Tja, ik ga toch echt geen aparte versterker kopen voor m'n muziekcollectie.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef Fatty het volgende:
[..]
Muziek op een 7.1 systeem beluisteren
Nee. Gewoon een programma waar je bestanden kon kiezen en kijken of je het verschil hoort.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:27 schreef machtpen het volgende:
[..]
Zeker een wc-eend programmaatje geschreven door dansende elfjes in het maanlicht.
Loudness war is het meest kutte van de hedendaagse muziek.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:01 schreef Roadtrip het volgende:
Luitjes,
Ik ben een echte audiofiel. Niet het ¤400 kabel soort, wel het FLAC en ¤400 oortjes soort.
Alleen, er is ontzettend veel slecht opgenomen muziek. Moderne muziek is vaak verpest door de loudness war. En oude muziek is krakerig.
Soms is er een album waar het geluid echt geweldig is. Zo geweldig dat je bij acoustische muziek gewoon kan vergeten dat je oortjes in hebt.
Tevens Ultimate Ears![]()
Een collega heeft ze trouwens ook instant gekocht nadat ze beluisterde.
Thriller ook, wat is dat een mega productie zegquote:Op donderdag 19 december 2013 19:12 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Vroeger waren er ook slechte opnamen.
Ook trouwens ontzettend goede. Rumours van Fleetwood Mac is bijvoorbeeld GEWELDIG opgenomen.
Logitechquote:
Ik vind het prima, doe het zelf ook met een 5.1 systeem, ik wou gewoon een nutteloze bijdrage doen aan dit nutteloze topic.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Tja, ik ga toch echt geen aparte versterker kopen voor m'n muziekcollectie.
Daarbij heeft mijn Marantz losse versterkers per kanaal dus zo'n ramp is dat ook weer niet.
Overigens heb ik geen losse subwoofer, wel 2 15"woofers in m'n frontspeakers dus ik heb 7.2 geluid met een 7.0 opstelling
Nou mijn ¤27 X-230 doet het nog steeds perfect na tien jaar anders. Top merk.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:32 schreef Braddie het volgende:
[..]
Logitech
Het enige goede wat ze ooit hebben uitgebracht aan speakers is in mijn ogen de Z-5500
Ik heb zelf de X530 gebruikt i.c.m m`n Tyros, klonk hartstikke goed, deed z`n werk prima, maar voor serieus muziek luisteren, nee, liever niet..quote:Op donderdag 19 december 2013 19:33 schreef Zapata het volgende:
[..]
Nou mijn ¤27 X-230 doet het nog steeds perfect na tien jaar anders. Top merk.
Een slecht opgenomen album beluisteren op een goede koptelefoon kan je oren spontaan zelfmoord laten plegen. Dat nieuwe album van Lady Gaga klinkt echt ruk, totaal geen dynamiek, alles is plat gecompressed.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:34 schreef Rivalo het volgende:
Klopt, een goed opgenomen album beluisteren op een goede koptelefoon of goede setje speakers kan je dag maken
ik luister muziek dan ook voor m'n plezierquote:Op donderdag 19 december 2013 19:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Ik heb zelf de X530 gebruikt i.c.m m`n Tyros, klonk hartstikke goed, deed z`n werk prima, maar voor serieus muziek luisteren, nee, liever niet..
Ik luister het ook voor mijn plezier, maar ik luister het wel graag met veel detailquote:Op donderdag 19 december 2013 19:36 schreef Zapata het volgende:
[..]
ik luister muziek dan ook voor m'n plezier![]()
Maar ieder z'n hobby natuurlijk.
Sommige albums van Genesis klinken ook super.quote:Op donderdag 19 december 2013 19:35 schreef SiGNe het volgende:
Wat trouwens wel een aanrader is voor degenen met een SA-CD speler: Pink Floyd - Dark Side Of The Moon.
Erg goed album in surround, daar hebben ze de orginele 8sporen banden voor gebruikt.
Ook een goede is Mike Oldfield - Tubular Bells.
Het drumwerk op Fift of firth van Philquote:Op donderdag 19 december 2013 19:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Sommige albums van Genesis klinken ook super.
Genesis - Fifth of Fifth, klinkt zelfs nog indrukwekkend op mp3 formaat. FLAC en bitrates zeggen niet alles, het gaat meer om de kwaliteiten van sound engineer.
quote:Op donderdag 19 december 2013 19:37 schreef Rivalo het volgende:
[..]
Sommige albums van Genesis klinken ook super.
Genesis - Fifth of Fifth, klinkt zelfs nog indrukwekkend op mp3 formaat. FLAC en bitrates zeggen niet alles, het gaat meer om de kwaliteiten van sound engineer.
(het oude werk van) Genesis kennersquote:Op donderdag 19 december 2013 19:38 schreef Braddie het volgende:
[..]
Het drumwerk op Fift of firth van Phil
De solo van In The Cagequote:Op donderdag 19 december 2013 19:39 schreef BrandX het volgende:
[..]
[..]
(het oude werk van) Genesis kenners
Selling England by the poundquote:Op donderdag 19 december 2013 19:40 schreef Braddie het volgende:
[..]
De solo van In The Cage
Tony Banks![]()
Jammer van de nummers op Abacab, en Calling All Station met die Ray hurpeldurp
Waar ging het mis?quote:Op donderdag 19 december 2013 19:42 schreef Rivalo het volgende:
The Lamb Lies Down on Broadway is ook een super album
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |