SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chiu op 14-12-2013 22:07:08 ]
Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Pas je aan of ga werken om een eigen woning te betalen.
Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef Chiu het volgende:
[..]
Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.
Dit is slechts een voorbeeld. Ze kan zich druk maken om niks. Ik had nu toevallig een grote bek, normaal zeg ik niks terug, maar dat houd ik niet lang meer vol.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.
Moet ze dan niets zeggen? Gewoon knikken en 'ja moeder'?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:06 schreef Chiu het volgende:
[..]
Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.
M'n vriend heeft nergens last van.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:05 schreef Nemeosis het volgende:
Dat wordt nog wat ooit, samenwonend met je (toekomstige) vriend
Trek bij hem in, opgelost, klaarquote:
Dit en tot die tijd gewoon veel overuren maken en je moeder dood negeren.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
Ok, een ander voorbeeld dan;quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.
Al is het een lege beker, ook dat kan vlekken achter laten. Dus pas je gewoon aan aan andermans normen. Het is niet alsof jij iets van de kosten draagt in dat huishouden als ik het zo lees.
Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ok, een ander voorbeeld dan;
Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Als ik het doe word ik weer uitgemaakt voor aso en 'dat hoor je niet te doen in huis, doe eens fatsoenlijk verdomme'
Als m'n moeder het doet maakt het niks uit en zegt ze 'ik mag zelf weten of ik dat doe'
je kan ook wat wederzijds respect hebben. Ik heb me al zoveel mogelijk aangepast, maar dat helpt niet. Dus ik ben er nu ook flauw van.
Dat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Pas je aan of ga werken om een eigen woning te betalen.
Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.
Ach, maak het jezelf niet zo moeilijk. Doe wat je moet doen en dan is het prima toch? Zal ook teruggeroepen worden als ik een harde boer laat of drinken op bank laat staan bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.
Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Chiu het volgende:
[..]
Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.
En een uur later komt m'n moeder er met 1 aanzetten terwijl ze tv aan het kijken is die vaak ook nog luider is.
Niet dat mij dat wat kan schelen, want ik laat zelf ook boeren en heb er geen last van als iemand anders ze laat gaan.
Zij blijkbaar wel, maar niet als ze het zelf doet. En daar stoor ik me aan.
Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:
Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef Woelwater het volgende:
Lekkere familie, twee van die boerende en schijtende wijven bij elkaar..
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Zijn mensen die meer willen dan een krot en droog brood en kleding van de primark/zeeman.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Misschien ligt het aan jouw opvatting van "niet irritant". Irritante mensen vinden vaak zelf niet dat ze irritant zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef Chiu het volgende:
[..]
Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.
Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.
Draag je ook nog wat bij in het huishouden/kost-en-inwoning?
Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.
Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.
Dat helpt niet. Dat is het kuttige.
Ja ik betaal ¤250,- kost en inwoning. Daar zit ook mijn zorgverzekering in.
Ik ga m'n baan niet opzeggen. Ik kan hier groeien en ik vind m'n werk leuk.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Neuroscience het volgende:
[..]
Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.
Ja joh, het zou wat zijn, initiatief tonen om je eigen problemen op te lossenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik ga m'n baan niet opzeggen. Ik kan hier groeien en ik vind m'n werk leuk.
Ga naar je baas en onderhandelquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Chiu het volgende:
[..]
Het moet wel reëel blijven.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)
Dan zal je iig nog een paar jaar kut verdienen. Deal with it. Succes ermee.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Chiu het volgende:
[..]
Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef Stiftjelinks het volgende:
Je moet overigens best veel kostgeld betalen..
Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:
[..]
Het moet wel reëel blijven.
Ik ben nu totaal ¤800,- kwijt p/m;
- ¤400,- aan autokosten. brandstof, verzekering, belasting etc.)
- ¤250,- kost en inwoning + zorgkosten.
- klein bedrag aan andere dingetjes.
En dan doe ik niet veel qua vrij tijd want dat heb ik nu nauwelijks. Ik ga op dit moment bar weinig uit.
Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.
400 per maand voor een auto, kun je er net zo goed in gaan leven.
Woon werk verkeer. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk en terug. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.quote:
Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Chiu het volgende:
[..]
[..]
Woon werk verkeerd. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.
Wat is je probleem?
Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:
[..]
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Nou ik weet niet of ik dat wil doen.
Maar ik begin er dus wel steeds meer aan te twijfelen.
Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.
Maar wel verhuisd voor werk, gedaan in het verleden (2 uur verderop) en geen spijt van gehad.
Oh oké, dat klinkt logisch. Succes en maak het wellicht bespreekbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef Chiu het volgende:
[..]
Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.
Als jouw ouders meer te besteden hebben zou je minder kostgeld moeten betalen inderdaad.
Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:31 schreef Chiu het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.
I.v.m. werk kan ik me voorstellen en daar zit ik zelf ook over te denken.
Maar ik sta financieel niet goed op dit moment, dus ik moet nog even wachten.
Ja nouja, ik zal er toch eens over moeten nadenken dan. Maar eerst geld zien.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.
Je betaald trouwens serieus weinig kost-en-inwoning, om je even uit die droom te helpen.
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:48 schreef Dientje12 het volgende:
Focus op je opleiding of werk.
Of je moeder is een beetje te streng en wil haar eigen regels in huis waar jij je aan moet houden.
Snap sws niet dat sommige ouders moeilijk zijn, ik mag gewoon echt alles maar ik val me ouders ook nooit lastig nooit ruzie want ik praat haast nooit met ze
En waarom hou je dat niet vol?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
Maar wat is volgens jou dan de oplossing want je wil niet veel... Je kunt je houding niet veranderen. Je kunt je mond niet houden, je wil niet verhuizen, je wil geen andere baan.quote:[..]
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
Ja, dat dusquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Echt vermoeiend, zo'n niksnut als dochter te hebben die op alles een grote bek geeft.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, dat dus
Geen goed voorbeeld als je het geeft om aan te tonen hoe onredelijk je moeder wel niet is TS...
Goed voor de sfeer ook om helemaal niet meer tegen je moeder te pratenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:
[..]
moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:16 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar ik vind de manier waarop je moeder tegen je praat niet kunnen/
En natuurlijk doe jij het dan ook, je groeit er mee op, dus wat verwacht ze, dat ze altijd een grote mond tegen jou kan hebben en dat jij dan netjes leert te spreken.
Ook praat ze neerbuigend tegen je, dat kan echt niet tegen je kind, sowieso tegen niemand maar zeker niet tegen je kind.
Wat ik zou doen, tja moeilijk maar probeer een volwassen gesprek met haar aan te gaan, leg haar uit dat als ze zo neerbuigend tegen je praat dat het je pijn doet en omdat ze gee respect voor jou toont jij het respect voor haar aan het verliezen bent.
Veel sterkte,
Dat dus!quote:Je hebt van alles te klagen, maar je bent niet van plan zelf iets aan je situatie te veranderen. Als je je tegenover je moeder niet respectvoller wenst te gedragen moet je je eigen woonruimte gaan zoeken en het is gelul als je zegt dat je dat niet kan betalen als je ook ¤ 400 per maand voor een auto uit kan geven.
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:
Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
Dat denk ik niet, want de ¤250 die ts aan kost en inwoning betaalt is inclusief premie zorgverzekering.quote:Op zondag 15 december 2013 04:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.quote:
Mischien kan het daar ook aan liggen dat je moeder zo prikkelbaar isquote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?quote:Op zondag 15 december 2013 09:52 schreef seasushi het volgende:
[..]
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.
Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.quote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?
Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.quote:Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezenquote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?
Dat is ze nu ook aan het doen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:41 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
Nee tuurlijk is het niet goed ze kan alleen niet verwachten dat haar moeder veranderd want dat zal niet gebeuren.quote:Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.
Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:
[..]
Dat.
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef RadioSlut het volgende:
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder.![]()
Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Wat een dooddoener zeg .. Maak er dan meteen maar een einde aan :Squote:Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Mee eens. Al zal TS dan in deze degene moeten zijn die de 1e stap zet en haar gedrag aanpast. Moeder zal dat niet doen want die zit zo te horen vastgeroest in haar gedrag. En haar 'op het matje' roepen zal al helemaal het omgekeerde effect hebben.quote:Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
Dit dus.quote:Op maandag 16 december 2013 01:54 schreef Double.D het volgende:
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?
Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
Dan werk je nog iets meer en zorg je voor nog meer inkomen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef Chiu het volgende:
Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.
Dan is het allang tijd om te vluchten.quote:
Waarom heb je dan ook zo'n grote bek! Zeg gewoon sorry en ruim je glas op.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:00 schreef Chiu het volgende:
Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: 'Wat een rare gewoonte is dat van jou'.
Ik: 'Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'
Moeder: 'De 1 wat meer dan de ander'
Ik: 'Nou doe er wat aan dan'
Moeder: 'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
[B]Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.</b]
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:03 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.
Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.
Maar dat je toevallig een kind op de wereld hebt gezet maakt het kind nog niet jouw eigendom, het is niet je speeltje waar je tegen kan zeggen wat je wil en mee mag doen wat je wil.
Ik heb twee dochters en ik zal nooit tegen ze praten alsof ze minderwaardig zijn, dat zijn ze namelijk niet, ze zijn ook niet mijn eigendom en ik heb nooit het recht om ze respectloos te behandelen.
Maar dat is mijn mening....
Mensen moeten eens leren beseffen dat niet iedere ouder goed is voor zijn of haar kind, al het huiselijk geweld en kindermishandeling wijst daar wel op, nu zeg ik niet dat het bij TS zo ver is dat ze psychisch mishandeld wordt maar ver zit het er niet vanaf.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:15 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.
Dat is niet zomaar iets.
Als haar moeder raar tegen haar doet hoeft zij het niet te accepteren en dat mag ze best uitspreken maar respect moet er zijn.
De dingen die een moeder over heeft voor haar kind is bijna niks tegenover het wel eens zeiken wat ouders kunnen doen.
Zeikt zij, hou jij dan je mond of neem afstand hoe vervelend het ook is. Dan kan zij ook niet zeggen van 'Ja, maar jij ook!' Hoe kinderachtig dat eigenlijk ook is want anders blijf je maar heen en weer lelijk doen. Daar schiet je ook niet veel mee op.
Praat met haar TS, baat het niet dan zou ik toch op zoek gaan naar een eigen plekje.
Dus een leeftijd bereikt waarop je uit huis kan en zou moeten gaan (in deze situatie). Je zegt geen inkomen te hebben, waarom niet?quote:
Ohquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.
Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
Ik wil even mijn medeleven tonen aan jou want je zal het wel ongetwijfeld moeilijk hebben tussen al die mensen met mankementen, terwijl jij zo goed en leuk bent.quote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
Dat was wel mijn vaders argument.quote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
De mijnes ookquote:
Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.quote:
Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:43 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.
Verhuizen was toen het beste wat ik ooit gedaan heb. En hé, ik kon het wel zelf.
Ik heb nog wel contact en veel beter contact. Hij respecteert me nu eindelijk als een volwassen persoon.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.
En zo zie je maar inderdaad, je kon het wel.
Pff ik vind echt dat sommige fokkers hier wat beter moeten uitkijken met wat ze allemaal schrijven. Ik merk toch bij veel mensen dat ze standaard de reactie hebben van 'heb respect voor je moeder en het is allemaal jou schuld want je bent het kind van...'. Waar slaat dat op?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
Nou ik ben het hier niet mee eens. Voor mij zijn moeders en vaders toch het grote voorbeeld voor hun kinderen. Dat wil niet zeggen dat ze perfect moeten zijn maar zich wel aan hun eigen regels moeten houden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
En een kind mag natuurlijk nooit zoveel als haar ouders, dan moet ze maar het huis uit gaan, kan ze t allemaal zelf bedenken.
"Ja, maar jij doet het ook!" Is geen excuus.
Tja die keuze moet je zelf maken. Maar wellicht heb je wat aan mijn verhaal:quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:
[..]
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Nou ik weet niet of ik dat wil doen.
Maar ik begin er dus wel steeds meer aan te twijfelen.
Hetzelfde liedje uit het nest waaruit ik vandaan kwam.quote:Op dinsdag 17 december 2013 17:16 schreef Seikcid het volgende:
Lang niet iedere ouder heeft per se het beste voor met zijn kind of kinderen.
Mijn moeder verdiende letterlijk aan mij en mijn broertje. Al heel jong moesten we in principe al ons verdiende geld inleveren onder de noemer 'kostgeld'. Dat liep op tot in de honderden euro's wat we verdienden met een bijbaan naast het studeren en uiteraard volledig zelf moesten betalen. Werkelijk niets was ooit bespreekbaar.
Haalde ik met veel moeite (want chronisch geldgebrek dus..) mijn rijbewijs, moest ik beloven dat ik niet zou gaan rijden want 'te weinig ervaring'. Een gesprek over hoe ik dan wel aan ervaring zou moeten komen was niet eens mogelijk.
Resultaat: op mijn 19e vertrokken en nooit meer contact gehad.
Dan zoek je een tijdelijke kamer in de buurt van je werk, spaar je voor een studio/appartementje en is 't probleem opgelost.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Chiu het volgende:
[..]
[..]
Woon werk verkeer. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk en terug. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |