niet je sterkste vakquote:Op maandag 23 december 2013 11:50 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jouw username is echt een goede weergave van jouw mentale leeftijd.
Hou eens op met trollen.quote:
Ik lees eigenlijk dat de vader de strijd wel moest voeren om zijn kinderen te kunnen blijven zien. Maar wat hij ook deed, de omgang werd toch steeds ter discussie gesteld.quote:Op maandag 23 december 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat onderstreept de conclusie van BJZ helemaal niet, want als dat hun conclusie was geweest dan hadden ze de kinderen niet primair onder haar zorg laten vallen, als er iemand was die meer met de strijd bezig was dan met het welzijn van de kinderen dan was het de vader wel, en meneer kon slecht tegen z'n verlies, zo slecht dat hij z'n kinderen vermoord heeft.
Nee, dat zal het inderdaad zijn, knul.quote:
Zeist-Vleuten, ja die afstand is echt "te groot"quote:Op maandag 23 december 2013 00:51 schreef Pvoesss het volgende:
De afstand. Dat staat er ook duidelijk in.
De kinderen voelden zich ook niet veilig bij de moeder en toch krijgt ze de voogd? Beetje vreemd verhaal of niet?quote:Op maandag 23 december 2013 11:56 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat onderstreept de conclusie van BJZ helemaal niet, want als dat hun conclusie was geweest dan hadden ze de kinderen niet primair onder haar zorg laten vallen, als er iemand was die meer met de strijd bezig was dan met het welzijn van de kinderen dan was het de vader wel, en meneer kon slecht tegen z'n verlies, zo slecht dat hij z'n kinderen vermoord heeft.
Zo kan je iedere moord wel een defect in het brein van de dader noemen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
er is hier sprake van een ernstig psychische storing die is opgetreden in het hoofd van de vader, dit soort gedrag is al vaker gedocumenteerd en lijkt de daad egoïstisch… in zijn hoofd was het in het beste belang voor de kinderen.
Inderdaad, huisvrouwtjequote:Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, dat zal het inderdaad zijn, knul.
Ja, dat vond ik ook een beetje eigenaardig. Vleuten - Zeist is geen Boston - Seattle.quote:Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeist-Vleuten, ja die afstand is echt "te groot"![]()
Wel 22 hele kilometers en 25 minuten rijden met de auto. Binnen de stad Utrecht duurt het soms al eens 25 minuten voordat je ergens bent. Zou die afstand dan ook te groot zijn, als je in dezelfde stad woont?
Lijkt erop dat BJZ erg op de hand van de moeder was en naar slappe smoezen zocht om haar te helpen bij haar vechtstrijd.
Zou je willen, kind. Helaas pas ik niet in jouw bekrompen wereldbeeldje.quote:
De vader was dus kennelijk niet (meer) in staat een goede inschatting te maken met betrekking tot het belang van de kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:57 schreef Re het volgende:
[..]
er is hier sprake van een ernstig psychische storing die is opgetreden in het hoofd van de vader, dit soort gedrag is al vaker gedocumenteerd en lijkt de daad egoïstisch… in zijn hoofd was het in het beste belang voor de kinderen.
dat is nou eenmaal zo met zelfmoorden… daar gaan aardig wat psychopathologische veranderingen in de hersenen aan vooraf…quote:Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef Tem het volgende:
[..]
Zo kan je iedere moord wel een defect in het brein van de dader noemen.
Eensquote:Op maandag 23 december 2013 01:20 schreef Leandra het volgende:
Wat een schijtwijf, die moeder gaat door een van de moeilijkste periodes die een rouwende kan meemaken en mevrouw Kelder moet nog even een trap nageven?
Mevrouw "ik ben niet bereikbaar en vertel onduidelijke dingen over de vakantieplannen"?
Wat een walgelijke vertoning
Kind, iedereen is een kind.quote:Op maandag 23 december 2013 12:01 schreef Copycat het volgende:
[..]
Zou je willen, kind. Helaas pas ik niet in jouw bekrompen wereldbeeldje.
Klaar met je.
Een OTS is de voogdij voor de moeder??quote:Op maandag 23 december 2013 11:59 schreef ejfaar het volgende:
[..]
De kinderen voelden zich ook niet veilig bij de moeder en toch krijgt ze de voogd? Beetje vreemd verhaal of niet?
hoe hij precies tot dat punt is gekomen zullen we blijkbaar nooit weten maar in essentie ligt de "ziekte" bij de vader jaquote:Op maandag 23 december 2013 12:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
De vader was dus kennelijk niet (meer) in staat een goede inschatting te maken met betrekking tot het belang van de kinderen.
Ergo; de ondertoezichtstelling van de kinderen was terecht, overigens was die OTS niet alleen bij de vader, maar had die net zo goed betrekking op de periode van de moeder.
Als vader werkelijk zo'n fantastische vader was als hij zelf claimde en zijn vriendin nu claimt, en de moeder werkelijk zo'n manipulatief monster als door vader en de zijnen geclaimd werd/wordt, dan was dat met een jaar OTS ook wel duidelijk geworden.
Voogdij wellicht niet, dat was echter wel de planning.quote:Op maandag 23 december 2013 12:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Een OTS is de voogdij voor de moeder??
Er kwam een jaar OTS aan, dan hebben ze geen van beiden de voogdij (ouders hebben geen voogdij meer, die hebben gezag), dan wordt er juist een externe voogd aangesteld.quote:Op maandag 23 december 2013 12:04 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Voogdij wellicht niet, dat was echter wel de planning.
Bovendien leefden ze wel bij de moeder.
En waar leven ze dan? Juist ja, bij moedersquote:Op maandag 23 december 2013 12:05 schreef Leandra het volgende:
[..]
Er kwam een jaar OTS aan, dan hebben ze geen van beiden de voogdij (ouders hebben geen voogdij meer, die hebben gezag), dan wordt er juist een externe voogd aangesteld.
Jazeker, dat weet ik. Alleen niet iedere zelfmoordenaar sleept ook andere slachtoffers mee in zijn dood. Ik geloof best dat het allemaal psychisch is hoor maar dat verzacht niets aan de veroordeling van zijn daad. Het is toch een vreemd soort narcisme wat de boventoon voert bij dit soort daden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:01 schreef Re het volgende:
[..]
dat is nou eenmaal zo met zelfmoorden… daar gaan aardig wat psychopathologische veranderingen in de hersenen aan vooraf…
ik praat het ook niet goed natuurlijk, het is gruwelijk, maar het ging om de gedachte dat de daad egoïstisch was… dat is voor de buitenstaander wel duidelijk maar niet het motief in de ogen van deze vader. Het is wat makkelijker te behappen voor de buitenstaander als "wraak" het motief zou zijnquote:Op maandag 23 december 2013 12:08 schreef Tem het volgende:
[..]
Jazeker, dat weet ik. Alleen niet iedere zelfmoordenaar sleept ook andere slachtoffers mee in zijn dood. Ik geloof best dat het allemaal psychisch is hoor maar dat verzacht niets aan de veroordeling van zijn daad. Het is toch een vreemd soort narcisme wat de boventoon voert bij dit soort daden.
Ik vind dit anders een keurig nette reactie van de moeder:quote:Op maandag 23 december 2013 11:45 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wellicht gaat het moddergooien gewoon door… Je weet niet wat er in de afgelopen 7 maanden gebeurd is.
Bron: http://www.antibjz.nl/top(...)rhaal/#ixzz2oINHmDijquote:De strekking van het bovenstaande verhaal is door het AD voorgelegd aan Iris van der Schuit, de moeder van Ruben en Julian. Haar advocaat, mr. E.W. Bosch, deelt ons mede dat zijn cliënte de interpretatie en mening van Esther Kelder respecteert.
Zijn cliënte herkent zich echter in het geheel niet in het geschetste beeld. Dit verschil van inzicht toont aan dat een ieder verschillend over een bepaalde situatie kan oordelen.
Uit respect voor Esther Kelder wordt niet inhoudelijk op het artikel gereageerd. Iris van der Schuit: ,,Ik hoop dat de publicatie van dit verhaal Esther helpt bij de verwerking van haar verdriet.'' Voor het overige kiest Iris van der Schuit ervoor geen verdere mededelingen te doen in de media.
Nee, een nette reactie van de advocaatquote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind dit anders een keurig nette reactie van de moeder:
[..]
Bron: http://www.antibjz.nl/top(...)rhaal/#ixzz2oINHmDij
Die vader heeft vast en zeker gedacht dat hij zijn zoontjes veel leed bespaart door ze mee de dood in te sleuren. In zijn al dan niet tijdelijke waanzin volledig voorbijgaand aan het feit dat hij twee jonge levens, met alle levenskansen van dien, in de kiem smoort. Ontoerekeningsvatbaar met desastreuze onomkeerbare gevolgen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Re het volgende:
ik praat het ook niet goed natuurlijk, het is gruwelijk, maar het ging om de gedachte dat de daad egoïstisch was… dat is voor de buitenstaander wel duidelijk maar niet het motief in de ogen van deze vader. Het is wat makkelijker te behappen voor de buitenstaander als "wraak" het motief zou zijn
Nu nergens meer hè, en kennelijk vond de vader dat een beter idee dan onder toezicht van jeugdzorg bij de moeder....quote:
Die vader zit natuurlijk fout, maar die moeder had net zo min recht om moeder te zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die vader heeft vast en zeker gedacht dat hij zijn zoontjes veel leed bespaart door ze mee de dood in te sleuren. In zijn al dan niet tijdelijke waanzin volledig voorbijgaand aan het feit dat hij twee jonge levens, met alle levenskansen van dien, in de kiem smoort. Ontoerekeningsvatbaar met desastreuze onomkeerbare gevolgen.
Hoezo komen ze daar na een jaar OTS achter? Zolang ze de kinderen niets doet, krijgt zij gewoon de kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nu nergens meer hè, en kennelijk vond de vader dat een beter idee dan onder toezicht van jeugdzorg bij de moeder....
Als vader werkelijk zo'n goede vader was geweest, en moeder was zoals hij claimde dat ze was, dan was dat er in dat jaar OTS echt wel uitgekomen.
Dat hij dat jaar OTS niet aandurfde geeft waarschijnlijk aan dat het belang van de kinderen er helemaal niet mee geschaad was als ze primair bij de moeder zouden wonen, en dat de kinderen daar mogelijk zelfs behoorlijk van zouden opknappen, en als dat allemaal gebeurd was onder het toeziend oog van jeugdzorg, dan zou het belang van de kinderen dus boven zijn belang gesteld worden.
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die vader zit natuurlijk fout, maar die moeder had net zo min recht om moeder te zijn.
Het probleem is, dat als BJZ hierop ingaat, elke vrouw kan roepen dat de ex geweldadig is en meteen de kinderen krijgt.quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef erodome het volgende:
Wat ik zo "eng" vind van dit verhaal is dat die vader dit zo "rustig" gepland heeft. Het gaat hier niet over een opwelling, maar over echt plannen. En dan ook niet dat in zijn directe omgeving enorme alarmbellen afgingen dat het helemaal niet goed ging met hem, ook al hadden ze dan niet verwacht dat hij zijn kinderen en zichzelf zou vermoorden, maar gewoon niets, nou ja, amper wat, niets wat wees op een enorme inzinking.
Hij heeft gewoon een schop e.d. gekocht omdat hij dit aan het plannen was en heeft daar nog doodleuk wat werk mee in de tuin gedaan. Op die dag zelf x-boxen, wat eten nog samen en gewoon niets te merken.
Het levert bij mij een vraag op, was er toch wel meer aan de hand, had de moeder gelijk met haar ik ben bang dat hij de kinderen wat aan zou doen. Of zijn het die beschuldigingen geweest die het plan hebben laten ontstaan, als ze dat zegt dan zal ik het laten gebeuren?
Al met al, welke van de 2 het ook is, het spreekt niet voor de vader.
Rond de tijd dat dit drama gebeurde was er ook een Amerikaanse profiler die zijn mening gaf over deze zaak en uit zijn gegevens bleek dat wraak meestal de nr1 reden was bij mannen om tot deze daad te komen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
ik praat het ook niet goed natuurlijk, het is gruwelijk, maar het ging om de gedachte dat de daad egoïstisch was… dat is voor de buitenstaander wel duidelijk maar niet het motief in de ogen van deze vader. Het is wat makkelijker te behappen voor de buitenstaander als "wraak" het motief zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
En nu vergeten we nog dat-ie de lichaampjes had verstopt, om de moeder maximaal leed te berokkenen...quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef erodome het volgende:
Wat ik zo "eng" vind van dit verhaal is dat die vader dit zo "rustig" gepland heeft. Het gaat hier niet over een opwelling, maar over echt plannen. En dan ook niet dat in zijn directe omgeving enorme alarmbellen afgingen dat het helemaal niet goed ging met hem, ook al hadden ze dan niet verwacht dat hij zijn kinderen en zichzelf zou vermoorden, maar gewoon niets, nou ja, amper wat, niets wat wees op een enorme inzinking.
Hij heeft gewoon een schop e.d. gekocht omdat hij dit aan het plannen was en heeft daar nog doodleuk wat werk mee in de tuin gedaan. Op die dag zelf x-boxen, wat eten nog samen en gewoon niets te merken.
Het levert bij mij een vraag op, was er toch wel meer aan de hand, had de moeder gelijk met haar ik ben bang dat hij de kinderen wat aan zou doen. Of zijn het die beschuldigingen geweest die het plan hebben laten ontstaan, als ze dat zegt dan zal ik het laten gebeuren?
Al met al, welke van de 2 het ook is, het spreekt niet voor de vader.
Het is wel vreemd als je als volwassene niet eens aan hoor en wederhoor doet. Dan zou je eigenlijk al geen kinderen mogen hebben, als zelfs die basale eigenschap je vreemd is.quote:Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel.
Lijkt me alleen niet vreemd als je als ouder daar melding van doet, als je kind met zo'n verhaal thuis komt en je hebt al zo'n vermoeden...
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.quote:Op maandag 23 december 2013 12:16 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hoezo komen ze daar na een jaar OTS achter? Zolang ze de kinderen niets doet, krijgt zij gewoon de kinderen.
En waarom per se OTS bij de moeder en niet bij de vader? De afstand is hier echt geen issue?
En waarom eerst bevindingen met moeder bespreken en niet tegelijkertijd met vader?
Waarom een beslissing nemen zonder feiten op tafel te leggen?
Ik denk zeker dat er een kern van waarheid inzit. Waarom wordt er anders structureel eerst met moeder gecommuniceerd en niet samen met vader? Waarom krijgt moeder de kinderen bij de OTS, hier moet een reden voor zijn. Daar er geen teiten beschikbaar zijn, moet dit wel op vermoedens gebaseerd zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??
Je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Dan moet je echt tot waanzin zijn gedreven. De waarheid zal dus ergens in het midden liggen. Beide ouders hebben meegewerkt aan een situatie waarin de vader iets verschrikkelijks en onvergeeflijks heeft gedaan. Ik heb als jongvolwassene zelf een vechtscheiding meegemaakt (mijn eigen ouders) en beide partijen zijn dan onredelijk, verdraaien het verhaal voor hun eigen gewin.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??
Het zegt genoeg over de manier waarop de moeder deze strijd zag, zeker niet als eerste belang haar kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want wat jij als eerste reactie zegt als je hoort dat je kinderen dood zijn, is natuurlijk tekenend.... God verhoede dat je eerste reactie niet zo'n weloverwogen uitspraak is.
Nee, uiteraard. Al denk ik wel dat er in de basis een soort egoïsme aan ten grondslag ligt. Wanneer hij stelt dat hij zijn kinderen wil behoeden voor een leven zonder vader is dat een nogal egocentrische denkwijze aangezien hij het voornamelijk uit zijn eigen blikveld bekijkt. Dit gedrag zie je iedere keer terugkomen bij dit soort moorden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.quote:Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.
Dat de afstand Zeist-Vleuten "te groot" was, zal allicht te maken hebben gehad met het feit dat de kinderen door die afstand beperkt werden in hun sociale contacten.
Maar ik begrijp dat je liever het hele leven van die kinderen omgegooid had, andere school in Vleuten, zodat ze bij de vader konden wonen, de vader waar meldingen over waren, terwijl die er niet over de moeder waren?
De vader had co-ouderschap, en koos ervoor om naar Vleuten te verhuizen, waardoor hij de mogelijkheden voor de kinderen nogal beperkte op de dagen dat ze bij hem waren.
Vader had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen in Zeist te blijven wonen, waar zijn kinderen ook woonden, maar kennelijk vond hij de woonplaats van zijn kinderen niet belangrijk genoeg.
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.quote:Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.
Dat de afstand Zeist-Vleuten "te groot" was, zal allicht te maken hebben gehad met het feit dat de kinderen door die afstand beperkt werden in hun sociale contacten.
Maar ik begrijp dat je liever het hele leven van die kinderen omgegooid had, andere school in Vleuten, zodat ze bij de vader konden wonen, de vader waar meldingen over waren, terwijl die er niet over de moeder waren?
De vader had co-ouderschap, en koos ervoor om naar Vleuten te verhuizen, waardoor hij de mogelijkheden voor de kinderen nogal beperkte op de dagen dat ze bij hem waren.
Vader had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen in Zeist te blijven wonen, waar zijn kinderen ook woonden, maar kennelijk vond hij de woonplaats van zijn kinderen niet belangrijk genoeg.
quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.
Dit.quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad. Leandra valt niet echt serieus te nemen als zelfs de meest basale vorm van hoor en tegenhoor je vreemd is. Blijkbaari lees ze nogal subjectief en filtert ze alles wat haar niet zint maar eruit.quote:Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.
Er zijn ook zat mensen die gewoon verhuizen. Dan heb je hetzelfde effect. Reden slaat derhalve kant nich wal.
De meldingen over de vader kwamen over de moeder. Die moeder had belang bij de meldingen om zo zelf de kinderen te krijgen. Objectiviteit ten top ja.
Zij heeft er wel minder belang bij en stond ook meer op afstand. Aan moeders zijde is er eigenlijk niemand die het voor haar opnam in de media.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij koos er zelf voor om in Vleuten te gaan wonen, hij had ook in Zeist kunnen blijven wonen....quote:Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.
Er zijn ook zat mensen die gewoon verhuizen. Dan heb je hetzelfde effect. Reden slaat derhalve kant nich wal.
De meldingen over de vader kwamen over de moeder. Die moeder had belang bij de meldingen om zo zelf de kinderen te krijgen. Objectiviteit ten top ja.
Ze zijn nooit bewezen na een uitgebreid onderzoek, dus ja, ik durf wel te zeggen dat ze niet waar zijn. Dat jij overigens niet ingaat op het punt maar wederom subjectief wil blijven zegt weer genoeg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?
QFTquote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij jou is ook alles zwart-wit he? Dat ze van 1 partij komen die belang had bij die meldingen betekent niet dat ze niet waar zijn, maar er blind op vertrouwen en varen is ook nogal naief.quote:Op maandag 23 december 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?
Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn. Immers, als de moeder moet verhuizen sta jij vooraan om te roepen dat de kinderen dan maar mee moeten verhuizen, zo ben je dan ook weer.quote:Op maandag 23 december 2013 12:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij koos er zelf voor om in Vleuten te gaan wonen, hij had ook in Zeist kunnen blijven wonen....
Ja, zij die er minder belang bij had was de halve dag onbereikbaar terwijl haar vriend aan een speeltoestel hing, vond het niet vreemd dat hij om 20.00 uur met zijn kinderen "op vakantie ging", en geeft nu, 4 dagen voor kerst een interview waarin ze nog even natrapt naar de moeder, de moeder die haar eerste kerst zonder haar kinderen moet doormaken.quote:Op maandag 23 december 2013 12:24 schreef eight het volgende:
[..]
Zij heeft er wel minder belang bij en stond ook meer op afstand. Aan moeders zijde is er eigenlijk niemand die het voor haar opnam in de media.
Weet je, het is gewoon niet te achterhalen voor ons waar de waarheid ligt. Er zijn twee percepties. Moeder dacht dat vader de kinderen wel eens iets aan zou kunnen doen... nou, dat is niet helemaal onjuist gebleken natuurlijk.quote:Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef ejfaar het volgende:
Ik denk zeker dat er een kern van waarheid inzit. Waarom wordt er anders structureel eerst met moeder gecommuniceerd en niet samen met vader? Waarom krijgt moeder de kinderen bij de OTS, hier moet een reden voor zijn. Daar er geen teiten beschikbaar zijn, moet dit wel op vermoedens gebaseerd zijn.
Waarom krijgen zijn ouders het dossier niet onder ogen? Omdat er zoveel feiten in staan en BJZ niet gekleurd was?
Wat is precies de trap na dan? Want daar hoor ik je al vier keer over, maar met details kom je niet. Sterker nog, ze klinkt genuanceerder in haar verhaal dan jij bent in dit topic.quote:Op maandag 23 december 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zij die er minder belang bij had was de halve dag onbereikbaar terwijl haar vriend aan een speeltoestel hing, vond het niet vreemd dat hij om 20.00 uur met zijn kinderen "op vakantie ging", en geeft nu, 4 dagen voor kerst een interview waarin ze nog even natrapt naar de moeder, de moeder die haar eerste kerst zonder haar kinderen moet doormaken.
Nou nou, wat een afstand.
Nee, dat doe ik niet.quote:Op maandag 23 december 2013 12:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat kan natuurlijk nooit een reden zijn. Immers, als de moeder moet verhuizen sta jij vooraan om te roepen dat de kinderen dan maar mee moeten verhuizen, zo ben je dan ook weer.
Deze staat nog open voor je Leandra.quote:Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het zegt genoeg over de manier waarop de moeder deze strijd zag, zeker niet als eerste belang haar kinderen.
Haar verhaal is toch genuanceerd?quote:Op maandag 23 december 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, zij die er minder belang bij had was de halve dag onbereikbaar terwijl haar vriend aan een speeltoestel hing, vond het niet vreemd dat hij om 20.00 uur met zijn kinderen "op vakantie ging", en geeft nu, 4 dagen voor kerst een interview waarin ze nog even natrapt naar de moeder, de moeder die haar eerste kerst zonder haar kinderen moet doormaken.
Is dat raar ja?quote:Op maandag 23 december 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze stelt in feite dat de moeder aan geestelijke mishandeling deed, want ze had daar wel melding van willen maken.quote:Op maandag 23 december 2013 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is precies de trap na dan? Want daar hoor ik je al vier keer over, maar met details kom je niet. Sterker nog, ze klinkt genuanceerder in haar verhaal dan jij bent in dit topic.
Ik snap best dat het BJZ daar niet zomaar op in kan gaan, zoiets moet wel aannemelijk zijn voordat je handelt. Alleen zo achteraf rijst de vraag of die dreiging niet toch al reeel was, of dat er gedacht is ik zal die beschuldigingen nu eens waar maken(in de waanzin waarin hij was).quote:Op maandag 23 december 2013 12:18 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Het probleem is, dat als BJZ hierop ingaat, elke vrouw kan roepen dat de ex geweldadig is en meteen de kinderen krijgt.
Dat de omgeving niks merkte vind ik niet zo vreemd. Volgens mij is het bij zelfmoord juist vaak zo dat ze de periode voorafgaand aan de zelfmoord wat vrolijker zijn, omdat ze zelf al 'rust' hebben
Ik pakte gister mn zoon nog om half 8 uit bed om naar huis te gaan… Maar ik begrijp dat ik nu een risico geval ben? Dat je in de avond met kinderen gaat rijden?quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Blijkbaar wel. Mensen gaan natuurlijk nooit 's avonds op vakantie.
Volgens mij doe jij je kinderen wat aan, ik ga maar gauw even aangifte doen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:34 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik pakte gister mn zoon nog om half 8 uit bed om naar huis te gaan… Maar ik begrijp dat ik nu een risico geval ben? Dat je in de avond met kinderen gaat rijden?
Sorry, maar hoe kun je dit nu met droge ogen zeggen? In feite is het haar schuld dus dat ze niets doorhad. ?quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze stelt in feite dat de moeder aan geestelijke mishandeling deed, want ze had daar wel melding van willen maken.
Het hele interview staat vol met aantijgingen dat de moeder moedwillig de relatie tussen de kinderen en vader gesaboteerd zou hebben, en dan vooral om de vader dwars te zitten, dat het werkelijk in het belang van de kinderen zou kunnen zijn sluit mevrouw Kelder met haar gekleurde bril uit.
Mevrouw Kelder, die zo'n enorm goed inzicht had in hoe de situatie was, maar geen flauw idee had dat haar partner de moord op zijn kinderen minutieus aan het voorbereiden was.
Je hebt mn nummer. succes.quote:Op maandag 23 december 2013 12:34 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Volgens mij doe jij je kinderen wat aan, ik ga maar gauw even aangifte doen.
En waarom zou dat niet zo kunnen zijn? Als ik kijk naar de vechtscheiding van mijn ouders, durf ik ook wel te stellen dat mijn moeder dat deed. Nogmaals; je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Daar wordt je toe gedreven.quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ze stelt in feite dat de moeder aan geestelijke mishandeling deed, want ze had daar wel melding van willen maken.
Ja, ook dat, allemaal echt gepland, echt over nagedacht. Dat vind ik dus echt het enge en dat spreekt echt niet voor die vader.quote:Op maandag 23 december 2013 12:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
En nu vergeten we nog dat-ie de lichaampjes had verstopt, om de moeder maximaal leed te berokkenen...
Naar Luxemburg, als je maar 1 nacht gaat, omdat je kinderen die week nog een andere vakantie hebben, dan ga je met kinderen van 7 en 9 zo laat weg dat je 's nachts in het hotel aankomt en de volgende dag (die ene dag die ze naar Luxemburg gaan), zo gesloopt zijn dat ze niets aan het tripje Luxemburg hebben?quote:
Net zoals de moeder valse meldingen deed bedoel je ?quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
En dat doet ze met voorbeelden die haar zaak vrij veel kracht bijzetten.quote:Het hele interview staat vol met aantijgingen dat de moeder moedwillig de relatie tussen de kinderen en vader gesaboteerd zou hebben, en dan vooral om de vader dwars te zitten, dat het werkelijk in het belang van de kinderen zou kunnen zijn sluit mevrouw Kelder met haar gekleurde bril uit.
Over trappen na gesproken.quote:Mevrouw Kelder, die zo'n enorm goed inzicht had in hoe de situatie was, maar geen flauw idee had dat haar partner de moord op zijn kinderen minutieus aan het voorbereiden was.
Nee, ik stel niet dat het haar schuld was, maar voor iemand die claimt zo goed door te hebben hoe het allemaal zat was ze wel verdomd slecht op de hoogte.quote:Op maandag 23 december 2013 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Sorry, maar hoe kun je dit nu met droge ogen zeggen? In feite is het haar schuld dus dat ze niets doorhad. ?
Gelukkig dat jij dat wel bent dan, scheelt weer. Had jij destijds niet kunnen waarschuwen?quote:Op maandag 23 december 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik stel niet dat het haar schuld was, maar voor iemand die claimt zo goed door te hebben hoe het allemaal zat was ze wel verdomd slecht op de hoogte.
Daar heeft die eikel toch gewoon voor gezorgd? Ik kan met enige zekerheid vertellen dat veel mensen in staat zijn iets te plannen zonder dat de partner maar iets weet.quote:Op maandag 23 december 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, ik stel niet dat het haar schuld was, maar voor iemand die claimt zo goed door te hebben hoe het allemaal zat was ze wel verdomd slecht op de hoogte.
Onmogelijk volgens Leandra. Mevrouw Kelder wist precies wat er ging gebeuren en vond het allemaal wel prima.quote:Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar heeft die eikel toch gewoon voor gezorgd? Ik kan met enige zekerheid vertellen dat veel mensen in staat zijn iets te plannen zonder dat de partner maar iets weet.
Ik heb drie vechtscheidingen meegemaakt waarbij de man in kwestie totaal werd kapot gemaakt door de wraakzuchtige ex. Wat dat betreft staan vrouwen bij mij niet echt aan de goede kant van de balans met zulke zaken. Er werd zelfs keihard gelogen dat de man in kwestie een pedo wasquote:Op maandag 23 december 2013 12:35 schreef Nielsch het volgende:
[..]
En waarom zou dat niet zo kunnen zijn? Als ik kijk naar de vechtscheiding van mijn ouders, durf ik ook wel te stellen dat mijn moeder dat deed. Nogmaals; je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Daar wordt je toe gedreven.
Ik begin me echt af te vragen waar deze eenzijdige kijk toch vandaan komt.quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef Leandra het volgende:
Mevrouw Kelder, die zo'n enorm goed inzicht had in hoe de situatie was, maar geen flauw idee had dat haar partner de moord op zijn kinderen minutieus aan het voorbereiden was.
Na 20 uur is het lekker filevrij, kinderen slapen in de auto en hoef je alleen over te leggen. Serieus, ben je wel eens op vakantie geweest waar je langer dan 2 uur moest rijden?quote:Op maandag 23 december 2013 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
Naar Luxemburg, als je maar 1 nacht gaat, omdat je kinderen die week nog een andere vakantie hebben, dan ga je met kinderen van 7 en 9 zo laat weg dat je 's nachts in het hotel aankomt en de volgende dag (die ene dag die ze naar Luxemburg gaan), zo gesloopt zijn dat ze niets aan het tripje Luxemburg hebben?
Of je was 's middags om 15.00 uur gegaan, was op een normaal tijdstip in Luxemburg aangekomen, zodat je niet na middernacht hoeft in te checken en je kinderen een nacht gewoon kunnen slapen, zodat ze ook wat aan dat dagje Luxemburg hebben.
Wat is er vreemd aan om om 20:00 met je kinderen op vakantie te gaan?quote:Op maandag 23 december 2013 12:26 schreef Leandra het volgende:
Klopt, maar wie is zij dan om te stellen dat hij zo'n geweldige vader was, en dat de aantijgingen van moeder vals waren?quote:Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Daar heeft die eikel toch gewoon voor gezorgd? Ik kan met enige zekerheid vertellen dat veel mensen in staat zijn iets te plannen zonder dat de partner maar iets weet.
Staat in dat artikel wat je zo selectief hebt gelezen. Er was geen enkele aanwijzing dat hij de kinderen mishandelde, die zaak is dan ook afgeblazen door het kamp van de moeder.quote:
Ja hoor, maar als ik met kinderen één dagje Luxemburg ga doen dan ga ik niet om 20.00 uur pas weg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Na 20 uur is het lekker filevrij, kinderen slapen in de auto en hoef je alleen over te leggen. Serieus, ben je wel eens op vakantie geweest waar je langer dan 2 uur moest rijden?
In ieder geval iemand die een stuk dichterbij de situatie stond dan Leandra; die nu claimt dat alle aantijgingen van de moeder niet vals waren.quote:Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar wie is zij dan om te stellen dat hij zo'n geweldige vader was, en dat de aantijgingen van moeder vals waren?
Haar eigen ervaring en de mededeling van bjz dat ze geen enkel bewijs voor de claims van de moeder hebben gevonden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef Leandra het volgende:
[..]
Klopt, maar wie is zij dan om te stellen dat hij zo'n geweldige vader was, en dat de aantijgingen van moeder vals waren?
Dat ben jij.. Er zijn ook mensen die dat wel doen, die vermoorden niet allemaal hun kinderen overigens.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, maar als ik met kinderen één dagje Luxemburg ga doen dan ga ik niet om 20.00 uur pas weg.
Het is niet zo boeiend wat jij zou doen. Blijf aub bij de feiten en stop met je speculaties over misdadig gedrag omdat iemand om 20:00 op vakantie gaat. Dat is vermoeiend.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja hoor, maar als ik met kinderen één dagje Luxemburg ga doen dan ga ik niet om 20.00 uur pas weg.
In Leandra 's boekje ben je dan van plan je kinderen om te leggen. Alles om in hetvstraatje van de moeder te redenerenquote:Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat is er vreemd aan om om 20:00 met je kinderen op vakantie te gaan?
Ik denk een vechscheider met kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:39 schreef eight het volgende:
[..]
Ik begin me echt af te vragen waar deze eenzijdige kijk toch vandaan komt.
Zeg eens eerlijk..ben jij soms familie, vriend of kennis van de moeder?
Waarom niet? Mooi na het avondeten vertrekken, en voor het slapen gaan in Luxemburg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat de vader ook niet staand mocht plassen. Op een gegeven moment krijg je dan dit soort dingen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:43 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik denk een vechscheider met kinderen.
Volgens mij is het punt dat Mevr. Kelder af gaat op wat haar vriend met haar deelde en achteraf bleek dat er wel eens wat buiten haar zicht om gebeurde.quote:Op maandag 23 december 2013 12:38 schreef Nielsch het volgende:
Onmogelijk volgens Leandra. Mevrouw Kelder wist precies wat er ging gebeuren en vond het allemaal wel prima.
Ik moet morgen ook op pad met de auto, welke tijd is veilig Leandra?quote:Op maandag 23 december 2013 12:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
In Leandra 's boekje ben je dan van plan je kinderen om te leggen. Alles om in hetvstraatje van de moeder te redeneren
Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.quote:Op maandag 23 december 2013 12:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik snap best dat het BJZ daar niet zomaar op in kan gaan, zoiets moet wel aannemelijk zijn voordat je handelt. Alleen zo achteraf rijst de vraag of die dreiging niet toch al reeel was, of dat er gedacht is ik zal die beschuldigingen nu eens waar maken(in de waanzin waarin hij was).
Mens, hou toch op met je achterlijke geroeptoeter.quote:Op maandag 23 december 2013 12:40 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hier zit wel waarheid in.. Hij liet haar buiten uitspraken van de raad… Wie weet wat er meer is gebeurd zonder haar weten. Of wat hij heeft gedaan als ze er niet was.quote:Op maandag 23 december 2013 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat Mevr. Kelder af gaat op wat haar vriend met haar deelde en achteraf bleek dat er wel eens wat buiten haar zicht om gebeurde.
Dat is niet verwijtbaar, maar het laat dan toch ook wel de mogelijkheid open dat haar vriend wel meer heeft uitgespookt zonder dat ze het wist en dientengevolge het zomaar kan dat haar perceptie en de werkelijkheid verder van elkaar staan dan sommigen hier lijken te denken.
Dit.quote:Op maandag 23 december 2013 12:45 schreef DS4 het volgende:
[..]
Volgens mij is het punt dat Mevr. Kelder af gaat op wat haar vriend met haar deelde en achteraf bleek dat er wel eens wat buiten haar zicht om gebeurde.
Dat is niet verwijtbaar, maar het laat dan toch ook wel de mogelijkheid open dat haar vriend wel meer heeft uitgespookt zonder dat ze het wist en dientengevolge het zomaar kan dat haar perceptie en de werkelijkheid verder van elkaar staan dan sommigen hier lijken te denken.
Die claims worden wel onderzocht. Probleem is dan echter dat het beeld van een gewelddadige man al is geschetst. Kijk naar Leandra; de claims van de moeder zijn nooit bewezen en toch vaart Leandra blind op die claims.quote:Op maandag 23 december 2013 12:47 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Maarja, zo kan elke vrouw dus gaan schreeuwen dat de man gewelddadig is, BJZ plaats in al die gevallen kind bij de moeder. Vader wordt gefrustreerd en doet iets (wat niet goed te praten is) en dan heeft de moeder ineens gelijk.
no shit sherlockquote:Op maandag 23 december 2013 12:48 schreef smitjew het volgende:
Zo te lezen wou hij zijn kinderen niet zien opgroeien bij haar.
Maar ja, je kan zoveel willen…quote:Op maandag 23 december 2013 12:48 schreef smitjew het volgende:
Zo te lezen wou hij zijn kinderen niet zien opgroeien bij haar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |