qftquote:
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon al die kerst bullshit afschaffen. Het gaat tegenwoordig alleen maar om dure cadeautjes krijgen, heeft echt niks met met familie of vieren te maken. Maar goed, aan de andere kant, als je het zo gaat bekijken blijven er vrij weinig "feest"dagen over.
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.
Heeft niks met ongeloof te maken.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Zie je wat het resultaat is van ongeloof? We gaan richting maatschappij zonder enige cultuur, volkstradities, of gezelligheid. Want wat de ene gelooft wordt door de ander als verstorend opgevat, dus alle soorten geloof gelijk opdoeken (wat onmogelijk is) of juist helemal geen zijn de enige twee opties.
We zijn werkelijk beland in de age of social justice warriorism. It's here to stay.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:39 schreef Just_some_random_dude het volgende:
holy shit... niet dit gezeik weer...
Dat jij blijkbaar een hebberige ongezellige kutfamilie hebt wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is hequote:Op vrijdag 13 december 2013 04:06 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon al die kerst bullshit afschaffen. Het gaat tegenwoordig alleen maar om dure cadeautjes krijgen, heeft echt niks met met familie of vieren te maken. Maar goed, aan de andere kant, als je het zo gaat bekijken blijven er vrij weinig "feest"dagen over.
Ik denk dat je net even te veel het Amerikaanse aandeel van deze discussie projecteert op Nederland.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:31 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk dat je net even te veel het Amerikaanse aandeel van deze discussie projecteert op Nederland.
Ik snap niet zo goed hoe dit een reactie is op mijn post?quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???
Gewoon de coca cola kerstman, wat is er mis mee?
quote:"Het is hoog tijd voor een make-over", verklaart blogger Aisha Harris op de Amerikaanse website Slate.
Dit had niet zo gehoevenquote:Op vrijdag 13 december 2013 05:39 schreef Mortaxx het volgende:
Prachtig dit, klagen dat de kerstman blank isLaten we de kerstman een zwarte huid, dikke lippen, gouden oorbellen en kroeshaar geven. Dat zal ze leren
Iemand die heel slim van het "war on christmas" principe gebruik maakt om aandacht te krijgen.quote:
Daar zit wel wat in maar een donkere huidskleur heeft in elk geval biologisch gezien niet veel nut in een koud en donker gebied.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
hoop dat die discussie hoog gaat oplaaien daar aan de overkant. Kunnen ze ervaren hoe wij hier denken over een onschuldig kinderfeest wat men wil veranderen
Wat? Dat er in een land met 300 miljoen mensen iemand te vinden is met toegang tot een computer die een mening heeft die afwijkt van de norm?quote:
Ik denk dat je hier een verkeerd beeld van hebt. Het gaat meer om het samenzijn met familie, dan om de cadeautjes. Goed eten is ook belangrijker dan de cadeautjes. Je viert zelf geen kerst of wel?quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Leuk maar Kerstmis heeft tegenwoordig niks meer met geloof te maken voor 99% van de mensen. Het draait puur om het krijgen van cadeautjes.
Het niet accepteren van de culturele aspecten van de ene cultuur, zoals bijvoorbeeld het niet accepteren van Zwarte Piet, is feitelijk gewoon intolerantie. Het wordt echter als het toppunt van tolerantie verkocht.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:10 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
In Nederland is daar van alles mis mee. Ik hoef die nepperd hier niet te zien.quote:Op vrijdag 13 december 2013 05:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Niets heeft meer met het geloof te maken in Nederland, gelukkig, maar om nou van de kerstman een dier te maken? Waarom???
Gewoon de coca cola kerstman, wat is er mis mee?
Helaas zijn ze in Amerika door de bank genomen een stuk volwassener en minder racistisch, dus dat zal wel meevallen.quote:Op vrijdag 13 december 2013 07:24 schreef admiraal_anaal het volgende:
hoop dat die discussie hoog gaat oplaaien daar aan de overkant. Kunnen ze ervaren hoe wij hier denken over een onschuldig kinderfeest wat men wil veranderen
Kerst heeft ook niet veel met geloof te maken. Het is gewoon een oud heidens feest. Waarom denk anders dat de kerstboom zo centraal staat.quote:Op vrijdag 13 december 2013 04:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Dat moet voortaan trouwens een egel zijn. Gewoon, omdat het kan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom verzint de pa van dat mens een zwarte kerstman?Ik verzin toch ook geen witte Nelson Mandela?
Het is sowieso een vreemd verhaal dat de kerstman veranderd van uiterlijk als die weer bij een gezin komt. Hoe ziet die vader het dan voor zich wanneer er in een gezin meerdere huidskleuren voorkomen. Is de kerstman dan gevlekt.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:52 schreef Tja..1986 het volgende:
Waarom verzint de pa van dat mens een zwarte kerstman?Ik verzin toch ook geen witte Nelson Mandela?
Ik presenteer u, het nieuwe kerstdier (kerstmuts niet inbegrepen). Kan ieder kleurtje zich mee identificeren.quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:04 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Het is sowieso een vreemd verhaal dat de kerstman veranderd van uiterlijk als die weer bij een gezin komt. Hoe ziet die vader het dan voor zich wanneer er in een gezin meerdere huidskleuren voorkomen. Is de kerstman dan gevlekt.
Omdat er veel van die stomme Nederlanders achter hem staan.quote:Op vrijdag 13 december 2013 08:30 schreef Zolder het volgende:
Waarom geven we die rellende blog neger aandacht?
Wat dacht je van deze?quote:Op vrijdag 13 december 2013 09:25 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Ik presenteer u, het nieuwe kerstdier (kerstmuts niet inbegrepen). Kan ieder kleurtje zich mee identificeren.
[ afbeelding ]
HO HO HO, merry christmas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |