abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134396906
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:09 schreef Skynilla het volgende:
Ben vrouw maar ben het eigelijk wel eens met de stelling. Als jij als vrouw je onderdanig houd aan je man gaat het vaak wel goed in een »NORMALE« relatie/huwelijk.
Veel mensen gaan gelijk overdreven denken in de zin van de man is dominant of de vrouw is dan ongelukkig.
Maar een goede man zorgt er wel voor dat zijn vrouw gelukkig is en de juiste keuzes maakt.
Het wilt ook niet zeggen dat als je niet tevreden over iets bent dat je dan je mond moet houden en het gewoon moet accepteren maar dan praten we weer over de negatieve/minder leuke kant.

Wat is nou zo'n ramp aan onderdanig zijn?

De vrouwen van tegenwoordig willen precies als een man zijn, maar dat zal nooit zo zijn, dat is de natuur nou eenmaal. Nogmaals VIND ik.
Ben ook vrouw en ik vind dit ook. Het is ook een misvatting dat man en vrouw gelijk zijn. We zijn gelijkwaardig maar niet gelijk. Ik kan wel doen alsof ik een man ben, in de bouw gaan werken en zware kabels slepen en stenen tillen maar tenzij ik een -apart- robuuste lichaamsbouw zou hebben als vrouw, gaat het hem gewoon niet worden.Of ik moet hun leidinggevende zijn en orders uitdelen :P . Lopen boeren en met de benen wijd zitten moet ik ook niet willen als vrouw. Het is gewoon geen gezicht.
En die hele chaos omtrent daten en etiquette is een gevolg van denken dat mannen en vrouwen gelijk zijn. Wat dat betreft ben ik redelijk conventioneel; de man jaagt en versiert; ik geef signalen dat het ok is. Maar ik ga niet achter een man jagen, vooralsnog vertik ik het :P
  woensdag 18 december 2013 @ 11:17:53 #152
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_134397668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 10:14 schreef snakelady het volgende:
Ik zeg niet dat je onderdanig moet zijn aan je man maar ik geniet er van om voor mijn partner te zorgen, dus voor hem te koken, dringen te pakken, zorgen dat het huis schoon is als hij thuis komt uit zijn werk.
Het valt me altijd op dat de mensen die hier het meeste tegen zijn dat zijn de feministen zijn, terwijl die toch juist zijn voor eigen keuze voor vrouwen, maar dat dit mijn keuze is lijken velen niet te begrijpen.
Ik zorg graag, ik zorg graag voor mijn kinderen, ik zorg graag voor mijn dieren en ik zorg ook graag voor mijn vriend.
Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?

Ik vind voor iemand zorgen trouwens niet hetzelfde als onderdanig zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:21:34 #153
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134397780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:17 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik begrijp dat nooit. Wie zijn die 'feministen' die daar tegen zijn?

Ik vind voor iemand zorgen trouwens niet hetzelfde als onderdanig zijn.
Toen ik nog full-time moeder was kreeg ik veel kritiek.
En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134397948
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

En bv als mijn vriend zegt dat hij honger heeft sta ik op om iets voor hem te maken, hij verwacht dat niet van me, hij zal het nooit aan me vragen maar toch doe ik het omdat ik dat fijn vind.
Dit is geen onderdanigheid.

Onderdanig zijn, is dat je onder doet voor iemand, en dus schikt naar zijn/haar wensen.
Soms moet de onderdanige daarvoor even tot de orde geroepen worden, maar de onderdanige schikt uiteindelijk altijd. Zodra dit niet gebeurt is hij/zij op dat moment niet onderdanig.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:30:06 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398042
quote:
4s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:27 schreef Godshand het volgende:

[..]

Dit is geen onderdanigheid.

Onderdanig zijn, is dat je onder doet voor iemand, en dus schikt naar zijn/haar wensen.
Soms moet de onderdanige daarvoor even tot de orde geroepen worden, maar de onderdanige schikt uiteindelijk altijd. Zodra dit niet gebeurt is hij/zij op dat moment niet onderdanig.
Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_134398051
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:54 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Geen idee, lijkt me dat zo'n vrouw altijd terug kan grijpen op de bijstand?
Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.
pi_134398161
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is dat veel mensen het zien als onderdanigheid, zoals Kola ook al uitlegde.
Ok, het geeft inderdaad wel een onderdanige indruk. Alsof er ooit is afgesproken dat je alles wat hij wil meteen uitvoert. Maar dat hoeft niet zo te zijn natuurlijk...
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_134398183
quote:

[..]

Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
pi_134398502
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Indirect is dat natuurlijk wel hetzelfde. Waarom zegt je vriend dat hij honger heeft? Omdat hij denkt dat jij dan wat voor hem zal maken. Dat is eigenlijk hoe het hier thuis ook werkt. Ik denk als mijn moeder zou weigeren op zo'n moment om brood te maken, dat er dan wel ruzie is. Niet omdat mijn vader het de taak van de vrouw ziet, maar omdat het al zo lang zo gaat.
Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
thats it
  woensdag 18 december 2013 @ 11:43:16 #160
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398512
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:34 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oh nee hoor, hij zegt zo vaak nee dat hoef je niet te doen, ik zeg ook vaak dat ik honger heb zonder dat ik verwacht dat iemand iets voor me gaat maken, het is gewoon een mededeling.

Maar je bewijst wel mijn punt. ;)
  woensdag 18 december 2013 @ 11:44:36 #161
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398562
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Da's toch hartstikke normaal dat als je honger hebt je dat gewoon uitspreekt? Dat doe ik ook wel eens. Maar dat betekent niet dat ik dan van mijn man verwacht dat ie opstaat en wat klaarmaakt. Tis gewoon een behoefte wat je uitspreekt. Net zoals dat mensen het uitspreken dat ze moe zijn. Dan verwacht je toch ook niet dat je partner je naar bed zal sjouwen?
Inderdaad.

Ik ben moe
Ik heb honger
Ik moet plassen
Ik heb dorst.

Allemaal dagelijkse opmerkingen zonder een verwachting.
  woensdag 18 december 2013 @ 11:44:47 #162
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134398569
quote:
7s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:30 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Daarom is er inderdaad een bijstandsuitkering, gelukkig. Maar dan nog is het niet makkelijk.
Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_134398643
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:42 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Als ik zeg dat ik honger heb, dan sta ik ook op om wat te maken. Maar je hebt gelijk dat uit de opmerking alleen de intentie niet meteen blijkt.
pi_134398687
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Misschien minder makkelijk ja. Maar zeker niet onoverkomelijk. Daarnaast, een alleenstaande moeder met een kind pakt ook zo 1700 euro netto in de bijstand. Valt ook wel te overzien lijkt me.
Nou, ligt wel een stuk lager hoor
  woensdag 18 december 2013 @ 11:50:00 #165
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134398746
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.
Dit is samen hooguit 500 euro.
Van de eventuele kinder- en partnerallimentatie word je uitkering betaald, dus dat krijg je er niet extra bovenop.

Maar je krijgt ook bepaalde kortingen, voor bv zwemmen of een andere sport, schoolkosten enz., je krijgt dus geen geld maar dat regelt bv stichting leergeld met het zwembad/sportvereniging/school/enz.

Ik zit gelukkig niet in de bijstand, een vriendin van me wel en die heeft echt bij lange na geen 1700 euro netto, ik geloof dat ze op 1400 maximum uitkomt.

Maar wat mensen vaak vergeten is dat je ook op veel van die zaken recht hebt als je wel werkt maar een laag inkomen hebt, dat is dus niet alleen voor mensen in de bijstand.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget, kinderopvangtoeslag en de kinderbijslag hebben werkende mensen ook gewoon recht op als ze onder een bepaald inkomen zitten.

[ Bericht 6% gewijzigd door snakelady op 18-12-2013 11:58:58 ]
  woensdag 18 december 2013 @ 12:03:45 #166
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_134399171
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:48 schreef WhateverWhatever het volgende:

[..]

Nou, ligt wel een stuk lager hoor
Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 11:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat zijn echte uitzonderingen, de bijstand zelf is rond de ¤ 880.00 voor een alleenstaande ouder, dan heb je natuurlijk nog de toeslagen, zorgtoeslag, kindgebonden budget en huurtoeslag.
Dit is samen hooguit 500 euro.

Maar je krijgt ook bepaalde kortingen, voor bv zwemmen of een andere sport, schoolkosten enz., je krijgt dus geen geld maar dat regelt bv stichting leergeld met het zwembad/sportvereniging/school/enz.

Ik zit gelukkig niet in de bijstand, een vriendin van me wel en die heeft echt bij lange na geen 1700 euro netto, ik geloof dat ze op 1400 maximum uitkomt.

Maar wat mensen vaak vergeten is dat je ook op veel van die zaken recht hebt als je wel werkt maar een laag inkomen hebt, dat is dus niet alleen voor mensen in de bijstand.
Huurtoeslag, zorgtoeslag, kindergebonden budget, kinderopvangtoeslag en de kinderbijslag hebben werkende mensen ook gewoon recht op als ze onder een bepaald inkomen zitten.
Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.
Kijk een beetje rond en je ziet dat de gemiddelde ICT'er tegenwoordig echt niet boven de 1700 euro bruto komt. Leuk dat je ook aanspraak maakt op wat extra toeslagen, een persoon in de bijstand krijgt er nog meer.
En dan kunnen ze er nog zwart naast werken ook.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 18 december 2013 @ 12:09:09 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134399334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 12:03 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Niet als je alle potjes weet te vinden. Maar dit is verder een hele andere discussie.

[..]

Mja, lekker off topic maar van wat ik heb gelezen kan je als je een beetje creatief bent beter in de bijstand zitten dan werken voor eenzelfde bedrag. Was destijds ook een artikel over uit de Volkskrant 'Blij in de bijstand'. Daar leek het alsof die vrouwen het alsnog krap hadden met hun geld, maar als je 200+ euro in de maand voor 'investering toekomstig bedrijf' als kosten aanmerkt en dat soort ongein, lijkt dat al snel zo ja.
Kijk een beetje rond en je ziet dat de gemiddelde ICT'er tegenwoordig echt niet boven de 1700 euro bruto komt. Leuk dat je ook aanspraak maakt op wat extra toeslagen, een persoon in de bijstand krijgt er nog meer.
En dan kunnen ze er nog zwart naast werken ook.
Nee hoor, werkende mensen krijgen er zelfs een meer, en dat is logisch, die krijgen namelijk ook kinderopvangtoeslag.
En zoals ik al zei, dat zijn de hoge uitzonderingen dat iemand in de bisjtand boven de 1400 euro uitkomt.
Ja 4 maanden in het jaar zal dat lukken, met de kinderbijslag er bij. maar nogmaals, die krijgt iedereen met kinderen.
pi_134402060
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:18 schreef -Strawberry- het volgende:
Ja daaaag, dan maar geen gelukkig huwelijk.
hahahahahhahaahha....

niet eens gelezen en meteen al janken...

prachtig
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
  woensdag 18 december 2013 @ 17:16:57 #169
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_134410278
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 20:29 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Dat kan net zo goed in een relatie waarin de vrouw onderdanig aan haar man?
Volgens mij vallen veel over het woordje 'onderdanig' omdat het vernederend klinkt maar het ligt er maar net aan hoe je het bekijkt.

Wat versta jij onder een onderdanige vrouw?
Een vrouw die haar man gehoorzaamt.
(Un)masking for the greater good.
pi_134423296
Ik kan me niet snel situaties voorstellen waarbij de vrouw echt niet wil doen wat ik noodzakelijk acht of dat ik iemand iets wil laten doen wat ze totaal niet ziet zitten.
Waar ik zelf gewoon moe van wordt is als vrouwen alleen maar het er niet mee eens zijn om gewoon een portie moeilijk te gaan doen omdat ze aandacht nodig hebben. Nou dan kan ik heel giftig worden, maar dat komt eigenlijk bijna nooit voor hoor :)
pi_134439512
quote:

[..]

Hehe dat vind ik dan wel heel overdreven dat je gelijk opstaat om eten te maken. Hij kan toch ook wat fruit pakken of een boterham maken.
Komt een beetje over alsof je het aanrecht als je enige recht ziet.
  donderdag 19 december 2013 @ 08:43:44 #172
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134439707
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:12 schreef Natalie het volgende:
devoot Katholiek & Italiaans.
Dat zegt al voldoende. Laat haar lekker onderdanig zijn, maar ga 't niet preken :)
Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_134439797
Ik ben niet van mening dat je onderdanig moet zijn maar ik denk wel dat een hoop stelletjes beter af zijn als ze wat meer zouden neigen naar een traditionele rolverdeling. Ik vind gewoon dat het hoort dat de man de kostwinner is en dat een vrouw dat hoort te steunen door o.a. het huishouden te doen en te koken.

Ik vind het wel goed dat vrouwen ook studeren en niet afhankelijk zijn van een man. Maar als je een relatie hebt en de vrouw levert haar carrière in, dan ontkom je er niet om van de inkomen van je man te leven. Maar dat is een keus die je samen met je partner maakt en als het i.v.m. kinderen is dan zie ik dat ook niet als afhankelijk maar als een prioriteit. Een man zal er ook echt niet mee zitten als hij voor jullie beiden werkt en de vrouw voor de kinderen en het huishouden zorgt.

Wij werken en studeren beide, toch ben ik de gene die kookt en schoonmaakt. Hij doet wel vaak de boodschappen en soms helpt hij mij in de keuken als ik het druk heb, dan snijdt hij wat groente ofzo. Qua huishouden doet hij niet veel, tenzij ik vraag of hij even wil stofzuigen o.i.d. dan doet hij dat. Maar hij werkt dan ook meer dan mij en wij leven voornamelijk van zijn inkomen.
Zijn taken zijn: werken/inkomen brengen, klussen, vuil buiten zetten en boodschappen (doen we meestal wel samen).

Maar elke ochtend voordat hij naar beneden komt dan heb ik zijn ontbijt al klaar staan, koffie en brood. En hij waardeert dat heel erg. Ik maak ook zijn pakketje met eten wat hij mee naar werk neemt.
En als ik eerder thuis ben dan hem dan maak ik snel alles even schoon en kook ik dus het eten is dan ook klaar wanneer hij thuis komt. Maar als ik later ben of we komen op dezelfde tijd thuis dan doet hij even schoonmaken, als dat nog moest gebeuren en ondertussen kook ik dan.

Als hij zegt dat hij honger of dorst heeft dan pakt hij wel gewoon zelf wat te eten en drinken.Soms geef ik het. Maar ik vind niet dat ik een serveester hoef te zijn die steeds eten en drinken brengt.

En als we kinderen hebben dan ga ik inderdaad parttime werken en hij fulltime en dan zal ik er ook voor zorgen dat hij niet mee hoeft te helpen met het huishouden op de dagen dat ik thuis ben.
  donderdag 19 december 2013 @ 08:52:36 #174
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_134439831
Verder is dit natuurlijk gewoon een tegengeluid richting de shaming-culture vanuit de moderne feministische beweging die ondubbelzinnig kritisch is naar vrouwen die er voor kiezen traditionele rollen op zich te nemen.

Het staat iedereen vrij de rollen op zich te nemen die hij/zij prettig vind en het zou fijn zijn als belangenorganisaties er eens mee gingen kappen om aan elke keuze een moreel waardeoordeel te hangen. Vooral als deze mensen denken verlicht te zijn. Autoritarisme en/of georganiseerde sociale pesterijen zijn geen hallmarks van verlichting.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_134440818
quote:
7s.gif Op donderdag 19 december 2013 08:43 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ze heeft niet het recht om haar mening te uiten in boekvorm?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Van mij mag ze haar gang gaan.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')