Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:19 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:
Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
Dat denk ik niet, want de ¤250 die ts aan kost en inwoning betaalt is inclusief premie zorgverzekering.quote:Op zondag 15 december 2013 04:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
Zijn er woongroepen bij jou in de buurt? Of bij iemand een hospita kamer huren? Dan ben je wellicht ongeveer hetzelfde kwijt als jij aan kost en inwoning betaald.
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.quote:
Mischien kan het daar ook aan liggen dat je moeder zo prikkelbaar isquote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?quote:Op zondag 15 december 2013 09:52 schreef seasushi het volgende:
[..]
Verder gedraag je je ook nog als een klein kind. Dit kan niet dat kan niet dit wil ik niet. Ga voor je eigen kostje zorgen als je het zo rot hebt thuis en zeur niet.
Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.quote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?
Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.quote:Op zondag 15 december 2013 20:18 schreef CaptainSushi het volgende:
[..]
Gezien haar naam lijkt zij aziaatisch en daar komt het heel vaak voor.
Bijna een gewoonte zeg maar.
Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezenquote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?
Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
Dat is ze nu ook aan het doen.quote:Op zondag 15 december 2013 21:41 schreef seasushi het volgende:
[..]
Zeker hoef je het niet te accepteren, maar op je 21ste kun je wel klagen, maar ook gericht actie ondernemen om voor je eigen leven te kiezen
Nee tuurlijk is het niet goed ze kan alleen niet verwachten dat haar moeder veranderd want dat zal niet gebeuren.quote:Op zondag 15 december 2013 20:52 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dus dan moet het maar goed zijn? bij sommige culturen is het de gewoonte om je kind uit te huwelijken op hun 12de, neem aan dat je het daar ook niet mee eens bent.
Dat iets een gewoonte of cultuur is maakt het nog niet goed.
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.
Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:
[..]
Dat.
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.quote:Op maandag 16 december 2013 13:17 schreef RadioSlut het volgende:
Ja, waarschijnlijk ben ik ook 1 van de weinige mensen die het niet eens is met de houding van haar moeder.![]()
Maar als het je echt niet bevalt, dan valt er echt wel iets aan te doen. Niet alles afkeuren.
Wat een dooddoener zeg .. Maak er dan meteen maar een einde aan :Squote:Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Mee eens. Al zal TS dan in deze degene moeten zijn die de 1e stap zet en haar gedrag aanpast. Moeder zal dat niet doen want die zit zo te horen vastgeroest in haar gedrag. En haar 'op het matje' roepen zal al helemaal het omgekeerde effect hebben.quote:Respect moet je verdienen, door respect te tonen.
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
quote:Op maandag 16 december 2013 13:57 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Zijn wel meerdere mensen die het niet eens zijn met de houding van haar moeder, maar ze gedraagt zich zelf ook als een gruwelijk klein kind. Ze is 21, geen 12, gedraag jezelf daar naar dan.
Dit dus.quote:Op maandag 16 december 2013 01:54 schreef Double.D het volgende:
Van je ouders win je het gewoon niet zolang je bij hen woont. Je trekt altijd aan het kortste eind. Wat hieraan te doen?
Zorg ervoor dat ze nergens heeft om over te zeiken. Dingen als bekers (ftlog gebruik glazen btw) op de bank neerzetten moet je dus helemaal niet doen. Een actievere houding kan je een hoop gezeik schelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |