abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 juli 2014 @ 11:17:25 #251
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_142546907
Dat was precies waar hij van overtuigd was... zie het topic in BNW...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_142546960
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:09 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig naar het achterliggende verhaal,.. Het is toch niet hij dacht dat de maanlanding nep was of wel?
Het is een herkenbaar verhaal bij Mata. Op zeer stellige wijze theorieën as feiten deponeren, die op bijna agressieve wijze verdedigen en users die het niet met hem eens zijn fel aan te vallen en als randdebielen benaderen.. Om opeens, vaak zonder duidelijke reden, als een blad aan de boom om te draaien met zijn theorie. Daarbij maakt hij zulke stomme basiskennis denkfouten dat je je gaat afvragen of hij zijn diploma cadeau gekregen heeft bij een pakje margarine.
Gezien zijn beroep maakt me dat huiverig.. je zal maar zo'n geoloog (?) in dienst hebben.. }:|
pi_142546965
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:17 schreef Worteltjestaart het volgende:
Dat was precies waar hij van overtuigd was... zie het topic in BNW...
My God, dan ben je toch compleet stompzinnig? Er staat gewoon een spiegel op de maan. Daar kan je een prachtige laser heen sturen en precies uitrekenen als alles klopt.

En een fake maanlanding met heel de Sovjet die meekijkt en met telescopen die de Amerikaanse vlag op een astronauten pak kunnen zien? I
pi_142547045
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 23:30 schreef Robuustheid het volgende:
Het blijft altijd speculeren. Maar wat ik wel geloof, is dat de Westerse hegemonie, op z'n retour is.

Het Westerse hegemonie begon rond 1850, toen Europa 70% van de wereld reeds gekoloniseerd had. Na de 2 verwoestende wereldoorlogen met het Duitse Rijk, was Europa geruïneerd en nam de VS het stokje over. Dit leidde de Pax Americana vanaf de jaren '50 in.

De omkering is vanaf 2002 begonnen. Het Westen is in verval. Het is niet meer logisch dat we welvarend zijn, terwijl arme landen harder voor werken, en ook meer kennis hebben over productie, techniek, etc. (Korea, met Samsung, China, Thailand met SSD's), etc.
Pax Americana?

Je weet dat sinds dat land officieel bestaat het maar iets van 10 losse jaren niet ergens een oorlog heeft ontketent of aan heeft deelgenomen?
pi_142547280
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:21 schreef Renderclippur het volgende:

[..]

Pax Americana?

Je weet dat sinds dat land officieel bestaat het maar iets van 10 losse jaren niet ergens een oorlog heeft ontketent of aan heeft deelgenomen?
Pax susenso heeft ook vrijwel nooit betekent dat er geen oorlogen waren. Het betekent vooral dat de oorlogen binnen het rijk vrijwel niet bestaan en dat buiten het rijk de oorlogen vooral kleinschaliger zijn en conflicten met andere grootmachten vermeden worden (hooguit met proxie's, economie).

wel dat is ongeveer wat Pax Rome deed, Pax Britanica en momenteel Pax America.
pi_142547372
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 11:28 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Pax susenso heeft ook vrijwel nooit betekent dat er geen oorlogen waren. Het betekent vooral dat de oorlogen binnen het rijk vrijwel niet bestaan en dat buiten het rijk de oorlogen vooral kleinschaliger zijn en conflicten met andere grootmachten vermeden worden (hooguit met proxie's, economie).

wel dat is ongeveer wat Pax Rome deed, Pax Britanica en momenteel Pax America.
Makes sense
  maandag 21 juli 2014 @ 12:01:10 #257
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142548201
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 00:16 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

We voeren altijd oorlog om iets, misschien niet direct in het belang van de gewone man maar een oorlog zonder belangen is uiteraard onzin.

We gunnen elkaar niks meer? Filantropie is nog nimmer zo groot geweest populistisch gelul in de ruimte dus.

Milieu gaat naar de kloten? CO2 is ongeveer laatst overgebleven probleem rivieren en lucht zijn in het westen nog nooit zo schoon geweest en India en China zullen snel volgen wanneer hun welvaart toeneemt.
Jij kijkt niet veel nieuws zeker en leest ook geen kranten....?

Geloven dat India en China iets aan het milieu gaat doen als de welvaart toeneemt...
Dan wordt het alleen maar erger...
pi_142548893
quote:
4s.gif Op zondag 22 december 2013 23:23 schreef Charismatisch het volgende:

Wat denken jullie?
Een derde wereldoorlog komt er alleen als je je in rijen van tien laat opstellen doordat je of in verzet komt (aansluit bij een verzetsbeweging), of je onderwerpt (doen de meeste mensen onbewust in een (in deze onzichtbare) hierarchie, want heeft te maken met dominantie, m.a.w door overleving door overbevolking), of je aansluit bij een politieke partij of nieuwe beweging.

Er is maar een manier om geen derde wereldoorlog te krijgen, zitten blijven waar je zit, je niet (proberen te) roeren in roerige tijden (werkelijk of door propaganda, wat zo echt lijkt dat je erop reageert)
Men kan zelfs dingen doen als (hun eigen) mensen uit hun huizen halen als razzia's zoals toen en de buurt die dit ziet gebeuren zal ontzet zijn en in verzet komen of in angst komen, er zal een verzetsbeweging kunnen gaan ontstaan.
Tot op heden is het meeste via politiek, propaganda en psyoorlog gedaan, en in de meeste mensen trappen daar maar al te snel in.
Zoals nu met MH17, dat de politiek er meteen op inspeelt bevestigt dat die aanslag staatsterreur (dus een revolutionaire zet) is geweest, politiek is namelijk een verlengstuk, politiek is een revolutionair wapen dat al meer dan een eeuw tegen het vrije denken van bevolkingen werkt (het heeft de wereld in zijn greep gekregen)
Begrijp dus de hoeveelheid revolutionaire wapens die al decennia lang tegen iedereen worden gebruikt en je kan voor eeuwig vrij zijn en ontkomen aan een derde wereldoorlog.

Politiek
Haat
Psyoorlog
Propaganda
Angst zaaien
Terreur
Tirannie
Beweging
Collectivisme
Copycat gedrag

Zijn allemaal revolutionaire wapens, trap in geen van allen...wat de meeste mensen helaas doen want bezitten emotie, dus je gaat heel snel in beweging komen, je wilt iets aan het onrecht doen.
Een heel sterk revolutionair wapen is dat beweging (wat volop wordt georganiseert de laatste jaren) leidt tot tegenstand op het moment dat je dit als gevaar gaat zien omdat steeds meer mensen elkaar gaan nadoen, het copycat gedrag.
Dit is een tijd om maximaal op je hoede te zijn, en ook al ben je nog zo goed op je hoede kan men nog (onzichtbare) tirannie tegen je gebrujiken, die je soms achteraf pas in de gaten krijgt.
Tirannie leidt tot woede en verzet.
Wie niet kan winnen met woorden gebruikt tirannie en geniepigheid tegen je (vaak onzichtbaar) (achter tirannie steekt psychopatie, het is de natuur die bezig is te overleven, diegenen hebben dit van zichzelf niet in de gaten, er zit ook angst achter, dit kan ook de andere kant op slaan richting fobisch, de menselijke psyche heeft twee angst uitersten)
Een WO3 hoeft er niet te komen, maar er kan zomaar een machtsgreep komen (een via televisie en je dit laten denken, waardoor je in verzet gaat komen en zo zullen er nieuwe bewegingen en politieke partijen ontstaan, zo begint een oorlog langzaam maar zeker dichterbij te komen, omdat politiek de heletijd al een revolutionaire, dus denkbeeldige oorlog is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Synthercell op 21-07-2014 12:32:21 ]
pi_142550256
Dit is een lachwekkend verhaal.

Nooit gehoord van de Koude Oorlog? Duurde dan ook maar een jaartje of 40-45 dus snap dat je m gemist kan hebben.

Ok wel een paar keer bijna bij incidenten maar zolang iedereen zijn hoofd er bij houdt kan je prima decennia lang elkaars vijanden zijn zonder oorlog te voeren.
blablablabla
  maandag 21 juli 2014 @ 14:30:43 #260
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142553076
Afgelopen zaterdagavond kwam een vriend in een soort van paniek naar me toe met de vraag: 'Hey, denk jij dat er een kans is dat we over 2 jaar in een of andere greppel in Roemenie liggen te vechten?'

Die vraag vond ik wel interessant omdat ik laatst nog mijn dienstplichtbrief heb gehad van het Ministerie van Defensie. Het zou wat zijn dat ik als 17 jarige straks wordt opgeroepen. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is wel een vraag wat in mijn kenniskring een beetje speelt. :')
pi_142553176
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 12:24 schreef Synthercell het volgende:
>knip<
Wat een ontzettend warrig en tegenstrijdig verhaal met een aantal grove fouten.
pi_142553195
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 13:13 schreef Elan het volgende:
Dit is een lachwekkend verhaal.

Nooit gehoord van de Koude Oorlog? Duurde dan ook maar een jaartje of 40-45 dus snap dat je m gemist kan hebben.

Ok wel een paar keer bijna bij incidenten maar zolang iedereen zijn hoofd er bij houdt kan je prima decennia lang elkaars vijanden zijn zonder oorlog te voeren.
Soms heb ik het gevoel dat de koude oorlog nooit helemaal afgelopen is.
pi_142553355
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:30 schreef sonnyspek het volgende:
Afgelopen zaterdagavond kwam een vriend in een soort van paniek naar me toe met de vraag: 'Hey, denk jij dat er een kans is dat we over 2 jaar in een of andere greppel in Roemenie liggen te vechten?'
Nee, dat denk ik niet. Het is gewoon weer een bewijs hoe fragiel onze 'vrede' eigenlijk is en hoe belangrijk het is om rationeel denkende politici te hebben die op zulke momenten hun hoofd koel houden en hun werk politiek doen. Ik verwacht dan ook geen escalatie tussen twee landen maar een escalatie binnen landsgrenzen op Europees grondgebied. En dat kan vrij gemakkelijk uitgroeien tot een WO. Juist ook omdat het in veel west Europese landen enorm rommelt.
quote:
Die vraag vond ik wel interessant omdat ik laatst nog mijn dienstplichtbrief heb gehad van het Ministerie van Defensie. Het zou wat zijn dat ik als 17 jarige straks wordt opgeroepen. Ik zeg niet dat het gebeurd, maar het is wel een vraag wat in mijn kenniskring een beetje speelt. :')
Over 2 jaar ben jij 17 en je hebt nu je brief al gekregen?
pi_142553473
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:33 schreef terrorsjaak het volgende:

[..]

Soms heb ik het gevoel dat de koude oorlog nooit helemaal afgelopen is.
Tja Rusland blijft een beetje een bananenrepubliek vol dronkenlappen en corruptie maar wel met de beschikking over kernwapens dus zal altijd door de westerse landen met argusogen bekeken worden.

Al stelt het leger van Rusland momenteel geen klote voor tenminste krijg niet die indruk.
blablablabla
  maandag 21 juli 2014 @ 14:47:46 #265
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_142553735
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 14:38 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Het is gewoon weer een bewijs hoe fragiel onze 'vrede' eigenlijk is en hoe belangrijk het is om rationeel denkende politici te hebben die op zulke momenten hun hoofd koel houden en hun werk politiek doen. Ik verwacht dan ook geen escalatie tussen twee landen maar een escalatie binnen landsgrenzen op Europees grondgebied. En dat kan vrij gemakkelijk uitgroeien tot een WO. Juist ook omdat het in veel west Europese landen enorm rommelt.

[..]

Over 2 jaar ben jij 17 en je hebt nu je brief al gekregen?
Nee ik zei het inderdaad fout maar is een voorbeeld. Ik ben nu 16 maar ik heb die brief al wel gehad.
  maandag 21 juli 2014 @ 14:50:07 #266
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_142553837
Nee.

Voor de landen die een actieve rol kunnen spelen bij een derde wereldoorlog (de wat rijkere landen dus), is een dergelijke oorlog economische zelfmoord. Valt niks mee te winnen, alles is te nauw met elkaar verbonden.

Een echte grote oorlog breekt pas echt uit wanneer echte belangrijke grondstoffen heel schaars worden.
pi_142558607
Dit topic wil ik wel een keer lezen. :)
Bestuur tegen de muur. Met de groeten van Ron Vlaar :W
pi_142569134
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 10:56 schreef TC03 het volgende:

[..]

Juist niet, de mensheid heeft zich na de Tweede Wereldoorlog in rap tempo enorm ontwikkeld, op alle gebieden, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal.
Niet voor iedereen is verval waar te nemen, blijkbaar.
De schulden hebben zich ook in rap tempo ontwikkeld, net als corruptie, criminaliteit, belastingen, egoïsme, obesitas, etc.

Na WOII kwamen er nog genocides, overal ter wereld, Azië, Afrika, Europa, overal. Mensen die worden vervolgd voor hun religie, (bijna) overal ter wereld. Azië, Afrika, overal.

Na WOII werden derde wereldlanden nog geniepiger uitgebuit dan ooit te voren. Na WOII kijken mensen weg wanneer het ergens oorlog is, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal. Rwanda, Somalië, Westelijke Sahara, Tibet, Libanon, Vietnam, voormalig Sovjet Unie, voormalig Joegoslavië, China, Cambodia, who really gives a FOK? Kannibalisme in Afrika, ver van mijn show. EU-verkiezingen, lekker boeiend en saai die verantwoordelijkheid - niet opdagen hoor. Idols, Voice of Holland, Oh Cherso, etc JHA stemmen, kijken, volgende dag over praten!
Privé, Story, ea roddelbladen...ach i made my point
pi_142569291
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 16:35 schreef De_Pel het volgende:
Dit topic wil ik wel een keer lezen. :)
Wacht er niet te lang mee, straks is WOIII begonnen en hebben we geen internet meer :)
  maandag 21 juli 2014 @ 21:11:19 #270
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142571751
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 20:21 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Niet voor iedereen is verval waar te nemen, blijkbaar.
De schulden hebben zich ook in rap tempo ontwikkeld, net als corruptie, criminaliteit, belastingen, egoïsme, obesitas, etc.

Na WOII kwamen er nog genocides, overal ter wereld, Azië, Afrika, Europa, overal. Mensen die worden vervolgd voor hun religie, (bijna) overal ter wereld. Azië, Afrika, overal.

Na WOII werden derde wereldlanden nog geniepiger uitgebuit dan ooit te voren. Na WOII kijken mensen weg wanneer het ergens oorlog is, overal ter wereld. Azië, Afrika, Europa, overal. Rwanda, Somalië, Westelijke Sahara, Tibet, Libanon, Vietnam, voormalig Sovjet Unie, voormalig Joegoslavië, China, Cambodia, who really gives a FOK? Kannibalisme in Afrika, ver van mijn show. EU-verkiezingen, lekker boeiend en saai die verantwoordelijkheid - niet opdagen hoor. Idols, Voice of Holland, Oh Cherso, etc JHA stemmen, kijken, volgende dag over praten!
Privé, Story, ea roddelbladen...ach i made my point
Jij maakt de klassieke fout door hedendaagse gruwelijkheden op te noemen en te denken dat dat voldoende is argumentatie is. Ik zeg nergens dat alles perfect is. Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 21 juli 2014 @ 21:19:03 #271
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142572146
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Jij maakt de klassieke fout door hedendaagse gruwelijkheden op te noemen en te denken dat dat voldoende is argumentatie is. Ik zeg nergens dat alles perfect is. Maar de wereld van nu is beter dan 10 jaar geleden, en de wereld van 10 jaar geleden is beter dan die van 100 jaar geleden.
Ik maakte me 10-20 jaar geleden minder zorgen over de wereld dan op dit moment....
  maandag 21 juli 2014 @ 21:25:04 #272
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_142572521
quote:
1s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:19 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ik maakte me 10-20 jaar geleden minder zorgen over de wereld dan op dit moment....
Da's jouw fout.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 21 juli 2014 @ 21:32:14 #273
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_142572895
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:25 schreef TC03 het volgende:

[..]

Da's jouw fout.
Oh, is dat ineens fout....

De kijk op de wereld is in ieders ogen verschillend hoor....
pi_142572965
Ik weet nog dat Koffi Anan bij de Daily Show zat en Jon Stewart vroeg hoe de wereld er voor stond op een schaal van "Peace in our time" en "O my god we're all going to die" toen zei Anan dat de wereld dichter op het tweede term afging.

Op dit moment is een derde wereldoorlog niet aannemelijk, maar ook niet totaal uitgesloten. Vaak zijn er een paar gebeurtenissen kort na elkaar die een wereldoorlog teweeg brengen. Zo waren de communistische/fascistische revoluties in Rusland / Duitsland, de Spaanse burgeroorlog, de annexaties van Duits-talige gebieden door het Derde Duitse Rijk en de crisis van de jaren '20/30 de prologue voor WWII.

Een vliegtuig dat uit de lucht wordt geschoten of zelfs het ingrijpen van de Navo in Oekraine hoeft niet direct WWIII op te starten, maar een rits van gebeurtenissen (bijv. het Midden Oosten conflict neemt omliggende landen mee, verdere escalatie in Oekraine of Georgie(!)), een 'revolutie' in Wit-Rusland etc. kunnen zomaar de situatie veranderen.
pi_142573022
quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 21:11 schreef TC03 het volgende:

[..]

Klopt. Alle cijfers wijzen ook uit dat het nog nooit zo goed is gegaan met de wereld. Nog nooit zo weinig armoede, kindersterfte etc., als nu. Nog nooit zoveel mensen toegang tot de basic needs als nu.
Allah Al Watan Al Malik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')