abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134272718
Ja, ik woon nog thuis, en dus zit ik elke dag met m'n moeder opgescheept.

Ik heb wat probleempjes met haar, en er valt niet te praten, want dat kan ze niet.

- Ze klaagt steen en been over mij. Ik probeer overal rekening mee te houden, maar zelfs de kleinste dingen wordt al aan geërgerd en dan heb ik weer een moeder die op me zit te schelden.
- Ze wil haar ongelijk niet toegeven. Zelfs als ze weet dat ze fout zit zegt ze niks en praat ze altijd weer een andere kant op.
- Als ze weer eens op me zit te schelden en ik zeg er wat van wat precies op het zelfde neer komt, schuift ze altijd de schuld weer op mij af, zo van 'jij hebt ook zo je nare gewoontes', 'jij doet dit ook', 'achja, dan zit het in de familie', Allemaal van dit soort dingen, en hier kan ik niet tegen. Dit wordt steeds erger. Daarom kan ik ook niet met haar praten, want ik krijg altijd zo'n kut antwoord terug.
- Als ik dan ook zo'n kut antwoord terug geef begint ze dus te schelden en flipt ze helemaal. :')
Dus zij mag wel zo'n kut antwoord geven, maar als ik het doe is het niet goed. Ik moet het maar allemaal aannemen en accepteren.

Ik wordt er gek van en heb de laatste tijd steeds vaker dat ik haar gewoon een klap op haar bek wil geven. Niet dat ik dat ga doen, want zo ben ik niet, maar die gedachtes worden steeds erger. Ook heb ik zin om iets kapot te maken wat dierbaar voor haar is, maar daar los ik ook niks mee op.

Ze doet alsof ik (en m'n broertje trouwens ook) het zwarte schaap ben en als ik er wat van zeg kan ik niks met het antwoord, omdat er dus gewoon niet mee te praten valt.

Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: 'Wat een rare gewoonte is dat van jou'.
Ik: 'Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'
Moeder: 'De 1 wat meer dan de ander'
Ik: 'Nou doe er wat aan dan'
Moeder: 'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.

Wat kan ik doen om duidelijk te maken dat ik dit niet langer pik?
Ik wil graag uit huis, maar heb er geen geld voor, dus dat is nog geen optie. Uithouden ook niet, want dan gebeuren er rare dingen. Maar daar zal het wel op uitdraaien ben ik bang, want ze veranderd toch niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiu op 14-12-2013 22:07:08 ]
pi_134272815
Pas je aan of ga werken om een eigen woning te betalen.
pi_134272864
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.
pi_134272890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef Chiu het volgende:

[..]

Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.
Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.
pi_134272894
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
pi_134272905
Joepi
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:05:23 #7
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134272921
Dat wordt nog wat ooit, samenwonend met je (toekomstige) vriend :O
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134272933
Volgende keer der ogen dicht rossen.
The world of SKA music
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:05:50 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_134272943
Ga uit huis, iets anders helpt niet.
Ok stelletje hokboeren
pi_134272970
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Dit is slechts een voorbeeld. Ze kan zich druk maken om niks. Ik had nu toevallig een grote bek, normaal zeg ik niks terug, maar dat houd ik niet lang meer vol.

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.
Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.
Ik heb het even vetgedrukt voor je.
pi_134273026
quote:
Moet ze dan niets zeggen? Gewoon knikken en 'ja moeder'?

Ga het huis uit TS.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_134273029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:06 schreef Chiu het volgende:
[..]

Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.
Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.

Al is het een lege beker, ook dat kan vlekken achter laten. Dus pas je gewoon aan aan andermans normen. Het is niet alsof jij iets van de kosten draagt in dat huishouden als ik het zo lees.
pi_134273032
Same here...Alleen heb ik 't idee dat je wat ouder bent en heb ik bovendien ook 2 oudere zussen (20+) die ook hun steentje kunnen bijdragen soms. Van die dingen dat ik dan op m'n kamer een aansteker heb (niemand thuis rookt, ik ook niet) en dat mijn zus dan gaat snitchen dat ik rook. En dan een uur ruzie met je ma over iets waar niks van waar is. En natuurlijk dat soort dingen die jij ook hebt. Ik leef met je mee.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:07:48 #14
45833 crew  Fogel
pi_134273033
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_134273038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:05 schreef Nemeosis het volgende:
Dat wordt nog wat ooit, samenwonend met je (toekomstige) vriend :O
M'n vriend heeft nergens last van.
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:08:26 #16
45833 crew  Fogel
pi_134273056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Chiu het volgende:

[..]

M'n vriend heeft nergens last van.
Trek bij hem in, opgelost, klaar :W
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_134273092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
Dit en tot die tijd gewoon veel overuren maken en je moeder dood negeren. ^O^
Als je dan eenmaal uit huis bent, kunnen ze mooi allemaal de tering krijgen toch? :D
pi_134273120
Hoe oud ben je?
pi_134273136
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.

Al is het een lege beker, ook dat kan vlekken achter laten. Dus pas je gewoon aan aan andermans normen. Het is niet alsof jij iets van de kosten draagt in dat huishouden als ik het zo lees.
Ok, een ander voorbeeld dan;

Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Als ik het doe word ik weer uitgemaakt voor aso en 'dat hoor je niet te doen in huis, doe eens fatsoenlijk verdomme'
Als m'n moeder het doet maakt het niks uit en zegt ze 'ik mag zelf weten of ik dat doe'

je kan ook wat wederzijds respect hebben. Ik heb me al zoveel mogelijk aangepast, maar dat helpt niet. Dus ik ben er nu ook flauw van.
pi_134273144
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
pi_134273153
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.
pi_134273164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef 1410 het volgende:
Hoe oud ben je?
21.
pi_134273182
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.
pi_134273197
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ok, een ander voorbeeld dan;

Als ik het doe word ik weer uitgemaakt voor aso en 'dat hoor je niet te doen in huis, doe eens fatsoenlijk verdomme'
Als m'n moeder het doet maakt het niks uit en zegt ze 'ik mag zelf weten of ik dat doe'

je kan ook wat wederzijds respect hebben. Ik heb me al zoveel mogelijk aangepast, maar dat helpt niet. Dus ik ben er nu ook flauw van.
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.

Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Dat.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:12:45 #25
97111 ukga
Siewosie baas
pi_134273208
Je kan bij mij wonen. ik woon ook nog thuis maar mijn moeder houdt der bek gewoon
pi_134273211
Iets strafbaars doen en in de gevangenis terecht komen. Gratis onderdak en eten. :)
pi_134273258
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.

Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.
En een uur later komt m'n moeder er met 1 aanzetten terwijl ze tv aan het kijken is die vaak ook nog luider is.
Niet dat mij dat wat kan schelen, want ik laat zelf ook boeren en heb er geen last van als iemand anders ze laat gaan.

Zij blijkbaar wel, maar niet als ze het zelf doet. En daar stoor ik me aan.
pi_134273284
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_134273303
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.
Ach, maak het jezelf niet zo moeilijk. Doe wat je moet doen en dan is het prima toch? Zal ook teruggeroepen worden als ik een harde boer laat of drinken op bank laat staan bijvoorbeeld.
pi_134273315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Chiu het volgende:

[..]

Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.
En een uur later komt m'n moeder er met 1 aanzetten terwijl ze tv aan het kijken is die vaak ook nog luider is.
Niet dat mij dat wat kan schelen, want ik laat zelf ook boeren en heb er geen last van als iemand anders ze laat gaan.

Zij blijkbaar wel, maar niet als ze het zelf doet. En daar stoor ik me aan.
Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.

Draag je ook nog wat bij in het huishouden/kost-en-inwoning?
pi_134273324
quote:

Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:

Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:16:06 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134273336
Lekkere familie, twee van die boerende en schijtende wijven bij elkaar..
pi_134273344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef Woelwater het volgende:
Lekkere familie, twee van die boerende en schijtende wijven bij elkaar..
_O_ _O_
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_134273391
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.

Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
pi_134273397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Zijn mensen die meer willen dan een krot en droog brood en kleding van de primark/zeeman. :')
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:18:40 #36
45833 crew  Fogel
pi_134273455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef Chiu het volgende:

[..]

Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.
Misschien ligt het aan jouw opvatting van "niet irritant". Irritante mensen vinden vaak zelf niet dat ze irritant zijn.
pi_134273477
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.

Draag je ook nog wat bij in het huishouden/kost-en-inwoning?
Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.
Dat helpt niet. Dat is het kuttige.

Ja ik betaal ¤250,- kost en inwoning. Daar zit ook mijn zorgverzekering in.
pi_134273484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.

Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_134273511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.
Dat helpt niet. Dat is het kuttige.

Ja ik betaal ¤250,- kost en inwoning. Daar zit ook mijn zorgverzekering in.
Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)

Hooooooooo wacht, daar zit je zorgverzekering bij in? :') tering.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 22:21:08 ]
pi_134273522
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.
Ik ga m'n baan niet opzeggen. Ik kan hier groeien en ik vind m'n werk leuk.
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:21:00 #41
45833 crew  Fogel
pi_134273555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ja joh, het zou wat zijn, initiatief tonen om je eigen problemen op te lossen ^O^
pi_134273584
quote:

[..]

Ga naar je baas en onderhandel :W
pi_134273624
Je moet overigens best veel kostgeld betalen..
pi_134273631
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)
Het moet wel reëel blijven.

Ik ben nu totaal ¤800,- kwijt p/m;

- ¤400,- aan autokosten. brandstof, verzekering, belasting etc.)
- ¤250,- kost en inwoning + zorgkosten.
- klein bedrag aan andere dingetjes.

En dan doe ik niet veel qua vrij tijd want dat heb ik nu nauwelijks. Ik ga op dit moment bar weinig uit.

Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
pi_134273638
quote:

[..]

Dan zal je iig nog een paar jaar kut verdienen. Deal with it. Succes ermee.
pi_134273674
400 pm aan auto :') Doe dat ding weg. :D
pi_134273699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef Stiftjelinks het volgende:
Je moet overigens best veel kostgeld betalen..
Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.
Als jouw ouders meer te besteden hebben zou je minder kostgeld moeten betalen inderdaad.
pi_134273700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:

[..]

Het moet wel reëel blijven.

Ik ben nu totaal ¤800,- kwijt p/m;

- ¤400,- aan autokosten. brandstof, verzekering, belasting etc.)
- ¤250,- kost en inwoning + zorgkosten.
- klein bedrag aan andere dingetjes.

En dan doe ik niet veel qua vrij tijd want dat heb ik nu nauwelijks. Ik ga op dit moment bar weinig uit.

Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.

400 per maand voor een auto, kun je er net zo goed in gaan leven.
pi_134273708
Wat moet je met een auto @ 21 :')
pi_134273747
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.

400 per maand voor een auto, kun je er net zo goed in gaan leven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef Neuroscience het volgende:
Wat moet je met een auto @ 21 :')
Woon werk verkeer. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk en terug. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
pi_134273755
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Chiu het volgende:

[..]

[..]

Woon werk verkeerd. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.

Wat is je probleem?
pi_134273845
Ga wonen in de buurt van je werk. Heb je geen auto meer nodig.
pi_134273850
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.

Wat is je probleem?
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Nou ik weet niet of ik dat wil doen.
Maar ik begin er dus wel steeds meer aan te twijfelen.
pi_134273890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:

[..]

Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.

Maar wel verhuisd voor werk, gedaan in het verleden (2 uur verderop) en geen spijt van gehad.
pi_134273948
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.

Maar wel verhuisd voor werk, gedaan in het verleden (2 uur verderop) en geen spijt van gehad.
Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.
I.v.m. werk kan ik me voorstellen en daar zit ik zelf ook over te denken.
Maar ik sta financieel niet goed op dit moment, dus ik moet nog even wachten.
pi_134273994
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef Chiu het volgende:

[..]

Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.
Als jouw ouders meer te besteden hebben zou je minder kostgeld moeten betalen inderdaad.
Oh oké, dat klinkt logisch. Succes en maak het wellicht bespreekbaar.
pi_134274009
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:31 schreef Chiu het volgende:

[..]

Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.
I.v.m. werk kan ik me voorstellen en daar zit ik zelf ook over te denken.
Maar ik sta financieel niet goed op dit moment, dus ik moet nog even wachten.
Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.

Je betaald trouwens serieus weinig kost-en-inwoning, om je even uit die droom te helpen.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 22:33:07 ]
pi_134274135
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:32 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.

Je betaald trouwens serieus weinig kost-en-inwoning, om je even uit die droom te helpen.
Ja nouja, ik zal er toch eens over moeten nadenken dan. Maar eerst geld zien.
pi_134274136
Lekker dicht bij je werk gaan wonen. Auto verkopen. Heb je 650 euro woonkosten + zorgverzekering. Je verdient vast wel wat meer. Misschien krijg je huursubsidie. En in de weekenden naar je vrienden en familie. Wordt de band vast beter van.
pi_134274645
Focus op je opleiding of werk.

Of je moeder is een beetje te streng en wil haar eigen regels in huis waar jij je aan moet houden.

Snap sws niet dat sommige ouders moeilijk zijn, ik mag gewoon echt alles maar ik val me ouders ook nooit lastig nooit ruzie want ik praat haast nooit met ze :9
pi_134274704
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:48 schreef Dientje12 het volgende:
Focus op je opleiding of werk.

Of je moeder is een beetje te streng en wil haar eigen regels in huis waar jij je aan moet houden.

Snap sws niet dat sommige ouders moeilijk zijn, ik mag gewoon echt alles maar ik val me ouders ook nooit lastig nooit ruzie want ik praat haast nooit met ze :9
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:51:23 #62
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_134274758
Heeft ze een kutjeugd gehad ofzo ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_134274776
Je lege beker op de bank zetten, ben je 12 ofzo ? Groei eens op, pubertijd is een bitch.

De tering, en dan ook nog al boerend van de cola achter de pc zitten :') man man man, wat een volk. Haags zeker ?

[ Bericht 55% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 22:55:42 ]
pi_134274931
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
En waarom hou je dat niet vol?
Gewoon veel in jezelf zijn
pi_134274936
quote:
[..]

Maar wat is volgens jou dan de oplossing want je wil niet veel... Je kunt je houding niet veranderen. Je kunt je mond niet houden, je wil niet verhuizen, je wil geen andere baan.

Wat jij wil is dat je moeder niet zo tegen jou doet. Ga in familietherapie. Als bovenstaande geen opties zijn dan houdt t een beetje op en wordt het wachten tot je wel verhuizen kunt. Als je 21 bent ben je in principe financieel onafhankelijk. Ok, je zult niet in een villa wonen maar rondkomen kan wel als je het thuis echt niet trekt.
pi_134275202
quote:
Ja, dat dus :')

Geen goed voorbeeld als je het geeft om aan te tonen hoe onredelijk je moeder wel niet is TS...
compact en kleverig.
pi_134275311
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ja, dat dus :')

Geen goed voorbeeld als je het geeft om aan te tonen hoe onredelijk je moeder wel niet is TS...
Echt vermoeiend, zo'n niksnut als dochter te hebben die op alles een grote bek geeft.
pi_134275385
En een kind mag natuurlijk nooit zoveel als haar ouders, dan moet ze maar het huis uit gaan, kan ze t allemaal zelf bedenken.

"Ja, maar jij doet het ook!" Is geen excuus.
compact en kleverig.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:16:19 #69
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134275852
Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar ik vind de manier waarop je moeder tegen je praat niet kunnen/
En natuurlijk doe jij het dan ook, je groeit er mee op, dus wat verwacht ze, dat ze altijd een grote mond tegen jou kan hebben en dat jij dan netjes leert te spreken.
Ook praat ze neerbuigend tegen je, dat kan echt niet tegen je kind, sowieso tegen niemand maar zeker niet tegen je kind.

Wat ik zou doen, tja moeilijk maar probeer een volwassen gesprek met haar aan te gaan, leg haar uit dat als ze zo neerbuigend tegen je praat dat het je pijn doet en omdat ze gee respect voor jou toont jij het respect voor haar aan het verliezen bent.

Veel sterkte,
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 23:18:05 #70
184769 crew  Deisyy
pi_134275940
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:

[..]

Goed voor de sfeer ook om helemaal niet meer tegen je moeder te praten :')

Je hebt van alles te klagen, maar je bent niet van plan zelf iets aan je situatie te veranderen. Als je je tegenover je moeder niet respectvoller wenst te gedragen moet je je eigen woonruimte gaan zoeken en het is gelul als je zegt dat je dat niet kan betalen als je ook ¤ 400 per maand voor een auto uit kan geven.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_134275982
Je moeder heeft vast een of andere vorm van autisme en kan er niet mee omgaan.
Ура для россии
pi_134276027
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:16 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar ik vind de manier waarop je moeder tegen je praat niet kunnen/
En natuurlijk doe jij het dan ook, je groeit er mee op, dus wat verwacht ze, dat ze altijd een grote mond tegen jou kan hebben en dat jij dan netjes leert te spreken.
Ook praat ze neerbuigend tegen je, dat kan echt niet tegen je kind, sowieso tegen niemand maar zeker niet tegen je kind.

Wat ik zou doen, tja moeilijk maar probeer een volwassen gesprek met haar aan te gaan, leg haar uit dat als ze zo neerbuigend tegen je praat dat het je pijn doet en omdat ze gee respect voor jou toont jij het respect voor haar aan het verliezen bent.

Veel sterkte,
moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.
compact en kleverig.
pi_134276104
quote:
Je hebt van alles te klagen, maar je bent niet van plan zelf iets aan je situatie te veranderen. Als je je tegenover je moeder niet respectvoller wenst te gedragen moet je je eigen woonruimte gaan zoeken en het is gelul als je zegt dat je dat niet kan betalen als je ook ¤ 400 per maand voor een auto uit kan geven.
Dat dus!
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:22:01 #74
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_134276119
En wat zegt je vader ervan?
we dan
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:22:38 #75
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_134276147
TS is zelf niet goed wijs en moet zelf veranderen.
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:23:44 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134276209
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.

Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:26:07 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134276331
400 euro voor de auto is wel heel erg veel inderdaad, ik geloof dat ik 150 euro kwijt ben aan benzine, wegenbelasting en de verzekering in de maand. gewoon en goedkoop en
zuinig autotje rijden.
  zondag 15 december 2013 @ 04:47:57 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_134282101
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 09:49:36 #79
184769 crew  Deisyy
pi_134282728
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 04:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Dat denk ik niet, want de ¤250 die ts aan kost en inwoning betaalt is inclusief premie zorgverzekering.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_134282764
quote:
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door seasushi op 15-12-2013 09:58:00 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_134301804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En wat zegt je vader ervan?
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
pi_134302158
TS is Chinees?
pi_134302356
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:

[..]

Mischien kan het daar ook aan liggen dat je moeder zo prikkelbaar is
  zondag 15 december 2013 @ 20:05:38 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134302790
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 09:52 schreef seasushi het volgende:

[..]

Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?

Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
pi_134303360
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?

Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
pi_134303518
Nou, er is een bezichtigingsaanvraag verstuurd.

Maakt het wat uit als je die aanvraag verstuurd hebt voor een kamer in een studentenhuis?
Ik ben geen student, maar wel de hele dag of nacht aan het werk.

En hoe gaat dit verder in zijn werk? Of moet ik hier even een nieuw topic over openen? Ik kan namelijk nergens iets duidelijk vinden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chiu op 15-12-2013 20:31:36 ]
  zondag 15 december 2013 @ 20:52:55 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134305463
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef CaptainSushi het volgende:

[..]

Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
pi_134308544
quote:

[..]

Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
  zondag 15 december 2013 @ 21:55:50 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134309199
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
Dat is ze nu ook aan het doen. ;)
pi_134309350
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ze nu ook aan het doen. ;)
goeie zaak *O*
pi_134315895
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
Nee tuurlijk is het niet goed ze kan alleen niet verwachten dat haar moeder veranderd want dat zal niet gebeuren.

Zolang haar moeder niet inziet dat het fout is wat ze doet gaat er ook niks gebeuren dus het beste is dat ze zelf wat onderneemt door bijvoorbeeld uit huis gaan of in de weekenden gezellig bij iemand zijn.
pi_134316105
quote:

[..]

[..]

Dat.
Ik moest lachen :')
pi_134317256
Kalm reageren en negeren wanneer er niet met haar te praten valt, zeggen dat ze zich kinderachtig gedraagt.

Hoe oud ben je etc? Kan je geen baantje nemen die genoeg voor een kamer oplevert?
  maandag 16 december 2013 @ 01:54:29 #94
286527 Double.D
Als de tijd rijp is....
pi_134317347
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?

Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
pi_134317471
Wachten met praten totdat er ruzie is, is altijd het beste ^O^
  maandag 16 december 2013 @ 13:17:34 #96
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_134325468
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder. :{

Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Kaleidoscopiklimax
pi_134325677
Donder op uit het huis dan. Ga met je vriendinnetjes samenwonen als je niet genoeg verdient.

:R
pi_134327239
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef RadioSlut het volgende:
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder. :{

Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
pi_134327904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Wat een dooddoener zeg .. Maak er dan meteen maar een einde aan :S

quote:
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Mee eens. Al zal TS dan in deze degene moeten zijn die de 1e stap zet en haar gedrag aanpast. Moeder zal dat niet doen want die zit zo te horen vastgeroest in haar gedrag. En haar 'op het matje' roepen zal al helemaal het omgekeerde effect hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_134327974
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 13:57 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:54 schreef Double.D het volgende:
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?

Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
Dit dus.

En verder, auto wegdoen en een kamer zoeken in de buurt van je werk. Opgelost!
"Pools are perfect for holding water"
pi_134328007
quote:

Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.
Dan werk je nog iets meer en zorg je voor nog meer inkomen.
Je bent 21 en lijkt wel 13.. tijd om wat volwassener te worden. :')
pi_134328878
Ik heb de OP doorgelezen en het enige wat ik kan melden is dat wanneer mijn kinderen zo'n grote bek opzetten en onaangepast gedrag zouden vertonen ze een corrigerende tik kunnen krijgen. Gelukkig weten ze dat ook zelf..
pi_134333036
quote:

[..]

21.
Dan is het allang tijd om te vluchten.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_134360993
Zolang jij je bij je moeder woont heb je gewoon naar haar te luisteren.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_134361318
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:00 schreef Chiu het volgende:
Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: 'Wat een rare gewoonte is dat van jou'.
Ik: 'Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'
Moeder: 'De 1 wat meer dan de ander'
Ik: 'Nou doe er wat aan dan'
Moeder: 'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.
Waarom heb je dan ook zo'n grote bek! Zeg gewoon sorry en ruim je glas op.
pi_134368865
Als je 21 bent heeft je moeder je gewoon met respect te behandelen vind ik.
Ik kan de situatie niet op basis van een topic inschatten, maar je bent beide volwassen en zodoende heb je zo ook met elkaar om te gaan. Blijkbaar kan ze dat niet, als ik het zo lees zal er hoe dan ook wel een reden zijn om te zeuren want het is nooit genoeg.

Ik vind die ¤250 trouwens wel veel geld, zelfs met zorgpremie. Met minimumloon krijg je namelijk ontzettend veel zorgtoeslag terug. Al ben ik sowieso van mening dat je je kinderen zolang ze nog thuis wonen de kans moet gunnen om goed te kunnen sparen, dat zit er namelijk voor de meeste niet meer in als starter als je eenmaal op jezelf gaat.
Friendcode: 5257-9420-8367 - Sjim
pi_134370524
doe geen moeite om het op te lossen met moeders. Ga op je zelf wonen.
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:50:12 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134370573
kun je koken/schoonmaken?
  dinsdag 17 december 2013 @ 16:53:34 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_134370669
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:

[..]

;(
pi_134371012
Wanneer wil je eigenlijk uit huis gaan als je baan je nu wel bevalt en je niet wil verhuizen omdat je je vrienden hebt waar je woont? Dan klinkt het alsof je nooit vertrekt :P

Je gaat niet eeuwig bij je moeder wonen toch? Waarom dan niet nu al weggaan?
En als je ouders gaan scheiden, ga bij je vader wonen? ....
pi_134371370
Lang niet iedere ouder heeft per se het beste voor met zijn kind of kinderen.

Mijn moeder verdiende letterlijk aan mij en mijn broertje. Al heel jong moesten we in principe al ons verdiende geld inleveren onder de noemer 'kostgeld'. Dat liep op tot in de honderden euro's wat we verdienden met een bijbaan naast het studeren en uiteraard volledig zelf moesten betalen. Werkelijk niets was ooit bespreekbaar.

Haalde ik met veel moeite (want chronisch geldgebrek dus..) mijn rijbewijs, moest ik beloven dat ik niet zou gaan rijden want 'te weinig ervaring'. Een gesprek over hoe ik dan wel aan ervaring zou moeten komen was niet eens mogelijk. :')

Resultaat: op mijn 19e vertrokken en nooit meer contact gehad.
Even though we disagree, give a kiss 'cause life could be the death of me.
pi_134373027
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

[B]Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.</b]

Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.
thats it
  dinsdag 17 december 2013 @ 19:13:47 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134375398
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 18:03 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.
Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.

Maar dat je toevallig een kind op de wereld hebt gezet maakt het kind nog niet jouw eigendom, het is niet je speeltje waar je tegen kan zeggen wat je wil en mee mag doen wat je wil.
Ik heb twee dochters en ik zal nooit tegen ze praten alsof ze minderwaardig zijn, dat zijn ze namelijk niet, ze zijn ook niet mijn eigendom en ik heb nooit het recht om ze respectloos te behandelen.

Maar dat is mijn mening....
pi_134381451
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 19:13 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.

Maar dat je toevallig een kind op de wereld hebt gezet maakt het kind nog niet jouw eigendom, het is niet je speeltje waar je tegen kan zeggen wat je wil en mee mag doen wat je wil.
Ik heb twee dochters en ik zal nooit tegen ze praten alsof ze minderwaardig zijn, dat zijn ze namelijk niet, ze zijn ook niet mijn eigendom en ik heb nooit het recht om ze respectloos te behandelen.

Maar dat is mijn mening....
Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.
Dat is niet zomaar iets.

Als haar moeder raar tegen haar doet hoeft zij het niet te accepteren en dat mag ze best uitspreken maar respect moet er zijn.

De dingen die een moeder over heeft voor haar kind is bijna niks tegenover het wel eens zeiken wat ouders kunnen doen.

Zeikt zij, hou jij dan je mond of neem afstand hoe vervelend het ook is. Dan kan zij ook niet zeggen van 'Ja, maar jij ook!' Hoe kinderachtig dat eigenlijk ook is want anders blijf je maar heen en weer lelijk doen. Daar schiet je ook niet veel mee op.
Praat met haar TS, baat het niet dan zou ik toch op zoek gaan naar een eigen plekje.
thats it
  dinsdag 17 december 2013 @ 21:19:58 #115
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134381726
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 december 2013 21:15 schreef Skynilla het volgende:

[..]

Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.
Dat is niet zomaar iets.

Als haar moeder raar tegen haar doet hoeft zij het niet te accepteren en dat mag ze best uitspreken maar respect moet er zijn.

De dingen die een moeder over heeft voor haar kind is bijna niks tegenover het wel eens zeiken wat ouders kunnen doen.

Zeikt zij, hou jij dan je mond of neem afstand hoe vervelend het ook is. Dan kan zij ook niet zeggen van 'Ja, maar jij ook!' Hoe kinderachtig dat eigenlijk ook is want anders blijf je maar heen en weer lelijk doen. Daar schiet je ook niet veel mee op.
Praat met haar TS, baat het niet dan zou ik toch op zoek gaan naar een eigen plekje.
Mensen moeten eens leren beseffen dat niet iedere ouder goed is voor zijn of haar kind, al het huiselijk geweld en kindermishandeling wijst daar wel op, nu zeg ik niet dat het bij TS zo ver is dat ze psychisch mishandeld wordt maar ver zit het er niet vanaf.
En nee, opvoeden is inderdaad niet zomaar iets, en daarom moet je ook goed nadenken met wat bepaalde opmerkingen kunnen doen met een kind, als een kind van zijn of haar ouder maar altijd te horen krijgt dat het niks waard is, lui is, lastig is enz. wat denk je wat dat met een kind doet?
Daarom zeg ik ook, als ouder moet je het goede voorbeeld geven, voorbeeld doet volgen, zowel positief als negatief.
pi_134384876
quote:

[..]

21.
Dus een leeftijd bereikt waarop je uit huis kan en zou moeten gaan (in deze situatie). Je zegt geen inkomen te hebben, waarom niet?

Edit:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:

[..]

Oh :').

Prioriteiten stellen, meid.
pi_134386237
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik wil even mijn medeleven tonen aan jou want je zal het wel ongetwijfeld moeilijk hebben tussen al die mensen met mankementen, terwijl jij zo goed en leuk bent.
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:39:34 #118
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134386440
quote:

[..]

Dat was wel mijn vaders argument. :')
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:40:51 #119
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134386511
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:39 schreef Fera het volgende:

[..]

Dat was wel mijn vaders argument. :')
De mijnes ook ;)
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:43:21 #120
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134386657
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:40 schreef snakelady het volgende:

[..]

De mijnes ook ;)
Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.

Verhuizen was toen het beste wat ik ooit gedaan heb. En hé, ik kon het wel zelf. :D
A man once asked me if it hurt my head when I broke through the earth's crust on my ascension from Hell.
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:47:23 #121
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134386858
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:43 schreef Fera het volgende:

[..]

Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.

Verhuizen was toen het beste wat ik ooit gedaan heb. En hé, ik kon het wel zelf. :D
Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.

En zo zie je maar inderdaad, je kon het wel. ;)
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:54:08 #122
365231 Fera
Fire & Blood
pi_134387233
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.

En zo zie je maar inderdaad, je kon het wel. ;)
Ik heb nog wel contact en veel beter contact. Hij respecteert me nu eindelijk als een volwassen persoon. :)

Dus ik raad TS aan om gewoon hetzelfde te doen. :Y
  donderdag 19 december 2013 @ 09:43:10 #123
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134440880
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Pff ik vind echt dat sommige fokkers hier wat beter moeten uitkijken met wat ze allemaal schrijven. Ik merk toch bij veel mensen dat ze standaard de reactie hebben van 'heb respect voor je moeder en het is allemaal jou schuld want je bent het kind van...'. Waar slaat dat op?

Chiu geeft in mijn ogen een duidelijk beeld van een scheef huishouden. De moeder (en die zou het grote voorbeeld van Chiu moeten zijn) lapt haar eigen regels aan haar laars. Niet toegeven wanneer ze fout zat, zelf boeren in huis laten etc, taalgebruik die je ook niet tegen je eigen kind zou mogen gebruiken. Maar wanneer chiu het doet is het huis te klein!
Ik vind dit verder gaan dan een 'lastige puber' situatie.

Chiu heb je geen familie waarmee je kan praten en die wellicht je moeder kan aanspreken? Ik ken je moeder niet maar vaak hebben mensen zoals zij vooral behoefte aan een luisterend oor en wat bemoedigende woorden. Nadeel is dan weer dat mensen dan vooral weigeren om naar hun eigen kinderen te luisteren. Je hebt de leeftijd dat je heel goed kan aangeven waar het volgens jou fout gaat. En je woont al je hele leven met je moeder samen dus je kent haar als geen ander. Maarja mensen nemen nog altijd liever FOUT advies van een vreemde aan dan GOED advies van hun eigen kind. Iets met eergevoel? :X
  donderdag 19 december 2013 @ 09:52:11 #124
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134441110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
En een kind mag natuurlijk nooit zoveel als haar ouders, dan moet ze maar het huis uit gaan, kan ze t allemaal zelf bedenken.

"Ja, maar jij doet het ook!" Is geen excuus.
Nou ik ben het hier niet mee eens. Voor mij zijn moeders en vaders toch het grote voorbeeld voor hun kinderen. Dat wil niet zeggen dat ze perfect moeten zijn maar zich wel aan hun eigen regels moeten houden.

Stel je nou het volgende voor:
situatie 1: Ik lig met mijn voeten op de bank lekker tv te kijken. Mijn schoenen zijn nog aan. Dit is natuurlijk niet zo netjes. Mijn vriend komt binnen en doet hetzelfde. Ik word hierom boos en zeg dat hij het niet mag doen.
Volgens veel fokkers ben ik nu een bitch want ik doe iets wat ik mijn vriend verbied.

situatie 2: Ik lig met mijn voeten op de bank lekker tv te kijken. Mijn schoenen zijn nog aan. Dan komt mijn kind binnen en ziet mij zo liggen. Hij/zij doet hetzelfde en gaat met de schoenen op de bank liggen. Ik word hierom boos en zeg tegen mijn kind dat die het niet mag doen.
En nu ben ik volgens jou een gewone moeder en moet mijn kind maar 'respect' tonen? Als de moeder van Chiu haar eigen regels aan de laars lapt dan moet ze niet raar opkijken als Chiu het zelf ook doet.
  donderdag 19 december 2013 @ 10:00:51 #125
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134441298
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:

[..]

Tja die keuze moet je zelf maken. Maar wellicht heb je wat aan mijn verhaal:

Ikzelf ben nu 22 en woon sinds kort op mezelf in mijn eigen appartementje. Voorheen woonde ik bij mijn moeder. Mijn moeder had/heeft psychische problemen en een alcoholverslaving. Als ze frustraties had kon ze hier niet mee omgaan en reageerde ze dit op mij af. De gevolgen waren vrij groot. Het is zelfs zo uit de hand gelopen dat ze ongeveer ¤8000 van mijn rekening heeft afgehaald om haar verslaving te kunnen bekostigen en de politie is een aantal keer in spoed opgeroepen.

Uiteindelijk vond ik mijn eigen appartementje (jaja lange wachttijden en hoge huurprijzen!) en nu woon ik op mezelf. Ik wist dat de kans groot was dat ik sommige vrienden en collega's veel minder vaak zou gaan zien. Ik wist ook dat ik wellicht geen geld meer zou hebben om weer te kunnen gaan studeren omdat ik nu een huur moest gaan betalen. Maar toch ben ik verhuist want mijn thuissituatie werd simpelweg te gevaarlijk.
Ik heb er nooit spijt van gehad. En uiteindelijk is alles toch nog op zijn pootjes terecht gekomen!
  donderdag 19 december 2013 @ 10:04:48 #126
370659 Elvenpath
Live life to its fullest
pi_134441409
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 december 2013 17:16 schreef Seikcid het volgende:
Lang niet iedere ouder heeft per se het beste voor met zijn kind of kinderen.

Mijn moeder verdiende letterlijk aan mij en mijn broertje. Al heel jong moesten we in principe al ons verdiende geld inleveren onder de noemer 'kostgeld'. Dat liep op tot in de honderden euro's wat we verdienden met een bijbaan naast het studeren en uiteraard volledig zelf moesten betalen. Werkelijk niets was ooit bespreekbaar.

Haalde ik met veel moeite (want chronisch geldgebrek dus..) mijn rijbewijs, moest ik beloven dat ik niet zou gaan rijden want 'te weinig ervaring'. Een gesprek over hoe ik dan wel aan ervaring zou moeten komen was niet eens mogelijk. :')

Resultaat: op mijn 19e vertrokken en nooit meer contact gehad.
Hetzelfde liedje uit het nest waaruit ik vandaan kwam.
Moeder (echte tokkie met alcoholverslaving) kreeg ongeveer ¤900 p.m aan uitkering. Van mijn broer kreeg ze ¤350 aan kostgeld en ze stal ¤500 p/m van mijn rekening (en ik was de enige student en heb nu een schuld van ¤8000 dankzij haar). Owja ze kreeg ook nog allerlei toeslagen.
En mijn broer en ik moesten alles zelfs betalen. Eten als mevrouw weer eens dronken op de bank lag, zorgverzekering, kleding, kapper, school, rekeningen, boetes etc.Beide op zeer jonge leeftijd het huis uit gevlucht. Nooit spijt van gehad
pi_134441690
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Chiu het volgende:

[..]

[..]

Woon werk verkeer. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk en terug. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
Dan zoek je een tijdelijke kamer in de buurt van je werk, spaar je voor een studio/appartementje en is 't probleem opgelost.
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')