Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaarquote:Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
hmmmm die foto's van mij brengen nogal wat te weeg.
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.
[Beginners] Hoe foto's mooier kunnen
Of ik snap het niet of degene die zo reageert snapt het niet.
Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.
Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.
camera: Canon 400D
lens: Sigma DC 18-200
Iso: auto
Sluitertijd: 1/250
diafragme: werd gelood ik automatisch F5
Nog een keer zo'n reactie en je mag me account verwijderen, fijne avond verder
Ik denk dat de foto's in het geheel ook wat donker zijn. Maar ik moet toegeven dat ik zelf al helemaal nooit fatsoenlijk een lucht op de foto krijg.quote:Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
Ik ben hier niet om de boel op te naaien ofzo... maar een leuke reactie was het nou bepaalt niet.
Inmiddels heb ik tussen de discussie door wel een paar normale tips en reacties kunnen lezen.
Ik heb dus geen mooie lucht om het zo maar te doen noemen maar ik hoopte veel contrast te kunnen krijgen met de wolken en de lucht zegmaar met als op de voorgrond die takken.
Ik weet zelf ook wel dat het niet de ideale situatie is. Nogmaals ik ben een beginner en heb nu 1 week me camera dus ik wil wel bereiken wat ik in me hoofd heb zitten.
Dit is inderdaad een goede. Veel tips (van techniek tot compositie), en heel duidelijk uitgelegd. Gewoon eens een paar uurtjes rondstruinen en dan je camera pakken en kijken wat je er van kan makenquote:Op zondag 22 december 2013 21:29 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaar. Tip: je ogen kunnen veel meer zien dan je camera. Daarom moet je een andere oplossing zoeken om de lucht en de voorgrond goed te belichten (bv. HDR). Maar begin eerst maar eens bij de basis.
he bedankt. Dit ga ik zoek doorlezenquote:Lees je hier eens rustig in: http://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/. Dan vallen na een tijdje de puzzelstukjes wel in elkaar. Tip: je ogen kunnen veel meer zien dan je camera. Daarom moet je een andere oplossing zoeken om de lucht en de voorgrond goed te belichten (bv. HDR). Maar begin eerst maar eens bij de basis.
Kijk is aan er komen zowaar bruikbare tips binnen.quote:Ik denk dat de foto's in het geheel ook wat donker zijn. Maar ik moet toegeven dat ik zelf al helemaal nooit fatsoenlijk een lucht op de foto krijg.
Misschien dat een langere sluitertijd kan helpen?
Zou trouwens zonde zijn als je weg gaat door een paar botte reacties. Hopelijk is dat niet nodig. De meesten zijn hier (op fok) gewoon aardig, en helaas een paar niet. Gewoon negeren
Succes met de foto's!
Er was (neem ik aan) érg weinig licht? Je sluitertijd is nogal hoog, waardoor je veel beweging krijgt op je foto's.quote:Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke stand ik ook probeerde, AV, TV Auto. ik kreeg niets fatsoenlijks.
Ik zit op mijn telefoon en kan niks openen maarwat is je psluitertijd?want ik denk dat het daar mis gaat.quote:Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kun je de Exif posten van deze 2 foto's?quote:Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Is het ookquote:Op zondag 22 december 2013 21:35 schreef Murmeli het volgende:
Oeh ik vind dit eigk best een handig topic
Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?quote:Op zondag 22 december 2013 21:33 schreef spoonD het volgende:
Kijk is aan er komen zowaar bruikbare tips binnen.
Ik zou de volgende keer is een langere sluitertijd kunnen aanhouden.
Ik denk dat hij een beetje overschaduwd werd.quote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?
Je sluitertijd misschien iets ophogen? Luchten zijn ook wel lastig hoor moet ik zeggen.quote:Op zondag 22 december 2013 21:23 schreef spoonD het volgende:
Vanwaar deze PI? En vanwaar die drang om steeds voor hem te antwoorden?quote:Op zondag 22 december 2013 21:38 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Ik denk dat hij een beetje overschaduwd werd.
Als je je sluitertijd ophoogt bij luchten worden de randen niet mooi gevormd. Dus zelf zou ik dat niet zo snel doenquote:Op zondag 22 december 2013 21:38 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Je sluitertijd misschien iets ophogen? Luchten zijn ook wel lastig hoor moet ik zeggen.
Manufacturer: Canonquote:Op zondag 22 december 2013 21:36 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Kun je de Exif posten van deze 2 foto's?
Die was primaquote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Want de eerste reactie op je foto's (de mijne dus) was niet bruikbaar/behulpzaam bedoelt?
Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doenquote:Op zondag 22 december 2013 21:32 schreef Clayton1 het volgende:
Wat gaat er hier fout.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja dat is ook weer waar.. hm lastig joh. Ben niet thuis anders had ik eens kunnen kijken tussen wat foto's van lucht enzo wat ik er van gebakken heb lol..quote:Op zondag 22 december 2013 21:39 schreef Puala het volgende:
[..]
Als je je sluitertijd ophoogt bij luchten worden de randen niet mooi gevormd. Dus zelf zou ik dat niet zo snel doen
Geen verstand van vogels, maar je vogel is niet het scherpste van de foto. Dus helaas valt er weinig aan te pimpen. Je kan met je camera zelf bepalen waar op scherp gesteld word. Kwestie van het rode puntje waarop scherp gesteld word op de vogel zetten en dan afdrukkenquote:Op zondag 22 december 2013 21:37 schreef Clayton1 het volgende:
Zag een bijzonder vogeltje, kon hem niet heel goed nemen.
Is dit een ijsvogeltje?
Misschien iemand die de foto wat kan pimpen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
inderdaad dat was ook een nuttige post maar inderdaad ook vergeten door de restquote:Op zondag 22 december 2013 21:40 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Die was primawerd overspoeld door bagger dus aan de aandacht ontsnapt denk ik
Mja zat aan hetzelfde te denken. Mja ISO is 400 dus die had nog wel wat hoger gekunnen.quote:Op zondag 22 december 2013 21:41 schreef Puala het volgende:
[..]
Het is daar waarschijnlijk heel donker. Dus het enige wat je dan kan doen is je iso zo hoog mogelijk, je sluitertijd zo kort als je kan hebben. Maar eigenlijk heb je daar een lichtsterke lens voor nodig of een flitser. Want dit is met het setje wat je nu hebt eigenlijk niet te doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |