Ben ook vrouw en ik vind dit ook. Het is ook een misvatting dat man en vrouw gelijk zijn. We zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Ik kan wel doen alsof ik een man ben, in de bouw gaan werken en zware kabels slepen en stenen tillen maar tenzij ik een -apart- robuuste lichaamsbouw zou hebben als vrouw, gaat het hem gewoon niet worden.Of ik moet hun leidinggevende zijn en orders uitdelenquote:Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef Skynilla het volgende:
Ben vrouw maar ben het eigelijk wel eens met de stelling. Als jij als vrouw je onderdanig houd aan je man gaat het vaak wel goed in een »NORMALE« relatie/huwelijk.
Veel mensen gaan gelijk overdreven denken in de zin van de man is dominant of de vrouw is dan ongelukkig.
Maar een goede man zorgt er wel voor dat zijn vrouw gelukkig is en de juiste keuzes maakt.
Het wilt ook niet zeggen dat als je niet tevreden over iets bent dat je dan je mond moet houden en het gewoon moet accepteren maar dan praten we weer over de negatieve/minder leuke kant.
Wat is nou zo'n ramp aan onderdanig zijn?
De vrouwen van tegenwoordig willen precies als een man zijn, maar dat zal nooit zo zijn, dat is de natuur nou eenmaal. Nogmaals VIND ik.
Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?quote:Op woensdag 18 december 2013 10:14 schreef snakelady het volgende:
Ik zeg niet dat je onderdanig moet zijn aan je man maar ik geniet er van om voor mijn partner te zorgen, dus voor hem te koken, dringen te pakken, zorgen dat het huis schoon is als hij thuis komt uit zijn werk.
Het valt me altijd op dat de mensen die hier het meeste tegen zijn dat zijn de feministen zijn, terwijl die toch juist zijn voor eigen keuze voor vrouwen, maar dat dit mijn keuze is lijken velen niet te begrijpen.
Ik zorg graag, ik zorg graag voor mijn kinderen, ik zorg graag voor mijn dieren en ik zorg ook graag voor mijn vriend.
Toen ik nog full-time moeder was kreeg ik veel kritiek.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:17 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?
Ik vind voor iemand zorgen trouwens niet hetzelfde als onderdanig zijn.
Dit is geen onderdanigheid.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Toen ik nog full-time moeder was kreeg ik veel kritiek.
En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:27 schreef Godshand het volgende:
[..]
Dit is geen onderdanigheid.
Onderdanig zijn, is dat je onder doet voor iemand, en dus schikt naar zijn/haar wensen.
Soms moet de onderdanige daarvoor even tot de orde geroepen worden, maar de onderdanige schikt uiteindelijk altijd. Zodra dit niet gebeurt is hij/zij op dat moment niet onderdanig.
Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Geen idee, lijkt me dat zo'n vrouw altijd terug kan grijpen op de bijstand?
Ok, het geeft inderdaad wel een onderdanige indruk. Alsof er ooit is afgesproken dat je alles wat hij wil meteen uitvoert. Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk...quote:Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.
Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?quote:Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
Oh nee hoor, hij zegt zo vaak nee dat hoef je niet te doen, ik zeg ook vaak dat ik honger heb zonder dat ik verwacht dat iemand iets voor me gaat maken, het is gewoon een mededeling.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.
Als ik zeg dat ik honger heb, dan sta ik ook op om wat te maken. Maar je hebt gelijk dat uit de opmerking alleen de intentie niet meteen blijkt.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
Nou, ligt wel een stuk lager hoorquote:Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Nou, ligt wel een stuk lager hoor
Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:50 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.
Dit is samen hooguit 500 euro.
Maar je krijgt ook bepaalde kortingen, voor bv zwemmen of een andere sport, schoolkosten enz., je krijgt dus geen geld maar dat regelt bv stichting leergeld met het zwembad/sportvereniging/school/enz.
Ik zit gelukkig niet in de bijstand, een vriendin van me wel en die heeft echt bij lange na geen 1700 euro netto, ik geloof dat ze op 1400 maximum uitkomt.
Maar wat mensen vaak vergeten is dat je ook op veel van die zaken recht hebt als je wel werkt maar een laag inkomen hebt, dat is dus niet alleen voor mensen in de bijstand.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget, kinderopvangtoeslag en de kinderbijslag hebben werkende mensen ook gewoon recht op als ze onder een bepaald inkomen zitten.
Nee hoor, werkende mensen krijgen er zelfs een meer, en dat is logisch, die krijgen namelijk ook kinderopvangtoeslag.quote:Op woensdag 18 december 2013 12:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.
[..]
Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.
Kijk een beetje rond en je ziet dat de gemiddelde ICT'er tegenwoordig echt niet boven de 1700 euro bruto komt. Leuk dat je ook aanspraak maakt op wat extra toeslagen, een persoon in de bijstand krijgt er nog meer.
En dan kunnen ze er nog zwart naast werken ook.
hahahahahhahaahha....quote:Op dinsdag 17 december 2013 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja daaaag, dan maar geen gelukkig huwelijk.
Een vrouw die haar man gehoorzaamt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 20:29 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Dat kan net zo goed in een relatie waarin de vrouw onderdanig aan haar man?
Volgens mij vallen veel over het woordje 'onderdanig' omdat het vernederend klinkt maar het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.
Wat versta jij onder een onderdanige vrouw?
Hehe dat vind ik dan wel heel overdreven dat je gelijk opstaat om eten te maken. Hij kan toch ook wat fruit pakken of een boterham maken.quote:Op woensdag 18 december 2013 11:21 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Natalie het volgende:
devoot Katholiek & Italiaans.
Dat zegt al voldoende. Laat haar lekker onderdanig zijn, maar ga 't niet preken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
quote:Op donderdag 19 december 2013 08:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?Van mij mag ze haar gang gaan.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(Un)masking for the greater good.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |