qftquote:
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon al die kerst bullshit afschaffen. Het gaat tegenwoordig alleen maar om dure cadeautjes krijgen, heeft echt niks met met familie of vieren te maken. Maar goed, aan de andere kant, als je het zo gaat bekijken blijven er vrij weinig "feest"dagen over.
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.
Heeft niks met ongeloof te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.
We zijn werkelijk beland in de age of social justice warriorism. It's here to stay.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:39 schreef Just_some_random_dude het volgende:
holy shit... niet dit gezeik weer...
Dat jij blijkbaar een hebberige ongezellige kutfamilie hebt wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is hequote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon al die kerst bullshit afschaffen. Het gaat tegenwoordig alleen maar om dure cadeautjes krijgen, heeft echt niks met met familie of vieren te maken. Maar goed, aan de andere kant, als je het zo gaat bekijken blijven er vrij weinig "feest"dagen over.
Ik denk dat je net even te veel het Amerikaanse aandeel van deze discussie projecteert op Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je net even te veel het Amerikaanse aandeel van deze discussie projecteert op Nederland.
Ik snap niet zo goed hoe dit een reactie is op mijn post?quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???
Gewoon de coca cola kerstman, wat is er mis mee?
quote:"Het is hoog tijd voor een make-over", verklaart blogger Aisha Harris op de Amerikaanse website Slate.
Dit had niet zo gehoevenquote:Op vrijdag 13 december 2013 05:39 schreef Mortaxx het volgende:
Prachtig dit, klagen dat de kerstman blank isLaten we de kerstman een zwarte huid, dikke lippen, gouden oorbellen en kroeshaar geven. Dat zal ze leren
Iemand die heel slim van het "war on christmas" principe gebruik maakt om aandacht te krijgen.quote:
Daar zit wel wat in maar een donkere huidskleur heeft in elk geval biologisch gezien niet veel nut in een koud en donker gebied.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
hoop dat die discussie hoog gaat oplaaien daar aan de overkant. Kunnen ze ervaren hoe wij hier denken over een onschuldig kinderfeest wat men wil veranderen
Wat? Dat er in een land met 300 miljoen mensen iemand te vinden is met toegang tot een computer die een mening heeft die afwijkt van de norm?quote:
Ik denk dat je hier een verkeerd beeld van hebt. Het gaat meer om het samenzijn met familie, dan om de cadeautjes. Goed eten is ook belangrijker dan de cadeautjes. Je viert zelf geen kerst of wel?quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.
Het niet accepteren van de culturele aspecten van de ene cultuur, zoals bijvoorbeeld het niet accepteren van Zwarte Piet, is feitelijk gewoon intolerantie. Het wordt echter als het toppunt van tolerantie verkocht.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
In Nederland is daar van alles mis mee. Ik hoef die nepperd hier niet te zien.quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???
Gewoon de coca cola kerstman, wat is er mis mee?
Helaas zijn ze in Amerika door de bank genomen een stuk volwassener en minder racistisch, dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
hoop dat die discussie hoog gaat oplaaien daar aan de overkant. Kunnen ze ervaren hoe wij hier denken over een onschuldig kinderfeest wat men wil veranderen
Kerst heeft ook niet veel met geloof te maken. Het is gewoon een oud heidens feest. Waarom denk anders dat de kerstboom zo centraal staat.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat moet voortaan trouwens een egel zijn. Gewoon, omdat het kan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom verzint de pa van dat mens een zwarte kerstman?Ik verzin toch ook geen witte Nelson Mandela?
Het is sowieso een vreemd verhaal dat de kerstman veranderd van uiterlijk als die weer bij een gezin komt. Hoe ziet die vader het dan voor zich wanneer er in een gezin meerdere huidskleuren voorkomen. Is de kerstman dan gevlekt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom verzint de pa van dat mens een zwarte kerstman?Ik verzin toch ook geen witte Nelson Mandela?
Ik presenteer u, het nieuwe kerstdier (kerstmuts niet inbegrepen). Kan ieder kleurtje zich mee identificeren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemd verhaal dat de kerstman veranderd van uiterlijk als die weer bij een gezin komt. Hoe ziet die vader het dan voor zich wanneer er in een gezin meerdere huidskleuren voorkomen. Is de kerstman dan gevlekt.
Omdat er veel van die stomme Nederlanders achter hem staan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:30 schreef Zolder het volgende:
Waarom geven we die rellende blog neger aandacht?
Wat dacht je van deze?quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik presenteer u, het nieuwe kerstdier (kerstmuts niet inbegrepen). Kan ieder kleurtje zich mee identificeren.
[ afbeelding ]
HO HO HO, merry christmas.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:34 schreef BlaZ het volgende:
Het is tijd voor oorlog, dan kunnen we ophouden met dit geneuzel.
Dit is bullshit, als je kijkt naar de spreiding van de diverse etniciteiten en hoe ze wonen zie je dat ze nog steeds gesegregeerd wonen (en je ziet dezelfde segregatie optreden tegenwoordig naar religie en politieke voorkeur, Amerikanen houden van homogeniteit in hun buurt, iedereen hetzelfde).quote:Op vrijdag 13 december 2013 03:54 schreef zwaaien het volgende:
Twee decennia later zijn de Verenigde Staten op etnisch vlak veel meer verscheiden geworden
Alle kleuren aanwezig, behalve zwart. Iets zegt me dat het geen verbetering is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:28 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wat dacht je van deze?
[ afbeelding ]
In de pupillen toch wel?quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:39 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Alle kleuren aanwezig, behalve zwart. Iets zegt me dat het geen verbetering is.
Bij jouw familie misschien.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Inderdaad, straks gaan ze nog zeggen dat ie kan vliegen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemd verhaal dat de kerstman veranderd van uiterlijk als die weer bij een gezin komt. Hoe ziet die vader het dan voor zich wanneer er in een gezin meerdere huidskleuren voorkomen. Is de kerstman dan gevlekt.
Daarvoor zal hij toch eerst wat moeten afvallen lijkt me.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:50 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Inderdaad, straks gaan ze nog zeggen dat ie kan vliegen.
Het zal wel weer een linux gebruiker zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
En waarom een pinguïn precies? Welke symboliek zit hier precies achter??
Exact. Neem dan een transparanter iets, een plastic containerzak bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal wel weer een linux gebruiker zijn.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:01 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het zal wel weer een linux gebruiker zijn.
Een zwarte of een witte?quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:02 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Exact. Neem dan een transparanter iets, een plastic containerzak bijvoorbeeld.
Maar dan discrimineer je de Chinezen toch?quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:12 schreef Peunage het volgende:
[..]
50% wit, 50% zwart, én doorzichtig.
Goed antwoord.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:38 schreef Dagonet het volgende:
En hier is haar antwoord op de reactie die FOX News op haar column had (Jesus and Santa are white)
[..]
En natuurlijk de link:
Bron, met video van FOX
De Kerstregenboogforel.quote:
Mijn familie viert geen kerst.quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:25 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dat jij blijkbaar een hebberige ongezellige kutfamilie hebt wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is he
Je gaat me niet wijsmaken dat de Nederlandse individualistische samenleving opeens met kerst veranderdquote:Op vrijdag 13 december 2013 05:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je net even te veel het Amerikaanse aandeel van deze discussie projecteert op Nederland.
Nee vier geen kerst.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:25 schreef Ludd het volgende:
[..]
Ik denk dat je hier een verkeerd beeld van hebt. Het gaat meer om het samenzijn met familie, dan om de cadeautjes. Goed eten is ook belangrijker dan de cadeautjes. Je viert zelf geen kerst of wel?
Ja jouw ouders, jij zeker niet. Er gaan nog heel weinig mensen daar naar toe en het zal alleen maar afnemen. Niemand gaat mij wijs maken dat kerst nog om echte tradities en gezelligheid gaat maar om cadeautjes krijgen en je ergeren aan familiequote:Op vrijdag 13 december 2013 09:44 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Bij jouw familie misschien.
In onze familie draait het niet om cadeautjes, maar om gezellig bij elkaar te zijn, spelletjes te doen, lekker eten en Kerst vieren. Mijn ouders gaan nog altijd Kerstavond naar de Kerst mis.
Kerst wordt hier minder gevierd door kinderen; dus cadeau's zijn minder extravagant of relevant zelfs. Het gaat meer om het eten. Eerste kerstdag bij je schoonouders, 2e kerstdag bij de buurvrouw. etc...quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Je gaat me niet wijsmaken dat de Nederlandse individualistische samenleving opeens met kerst veranderd![]()
Ik denk dat Jezus straks ook zwart is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig is God nog een blanke man.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:46 schreef Tropanzia het volgende:
Nou, en ik heb toevallig een stronthekel aan pinquins, strontbeesten!
Ik ga soms mee. Punt is alleen dat dan ook All You Need Is Love Kerstspecial komt en die wil ik ook kijken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja jouw ouders, jij zeker niet. Er gaan nog heel weinig mensen daar naar toe en het zal alleen maar afnemen. Niemand gaat mij wijs maken dat kerst nog om echte tradities en gezelligheid gaat maar om cadeautjes krijgen en je ergeren aan familie
Hier ook.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:40 schreef Brummetje_ het volgende:
[..]
Ik ga soms mee. Punt is alleen dat dan ook All You Need Is Love Kerstspecial komt en die wil ik ook kijken.
Het gaat bij ons echt niet om cadeautjes, en we ergeren ons ook niet aan elkaar. We hebben het gezellig, we lachen met elkaar, kletsen met elkaar. Gaan lekker eten met elkaar en daarna doen we een spelletje.
Wil je Lenie 't Hart soms op de kast jagen?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:10 schreef Karina het volgende:
Maarreh gaat die pinguin dan op een slee zitten die voorgetrokken wordt door elandenOf worden de elanden vervangen door zeehonden?
Omdat die waarschijnlijk op de grootst mogelijke afstand voorkomen van de plek waar die KKKerstman vandaan komt. Dan móet het wel goed zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:59 schreef Peunage het volgende:
Shit het is ook nooit goed he?quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wil je Lenie 't Hart soms op de kast jagen?
Of Partij van de dierenquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Wil je Lenie 't Hart soms op de kast jagen?
Wat moet jij een kut leven hebben.quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:35 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Mijn familie viert geen kerst.
[..]
Je gaat me niet wijsmaken dat de Nederlandse individualistische samenleving opeens met kerst veranderd
[..]
Nee vier geen kerst.
[..]
Ja jouw ouders, jij zeker niet. Er gaan nog heel weinig mensen daar naar toe en het zal alleen maar afnemen. Niemand gaat mij wijs maken dat kerst nog om echte tradities en gezelligheid gaat maar om cadeautjes krijgen en je ergeren aan familie
Hij heeft sowieso een tintje.quote:Op vrijdag 13 december 2013 12:33 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik denk dat Jezus straks ook zwart is.
Een vrouw wordt het sowieso niet.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:22 schreef Bluesdude het volgende:
[ afbeelding ]
Whoopi for Santa !!!!!!!!
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
ach jeeeee... die zielige blanke mensen toch weer.... "de zwarten" zijn allemaal zo fanatiekquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:19 schreef LXIV het volgende:
Als 'de blanken' met net zoveel fanatisme zwarte tradities zouden aanvallen als de zwarten nu bij de blanken doen, dan zouden de blanken helemaal verguist worden.
Het is een Germaanse traditie (Wodan), die in de 5e eeuw een Christelijk sausje gekregen heeft (Sint Nikolaas) en vervolgens in de 19e eeuw door Coca Cola in de VS geimplementeerd is (Kerstman).quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach jeeeee... die zielige blanke mensen toch weer.... "de zwarten" zijn allemaal zo fanatiek
Maar kerst vieren en kerstman laten opdraven is ook een traditie van zwarte mensen.
Al eeuwen zijn ook zwarte mensen christelijk en al sinds de 19e eeuw brengt de kerstman ook bezoekjes aan zwarte mensen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is een Germaanse traditie (Wodan), die in de 5e eeuw een Christelijk sausje gekregen heeft (Sint Nikolaas) en vervolgens in de 19e eeuw door Coca Cola in de VS geimplementeerd is (Kerstman).
Prima dat zwarte mensen mee doen met dit feest, maar het is niet hun traditie.
wie is "we" ?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:30 schreef Groby het volgende:
Zucht. Geen aandacht geven. We zijn die fout al ingegaan door Quinsy Gario aandacht te geven. Laten we leren van onze fouten.
Nou ok, het is ook hun traditie als ze er aan meedoen. Maar het is geen van oorsprong zwarte traditie. Deze traditie is ooit door Nederlandse immigranten meegenomen naar Noord-Amerika en daar verder ontwikkeld. Niet vanuit Congo.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Al eeuwen zijn ook zwarte mensen christelijk en al sinds de 19e eeuw brengt de kerstman ook bezoekjes aan zwarte mensen.
Nogal mal om te ontkennen dat kerstmis en kerstman geen tradities zijn van zwarte mensen.
Doorbreek dat zwart-wit denken eens.
Het is toch triest dat er Nederlanders zijn die het er dan ook nog mee eens zijn.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:30 schreef Groby het volgende:
Zucht. Geen aandacht geven. We zijn die fout al ingegaan door Quinsy Gario aandacht te geven. Laten we leren van onze fouten.
Ja .... en wat dan nog ?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ok, het is ook hun traditie als ze er aan meedoen. Maar het is geen van oorsprong zwarte traditie. Deze traditie is ooit door Nederlandse immigranten meegenomen naar Noord-Amerika en daar verder ontwikkeld. Niet vanuit Congo.
True dat. "Gotta protect the children!!!1!11~"quote:Op vrijdag 13 december 2013 03:54 schreef zwaaien het volgende:
De meeste kinderen houden van de kerstman omdat hij hen cadeautjes brengt maar een 'Santa Claus' in de vorm van een oude man kan een kleintje ook afschrikken.
Want geen kerst vieren is gelijk een kut leven hebben?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:09 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Wat moet jij een kut leven hebben.
Kuur dat niet op mensen af die een social gezinsleven hebben.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:51 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Want geen kerst vieren is gelijk een kut leven hebben?
Jij roept toch afschaffen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Heeft niks met koopfestijn te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
en? lekker afschaffen dat koopfestijn
Hij islam, viert derhalve geen Kerstmis.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:09 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Wat moet jij een kut leven hebben.
Kuur dat niet op mensen af die een social gezinsleven hebben.
Ga je nu serieus beweren dat men het "suikerfeest" niet afkraakt?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij islam, viert derhalve geen Kerstmis.
Hoewel dat eigenlijk onzin is. Kerst is van oorsprong een heidens feest rondom de midwinterdag. Je hoeft geen Christen te zijn om dat te vieren.
Verwacht ook niet dat het voor moslims verboden is om het te vieren.
Vind het wel onzin om Kerst af te branden voor de mensen die het leuk vinden, alleen omdat je het zelf niet viert.
Wat als wij volgend jaar, in augustus, het Suikerfeest gaan afkraken.
Gewoon dat Suikerfeest afschaffenquote:Op vrijdag 13 december 2013 13:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Hij islam, viert derhalve geen Kerstmis.
Hoewel dat eigenlijk onzin is. Kerst is van oorsprong een heidens feest rondom de midwinterdag. Je hoeft geen Christen te zijn om dat te vieren.
Verwacht ook niet dat het voor moslims verboden is om het te vieren.
Vind het wel onzin om Kerst af te branden voor de mensen die het leuk vinden, alleen omdat je het zelf niet viert.
Wat als wij volgend jaar, in augustus, het Suikerfeest gaan afkraken.
afschaffen of afkraken is wel een verschil he.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ga je nu serieus beweren dat men het "suikerfeest" niet afkraakt?
Veel succes dan met het afschaffen van suikerfeest in Nederland. Vergeet je niet eerst het suikerfeest in te voeren?quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:00 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Gewoon dat Suikerfeest afschaffen
Ik doe daar toch niet aan mee.
[..]
afschaffen of afkraken is wel een verschil he.
Veel succes dan met het afschaffen van het kerstfeest in Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:09 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Veel succes dan met het afschaffen van suikerfeest in Nederland. Vergeet je niet eerst het suikerfeest in te voeren?
grgr
Nee.quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:59 schreef BaajGuardian het volgende:
och er is weer een neger met een psychisch complex uit zn jeugd en dat zal er weer even voor zorgen dat een hele landsbevolking ergens aan moet geloven
Hoe kun je een feest überhaupt afschaffen. Je kunt hoogstens zeggen dat mensen geen vrije dagen krijgen, maar aangezien waarschijnlijk 90% van de bevolking het viert, zal dat weinig uitmaken. De mensen nemen toch wel vrij.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:10 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Veel succes dan met het afschaffen van het kerstfeest in Nederland.![]()
doei
Er zijn een paar mensen die in dat enorme land van 300 miljoen mensen iets over de Kerstman hebben gezegd en duizenden kilometers verder is dat een hot topic op een forum.quote:Op vrijdag 13 december 2013 14:13 schreef KoosVogels het volgende:
Een of andere Amerikaan wil Kerst op de schop doen en hier wordt vervolgens gezanikt over het Suikerfeest.
Only op FOK!, menson.
En dus? Mogen ze er daarom niets over zeggen van jou? Dus jij mag niets over het christendom zeggen omdat dat dat een traditie uit het Midden-Oosten is?quote:Op vrijdag 13 december 2013 13:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ok, het is ook hun traditie als ze er aan meedoen. Maar het is geen van oorsprong zwarte traditie. Deze traditie is ooit door Nederlandse immigranten meegenomen naar Noord-Amerika en daar verder ontwikkeld. Niet vanuit Congo.
Nou, inderdaad. Zie hier:quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zijn een paar mensen die in dat enorme land van 300 miljoen mensen iets over de Kerstman hebben gezegd en duizenden kilometers verder is dat een hot topic op een forum.
Er zijn wel ergere dingen om je druk over te maken zeg.
Jaja mensen, dit idee is geopperd door een fucking blogger. En op FOK! doet men alsof de wittemannencultuur wordt bedreigd.quote:verklaart blogger Aisha Harris op de Amerikaanse website Slate
Je bent zelf een witte man.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:50 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, inderdaad. Zie hier:
[..]
Jaja mensen, dit idee is geopperd door een fucking blogger. En op FOK! doet men alsof de wittemannencultuur wordt bedreigd.
Interessante opmerking van onze Lodewijk wanneer je je bedenkt dat de beste man een die hard katholiek is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dus? Mogen ze er daarom niets over zeggen van jou? Dus jij mag niets over het christendom zeggen omdat dat dat een traditie uit het Midden-Oosten is?
Sneeuw is nou eenmaal wit, ik zou zeggen ga moeder natuur aanklagen voor racisme.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:23 schreef Ulx het volgende:
Witte kerst is trouwens ook racisme. Je hoort nooit iemand over zwarte kerst. Waarom niet? Om de zwarten te knechten. Daarom.
Jij in ieder geval niet, Schlomo.quote:
Blank genoeg.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij in ieder geval niet, Schlomo.
quote:
En altijd moeder natuur. Waarom dat seksisme de hele tijd?quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
Sneeuw is nou eenmaal wit, ik zou zeggen ga moeder natuur aanklagen voor racisme.
Sorry, heb het ook niet verzonnen. Moedertje Rusland is ook al zoiets. Maar gelukkig hebben wij ons vaderland nog.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
En altijd moeder natuur. Waarom dat seksisme de hele tijd?
Is dat zo? Hahaha.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Interessante opmerking van onze Lodewijk wanneer je je bedenkt dat de beste man een die hard katholiek is.
Denken dat een Midden-Oosterse man God is.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:03 schreef Hyperdude het volgende:
Gelukkig is God nog een blanke man.
Maar ook Vadertje Tijd.quote:Op vrijdag 13 december 2013 15:56 schreef Ulx het volgende:
[..]
En altijd moeder natuur. Waarom dat seksisme de hele tijd?
En als een Nederlander Ramadan en het offerfeest bullshit vind wat afgeschaft moet worden? Kijken hoe je dan reageert. Opzouten met die islam bullshit of je vertrekt uit West-Europa.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Hier past maar 1 reactie bij:quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En als een Nederlander Ramadan en het offerfeest bullshit vind wat afgeschaft moet worden? Kijken hoe je dan reageert. Opzouten met die islam bullshit of je vertrekt uit West-Europa.
Dat is dus waarom Nederlandse mensen pissig worden.quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:09 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
En als een Nederlander Ramadan en het offerfeest bullshit vind wat afgeschaft moet worden? Kijken hoe je dan reageert. Opzouten met die islam bullshit of je vertrekt uit West-Europa.
quote:Op vrijdag 13 december 2013 16:52 schreef fokky100 het volgende:
[..]
Dat is dus waarom Nederlandse mensen pissig worden.
Een moslim die dan roept dat de kerst (ohja bij de sint riep hij dat ook al) maar afgeschaft moet worden.
Als een moslim die daar op tegen is dan is opflikkert naar een moslimland dan heeft hij daar geen last meer van.(en wij ook niet van hem)
In het vrouwelijke geval zou het moedertje over tijd heten.quote:
Ja of dat, gewoon 2x sinterklaas en ZWARTE NEGER piet.quote:Op zaterdag 14 december 2013 00:58 schreef sp3c het volgende:
mee eens
oprotten met die matige kerstman, ze gaan gewoon normaal sint en Piet vieren net als ons
Een beetje licht-cola-kleurig, dusquote:Op zaterdag 14 december 2013 01:47 schreef Bluesdude het volgende:
sluit het topic maar... dit is de enige echte kerstman...
niet zwart, niet blank, maar daartussen in...[ afbeelding ]
Dit kan Morgan Freeman makkelijk spelen.quote:Op zaterdag 14 december 2013 01:47 schreef Bluesdude het volgende:
sluit het topic maar... dit is de enige echte kerstman...
niet zwart, niet blank, maar daartussen in...[ afbeelding ]
Ben vanavond bij Mollukse vrienden geweest, dus dan gaat het van 'hee belanda dit, hee zwarte dat' - gewoon zo hard mogelijk racistisch zijn omdat het toch niet gemeend is. Moet even weer uit die modus komenquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:14 schreef sp3c het volgende:
sowieso een rare vraag want als het banwaardig was dan kon je nu niet meer posten
ga er maar vanuit dat 9 van de 10 keer dat je denkt 'mag ik dit zeggen?' het antwoord is 'ja dat mag je zeggen'
en de tiende keer heb je ff pechgehad, dan moet je op de strafbank
Nee het ging echt helemaal 'fout', zij konden keurig beargumenteren waarom wij blanken minderwaardig zijn, en wij waren verbaasd dat die apen uberhaupt konden praten - en daarna zijn we bier gaan drinkenquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:32 schreef sp3c het volgende:
je had toch wel iets beters dan blanke neger mag ik hopen
de Mollukkers die ik ken zouden niet onder de indruk zijn geweest
Mwaoh die jongens waar ik mee omga zijn niet zo RMS'erig (niet dat het vergeten is). Maar zij zien ook wel in dat het zonde is van het bier om ermee te gooien. Bovendien waren er ook Surinamers en Indo's - evengoed slaven voor ons blanke meesterras natuurlijkquote:Op zaterdag 14 december 2013 02:49 schreef sp3c het volgende:
volgende keer vraag je ze hoe het op Ambon gaat atm
je moet een paar bierflesjes ontwijken maar dan heb je wel gewonnen
De nazi's deelden hem in bij het joodse ras.quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:15 schreef KingKloon het volgende:
Maar is Jesus blank of zwart of iets anders?
Hij zal hierop hebben geleken, een reconstructie van het gemiddelde gezicht uit Judea zo'n 2000 jaar geleden:quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:15 schreef KingKloon het volgende:
Maar is Jesus blank of zwart of iets anders?
Net een Arabier.quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij zal hierop hebben geleken, een reconstructie van het gemiddelde gezicht uit Judea zo'n 2000 jaar geleden:
[ afbeelding ]
Ja, gek he, arabieren, joden, palestijnen, allemaal semieten.quote:
Iedereen weet op magische wijze hoe Jezus eruit heeft gezien. Ook de lijkwade van Turijn geeft aanwijzingen. Het was geen 38-jarige Poolse bouwvakker die de MULO niet had afgemaakt maar de zoon van God. Hij lijkt eerder hier op:quote:Op zaterdag 14 december 2013 12:37 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Hij zal hierop hebben geleken, een reconstructie van het gemiddelde gezicht uit Judea zo'n 2000 jaar geleden:
[ afbeelding ]
En op het werk van welke forensische archeologen is jouw plaatje gebaseerd dan?quote:Op zondag 15 december 2013 11:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Iedereen weet op magische wijze hoe Jezus eruit heeft gezien. Ook de lijkwade van Turijn geeft aanwijzingen. Het was geen 38-jarige Poolse bouwvakker die de MULO niet had afgemaakt maar de zoon van God. Hij lijkt eerder hier op:
[ afbeelding ]
Met het woord hysterie wordt doorgaans een psychische aandoening of een gemoedstoestand aangeduid. Meestal wordt het verlies van de zelfbeheersing bedoeld of een ernstige vorm van angst. Het is tegenwoordig meer een algemene term en wordt niet gebruikt voor een specifiek ziektebeeld.quote:"Maar ik geloofde mijn papa niet. Ik voelde me wat beschaamd dat onze kerstman eigenlijk niet de 'echte' was. Zelfs als kind was ik doordrongen van het beeld van een blanke man die ons tijdens het winterseizoen een bezoekje bracht. En toen ik merkte dat zelfs zwarte families hun huizen versierden met de blanke kerstman, accepteerde ik de dominerende consensusversie van de kindervriend, ondanks de nobele intenties van mijn ouders."
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |