Ja, ik woon nog thuis, en dus zit ik elke dag met m'n moeder opgescheept.
Ik heb wat probleempjes met haar, en er valt niet te praten, want dat kan ze niet.
- Ze klaagt steen en been over mij. Ik probeer overal rekening mee te houden, maar zelfs de kleinste dingen wordt al aan geërgerd en dan heb ik weer een moeder die op me zit te schelden.
- Ze wil haar ongelijk niet toegeven. Zelfs als ze weet dat ze fout zit zegt ze niks en praat ze altijd weer een andere kant op.
- Als ze weer eens op me zit te schelden en ik zeg er wat van wat precies op het zelfde neer komt, schuift ze altijd de schuld weer op mij af, zo van
'jij hebt ook zo je nare gewoontes', 'jij doet dit ook', 'achja, dan zit het in de familie', Allemaal van dit soort dingen, en hier kan ik niet tegen. Dit wordt steeds erger. Daarom kan ik ook niet met haar praten, want ik krijg altijd zo'n kut antwoord terug.
- Als ik dan ook zo'n kut antwoord terug geef begint ze dus te schelden en flipt ze helemaal.

Dus zij mag wel zo'n kut antwoord geven, maar als ik het doe is het niet goed. Ik moet het maar allemaal aannemen en accepteren.
Ik wordt er gek van en heb de laatste tijd steeds vaker dat ik haar gewoon een klap op haar bek wil geven. Niet dat ik dat ga doen, want zo ben ik niet, maar die gedachtes worden steeds erger. Ook heb ik zin om iets kapot te maken wat dierbaar voor haar is, maar daar los ik ook niks mee op.
Ze doet alsof ik (en m'n broertje trouwens ook) het zwarte schaap ben en als ik er wat van zeg kan ik niks met het antwoord, omdat er dus gewoon niet mee te praten valt.
Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn
lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: '
Wat een rare gewoonte is dat van jou'.Ik: '
Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'Moeder: '
De 1 wat meer dan de ander'Ik:
'Nou doe er wat aan dan'Moeder:
'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.
Wat kan ik doen om duidelijk te maken dat ik dit niet langer pik?
Ik wil graag uit huis, maar heb er geen geld voor, dus dat is nog geen optie. Uithouden ook niet, want dan gebeuren er rare dingen. Maar daar zal het wel op uitdraaien ben ik bang, want ze veranderd toch niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Chiu op 14-12-2013 22:07:08 ]