Mijn standaardzin is o makase shimasu (zal je wel anders schrijven). Kies iets voor mij alsjeblieft. Zeker in sushi of yakitori tentjes een zekerheidje voor een glunderende chef die met steeds exotischer zaken aan komt zetten als je het allemaal in je mond stoptquote:Op woensdag 18 december 2013 00:43 schreef RoelerMF het volgende:
Ik had in Hiroshima de Okonomiyaki besteld op Itsukushima. Het is daar een specialiteit en was uitstekend te eten. Sowieso is eten in Japan een streling voor je smaakpapillen. Of je nou sushi wilt eten of een mooi stukje vlees, ik heb er 10 dagen lang fantastisch lekker gegeten. Vaak geen idee wat je besteld, want je kiest alles van een plastic voorbeeld bordje
[ afbeelding ]
Met handen en voeten duidelijk maken welke je wilt hebben en nooit verkeerd gegokt.
Ik heb in een of ander lokaal barretje in het centrum van Takayama echt de beste tijd van mijn leven gehad. Dat was echt zo'n café waar ze allerlei kleine gerechten serveren. Zat vol met dronken Japanners die mij en mijn vriendin het allerbeste wilden laten proeven van wat ze hadden. Gevolg was dat we van de een een bepaald gerecht moesten proeven om vervolgens door een ander getrakteerd te worden op een volgend gerecht.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Bedankt voor deze mooie berichten weer
[..]
Mijn standaardzin is o makase shimasu (zal je wel anders schrijven). Kies iets voor mij alsjeblieft. Zeker in sushi of yakitori tentjes een zekerheidje voor een glunderende chef die met steeds exotischer zaken aan komt zetten als je het allemaal in je mond stopt![]()
En in Soba tentjes voor het ontbijt gewoon blind zo'n knop indrukken![]()
Dit is DE eetervaring in Japan ja. Memory lane is ook succes gegarandeerd wat dat betreftquote:Op woensdag 18 december 2013 08:35 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Ik heb in een of ander lokaal barretje in het centrum van Takayama echt de beste tijd van mijn leven gehad. Dat was echt zo'n café waar ze allerlei kleine gerechten serveren. Zat vol met dronken Japanners die mij en mijn vriendin het allerbeste wilden laten proeven van wat ze hadden. Gevolg was dat we van de een een bepaald gerecht moesten proeven om vervolgens door een ander getrakteerd te worden op een volgend gerecht.
Ik weet niet meer of het nou echt goed was; het was vooral de sfeer. Daarnaast wilden we wat terug doen door ze op biertjes te trakteren dus aan het eind waren we allemaal dronken
Heb er in ieder geval heerlijk yakatori gegeten, gevulde aubergine met half rauw kwartelei (of wat daar rondvliegt) en verschillende soorten tofu waarvan één zo zacht was dat het net niet vloeibaar was.
Ik vond japanse curry ook een aangename verrassing. Makkelijkst vond ik de ticketmachine waar je je gerecht kon kiezen en een minuut later stond het voor je neus klaar (spoiler 3).quote:Op woensdag 18 december 2013 08:44 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Ik word hier ook best vrolijk van trouwens
[ afbeelding ]
Al ziet het er niet zo goed uit.
[..]
Dit is DE eetervaring in Japan ja. Memory lane is ook succes gegarandeerd wat dat betreft
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://imgur.com/a/dlHvY
Van mijn goede vriend Saind kreeg ik bijgevoegde geweldige fotoreportage. Hij wil zelf ook graag naar Japan maar is te arm. Donaties in dm.![]()
5. sushi/sashimi
4. udon
3. gyoza
2. ramen
1. curry
tja niet de meest verfijnde smaak misschien, maar japanse curry rules all.![]()
Dit, ééns maar nooit weerquote:Op dinsdag 17 december 2013 11:09 schreef Adames het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ga voor natto als ik al Japans zou gaan eten. Maar ben dan ook meer van de uitgesproken smaken.![]()
![]()
Damn wat had ik me vergist hierin, ik dacht 'dat moet ik wel even proberen'Brrr..
Doe mij maar een portie curry met rauw ei of pittige ramen soep! Van okonomiyaki heb ik alleen de Osaka versie getest, te weinig om hier een definitief oordeel over te vellen
steck bratwurst in dein sauerkraut :)![]()
Bingo! Eén van de besten in Amsterdamquote:
Ook het zaakje aan het Scheldeplein. Ben even de naam vergeten. Wordt voornamelijk bezocht door Japanners. Hangt ook een bordje buiten met in koeienletters: "NO SUSHI!!!". Dit om het bralvolk uit de Rivierenbuurt buiten te houden![]()
![]()
Dit is een fijn topic.Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?![]()
Deze bedoel je in de Wielingenstraat (bij de Rai) Hakata Senpachi?quote:Op woensdag 18 december 2013 14:50 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Bingo! Eén van de besten in Amsterdam
Ook het zaakje aan het Scheldeplein. Ben even de naam vergeten. Wordt voornamelijk bezocht door Japanners. Hangt ook een bordje buiten met in koeienletters: "NO SUSHI!!!". Dit om het bralvolk uit de Rivierenbuurt buiten te houden![]()
![]()
quote:Op woensdag 18 december 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deze bedoel je in de Wielingenstraat (bij de Rai) Hakata Senpachi?
[ afbeelding ]![]()
HIER MOET IK HEEN![]()
Snif. Nou wil ik ook.quote:Op woensdag 18 december 2013 14:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
http://imgur.com/a/dlHvY
Van mijn goede vriend Saind kreeg ik bijgevoegde geweldige fotoreportage. Hij wil zelf ook graag naar Japan maar is te arm. Donaties in dm.Let me see you stripped down to the bone![]()
Daarom is Amsterdam ook wel chill. Je kunt er alles vinden.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Deze bedoel je in de Wielingenstraat (bij de Rai) Hakata Senpachi?
[ afbeelding ]![]()
![]()
Wij moeten een keer een meet houden onder leiding van Tarado en ondergetekende waar we ons de hele dag volstoppen met Japans eten en veel bier.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:44 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom is Amsterdam ook wel chill. Je kunt er alles vinden.![]()
Als we bij het Okura beginnen zijn we snel klaarquote:Op woensdag 18 december 2013 15:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Wij moeten een keer een meet houden onder leiding van Tarado en ondergetekende waar we ons de hele dag volstoppen met Japans eten en veel bier.![]()
![]()
Moet je wel een dikke portemonnee meenemen ja.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als we bij het Okura beginnen zijn we snel klaar
Ik heb daar beneden een keer gegeten, aan die grote bakplaat met kok die vlees ging hakken en bakken. gelukkig hoefde ik niet zelf te betalen.![]()
Ik wou hier afsluiten inderdaad. Iedereen z'n zakken legen in de pot en van de inhoud bestellen we Otoro.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als we bij het Okura beginnen zijn we snel klaar
Forum Opties Forumhop: Hop naar: