quote:Op zondag 22 december 2013 21:42 schreef spoonD het volgende:
[..]
inderdaad dat was ook een nuttige post maar inderdaad ook vergeten door de rest
Foto is niet scherp. Je kan er geen beauty shot van maken. Het lijkt niet in focus of zwaar gecropt. Misschien kan je een gritty hoog contrast zwart-wit proberen, maar daar is de silhouette van vogel niet sterk genoeg voor.quote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?
Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja maar die is overdag ik heb het idee dat die van spoon in de schemer is gemaakt.quote:Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Een mooie lucht als bijv deze:
[ afbeelding ]
Die krijg je met de zon die tegen de wolken aan schijnt (= lekker contrast), korte sluitertijd en een polarisatie filter
Owjah.... Blont....quote:Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef Puala het volgende:
[..]
Niet als je objecten bewegen, want dan vervagen die toch
55-200 zou die beter zijn geweest?quote:Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen
Dat hangt er vanaf welk F getal die lens heeftquote:Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
55-200 zou die beter zijn geweest?
Ook in de schemer heb je de zon. Als je dan de kant pakt waar de zon tegen aan schijnt krijg je al veel mooiere foto'squote:Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja maar die is overdag ik heb het idee dat die van spoon in de schemer is gemaakt.
Ik blijf de schemering een lastig moment vinden voor foto'squote:Op zondag 22 december 2013 21:47 schreef Puala het volgende:
[..]
Ook in de schemer heb je de zon. Als je dan de kant pakt waar de zon tegen aan schijnt krijg je al veel mooiere foto's
Mooi is dat hèquote:Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef VeerEli het volgende:
Blijf het trouwens ook fascinerend vinden, zo'n kneuzige, kinderachtige discussie en zulke onredelijke bagger reacties van mods
Het blauwe uurtjequote:Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik blijf de schemering een lastig moment vinden voor foto's
Dacht dat je boos was vanwege de boze PIquote:Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Mooi is dat hè
En ik reageer niet voor Spoon, ik speel gewoon mijn eigen spelletje hoor
Weet niet hoe het met de jouwe is maar mijn 70-300 heeft nog meer moeite met donkerte dan bijv. De 18-55.quote:Op zondag 22 december 2013 21:45 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
55-200 zou die beter zijn geweest?
5,6quote:Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf welk F getal die lens heeft
Ja ben toch wel benieuwd hoe dat beter te doen is. Volgende week texel dus daar eens oefenenquote:
Nee, deze was best serieus, hij is gewoon overbaggerdquote:Op zondag 22 december 2013 21:49 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dacht dat je boos was vanwege de boze PI
Dat wordt hem niet. Wellicht een optie om een keer een lichtsterk objectief (bv. 50mm 1.8) aan te schaffen?quote:
Camera op de lucht mikken, belichting vastzetten, en genieten maar!quote:Op zondag 22 december 2013 21:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja ben toch wel benieuwd hoe dat beter te doen is. Volgende week texel dus daar eens oefenen
Als je eens met fotoshop ofzo contrast wilt proberen te maken misschien krijg je dan wat je wilt. Ik ben zelf ook even de draad kwijt lol..quote:Op zondag 22 december 2013 21:46 schreef spoonD het volgende:
nou het was geen schemer maar een beetje een grijze grauwe lucht waar ik dus dacht een mooi contrast te kunnen krijgen... gaat niet om de foto maar om het contrast want ik dacht dat ik die goed on krijgen maar helaas
Nee dan is die niet beter. Wat je zou kunnen proberen is om een zo laag mogelijke F te pakken, zo hoog mogelijke ISO en dan kijken wat je krijgt als je je sluitertijd op 1/60 zet. Als je dan nog geen goede foto kan maken gaat het helaas niet lukkenquote:
Prullenbak moet ook leegquote:Op zondag 22 december 2013 21:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Als je eens met fotoshop ofzo contrast wilt proberen te maken misschien krijg je dan wat je wilt. Ik ben zelf ook even de draad kwijt lol..
Oh ja heb al heel veel berichten verwijderd maar hij blijft op 100% staan???
quote:Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]Laatste wat ik je wil meegeven; keep trying! Ik ben ook nog maar kort bezig (paar maandjes) en ik snapte geen donder van wat diafragma en sluitertijd etc was en deed.
Maar ik ben heel snel van de automatische stand afgegaan en op M bezig gegaan. Proberen proberen, als ik dit doe, dan doet mijn camera dat. Oke, dus als ik het nu iets verander? Oh he, dan gebeurt er dit!
Op die manier kwam ik heel snel erachter hoe m'n camera werkt en wat wel en niet gewenst is op dat moment. Zelfde met compositie/standpunt. Niet 1 ding proberen. Schiet een hele hoop foto's en kijk daarna wat het beste werkte voor dat beeld. En houd onnodige dingen in de gaten. Zoals op die foto's die je plaatste zie je onderaan nog een stuk huis, wat voor afleiding zorgt en absoluut niet mooi is in de foto.
Ah ja mijn inbox is nog nooit vol geweest zo populair ben ik niet joh hahaquote:
Kleine aanvulling, maak wel foto's met een idee, niet zomaar honderd foto's schieten op burst in de hoop dat je er 1 goede tussen heb.quote:Op zondag 22 december 2013 21:44 schreef VeerEli het volgende:
[..]Laatste wat ik je wil meegeven; keep trying! Ik ben ook nog maar kort bezig (paar maandjes) en ik snapte geen donder van wat diafragma en sluitertijd etc was en deed.
Maar ik ben heel snel van de automatische stand afgegaan en op M bezig gegaan. Proberen proberen, als ik dit doe, dan doet mijn camera dat. Oke, dus als ik het nu iets verander? Oh he, dan gebeurt er dit!
Op die manier kwam ik heel snel erachter hoe m'n camera werkt en wat wel en niet gewenst is op dat moment. Zelfde met compositie/standpunt. Niet 1 ding proberen. Schiet een hele hoop foto's en kijk daarna wat het beste werkte voor dat beeld. En houd onnodige dingen in de gaten. Zoals op die foto's die je plaatste zie je onderaan nog een stuk huis, wat voor afleiding zorgt en absoluut niet mooi is in de foto.
Ik heb 'm een beetje geprobeerd te pimpen Clayton, vindt je het zo beter?quote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Is dit een ijsvogeltje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat zit er nou in? Klein schermpje..quote:Op zondag 22 december 2013 22:01 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik heb 'm een beetje geprobeerd te pimpen Clayton, vindt je het zo beter?
[ afbeelding ]
Dat is niet de slimste insteek nee, maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat als je een hoop foto'a schiet, er geen topper tussen kan zitten.quote:Op zondag 22 december 2013 22:00 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Kleine aanvulling, maak wel foto's met een idee, niet zomaar honderd foto's schieten op burst in de hoop dat je er 1 goede tussen heb.
Cupido die zijn liefdespijl afvuurt op deze prachtige vogelquote:Op zondag 22 december 2013 22:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat zit er nou in? Klein schermpje..
Klopt, maar dan schiet je nog steeds met een idee toch? Zelfs als je maar van alles foto's maakt is dat wel een bepaalde overweging. Ik denk dat vinnie dat bedoelt, dat je in ieder geval een beetje bewust kijkt naar wat je probeert vast te leggen. Dat is uiteindelijk de kracht van de foto: juist datgene dat je wilde vastleggen ook echt vastleggenquote:Op zondag 22 december 2013 22:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Dat is niet de slimste insteek nee, maar ik wil nou ook weer niet zeggen dat het niet zo kan zijn dat als je een hoop foto'a schiet, er geen topper tussen kan zitten.
Wat romantischquote:Op zondag 22 december 2013 22:05 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Cupido die zijn liefdespijl afvuurt op deze prachtige vogel
Op die eerste heb je een hele lange snavelquote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Is dit een ijsvogeltje?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Snel kunnen reageren is belangrijkquote:Op zondag 22 december 2013 22:09 schreef Clayton1 het volgende:
Moest snel reageren, kwam ineens aanvliegen, was ook weer zo weg.
ZOu een externe flitser ook nog positief bijgedragen hebben?quote:Op zondag 22 december 2013 21:54 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee dan is die niet beter. Wat je zou kunnen proberen is om een zo laag mogelijke F te pakken, zo hoog mogelijke ISO en dan kijken wat je krijgt als je je sluitertijd op 1/60 zet. Als je dan nog geen goede foto kan maken gaat het helaas niet lukken
Jazeker, want dan heb je meer licht in je foto dus kan je met je ISO/sluitertijd/diafragma omlaagquote:Op zondag 22 december 2013 22:10 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
ZOu een externe flitser ook nog positief bijgedragen hebben?
Had ik die dan toch maar meegenomen, ik dacht ah dat gaat wel , neem verder niets mee.quote:Op zondag 22 december 2013 22:11 schreef Puala het volgende:
[..]
Jazeker, want dan heb je meer licht in je foto dus kan je met je ISO/sluitertijd/diafragma omlaag
Moderne dslrs kunnen makkelijk iso1600 of zelfs 3200 aan, niet bang zijn voor een beetje ruis. Sluitertijd zou ik niet langzamer dan 1/125 doen, want de mensen bewegen. Schiet daarom in S of M, zodat je zelf de controle houdt over de sluitertijd en niet de camera laat kiezen.quote:Op zondag 22 december 2013 21:43 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Mja zat aan hetzelfde te denken. Mja ISO is 400 dus die had nog wel wat hoger gekunnen.
Ja het was ook niet mijn foto. Ik schiet namelijk meestal sowieso op 1/200 haha en als 't moet ook hogere ISO.quote:Op maandag 23 december 2013 01:33 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Moderne dslrs kunnen makkelijk iso1600 of zelfs 3200 aan, niet bang zijn voor een beetje ruis. Sluitertijd zou ik niet langzamer dan 1/125 doen, want de mensen bewegen. Schiet daarom in S of M, zodat je zelf de controle houdt over de sluitertijd en niet de camera laat kiezen.
Maar verder wel bedankt voor de tips natuurlijk.
Lastig zeker, maar wat mij betreft ook een van de meest aantrekkelijke momenten omdat het lastig isquote:Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Wat vind je er zo lastig aanquote:Op zondag 22 december 2013 21:48 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |