Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef Chiu het volgende:
[..]
[..]
Woon werk verkeerd. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:26 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dus kun je verhuizen naar een stad met lagere kosten.
Wat is je probleem?
Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:
[..]
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Nou ik weet niet of ik dat wil doen.
Maar ik begin er dus wel steeds meer aan te twijfelen.
Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Niet voor m'n moeder, mijn moeder is een schat.
Maar wel verhuisd voor werk, gedaan in het verleden (2 uur verderop) en geen spijt van gehad.
Oh oké, dat klinkt logisch. Succes en maak het wellicht bespreekbaar.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef Chiu het volgende:
[..]
Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.
Als jouw ouders meer te besteden hebben zou je minder kostgeld moeten betalen inderdaad.
Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:31 schreef Chiu het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel, als je moeder netzo als die van mij was.
I.v.m. werk kan ik me voorstellen en daar zit ik zelf ook over te denken.
Maar ik sta financieel niet goed op dit moment, dus ik moet nog even wachten.
Ja nouja, ik zal er toch eens over moeten nadenken dan. Maar eerst geld zien.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:32 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Waarom niet? Zoals ik riep: Ik ging verhuizen voor werk, de rest woonde 2 uur verderop, beetje vrienden komen gewoon buurten in het weekend. Ik zie echt serieus het probleem niet.
Je betaald trouwens serieus weinig kost-en-inwoning, om je even uit die droom te helpen.
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:48 schreef Dientje12 het volgende:
Focus op je opleiding of werk.
Of je moeder is een beetje te streng en wil haar eigen regels in huis waar jij je aan moet houden.
Snap sws niet dat sommige ouders moeilijk zijn, ik mag gewoon echt alles maar ik val me ouders ook nooit lastig nooit ruzie want ik praat haast nooit met ze
En waarom hou je dat niet vol?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
Maar wat is volgens jou dan de oplossing want je wil niet veel... Je kunt je houding niet veranderen. Je kunt je mond niet houden, je wil niet verhuizen, je wil geen andere baan.quote:[..]
Ik probeer ook heel vaak om niet maar haar te praten. Echt helemaal niet meer, maar helaas hou ik dat niet lang vol.
Ja, dat dusquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
Echt vermoeiend, zo'n niksnut als dochter te hebben die op alles een grote bek geeft.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ja, dat dus
Geen goed voorbeeld als je het geeft om aan te tonen hoe onredelijk je moeder wel niet is TS...
Goed voor de sfeer ook om helemaal niet meer tegen je moeder te pratenquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:49 schreef Chiu het volgende:
[..]
moeder zou t ook niet moeten doen, maar daar kan TS niets aan veranderen, aan haar eigen gedrag (dat ook niet kan) wel.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:16 schreef snakelady het volgende:
Blijkbaar ben ik een van de weinigen maar ik vind de manier waarop je moeder tegen je praat niet kunnen/
En natuurlijk doe jij het dan ook, je groeit er mee op, dus wat verwacht ze, dat ze altijd een grote mond tegen jou kan hebben en dat jij dan netjes leert te spreken.
Ook praat ze neerbuigend tegen je, dat kan echt niet tegen je kind, sowieso tegen niemand maar zeker niet tegen je kind.
Wat ik zou doen, tja moeilijk maar probeer een volwassen gesprek met haar aan te gaan, leg haar uit dat als ze zo neerbuigend tegen je praat dat het je pijn doet en omdat ze gee respect voor jou toont jij het respect voor haar aan het verliezen bent.
Veel sterkte,
Dat dus!quote:Je hebt van alles te klagen, maar je bent niet van plan zelf iets aan je situatie te veranderen. Als je je tegenover je moeder niet respectvoller wenst te gedragen moet je je eigen woonruimte gaan zoeken en het is gelul als je zegt dat je dat niet kan betalen als je ook ¤ 400 per maand voor een auto uit kan geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |