Nu nergens meer hè, en kennelijk vond de vader dat een beter idee dan onder toezicht van jeugdzorg bij de moeder....quote:
Die vader zit natuurlijk fout, maar die moeder had net zo min recht om moeder te zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 12:13 schreef Copycat het volgende:
[..]
Die vader heeft vast en zeker gedacht dat hij zijn zoontjes veel leed bespaart door ze mee de dood in te sleuren. In zijn al dan niet tijdelijke waanzin volledig voorbijgaand aan het feit dat hij twee jonge levens, met alle levenskansen van dien, in de kiem smoort. Ontoerekeningsvatbaar met desastreuze onomkeerbare gevolgen.
Hoezo komen ze daar na een jaar OTS achter? Zolang ze de kinderen niets doet, krijgt zij gewoon de kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nu nergens meer hè, en kennelijk vond de vader dat een beter idee dan onder toezicht van jeugdzorg bij de moeder....
Als vader werkelijk zo'n goede vader was geweest, en moeder was zoals hij claimde dat ze was, dan was dat er in dat jaar OTS echt wel uitgekomen.
Dat hij dat jaar OTS niet aandurfde geeft waarschijnlijk aan dat het belang van de kinderen er helemaal niet mee geschaad was als ze primair bij de moeder zouden wonen, en dat de kinderen daar mogelijk zelfs behoorlijk van zouden opknappen, en als dat allemaal gebeurd was onder het toeziend oog van jeugdzorg, dan zou het belang van de kinderen dus boven zijn belang gesteld worden.
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Die vader zit natuurlijk fout, maar die moeder had net zo min recht om moeder te zijn.
Het probleem is, dat als BJZ hierop ingaat, elke vrouw kan roepen dat de ex geweldadig is en meteen de kinderen krijgt.quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef erodome het volgende:
Wat ik zo "eng" vind van dit verhaal is dat die vader dit zo "rustig" gepland heeft. Het gaat hier niet over een opwelling, maar over echt plannen. En dan ook niet dat in zijn directe omgeving enorme alarmbellen afgingen dat het helemaal niet goed ging met hem, ook al hadden ze dan niet verwacht dat hij zijn kinderen en zichzelf zou vermoorden, maar gewoon niets, nou ja, amper wat, niets wat wees op een enorme inzinking.
Hij heeft gewoon een schop e.d. gekocht omdat hij dit aan het plannen was en heeft daar nog doodleuk wat werk mee in de tuin gedaan. Op die dag zelf x-boxen, wat eten nog samen en gewoon niets te merken.
Het levert bij mij een vraag op, was er toch wel meer aan de hand, had de moeder gelijk met haar ik ben bang dat hij de kinderen wat aan zou doen. Of zijn het die beschuldigingen geweest die het plan hebben laten ontstaan, als ze dat zegt dan zal ik het laten gebeuren?
Al met al, welke van de 2 het ook is, het spreekt niet voor de vader.
Rond de tijd dat dit drama gebeurde was er ook een Amerikaanse profiler die zijn mening gaf over deze zaak en uit zijn gegevens bleek dat wraak meestal de nr1 reden was bij mannen om tot deze daad te komen.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
ik praat het ook niet goed natuurlijk, het is gruwelijk, maar het ging om de gedachte dat de daad egoïstisch was… dat is voor de buitenstaander wel duidelijk maar niet het motief in de ogen van deze vader. Het is wat makkelijker te behappen voor de buitenstaander als "wraak" het motief zou zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
En nu vergeten we nog dat-ie de lichaampjes had verstopt, om de moeder maximaal leed te berokkenen...quote:Op maandag 23 december 2013 12:14 schreef erodome het volgende:
Wat ik zo "eng" vind van dit verhaal is dat die vader dit zo "rustig" gepland heeft. Het gaat hier niet over een opwelling, maar over echt plannen. En dan ook niet dat in zijn directe omgeving enorme alarmbellen afgingen dat het helemaal niet goed ging met hem, ook al hadden ze dan niet verwacht dat hij zijn kinderen en zichzelf zou vermoorden, maar gewoon niets, nou ja, amper wat, niets wat wees op een enorme inzinking.
Hij heeft gewoon een schop e.d. gekocht omdat hij dit aan het plannen was en heeft daar nog doodleuk wat werk mee in de tuin gedaan. Op die dag zelf x-boxen, wat eten nog samen en gewoon niets te merken.
Het levert bij mij een vraag op, was er toch wel meer aan de hand, had de moeder gelijk met haar ik ben bang dat hij de kinderen wat aan zou doen. Of zijn het die beschuldigingen geweest die het plan hebben laten ontstaan, als ze dat zegt dan zal ik het laten gebeuren?
Al met al, welke van de 2 het ook is, het spreekt niet voor de vader.
Het is wel vreemd als je als volwassene niet eens aan hoor en wederhoor doet. Dan zou je eigenlijk al geen kinderen mogen hebben, als zelfs die basale eigenschap je vreemd is.quote:Op maandag 23 december 2013 11:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat geloof ik ook wel.
Lijkt me alleen niet vreemd als je als ouder daar melding van doet, als je kind met zo'n verhaal thuis komt en je hebt al zo'n vermoeden...
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.quote:Op maandag 23 december 2013 12:16 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Hoezo komen ze daar na een jaar OTS achter? Zolang ze de kinderen niets doet, krijgt zij gewoon de kinderen.
En waarom per se OTS bij de moeder en niet bij de vader? De afstand is hier echt geen issue?
En waarom eerst bevindingen met moeder bespreken en niet tegelijkertijd met vader?
Waarom een beslissing nemen zonder feiten op tafel te leggen?
Ik denk zeker dat er een kern van waarheid inzit. Waarom wordt er anders structureel eerst met moeder gecommuniceerd en niet samen met vader? Waarom krijgt moeder de kinderen bij de OTS, hier moet een reden voor zijn. Daar er geen teiten beschikbaar zijn, moet dit wel op vermoedens gebaseerd zijn.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??
Je pleegt niet zomaar zelfmoord, je vermoordt niet zomaar je kinderen. Dan moet je echt tot waanzin zijn gedreven. De waarheid zal dus ergens in het midden liggen. Beide ouders hebben meegewerkt aan een situatie waarin de vader iets verschrikkelijks en onvergeeflijks heeft gedaan. Ik heb als jongvolwassene zelf een vechtscheiding meegemaakt (mijn eigen ouders) en beide partijen zijn dan onredelijk, verdraaien het verhaal voor hun eigen gewin.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Want? Je gelooft liever zijn versie en die van zijn vriendin, dan die van de moeder??
Het zegt genoeg over de manier waarop de moeder deze strijd zag, zeker niet als eerste belang haar kinderen.quote:Op maandag 23 december 2013 11:49 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, want wat jij als eerste reactie zegt als je hoort dat je kinderen dood zijn, is natuurlijk tekenend.... God verhoede dat je eerste reactie niet zo'n weloverwogen uitspraak is.
Nee, uiteraard. Al denk ik wel dat er in de basis een soort egoïsme aan ten grondslag ligt. Wanneer hij stelt dat hij zijn kinderen wil behoeden voor een leven zonder vader is dat een nogal egocentrische denkwijze aangezien hij het voornamelijk uit zijn eigen blikveld bekijkt. Dit gedrag zie je iedere keer terugkomen bij dit soort moorden.quote:Op maandag 23 december 2013 12:11 schreef Re het volgende:
[..]
ik praat het ook niet goed natuurlijk, het is gruwelijk, maar het ging om de gedachte dat de daad egoïstisch was… dat is voor de buitenstaander wel duidelijk maar niet het motief in de ogen van deze vader. Het is wat makkelijker te behappen voor de buitenstaander als "wraak" het motief zou zijn
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.quote:Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.
Dat de afstand Zeist-Vleuten "te groot" was, zal allicht te maken hebben gehad met het feit dat de kinderen door die afstand beperkt werden in hun sociale contacten.
Maar ik begrijp dat je liever het hele leven van die kinderen omgegooid had, andere school in Vleuten, zodat ze bij de vader konden wonen, de vader waar meldingen over waren, terwijl die er niet over de moeder waren?
De vader had co-ouderschap, en koos ervoor om naar Vleuten te verhuizen, waardoor hij de mogelijkheden voor de kinderen nogal beperkte op de dagen dat ze bij hem waren.
Vader had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen in Zeist te blijven wonen, waar zijn kinderen ook woonden, maar kennelijk vond hij de woonplaats van zijn kinderen niet belangrijk genoeg.
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.quote:Op maandag 23 december 2013 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
De kinderen hadden in Zeist hun basis, gingen daar naar school enz.
Dat de afstand Zeist-Vleuten "te groot" was, zal allicht te maken hebben gehad met het feit dat de kinderen door die afstand beperkt werden in hun sociale contacten.
Maar ik begrijp dat je liever het hele leven van die kinderen omgegooid had, andere school in Vleuten, zodat ze bij de vader konden wonen, de vader waar meldingen over waren, terwijl die er niet over de moeder waren?
De vader had co-ouderschap, en koos ervoor om naar Vleuten te verhuizen, waardoor hij de mogelijkheden voor de kinderen nogal beperkte op de dagen dat ze bij hem waren.
Vader had er natuurlijk ook voor kunnen kiezen in Zeist te blijven wonen, waar zijn kinderen ook woonden, maar kennelijk vond hij de woonplaats van zijn kinderen niet belangrijk genoeg.
quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die meldingen kwamen allemaal van 1 partij, die er baat bij had om die meldingen te doen. Dat je dat even achterwege laat zegt al genoeg over je partijdigheid in deze zaak.
Dit.quote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inderdaad. Leandra valt niet echt serieus te nemen als zelfs de meest basale vorm van hoor en tegenhoor je vreemd is. Blijkbaari lees ze nogal subjectief en filtert ze alles wat haar niet zint maar eruit.quote:Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.
Er zijn ook zat mensen die gewoon verhuizen. Dan heb je hetzelfde effect. Reden slaat derhalve kant nich wal.
De meldingen over de vader kwamen over de moeder. Die moeder had belang bij de meldingen om zo zelf de kinderen te krijgen. Objectiviteit ten top ja.
Zij heeft er wel minder belang bij en stond ook meer op afstand. Aan moeders zijde is er eigenlijk niemand die het voor haar opnam in de media.quote:Op maandag 23 december 2013 12:17 schreef Leandra het volgende:
[..]
Hij koos er zelf voor om in Vleuten te gaan wonen, hij had ook in Zeist kunnen blijven wonen....quote:Op maandag 23 december 2013 12:21 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Zoals al vermeld is vleuten-zeist 22 minuten.
Er zijn ook zat mensen die gewoon verhuizen. Dan heb je hetzelfde effect. Reden slaat derhalve kant nich wal.
De meldingen over de vader kwamen over de moeder. Die moeder had belang bij de meldingen om zo zelf de kinderen te krijgen. Objectiviteit ten top ja.
Ze zijn nooit bewezen na een uitgebreid onderzoek, dus ja, ik durf wel te zeggen dat ze niet waar zijn. Dat jij overigens niet ingaat op het punt maar wederom subjectief wil blijven zegt weer genoeg.quote:Op maandag 23 december 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?
QFTquote:Op maandag 23 december 2013 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bij jou is ook alles zwart-wit he? Dat ze van 1 partij komen die belang had bij die meldingen betekent niet dat ze niet waar zijn, maar er blind op vertrouwen en varen is ook nogal naief.quote:Op maandag 23 december 2013 12:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
En omdat de meldingen van 1 partij kwamen zijn ze dus niet waar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |