quote:'Badr Hari is voor velen nog steeds een held'
Door: redactie
13-12-13 - 07:16 bron: Algemeen Dagblad
© anp.
De hoofdpersoon in de nieuwe roman van Abdelkader Benali heet Amir Salim. Maar verder doet de schrijver geen enkele moeite te verhullen dat Bad Boy eigenlijk het verhaal van de opkomst en ondergang van Badr Hari vertelt.
Pure fascinatie voor de mens en het fenomeen Badr Hari. Daarmee begon bij Abdelkader Benali het idee een roman te baseren op de succesvolle vechtsporter die opklom tot rolmodel voor een hele generatie, maar die ineens compleet de weg kwijtraakte. 'Badr transformeerde van knuffelmarokkaan tot monster. Kennelijk heeft hij zijn emoties toch niet volledig onder controle. Ik wilde heel graag weten hoe hij zo kon doorslaan. En of hij spijt heeft.''
Benali had natuurlijk gewoon de telefoon kunnen pakken en het onderwerp van zijn fascinatie op de man af kunnen vragen naar zijn beweegredenen. ,,Maar dat is het minst interessant. Ik voelde absoluut niet de behoefte een biografie over de man te schrijven. Ik wilde een roman. Zijn leven vat veel van mijn thema's samen: opgroeien in een achterstandswijk, botsende culturen, heldendom. Door zijn levensloop en mijn verbeelding samen te brengen, kon ik mijn vragen beantwoorden.'
Held
'Voor veel mensen is hij nog steeds een held. Badr heeft er gewoon schijt aan. Zijn lef en branie, daar kijk ik wel tegenop.' Wat Benali betreft, zou de bokskampioen ook na een eventuele veroordeling een voorbeeldfunctie kunnen vervullen. 'Hij kan een schone lei maken en jonge jochies laten zien: kijk, ik heb een fout gemaakt. Maar ik heb ervoor geboet en ben opnieuw begonnen.' Ook Bad Boy leert levenslessen. 'Het verhaal gaat over keuzes maken in het leven, richting geven, de grens tussen goed en kwaad.'
'Wat ik heel graag zou willen, is weten wat hij zelf vindt van het boek. Ik heb hem een exemplaar gestuurd, maar nog geen reactie gekregen.'
Bad Boy
Abdelkader Benali schreef het boek Bad Boy over vechtsporter Badr Hari. 'Ik wilde heel graag weten hoe hij zo kon doorslaan.
quote:Politie lekte niet in Badr-zaak
John van den Heuvel
AMSTERDAM -
Politie en Openbaar Ministerie hebben geen informatie gelekt in de strafzaak tegen kickbokser Badr Hari. Dat concludeert de rijksrecherche na een uitvoerig onderzoek naar vermeend ’lekken’ van het strafdossier naar de media.
Badr Hari
Foto: ANP
Hari’s advocate Bénédicte Ficq suggereerde tijdens het proces tegen Badr Hari in oktober dat het politieteam het dossier had gelekt aan KRO’s Brandpunt, waardoor Hari in zijn verdediging zou zijn geschaad. Na haar aangifte besloot de rechtbank het proces te schorsen.
Getuige
Volgens de rijksrecherche heeft niet het politieteam maar slachtoffer Koen Everink te goeder trouw onderzoeksstukken aan Brandpunt gegeven. Everink heeft dit toegegeven en zegt het dossier aan Brandpunt te hebben verstrekt, nadat verslaggever Dirk Bayens hem had beloofd dat hij een belangrijke anonieme getuige kon overhalen een verklaring af te leggen.
In een mail van 28 mei jl. beweerde Bayens dat hij daarvoor het dossier nodig had. Volgens Everinks advocaat mr. De Swart heeft zijn cliënt het dossier ter inzage gegeven omdat hij hoopte dat de anonieme getuige kon worden opgespoord en een verklaring bij de politie zou afleggen.
„Mijn cliënt wil dat de waarheid aan het licht komt. Tot grote teleurstelling en verbijstering van de heer Everink is dat niet gebeurd maar heeft Brandpunt het dossier gebruikt voor de uitzending. Dit was nimmer zijn bedoeling. Hij heeft geen goed woord over voor het handelen van de journalist”, aldus De Swart.
In de uitzending hekelde Brandpunt het politieonderzoek en werd het dossier in beeld gebracht. Mede aan de hand van die beelden kon de rijksrecherche achterhalen dat het dossier niet van de politie kwam.
De bevindingen van de rijksrecherche betekenen vrijwel zeker dat het proces tegen Badr Hari in januari gewoon doorgaat. Als was aangetoond dat politie of justitie het dossier aan de media had verstrekt, was het Openbaar Ministerie waarschijnlijk niet ontvankelijk verklaard en zou Badr Hari zijn berechting ontlopen. Brandpunt wilde gisteren geen commentaar geven.
Ze schijnen ook een handeltje in mensenhoofden op het spoor te zijn.quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:17 schreef Leandra het volgende:
Waar gaat de wereld heen als je de reporters van Brandpunt zelfs niet meer kunt vertrouwen.....
quote:Op zaterdag 14 december 2013 13:24 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ze schijnen ook een handeltje in mensenhoofden op het spoor te zijn.
quote:Everink lekte Badr-dossier naar KRO
GEPUBLICEERD OP ZATERDAG 14 DECEMBER 2013 15:13
VerzendenKoen Everink heeft het politiedossier in de zaak Badr Hari naar KRO Brandpunt-Reporter gelekt. Dat concludeert de rijksrecherche, die onderzoek deed naar het lek. Everink's advocaat Alexander de Swart, zegt 'te goeder trouw' te hebben gehandeld en 'verbijsterd' te zijn dat de feiten uit het dossier op TV kwamen. KRO-eindredacteur Bart Nijpels laat aan Crimesite weten die lezing 'op zijn minst opmerkelijk' te vinden.
In september zond Brandpunt-Reporter een veelbesproken documentaire uit over de mishandeling van Koen Everink tijdens dansfeest Sensation White door Badr Hari. Het programma beschikte over het volledige strafdossier en haalde daar opmerkelijke feiten uit. Zo bleek de politie toestemming te hebben gegeven voor het schoonmaken van de skybox, nog vòòr het sporenonderzoek had plaatsgevonden. En een bebloede theedoek, die Badr Hari in zijn handen had, werd niet volgens standaard protocollen in beslag genomen.
Rijksrecherche
Na de uitzending eiste Hari's advocaat Benedicte Ficq een onderzoek naar het lek, omdat Badr in zijn verdediging zou zijn geschaad door de uitzending. Ficq wilde weten of politie en justitie de stukken hadden gelekt. De Rijksrecherche concludeert nu dat het geen ambtenaren waren die de stukken op straat gooide, maar het slachtoffer Koen Everink zelf. Volgens Everink's advocaat zou dit 'te goeder trouw' zijn gebeurd en zou het nooit de bedoeling zijn geweest informatie uit het dossier voor een uitzending te gebruiken. "Tot grote teleurstelling en verbijstering van de heer Everink heeft de KRO het dossier gebruikt voor de uitzending. Dit was nimmer zijn bedoeling", aldus De Swart in de Telegraaf.
Reactie KRO
De KRO wil bevestigen noch ontkennen dat het dossier door Everink is gelekt: "We beschermen onze bronnen en doen dus geen mededelingen over de herkomst van de stukken", aldus Reporter-eindredacteur Bart Nijpels tegenover Crimesite. Nijpels heeft zich wel verbaasd over de opmerkingen van Alexander de Swart dat Everink verbijsterd was om informatie uit het dossier op TV te zien. "Op zijn minst opmerkelijk. De heer De Swart heeft ons uitgebreid te woord gestaan en dat interview was ook in de uitzending te zien. Als hij zulke bezwaren had, waarom werkte hij daar dan aan mee?" De uitzending (hieronder nogmaals te zien) bevatte inderdaad verschillende quotes van De Swart.
Overigens blijft de vraag wie de resultaten van het Rijksrecherche-onderzoek naar de Telegraaf heeft gelekt en of een Rijksrecherche-onderzoek daar naar veel zin heeft.
quote:Wie lekte er eigenlijk naar John?
Nieuws - Rechtszaak
GEPUBLICEERD OP ZONDAG 15 DECEMBER 2013 13:09
De lekkageproblematiek in de Badr Hari-affaire is komisch, voor wie erin geïnteresseerd is. Het is in ieder geval een boeiend Zwarte Piet-spel. Nu is verslaggever Dirk Bayens van de KRO aan de beurt. John van den Heuvel suggereerde namelijk in De Telegraaf van zaterdag dat Bayens het strafdossier in de zaak van de mishandeling in de Amsterdam Arena aftroggelde van slachtoffer Koen Everink.
Door @Wim van de Pol
'Verbijsterd'
Bayens zou aan Everink hebben beloofd een belangrijke anonieme getuige tegen Badr Hari uit de kast te sjorren. Maar dan Alexander de Swart, de advocaat van Everink. Hij toont zich er plots 'verbijsterd' over dat de KRO het dossier op de televisie besprak, nadat Everink 'te goeder trouw' het dossier aan de KRO ter beschikking stelde. Even met die advocaat beginnen.
Vaststaat dat het dossier dat KRO-Reporter toonde afkomstig was van het exemplaar dat aan de advocaat De Swart ter beschikking was gesteld. Er zaten namelijk bijzondere verborgen kentekens in die kennelijk in beeld zijn gebracht. Misschien heeft Everink het dossier gegeven aan de KRO, maar De Swart gaf het aan Everink.
Ins en outs
Wie gelooft in de 'verbijstering' van Alexander de Swart, wanneer we hem in de uitzending van Reporter uitgebreid horen spreken over de ins en outs van het dossier, en met name de fouten die de politie in het onderzoek naar de mishandeling maakte? Gelooft er iemand dat De Swart - in de wetenschap dat de KRO het dossier in handen had - tijdens het gesprek voor camera met Dirk Bayens dacht dat de KRO het dossier níet zou gebruiken in de uitzending? Wij geloven dat niet.
Belangenafweging
Wij geloven wel iets anders.
Namelijk dat artikel 10 lid 2 van de gedragsregels van de advocatuur een ferme rol speelde bij de getoonde 'verbijstering' van De Swart. Daarin staat dat een advocaat in principe informatie uit strafdossiers aan de media ter beschikking mag stellen, mits er een belang is. Maar, dit belang rechtvaardigt niet zomaar elke informatieverstrekking. De advocaat moet namelijk een evenwichtige belangenafweging maken en bezien of er misschien derden worden geschaad in bijvoorbeeld hun privacy-belangen. Gezien het vermoeden dat het gehele dossier in handen van de KRO is gekomen - inclusief privé-informatie van getuigen, slachtoffers en honderden getapte telefoongesprekken - rechtvaardigde dat belang natuurlijk nooit het doorspelen van het algehele dossier aan de KRO-verslaggever.
Vingers
Dirk Bayens heeft zijn journalistieke werk gedaan. De deken van de Orde van advocaten zou echter De Swart wel eens flink op de vingers kunnen tikken. De Swart kon niet, maar moest dus eigenlijk wel 'verbijsterd' zijn over de handelwijze van de KRO. Benieuwd of De Swart nu echt de Zwarte Piet kwijt is of dat bij hem misschen toch nog een schrijven van de deken in de bus valt met alerlei tuchtrechteljke overwegingen en vragen.
'Die zit'
Bij de Amsterdamse recherche sms'ten de collega's elkaar zaterdagochtend vrolijk om de oren toen ze de opening van de Gezondverstandkrant lazen. 'Die zit', dachten ze, de aangifte, die deze irritante advocaat Bénédicte Ficq (van Hari) over het lekken van het dossier had gedaan, sloeg helemaal nergens op. De politie had het helemaal niet gelekt. Ook hun Zwarte Piet was kwijtgespeeld.
Klucht
En dan het allermooiste van de klucht. Het verhaal van Van den Heuvel was net als dat van Bayens in Reporter een mooi stukje journalistiek. Maar wie lekte er deze week nu eigenlijk de uitslag van het Rijksrecherche-onderzoek naar John van den Heuvel van De Telegraaf? Van den Heuvel zelf is in het artikel van zaterdag opmerkelijk helder over zijn bron. Er is namelijk geen bron. Hij tikte het op alsof hij een persbericht van het Openbaar Ministerie had ontvangen.
Geen idee
Maar wat denkt u. Wie zou dat stuk nu hebben gelekt: Ficq, Everink of de recherche? En wie had gelekt naar Crimesite, toen wij als eerste meldden dat Badr Hari met een theedoek om zijn hand aanwezig was in de skybox waar Everink was mishandeld? Wie lekte in de zomer van 2012 verschillende keren belastende informatie uit het onderzoek naar Badr Hari naar John van den Heuvel van De Telegraaf?
Wij hebben geen idee.
Wij zijn journalisten, we doen zo goed mogelijk hun werk, voor het publiek. En we zwijgen altijd over onze bron.
.quote:
Ik geef haar weinig kans met Everink, Bayens kan wel interessant worden.quote:Advocate Badr Hari wil Koen Everink horen over dossierlek
De advocaat van vechtsporter Badr Hari, Bénédicte Ficq, wil slachtoffer Koen Everink en journalist Dirk Bayens horen over het lekken van het strafdossier.
Foto: ANP
Afgelopen weekend werd bekend dat Everink het dossier aan Bayens heeft verstrekt. De journalist gebruikte de stukken voor een uitzending van het tv-programma Brandpunt Reporter.
Zakenman Everink werd ernstig mishandeld tijdens dancefestijn Sensation vorig jaar. Daarvoor staat Hari terecht.
De raadsvrouw heeft de rechtbank maandag schriftelijk om de getuigenverhoren verzocht.
De rechtbank moet daar nog over beslissen. Het proces tegen Hari gaat op 21 januari verder.
Deel van dossier
Everink laat desgevraagd aan NU.nl weten dat Bayens om een deel van het dossier heeft gevraagd, omdat hij Everink wilde helpen om een getuige zijn verhaal te laten doen. Bayens zou bovendien meerder bronnen hebben gehad.
Everink zegt woest te zijn geworden, nadat hij de desbetreffende uitzending van Brandpunt Reporter had gezien.
In oktober zijn de andere feiten op de aanklacht tegen de kickbokser al behandeld. De bespreking van het dossier-Everink werd tijdens de rechtszaak in oktober uitgesteld.
Aan de hand van de verhoren van verstrekker Everink en ontvanger Bayens wil Ficq achterhalen wat de reden voor het lekken precies is geweest en wat er precies aan stukken is gelekt. In oktober bleek dat steeds meer media uit dossierstukken citeerden.
Ficq deed toen een oproep hiermee op te houden, zeker als het ging om persoonsgevoelige informatie.
Door: ANP/NU.nl
Verhaal vertellen is wel wat anders dan een dossier afgeven.quote:Op maandag 16 december 2013 16:50 schreef Cynix ® het volgende:
Ik volg het niet (meer) zo nauwgezet, maar een (vermeend) slachtoffer mag toch zijn verhaal doen aan de pers?
Ik ben er niet voor, Badr Hari moet gestraft voor wat hij NU echt gedaan heeft en niet voor zijn heel passé zoals zijn ruzies. Niemand perfect is. Zijn heel leven zit op straat !quote:Op dinsdag 17 december 2013 14:03 schreef schizovreemd het volgende:
In principe ben ik er ook wel voor om gewoon dossiers beschikbaar te stellen aan journalisten.
Gevoelige prive informatie (van derden) kan onleesbaar gemaakt worden.
Sterker nog het liefst gooien ze gewoon alle dossiers online, maakt de rechtspraak transparanter en hoe meer mensen er naar kijken des te beter voor de waarheidsvinding: rechtspraak 2.0.
Het is al een keer gebeurd met een onopgeloste zaak.
Hij heeft er zelf voor gekozen om 'op straat' te zijn. Hij had ook kunnen gaan tennissen of een boek lezen.quote:Op woensdag 18 december 2013 07:18 schreef Paule33 het volgende:
[..]
Ik ben er niet voor, Badr Hari moet gestraft voor wat hij NU echt gedaan heeft en niet voor zijn heel passé zoals zijn ruzies. Niemand perfect is. Zijn heel leven zit op straat !
Dat zeg ik, waarheidsvindingquote:Op woensdag 18 december 2013 07:18 schreef Paule33 het volgende:
[..]
Ik ben er niet voor, Badr Hari moet gestraft voor wat hij NU echt gedaan heeft en niet voor zijn heel passé zoals zijn ruzies. Niemand perfect is. Zijn heel leven zit op straat !
In dat geval zou het positief uitpakken als die dossiers online zouden staan.quote:Op woensdag 18 december 2013 13:56 schreef schizovreemd het volgende:
Maar uit de stukken blijkt dat hij daar helemaal niet verantwoordelijk voor is.
Een link naar je livemail, feestquote:Op donderdag 19 december 2013 07:23 schreef Paule33 het volgende:
Badr Hari en Estelle op 12 december in de comptoir Darn in Marrakech
een restaurant/cabaret
quote:Op donderdag 19 december 2013 07:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Een link naar je livemail, feest
Rare mails krijgt die user. Nu een paar gelezen... mijn godquote:Op donderdag 19 december 2013 07:27 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Een link naar je livemail, feest
niet waar is de mail van de facebook en niet van mij zelfs, de foto komen van daar,quote:Op donderdag 19 december 2013 08:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Rare mails krijgt die user. Nu een paar gelezen... mijn god
Eerst bedankt,u bent een angel...quote:Op donderdag 19 december 2013 13:39 schreef Cynix ® het volgende:
Nu graag nog de juiste link naar de foto's.
Die zijn allemaal van mijquote:Op donderdag 19 december 2013 08:41 schreef Godtje het volgende:
[..]
Rare mails krijgt die user. Nu een paar gelezen... mijn god
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaarquote:Op donderdag 19 december 2013 16:19 schreef Paule33 het volgende:
https://www.facebook.com/(...)93696&type=1&theater
Ik zie het wel. Ligt misschien aan wel of niet ingelogd zijn op Facebook.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:14 schreef Soury het volgende:
Deze inhoud is momenteel niet beschikbaar![]()
Ze hebben ons door
Dat zal het zijn, ik heb geen facebook. Maar meestal krijg dan een inlog paginaquote:Op donderdag 19 december 2013 21:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik zie het wel. Ligt misschien aan wel of niet ingelogd zijn op Facebook.
Dit is 'm:quote:Op donderdag 19 december 2013 21:23 schreef Soury het volgende:
Dat zal het zijn, ik heb geen facebook. Maar meestal krijg dan een inlog pagina
Dank. Ahh wat lief. Waarom die omleidingen liefde is mooi, kan geen geld tegenop.quote:Op donderdag 19 december 2013 21:27 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dit is 'm:
[ afbeelding ]
Het liefdesverdriet is voelbaar.
Dat zou lef zijn of rete dom. Ik hoop dat Ruud wel zijn kop op de juiste plaats heeftquote:Op donderdag 19 december 2013 22:06 schreef Leandra het volgende:
Zou Estelle dat ticket naar Marokko gewoon met Ruud z'n creditcard geboekt hebben?
Net boven de kliko uit.quote:Op donderdag 19 december 2013 22:46 schreef Soury het volgende:
[..]
Dat zou lef zijn of rete dom. Ik hoop dat Ruud wel zijn kop op de juiste plaats heeft
Ach die zou het een dikke worst zijn. Die heeft het prima naar zijn zin. Maar die is ook niet gekquote:
Aan d'r dunne armpjes te zien is het een recente foto.quote:Op donderdag 19 december 2013 18:25 schreef kvd het volgende:
Geen idee van wanneer de foto precies is, maar hij is nog geen week geleden geplaatst
[ afbeelding ]
quote:Expert: kans op goede afloop Sensation-zaak groeit voor Badr Hari
Volgens strafrechtadvocaat Mark Teurlings komt de van poging tot doodslag verdachte kickbokser Badr Hari steeds sterker te staan nu blijkt dat slachtoffer Koen Everink het strafdossier heeft gelekt.
Expert: kans op goede afloop Sensation-zaak groeit voor Badr Hari
De kans dat kickbokser Badr Hari de cel in moet vanwege de mishandeling van zakenman Koen Everink wordt steeds kleiner nu blijkt dat het slachtoffer het strafdossier naar de pers heeft gelekt. Dat stelt strafrechtadvocaat Mark Teurlings. Hari's advocaat Bénédicte Ficq verzocht de rechtbank gisteren om getuigenverhoren van Everink en Brandpunt-journalist Dirk Bayens over het lekken van het dossier. Everink zou de verslaggever, die er een uitzending aan wijdde, de stukken hebben gegeven in de hoop dat een anonieme getuige een voor Hari belastende verklaring zou afleggen.
Teurlings verwacht dat Ficq de rechter ervan wil overtuigen dat er onvoldoende bewijs is voor actieve betrokkenheid van Hari bij de mishandeling. "Ze zal van Everink en Bayens willen horen waarom het dossier naar buiten is gebracht en zich hardop afvragen of de anonieme getuige wel bestaat. Er zal twijfel worden gezaaid. Dat maakt de zaak alleen maar ingewikkelder en minder sterk."
Volgens Teurlings is er "een goede kans" dat de rechter het verzoek van Hari's advocaat inwilligt. "Nu de Rijksrecherche na onderzoek heeft geconcludeerd dat Everink verantwoordelijk is voor het lekken, zal de rechter het naadje van de kous willen weten. Het is op zijn zachtst gezegd vreemd dat Everinks advocaat, Alexander de Swart, hier niets van wist. Bovendien had Everink eerlijk kunnen zijn. Dat had een onderzoek van de Rijksrecherche overbodig gemaakt."
Everinks advocaat stelt dat een verklaring van zijn cliënt op dit punt niet relevant is voor de feiten die de rechter moet beoordelen. "Vanuit zijn positie is dat begrijpelijk. Maar tegelijkertijd is de vraag waarom er naar de pers is gelekt wel degelijk relevant. Als er echt voldoende bewijs zou zijn, dan lijkt het lekken van een strafdossier door Koen Everink overbodig te zijn."
Ook als de rechter vindt dat er voldoende bewijs is voor de actieve betrokkenheid van Hari in de zware mishandeling van Everink, kan zijn keus om te lekken grote gevolgen hebben. "In dat geval leidt het mogelijk tot een forse strafvermindering. Zeker ook omdat het slachtoffer een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan alle publiciteit."
De Rijksrecherche deed naar aanleiding van een aangifte van Hari's advocaat Ficq uitvoerig onderzoek naar het lekken van het Sensation-dossier. Ficq wilde weten of het lek bij politie zat. Als dat het geval was geweest, had dat consequenties kunnen hebben voor de ontvankelijkheid van het OM. De zaak had dan in het uiterste geval voor justitie kapot kunnen gaan.
Het proces tegen de kickbokser wordt op 21 januari hervat. Justitie verdenkt Hari in totaal van acht geweldsmisdrijven en één verkeersdelict. Alleen de bespreking van de Sensation-zaak, de grootste van allen, is afgelopen oktober uitgesteld.
Nou, ik wens dat Ismael wint.quote:De A1 WCC houdt zoals altijd rekening met de wensen van de toeschouwers.
Die armpjes waren vorig jaar ook al aardig dun, nadat Badr de bak in ging is zij aardig afgevallen...quote:Op donderdag 19 december 2013 23:50 schreef juul. het volgende:
[..]
Aan d'r dunne armpjes te zien is het een recente foto.
Kop dekt niet helemaal de lading. Kop doet net alsof de koning naast Badr staat.quote:Op zondag 22 december 2013 11:37 schreef Paule33 het volgende:
Mohammed VI en Badr Hari op finale Raja-Bayern (2-0)
21 december 2013
Mohammed VI en Badr Hari op finale Raja-Bayern (2-0)
Koning Mohammed VI woont vanavond de finale tussen Raja Casablanca en Bayern München bij in Marrakech. Ook kickbokser Badr Hari werd in het stadion gezien.
Zoals verwacht in de Rode stad is de Marokkaanse monarch Raja Casablanca komen aanmoedigen. Hij wordt vergezeld door prins Moulay Rachid, kroonprins Moulay Hassan en prins Moulay Ismail.
De Marokkaans Nederlandse kickbokser Badr Hari is volgens onze bronnen ook aanwezig op de finale tussen de twee kampioenen.
Aan het einde van de eerste helft, leidde Bayern München met 2-0 tot grote ergernis van het Marokkaanse publiek. Door het belang van de wedstrijd en de aanwezigheid van de Koning, zijn de spelers van Raja Casablanca zichtbaar gespannen.
--------------------------------------------------------------------------------
Zal mij niks verbazen hoor, hij is een held in Marokko, hij is dik met de koninklijke familie (in het paleis geweest, Bentley van de koning gehad, getrained met 1 van de prinsen).quote:Op zondag 22 december 2013 14:32 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Kop dekt niet helemaal de lading. Kop doet net alsof de koning naast Badr staat.
1 op 1 overgenomen?quote:Op zondag 22 december 2013 17:50 schreef Vivi het volgende:
LOL, ik schreef dit op een besloten journalistenforum n.a.v. deze topic, een collega twitterde het (met mijn toestemming) en Glamorama heeft het direct overgenomen.... http://glamora.ma/2013/12/badr_en_estelle_hebben_het_erg.html
Jij zegt toch dat je het op een besloten journalistenforum schreefquote:Op zondag 22 december 2013 17:56 schreef Vivi het volgende:
Een tweet is maar 140 tekens dus dat lijkt me niet he.
Oh dat kan, maar dit was wel opvallend, het stukje verscheen binnen twee minuten na de tweet van mijn collega. Maakt verder ook niet uit, maar ik vond het gewoon grappig.quote:Op zondag 22 december 2013 17:58 schreef Copycat het volgende:
Glamorama kijkt ook wel vaker op FOK!.
Ja, maar naar aanleiding daarvan postte mijn collega (naja, andere journo) een tweetquote:Op zondag 22 december 2013 18:00 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Jij zegt toch dat je het op een besloten journalistenforum schreef
Maar glamorama haalt hun feiten dus van twitter... de boefjes
Ik heb gelijk die gasten niet meer zo hoog zitten
Tis een facebook group.quote:Op zondag 22 december 2013 18:08 schreef Duderinnetje het volgende:
Wat is eigenlijk dat besloten journalstenforum?
Ik ken helemaal niemand die daarop zit. Is het zo geheim? Hoe gaat die ballotage?
Komen altijd wel fijne roddels vandaan.
Maar hoe weet je dat die integere journalisten daar het zelf niet gelekt hebben?quote:
Wil je dat stuk binnen 2 minuten online knallen, moet je wel snel kunnen typenquote:Op zondag 22 december 2013 18:06 schreef Vivi het volgende:
[..]
Oh dat kan, maar dit was wel opvallend, het stukje verscheen binnen twee minuten na de tweet van mijn collega. Maakt verder ook niet uit, maar ik vond het gewoon grappig.
Wat maakt dat nu uit?quote:Op zondag 22 december 2013 18:15 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Maar hoe weet je dat die integere journalisten daar het zelf niet gelekt hebben?
Misschien zit daar wel een mol van glamodrama
Mij niks, jij begint eroverquote:
Oh, nou, misschien was het 7 minuten...(doet het er iets toe, het was iig opvallend snel).quote:Op zondag 22 december 2013 18:17 schreef schizovreemd het volgende:
[..]
Wil je dat stuk binnen 2 minuten online knallen, moet je wel snel kunnen typen
Nou, ik dacht werkelijk eventjes dat ze echt uit elkaar waren.quote:Op maandag 23 december 2013 11:58 schreef barca1971 het volgende:
Vraag me toch af met wat voor reden ze mensen wilden doen laten geloven dat ze uit elkaar zijn. Iedreeen wist toch meteen dat dat verhaal bullshit was.
Datte.quote:Op maandag 23 december 2013 12:16 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nou, ik dacht werkelijk eventjes dat ze echt uit elkaar waren.
Ik ook. Totdat ze weer stralend verliefd samen werden gespot. Echt, dumb & dumber in de polder, die twee.quote:Op maandag 23 december 2013 12:16 schreef Cynix ® het volgende:
Nou, ik dacht werkelijk eventjes dat ze echt uit elkaar waren.
Ach, hij kon 2 weken niet postenquote:Op maandag 23 december 2013 11:32 schreef static het volgende:
~12 december wil zijn post terug, Tong.
quote:Op maandag 23 december 2013 12:45 schreef kvd het volgende:
zouden ze zo dom zijn, dat ze denken dat ze alleen in Nederland uit elkaar moeten zijn? Dat het niet geldt voor het buitenland, net zoals het bezoeken van horeca alleen in Nederland 'verboden' is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er zijn van het collectief momenteel 16 persoonlijkheden MIA.
Ik zoek nog een psychiater met groepskorting en ik niet.
quote:Dwangvoeding Estelle
Als Estelle niet heel snel een paar kilo bij-eet, dan dreigt een ziekenhuisopname met dwangvoeding. Deze dreigende taal lezen we in Story. Het blad heeft een vriendin ondervraagd, die verklapte wat de huisarts zei. De blonde voetbalvrouw verwaarloost haar gezondheid, weegt amper 50 kilo en is broodmager.
"Komt ze op korte termijn niet minimaal vijf kilo aan, dan dreigt ze in het ziekenhuis te belanden waar ze kunstmatig gevoed zou worden om weer wat 'vet op de botten’ te krijgen". Estelle zelf wil niet vertellen hoe veel ze is afgevallen, maar op foto’s zien we inderdaad hoe mager ze is. Vorige maand kreeg ze griep en die hakte er flink in.
Estelle geeft toe dat haar arts haar heeft gewaarschuwd, maar volgens Story "bagatellisseert ze haar gezondheid". "Erg lief", zei Estelle tegen het blad, "Maar ik heb mezelf in de hand. Ik weet wat ik doe". Dat ze recent met haar geliefde Badr in een restaurant in Marokko is gefotografeerd, geeft aan dat ze inderdaad nog af en toe voedsel tot zich neemt.
Niet haar schuldquote:
Zal ze denken dat het horecaverbod ook voor haar geldt?quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:04 schreef Soury het volgende:
[..]
Niet haar schuldDat horeca verbod doet haar de das om. Je moet verdomme toch ergens een broodje eten.
quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:06 schreef kvd het volgende:
[..]
Zal ze denken dat het horecaverbod ook voor haar geldt?
Ze kunnen haar toch niet zomaar dwangvoeding geven, dat zal toch wel via een rechter aangevraagd moeten worden?quote:
Ik ben aan het zoeken, het schijnt als je opgenomen wordt in een ziekenhuis/instelling, ze je onder dwang kunnen voeden (kan gaan van een sonde tot calorierijk eten voorschotelen tot erop toezien dat er gegeten wordt door een verpleegster). Er is niet veel meer nodig dan een huisarts die haar in een ziekenhuis/instelling kan laten opnemen.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:11 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Ze kunnen haar toch niet zomaar dwangvoeding geven, dat zal toch wel via een rechter aangevraagd moeten worden?
Ik ben benieuwd wie daar dan achter zit.
Dat vind ik moeilijk om te geloven, volgens mij is het zo dat als Estelle zich niet op wilt laten nemen dat ook niet gebeurt, tenzij er een ibs of een rechterljke machtiging wordt aangevraagd.quote:Op vrijdag 27 december 2013 19:21 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik ben aan het zoeken, het schijnt als je opgenomen wordt in een ziekenhuis/instelling, ze je onder dwang kunnen voeden (kan gaan van een sonde tot calorierijk eten voorschotelen tot erop toezien dat er gegeten wordt door een verpleegster). Er is niet veel meer nodig dan een huisarts die haar in een ziekenhuis/instelling kan laten opnemen.
Ik las te rooskleurigquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:25 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dat vind ik moeilijk om te geloven, volgens mij is het zo dat als Estelle zich niet op wilt laten nemen dat ook niet gebeurt, tenzij er een ibs of een rechterljke machtiging wordt aangevraagd.
Ik denk dat dwangvoeding ook door een rechter opgelegd moet worden, een (huis)arts kan haar niet zomaar dwingen, maar ja, gelukkig weet Estelle wat ze doetquote:Op vrijdag 27 december 2013 19:40 schreef kvd het volgende:
[..]
Ik las te rooskleurigJe hebt gelijk...rechter of burgemeester...
Maar het stukje nog eens te hebben doorgelezen, nergens wordt gesproken over een gedwongen opname...alleen eventueel kunstmatig gevoed. In het ziekenhuis komen kan natuurlijk ook komen door lichamelijke problemen door het ondergewicht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |