Dan werk je nog iets meer en zorg je voor nog meer inkomen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:11 schreef Chiu het volgende:
Ik heb werk en ik verdien. Alleen niet genoeg om uit huis te gaan. Want anders had ik dat allang gedaan.
Dan is het allang tijd om te vluchten.quote:
Waarom heb je dan ook zo'n grote bek! Zeg gewoon sorry en ruim je glas op.quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:00 schreef Chiu het volgende:
Voordat ik dit typte ben ik ook al weer uitgescholden.
Ik zette mijn lege beker op de bank neer, en deze viel om.
Moeder: 'Wat een rare gewoonte is dat van jou'.
Ik: 'Tja, dan hebben we elke onze rare gewoontes.'
Moeder: 'De 1 wat meer dan de ander'
Ik: 'Nou doe er wat aan dan'
Moeder: 'En nu hoe je je grote bek dicht en je dondert maar op. Ik wil je niet meer zien.' met een rood gezicht en zo hard schreeuwend dat het hele dorp het kon horen.
quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik laat een boer in huis (wat hier vrij normaal is, want iedereen doet het).
Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Maar haar gedrag is aangeleerd gedrag en dat is moeilijk af te leren, zeker als haar moeder het zelf wel blijft doen.
[B]Waarom zou ze respect moeten tonen voor haar moeder? Omdat haar moeder haar toevallig heeft gebaard? Daar heeft TS zelf niet om gevraagd.
Respect moet je verdienen, door respect te tonen.</b]
Je kan niet verwachten dat als je neerbuigend en respectloos tegen je kinderen praat dat ze dat niet terug gaan doen.
Je hebt gelijk dat TS zelf haar gedrag kan veranderen, en ik hoop ook dat ze dat ook doet en dit gedrag zeker niet nog een generatie door gaat geven.
Maar moeders mag ook wel eens op het matje geroepen worden voor haar gedrag.
Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.quote:Op dinsdag 17 december 2013 18:03 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Wat een ondankbare onzin! Wat had ze dan moeten doen, je aborteren? Om je te besparen van het leven want je hebt er toch niet om gevraagd?? Dankzij haar ben je hier, en als je daar zo over denkt waarom maak je er dan geen einde aan of bevalt het je toevallig wel dat je leeft?? Sjezus.
Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.quote:Op dinsdag 17 december 2013 19:13 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ehm, het gaat hier niet over mijn moeder, ik heb toevallig een hele lieve moeder waar ik een enorme goede band mee heb, maar mijn moeder heeft me dan ook altijd met respect en genegenheid opgevoed, heeft nooit minderwaardig tegen me gepraat en ik dus ook nooit tegen haar.
Maar dat je toevallig een kind op de wereld hebt gezet maakt het kind nog niet jouw eigendom, het is niet je speeltje waar je tegen kan zeggen wat je wil en mee mag doen wat je wil.
Ik heb twee dochters en ik zal nooit tegen ze praten alsof ze minderwaardig zijn, dat zijn ze namelijk niet, ze zijn ook niet mijn eigendom en ik heb nooit het recht om ze respectloos te behandelen.
Maar dat is mijn mening....
Mensen moeten eens leren beseffen dat niet iedere ouder goed is voor zijn of haar kind, al het huiselijk geweld en kindermishandeling wijst daar wel op, nu zeg ik niet dat het bij TS zo ver is dat ze psychisch mishandeld wordt maar ver zit het er niet vanaf.quote:Op dinsdag 17 december 2013 21:15 schreef Skynilla het volgende:
[..]
Nou, sorry dat ik zo uitschoot maar inderdaad zou ze respect moeten tonen naar haar moeder omdat die haar heeft gebaard en opgevoed.
Dat is niet zomaar iets.
Als haar moeder raar tegen haar doet hoeft zij het niet te accepteren en dat mag ze best uitspreken maar respect moet er zijn.
De dingen die een moeder over heeft voor haar kind is bijna niks tegenover het wel eens zeiken wat ouders kunnen doen.
Zeikt zij, hou jij dan je mond of neem afstand hoe vervelend het ook is. Dan kan zij ook niet zeggen van 'Ja, maar jij ook!' Hoe kinderachtig dat eigenlijk ook is want anders blijf je maar heen en weer lelijk doen. Daar schiet je ook niet veel mee op.
Praat met haar TS, baat het niet dan zou ik toch op zoek gaan naar een eigen plekje.
Dus een leeftijd bereikt waarop je uit huis kan en zou moeten gaan (in deze situatie). Je zegt geen inkomen te hebben, waarom niet?quote:
Ohquote:Op zaterdag 14 december 2013 22:17 schreef Chiu het volgende:
[..]
Ik verdien het minimum jeugdloon, heb een auto en woon in een gebied waar de huizenprijzen nou niet bepaald goedkoop zijn.
Dus nee, als ik het geld had was ik hier al lang weg geweest.
Ik wil even mijn medeleven tonen aan jou want je zal het wel ongetwijfeld moeilijk hebben tussen al die mensen met mankementen, terwijl jij zo goed en leuk bent.quote:Op zondag 15 december 2013 19:41 schreef Chiu het volgende:
[..]
De relatie tussen mijn vader en moeder stelt ook niets voor.
Die gaan binnenkort ook uit elkaar.
Dat was wel mijn vaders argument.quote:Op zondag 15 december 2013 20:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Want het is normaal om als moeder je kind als minderwaardig te behandelen?
Want het is een feit dat als je continu kritiek geeft op je kind en je kind zonder respect behandeld het kind leert jou als moeder met respect te behandelen?
En natuurlijk als dat allemaal gebeurd mag je als kind er niks van zeggen, aangezien je in haar huis woont en dus alles maar moet accepteren?
Nu begrijp ik waarom er zoveel probleemkinderen zijn...
De mijnes ookquote:
Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.quote:
Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:43 schreef Fera het volgende:
[..]
Ik kan me best wel inleven in de TS. Zodra ik ouder werd, kon ik niet meer met mijn vader leven. Altijd heb ik alles van hem gepikt. Maar op een gegeven moment word je het gewoon echt beu. Altijd die kritiek, is het niet op je vaardigheden dan wel op je figuur, je hobby's belachelijk maken en zeggen dat ik niet op mezelf zou kunnen wonen omdat ik niet weet hoe dat werkt.
Verhuizen was toen het beste wat ik ooit gedaan heb. En hé, ik kon het wel zelf.
Ik heb nog wel contact en veel beter contact. Hij respecteert me nu eindelijk als een volwassen persoon.quote:Op dinsdag 17 december 2013 22:47 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb sinds mijn 15de geen contact meer met mijn vader en dat is de beste beslissing die ik ooit in mijn leven heb gemaakt.
En zo zie je maar inderdaad, je kon het wel.
Pff ik vind echt dat sommige fokkers hier wat beter moeten uitkijken met wat ze allemaal schrijven. Ik merk toch bij veel mensen dat ze standaard de reactie hebben van 'heb respect voor je moeder en het is allemaal jou schuld want je bent het kind van...'. Waar slaat dat op?quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:10 schreef Stiftjelinks het volgende:
Wees je moeder dankbaar, heb respect voor haar en doe wat zij wil. Dit zal je leven een stuk leuker en makkelijker maken waarschijnlijk.
Nou ik ben het hier niet mee eens. Voor mij zijn moeders en vaders toch het grote voorbeeld voor hun kinderen. Dat wil niet zeggen dat ze perfect moeten zijn maar zich wel aan hun eigen regels moeten houden.quote:Op zaterdag 14 december 2013 23:05 schreef JaniesBrownie het volgende:
En een kind mag natuurlijk nooit zoveel als haar ouders, dan moet ze maar het huis uit gaan, kan ze t allemaal zelf bedenken.
"Ja, maar jij doet het ook!" Is geen excuus.
Tja die keuze moet je zelf maken. Maar wellicht heb je wat aan mijn verhaal:quote:Op zaterdag 14 december 2013 22:29 schreef Chiu het volgende:
[..]
Dus jij zou al je vrienden, familie, kenissen, je leven op willen geven voor je moeder?
Nou ik weet niet of ik dat wil doen.
Maar ik begin er dus wel steeds meer aan te twijfelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |