abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134366734

quote:
AMSTERDAM -
Een boek dat pasgetrouwde vrouwen advies geeft, heeft voor heel wat opschudding gezorgd. ”Het is waar, je bent nog geen ervaren kokkin of een perfecte huisvrouw. Dus wat is nou het probleem als je man zegt hoe je het moet doen? Zeg tegen hem dat hij gelijk heeft en dat je het snel zal leren. Als hij ziet hoe lief je bent en hoe nederig je je gedraagt en dat je bereid bent om te veranderen, dan zal hij ook veranderen."

Misschien denk je dat dit uit een boek komt dat in de jaren ’50 is geschreven, maar niets is minder waar. ’Trouw en wees onderdanig’ kwam in 2011 voor het eerst in Italië uit en werd een regelrechte bestseller. Ook Spanje is nu in de ban. Maar niet alleen in positieve zin. De Spaanse vrouwen en politici vinden het een schande dat dit boek zo’n succes is. Om je een idee te geven waarom, hebben we nog wat adviezen uit het boek en van de auteur - een vrouw(!) - op een rijtje gezet:
•Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
•In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
•Ook zegt ze: ”Wij vrouwen vinden vernedering fijn, omdat het voor een groter goed is."

de 43-jarige Costanza Miriano, gelukkig getrouwd, moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek, zegt dat ze haar boek gebaseerd heeft op de gelukkige huwelijken van haar vrienden en van haar zelf.
Bron

Graag allemaal lezen vrouwen!

[ Bericht 4% gewijzigd door WhateverWhatever op 17-12-2013 15:25:07 ]
pi_134366829
Ja daaaag, dan maar geen gelukkig huwelijk.
pi_134366856
-XOXO-
pi_134366880
Vrouwen veranderen niet en mannen veranderen niet.

Bullshit dus.
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:20:16 #5
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134366914
Ja luistereng godverdommehhh
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:21:46 #6
26777 MrTorture
Welcome to the torture chamber
pi_134366973
"Handboek voor meisjes" O+
No fear, no pain.Nobody left to blame. I'll try alone. Make destiny my own.
Dave: Al draagt een mod een blauwe kleur, het is en blijft een oude zeur.
yvonne says: nee hoor die Danny is gewoon een werknemer
Vis een optie?
  dinsdag 17 december 2013 @ 15:22:16 #7
381517 Zapata
held op sokken
pi_134366985
onderdanig vrouw hoef ik niet.
Maar als ze kookt en het is niet goed dan verwacht ik toch wel als ik er iets van zeg dat ze haar best doet om het de volgende keer beter te maken.

Zelfde als ik voor haar een boekenplank ophang en die flikkert naar beneden dat ik de volgende keer dat ding beter vastmaak.
pi_134366988
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
pi_134367002
quote:
"Zeg tegen haar dat ze gelijk heeft en dat je het snel zal leren. Als zij ziet hoe lief je bent en hoe nederig je je gedraagt en dat je bereid bent om te veranderen, dan zal zij ook veranderen."

•Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je vrouw getrouwd, maar met jezelf. In plaats daarvan zou je onderdanig moeten zijn.
•In een interview zegt de auteur: ”Onderdanig zijn is een manier om ruimte te maken, om te accepteren, het is de fundering van het huwelijk, zoals de pilaren voor een kerk."
Je kan het ook omdraaien. Dan blijkt al snel hoe belachelijk het is. Relaties zijn altijd een kwestie van geven en nemen maar zoals zij het stelt moet de vrouw vooral een hoop zelfrespect opofferen. Alsof alleen een vrouw dingen fout doet in een relatie.
pi_134367422
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ontploft daar een bom ofzo? _O-
gr gr
pi_134367537
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Whatdahell?
Noot noot.
pi_134367725
Volledig eensch met het boek. 'Vo voor de klassieke rolverdeling!
pi_134367733
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:22 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kan het ook omdraaien. Dan blijkt al snel hoe belachelijk het is. Relaties zijn altijd een kwestie van geven en nemen maar zoals zij het stelt moet de vrouw vooral een hoop zelfrespect opofferen. Alsof alleen een vrouw dingen fout doet in een relatie.
Ik denk dat ze vooral meer de traditionele rolverdeling willen benadrukken. Wederzijdse erkenning naar elkaar als man en vrouw. Dingen zijn soms wat ongelukkig verwoord en er zal ook wel christelijk geneuzel in staan, maar het fundament op zich klopt wel redelijk. Dat vrouwen zo dominant zijn tegenwoordig doet veel af van mannen én vrouwen.
pi_134367968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:39 schreef Kola het volgende:

[..]

Ik denk dat ze vooral meer de traditionele rolverdeling willen benadrukken. Wederzijdse erkenning naar elkaar als man en vrouw. Dingen zijn soms wat ongelukkig verwoord en er zal ook wel christelijk geneuzel in staan, maar het fundament op zich klopt wel redelijk. Dat vrouwen zo dominant zijn tegenwoordig doet veel af van mannen én vrouwen.
Er zal altijd een van de twee dominanter zijn in een relatie, maar in vind het absurd om als vrouw te streven naar onderdanigheid ipv gelijkwaardigheid. In bed kunnen dat soort dingen heel leuk zijn, maar ik zou het nooit mijn dagelijkse doen laten beinvloeden. Bovendien zijn er mannen die een dominante vrouw juist heel prettig vinden. Ik denk dat het geheim van een goed huwelijk niet is dat een vrouw zich onderdaniger opstelt, maar wel dat beide partijen met elkaar blijven communiceren en de ander niet voor lief nemen.
pi_134368106
Nederlandse vrouwen denken inderdaad te hoog over zichzelf. Dit boek is inderdaad een stap in de goede richting voor hun.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_134368313
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:44 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Er zal altijd een van de twee dominanter zijn in een relatie, maar in vind het absurd om als vrouw te streven naar onderdanigheid ipv gelijkwaardigheid. In bed kunnen dat soort dingen heel leuk zijn, maar ik zou het nooit mijn dagelijkse doen laten beinvloeden. Bovendien zijn er mannen die een dominante vrouw juist heel prettig vinden. Ik denk dat het geheim van een goed huwelijk niet is dat een vrouw zich onderdaniger opstelt, maar wel dat beide partijen met elkaar blijven communiceren en de ander niet voor lief nemen.
Die rol wisselt af en toe als het goed is, een man is ook niet van beton en als het nodig is moet
de vrouw dan ook de leiding kunnen, mogen en willen nemen.

Je hebt niks aan een vrouw die geduldig af gaat zitten wachten als je het als man óók eens
een keertje niet meer weet of niet meer kan.
pi_134368329
Ziet eruit als grote onzin.

Zo te zien ook geïnspireerd uit het geloof. Ze maakt ook allemaal kromme redenaties.

Niet serieus nemen dus. :)
pi_134368362
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:51 schreef robin007bond het volgende:

Lijkt mij ook verstandiger :+
pi_134368467
quote:

[..]

Maar ik denk dat velen dat verkeerd interpreteren, gelijkwaardig betekent niet dat je gelijk moet zijn. Je kan elkaar toch best gelijkwaardig behandelen en alsnog ieder een bepaalde/verschillende rol hebben?
pi_134368514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:54 schreef Kola het volgende:

[..]

Maar ik denk dat velen dat verkeerd interpreteren, gelijkwaardig betekent niet dat je gelijk moet zijn. Je kan elkaar toch best gelijkwaardig behandelen en alsnog ieder een bepaalde/verschillende rol hebben?
OP riekt naar het pleasen van de man. Andersom hoeft de man niet zoveel te doen. Dat vind ik niet gelijkwaardig.
pi_134368596
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:54 schreef Kola het volgende:

[..]

Dat staat er niet hoor. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134368597
Sowieso, wij vrouwen vinden vernedering fijn omdat het voor een groter goed is? Met andere woorden we vinden vernedering helemaal niet fijn, maar om de man happy te houden doen we het toch maar.
pi_134368602
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Nederlandse vrouwen denken inderdaad te hoog over zichzelf. Dit boek is inderdaad een stap in de goede richting voor hun.
Dit is inderdaad wel een gek cultureel(?) verschijnsel. De Nederlandse vrouw verschilt op dit punt sterk van andere vrouwen, en niet in positieve zin.
pi_134368630
Er zijn mensen boos omdat het een succes is? :')
kennelijk zijn er gewoon toch veel vrouwen die er waarheid in vinden.
overigens is dit:
quote:
Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf, of die je denkt, dan ben je niet met je man getrouwd, maar met jezelf.
naturlijk gewoon waar, en geldt andersom ook.
pi_134368634
quote:

Zo te zien ook geïnspireerd uit het geloof. Ze maakt ook allemaal kromme redenaties.

Ik denk dat niemand dat hier ook doet, verkeerde forum. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_134368740
overigens is het helemaal niet zo heel gek hoor. dat vrouwen onderdanig zijn aan mannen zit diep in de cultuur geworteld en is nog bezig eruit los te weken, dat gaat niet 1 2 3.
Tot die tijd zullen er genoeg vrouwen zien die het ook wel als veilig zien, onderdanig aan je man betekend immers ook dat hij de leiding neemt en verantwoordelijk is en jij je achter hem kunt verschuilen.
pi_134368848
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:55 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

OP riekt naar het pleasen van de man. Andersom hoeft de man niet zoveel te doen. Dat vind ik niet gelijkwaardig.
Weet ik niet. Wanneer je als vrouw een man zich op en top man laat voelen, dan krijg je er ook een man voor terug. En dat is wel wat veel vrouwen willen uiteindelijk, een 'echte' man.
pi_134368855
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:58 schreef ImYourPimp het volgende:
Als je alleen maar dingen doet die goed zijn voor jezelf,
Maar dat is toch logisch? :')

Wie wil er nou getrouwd zijn met iemand die alleen maar dingen doet die goed zijn voor zichzelf?
Dan heb je sowieso al een klote huwelijk (of relatie) :+

[ Bericht 0% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 17-12-2013 16:11:17 ]
pi_134369244
quote:

Ik wil graag flink serieus genomen hoor door vrouwen.

:)
pi_134370455
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:33 schreef Quyxz_ het volgende:

[..]

Ontploft daar een bom ofzo? _O-
Bliksem :P
pi_134370498
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:15 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Ik wil graag flink serieus genomen hoor door vrouwen.

Een onderdanig vrouw neemt niet, maar laat zich nemen, dus dan heb je toch pech :+
pi_134371133
Ben vrouw maar ben het eigelijk wel eens met de stelling. Als jij als vrouw je onderdanig houd aan je man gaat het vaak wel goed in een »NORMALE« relatie/huwelijk.
Veel mensen gaan gelijk overdreven denken in de zin van de man is dominant of de vrouw is dan ongelukkig.
Maar een goede man zorgt er wel voor dat zijn vrouw gelukkig is en de juiste keuzes maakt.
Het wilt ook niet zeggen dat als je niet tevreden over iets bent dat je dan je mond moet houden en het gewoon moet accepteren maar dan praten we weer over de negatieve/minder leuke kant.

Wat is nou zo'n ramp aan onderdanig zijn?

De vrouwen van tegenwoordig willen precies als een man zijn, maar dat zal nooit zo zijn, dat is de natuur nou eenmaal. Nogmaals VIND ik.
thats it
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:12:22 #33
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134371221
devoot Katholiek & Italiaans.
Dat zegt al voldoende. Laat haar lekker onderdanig zijn, maar ga 't niet preken :)
(Un)masking for the greater good.
pi_134371332
Goh. Het 'doet' me altijd wat als ik weer zoiets lees.

Kan niet eens fatsoenlijke woorden vinden om mijn mening te verkondigen :')

jezus
pi_134371492
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef Skynilla het volgende:
Ben vrouw maar ben het eigelijk wel eens met de stelling. Als jij als vrouw je onderdanig houd aan je man gaat het vaak wel goed in een »NORMALE« relatie/huwelijk.
Veel mensen gaan gelijk overdreven denken in de zin van de man is dominant of de vrouw is dan ongelukkig.
Maar een goede man zorgt er wel voor dat zijn vrouw gelukkig is en de juiste keuzes maakt.
Het wilt ook niet zeggen dat als je niet tevreden over iets bent dat je dan je mond moet houden en het gewoon moet accepteren maar dan praten we weer over de negatieve/minder leuke kant.

De vrouwen van tegenwoordig willen precies als een man zijn, maar dat zal nooit zo zijn, dat is de natuur nou eenmaal. Nogmaals VIND ik.
En dat zonder een religieus argument. +1 Voor jou!
pi_134371525
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Natalie het volgende:
Dat zegt al voldoende. Laat haar lekker onderdanig zijn, maar ga 't niet preken :)
kortom iedereen die een mening heeft die niet gelijk is aan die van jouw of 'de meerderheid' moet zn mond maar houden?
pi_134371526
quote:
Als je je daar prettig bij voelt, niks.
pi_134371612
quote:
Maar is haar standpunt ook op religieuze argumenten gebaseerd? Daar zie ik weinig van terug namelijk.
pi_134371668
Boehoe, alsof de traditionele rolverdeling niet meer bestaat.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:25:57 #40
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134371709
quote:

Ik vind het heel goed dat je een eigen mening hebt. Als je die manier een gelukkig leven hebt met je man, dan juich ik het van harte toe. Uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons geluk, en met wie we dat delen & behouden.
Wel verwacht ik dat er in de huidige tijd steeds minder vrouwen zijn die er zo over denken.

De goede oude normen en waarden zijn zeker niet slecht, maar naar mijn idee is het voor een vrouw niet nodig om zich te schikken naar de man. Goed blijven communiceren met elkaar, elkaar stimuleren persoonlijke doelen na te streven, elkaar dingen gunnen & genoeg tijd met elkaar besteden dat lijkt me al een mooie start voor een gelijkwaardige gelukkige relatie.
pi_134371710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 16:47 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Een onderdanig vrouw neemt niet, maar laat zich nemen, dus dan heb je toch pech :+
Niet als de man zegt dat zij het moet doen!
pi_134371726
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:15 schreef vera166 het volgende:
Goh. Het 'doet' me altijd wat als ik weer zoiets lees.

Kan niet eens fatsoenlijke woorden vinden om mijn mening te verkondigen :')

jezus
En je zus is?
pi_134371749
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

En je zus is?
hallucineer jij spaties ofzo?
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:27:06 #44
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134371762
quote:
Dit dus.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134371783
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:26 schreef vera166 het volgende:

[..]

hallucineer jij spaties ofzo?
Een vrouw zonder gevoel voor humor....

-O-
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:27:58 #46
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134371793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:21 schreef ImYourPimp het volgende:

[..]

kortom iedereen die een mening heeft die niet gelijk is aan die van jouw of 'de meerderheid' moet zn mond maar houden?
Een preek is over het algemeen eenrichtingsverkeer.
Dus ja: als iemand gaat preken, dan mogen van ze wat mij betreft stoppen.
pi_134371815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

-O-
HILARISCHE GRAP TROUW MET ME PLSSSS
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:28:45 #48
358523 IkStampOpTacos
pi_134371827
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:27 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

-O-
Opmerkelijk ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-
pi_134371856
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Opmerkelijk ja.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:29:47 #50
358523 IkStampOpTacos
pi_134371865
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:27 schreef Natalie het volgende:

[..]

Een preek is over het algemeen eenrichtingsverkeer.
Dus ja: als iemand gaat preken, dan mogen van ze wat mij betreft stoppen.
Alsof je naderhand geen discussie kunt aangaan. :') Jij met zeker zo'n figuur die iedereen moet onderbreken en z'n eigen onzin zo hard mogelijk gaat schreeuwen.
-
pi_134371880
quote:
Moeder van vier kinderen en een devoot Katholiek.
Dus als je vier koters wilt uitpoepen en 's zondags graag op je knietjes gaat is dit hét boek voor jou!

Sowieso, mensen die boeken lezen voor relatieadvies... :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:32:38 #52
358523 IkStampOpTacos
pi_134371964
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:30 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

Dus als je vier koters wilt uitpoepen en 's zondags graag op je knietjes gaat is dit hét boek voor jou!

Sowieso, mensen die boeken lezen voor relatieadvies... :')
Klopt, gewoon in R&P gaan posten. :')
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:33:50 #53
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134372000
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:23 schreef Degodvader het volgende:

[..]

Maar is haar standpunt ook op religieuze argumenten gebaseerd? Daar zie ik weinig van terug namelijk.
Denk dat het er wel mee te maken zal hebben. De manier waarop je denkt & leeft komt voort uit hoe je bent opgevoed en wat & waar je in gelooft. Maar een goed punt.
pi_134372005
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Klopt, gewoon in R&P gaan posten. :')
jwz :7
pi_134372047
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Denk dat het er wel mee te maken zal hebben. De manier waarop je denkt & leeft komt voort uit hoe je bent opgevoed en wat & waar je in gelooft. Maar een goed punt.
En cultuur ook lijkt me. Het is een Italiaanse. Wonen ze daar niet meestal tot na hun 30e thuis?
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:35:32 #56
358523 IkStampOpTacos
pi_134372063
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:34 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

jwz :7
Toprelatie hier. _O_ Echte R&P'er. ^O^

SPOILER
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:35:43 #57
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134372072
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:29 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof je naderhand geen discussie kunt aangaan. :') Jij met zeker zo'n figuur die iedereen moet onderbreken en z'n eigen onzin zo hard mogelijk gaat schreeuwen.
Zeker.
En als scheeuwen niet werkt dan stamp ik er ook nog bij.
Bij voorkeur met een fel gekleurd t-shirt aan zodat ik extra op val.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:36:14 #58
358523 IkStampOpTacos
pi_134372096
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:35 schreef Natalie het volgende:

[..]

Zeker.
En als scheeuwen niet werkt dan stamp ik er ook nog bij.
Bij voorkeur met een fel gekleurd t-shirt aan zodat ik extra op val.
Typische vrouw dus. 8-)
-
pi_134372098
Het zou eigenlijk wel grappig zijn als mannen de vrouwen in het dagelijks leven daadwerkelijk zouden behandelen als mannen en volledig gelijkwaardig.
pi_134372099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:35 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Toprelatie hier. _O_ Echte R&P'er. ^O^

SPOILER
Player. :')

SPOILER
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:37:16 #61
358523 IkStampOpTacos
pi_134372150
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef Seikcid het volgende:
Het zou eigenlijk wel grappig zijn als mannen de vrouwen in het dagelijks leven daadwerkelijk zouden behandelen als mannen en volledig gelijkwaardig.
Denk dat ze daar snel klaar mee zouden zijn.
-
pi_134372168
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:37 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Denk dat ze daar snel klaar mee zouden zijn.
Dezelfde dag nog.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:38:44 #63
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134372204
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:35 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

En cultuur ook lijkt me. Het is een Italiaanse. Wonen ze daar niet meestal tot na hun 30e thuis?
Geen idee.
Zou 't werkelijk?
Van huis uit trouwen is wel heel netjes. Ik zie dat overigens bij een aantal vrienden uit een (streng gelovige) gemeente: die blijven thuis wonen tot ze met hun man/vrouw trouwen, en pas daarna gaan ze uit huis.
pi_134372221
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:36 schreef Seikcid het volgende:
"Of je me mag pijpen? Meid, ben je homo ofzo..." :')
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:39:50 #65
358523 IkStampOpTacos
pi_134372242
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:38 schreef Natalie het volgende:

[..]

Geen idee.
Zou 't werkelijk?
Van huis uit trouwen is wel heel netjes. Ik zie dat overigens bij een aantal vrienden uit een (streng gelovige) gemeente: die blijven thuis wonen tot ze met hun man/vrouw trouwen, en pas daarna gaan ze uit huis.
Of ze wonen eerst op zichzelf.
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:40:22 #66
358523 IkStampOpTacos
pi_134372266
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:39 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

"Of je me mag pijpen? Meid, ben je homo ofzo..." :')
_O-
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:42:04 #67
358523 IkStampOpTacos
pi_134372328
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:33 schreef Natalie het volgende:

[..]

Hoezo waar je in gelooft? Dat valt ook wel mee. In het Christendom en dus ook bij Katholieken zijn man en vrouw gewoon gelijkwaardig hoor. Er wordt nergens onderdanigheid gepropageerd. Wel dat man en vrouw van oorsprong andere taken hebben in een gezin, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
-
pi_134372361
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo waar je in gelooft? Dat valt ook wel mee. In het Christendom en dus ook bij Katholieken zijn man en vrouw gewoon gelijkwaardig hoor. Er wordt nergens onderdanigheid gepropageerd. Wel dat man en vrouw van oorsprong andere taken hebben in een gezin, maar dat vind ik niet meer dan normaal.
SGP. :*
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:45:26 #69
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134372437
quote:

[..]

Waar je in gelooft kan slaan op iemands geloof, maar ook op iemands normen, waarden of anderzijds zaken waarin iemand vertrouwen heeft, of die nu een bijbelse oorsprong heeft of niet.
Qua gelijkwaardigheid deel ik je mening.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:46:56 #70
358523 IkStampOpTacos
pi_134372467
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:43 schreef Deuce92 het volgende:

[..]

SGP. :*
Wat ik zei. Andere rollen.
-
pi_134372516
quote:

[..]

Van oorsprong wellicht, maar wat hebben we daar nu nog mee te maken? Die oorsprong zijn we ver voorbij.
pi_134372539
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:47 schreef Darkangle het volgende:
Nederlandse vrouwen weten inderdaad niet meer wat hun plek is.
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:51:04 #73
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134372591
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van oorsprong wellicht, maar wat hebben we daar nu nog mee te maken? Die oorsprong zijn we ver voorbij.
Maar de klassieke rolverdeling tussen man & vrouw zie je nog steeds duidelijk terug in onze samenleving. (of we het daar nu mee eens zijn, of niet...)
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:51:47 #74
358523 IkStampOpTacos
pi_134372617
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:48 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja maar is nog wel degelijk relevant. Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal van elkaar. Vrouwen zijn beter in X mannen in Y. Waarom vastkrampen aan één of ander verstokt 'gelijkwaardigheidsidee' dat mannen in één keer -de van oudsher- vrouwentaken moeten gaan doen, puur omdat dat iets van vroeger is. Vrouwen doen het gezin, de mannen het geld nog steeds in grote lijnen.

quote:
13s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:49 schreef ELCanguro het volgende:

[..]

Dat niet eens zozeer. Vrouwen zijn gewoon zelfstandiger geworden en hebben zichzelf daardoor in een positie gemanoeuvreerd waarin zij hogere eisen kunnen stellen. Ze zijn immers toch niet meer afhankelijk van een man.
-
pi_134372622
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:51 schreef Natalie het volgende:

[..]

Maar de klassieke rolverdeling tussen man & vrouw zie je nog steeds duidelijk terug in onze samenleving. (of we het daar nu mee eens zijn, of niet...)
Klopt maar dat begint wel te veranderen. Steeds meer vrouwen die blijven werken na de bevalling etc.
pi_134372643
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja maar is nog wel degelijk relevant. Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal van elkaar. Vrouwen zijn beter in X mannen in Y. Waarom vastkrampen aan één of ander verstokt 'gelijkwaardigheidsidee' dat mannen in één keer -de van oudsher- vrouwentaken moeten gaan doen, puur omdat dat iets van vroeger is.

[..]

Dat niet eens zozeer. Vrouwen zijn gewoon zelfstandiger geworden en hebben zichzelf daardoor in een positie gemanoeuvreerd waarin zij hogere eisen kunnen stellen. Ze zijn immers toch niet meer afhankelijk van een man.
Daarom hoop ik ook een vrouw te treffen die wel weet waar het fornuis is,
pi_134372717
Ik begrijp nooit waarom schoonmaken bijvoorbeeld een typisch vrouwenklusje is. En niet om irritant te doen, maar niemand is geboren met schoonmaakkunsten toch :P
Dat moet iedereen leren.. zowel vrouwen als mannen. Verder begrijp ik ergens wel dat het meer door vrouwen wordt gedaan, maar als ik het zo bekijk is het niet logisch :P

Er zijn echt aantoonbare verschillen tussen mannen en vrouwen ja, en dat is onder andere het fysieke verschil. Maar wat ik hierboven noemde, dat is onzin dat dat gezien wordt als vrouwentaak. Eigenlijk.
pi_134372727
quote:
8s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:52 schreef ELCanguro het volgende:

[..]

Daarom hoop ik ook een vrouw te treffen die wel weet waar het fornuis is,
De meeste mannen zijn érg goed in koken hoor :+ maar jij waarschijnlijk niet begrijp ik :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:55:27 #79
358523 IkStampOpTacos
pi_134372728
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Klopt maar dat begint wel te veranderen. Steeds meer vrouwen die blijven werken na de bevalling etc.
Maar niet vaak fulltime, in tegenstelling tot de man. Zou ook wat raar zijn als vrouwen tegenwoordig niets meer zouden doen met hun dure studie die ze hebben gevolgd in hun jeugdjaren. Steeds vaker zijn vrouwen ook hoger opgeleid dan mannen. Fysieke kwaliteiten, iets waar mannen in excelleren, worden steeds minder belangrijk.
-
pi_134372766
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:55 schreef vera166 het volgende:
Ik begrijp nooit waarom schoonmaken bijvoorbeeld een typisch vrouwenklusje is. En niet om irritant te doen, maar niemand is geboren met schoonmaakkunsten toch :P
Dat moet iedereen leren.. zowel vrouwen als mannen. Verder begrijp ik ergens wel dat het meer door vrouwen wordt gedaan, maar als ik het zo bekijk is het niet logisch :P

Er zijn echt aantoonbare verschillen tussen mannen en vrouwen ja, en dat is onder andere het fysieke verschil. Maar wat ik hierboven noemde, dat is onzin dat dat gezien wordt als vrouwentaak. Eigenlijk.
Ik maak altijd schoon en hij kookt. prima geregeld toch? :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:56:45 #81
358523 IkStampOpTacos
pi_134372778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:55 schreef vera166 het volgende:

Omdat vrouwen meer thuis zijn waarschijnlijk. Zou wat raar zijn als mama de hele dag thuis zit en papa de hele dag werkt en het huis is alsnog een dikke pokkebende.
-
pi_134372780
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:56 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik maak altijd schoon en hij kookt. prima geregeld toch? :P
Ja, dat is goed geregeld vind ik :D :) haha
pi_134372809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja maar is nog wel degelijk relevant. Mannen en vrouwen verschillen nou eenmaal van elkaar. Vrouwen zijn beter in X mannen in Y. Waarom vastkrampen aan één of ander verstokt 'gelijkwaardigheidsidee' dat mannen in één keer -de van oudsher- vrouwentaken moeten gaan doen, puur omdat dat iets van vroeger is.
Dat hoeft ook helemaal niet. Maar het moet niet zo zijn dat mannen het vertikken om te koken omdat het een 'vrouwentaak' is of er vanuitgaan dat de vrouw als enige minder zal gaan werken om voor het kind te zorgen. En dan heb ik het nog niet eens over de dubbele moraal die heerst als het op seks aankomt (een man die seks wil is normaal, een vrouw die seks wil een slet).

Ook denk ik dat het 'vrouwen zijn beter in X mannen in Y' een stuk minder statisch is dan wordt aangenomen. Onze cultuur bekrachtigd bepaalde percepties, maar dat betekent niet dat het biologisch zo hoeft te gelden. De verschillen tussen mannen en vrouwen worden nogal eens overschat.

quote:
Precies en dat is een mooie vooruitgang.
pi_134372815
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Omdat vrouwen meer thuis zijn waarschijnlijk. Zou wat raar zijn als mama de hele dag thuis zit en papa de hele dag werkt en het huis is alsnog een dikke pokkebende.
Jaaaa daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Ik heb mijn beeld ook gewoon gebaseerd op mijn thuissituatie denk ik omdat dat nou eenmaal is wat ik heb meegekregen.
Maar als er evenveel gewerkt wordt dan moet in mijn ogen het huishouden ook zo verdeeld worden.
pi_134372840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar niet vaak fulltime, in tegenstelling tot de man. Zou ook wat raar zijn als vrouwen tegenwoordig niets meer zouden doen met hun dure studie die ze hebben gevolgd in hun jeugdjaren. Steeds vaker zijn vrouwen ook hoger opgeleid dan mannen. Fysieke kwaliteiten, iets waar mannen in excelleren, worden steeds minder belangrijk.
Ik meen ooit een artikel te hebben gelezen waaruit juist blijkt dat hoog opgeleiden vrouwen juist eerder thuis blijven om voor het kind te zorgen dan dat ze weer aan het werk gaat. Zeker wanneer het mogelijk is als een iemand voldoende inkomen heeft.
pi_134372846
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De meeste mannen zijn érg goed in koken hoor :+ maar jij waarschijnlijk niet begrijp ik :P
Top chefs zijn toch veelal mannen? Hup de keuken in, mannen.
pi_134372848
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:56 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Is gewoon waar, zou ik ook de pest in hebben als vent :') maar omgekeerd geldt dat ook weer,
stel de man is meer thuis, ook dat gebeurd, dan wil je ook niet thuis komen in een pokkebende...
pi_134372868
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Heere heeft wat nieuws op de aarde geschapen; de vrouw zal de man omvangen. Gij ontmoet den vrolijke en dien die Uwer man te gehoorzamen. Een van mijn favorieten.
pi_134372875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat hoeft ook helemaal niet. Maar het moet niet zo zijn dat mannen het vertikken om te koken omdat het een 'vrouwentaak' is of er vanuitgaan dat de vrouw als enige minder zal gaan werken om voor het kind te zorgen. En dan heb ik het nog niet eens over de dubbele moraal die heerst als het op seks aankomt (een man die seks wil is normaal, een vrouw die seks wil een slet).

Ook denk ik dat het 'vrouwen zijn beter in X mannen in Y' een stuk minder statisch is dan wordt aangenomen. Onze cultuur bekrachtigd bepaalde percepties, maar dat betekent niet dat het biologisch zo hoeft te gelden. De verschillen tussen mannen en vrouwen worden nogal eens overschat.

[..]

Of dat denk jij, kan ook
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:59:31 #90
358523 IkStampOpTacos
pi_134372882
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:57 schreef vera166 het volgende:

[..]

Jaaaa daar ben ik het helemaal mee eens hoor. Ik heb mijn beeld ook gewoon gebaseerd op mijn thuissituatie denk ik omdat dat nou eenmaal is wat ik heb meegekregen.
Maar als er evenveel gewerkt wordt dan moet in mijn ogen het huishouden ook zo verdeeld worden.
Ja, maar dat is denk ik bij een overgroot deel niet het geval en zal dat ook niet worden. Ik vind stofzuigen, schoonmaken en koken ook wel leuk. Strijken, dweilen en die andere meuk mogen anderen doen hahah. :)
-
pi_134372890
Én ik stoor me aan de houding van veel mannen die zo bot zeggen dat het enige recht van een vrouw het aanrecht is. En alle 'geniale' opmerking in die richting :P Daar erger ik me dood aan, al is dat op internet natuurlijk cooler enzo dan in het echt en wordt het hier ook meer gezegd.

inb4: alle mannelijke fokkers
pi_134372917
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:59 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Of dat denk jij, kan ook
Nee, daar heb ik een onderzoek van gelezen.
pi_134372919
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:58 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Top chefs zijn toch veelal mannen? Hup de keuken in, mannen.
Ik heb daar totaal geen gevoel voor :@ en hij wel, maar voor de rest doet ie ook geen ruk hoor :')
pi_134372932
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, maar dat is denk ik bij een overgroot deel niet het geval en zal dat ook niet worden. Ik vind stofzuigen, schoonmaken en koken ook wel leuk. Strijken, dweilen en die andere meuk mogen anderen doen hahah. :)
Nee is zo en dan vind ik het ook terecht dat de vrouw meer doet in het huishouden. Goed zo :D
pi_134372933
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:59 schreef vera166 het volgende:
Én ik stoor me aan de houding van veel mannen die zo bot zeggen dat het enige recht van een vrouw het aanrecht is. En alle 'geniale' opmerking in die richting :P Daar erger ik me dood aan, al is dat op internet natuurlijk cooler enzo dan in het echt en wordt het hier ook meer gezegd.

Ik denk dat vrouwen ook wel zulke opmerkingen hebben toch?
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:00:41 #96
358523 IkStampOpTacos
pi_134372934
quote:

Niet zo serieus nemen. :+
-
pi_134372955
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik een onderzoek van gelezen.
Kan je dat onderzoek doorsturen?
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:01:17 #98
358523 IkStampOpTacos
pi_134372968
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Mannen denken alleen met hun pik. _O_ :D :D _O_ _O- _O-

:')
-
pi_134372977
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet zo serieus nemen. :+
nee i knooooow.. :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Ja ik sowieso :') hahaha dus het is een beetje pot verwijt de ketel. Maar ik meen er niks van en in mijn echte omgeving zijn er wél mannen die zo denken. En daar doel ik vooral op.
pi_134373004
quote:

Zulke dingen zijn natuurlijk grappig bedoeld maar ze bekrachtigen onbewust wel bepaalde verwachtingspatronen denk ik. Daarom stoor ik me er ook aan.
pi_134373022
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:01 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Kan je dat onderzoek doorsturen?
Sorry stond in een van mijn studieboeken, ik zou zo gauw niet meer weten welke.
pi_134373035
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:00 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik heb daar totaal geen gevoel voor :@ en hij wel, maar voor de rest doet ie ook geen ruk hoor :')
Nah... is niet hélemaal waar, met boodschappen doen draagt hij altijd de zware dingen
heel ongeemancipeerd natuurlijk van mij :P maar ik heb gewoon de kracht van een kleuter :')
pi_134373043
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zulke dingen zijn natuurlijk grappig bedoeld maar ze bekrachtigen onbewust wel bepaalde verwachtingspatronen denk ik. Daarom stoor ik me er ook aan.
Ja precies, jij verwoord het een stuk beter dan ik :) maar ja, ik erger me er kapot aan.Ook al is het 'maar' internet
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:04:40 #104
358523 IkStampOpTacos
pi_134373081
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

[..]

Vrouwen gaan naar mijn mening vaak uit eigen beweging minder werken omdat ze toch vaak van nature vaker de zorg op zich willen nemen van dat kind. Tevens vindt ik dat vrouwen beter om kunnen gaan met kinderen.
Die dubbele moraal wordt ook gewoon door alle vrouwen in stand gehouden hoor. Dat is niks nieuws en ook niet iets wat snel gaat verdwijnen. Was laatst nog wat over op tv: "Sletvrees" heette dat.

Dat hoeft niet alleen maar een mooie vooruitgang te zijn verder. Het betekent ook dat er veel mannen zijn die problemen krijgen omdat ze zich nutteloos of minderwaardig voelen aan 'de vrouw'. Tevens zorgt het nu al voor grote groepen hoogopgeleide single vrouwen in bijvoorbeeld Utrecht, die geen partner kunnen vinden.
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:05:24 #105
358523 IkStampOpTacos
pi_134373096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:01 schreef vera166 het volgende:

[..]

nee i knooooow.. :D

[..]

Ja ik sowieso :') hahaha dus het is een beetje pot verwijt de ketel. Maar ik meen er niks van en in mijn echte omgeving zijn er wél mannen die zo denken. En daar doel ik vooral op.
Dan stoor je je niet aan die kerels, maar aan mensen met een laag IQ.
-
pi_134373122
Goede zaak. Een vrouw die iets niet kan maar wel haar best doet om te voldoen aan je verwachtingen is mijn inziens beter dan een vrouw die niets kan en daar niets aan wilt veranderen.
Doe het voor de mensheid:$:$
pi_134373183
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Vrouwen gaan naar mijn mening vaak uit eigen beweging minder werken omdat ze toch vaak van nature vaker de zorg op zich willen nemen van dat kind.
Uit eigen beweging is het natuurlijk prima.
quote:
Tevens vindt ik dat vrouwen beter om kunnen gaan met kinderen.
Misschien lijkt dat zo omdat vrouwen in onze cultuur meer tijd doorbrengen met het kind. Alleenstaande vaders zijn vaak ook heel goed met kinderen.
quote:
Die dubbele moraal wordt ook gewoon door alle vrouwen in stand gehouden hoor. Dat is niks nieuws en ook niet iets wat snel gaat verdwijnen. Was laatst nog wat over op tv: "Sletvrees" heette dat.
Klopt.

quote:
Dat hoeft niet alleen maar een mooie vooruitgang te zijn verder. Het betekent ook dat er veel mannen zijn die problemen krijgen omdat ze zich nutteloos of minderwaardig voelen aan 'de vrouw'. Tevens zorgt het nu al voor grote groepen hoogopgeleide single vrouwen in bijvoorbeeld Utrecht, die geen partner kunnen vinden.
Zelfstandigheid is mooi, lange eisenlijsten niet.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:09:29 #108
358523 IkStampOpTacos
pi_134373229
quote:

[..]

Ja, maar zijn die verwachtingspatronen altijd zo slecht dan? Genoeg vrouwen en mannen die zich juist heel goed voelen bij een 'standaard' taakverdeling in een relatie. Natuurlijk wordt het op die manier nogal denigrerend gebracht, maar ik krijg soms een beetje het idee dat er per sé aan een rolverdeling getoornd moet worden 'omdat het niet meer van deze tijd is'.
-
pi_134373295
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, maar zijn die verwachtingspatronen altijd zo slecht dan? Genoeg vrouwen en mannen die zich juist heel goed voelen bij een 'standaard' taakverdeling in een relatie. Natuurlijk wordt het op die manier nogal denigrerend gebracht, maar ik krijg soms een beetje het idee dat er per sé aan een rolverdeling getoornd moet worden 'omdat het niet meer van deze tijd is'.
Het is niet per definitie slecht om je onderdanig op te stellen als je nou eenmaal zo in elkaar zit. Wel als je in een bepaalde rol wordt gedrukt waarin je niet gelukkig bent.
pi_134373325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het is gewoon zoals het is en dat is in elke relatie weer anders, als je je er allebei maar goed bij
voelt denk ik dan.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:13:07 #111
358523 IkStampOpTacos
pi_134373360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:08 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Uit eigen beweging is het natuurlijk prima.

[..]

Misschien lijkt dat zo omdat vrouwen in onze cultuur meer tijd doorbrengen met het kind. Alleenstaande vaders zijn vaak ook heel goed met kinderen.

[..]

Klopt.

[..]

Zelfstandigheid is mooi, lange eisenlijsten niet.
In elke cultuur brengen vrouwen meer tijd om met de kinderen, niet alleen hier.

Heeft niet altijd direct met lange eisenlijsten te maken maar vaker met het feit dat vrouwen hoogopgeleid zijn en ze een man zoeken met een vergelijkbaar opleidingsniveau. Aangezien het moderne onderwijs zich veel beter conformeert met de 'eigenschappen' van vrouwen zijn er steeds minder mannen dan vrouwen hoogopgeleid.
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:13:11 #112
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134373364
Goed topic. Tevens TVP voor wanneer nodig.

Verder kan niemand hier ook maar iets tegenin brengen want het is een vrouw die het geschreven heeft. Dus gewoon je goed gedragen vanaf nu.
we dan
pi_134373443
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bedoelde daarmee te zeggen dat het cultureel bepaald is en dus niet onveranderlijk is.

quote:
Heeft niet altijd direct met lange eisenlijsten te maken maar vaker met het feit dat vrouwen hoogopgeleid zijn en ze een man zoeken met een vergelijkbaar opleidingsniveau. Aangezien het moderne onderwijs zich veel beter conformeert met de 'eigenschappen' van vrouwen zijn er steeds minder mannen dan vrouwen hoogopgeleid.
Is dat een significant verschil denk je? Op datingsites kan dat een probleem zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een persoon IRL niet zou willen daten opdat die wat lager opgeleid is. Opleiding zegt niets over intelligentie per se. Iemand die veel dommer is dan ik zou ik ook niet willen daten maar dat merk je dan wel in de omgang.
pi_134373458
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:13 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Verder kan niemand hier ook maar iets tegenin brengen want het is een vrouw die het geschreven heeft. Dus gewoon je goed gedragen vanaf nu.
Hoe bedoel je dat?
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:17:37 #115
358523 IkStampOpTacos
pi_134373475
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:11 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het is niet per definitie slecht om je onderdanig op te stellen als je nou eenmaal zo in elkaar zit. Wel als je in een bepaalde rol wordt gedrukt waarin je niet gelukkig bent.
Ja, ben ik het met je eens en is ook logisch.

Ik ben alleen van mening dat er mijns inziens teveel wordt gepropageerd dat vrouwen vooral heel zelfstandig moeten zijn en dat vrouwen die niet werken en afhankelijk zijn van bijvoorbeeld hun man, onderdrukt worden, niet zelfverzekerd zijn of toch maar part-time moeten gaan werken. Alsof het iets slechts is.
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:17:59 #116
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134373487
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Nou als een man iets stelt over een vrouw dan kan je het nog in twijfel trekken. Maar dit is een oudere vrouw met veel levenservaring. Die weet wel precies hoe het in elkaar zit. Dus goed boek en topic
we dan
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:19:55 #117
358523 IkStampOpTacos
pi_134373547
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ja klopt, ik bedoelde daarmee te zeggen dat het cultureel bepaald is en dus niet onveranderlijk is.

[..]

Is dat een significant verschil denk je? Op datingsites kan dat een probleem zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat iemand een persoon IRL niet zou willen daten opdat die wat lager opgeleid is. Opleiding zegt niets over intelligentie per se. Iemand die veel dommer is dan ik zou ik ook niet willen daten maar dat merk je dan wel in de omgang.
In zekere zin wel aangezien het de vrouwen zijn die de kinderen baren.

Significant? Neu, (nog) niet. Ik denk wel dat dat een groter probleem kan worden. Overigens denkt niet iedereen daar zo makkelijk over als jij. :7
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:21:35 #118
358523 IkStampOpTacos
pi_134373588
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Nou als een man iets stelt over een vrouw dan kan je het nog in twijfel trekken. Maar dit is een oudere vrouw met veel levenservaring. Die weet wel precies hoe het in elkaar zit. Dus goed boek en topic
Juist.

Mijn moeder heeft gekookt. Ik ga eten. 8-)
-
pi_134373695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Juist.

Mijn moeder heeft gekookt. Ik ga eten. 8-)
:+ en hoe laat komt papa thuis?
pi_134373988
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:17 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Je bent toch niet serieus hoop ik? Alsof een vrouw alle wijsheid in pacht heeft over de algehele vrouwelijke bevolking. Laat staan een religekkie.
pi_134374080
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja, ben ik het met je eens en is ook logisch.

Ik ben alleen van mening dat er mijns inziens teveel wordt gepropageerd dat vrouwen vooral heel zelfstandig moeten zijn en dat vrouwen die niet werken en afhankelijk zijn van bijvoorbeeld hun man, onderdrukt worden, niet zelfverzekerd zijn of toch maar part-time moeten gaan werken. Alsof het iets slechts is.
Dat vind ik wel slecht ja. Hoeveel van die horrorverhalen zijn er wel niet dat een vrouw weg wil bij haar man maar dat niet kan omdat ze al zo lang afhankelijk van hem is geweest en in de laatste pakweg 10 jaar geen werkervaring heeft opgedaan. Helemaal nu, crisistijd, is dat natuurlijk erg onhandig.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:37:11 #122
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134374096
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent toch niet serieus hoop ik? Alsof een vrouw alle wijsheid in pacht heeft over de algehele vrouwelijke bevolking. Laat staan een religekkie.
Bloedserieus! Heb jij haar boek gelezen?

SPOILER
we dan
pi_134374102
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, niet in elke cultuur. Er zijn ook culturen waar mannen meer tijd met de kinderen doorbrengen, al zijn het dan maar de jongens.
pi_134374115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:37 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Bloedserieus! Heb jij haar boek gelezen?

SPOILER
:')
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:47:28 #125
358523 IkStampOpTacos
pi_134374494
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:+ en hoe laat komt papa thuis?
6 uur. Standaard toch. :7
-
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:49:50 #126
358523 IkStampOpTacos
pi_134374589
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:37 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Nee, niet in elke cultuur. Er zijn ook culturen waar mannen meer tijd met de kinderen doorbrengen, al zijn het dan maar de jongens.
Ja misschien 1 of 2 obscure rimboestammen. Over het algemeen kan je toch stellen dat de vrouw vrijwel overal zorgt voor het kroost in de jongere jaren.
-
pi_134374626
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja misschien 1 of 2 obscure rimboestammen. Over het algemeen kan je toch stellen dat de vrouw vrijwel overal zorgt voor het kroost in de jongere jaren.
Mwah, zijn er nog redelijk veel hoor. Het zijn inderdaad geen Westerse culturen, maar er zijn er nog wel wat.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:54:04 #128
358523 IkStampOpTacos
pi_134374737
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:36 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Dat vind ik wel slecht ja. Hoeveel van die horrorverhalen zijn er wel niet dat een vrouw weg wil bij haar man maar dat niet kan omdat ze al zo lang afhankelijk van hem is geweest en in de laatste pakweg 10 jaar geen werkervaring heeft opgedaan. Helemaal nu, crisistijd, is dat natuurlijk erg onhandig.
Geen idee, lijkt me dat zo'n vrouw altijd terug kan grijpen op de bijstand?
-
pi_134374765
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Stem PvdA! w/
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:55:02 #130
358523 IkStampOpTacos
pi_134374772
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:50 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Mwah, zijn er nog redelijk veel hoor. Het zijn inderdaad geen Westerse culturen, maar er zijn er nog wel wat.
Wie eist, bewijst. 8-)
-
pi_134374791
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Wie eist, bewijst. 8-)
Ja, dat staat in mijn studieboeken, dat kan ik nu echt niet tevoorschijn halen. :P
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:58:29 #132
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_134374870
De enige reden waarom sommige vrouwen dominant zijn in de relatie is omdat die vrouw dan met een ontzettende pussy een relatie heeft.

Een echte bikkel is de baas in de relatie. Punt.
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:58:38 #133
358523 IkStampOpTacos
pi_134374874
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:55 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Ja, dat staat in mijn studieboeken, dat kan ik nu echt niet tevoorschijn halen. :P
Ah, je pullt een -strawberry-. _O_
-
pi_134374963
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah, je pullt een -strawberry-. _O_
:{w
pi_134375085
quote:

[..]

Ik las ergens dat vrouwen onderdanig moeten zijn aan hun man.
Stond in een boek, maar ik zou zo gauw niet meer weten welk.
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:08:07 #136
358523 IkStampOpTacos
pi_134375202
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

:{w
quote:

[..]

8-)
-
pi_134375229
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:04 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Ik las ergens dat vrouwen onderdanig moeten zijn aan hun man.
Stond in een boek, maar ik zou zo gauw niet meer weten welk.
Erg grappig maar een mening van een conservatieve vrouw is natuurlijk wel wat anders dan een boek gebruikt bij een universitaire studie.
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:20:47 #138
358523 IkStampOpTacos
pi_134375709
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Erg grappig maar een mening van een conservatieve vrouw is natuurlijk wel wat anders dan een boek gebruikt bij een universitaire studie.
Mag zijn, van wat ik laatst bij DWDD hoorde moet de inhoud zich vooral met het linkse gedachtegoed conformeren.
-
pi_134377368
Ik denk gewoon dat mannen graag een onderdanige vrouw willen hebben. Met alle automatiseringsprocessen in het huishouden (magnetron en afwasmachine) kan ook een single man het huishouden prima in zijn eentje doen. Daar heeft hij geen vrouw meer voor nodig. Ik denk wel eens: "nou, dan niet hoor."
Ik hoef overigens zelf niet persé een onderdanige vrouw, maar ik merk wel dat een niet-onderdanige vrouw zich ook helemaal niet laat versieren.
pi_134378851
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:25 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik vind het heel goed dat je een eigen mening hebt. Als je die manier een gelukkig leven hebt met je man, dan juich ik het van harte toe. Uiteindelijk zijn we zelf verantwoordelijk voor ons geluk, en met wie we dat delen & behouden.
Wel verwacht ik dat er in de huidige tijd steeds minder vrouwen zijn die er zo over denken.

De goede oude normen en waarden zijn zeker niet slecht, maar naar mijn idee is het voor een vrouw niet nodig om zich te schikken naar de man. [B]Goed blijven communiceren met elkaar, elkaar stimuleren persoonlijke doelen na te streven, elkaar dingen gunnen & genoeg tijd met elkaar besteden dat lijkt me al een mooie start voor een gelijkwaardige gelukkige relatie.[\b]
Dat kan net zo goed in een relatie waarin de vrouw onderdanig aan haar man?
Volgens mij vallen veel over het woordje 'onderdanig' omdat het vernederend klinkt maar het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

Wat versta jij onder een onderdanige vrouw?
thats it
pi_134378993
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:00 schreef jaha het volgende:
Ik denk gewoon dat mannen graag een onderdanige vrouw willen hebben. Met alle automatiseringsprocessen in het huishouden (magnetron en afwasmachine) kan ook een single man het huishouden prima in zijn eentje doen. Daar heeft hij geen vrouw meer voor nodig. Ik denk wel eens: "nou, dan niet hoor."
Ik hoef overigens zelf niet persé een onderdanige vrouw, maar ik merk wel dat een niet-onderdanige vrouw zich ook helemaal niet laat versieren.
Uhm, jij hebt het over de taakverdeling in het huishouden. Dat staat toch los van onderdanig zijn?
thats it
pi_134385350
Het heeft er denk ik wel mee te maken. In welk opzicht zou een vrouw anders onderdanig zijn?
Dat ze beneden ligt tijdens de seks of zo? :P
pi_134390693
Ik ben het overigens helemaal eens met wat -strawberry- eerder in het topic zei, het is niet erg als een een vrouw onderdanig is aan de man of andersom wat dat betreft als beide partijen dat zelf maar willen en er gelukkig bij zijn.
Verder denk ik Dat het voor veel vrouwen ook een soort van 'veilig' is, als je namelijk onderdanig bent betekent dat ook dat je je mag verschuilen achter je man op moeilijke momenten, daarbij komt nog dat veel mannen dat ook leuk vinden om beschermend richting een vrouw te zijn.
Ik moet zeggen als ik zelf naar al mijn relatie's kijk dat mijn voorkeur ook uitgaat naar lieve licht 'onderdanige' meisjes/vrouwen maar niet te extreem, hou niet van hulpeloze clingy vrouwen.
Het allerbelangrijkste is dat niemand in een rol of positie wordt gedwongen waar hij/zij niet in wil zitten en iedereen vrij is om zijn/haar eigen persoonlijkheid vorm te geven zoals je je daar het prettigst bij voelt :)
pi_134390756
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:20 schreef jaha het volgende:
Het heeft er denk ik wel mee te maken. In welk opzicht zou een vrouw anders onderdanig zijn?
Dat ze beneden ligt tijdens de seks of zo? :P
Seks is nog weer een heel ander verhaal, bij seks kan het juist heel opwindend zijn om zogeheten 'foute' rollenpatronen juist uit te vergroten om zo te 'experimenteren' met gevoelens en emoties die tijdens de sex meer aan de oppervlakte komen als in de normale omgang.
pi_134394843
quote:
13s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:49 schreef ELCanguro het volgende:

[..]

Yep, en ondertussen maar zeiken dat "er geen goede mannen zijn", met een eisen pakket waar zelfs een crossover held tussen een disney film en 300 niet aan kan tippen.

Ach, ze maken zichzelf ongelukkig, en voelen zich genoodzaakt om zich superieur te voelen aan vrouwen die het anders zien zoals bv de schrijver van dit boek, zodat ze nog iets hebben.

Erg doorzichtig, maar wel een beetje triest.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_134395237
Ik moet wel zeggen dat een hoop vrouwen wel een onderdanige rol zoeken, ook in Nederland.

Alleen dan wel wanneer het hun uitkomt :') . Maar een man die gewoon doet waar hij zin in heeft, en soms (al dan niet krenkend) vrouwen op hun fouten wijst...tsja een hoop vrouwen hebben daar nog steeds een zwak voor.. Uiteraard tegen hun vriendinnen (of op FOK! :P ) klagen dat manlief nooit het huishouden doet, maar ondertussen blijven ze dan jaren bij hem... Kortom, de klootzak is meestal ook vrij dominant en dat trekt een hoop vrouwen aan die dan in de onderdanige rol worden geduwd.

Niet iedere vrouw wil dat uiteraard, sommige vrouwen vinden het heerlijk hun vriend/man af te bekken en hem lekker kort te houden.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 18 december 2013 @ 09:43:24 #147
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134395287
achja zolang ze in bed maar luisteren :p
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
  woensdag 18 december 2013 @ 10:14:10 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134395966
Ik zeg niet dat je onderdanig moet zijn aan je man maar ik geniet er van om voor mijn partner te zorgen, dus voor hem te koken, dringen te pakken, zorgen dat het huis schoon is als hij thuis komt uit zijn werk.
Het valt me altijd op dat de mensen die hier het meeste tegen zijn dat zijn de feministen zijn, terwijl die toch juist zijn voor eigen keuze voor vrouwen, maar dat dit mijn keuze is lijken velen niet te begrijpen.
Ik zorg graag, ik zorg graag voor mijn kinderen, ik zorg graag voor mijn dieren en ik zorg ook graag voor mijn vriend.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  woensdag 18 december 2013 @ 10:15:58 #149
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_134396020
goed boek
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_134396292
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:14 schreef snakelady het volgende:
Ik zeg niet dat je onderdanig moet zijn aan je man maar ik geniet er van om voor mijn partner te zorgen, dus voor hem te koken, dringen te pakken, zorgen dat het huis schoon is als hij thuis komt uit zijn werk.
Het valt me altijd op dat de mensen die hier het meeste tegen zijn dat zijn de feministen zijn, terwijl die toch juist zijn voor eigen keuze voor vrouwen, maar dat dit mijn keuze is lijken velen niet te begrijpen.
Ik zorg graag, ik zorg graag voor mijn kinderen, ik zorg graag voor mijn dieren en ik zorg ook graag voor mijn vriend.
Maar als een man 40 uur per week werkt en geld binnenbrengt voor het gezin zorgt hij natuurlijk ook voor het gezin. Dat is een denkfout die wel eens gemaakt wordt door feministes.

Nu kun je een traditioneel rollenpatroon omdraaien of (zoals de laatste jaren gebruikelijk) balanceren. Vrouwen die bijvoorbeeld 20 uur per week werken en 20 uur aan de huishouding besteden en mannen die 36 uur per week werken en 4 uur per week besteden aan gezinsondersteunende taken.

Ik denk dat de meest gelukkige huwelijken bestaan uit een verdeling van de taken waar beide partners zich het meest gelukkig bij voelen.
pi_134396906
quote:

Ben ook vrouw en ik vind dit ook. Het is ook een misvatting dat man en vrouw gelijk zijn. We zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Ik kan wel doen alsof ik een man ben, in de bouw gaan werken en zware kabels slepen en stenen tillen maar tenzij ik een -apart- robuuste lichaamsbouw zou hebben als vrouw, gaat het hem gewoon niet worden.Of ik moet hun leidinggevende zijn en orders uitdelen :P . Lopen boeren en met de benen wijd zitten moet ik ook niet willen als vrouw. Het is gewoon geen gezicht.
En die hele chaos omtrent daten en etiquette is een gevolg van denken dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Wat dat betreft ben ik redelijk conventioneel; de man jaagt en versiert; ik geef signalen dat het ok is. Maar ik ga niet achter een man jagen, vooralsnog vertik ik het :P
  woensdag 18 december 2013 @ 11:17:53 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134397668
quote:
Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?

Ik vind voor iemand zorgen trouwens niet hetzelfde als onderdanig zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:21:34 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134397780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?

Ik vind voor iemand zorgen trouwens niet hetzelfde als onderdanig zijn.
Toen ik nog full-time moeder was kreeg ik veel kritiek.
En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134397948
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
Dit is geen onderdanigheid.

Onderdanig zijn, is dat je onder doet voor iemand, en dus schikt naar zijn/haar wensen.
Soms moet de onderdanige daarvoor even tot de orde geroepen worden, maar de onderdanige schikt uiteindelijk altijd. Zodra dit niet gebeurt is hij/zij op dat moment niet onderdanig.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:30:06 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398042
quote:
4s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit is geen onderdanigheid.

Onderdanig zijn, is dat je onder doet voor iemand, en dus schikt naar zijn/haar wensen.
Soms moet de onderdanige daarvoor even tot de orde geroepen worden, maar de onderdanige schikt uiteindelijk altijd. Zodra dit niet gebeurt is hij/zij op dat moment niet onderdanig.
Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.
pi_134398051
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.
pi_134398161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.
Ok, het geeft inderdaad wel een onderdanige indruk. Alsof er ooit is afgesproken dat je alles wat hij wil meteen uitvoert. Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk...
pi_134398183
quote:

[..]

Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
pi_134398502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
thats it
  woensdag 18 december 2013 @ 11:43:16 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh nee hoor, hij zegt zo vaak nee dat hoef je niet te doen, ik zeg ook vaak dat ik honger heb zonder dat ik verwacht dat iemand iets voor me gaat maken, het is gewoon een mededeling.

Maar je bewijst wel mijn punt. ;)
  woensdag 18 december 2013 @ 11:44:36 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398562
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
Inderdaad.

Ik ben moe
Ik heb honger
Ik moet plassen
Ik heb dorst.

Allemaal dagelijkse opmerkingen zonder een verwachting.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:44:47 #162
358523 IkStampOpTacos
pi_134398569
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.
Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
-
pi_134398643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik honger heb, dan sta ik ook op om wat te maken. Maar je hebt gelijk dat uit de opmerking alleen de intentie niet meteen blijkt.
pi_134398687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
Nou, ligt wel een stuk lager hoor
  woensdag 18 december 2013 @ 11:50:00 #165
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.
Dit is samen hooguit 500 euro.
Van de eventuele kinder- en partnerallimentatie word je uitkering betaald, dus dat krijg je er niet extra bovenop.

Maar je krijgt ook bepaalde kortingen, voor bv zwemmen of een andere sport, schoolkosten enz., je krijgt dus geen geld maar dat regelt bv stichting leergeld met het zwembad/sportvereniging/school/enz.

Ik zit gelukkig niet in de bijstand, een vriendin van me wel en die heeft echt bij lange na geen 1700 euro netto, ik geloof dat ze op 1400 maximum uitkomt.

Maar wat mensen vaak vergeten is dat je ook op veel van die zaken recht hebt als je wel werkt maar een laag inkomen hebt, dat is dus niet alleen voor mensen in de bijstand.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget, kinderopvangtoeslag en de kinderbijslag hebben werkende mensen ook gewoon recht op als ze onder een bepaald inkomen zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 18-12-2013 11:58:58 ]
  woensdag 18 december 2013 @ 12:03:45 #166
358523 IkStampOpTacos
pi_134399171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nou, ligt wel een stuk lager hoor
Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.
Dit is samen hooguit 500 euro.

Maar je krijgt ook bepaalde kortingen, voor bv zwemmen of een andere sport, schoolkosten enz., je krijgt dus geen geld maar dat regelt bv stichting leergeld met het zwembad/sportvereniging/school/enz.

Ik zit gelukkig niet in de bijstand, een vriendin van me wel en die heeft echt bij lange na geen 1700 euro netto, ik geloof dat ze op 1400 maximum uitkomt.

Maar wat mensen vaak vergeten is dat je ook op veel van die zaken recht hebt als je wel werkt maar een laag inkomen hebt, dat is dus niet alleen voor mensen in de bijstand.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget, kinderopvangtoeslag en de kinderbijslag hebben werkende mensen ook gewoon recht op als ze onder een bepaald inkomen zitten.
Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.
Kijk een beetje rond en je ziet dat de gemiddelde ICT'er tegenwoordig echt niet boven de 1700 euro bruto komt. Leuk dat je ook aanspraak maakt op wat extra toeslagen, een persoon in de bijstand krijgt er nog meer.
En dan kunnen ze er nog zwart naast werken ook.
-
  woensdag 18 december 2013 @ 12:09:09 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134399334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.

[..]

Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.
Kijk een beetje rond en je ziet dat de gemiddelde ICT'er tegenwoordig echt niet boven de 1700 euro bruto komt. Leuk dat je ook aanspraak maakt op wat extra toeslagen, een persoon in de bijstand krijgt er nog meer.
En dan kunnen ze er nog zwart naast werken ook.
Nee hoor, werkende mensen krijgen er zelfs een meer, en dat is logisch, die krijgen namelijk ook kinderopvangtoeslag.
En zoals ik al zei, dat zijn de hoge uitzonderingen dat iemand in de bisjtand boven de 1400 euro uitkomt.
Ja 4 maanden in het jaar zal dat lukken, met de kinderbijslag er bij. maar nogmaals, die krijgt iedereen met kinderen.
pi_134402060
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
hahahahahhahaahha....

niet eens gelezen en meteen al janken...

prachtig
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 18 december 2013 @ 17:16:57 #169
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134410278
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:29 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Dat kan net zo goed in een relatie waarin de vrouw onderdanig aan haar man?
Volgens mij vallen veel over het woordje 'onderdanig' omdat het vernederend klinkt maar het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

Wat versta jij onder een onderdanige vrouw?
Een vrouw die haar man gehoorzaamt.
pi_134423296
Ik kan me niet snel situaties voorstellen waarbij de vrouw echt niet wil doen wat ik noodzakelijk acht of dat ik iemand iets wil laten doen wat ze totaal niet ziet zitten.
Waar ik zelf gewoon moe van wordt is als vrouwen alleen maar het er niet mee eens zijn om gewoon een portie moeilijk te gaan doen omdat ze aandacht nodig hebben. Nou dan kan ik heel giftig worden, maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor hoor :)
pi_134439512
quote:

[..]

Hehe dat vind ik dan wel heel overdreven dat je gelijk opstaat om eten te maken. Hij kan toch ook wat fruit pakken of een boterham maken.
Komt een beetje over alsof je het aanrecht als je enige recht ziet.
  donderdag 19 december 2013 @ 08:43:44 #172
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134439707
quote:
Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?

SPOILER
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_134439797
Ik ben niet van mening dat je onderdanig moet zijn maar ik denk wel dat een hoop stelletjes beter af zijn als ze wat meer zouden neigen naar een traditionele rolverdeling. Ik vind gewoon dat het hoort dat de man de kostwinner is en dat een vrouw dat hoort te steunen door o.a. het huishouden te doen en te koken.

Ik vind het wel goed dat vrouwen ook studeren en niet afhankelijk zijn van een man. Maar als je een relatie hebt en de vrouw levert haar carrière in, dan ontkom je er niet om van de inkomen van je man te leven. Maar dat is een keus die je samen met je partner maakt en als het i.v.m. kinderen is dan zie ik dat ook niet als afhankelijk maar als een prioriteit. Een man zal er ook echt niet mee zitten als hij voor jullie beiden werkt en de vrouw voor de kinderen en het huishouden zorgt.

Wij werken en studeren beide, toch ben ik de gene die kookt en schoonmaakt. Hij doet wel vaak de boodschappen en soms helpt hij mij in de keuken als ik het druk heb, dan snijdt hij wat groente ofzo. Qua huishouden doet hij niet veel, tenzij ik vraag of hij even wil stofzuigen o.i.d. dan doet hij dat. Maar hij werkt dan ook meer dan mij en wij leven voornamelijk van zijn inkomen.
Zijn taken zijn: werken/inkomen brengen, klussen, vuil buiten zetten en boodschappen (doen we meestal wel samen).

Maar elke ochtend voordat hij naar beneden komt dan heb ik zijn ontbijt al klaar staan, koffie en brood. En hij waardeert dat heel erg. Ik maak ook zijn pakketje met eten wat hij mee naar werk neemt.
En als ik eerder thuis ben dan hem dan maak ik snel alles even schoon en kook ik dus het eten is dan ook klaar wanneer hij thuis komt. Maar als ik later ben of we komen op dezelfde tijd thuis dan doet hij even schoonmaken, als dat nog moest gebeuren en ondertussen kook ik dan.

Als hij zegt dat hij honger of dorst heeft dan pakt hij wel gewoon zelf wat te eten en drinken.Soms geef ik het. Maar ik vind niet dat ik een serveester hoef te zijn die steeds eten en drinken brengt.

En als we kinderen hebben dan ga ik inderdaad parttime werken en hij fulltime en dan zal ik er ook voor zorgen dat hij niet mee hoeft te helpen met het huishouden op de dagen dat ik thuis ben.
  donderdag 19 december 2013 @ 08:52:36 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134439831
Verder is dit natuurlijk gewoon een tegengeluid richting de shaming-culture vanuit de moderne feministische beweging die ondubbelzinnig kritisch is naar vrouwen die er voor kiezen traditionele rollen op zich te nemen.

Het staat iedereen vrij de rollen op zich te nemen die hij/zij prettig vind en het zou fijn zijn als belangenorganisaties er eens mee gingen kappen om aan elke keuze een moreel waardeoordeel te hangen. Vooral als deze mensen denken verlicht te zijn. Autoritarisme en/of georganiseerde sociale pesterijen zijn geen hallmarks van verlichting.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_134440818
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?

SPOILER
Van mij mag ze haar gang gaan.
pi_134441199
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:49 schreef Gwniemand het volgende:
Ik ben niet van mening dat je onderdanig moet zijn maar ik denk wel dat een hoop stelletjes beter af zijn als ze wat meer zouden neigen naar een traditionele rolverdeling. Ik vind gewoon dat het hoort dat de man de kostwinner is en dat een vrouw dat hoort te steunen door o.a. het huishouden te doen en te koken.

Gut, ik ben erg blij dat ik dat niet vind. Als dat toevallig zo uitkomt, soit, maar no way dat ik mezelf in een mindere positie ga wringen of een baan zoek waarbij ik minder verdien dan m'n man omdat hij anders de kostwinner niet meer is. :D!

En het huishouden? Dat doen we beide (niet :') ).
Ja doei.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:19:47 #177
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_134441815
Mooie TT, doet me aan Titus 2 denken.

quote:
3 Evenzo moeten de oudere vrouwen in hun gedrag zijn zoals het heiligen past: geen kwaadspreeksters, niet verslaafd aan veel wijn, maar leraressen van het goede,
4 opdat zij de jongere vrouwen leren verstandig te zijn, hun man lief te hebben, hun kinderen lief te hebben,
5 bezonnen te zijn en kuis, te zorgen voor hun huishouden, goed te zijn, hun eigen mannen onderdanig te zijn, opdat het Woord van God niet gelasterd wordt.
Bijbelgedeelten waarmee vaak snel gesmeten wordt en bij vele vrouwen meteen de nekharen rechtop laat staan. Zeker in onze maatschappij waar onderdanig vaak in ons onderbewustzijn vertaald wordt als 'slaaf' zijn van.

Als je hierover duidelijk van mening wil wisselen, dan is het goed om elkaar eens uit te leggen hoe je onderdanig interpreteert...
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_134441972
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Gut, ik ben erg blij dat ik dat niet vind. Als dat toevallig zo uitkomt, soit, maar no way dat ik mezelf in een mindere positie ga wringen of een baan zoek waarbij ik minder verdien dan m'n man omdat hij anders de kostwinner niet meer is. :D!

Tjah ieder zo zijn eigen ding....

Ik ga ook niet bewust op zoek naar een baan waarbij ik minder verdien dan hem hoor. Maar ook al zou ik meer verdienen dan zou ik nog steeds parttime gaan werken als we kinderen hebben.
pi_134442131
Oh ja, kinderen. Nee.
Ja doei.
pi_134442153
Het is belangrijk dat je een juiste mix vind in je relatie, als de 1 iets meer werkt lijkt het mij logisch dat de ander iets meer in het huis doet en of dat nou de man of vrouw is lijkt mij niet zo belangrijk.
pi_134442184
Dat ja. Rolverdeling my ass. 't Komt zoals 't komt en daar heeft geslacht niet zoveel bij te bepalen, niet niet in elk geval.
Ja doei.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:37:49 #182
236410 MaleDuck
pi_134442300
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
Dat ja. Rolverdeling my ass. 't Komt zoals 't komt en daar heeft geslacht niet zoveel bij te bepalen, niet niet in elk geval.
Ik denk ook zeker dat er niet 1 manier is om de rolverdeling te hebben, maar dat je samen moet uitvinden wat er voor jullie beiden werkt. 't Komt zoals 't komt zou bij ons zeker niet werken, bij ons werkt het beter om in de basis een duidelijke taakverdeling te hebben en daar vanuit te gaan. Bijvoorbeeld na het avondeten doe ik de vaat en brengt zij de kleine naar bed, mocht het een keer andersom uitkomen kan dat best, maar zonder tegenbericht gaan we gewoon daarvan uit.
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
pi_134442356
Heb het dan ook over stereotyperolverdeling.
Ja doei.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:43:40 #184
408723 F1978
I want to go with the flow
pi_134442414
Ik zie het zo.... onderdanigheid is onnodig in een relatie, belangrijk vind ik zelf:

- Er voor elkaar zijn in lastige tijden
- Op 1 lijn liggen qua interesses
- Vaak praten met elkaar over allerlei zaken
- Lieve woorden tegen elkaar zeggen
- Zo nu en dan een cadeautje kopen
- En een goed seksleven helpt ook een hoop mee vind ik :@
Subtiel en stabiliteit zorgen voor een goede balans in het leven.
pi_134442482
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:43 schreef F1978 het volgende:
Ik zie het zo.... onderdanigheid is onnodig in een relatie, belangrijk vind ik zelf:

- Er voor elkaar zijn in lastige tijden
- Op 1 lijn liggen qua interesses
- Vaak praten met elkaar over allerlei zaken
- Lieve woorden tegen elkaar zeggen
- Zo nu en dan een cadeautje kopen
- En een goed seksleven helpt ook een hoop mee vind ik :@
Waarom heb je materiele bevestiging nodig als ik vragen mag?
Ja doei.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:47:20 #186
408723 F1978
pi_134442509
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Waarom heb je materiele bevestiging nodig als ik vragen mag?
Wat bedoel je met materiele bevestiging ? :@
pi_134442533
Nou, waarom zou je cadeautjes moeten kopen/krijgen om een relatie te bevestigen/onderhouden?
Ja doei.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:50:03 #188
236410 MaleDuck
pi_134442598
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:48 schreef motorbloempje het volgende:
Nou, waarom zou je cadeautjes moeten kopen/krijgen om een relatie te bevestigen/onderhouden?
Misschien is het zijn 'liefdestaal'

donderdag 19 december 2013 @ 10:51:11 #189
408723 F1978
pi_134442634
quote:
Nou ik vind er niks mis mee om een cadeautje voor een vriendin te kopen hoor in de toekomst... maar het is niet zo dat ik meteen iets terug verlang hoor...
het is gewoon een leuk iets om erbij te hebben.. geen verplichting ofzo, maar het zou wel gewaardeerd worden lijkt mij zo :@
pi_134442771
quote:
_O- _O_
pi_134442805
quote:
't Gaat F1978 niet om 't moeten, mag ik hopen.
Eerder om het 'ik zag iets leuk liggen en dacht 'Dat is echt iets voor m'n man/vrouw!' en bracht het mee naar huis'.

Dat principe.
pi_134442839
Als ik ergens een erectiestoornis van kan krijgen zijn het wel ernstig onderdanige vrouwen. Vrouwen zonder eigen mening en eigen initiatief (bijvoorbeeld in bed). :r
  donderdag 19 december 2013 @ 11:00:15 #193
408723 F1978
pi_134442889
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:57 schreef Natalie het volgende:

[..]

't Gaat F1978 niet om 't moeten, mag ik hopen.
Eerder om het 'ik zag iets leuk liggen en dacht 'Dat is echt iets voor m'n man/vrouw!' en bracht het mee naar huis'.

Dat principe.
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:51 schreef F1978 het volgende:

[..]

Nou ik vind er niks mis mee om een cadeautje voor een vriendin te kopen hoor in de toekomst... maar het is niet zo dat ik meteen iets terug verlang hoor...
het is gewoon een leuk iets om erbij te hebben.. geen verplichting ofzo, maar het zou wel gewaardeerd worden lijkt mij zo :@
Jij snapt 'm O+
En het zou voor mij dan voor een vrouw/vaste vriendin zijn ;)
pi_134443162
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Maar waarom is dat gelijk een "mindere" positie? Waarom wordt de zorgende positie als minder gezien, minderwaardig zelfs, hier wordt het zelfs op gelijke voet gezet met onderdanig door sommige.

Zoals ik het zie is het gewoon een verdeling van de taken, het een is niet zozeer belangrijker dan het ander, het is dan ook niet zozeer dat dan degene die zorgt afhankelijk is van de ander, je bent afhankelijk van elkaar, je rekent erop dat ieder zijn deel doet.

Natuurlijk moet je een verdeling aangaan die bij jullie als stel past/bij jou als mens past, wordt je als vrouw ongelukkig als je de zorgende taak pakt en niet de kostwinnaars taak dan moet je dat niet doen. Net zoals ik ook graag zou zien dat mannen als ze dat willen wat meer de zorgende taak kunnen pakken en dan de vrouw de kostwinnaars taak op zich neemt.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134443504
quote:
Serieus? Zeg je nooit eens, nah, dan maak je een tosti ofzo? :o
Ik doe het ook wel eens hoor, maar zeker niet altijd, geldt omgekeerd trouwens ook gelukkig :+

Maar misschien komt het omdat je nog in de ''beginfase'' zit van je relatie en zeg je over 10 jaar
ook, jah. doeiiiiiiiiii ga wat eten dan :')
pi_134443885
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik doe het ook wel eens hoor, maar zeker niet altijd, geldt omgekeerd trouwens ook gelukkig :+

Maar misschien komt het omdat je nog in de ''beginfase'' zit van je relatie en zeg je over 10 jaar
Ik vind dit ook een beetje eng hoor. Nu is het nog een geste van jou, maar straks raakt hij er zo aan gewend dat jij opspringt zodra hij z'n mond opendoet, dat er heibel komt als je het een keertje niet doet.
Volgens mij kweek je op deze manier dominante mannen. ;)
pi_134443995
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:34 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Ik vind dit ook een beetje eng hoor. Nu is het nog een geste van jou, maar straks raakt hij er zo aan gewend dat jij opspringt zodra hij z'n mond opendoet, dat er heibel komt als je het een keertje niet doet.
Volgens mij kweek je op deze manier dominante mannen. ;)
Valt wel mee denk ik. Algemeen genomen doe ik dit ook thuis, maar hij zal ook vanuit zichzelf zeggen doe ik wel even, of als ik zeg trek te hebben in een snackje opspringen om het te gaan maken.

Er is nog nooit heibel geweest omdat ik een hele enkele keer heb gezegd dat ik geen zin heb om wat te maken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_134444274
quote:
Het gaat toch gewoon om het gebaar dat je een leuk cadeautje hebt gekocht voor je partner wat die graag zou willen hebben, als verrassing....
pi_134444369
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:21 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja! :D! Dat _O-
Ja doei.
pi_134446715
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja! :D! Dat _O-
Ja gut, is toch gewoon zo? :')
pi_134446750
quote:
10s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ja gut, is toch gewoon zo? :')
"Je hebt trek? Nou, ga zelf maar halen. En neem voor mij ook wat mee als je toch bezig bent!"

:7
Ja doei.
pi_134446783
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 13:16 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

"Je hebt trek? Nou, ga zelf maar halen. En neem voor mij ook wat mee als je toch bezig bent!"

:7
ja, zoiets _O- neem dan gelijk effe dit of dat mee :P
pi_134446891
Hij zegt trouwens vaak, zie je een stip op mijn hoofd? Ik ben geen koelie :')
maar hij neemt het toch wel mee :+ ik vraag trouwens wél (bijna) altijd als ik iets
uit de keuken ga pakken, moet jij ook? Doet hij nooit, dus tja, dan moet ik het
vragen :P
  donderdag 19 december 2013 @ 15:21:02 #204
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134451392
quote:

[..]

Soms zegt hij, ik ga iets maken, wil je ook iets? En dan gaat hij het maken.
Maar ik vind koken heel leuk dus ik denk dat ik gewoon ieder excuus aanneem om iets te maken. :P
  donderdag 19 december 2013 @ 15:22:01 #205
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134451423
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 11:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Valt wel mee denk ik. Algemeen genomen doe ik dit ook thuis, maar hij zal ook vanuit zichzelf zeggen doe ik wel even, of als ik zeg trek te hebben in een snackje opspringen om het te gaan maken.

Er is nog nooit heibel geweest omdat ik een hele enkele keer heb gezegd dat ik geen zin heb om wat te maken.
Hier hetzelfde dus.
pi_134456545
In de bijbel staat het ook.. Genesis 3.16

Tegen de vrouw zei hij:
‘Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’

Dus zo gek is dat boek nog niet denk ik, precies zoals het leven ooit is uitgelegd door onze heer nadat Eva van de appelboom had gegeten.

En je ziet het trouwens ook in een hoop andere culturen, vrouwen zijn ondergeschikt aan de man...
pi_134456573
Tsja. De bijbel en dat boek hebben in elk geval nog iets gemeen. Fictie.
Ja doei.
pi_134456645
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:45 schreef Kostyan het volgende:
In de bijbel staat het ook.. Genesis 3.16

Tegen de vrouw zei hij:
Je zwangerschap maak ik tot een zware last,
zwoegen zul je als je baart.
Je zult je man begeren,
en hij zal over je heersen.’

Dus zo gek is dat boek nog niet denk ik, precies zoals het leven ooit is uitgelegd door onze heer nadat Eva van de appelboom had gegeten.

En je ziet het trouwens ook in een hoop andere culturen, vrouwen zijn ondergeschikt aan de man...
Met andere woorden: Je zult pijn lijden kut hoer!
pi_134456671
quote:

[..]

Je bent niet gelijk en dit zal je ook nooit zijn . Betekend dit dat de een superieur is aan de ander? NEE maar verschillen zijn er eenmaal en dit is uitstekend nieuws. Waarom? Omdat die verschillen juist ervoor zorgen dat we tot elkaar aangetrokken worden

Zodra die verschillen worden weggenomen onder de motto van gelijkwaardigheid dan blijft er nog weinig over van een gezonde relatie. In de '' moderne westen'' speelt de vrouw de rol van de man en de man die van de vrouw . En dan durven ze zich nog af te vragen waarom hun relatie voor geen meter loopt
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_134456683
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:49 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Met andere woorden: Je zult pijn lijden kut hoer!
Wat een anti-liefde in dat boek dan :P
pi_134456862
Inderdaad, man en vrouw zijn niet gelijk. Ik geloof zeker dat vrouwen vanuit natuur of schepping (wat je wilt) ondergeschikt aan de man zijn. Vrouwen handelen vaker vanuit hun emoties.

Er zijn eenmaal mannen taken en vrouwen taken, en inderdaad.. die worden in dit moderne westen allemaal door elkaar gegooid. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen vernedering van vrouwen d.m.v. onmenselijke behandelingen zoals in sommige werelddelen het geval is. Ieder mens heeft dezelfde rechten. Maar er is verschil, er zijn dingen waar de man voor bedoeld en waar de vrouw voor bedoeld is. En vandaag de dag is dat verschil aan het verdwijnen, of misschien zelfs wel aan het omdraaien.
pi_134457580
Oef.... ik er best eens wat FOK!kers kunnen zijn die hier tegen in zullen gaan. Niet zozeer omdat ze het oneens zijn met de opmerking dat vrouwen handelen vanuit emoties, maar meer omdat je de suggestie wekt dat dit hen ondergeschikt maakt.
pi_134466417
De grap is dat het huishouden als minderwaardig wordt gezien t.o.v een betaalde baan. Dat is niet altijd zo geweest. In de Germaanse cultuur was het juist zo dat vrouwen binnen het dorp een hogere status hadden juist omdàt ze het huishouden deden en daardoor beter op de hoogte waren wat er zich thuis en in het dorp afspeelden en daardoor betere beslissingen konden nemen dan mannen die ergens ver weg aan het jagen was op wild. Het Christendom heeft hier effectief een einde aan gemaakt, en daarnaast vrouwen die wat te veel te vertellen wilden hebben weggezet als heksen.
pi_134467953
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 17:55 schreef Kostyan het volgende:
Inderdaad, man en vrouw zijn niet gelijk. Ik geloof zeker dat vrouwen vanuit natuur of schepping (wat je wilt) ondergeschikt aan de man zijn. Vrouwen handelen vaker vanuit hun emoties.

Er zijn eenmaal mannen taken en vrouwen taken, en inderdaad.. die worden in dit moderne westen allemaal door elkaar gegooid. Begrijp me niet verkeerd, ik ben absoluut tegen vernedering van vrouwen d.m.v. onmenselijke behandelingen zoals in sommige werelddelen het geval is. Ieder mens heeft dezelfde rechten. Maar er is verschil, er zijn dingen waar de man voor bedoeld en waar de vrouw voor bedoeld is. En vandaag de dag is dat verschil aan het verdwijnen, of misschien zelfs wel aan het omdraaien.
Als ik geen stereotypen had meegekregen door de maatschappij waarin we leven, denk ik niet dat ik mannentaken en vrouwentaken had weten te benoemen, eigenlijk.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:26:27 #215
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134468774
quote:

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Behalve het ondergeschikte gedeelde dan. ;)

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 19-12-2013 22:35:16 ]
  donderdag 19 december 2013 @ 22:28:57 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134468900
quote:
3s.gif Op donderdag 19 december 2013 18:15 schreef Natalie het volgende:
Oef.... ik er best eens wat FOK!kers kunnen zijn die hier tegen in zullen gaan. Niet zozeer omdat ze het oneens zijn met de opmerking dat vrouwen handelen vanuit emoties, maar meer omdat je de suggestie wekt dat dit hen ondergeschikt maakt.
Waarom ga jij er vanuit dat vanuit emoties handelen iets negatiefs is?
Ik handel zeker meer vanuit mijn emoties dan mijn vriend, en dat is normaal, vrouwen zijn over het algemeen gewoon meer emotionele wezens, en dat is niet iets verkeerds of minderwaardigs.
pi_134468909
quote:

Natuurlijk zijn mannen en vrouwen verschillend. Zowel fysiek als geestelijk.

Ik snap alleen niet waarom dat betekent dat ze ondergeschikt zouden zijn. Ze zijn gewoon anders.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:29:13 #218
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134468913
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens.
Ja? Jij vindt vrouwen ondergeschikt?
  donderdag 19 december 2013 @ 22:32:56 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134469113
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:11 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Als ik geen stereotypen had meegekregen door de maatschappij waarin we leven, denk ik niet dat ik mannentaken en vrouwentaken had weten te benoemen, eigenlijk.
Natuurlijk wel, die "sterotypen" bestaan al zo lang als de mens bestaat, dat is instinct.
Vrouwen baren een kind en zorgen er voor, mannen gaan jagen en brengen het eten thuis.
Haast alle stereotypen komen daar vandaan, en naar mijn mening zou dat ook best meer terug mogen.

Niet dat vrouwen geen rechten hebben, dat staat er namelijk los van,maar wel weer meer die klassieke rolverdeling.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:35:01 #220
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134469204
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ja? Jij vindt vrouwen ondergeschikt?
Niet dat ze ondergeschikt zijn, ik las dat verkeerd maar voor de rest wel, er zijn mannen en vrouwen taken maar ik ben wel van mening dat het een niet ondergeschikt is aan de ander.

Eigenlijk ben ik van mening dat mannen en vrouwen eens wat meer samen moeten werken inplaats van elkaar tegen werken, en moeten stoppen met het bewijzen dat ze beide overal even goed in zijn, dat is namelijk niet zo, we vullen elkaar aan.
pi_134469256
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, die "sterotypen" bestaan al zo lang als de mens bestaat, dat is instinct.
Vrouwen baren een kind en zorgen er voor, mannen gaan jagen en brengen het eten thuis.
Haast alle stereotypen komen daar vandaan, en naar mijn mening zou dat ook best meer terug mogen.

Niet dat vrouwen geen rechten hebben, dat staat er namelijk los van,maar wel weer meer die klassieke rolverdeling.
Hmm, ik kan me niet zo goed voorstellen dat ik automatisch die rol zou aannemen als ik nog geen kinderen had. En zelfs dan niet meer automatisch, uitgaande van deze maatschappij.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:48:50 #222
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134469815
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:35 schreef snakelady het volgende:

[..]

Niet dat ze ondergeschikt zijn, ik las dat verkeerd maar voor de rest wel, er zijn mannen en vrouwen taken maar ik ben wel van mening dat het een niet ondergeschikt is aan de ander.

Eigenlijk ben ik van mening dat mannen en vrouwen eens wat meer samen moeten werken inplaats van elkaar tegen werken, en moeten stoppen met het bewijzen dat ze beide overal even goed in zijn, dat is namelijk niet zo, we vullen elkaar aan.
Ik denk dat je het niet zo strikt moet zien, in vrouwen- en mannentaken. Dat lijkt er ook altijd weer vanuit te gaan dat alle vrouwen min of meer gelijk zijn en mannen ook.

Dus elkaar aanvullen: prima, maar dan echt vanuit de individuele kwaliteiten bekeken en niet vanuit: jij doet dat want jij bent een man en ik doe dit want ik ben een vrouw.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:54:00 #223
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134470057
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik denk dat je het niet zo strikt moet zien, in vrouwen- en mannentaken. Dat lijkt er ook altijd weer vanuit te gaan dat alle vrouwen min of meer gelijk zijn en mannen ook.

Dus elkaar aanvullen: prima, maar dan echt vanuit de individuele kwaliteiten bekeken en niet vanuit: jij doet dat want jij bent een man en ik doe dit want ik ben een vrouw.
Ik ben gewoon niet zo heel sterk dus hij mag de zware dingen tillen, net als ik was secuurder ben dus ik mag de kleine dingen maken, maar dat zijn wel typische vrouwen en mannen eigenschappen (uitzonderingen daar gelaten). ;)
pi_134470222
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben gewoon niet zo heel sterk dus hij mag de zware dingen tillen, net als ik was secuurder ben dus ik mag de kleine dingen maken, maar dat zijn wel typische vrouwen en mannen eigenschappen (uitzonderingen daar gelaten). ;)
Waarom doen vrouwen dan geen soldeerwerk in de electronica bijvoorbeeld?
Dat wordt om een of andere onlogische reden hier als mannenwerk beschouwd.
  donderdag 19 december 2013 @ 22:57:27 #225
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134470230
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Daar heb ik geen moeite mee. Wel met je (over)waardering van van de klassieke rolverdeling.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:12:43 #226
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134470954
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:57 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar heb ik geen moeite mee. Wel met je (over)waardering van van de klassieke rolverdeling.
Ieder moet doen waar die zich prettig bij voelt, ik voel me daar prettig bij en ik vind het gewoon vervelend dat ik me daar blijkbaar voor moet gaan schamen.
Mijn vriend voelt zich er overigens niet altijd prettig bij, hij is namelijk niet zo'n dominant type maar dat is misschien ook wel goed voor mij. ;)
  donderdag 19 december 2013 @ 23:19:03 #227
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134471227
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ieder moet doen waar die zich prettig bij voelt, ik voel me daar prettig bij en ik vind het gewoon vervelend dat ik me daar blijkbaar voor moet gaan schamen.
Mijn vriend voelt zich er overigens niet altijd prettig bij, hij is namelijk niet zo'n dominant type maar dat is misschien ook wel goed voor mij. ;)
Van wie moet je je schamen? Van die 'feministes' waar je het eerder over had of van mij omdat ik het over (over)waardering heb?

Prima dat je je er goed bij voelt, maar dat je vindt dat het meer terug zou mogen, snap ik niet. Tenzij je dat vindt omdat je je dan minder zou hoeven schamen?
  donderdag 19 december 2013 @ 23:20:57 #228
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134471299
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Van wie moet je je schamen? Van die 'feministes' waar je het eerder over had of van mij omdat ik het over (over)waardering heb?

Prima dat je je er goed bij voelt, maar dat je vindt dat het meer terug zou mogen, snap ik niet. Tenzij je dat vindt omdat je je dan minder zou hoeven schamen?
Nee, niet van jou, van die feministen inderdaad.
En ik denk wel dat het voor veel relaties goed zou doen om te accepteren dat niet alle vrouwen hetzelfde kunnen als mannen en andersom, en daar is niks mis mee naar mijn mening.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:24:17 #229
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134471441
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

En ik denk wel dat het voor veel relaties goed zou doen om te accepteren dat niet alle vrouwen hetzelfde kunnen als mannen en andersom, en daar is niks mis mee naar mijn mening.
Over welke dingen heb je het dan, toch niet over het priegelwerk tegenover het zware tilwerk, neem ik aan?

Ik ken dat soort feministen niet. Ik kom ze nooit tegen.
pi_134471595
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Feministen komen toch vooral op voor carrièremogelijkheden en maatschappelijke positie en dergelijke, en niet voor zaken als het verschil in lichamelijke kracht en dergelijke?
Er zijn vrouwen die gelijke carrièrekansen willen, er is dus blijkbaar persoonlijke behoefte aan dat soort zaken, ondanks dat jij je er persoonlijk prettiger bij voelt om je aan het gebruikelijke rollenpatroon te houden. Niemand dwingt jou toch dat op te geven, waarom zou het dan goed zijn voor relaties als andere vrouwen zich daar minder prettig bij voelen?
pi_134471834
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:32 schreef snakelady het volgende:

[..]

Waarom mag dat volgens jou terug komen? Op welke manier bedoel je dat? Ik vind het prima dat jij onderdanig wil zijn tijdens je relatie en een klassieke rolverdeling fijn vindt, maar ik vind ook dat iedereen dat voor zichzelf mag beslissen.
  donderdag 19 december 2013 @ 23:32:39 #232
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_134471867
Waarheid dit.
  vrijdag 20 december 2013 @ 01:33:58 #233
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134476047
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 23:32 schreef Keith_Bakker het volgende:
Waarheid dit.
wiens bitch ben jij dan?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134476679
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:57 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Waarom doen vrouwen dan geen soldeerwerk in de electronica bijvoorbeeld?
Dat wordt om een of andere onlogische reden hier als mannenwerk beschouwd.
Ik ben in een aantal fabrieken geweest, van Rusland tot Fokker hier in Nederland, en keer op keer wordt dat soort priegelwerk door vrouwen gedaan. Zijn ze simpelweg stukken beter in.
pi_134478753
quote:
Vrouwen handelen vaker vanuit hun emoties.
Dit geldt voor mannen en vrouwen. Onze babbelbox (neo cortex) beredeneert enkel nog wat het dieper liggende brein al lang heeft gesignaleerd. En de babbelbox probeert dan, zo traag als hij is, nog wat logica te beredeneren daarbij.

OT: ik denk dat we links en rechts voorbij zijn geschoten. Vrouwen die zich te mannelijk willen gedragen en mannen die zich te vrouwelijk zijn gaan gedragen. Ik denk ook dat de vrouw te machtig en kieskeurig is geworden. Daar worden ook de vrouwen vaak niet gelukkig van. Ja, want we zijn ook zo happy single, yeah right....
  vrijdag 20 december 2013 @ 08:10:55 #236
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134478882
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik handel zeker meer vanuit mijn emoties dan mijn vriend, en dat is normaal, vrouwen zijn over het algemeen gewoon meer emotionele wezens, en dat is niet iets verkeerds of minderwaardigs.
Ik niet. Ik deel jouw mening. Ben ook een echt emotiemens, en zie dit als iets positiefs :)
Mijn opmerking - die jij quote - is in reactie op die van Kostyan, die de suggestie wekt dat omdat vrouwen emotioneler zijn, zij ondergeschikt zijn aan de man. Hier ben ik het niet mee eens, en zover ik lees, denk jij hier ook zo over.

[ Bericht 5% gewijzigd door Natalie op 20-12-2013 08:17:03 ]
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:30:34 #237
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134479872
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 07:57 schreef Zigger het volgende:

[..]

Dit geldt voor mannen en vrouwen. Onze babbelbox (neo cortex) beredeneert enkel nog wat het dieper liggende brein al lang heeft gesignaleerd. En de babbelbox probeert dan, zo traag als hij is, nog wat logica te beredeneren daarbij.

OT: ik denk dat we links en rechts voorbij zijn geschoten. Vrouwen die zich te mannelijk willen gedragen en mannen die zich te vrouwelijk zijn gaan gedragen. Ik denk ook dat de vrouw te machtig en kieskeurig is geworden. Daar worden ook de vrouwen vaak niet gelukkig van. Ja, want we zijn ook zo happy single, yeah right....
Ik blijf dit een heel wonderlijke redenering vinden, dat het slagen van een relatie afhangt van de mate waarin de man zich als man en de vrouw zich als vrouw gedraagt. Ik denk dat een geslaagde relatie een goed samengaan van twee individuen is en dat je dat niet kunt definiëren in termen van mannelijk en vrouwelijk.

Het impliceert m.i. dat de vrouw omwille van haar geluk maar vrijwillig moet afzien van een deel van haar verworven rechten: dat ze namelijk niet meer beperkt is tot wat in de klassieke rolverdeling tot het terrein van de vrouw werd gerekend.
pi_134480110
Je begrijpt me verkeerd. Het gaat erom dat we teveel elkaars kant op zijn bewogen, onder maatschappelijke druk en "vooruitgang". Ik vind het prima als een vrouw een carrière heeft en een man meehelpt in het huishouden, maar het moet niet té worden.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:47:04 #239
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480146
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:44 schreef Zigger het volgende:
Je begrijpt me verkeerd. Het gaat erom dat we teveel elkaars kant op zijn bewogen, onder maatschappelijke druk en "vooruitgang". Ik vind het prima als een vrouw een carrière heeft en een man meehelpt in het huishouden, maar het moet niet té worden.
Leg me dan maar eens waarom het terrein van het huishouden vooral van de vrouw moet blijven. Waarom is het 'te veel elkaars kant opgaan' als die taken gewoon in onderling overleg worden verdeeld?
pi_134480163
Met meehelpen bedoel ik de taken verdelen. Ik zeg ook niet dat het huishouden voor de vrouw is.
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:48:42 #241
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480181
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:47 schreef Zigger het volgende:
Met meehelpen bedoel ik de taken verdelen. Ik zeg ook niet dat het huishouden voor de vrouw is.
Definieer dan 'te'. Waarin gaat het volgens jou te ver?
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:49:22 #242
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134480196
quote:
Wat natuurlijk wel gewoon zo is
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:50:18 #243
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480222
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:49 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Wat natuurlijk wel gewoon zo is
Dat is wel een heel doorzichtige trollpoging. :O
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:56:07 #244
179075 hugecooll
pi_134480335
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:50 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat is wel een heel doorzichtige trollpoging. :O
Waddan? Je hebt tegenwoordig zelfs vrouwen die stellen dat het huishouden doen gelijkstaat aan een voltijd baan. Dat zal geen enkele man met enig zelfrespect zeggen
  vrijdag 20 december 2013 @ 09:57:40 #245
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480361
Ik ga er niet op in, maanvis.
pi_134480417
quote:
Zou ik ook niet doen al ik jou was :')
Het is namelijk wel handig als je in de toekomst nog eens in een situatie komt waar jij thuis zit en je
vrouw de kostwinner is, voor kortere of langere tijd, dat jij dan ook effe je handjes laat wapperen :P

True story (8>
pi_134480503
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ik niet. Ik deel jouw mening. Ben ook een echt emotiemens, en zie dit als iets positiefs :)
Mijn opmerking - die jij quote - is in reactie op die van Kostyan, die de suggestie wekt dat omdat vrouwen emotioneler zijn, zij ondergeschikt zijn aan de man. Hier ben ik het niet mee eens, en zover ik lees, denk jij hier ook zo over.
Ah, emotioneler? Ja, dat klopt wel, soms ben ik net een wijf :+
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:05:29 #248
179075 hugecooll
pi_134480542
Hoeft ook niet, maar dat maakt het niet minder waar. Verder zijn vrouwen al door de gehele geschiedenis ondergeschikt aan mannen, dus om dan ineens met zijn allen te gaan roepen / doen alsof dat niet zo is, is ook weer zoiets. Er is een reden dat vrouwen een beschermde status hebben t.o.v. mannen, en dat is niet omdat zij als gelijken worden beschouwd
pi_134480640
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef hugecooll het volgende:
Hoeft ook niet, maar dat maakt het niet minder waar. Verder zijn vrouwen al door de gehele geschiedenis ondergeschikt aan mannen, dus om dan ineens met zijn allen te gaan roepen / doen alsof dat niet zo is, is ook weer zoiets. Er is een reden dat vrouwen een beschermde status hebben t.o.v. mannen, en dat is niet omdat zij als gelijken worden beschouwd
Ach, ga toch heen :')

Ondergeschikt klinkt als ''minderwaardig'', zeg dan gewoon dat mannen en vrouwen niet hetzelfde
zijn, want dat zijn ze gewoon niet, er zijn wel degelijk verschillen en die mogen er best blijven van
mij.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:11:32 #250
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480683
Hap nou niet zo, FANN.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:11:36 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_134480685
en de definitie van emotie is nogal verwaterd, misschien is er een verschil qua uiting van emotie, maar ja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_134480709
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:11 schreef Re het volgende:
en de definitie van emotie is nogal verwaterd, misschien is er een verschil qua uiting van emotie, maar ja...
Ik jank eerder :@ ook bij zielige films :')
pi_134480727
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:11 schreef Lienekien het volgende:
Hap nou niet zo, FANN.
:D heb ik effe zin in Lien :+
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:15:26 #254
179075 hugecooll
pi_134480769
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:09 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ach, ga toch heen :')

Ondergeschikt klinkt als minderwaardig
Zo bedoelde ik het ook. Een soort van bijenkoningin
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:18:03 #255
179075 hugecooll
pi_134480832
en daar dan een heleboel van in je zwerm, want efficiënt is het voortplantingsproces niet van de kant van de vrouw
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:19:48 #256
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134480859
Ik ben nog steeds benieuwd naar toelichting van snakelady en zigger in de vorm van voorbeelden van wat ze precies bedoelen.
pi_134480868
edit: Nee ik hap niet meer :') zelden iemand zo uit zijn nek zien lullen :+
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:21:24 #258
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134480897
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 08:10 schreef Natalie het volgende:

[..]

Ah ja, we zijn het eens. :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:21:56 #259
179075 hugecooll
pi_134480913
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:20 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
edit: Nee ik hap niet meer :') zelden iemand zo uit zijn nek zien lullen :+
ja eh, dit gaat toch ook gewoon nergens over? :')
pi_134480946
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:21 schreef hugecooll het volgende:

[..]

ja eh, dit gaat toch ook gewoon nergens over? :')
Nee, eigenlijk niet, één of andere troela heeft een boek geschreven, dawast wel :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:26:31 #261
179075 hugecooll
pi_134481012
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Nee, eigenlijk niet, één of andere troela heeft een boek geschreven, dawast wel :')
Het komt een beetje over als de denkwijze van iemand die in angst leeft. Toch mooi dat ze er geld mee weet te verdienen
pi_134481073
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:26 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Het komt een beetje over als de denkwijze van iemand die in angst leeft. Toch mooi dat ze er geld mee weet te verdienen
Ben je toch best een tijdje druk mee met zo'n boek schrijven, zou die vent van haar af en toe
koffie komen brengen als ze aan het werk is?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:30:16 #263
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481097
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:19 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar toelichting van snakelady en zigger in de vorm van voorbeelden van wat ze precies bedoelen.
haha, is moeilijjk uit te leggen, ik zie het hier in Nederland wel minder als bv in de Scandinavische landen, vooral Denemarkse vrouwen zijn enorm zelfstandig, daar is niks mis mee, goed juist maar ook enorm competatief met mannen, zelfs hun eigen man.
En dat is niet goed naar mijn mening, waarom de behoefte om altijd maar beter te zijn dan een man? Waarom niet gewoon gelijkwaardig.

Het is dus meer de denkwijze, niet beter zijn om je eigen vooruitgang maar om beter te zijn dan mannen.
pi_134481111
Hé Karel ik heb weer een hoofdstuk af, zet jij effe koffie?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:33:18 #265
179075 hugecooll
pi_134481181
quote:
6s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:29 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ben je toch best een tijdje druk mee met zo'n boek schrijven, zou die vent van haar af en toe
koffie komen brengen als ze aan het werk is?
Misschien een motiverende tik als ze niet opschiet
pi_134481195
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:33 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Misschien een motiverende tik als ze niet opschiet
:D _O-
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:38:30 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134481309
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

haha, is moeilijjk uit te leggen, ik zie het hier in Nederland wel minder als bv in de Scandinavische landen, vooral Denemarkse vrouwen zijn enorm zelfstandig, daar is niks mis mee, goed juist maar ook enorm competatief met mannen, zelfs hun eigen man.
En dat is niet goed naar mijn mening, waarom de behoefte om altijd maar beter te zijn dan een man? Waarom niet gewoon gelijkwaardig.

Het is dus meer de denkwijze, niet beter zijn om je eigen vooruitgang maar om beter te zijn dan mannen.
Dat ze beter willen zijn dan hun mannen lijkt me een kwestie van jouw interpretatie. Jij dicht ze die intentie of behoefte toe.
pi_134481326
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 09:56 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waddan? Je hebt tegenwoordig zelfs vrouwen die stellen dat het huishouden doen gelijkstaat aan een voltijd baan. Dat zal geen enkele man met enig zelfrespect zeggen
Ik vermoed dat dat is als tegengewicht, omdat voor het huishouden/kinderen zorgen tegenwoordig bijna als minderwaardig wordt gezien. Dan krijg je dat soort overdrijvingen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:40:39 #269
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481368
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:38 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat ze beter willen zijn dan hun mannen lijkt me een kwestie van jouw interpretatie. Jij dicht ze die intentie of behoefte toe.
Nee, ik heb ook met een aantal gepraat daar, het is moeilijk uit te leggen maar ze hebben enorm de behoefte om zich te bewijzen tegenover mannen, niet allemaal natuurlijk maar wel veel.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:42:10 #270
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134481417
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, ik heb ook met een aantal gepraat daar, het is moeilijk uit te leggen maar ze hebben enorm de behoefte om zich te bewijzen tegenover mannen, niet allemaal natuurlijk maar wel veel.
Daar is toch niks mis mee? Of ben je bezorgd dat hun mannen daar ongelukkig van worden?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:42:22 #271
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134481424
quote:
14s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ah ja, we zijn het eens. :P
Vanzelfsprekend :)
pi_134481485
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:05 schreef hugecooll het volgende:
Nee, die reden is dat ze vanuit de oudheid als waardevoller gezien werden. En nee, vrouwen zijn niet door de hele geschiedenis heen ondergeschikt aan de man.
Vrouwen hielden het thuisfront, zorgde voor het leeuwendeel aan eten(planten, kleine dieren, eieren e.d.), vrouwen konden kinderen krijgen.
Bij de jager/verzamelaars waren het de vrouwen die bepaalde waar de groep heen ging, hoe ze het voedsel achterna gingen, het waren vrouwen die kennis hadden van de medische planten. Later toen we meer honkvast waren waren mannen vaak weg, oorlog aan het voeren e.d., de vrouwen bewerkte het land, zorgde voor de voortgang van de groepen.

1 vrouw was waardevoller dan 5 mannen, dat is waar die beschermde status vandaan komt. Daar komt ook het willen "bezitten" van de vrouw vandaan, want zij was waardevoller dan goud.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:45:27 #273
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481515
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:42 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar is toch niks mis mee? Of ben je bezorgd dat hun mannen daar ongelukkig van worden?
Ik weet dat veel mannen het niet prettig vinden, net als vrouwen willen mannen ook niet als minderwaardig worden behandeld en alsof ze niet nodig zijn.
Iedereen wil zich graag nodig voelen, of dat nu thuis, op het werk of elders is, iedereen wil gewaardeerd worden.
En die richting gaat het nu toch wel op, een soort van omgekeerde wereld dus.

Ik ben voor gelijkwaardigheid, de een is niet meer dan de ander.
pi_134481552
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Toch werkt die samenleving erg goed, ik vind de sfeer in bv zweden erg goed.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:47:50 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134481564
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet dat veel mannen het niet prettig vinde, net als vrouwen willen mannen ook niet als minderwaardig worden behandeld, en die richting gaat het toch wel op.

Ik ben voor gelijkwaardigheid, de een is niet meer dan de ander.
Omdat de vrouw misschien meer verdient of een betere carrière heeft wordt de man als minderwaardig behandeld?

Vind je dat omgekeerd ook?
pi_134481570
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 22:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Je kunt op basis van emoties nauwelijks goede beslissingen maken. Je hebt dan een enorm colored beeld voor je. Dus wordt handelen op basis van emotie al snel terecht als iets negatiefs gezien.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:48:20 #277
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481580
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Zweden heb ik dan weer geen ervaring mee. :P
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:49:03 #278
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481605
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Omdat de vrouw misschien meer verdient of een betere carrière heeft wordt de man als minderwaardig behandeld?

Vind je dat omgekeerd ook?
Nee, het gaat niet om wie er meer geld verdiend, het gaat om hoe iemand behandeld word.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:51:10 #279
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134481679
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, het gaat niet om wie er meer geld verdiend, het gaat om hoe iemand behandeld word.
Maar behandelen die carrièrevrouwen hun man dan als minderwaardig? Hoe?
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:51:31 #280
179075 hugecooll
pi_134481687
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:44 schreef erodome het volgende:

[..]

Nee, die reden is dat ze vanuit de oudheid als waardevoller gezien werden. En nee, vrouwen zijn niet door de hele geschiedenis heen ondergeschikt aan de man.
Vrouwen hielden het thuisfront, zorgde voor het leeuwendeel aan eten(planten, kleine dieren, eieren e.d.), vrouwen konden kinderen krijgen.
Bij de jager/verzamelaars waren het de vrouwen die bepaalde waar de groep heen ging, hoe ze het voedsel achterna gingen, het waren vrouwen die kennis hadden van de medische planten. Later toen we meer honkvast waren waren mannen vaak weg, oorlog aan het voeren e.d., de vrouwen bewerkte het land, zorgde voor de voortgang van de groepen.

1 vrouw was waardevoller dan 5 mannen, dat is waar die beschermde status vandaan komt. Daar komt ook het willen "bezitten" van de vrouw vandaan, want zij was waardevoller dan goud.
die 'waarde' komt doordat je vrouwen nodig hebt voor de continuïteit van een samenleving. Niet omdat ze leuk plantjes kunnen zoeken, maar omdat ze kinderen kunnen baren en daar zo fucking lang over doen. Wel mooi dat je er een heel verhaal omheen verzint
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:52:11 #281
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481707
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je kunt op basis van emoties nauwelijks goede beslissingen maken. Je hebt dan een enorm colored beeld voor je. Dus wordt handelen op basis van emotie al snel terecht als iets negatiefs gezien.
Emoties heb je niet voor niks, die hebben we al zolang we bestaan en voor een reden.
Rationele beslissingen zijn niet altijd de beste beslissingen, regelmatig moet je een beslissing maken vanuit je emotie.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:52:17 #282
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134481710
quote:
1s.gif Op donderdag 19 december 2013 10:24 schreef Gwniemand het volgende:

[..]

Tjah ieder zo zijn eigen ding....

Ik ga ook niet bewust op zoek naar een baan waarbij ik minder verdien dan hem hoor. Maar ook al zou ik meer verdienen dan zou ik nog steeds parttime gaan werken als we kinderen hebben.
Dat is je vrije keus natuurlijk. Gelukkig mogen we allemaal zelf kiezen hoe wij ons leven indelen. Zo heb ik al ruim 10 jaar een heel gelukkig huwelijk met een man die het leeuwendeel van het huishouden voor zijn rekening neem *;
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:53:48 #283
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134481753
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat kan ook cultuurgerelateerd zijn. Wellicht zijn ze zo opgegroeid.
Sowieso is Scandinavië een deel van Europa waar veel vrouwen net zo actief op de arbeidmarkt zijn als mannen, en dus hun mannetje (wat een uitdrukking :)) moeten staan. Vanuit dat oogpunt kan ik wel begrijpen dat er een soort strijd is. Dat vrouwen - voor hun gevoel - moeten bewijzen dat ze net zo goed zijn als mannen op dat gebied. Voornamelijk omdat het nog niet zo lang geleden is dat vrouwen helemaal niet buiten de deur werken, maar vooral voor het gezin en de kinderen zorgden.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:55:12 #284
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134481790
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Scandinavië is geweldig. Zou er zo gaan wonen :)
En ik ga volgende week naar Kopenhagen. Zal eens kijken of ik wat van die Deense pittigheid bij de vrouwen terugzie.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:56:27 #285
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481831
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Iik heb het woorrd carrierevrouwen niet in de mond genomen. ;)
Werk staat er wat mij betreft los van, dus laten we het daar niet over hebben.

Geen hulp willen accepteren van een man, een man wil zich graag een man voelen, niet dat een vrouw zich afhankelijk moet gedragen maar je zou ook niet de mannen de ballen af willen nemen bij wijze van.
Dus laat hem dat zware ding tillen, de kast in elkaar zetten, de deur open houden of wat dan ook.
Ga niet jezelf een hernia tillen om te bewijzen dat je geen man nodig hebt terwijl je in een relatie zit.
Ik weet dat ik het allemaal zelf kan, aangezien ik alleen woon.
aar ik als vrouw voel me graag vrouwelijk en nodig, een man voelt zich graag mannelijk en nodig.
En nee dat is niet bij iedereen zo, maar bij het merendeel. Laatst eens een docu over gezien, zal hem eens proberen te zoeken.
pi_134481855
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat is als tegengewicht, omdat voor het huishouden/kinderen zorgen tegenwoordig bijna als minderwaardig wordt gezien. Dan krijg je dat soort overdrijvingen.
Een huishouden met vier kinderen lijkt mij eigenlijk best wel een volledig dagtaak :o ik zou er niet
aan moeten denken dat je als vrouw dan ook nog eens een baan moet hebben om als gelijkwaardig
te worden gezien, nou moet ik er ook niet aan denken om vier kinderen te hebben, maar dat is weer
een ander verhaal :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:58:31 #287
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134481888
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ieders beeld word gekleurd door ervaring, kennis en emotie. Ook mannen hebben emoties ;)
Een absoluut objectief beeld is bijna onmogelijk, en ook niet nodig.
Een mens heeft emoties. Als we die niet nodig hadden, had de evolutie ze er wel uitgefilterd. Dus kennelijk is het iets wat een meerwaarde heeft. Waar het om gaat, is hoe je ermee omgaat.
  vrijdag 20 december 2013 @ 10:58:43 #288
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481895
quote:
3s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:55 schreef Natalie het volgende:

[..]

Scandinavië is geweldig. Zou er zo gaan wonen :)
En ik ga volgende week naar Kopenhagen. Zal eens kijken of ik wat van die Deense pittigheid bij de vrouwen terugzie.
Ik kom regelmatig in Denemarken, aangezien mijn vriend daar woont, en het is een geweldig land hoor, ik hou er van. :D
pi_134481897
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Geen hulp willen accepteren van een man, een man wil zich graag een man voelen, niet dat een vrouw zich afhankelijk moet gedragen maar je zou ook niet de mannen de ballen af willen nemen bij wijze van.
Dus laat hem dat zware ding tillen, de kast in elkaar zetten, de deur open houden of wat dan ook.
Ga niet jezelf een hernia tillen om te bewijzen dat je geen man nodig hebt terwijl je in een relatie zit.
aar ik als vrouw voel me graag vrouwelijk en nodig, een man voelt zich graag mannelijk en nodig.
En nee dat is niet bij iedereen zo, maar bij het merendeel. Laatst eens een docu over gezien, zal hem eens proberen te zoeken.
Ah... van mij mag ie de zware dingen tillen hoor, ik draag het tassie met brood wel :+
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:00:28 #290
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_134481952
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik ook best benieuwd naar.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:00:46 #291
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134481963
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:58 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ah... van mij mag ie de zware dingen tillen hoor, ik draag het tassie met brood wel :+
Hahaha, hier ook hoor.
pi_134481982
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Idem.
Ja doei.
pi_134482002
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:00 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hahaha, hier ook hoor.
Maar een kast in elkaar zetten moet ik toch écht bij helpen hoor, anders wordt het niks :')
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:01:47 #294
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134482004
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Nogmaals, ik heb het niet over carrierevrouwen.
Er zijn ook huisvrouwen bij wijze van die een man zo behandelen.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:02:14 #295
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134482019
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 10:56 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het komt dus toch weer uit op dat tilwerk. Ik zie nog steeds geen andere voorbeelden van wat nou typisch iets voor mannen zou moeten blijven en wat iets typisch voor vrouwen.

Jij koppelt mannelijkheid en vrouwelijkheid aan zaken die voor mij echt zo weinig zeggen over een goede relatie.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:02:45 #296
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134482036
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:01 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar een kast in elkaar zetten moet ik toch écht bij helpen hoor, anders wordt het niks :')
Mijn ex was een bezig met een kast in elkaar zetten, ging hij door zijn rug en kon ik het afmaken, zijn ego was toch wel een beetje gekrenkt volgens mij.
Wat nergens voor nodig is natuurlijk.
pi_134482077
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mijn ex was een bezig met een kast in elkaar zetten, ging hij door zijn rug en kon ik het afmaken, zijn ego was toch wel een beetje gekrenkt volgens mij.
Die van mij zou alleen maar blij zijn als ik het deed :D niks ego gekrenkt :')
pi_134482091
:P
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:03 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Die van mij zou alleen maar blij zijn als ik het deed :D niks ego gekrenkt :')
Dat. Tere zieltjes zeg, sommige mannen.
Ja doei.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:04:47 #299
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134482112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, dat lijkt me ook nergens voor nodig. Maar ik krijg van jou de indruk dat je nooit in eerste instantie zou hebben voorgesteld om die kast in elkaar te zetten, want dan had je hem wel zijn mannelijke ding afgenomen?
pi_134482165
quote:

[..]

Jij bent echt een droomvrouw van iedere man.

Honger ! en madam gaat eten maken voor vriendlief.
  vrijdag 20 december 2013 @ 11:06:25 #301
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134482170
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 december 2013 11:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het komt dus toch weer uit op dat tilwerk. Ik zie nog steeds geen andere voorbeelden van wat nou typisch iets voor mannen zou moeten blijven en wat iets typisch voor vrouwen.

Jij koppelt mannelijkheid en vrouwelijkheid aan zaken die voor mij echt zo weinig zeggen over een goede relatie.
Niet alleen zware dingen tillen natuurlijk.

Het gaat er om dat veel vrouwen geen hulp meer willen accepteren van mannen omdat het mannen zijn, en dat vind ik nogal raar, we hebben namelijk allemaal andere kwaliteiten en er is niks mis mee die kwaliteiten te benutten van elkaar.
Samenwerken dus, daar gaat het om, niet elkaar tegenwerken of geen hulp willen accepteren maar samenwerken zodat je je nodig voelt binnen je relatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')