Zogenaamd audiofiel zijn maar geen Monster kabels hebben.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:01 schreef Roadtrip het volgende:
Ik ben een echte audiofiel. Niet het ¤400 kabel soort,
Ik heb wel monster IEM tips.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:07 schreef mstx het volgende:
[..]
Zogenaamd audiofiel zijn maar geen Monster kabels hebben.
Toch wel 128kbit he?quote:
Meestal wel ja. of 192kbit. Maarja voor in de auto is het natuurlijk goed genoeg, met het motorgezoem en windgeruis op de achtergrond enzo.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:09 schreef mstx het volgende:
[..]
Toch wel 128kbit he?96k klinkt niet zo mooi
Vroeger waren er ook slechte opnamen.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:10 schreef CrosbyStills het volgende:
De compressie die ze tegenwoordig over elk lied doen verneukt de muziek zo hard
Terecht
Je beeldt je in dat je verschil hoort, dat is iets heel anders.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:10 schreef Roadtrip het volgende:
Paupers...
Als ik echt lossy muziek nodig heb ga ik voor 480kbs aac. En ja ik hoor het verschil.
quote:Op donderdag 19 december 2013 19:10 schreef Roadtrip het volgende:
Paupers...
Als ik echt lossy muziek nodig heb ga ik voor 480kbs aac. En ja ik hoor het verschil.
Ga dan meteen voor de UE18 pro.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:17 schreef Spuitkak het volgende:
Ultimate Ears is goedkope troep. AKG K3003i klinkt veel beter.
Overpriced bagger.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:20 schreef gebrokenglas het volgende:
Niks hoor. Sennheiser is the way to go.
Nee. Ik heb ooit met een programmaatje een blinde test gedaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:20 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je beeldt je in dat je verschil hoort, dat is iets heel anders.
Inderdaad. Meestal ga ik voor FLAC. Soms kan je echter niet anders.quote:
Zeker een wc-eend programmaatje geschreven door dansende elfjes in het maanlicht.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:23 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Nee. Ik heb ooit met een programmaatje een blinde test gedaan.
Muziek op een 7.1 systeem beluisterenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:25 schreef SiGNe het volgende:
Gewoon een analoge LP opzetten, afgezien een live-concert is dat volgens mij de beste kwaliteit
Of anders Super-Audio, heb je ook lossless kwaliteit en evt. 7.1 kanalen.
Nadeel is alleen dat er voornamelijk klassieke muziek op SA-CD te krijgen is, leuk voor een keertje maar niet mijn type muziek.
Tja, ik ga toch echt geen aparte versterker kopen voor m'n muziekcollectie.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef Fatty het volgende:
[..]
Muziek op een 7.1 systeem beluisteren
Nee. Gewoon een programma waar je bestanden kon kiezen en kijken of je het verschil hoort.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef machtpen het volgende:
[..]
Zeker een wc-eend programmaatje geschreven door dansende elfjes in het maanlicht.
Loudness war is het meest kutte van de hedendaagse muziek.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:01 schreef Roadtrip het volgende:
Luitjes,
Ik ben een echte audiofiel. Niet het ¤400 kabel soort, wel het FLAC en ¤400 oortjes soort.
Alleen, er is ontzettend veel slecht opgenomen muziek. Moderne muziek is vaak verpest door de loudness war. En oude muziek is krakerig.
Soms is er een album waar het geluid echt geweldig is. Zo geweldig dat je bij acoustische muziek gewoon kan vergeten dat je oortjes in hebt.
Tevens Ultimate Ears![]()
Een collega heeft ze trouwens ook instant gekocht nadat ze beluisterde.
Thriller ook, wat is dat een mega productie zegquote:Op donderdag 19 december 2013 19:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook slechte opnamen.
Ook trouwens ontzettend goede. Rumours van Fleetwood Mac is bijvoorbeeld GEWELDIG opgenomen.
Logitechquote:
Ik vind het prima, doe het zelf ook met een 5.1 systeem, ik wou gewoon een nutteloze bijdrage doen aan dit nutteloze topic.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tja, ik ga toch echt geen aparte versterker kopen voor m'n muziekcollectie.
Daarbij heeft mijn Marantz losse versterkers per kanaal dus zo'n ramp is dat ook weer niet.
Overigens heb ik geen losse subwoofer, wel 2 15"woofers in m'n frontspeakers dus ik heb 7.2 geluid met een 7.0 opstelling
Nou mijn ¤27 X-230 doet het nog steeds perfect na tien jaar anders. Top merk.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Logitech
Het enige goede wat ze ooit hebben uitgebracht aan speakers is in mijn ogen de Z-5500
Ik heb zelf de X530 gebruikt i.c.m m`n Tyros, klonk hartstikke goed, deed z`n werk prima, maar voor serieus muziek luisteren, nee, liever niet..quote:Op donderdag 19 december 2013 19:33 schreef Zapata het volgende:
[..]
Nou mijn ¤27 X-230 doet het nog steeds perfect na tien jaar anders. Top merk.
Een slecht opgenomen album beluisteren op een goede koptelefoon kan je oren spontaan zelfmoord laten plegen. Dat nieuwe album van Lady Gaga klinkt echt ruk, totaal geen dynamiek, alles is plat gecompressed.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:34 schreef Rivalo het volgende:
Klopt, een goed opgenomen album beluisteren op een goede koptelefoon of goede setje speakers kan je dag maken
ik luister muziek dan ook voor m'n plezierquote:Op donderdag 19 december 2013 19:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb zelf de X530 gebruikt i.c.m m`n Tyros, klonk hartstikke goed, deed z`n werk prima, maar voor serieus muziek luisteren, nee, liever niet..
Ik luister het ook voor mijn plezier, maar ik luister het wel graag met veel detailquote:Op donderdag 19 december 2013 19:36 schreef Zapata het volgende:
[..]
ik luister muziek dan ook voor m'n plezier![]()
Maar ieder z'n hobby natuurlijk.
Sommige albums van Genesis klinken ook super.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:35 schreef SiGNe het volgende:
Wat trouwens wel een aanrader is voor degenen met een SA-CD speler: Pink Floyd - Dark Side Of The Moon.
Erg goed album in surround, daar hebben ze de orginele 8sporen banden voor gebruikt.
Ook een goede is Mike Oldfield - Tubular Bells.
Het drumwerk op Fift of firth van Philquote:Op donderdag 19 december 2013 19:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Sommige albums van Genesis klinken ook super.
Genesis - Fifth of Fifth, klinkt zelfs nog indrukwekkend op mp3 formaat. FLAC en bitrates zeggen niet alles, het gaat meer om de kwaliteiten van sound engineer.
quote:Op donderdag 19 december 2013 19:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Sommige albums van Genesis klinken ook super.
Genesis - Fifth of Fifth, klinkt zelfs nog indrukwekkend op mp3 formaat. FLAC en bitrates zeggen niet alles, het gaat meer om de kwaliteiten van sound engineer.
(het oude werk van) Genesis kennersquote:Op donderdag 19 december 2013 19:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het drumwerk op Fift of firth van Phil
De solo van In The Cagequote:Op donderdag 19 december 2013 19:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
(het oude werk van) Genesis kenners
Selling England by the poundquote:Op donderdag 19 december 2013 19:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
De solo van In The Cage
Tony Banks![]()
Jammer van de nummers op Abacab, en Calling All Station met die Ray hurpeldurp
Waar ging het mis?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Rivalo het volgende:
The Lamb Lies Down on Broadway is ook een super album
domino staat niet op abacab maar op invicible touchquote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ging het mis?
Ik vind "We Cant Dance" ook nog wel ok.. Abacab is (met uitzondering van Domino) echt een draak van een album
quote:Op donderdag 19 december 2013 19:44 schreef BrandX het volgende:
[..]
domino staat niet op abacab maar op invicible touch
Ja, Progressive Rock werd minder populair, en Genesis wilde nog verder en dat kon niet met hun oude stijl dan krijg je dat. Zal ook nog wel te maken hebben gehad met toen Phil begon met zingen.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Braddie het volgende:
[..]
Waar ging het mis?
Ik vind "We Cant Dance" ook nog wel ok.. Abacab is (met uitzondering van Domino) echt een draak van een album
Ik wel zoals je zietquote:Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Braddie het volgende:
[..]___! Dan ben ik in de war qua albums (Ben geen enorme kenner)
Rick Wakeman is dan ook "The Moog Man" in mijn ogenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:45 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Ja, Progressive Rock werd minder populair, en Genesis wilde nog verder en dat kon niet met hun oude stijl dan krijg je dat. Zal ook nog wel te maken hebben gehad met toen Phil begon met zingen.
Ik vind zelf bijvoorbeeld de periode waarbij Rick Wakeman bij Yes zat ook de beste periode van die band. Je kunt het meteen op een album horen of hij het speelt.
Gedaan.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:46 schreef BlueMage het volgende:
Kom haten op m'n action oortjes en HEMAkoptelefoon dan!
'76 met trick of the tail (superalbum vind ik zelf) waar hij de leadsinger op was als eerste keer.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:46 schreef Braddie het volgende:
[..]
Rick Wakeman is dan ook "The Moog Man" in mijn ogenWat is dát een absurd goede toetsenist zeg!
Phil kwam als front man in the picture rond 78 zoiets?
Ik dacht dat je die Beyer verkocht had? Of is dat niet de DT770 Pro?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:30 schreef Braddie het volgende:
Heb zelf een Beyerdynamic, werkt ook hartstikke goed, mocht die koptelefoon overlijden komen er Ultimate Ears of dure Sennheisers
Ze blijven me nog steeds verbazen. Gewoon kopen. Je zal er geen spijt van krijgen.quote:Op donderdag 19 december 2013 20:03 schreef Dasjonny het volgende:
Audioengine a5+ naast mijn PC![]()
Astrotec AM-90 als IEM![]()
Wel oke voor het geld, maar na de UE 900 gehoord te hebben, damn
Wordt het wel duidelijk vermeld op de hoes?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:30 schreef Braddie het volgende:
[..]
Loudness war is het meest kutte van de hedendaagse muziek.
Al die albums van The Beatles die ze weer uitgeven worden daar door verkracht
Succes met je hifiman in een vliegtuig. Of trein. Of metro. Of bus. Of auto. Of fiets. Of in de stad. Of in de bibliotheek. Of op de wc pot.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:45 schreef Marcelvdk het volgende:
Beijer, Sennheiser....... leuk speelgoed. Het echte werk: Hifiman en Aude'ze! thats it!
Alles in mijn leven moet zo goed mogelijk zijn. Geluid dus ook.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:49 schreef hoink581 het volgende:
Audiofiel zijn is in de mode heb ik begrepen?
Fixedquote:
Je karakter en topics laten nog redelijk wat te wensen over.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:53 schreef Roadtrip het volgende:
Alles in mijn leven moet zo goed mogelijk zijn. Geluid dus ook.
Niets mis met een Hifiman re-zero.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:52 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Succes met je hifiman in een vliegtuig. Of trein. Of metro. Of bus. Of auto. Of fiets. Of in de stad. Of in de bibliotheek. Of op de wc pot.
Ik luister iets van 8 uur muziek per dag. Dat is niet praktisch met een enorme hoofdtelefoon.
Iems![]()
Laptops ipv desktops![]()
Mobiele telefoons ipv een vaste lijn
Precies daarom is de hifiman dus niet geschikt.quote:Op donderdag 19 december 2013 23:58 schreef Marcelvdk het volgende:
[..]
Klopt, maar je kunt dan ook niet serieus luisteren in de omstandigheden die jij noemt. (oke, behalve de op de WC DAAR is het wel rustig) Er is te veel achtergrond lawaai. Voor die omstandigheden voldoet een koptelefoontje van 50 euro ook wel.
Maar welke Ultimate Ears moet ik halen? En waar kan ik het kopen?quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:06 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Precies daarom is de hifiman dus niet geschikt.
Mijn supertips isoleren uitzonderlijk goed. Ik kan stofzuigen met een inefficiënte 2500 watt stofzuiger zonder hem te horen. Ik heb 1x de hele woonkamer gestofzuigd omdat ik het ding niet hoorde.![]()
Maar dat is het voordeel van Ultimate Ears. Je hebt een geweldige geluidskwaliteit, overal.
Lol ik zeg nergens dat je ze moet halen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 00:10 schreef Daarnaast het volgende:
[..]
Maar welke Ultimate Ears moet ik halen? En waar kan ik het kopen?
Haten op Jazz en Soulquote:Op donderdag 19 december 2013 19:15 schreef Roadtrip het volgende:
Los van dat ik Jazz haat moet alle muziek opgenomen worden als jazz at the pawn shop.
Goede geluidskaart.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:04 schreef Zaktabak het volgende:
Trouwens, als echte baas heb je gewoon een goede geluidskaart, een dik mengpaneel, dikke analoge processing, een niet-langer-verkrijgbare Sony V900 koptelefoon en KRK Krokit Actieve geluidsmonitoren.
Dan maakt 360 kpbs mp3 of wav geen zak uit met FLAC of AAC.
Een DAC is een soort geluidskaart roadkneusquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:31 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Goede geluidskaart.Echte audiofielen hebben een DAC.
Een DAC is een Digital To Anolog converter. In deze context is het een extern apparaat die dus geen last heeft van interferentie binnen de computer zelf.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:38 schreef Zaktabak het volgende:
[..]
Een DAC is een soort geluidskwaliteit roadkneus
Heb je het nu over mijn moeder? Dat zou wel heel zwak van je zijn Roadtripquote:Op vrijdag 20 december 2013 01:46 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Een DAC is een Digital To Anolog converter. In deze context is het een extern apparaat die dus geen last heeft van interferentie binnen de computer zelf.
Aan de andere kant jij bent het. En je kan niks en weet niks. Eigen best triest dat iemand een gezwel als jij heeft kunnen uitpoepen. Gelukkig is er een aanzienlijke kans dat ze dood is of dat snel gaat zijn. Ouderdom. En domme paupers leven korter.
`Die heb ik nogquote:Op donderdag 19 december 2013 20:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik dacht dat je die Beyer verkocht had? Of is dat niet de DT770 Pro?
Mensen die van Genesis houdenquote:Op donderdag 19 december 2013 19:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
(het oude werk van) Genesis kenners
smaken verschillen gelukkigquote:Op vrijdag 20 december 2013 08:28 schreef Gesmoltenkaas het volgende:
[..]
Mensen die van Genesis houden. Wat een kutmuziek zeg. Op de radio word je er ook mee doodgegooid. En dan dat akkelige aids stemmetje van Phil Collins
Het werd mij te commercieel allemaal, ik kan naar die commerciele dingen ook graag luisteren hoor, ik vind het "ietwat onbekende" Home By The Sea en Second Home By The Sea echt super tof!quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:12 schreef Gewas het volgende:
Oude Genesis is geniaal. Vanaf Trespass tot en met Wind and Wuthering hebben ze alleen maar goede albums gemaakt.
Het ging bergafwaarts nadat Phil zijn baard had afgeschoren.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:04 schreef Zaktabak het volgende:
Dan maakt 360 kpbs mp3 of wav geen zak uit met FLAC of AAC.
Jij maakt jezelf wel heel belachelijk...quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:38 schreef Zaktabak het volgende:
Een DAC is een soort geluidskwaliteit roadkneus
AACquote:Op vrijdag 20 december 2013 11:59 schreef Spuitkak het volgende:
[..]
[..]
Jij maakt jezelf wel heel belachelijk...
Want als je je oren er afsnijdt hoor je opeens niks meer?quote:Op vrijdag 20 december 2013 12:15 schreef Braddie het volgende:
[..]
AAC
GECOMPRIMEERDE MP3s(En dan te bedenken dat een MP3 al gecompressed is van zichzelf
)
Snij je oren er alsjeblieft af.
quote:Op vrijdag 20 december 2013 11:59 schreef Spuitkak het volgende:
[..]
[..]
Jij maakt jezelf wel heel belachelijk...
*Geluidskaart bedoelde ik overigens. Hé verdorie. Autocorrectie.quote:Op vrijdag 20 december 2013 01:46 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Een DAC is een Digital To Anolog converter. In deze context is het een extern apparaat die dus geen last heeft van interferentie binnen de computer zelf.
Koop gewoon een platenspeler.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:01 schreef Roadtrip het volgende:
Luitjes,
Ik ben een echte audiofiel. Niet het ¤400 kabel soort, wel het FLAC
Ik zie dat die knakker bij 3FM ook zo een Beyer DT770 Pro heeftquote:Op vrijdag 20 december 2013 07:18 schreef Braddie het volgende:
[..]
`Die heb ik nogHeb toch van de koop afgezien omdat het toch een verschrikkelijk fijne koptelefoon is.
De Toppers zijn gay.quote:Op vrijdag 20 december 2013 14:44 schreef Braddie het volgende:
Bij De Toppers dragen ze hem ook (de blazers sectie)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |