abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:23:44 #76
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134276209
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:19 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.

Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zaterdag 14 december 2013 @ 23:26:07 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134276331
400 euro voor de auto is wel heel erg veel inderdaad, ik geloof dat ik 150 euro kwijt ben aan benzine, wegenbelasting en de verzekering in de maand. gewoon en goedkoop en
zuinig autotje rijden.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  zondag 15 december 2013 @ 04:47:57 #78
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_134282101
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:
Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  Moderator zondag 15 december 2013 @ 09:49:36 #79
184769 crew  Deisyy
pi_134282728
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 04:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Dat denk ik niet, want de ¤250 die ts aan kost en inwoning betaalt is inclusief premie zorgverzekering.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_134282764
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.

[ Bericht 14% gewijzigd door seasushi op 15-12-2013 09:58:00 ]
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_134301804
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:22 schreef Hiergaanwedan het volgende:
En wat zegt je vader ervan?
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
pi_134302158
TS is Chinees?
pi_134302356
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:

[..]

De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
Mischien kan het daar ook aan liggen dat je moeder zo prikkelbaar is
  zondag 15 december 2013 @ 20:05:38 #84
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134302790
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 09:52 schreef seasushi het volgende:

[..]

Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?

Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
pi_134303360
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?

Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
pi_134303518
Nou, er is een bezichtigingsaanvraag verstuurd.

Maakt het wat uit als je die aanvraag verstuurd hebt voor een kamer in een studentenhuis?
Ik ben geen student, maar wel de hele dag of nacht aan het werk.

En hoe gaat dit verder in zijn werk? Of moet ik hier even een nieuw topic over openen? Ik kan namelijk nergens iets duidelijk vinden.

[ Bericht 15% gewijzigd door Chiu op 15-12-2013 20:31:36 ]
  zondag 15 december 2013 @ 20:52:55 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134305463
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef CaptainSushi het volgende:

[..]

Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
pi_134308544
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
  zondag 15 december 2013 @ 21:55:50 #89
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_134309199
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:41 schreef seasushi het volgende:

[..]

Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
Dat is ze nu ook aan het doen. ;)
pi_134309350
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 21:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat is ze nu ook aan het doen. ;)
goeie zaak *O*
pi_134315895
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
Nee tuurlijk is het niet goed ze kan alleen niet verwachten dat haar moeder veranderd want dat zal niet gebeuren.

Zolang haar moeder niet inziet dat het fout is wat ze doet gaat er ook niks gebeuren dus het beste is dat ze zelf wat onderneemt door bijvoorbeeld uit huis gaan of in de weekenden gezellig bij iemand zijn.
pi_134316105
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.

Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:

[..]

Dat.
Ik moest lachen :')
pi_134317256
Kalm reageren en negeren wanneer er niet met haar te praten valt, zeggen dat ze zich kinderachtig gedraagt.

Hoe oud ben je etc? Kan je geen baantje nemen die genoeg voor een kamer oplevert?
  maandag 16 december 2013 @ 01:54:29 #94
286527 Double.D
Als de tijd rijp is....
pi_134317347
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?

Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
pi_134317471
Wachten met praten totdat er ruzie is, is altijd het beste ^O^
  maandag 16 december 2013 @ 13:17:34 #96
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_134325468
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder. :{

Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Kaleidoscopiklimax
pi_134325677
Donder op uit het huis dan. Ga met je vriendinnetjes samenwonen als je niet genoeg verdient.

:R
pi_134327239
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef RadioSlut het volgende:
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder. :{

Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
pi_134327904
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Wat een dooddoener zeg .. Maak er dan meteen maar een einde aan :S

quote:
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
Mee eens. Al zal TS dan in deze degene moeten zijn die de 1e stap zet en haar gedrag aanpast. Moeder zal dat niet doen want die zit zo te horen vastgeroest in haar gedrag. En haar 'op het matje' roepen zal al helemaal het omgekeerde effect hebben.
"Pools are perfect for holding water"
pi_134327974
quote:
14s.gif Op maandag 16 december 2013 13:57 schreef Heroinjunk het volgende:

[..]

Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 01:54 schreef Double.D het volgende:
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?

Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
Dit dus.

En verder, auto wegdoen en een kamer zoeken in de buurt van je werk. Opgelost!
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')