Ja dat klopt maar daarom hebben ze daar de Eenkindpolitiek ingevoerd dus dat zou groei moeten omzetten in krimp.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:07 schreef Sobieski het volgende:
[..]
China is overbevolkt en niet bepaald religieus.
quote:Maar voor de religieuze gebieden heb je een punt.
Tegenwoordig is dat opgeheven.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 18:15 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:
Ja dat klopt maar daarom hebben ze daar de Eenkindpolitiek ingevoerd dus dat zou groei moeten omzetten in krimp.
Neequote:
Het is opgeheven voor de mensen die als een kind waren opgegroeid.quote:
MyAT?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:54 schreef remlof het volgende:
Ik vind het altijd verontrustend als dit topic in MyAT opduikt.
Hoezo?quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:54 schreef remlof het volgende:
In principe zijn we toch al in een wereldwijd conflict met de islam voor ongeveer zo´n 1500 jaar. Middeleeuwse normen met moderne wapens....Je moet niks uitsluiten. Dat zou kinderlijk naïef zijn.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de gedachte kennelijk echt leeft bij sommigen.
En wat is daar verontrustend aan? De gedachte leeft bij mij omdat het een logisch vervolg van de geschiedenis is dat een nieuwe wereldoorlog zal gebeuren. Niet dat ik het wil ofzo of angstig ben al al die onzin. Ik vind het gewoon een spannende tijd. Hoe lang duurt het voordat lokale conflicten internationale conflicten zullen worden, hoe lang duurt het voordat de EU klapt, hoe lang duurt het voordat de Islam wereldwijd de sharia zal willen invoeren, hoe lang duurt het voordat er een opstand komt onder the have-nots, hoe lang kan dit alles nog goed blijven gaan? Er is nu gewoon een civiele vlucht met een raket neergehaald, internationaal gezien zijn er groepen die gunnen de Joden niets, en zijn er ook groepen die de Palestijnen niks gunnen. Als ik het allemaal zo bekijk, lijkt er echt iets te broeien. Explosief allemaal. Bijna eng eigenlijk, alsof de mens niet aan zijn lot kan ontkomen om wereldwijd oorlog te gaan voeren.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:16 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat geeft aan dat de gedachte kennelijk echt leeft bij sommigen.
Kinderlijk naïef? Nee, crimineel dom!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:25 schreef Sobieski het volgende:
[..]
In principe zijn we toch al in een wereldwijd conflict met de islam voor ongeveer zo´n 1500 jaar. Nu zij de wapens hebben, moet je niks uitsluiten. Dat zou kinderlijk naïef zijn.
Ga jij eens naar het pvv-forumquote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:25 schreef Sobieski het volgende:
[..]
In principe zijn we toch al in een wereldwijd conflict met de islam voor ongeveer zo´n 1500 jaar. Nu zij de wapens hebben, moet je niks uitsluiten. Dat zou kinderlijk naïef zijn.
Ongelooflijk wat een kortzichtigheid. In Syrië, Irak en dat soort oorden worden dagelijks atheïsten door de religie van vrede vermoord en het doet je niks? In verscheidenheid verbonden was het toch?quote:
Er is geen wereldwijd conflict met moslims.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:31 schreef Sobieski het volgende:
[..]
Ongelooflijk wat een kortzichtigheid. In Syrië, Irak en dat soort oorden worden dagelijks atheïsten door de religie van vrede vermoord en het doet je niks? In verscheidenheid verbonden was het toch?
Wishful thinking.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is geen wereldwijd conflict met moslims.
Alleen in jouw hoofd en onderbuik.
There's a storm coming Mr. Remlof.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:54 schreef remlof het volgende:
Ik zou maar even wat beter opletten.quote:Op zaterdag 19 juli 2014 20:40 schreef remlof het volgende:
[..]
Er is geen wereldwijd conflict met moslims.
Alleen in jouw hoofd en onderbuik.
quote:Op zondag 20 juli 2014 16:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mijn fout. Verder dan PVV op #1 kom je niet.
niet perse straffen, maar de afhankelijkheid opheffen. Als beide economien los van elkaar redelijk draaien en europa nauwelijks meer een afnemer is dan is het voor rusland ook minder belangrijk om rekening met europa te houden. Dat zou de drempel tot een oorlog kunnen verlagen.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:08 schreef Iwanius het volgende:
Maar goed. WW III. Kan ontstaan als bij wijze van het westen Rusland economisch zo gaat straffen dat --- en dan vergelijk ik het even met het onstaan van de WW2 en waarom Japan plotseling de USA aanviel -- men dus hiervan economische ellende gaat ondervinden en waardoor de Russische bevolking gaat morren. En je weet wat dictators dan gaan doen als ze het volk niet tevreden kunnen houden?
Een oorlog zoeken...
Hij doet z'n naam dan ook eer aan.quote:Op zondag 20 juli 2014 16:51 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Mijn fout. Verder dan PVV op #1 kom je niet.
Knap staaltje kortzichtig denken. Die crisis stelt helemaal niks voor man.quote:Op woensdag 25 december 2013 17:09 schreef DDDDDaaf het volgende:
Een wereldoorlog, zoals die van 1914-1918, of 1939-1945, zie ik er niet meer van komen. Al helemaal niet, omdat de aartsrivalen Frankrijk en Duitsland de strijdbijl beiden begraven hebben; de grote Europese conflicten uit het verleden zijn vrijwel altijd en compleet terug te voeren op het aloude conflict tussen beide landen.
Ik zie in Europa eerder grootschalig bloedvergieten in de vorm van volksopstanden, lynchpartijen en revoluties ontstaan als gevolg van de crisis en de (in sommige gevallen zelfs bewust) inadequate aanpak daarvan door politici. Ook het slachtofferen van de Europese burgerbevolking ten faveure van multinationals, banken en (politieke) banencarrousels zal uiteindelijk onherroepelijk tot enorme onvrede onder de Europese bevolking leiden.
Je schrijft het wel erg makkelijk weg geen argumenten niks. Iemand die anders dan jou denkt moet gewoon opflikkeren. Hoe je er ook over denkt je ziet wereldwijd conflicten waar islamitische gebieden christelijke gebieden grenzen.quote:
Nou....echt slimmer is de mens ook niet geworden in die 100 jaar.....quote:Op zondag 20 juli 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:
Er komt geen Derde Wereldoorlog omdat landen veel te afhankelijk zijn van elkaar. Vrede is in feite een win-win situatie.
Het is onzinnig om de wereld van nu te vergelijken met die van 100 jaar geleden.
Jawel.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nou....echt slimmer is de mens ook niet geworden in die 100 jaar.....
Er is sowieso weinig bewijs dat de mens slimmer is geworden de afgelopen 100.000 jaar. Uitwisseling van ideeën gaat alleen steeds sneller en efficienter.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
We voeren nog steeds oorlog om niks, de wereld gaat qua milieu naar de kloten, we gunnen elkaar niks meer, alles is rascisme tegenwoordig.....quote:Op zondag 20 juli 2014 23:46 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Er is sowieso weinig bewijs dat de mens slimmer is geworden de afgelopen 100.000 jaar. Uitwisseling van ideeën gaat alleen steeds sneller en efficienter.
Je punt is?
We voeren altijd oorlog om iets, misschien niet direct in het belang van de gewone man maar een oorlog zonder belangen is uiteraard onzin.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:52 schreef penny-wise het volgende:
[..]
We voeren nog steeds oorlog om niks, de wereld gaat qua milieu naar de kloten, we gunnen elkaar niks meer, alles is rascisme tegenwoordig.....
Ja ik heb er alweer een paar op idd....
Het is ook onzinnig om te denken dat daardoor nooit meer een oorlog zou kunnen ontstaan.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:
Er komt geen Derde Wereldoorlog omdat landen veel te afhankelijk zijn van elkaar. Vrede is in feite een win-win situatie.
Het is onzinnig om de wereld van nu te vergelijken met die van 100 jaar geleden.
Hahahahahha, wat een domheid! En dat in 2 zinnen! Knap man!quote:Op zondag 20 juli 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:
Overal vervalquote:Op zondag 20 juli 2014 23:44 schreef penny-wise het volgende:
[..]
quote:Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Kandijfijn het volgende:
Milieu gaat naar de kloten? CO2 is ongeveer laatst overgebleven probleem
Doe je expres compleet stompzinnig? Ik zeg toch dat dit laatst over gebleven probleem is. Lezen is een kunst vriend.quote:Op maandag 21 juli 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Je drinkt wel eens bier?
Een spa'tje rood, groen of geel?
Je slaat wel eens een colaatje achterover?
Je ademt wel eens uit?
Volslagen waanzin, die CO2-gekte. Echt, mensen lullen maar wat media na maar nadenken ho maar.
Is dat ook van toepassing op de maanlanding waar jij na maanden hoog van de toren te hebben geblazen, acuut bakzeil moest halen omdat de meest eenvoudige feiten door jou simpelweg genegeerd werden?quote:Op maandag 21 juli 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
Volslagen waanzin, die CO2-gekte. Echt, mensen lullen maar wat media na maar nadenken ho maar.
heeft ook geen zin een WW3 is in twee weken afgelopenquote:Op maandag 23 december 2013 00:38 schreef Ryan3 het volgende:
wrs wel dat men het tegen beter weten in niet wilde geloven, denk ik.
Een wereldoorlog nu, daar kan ik eenvoudig weg niet in geloven, we zijn mondiale mensen geworden nu hè...
en 35 graden s'zomers en winters zonder vorst is best wel lekker hequote:Op maandag 21 juli 2014 06:01 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Je drinkt wel eens bier?
Een spa'tje rood, groen of geel?
Je slaat wel eens een colaatje achterover?
Je ademt wel eens uit?
Eensquote:Op zondag 20 juli 2014 23:37 schreef TC03 het volgende:
Wie zegt er dan dat er nooit meer een oorlog zal ontstaan?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Het is ook onzinnig om te denken dat daardoor nooit meer een oorlog zou kunnen ontstaan.
Juist niet, de mensheid heeft zich na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo enorm ontwikkeld, op alle gebieden, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal.quote:
Ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar het achterliggende verhaal,.. Het is toch niet hij dacht dat de maanlanding nep was of wel?quote:Op maandag 21 juli 2014 07:42 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Is dat ook van toepassing op de maanlanding waar jij na maanden hoog van de toren te hebben geblazen, acuut bakzeil moest halen omdat de meest eenvoudige feiten door jou simpelweg genegeerd werden?
Makes perfect sense!
Het is een herkenbaar verhaal bij Mata. Op zeer stellige wijze theorieën as feiten deponeren, die op bijna agressieve wijze verdedigen en users die het niet met hem eens zijn fel aan te vallen en als randdebielen benaderen.. Om opeens, vaak zonder duidelijke reden, als een blad aan de boom om te draaien met zijn theorie. Daarbij maakt hij zulke stomme basiskennis denkfouten dat je je gaat afvragen of hij zijn diploma cadeau gekregen heeft bij een pakje margarine.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:09 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar het achterliggende verhaal,.. Het is toch niet hij dacht dat de maanlanding nep was of wel?
My God, dan ben je toch compleet stompzinnig? Er staat gewoon een spiegel op de maan. Daar kan je een prachtige laser heen sturen en precies uitrekenen als alles klopt.quote:Op maandag 21 juli 2014 11:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat was precies waar hij van overtuigd was... zie het topic in BNW...
Pax Americana?quote:Op zondag 22 december 2013 23:30 schreef Robuustheid het volgende:
Het blijft altijd speculeren. Maar wat ik wel geloof, is dat de Westerse hegemonie, op z'n retour is.
Het Westerse hegemonie begon rond 1850, toen Europa 70% van de wereld reeds gekoloniseerd had. Na de 2 verwoestende wereldoorlogen met het Duitse Rijk, was Europa geruïneerd en nam de VS het stokje over. Dit leidde de Pax Americana vanaf de jaren '50 in.
De omkering is vanaf 2002 begonnen. Het Westen is in verval. Het is niet meer logisch dat we welvarend zijn, terwijl arme landen harder voor werken, en ook meer kennis hebben over productie, techniek, etc. (Korea, met Samsung, China, Thailand met SSD's), etc.
Pax susenso heeft ook vrijwel nooit betekent dat er geen oorlogen waren. Het betekent vooral dat de oorlogen binnen het rijk vrijwel niet bestaan en dat buiten het rijk de oorlogen vooral kleinschaliger zijn en conflicten met andere grootmachten vermeden worden (hooguit met proxie's, economie).quote:Op maandag 21 juli 2014 11:21 schreef Renderclippur het volgende:
[..]
Pax Americana?
Je weet dat sinds dat land officieel bestaat het maar iets van 10 losse jaren niet ergens een oorlog heeft ontketent of aan heeft deelgenomen?
Makes sensequote:Op maandag 21 juli 2014 11:28 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Pax susenso heeft ook vrijwel nooit betekent dat er geen oorlogen waren. Het betekent vooral dat de oorlogen binnen het rijk vrijwel niet bestaan en dat buiten het rijk de oorlogen vooral kleinschaliger zijn en conflicten met andere grootmachten vermeden worden (hooguit met proxie's, economie).
wel dat is ongeveer wat Pax Rome deed, Pax Britanica en momenteel Pax America.
Jij kijkt niet veel nieuws zeker en leest ook geen kranten....?quote:Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
We voeren altijd oorlog om iets, misschien niet direct in het belang van de gewone man maar een oorlog zonder belangen is uiteraard onzin.
We gunnen elkaar niks meer? Filantropie is nog nimmer zo groot geweest populistisch gelul in de ruimte dus.
Milieu gaat naar de kloten? CO2 is ongeveer laatst overgebleven probleem rivieren en lucht zijn in het westen nog nooit zo schoon geweest en India en China zullen snel volgen wanneer hun welvaart toeneemt.
Een derde wereldoorlog komt er alleen als je je in rijen van tien laat opstellen doordat je of in verzet komt (aansluit bij een verzetsbeweging), of je onderwerpt (doen de meeste mensen onbewust in een (in deze onzichtbare) hierarchie, want heeft te maken met dominantie, m.a.w door overleving door overbevolking), of je aansluit bij een politieke partij of nieuwe beweging.quote:
Soms heb ik het gevoel dat de koude oorlog nooit helemaal afgelopen is.quote:Op maandag 21 juli 2014 13:13 schreef Elan het volgende:
Dit is een lachwekkend verhaal.
Nooit gehoord van de Koude Oorlog? Duurde dan ook maar een jaartje of 40-45 dus snap dat je m gemist kan hebben.
Ok wel een paar keer bijna bij incidenten maar zolang iedereen zijn hoofd er bij houdt kan je prima decennia lang elkaars vijanden zijn zonder oorlog te voeren.
Nee, dat denk ik niet. Het is gewoon weer een bewijs hoe fragiel onze 'vrede' eigenlijk is en hoe belangrijk het is om rationeel denkende politici te hebben die op zulke momenten hun hoofd koel houden en hun werk politiek doen. Ik verwacht dan ook geen escalatie tussen twee landen maar een escalatie binnen landsgrenzen op Europees grondgebied. En dat kan vrij gemakkelijk uitgroeien tot een WO. Juist ook omdat het in veel west Europese landen enorm rommelt.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:30 schreef sonnyspek het volgende:
Afgelopen zaterdagavond kwam een vriend in een soort van paniek naar me toe met de vraag: 'Hey, denk jij dat er een kans is dat we over 2 jaar in een of andere greppel in Roemenie liggen te vechten?'
Over 2 jaar ben jij 17 en je hebt nu je brief al gekregen?quote:Die vraag vond ik wel interessant omdat ik laatst nog mijn dienstplichtbrief heb gehad van het Ministerie van Defensie. Het zou wat zijn dat ik als 17 jarige straks wordt opgeroepen. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is wel een vraag wat in mijn kenniskring een beetje speelt.
Tja Rusland blijft een beetje een bananenrepubliek vol dronkenlappen en corruptie maar wel met de beschikking over kernwapens dus zal altijd door de westerse landen met argusogen bekeken worden.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:33 schreef terrorsjaak het volgende:
[..]
Soms heb ik het gevoel dat de koude oorlog nooit helemaal afgelopen is.
Nee ik zei het inderdaad fout maar is een voorbeeld. Ik ben nu 16 maar ik heb die brief al wel gehad.quote:Op maandag 21 juli 2014 14:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Het is gewoon weer een bewijs hoe fragiel onze 'vrede' eigenlijk is en hoe belangrijk het is om rationeel denkende politici te hebben die op zulke momenten hun hoofd koel houden en hun werk politiek doen. Ik verwacht dan ook geen escalatie tussen twee landen maar een escalatie binnen landsgrenzen op Europees grondgebied. En dat kan vrij gemakkelijk uitgroeien tot een WO. Juist ook omdat het in veel west Europese landen enorm rommelt.
[..]
Over 2 jaar ben jij 17 en je hebt nu je brief al gekregen?
Niet voor iedereen is verval waar te nemen, blijkbaar.quote:Op maandag 21 juli 2014 10:56 schreef TC03 het volgende:
[..]
Juist niet, de mensheid heeft zich na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo enorm ontwikkeld, op alle gebieden, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal.
Jij maakt de klassieke fout door hedendaagse gruwelijkheden op te noemen en te denken dat dat voldoende is argumentatie is. Ik zeg nergens dat alles perfect is. Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.quote:Op maandag 21 juli 2014 20:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet voor iedereen is verval waar te nemen, blijkbaar.
De schulden hebben zich ook in rap tempo ontwikkeld, net als corruptie, criminaliteit, belastingen, egoïsme, obesitas, etc.
Na WOII kwamen er nog genocides, overal ter wereld, Azië, Afrika, Europa, overal. Mensen die worden vervolgd voor hun religie, (bijna) overal ter wereld. Azië, Afrika, overal.
Na WOII werden derde wereldlanden nog geniepiger uitgebuit dan ooit te voren. Na WOII kijken mensen weg wanneer het ergens oorlog is, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal. Rwanda, Somalië, Westelijke Sahara, Tibet, Libanon, Vietnam, voormalig Sovjet Unie, voormalig Joegoslavië, China, Cambodia, who really gives a FOK? Kannibalisme in Afrika, ver van mijn show. EU-verkiezingen, lekker boeiend en saai die verantwoordelijkheid - niet opdagen hoor. Idols, Voice of Holland, Oh Cherso, etc JHA stemmen, kijken, volgende dag over praten!
Privé, Story, ea roddelbladen...ach i made my point
Ik maakte me 10-20 jaar geleden minder zorgen over de wereld dan op dit moment....quote:Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij maakt de klassieke fout door hedendaagse gruwelijkheden op te noemen en te denken dat dat voldoende is argumentatie is. Ik zeg nergens dat alles perfect is. Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.
Da's jouw fout.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:19 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ik maakte me 10-20 jaar geleden minder zorgen over de wereld dan op dit moment....
Klopt. Alle cijfers wijzen ook uit dat het nog nooit zo goed is gegaan met de wereld. Nog nooit zo weinig armoede, kindersterfte etc., als nu. Nog nooit zoveel mensen toegang tot de basic needs als nu.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jij maakt de klassieke fout door hedendaagse gruwelijkheden op te noemen en te denken dat dat voldoende is argumentatie is. Ik zeg nergens dat alles perfect is. Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.
Er is nu minder regen om je zorgen te maken dan 10-20 jaar geleden.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:32 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Oh, is dat ineens fout....
De kijk op de wereld is in ieders ogen verschillend hoor....
Mijns inziens vergeet je één ding en dat is dat er sterke allianties door schurken gevormd moeten worden om echt een wereldoorlog te krijgen, en die zijn er nu niet. Allianties worden heden ten dage gevormd door economische belangen i.p.v. ideologie en economie vaart voornamelijk wel bij vrede (uitzonderingen daar gelaten). No way dat China of India Rusland steunen mocht het tot een grootschalige escalatie komen. No way dat Saudi Arabië voor Syrië/ISIS kiest i.p.v. de VS of de EU als het erop aan komt.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:33 schreef Nintex het volgende:
Ik weet nog dat Koffi Anan bij de Daily Show zat en Jon Stewart vroeg hoe de wereld er voor stond op een schaal van "Peace in our time" en "O my god we're all going to die" toen zei Anan dat de wereld dichter op het tweede term afging.
Op dit moment is een derde wereldoorlog niet aannemelijk, maar ook niet totaal uitgesloten. Vaak zijn er een paar gebeurtenissen kort na elkaar die een wereldoorlog teweeg brengen. Zo waren de communistische/fascistische revoluties in Rusland / Duitsland, de Spaanse burgeroorlog, de annexaties van Duits-talige gebieden door het Derde Duitse Rijk en de crisis van de jaren '20/30 de prologue voor WWII.
Een vliegtuig dat uit de lucht wordt geschoten of zelfs het ingrijpen van de Navo in Oekraine hoeft niet direct WWIII op te starten, maar een rits van gebeurtenissen (bijv. het Midden Oosten conflict neemt omliggende landen mee, verdere escalatie in Oekraine of Georgie(!)), een 'revolutie' in Wit-Rusland etc. kunnen zomaar de situatie veranderen.
Geitenneukerts van de types die elkaar niet uitroeien staan in ieder geval allemaal al achter elkaar.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:39 schreef TC03 het volgende:
[..]
Mijns inziens vergeet je één ding en dat is dat er sterke allianties door schurken gevormd moeten worden om echt een wereldoorlog te krijgen, en die zijn er nu niet. Allianties worden heden ten dage gevormd door economische belangen i.p.v. ideologie en economie vaart voornamelijk wel bij vrede (uitzonderingen daar gelaten). No way dat China of India Rusland steunen mocht het tot een grootschalige escalatie komen. No way dat Saudi Arabië voor Syrië/ISIS kiest i.p.v. de VS of de EU als het erop aan komt.
Juist niet... Heb je wel opgelet de afgelopen jaren/maanden?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:47 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Geitenneukerts van de types die elkaar niet uitroeien staan in ieder geval allemaal al achter elkaar.
Pure speculatie. Misschien gaat Japan wel voor de lol een atoombom op Australië gooien. Zo kan je allerlei random dingen verzinnen.quote:Wie weet ziet China wel dé kans om wereldleiderschap te bewerkstelligen door samen met Rusland / de verenigde zandhappers de VS pootje te lichten.
De VS probeert sowieso al angstvallig haar onhoudbare positie vast te houden.
Sowieso is natuurlijk niets onmogelijk als het om veel geld en macht gaat.
Je hebt natuurlijk een paar kuddes ja, dat geef ik juist aan, maar zolang het binnen de hokjes past... elk hokje is alsnog tering groot. Daarbij, als de gezamenlijke vijand nog groter is... Stel dat er een of andere grappenmaker per ongeluk een raketje op Mekka stuurt, dan heb je ze allemaal achter je aan. Zolang er mensen die geboren en getogen zijn in Nederland, België, Duitsland etc. Die naar een of andere grote zandbak afreizen om daar "hun broeders" te helpen hoofden af te kappen wantrouw ik de hele bende uit voorzorg.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:49 schreef TC03 het volgende:
Juist niet... Heb je wel opgelet de afgelopen jaren/maanden?
Uiteraard. Ik zeg ook niet dat het waarschijnlijk is, ik zeg alleen dat niets onmogelijk is.quote:Pure speculatie. Misschien gaat Japan wel voor de lol een atoombom op Australië gooien. Zo kan je allerlei random dingen verzinnen.
Stel dat Pakistan een atoombom op Rome gooit, ja dan gaat het ook wel los. Iedereen kan wel extreme scenario's bedenken, dat vind ik niet echt een nuttige toevoeging aan de discussie.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 00:57 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Je hebt natuurlijk een paar kuddes ja, dat geef ik juist aan, maar zolang het binnen de hokjes past... elk hokje is alsnog tering groot. Daarbij, als de gezamenlijke vijand nog groter is... Stel dat er een of andere grappenmaker per ongeluk een raketje op Mekka stuurt, dan heb je ze allemaal achter je aan. Zolang er mensen die geboren en getogen zijn in Nederland, België, Duitsland etc. Die naar een of andere grote zandbak afreizen om daar "hun broeders" te helpen hoofden af te kappen wantrouw ik de hele bende uit voorzorg.
Ok.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 01:07 schreef TC03 het volgende:
[..]
Stel dat Pakistan een atoombom op Rome gooit, ja dan gaat het ook wel los. Iedereen kan wel extreme scenario's bedenken, dat vind ik niet echt een nuttige toevoeging aan de discussie.
Nog zes dagen! Spannond!quote:Op zaterdag 19 juli 2014 19:54 schreef remlof het volgende:
Ja hallo, nog zes dagen hoorquote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een topic.![]()
Denk dat je wel kunt stellen dat we geen WO3 gaan meemaken met z'n allen. Er gebeurt zoveel dat t kan triggeren maar voila er gebeurt verder niks mee.
Jij noemt geen eens argumentatie. Bovendien zijn mijn argumenten tot nu toe sterker dan jouw beweringen.quote:Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef TC03 het volgende:
[..]
Als je al over de 60 bent, lijkt mij WO3 iets dat je niet gaat meemakenquote:Op dinsdag 22 juli 2014 02:15 schreef SuperHarregarre het volgende:
Wat een topic.![]()
Denk dat je wel kunt stellen dat we geen WO3 gaan meemaken met z'n allen. Er gebeurt zoveel dat t kan triggeren maar voila er gebeurt verder niks mee.
6dagen? Mis ik iets?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 03:11 schreef Drxx het volgende:
[..]
Nog zes dagen! Spannond!
[..]
Ja hallo, nog zes dagen hoor
Ja en dan?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dan is het precies 100 jaar geleden dat de eerste wereldoorlog uitbrak. Duh.
Jouw argumenten zijn helemaal niet beter, aangezien ze een irrelevante bewering ondersteunen.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 17:48 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.
??quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:07 schreef Drxx het volgende:
[..]
Dan is het precies 100 jaar geleden dat de eerste wereldoorlog uitbrak. Duh.
Over 6 dagen jonguh, niet vandaagquote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:44 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
??
Ik weet wel dat Gerrie toen de wereld verliet
Overlijden Gerrigje Vis, 22-07-1914
Mijn laatste argumenten zijn wel beter. Niet als bewijs dat er een oorlog komt, maar dat het niet allemaal beter is geworden, zoals jij beweert (ik wist niet dat je je eigen bewering als irrelevant beschouwde).quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:19 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jouw argumenten zijn helemaal niet beter, aangezien ze een irrelevante bewering ondersteunen.
Jouw argumenten ondersteunen de bewering dat niet alles perfect is. Er is dan ook niemand die beweert dat alles perfect is.quote:Op dinsdag 22 juli 2014 18:57 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Mijn laatste argumenten zijn wel beter. Niet als bewijs dat er een oorlog komt, maar dat het niet allemaal beter is geworden, zoals jij beweert (ik wist niet dat je je eigen bewering als irrelevant beschouwde).
Niet op alle fronten, McDreamyquote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:05 schreef TC03 het volgende:
[..]
Jouw argumenten ondersteunen de bewering dat niet alles perfect is. Er is dan ook niemand die beweert dat alles perfect is.
Hoe dan ook, de mensheid is op alle fronten beter af dan voorheen. Kijk naar kindersterfte, armoede, mensenrechten, etc.
Welke niet?quote:Op dinsdag 22 juli 2014 19:41 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Niet op alle fronten, McDreamy
Een koude oorlog in ieder gevalquote:Op zondag 22 december 2013 23:40 schreef DrDarwin het volgende:
De derde wereldoorlog is allang begonnen.
Binnen 5 jaar sws.quote:Op zondag 22 december 2013 23:29 schreef Woestijnvos het volgende:
Er zal vast wel een oorlog komen maar wanneer is de vraag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |