abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134272718
Ja, ik woon nog thuis, en dus zit ik elke dag met m'n moeder opgescheept.

Ik heb wat probleempjes met haar, en er valt niet te praten, want dat kan ze niet.

- Ze klaagt steen en been over mij. Ik probeer overal rekening mee te houden, maar zelfs de kleinste dingen wordt al aan geërgerd en dan heb ik weer een moeder die op me zit te schelden.
- Ze wil haar ongelijk niet toegeven. Zelfs als ze weet dat ze fout zit zegt ze niks en praat ze altijd weer een andere kant op.
- Als ze weer eens op me zit te schelden en ik zeg er wat van wat precies op het zelfde neer komt, schuift ze altijd de schuld weer op mij af, zo van 'jij hebt ook zo je nare gewoontes', 'jij doet dit ook', 'achja, dan zit het in de familie', Allemaal van dit soort dingen, en hier kan ik niet tegen. Dit wordt steeds erger. Daarom kan ik ook niet met haar praten, want ik krijg altijd zo'n kut antwoord terug.
- Als ik dan ook zo'n kut antwoord terug geef begint ze dus te schelden en flipt ze helemaal. :')
Dus zij mag wel zo'n kut antwoord geven, maar als ik het doe is het niet goed. Ik moet het maar allemaal aannemen en accepteren.

Ik wordt er gek van en heb de laatste tijd steeds vaker dat ik haar gewoon een klap op haar bek wil geven. Niet dat ik dat ga doen, want zo ben ik niet, maar die gedachtes worden steeds erger. Ook heb ik zin om iets kapot te maken wat dierbaar voor haar is, maar daar los ik ook niks mee op.

Ze doet alsof ik (en m'n broertje trouwens ook) het zwarte schaap ben en als ik er wat van zeg kan ik niks met het antwoord, omdat er dus gewoon niet mee te praten valt.

Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: 'Wat een rare gewoonte is dat van jou'.
Ik: 'Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'
Moeder: 'De 1 wat meer dan de ander'
Ik: 'Nou doe er wat aan dan'
Moeder: 'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.

Wat kan ik doen om duidelijk te maken dat ik dit niet langer pik?
Ik wil graag uit huis, maar heb er geen geld voor, dus dat is nog geen optie. Uithouden ook niet, want dan gebeuren er rare dingen. Maar daar zal het wel op uitdraaien ben ik bang, want ze veranderd toch niet.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chiu op 14-12-2013 22:07:08 ]
pi_134272815
Pas je aan of ga werken om een eigen woning te betalen.
pi_134272864
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.
pi_134272890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:03 schreef Chiu het volgende:

[..]

Lees jij anders het hele topic even voordat je reageert.
Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.
pi_134272894
In je voorbeeld vind ik dat je ook wel een grote bek hebt tegen je moeder.
pi_134272905
Joepi
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:05:23 #7
403474 Nemeosis
Not from this world
pi_134272921
Dat wordt nog wat ooit, samenwonend met je (toekomstige) vriend :O
Did i found the knowledge, or did the knowledge found me
pi_134272933
Volgende keer der ogen dicht rossen.
The world of SKA music
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:05:50 #9
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_134272943
Ga uit huis, iets anders helpt niet.
Ok stelletje hokboeren
pi_134272970
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Dit is slechts een voorbeeld. Ze kan zich druk maken om niks. Ik had nu toevallig een grote bek, normaal zeg ik niks terug, maar dat houd ik niet lang meer vol.

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Gedaan, je moet je drinken ook niet op de bank zetten. Geen wonder dat je moeder zo reageert, dat zou je ook niet doen als je er zelf voor moest betalen.
Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.
Ik heb het even vetgedrukt voor je.
pi_134273026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:04 schreef jatochneetoch het volgende:
Moet ze dan niets zeggen? Gewoon knikken en 'ja moeder'?

Ga het huis uit TS.
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_134273029
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:06 schreef Chiu het volgende:
[..]

Daarom zeg ik, lees het hele topic even. Want er staat niet dat ik m'n drinken op de bank zette.
Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.

Al is het een lege beker, ook dat kan vlekken achter laten. Dus pas je gewoon aan aan andermans normen. Het is niet alsof jij iets van de kosten draagt in dat huishouden als ik het zo lees.
pi_134273032
Same here...Alleen heb ik 't idee dat je wat ouder bent en heb ik bovendien ook 2 oudere zussen (20+) die ook hun steentje kunnen bijdragen soms. Van die dingen dat ik dan op m'n kamer een aansteker heb (niemand thuis rookt, ik ook niet) en dat mijn zus dan gaat snitchen dat ik rook. En dan een uur ruzie met je ma over iets waar niks van waar is. En natuurlijk dat soort dingen die jij ook hebt. Ik leef met je mee.
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:07:48 #14
45833 crew  Fogel
pi_134273033
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_134273038
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:05 schreef Nemeosis het volgende:
Dat wordt nog wat ooit, samenwonend met je (toekomstige) vriend :O
M'n vriend heeft nergens last van.
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:08:26 #16
45833 crew  Fogel
pi_134273056
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Chiu het volgende:

[..]

M'n vriend heeft nergens last van.
Trek bij hem in, opgelost, klaar :W
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_134273092
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Zoek werk, dan ben je minder thuis en heb je uiteindelijk geld om uit huis te gaan.
Dit en tot die tijd gewoon veel overuren maken en je moeder dood negeren. ^O^
Als je dan eenmaal uit huis bent, kunnen ze mooi allemaal de tering krijgen toch? :D
pi_134273120
Hoe oud ben je?
pi_134273136
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Bijdehandje wel, ook daar zou ik over struikelen, beter behandel je je moeder met wat gepast respect.

Al is het een lege beker, ook dat kan vlekken achter laten. Dus pas je gewoon aan aan andermans normen. Het is niet alsof jij iets van de kosten draagt in dat huishouden als ik het zo lees.
Ok, een ander voorbeeld dan;

Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Als ik het doe word ik weer uitgemaakt voor aso en 'dat hoor je niet te doen in huis, doe eens fatsoenlijk verdomme'
Als m'n moeder het doet maakt het niks uit en zegt ze 'ik mag zelf weten of ik dat doe'

je kan ook wat wederzijds respect hebben. Ik heb me al zoveel mogelijk aangepast, maar dat helpt niet. Dus ik ben er nu ook flauw van.
pi_134273144
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
pi_134273153
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:07 schreef Fogel het volgende:
Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.
pi_134273164
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef 1410 het volgende:
Hoe oud ben je?
21.
pi_134273182
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.
pi_134273197
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ok, een ander voorbeeld dan;

Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Als ik het doe word ik weer uitgemaakt voor aso en 'dat hoor je niet te doen in huis, doe eens fatsoenlijk verdomme'
Als m'n moeder het doet maakt het niks uit en zegt ze 'ik mag zelf weten of ik dat doe'

je kan ook wat wederzijds respect hebben. Ik heb me al zoveel mogelijk aangepast, maar dat helpt niet. Dus ik ben er nu ook flauw van.
Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.

Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:

quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
Dat.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:12:45 #25
97111 ukga
Siewosie baas
pi_134273208
Je kan bij mij wonen. ik woon ook nog thuis maar mijn moeder houdt der bek gewoon
pi_134273211
Iets strafbaars doen en in de gevangenis terecht komen. Gratis onderdak en eten. :)
pi_134273258
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Ligt natuurlijk maar net aan de situatie en tijd waarop je die boer laat (en de manier waarop, discreet een boer laten of voluit lopen blaffen op de bank terwijl je met je luie reet alleen maar tv zit te kijken), dus dat zegt weinig.

Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.
En een uur later komt m'n moeder er met 1 aanzetten terwijl ze tv aan het kijken is die vaak ook nog luider is.
Niet dat mij dat wat kan schelen, want ik laat zelf ook boeren en heb er geen last van als iemand anders ze laat gaan.

Zij blijkbaar wel, maar niet als ze het zelf doet. En daar stoor ik me aan.
pi_134273284
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Evolution is from the Devil
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_134273303
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik had respect, ook toen ze met dit soort fratsen begon. Maar mijn respect verdwijnt langzamerhand.
Ach, maak het jezelf niet zo moeilijk. Doe wat je moet doen en dan is het prima toch? Zal ook teruggeroepen worden als ik een harde boer laat of drinken op bank laat staan bijvoorbeeld.
pi_134273315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Chiu het volgende:

[..]

Het is allebei in precies dezelfde situatie. Ik zit te te computeren, ik drink cola en laat toevallig 1tje schieten.
En een uur later komt m'n moeder er met 1 aanzetten terwijl ze tv aan het kijken is die vaak ook nog luider is.
Niet dat mij dat wat kan schelen, want ik laat zelf ook boeren en heb er geen last van als iemand anders ze laat gaan.

Zij blijkbaar wel, maar niet als ze het zelf doet. En daar stoor ik me aan.
Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.

Draag je ook nog wat bij in het huishouden/kost-en-inwoning?
pi_134273324
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:12 schreef LompeHork het volgende:

Als ik je verhaal zo in eerste instantie lees komt het meer op mij over dat je inderdaad nogal irritant aanwezig bent daar. Dus:

Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.
  zaterdag 14 december 2013 @ 22:16:06 #32
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_134273336
Lekkere familie, twee van die boerende en schijtende wijven bij elkaar..
pi_134273344
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:16 schreef Woelwater het volgende:
Lekkere familie, twee van die boerende en schijtende wijven bij elkaar..
_O_ _O_
Poll: Ben ik een kwaliteits-user? Ja -- Soms -- Nee -- Ken ik jou...? ------- Tussenstand
pi_134273391
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Geen opleiding? Want met fulltime minimumloon moet je genoeg verdienen om op jezelf te wonen.
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.

Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
pi_134273397
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:14 schreef Neuroscience het volgende:
Zijn mensen die meer willen dan een krot en droog brood en kleding van de primark/zeeman. :')
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:18:40 #36
45833 crew  Fogel
pi_134273455
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef Chiu het volgende:

[..]

Oh, en ik kan je vertellen dat ik niet irritant aanwezig ben daar. Ook als ik een voorbeeldig kind was heeft ze wel iets op te merken. Als het haar kant maar op gaat.
Misschien ligt het aan jouw opvatting van "niet irritant". Irritante mensen vinden vaak zelf niet dat ze irritant zijn.
pi_134273477
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:15 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon hetzelfde reageren als ze zelf doet? Dan heeft ze een mooie spiegel.

Draag je ook nog wat bij in het huishouden/kost-en-inwoning?
Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.
Dat helpt niet. Dat is het kuttige.

Ja ik betaal ¤250,- kost en inwoning. Daar zit ook mijn zorgverzekering in.
pi_134273484
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.

Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.
Did you know that Ted Bundy's first dog, a collie, was named Lassie, did you know that?
pi_134273511
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ja, dat deed ik dus net ook, maar dan flipt ze helemaal en dan moet ik maar opdonderen. Dus dat doe ik dan maar want ik wil ook niet tegen een chagrijnige kop aan kijken die steeds meer op het onderwerp in gaat en op den duur gaat het nergens meer over.
Dat helpt niet. Dat is het kuttige.

Ja ik betaal ¤250,- kost en inwoning. Daar zit ook mijn zorgverzekering in.
Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)

Hooooooooo wacht, daar zit je zorgverzekering bij in? :') tering.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 14-12-2013 22:21:08 ]
pi_134273522
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef Neuroscience het volgende:

[..]

Auto wegdoen en terug naar school gaan. Anders blijft het niks.
Ik ga m'n baan niet opzeggen. Ik kan hier groeien en ik vind m'n werk leuk.
  Moderator zaterdag 14 december 2013 @ 22:21:00 #41
45833 crew  Fogel
pi_134273555
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:20 schreef Chiu het volgende:

[..]

Ja joh, het zou wat zijn, initiatief tonen om je eigen problemen op te lossen ^O^
pi_134273584
quote:

[..]

Ga naar je baas en onderhandel :W
pi_134273624
Je moet overigens best veel kostgeld betalen..
pi_134273631
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:19 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Nou, leg er nog een paar honderd bij per maand en je kunt huren, succes! (ja, zelfs in de randstad, zit je wel krap, dat wel)
Het moet wel reëel blijven.

Ik ben nu totaal ¤800,- kwijt p/m;

- ¤400,- aan autokosten. brandstof, verzekering, belasting etc.)
- ¤250,- kost en inwoning + zorgkosten.
- klein bedrag aan andere dingetjes.

En dan doe ik niet veel qua vrij tijd want dat heb ik nu nauwelijks. Ik ga op dit moment bar weinig uit.

Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
pi_134273638
quote:

[..]

Dan zal je iig nog een paar jaar kut verdienen. Deal with it. Succes ermee.
pi_134273674
400 pm aan auto :') Doe dat ding weg. :D
pi_134273699
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:22 schreef Stiftjelinks het volgende:
Je moet overigens best veel kostgeld betalen..
Mijn ouders verdienen ook niet zoveel, en is is het (hier althans) niet meer dan normaal dat ik kostgeld betaal.
Als jouw ouders meer te besteden hebben zou je minder kostgeld moeten betalen inderdaad.
pi_134273700
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:23 schreef Chiu het volgende:

[..]

Het moet wel reëel blijven.

Ik ben nu totaal ¤800,- kwijt p/m;

- ¤400,- aan autokosten. brandstof, verzekering, belasting etc.)
- ¤250,- kost en inwoning + zorgkosten.
- klein bedrag aan andere dingetjes.

En dan doe ik niet veel qua vrij tijd want dat heb ik nu nauwelijks. Ik ga op dit moment bar weinig uit.

Als hier straks nog huizekosten bijkomen kan ik niet normaal rondkomen, zeg maar helemaal niet. En zover wil ik niet gaan.
Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.

400 per maand voor een auto, kun je er net zo goed in gaan leven.
pi_134273708
Wat moet je met een auto @ 21 :')
pi_134273747
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Simpel zat dan: auto verkopen en op de fiets gaan, kun je per direct gaan huren. Ik zie je probleem niet zo als je zo graag uit huis wil.

400 per maand voor een auto, kun je er net zo goed in gaan leven.
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 22:25 schreef Neuroscience het volgende:
Wat moet je met een auto @ 21 :')
Woon werk verkeer. Rij elke dag een paar uur naar m'n werk en terug. Vandaar ook de hoge kosten. Dat zit voornamelijk in de brandstof.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')