Het is maar een stuk plastic, dus 5 Euro is mooi betaaldquote:Op zondag 15 december 2013 12:53 schreef xuryah het volgende:
[..]
Op marktplaats zie ik ze al voor 5 euro!
Is dat niet erg goedkoop? Weet nooit of ik marktplaats kan vertrouwen, maargoed.. voor 5 euro kan ik t wel proberen :p
Ohh hmm.. wat heb jij voor zonnekap dan?quote:Op zondag 15 december 2013 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een zonnekap die er op zou moeten passen maar dat kliksysteem zit niet op die lens die ik heb. En het is toch gewoon een Nikon. Vriend van me heeft hem ook en bij die kan het ook niet.
Gewoon een normale die op een andere lens met dezelfde diameter gewoon perfect pastquote:Op zondag 15 december 2013 12:55 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ohh hmm.. wat heb jij voor zonnekap dan?
[Susteren-mode]Koop dan ook een Canonquote:Op zondag 15 december 2013 12:54 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb een zonnekap die er op zou moeten passen maar dat kliksysteem zit niet op die lens die ik heb. En het is toch gewoon een Nikon. Vriend van me heeft hem ook en bij die kan het ook niet.
Nee,quote:Op zondag 15 december 2013 12:56 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
[Susteren-mode]Koop dan ook een Canon[\Susteren-mode]
Naja, gelukkig heb je hem dan niet helemaal voor niks gekochtquote:Op zondag 15 december 2013 12:56 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon een normale die op een andere lens met dezelfde diameter gewoon perfect past
Laat maar weten dan idd. Heb jij wel dat klik systeem erop zitten?quote:Op zondag 15 december 2013 13:08 schreef xuryah het volgende:
[..]
Naja, gelukkig heb je hem dan niet helemaal voor niks gekocht![]()
Ik ga t maar gewoon proberen voor die 5 euro!
Als ie past laat ik het je wel wetenMisschien ook iets voor jou dan!
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Hoe moet dat er uit zien?quote:Op zondag 15 december 2013 13:13 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Laat maar weten dan idd. Heb jij wel dat klik systeem erop zitten?
Ik heb er nieuw 135 euro voor betaald bij een actie. Ik zelf vind 35 mm fijner dan de 50.quote:Op zondag 15 december 2013 14:26 schreef xuryah het volgende:
Voor mooie bokeh, welke lens is dan aan te raden?
Ik zat te denken aan een 50 mm 1.8 of een 35 mm 1.8
Moet wel beetje betaalbaar zijn namelijk (onder de 200)
De Nikon 35 mm 1.8G kan ik via marktplaats krijgen voor 120 euro. Lijkt me wel een mooie prijs?
Dat was een mooie actie dan!quote:Op zondag 15 december 2013 14:52 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik heb er nieuw 135 euro voor betaald bij een actie. Ik zelf vind 35 mm fijner dan de 50.
Ja hoor. De 50 vind ik vooral voor portret geschikt. 35mm kun je net wat meer.quote:Op zondag 15 december 2013 14:54 schreef xuryah het volgende:
[..]
Dat was een mooie actie dan!
Zie ze nu alleen rond de 160 euro helaas.
Is de 35 mm geschikt voor landschap, natuur, portret en architectuur?
Ik neig ook meer naar de 35 mm namelijk.
Heb jij een ff?quote:Op zondag 15 december 2013 15:24 schreef Clicks_nl het volgende:
Hangt bij mij van de lens af
50mm en 24mm helemaal niks
18-105 zonnekap
80-200 uv filter en zonnekap
Zelf vind ik de 35 juist net niks, vandaar keuze voor 24, wat weer 35 word omgerekend naar FF
En de 50 is idd heel fijn portretlensje
Nee nog nietquote:
Ah oke ik gebruik het op een dxquote:Op zondag 15 december 2013 15:36 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Nee nog niet
Maar heb zolang gewoon met film gefotografeerd (en doe dat nog wel eens) dat ik altijd omreken
En ik zei het ook verkeerd
Een 24mm op een dx geeft ongeveer dezelfde beeldhoek als een 35 op FF
Ik nu ook nog, D90quote:Op zondag 15 december 2013 15:41 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ah oke ik gebruik het op een dx
Dacht dat jij van mijn leeftijd was lol. Maar welke heb je op het oog?quote:Op zondag 15 december 2013 18:03 schreef Clicks_nl het volgende:
[..]
Ik nu ook nog, D90
Maar hou als ik nieuwe lenzen koop wel rekening met een upgrade in de toekomst, terwijl oa m'n 50mm nog van m'n F801 afkomt.
Realiseerde me net dat die ondertussen al iets van 20 jaar oud is
Haha ja ik ook. Mooi is dat he haha.quote:Op zondag 15 december 2013 21:06 schreef Clicks_nl het volgende:
Als ik een mooie, gebruikte D700 tegen kom zou ik best eens in de verleiding kunnen komen
Thanks!quote:Op maandag 16 december 2013 11:07 schreef Flipmoehoe het volgende:
foto 1 vind ik persoonlijk de mooiste, hier komen de lampjes en de schittering ervan in het water het mooiste over.
foto 2 vind ik te druk, niet echt iets waar je aandacht naar getrokken word
foto 3 ook wel aardig, maar de weerspiegeling van foto 1 spreekt me meer aan.
foto 4 doet me eigenlijk niet zo veel, ook geen idee wat er beter kan. Voor mijn gevoel lijkt de horizon ook niet helemaal recht
foto 5, leuk idee met de bokeh van de lichtjes erachter. Had alleen het vlammetje scherp willen zien ipv de bovenste rand van het glaasje omdat mijn blik toch eerst naar het vlammetje gaat
Tsja, de 1 vind van wel, de ander van niet. Ik heb op een paar lenzen wel een UV filter en op een paar niet.quote:Op maandag 16 december 2013 11:49 schreef Yi-Long het volgende:
Zo'n UV-filer op op lens, is dat echt nodig!?
Thanksquote:Op maandag 16 december 2013 11:52 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja, de 1 vind van wel, de ander van niet. Ik heb op een paar lenzen wel een UV filter en op een paar niet.
Ik denk dat je ze alleen nodig hebt op grote hoogtes om daadwerkelijk UV licht te filteren. Op zeeniveau heb je er weinig aan. Hooguit ter bescherming van je frontelement als je lens valt oid, maar dan nog, ik heb vaak mijn zonnekap erop.
Dus het komt hier op neer: Doen wat jou het best lijkt.
Ik merk geen verschil. Het kan wat invloed op je lichtsterkte hebben.quote:Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks
Maar heeft zo'n extra ding op je lens geen invloed op de kwaliteit/scherpte van de foto's!? Of wellicht extra verbuigingen ofzo?
Thanksquote:Op maandag 16 december 2013 11:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil. Het kan wat invloed op je lichtsterkte hebben.
http://www.lensrentals.co(...)mes-with-bad-filtersquote:Op maandag 16 december 2013 11:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Thanks
Maar heeft zo'n extra ding op je lens geen invloed op de kwaliteit/scherpte van de foto's!? Of wellicht extra verbuigingen ofzo?
Ah thanks! En dan de BBCode ipv de HMTL. Dat had ik dus fout gedaanquote:Op maandag 16 december 2013 12:03 schreef Flipmoehoe het volgende:
Grab the HTML/BBCode, die optie staat eronder.
no problem!quote:Op maandag 16 december 2013 12:57 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ah thanks! En dan de BBCode ipv de HMTL. Dat had ik dus fout gedaan
Is mij ook weleens gebeurd.. snapte er toen niks meer van want normaal ging het altijd goed lol.quote:Op maandag 16 december 2013 12:57 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ah thanks! En dan de BBCode ipv de HMTL. Dat had ik dus fout gedaan
Ja daar zit ik ook aan te denken!quote:Op dinsdag 17 december 2013 08:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik zit er aan te denken een grijs filter en een polarisatiefilter te kopen.
Ja dat heb ik ook een beetje. En ik gebruik het waarschijnlijk toch niet vaak. Zo wel kan ik altijd nog upgraden.quote:Op dinsdag 17 december 2013 09:35 schreef xuryah het volgende:
[..]
Ja daar zit ik ook aan te denken!
Vooral de polarisatie filter lijkt me erg leuk.
Maar ik heb geen idee welke :p ze zijn er namelijk van 30 euro tot 200 euro ofzo.
Leuke hond! Een bruine sharpei?quote:Op woensdag 18 december 2013 00:01 schreef spoonD het volgende:
deze geschoten met canon 400D met een sigma DC 18-200 lens en een Externe flitser
Moet er wel bij zeggen in de automatische stand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Op mijn scherm lijkt hij bruin met de belichting van je fotoquote:Op woensdag 18 december 2013 00:06 schreef spoonD het volgende:
sharpei... klopt
kleur... blauw (grijs)
Lief!quote:Op woensdag 18 december 2013 00:01 schreef spoonD het volgende:
deze geschoten met canon 400D met een sigma DC 18-200 lens en een Externe flitser
Moet er wel bij zeggen in de automatische stand.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
de iso heeeeeeeeel erg omhoog gooien, naar iso 1600 of als je toestel het aankan en de ruis niet gigantisch word naar iso 3200.quote:Op woensdag 18 december 2013 10:41 schreef spoonD het volgende:
Dan zal ik in het vervolg een andere/betere belichting gebruiken... het is natuurlijk dst ik weet dat hij grijs is dat je dan die link makkelijk maar die kleur legt. Maar nu ik zo die foto's bekijk zie ik ook inderdaad een bruine gloed. Heb trouwens geprobeerd om in de Av (volgens mij) dezelfde foto's te maken maar het was blijkbaar te donker in de kamer waardoor het +/- 3 seconden duurde voordat de foto gemaakt was... iso stond op 100 en f3,5, kan ik nog wat anders proberen?
Is je cameraquote:Op woensdag 18 december 2013 15:38 schreef spoonD het volgende:
Het gaat maar tot 1600... is dat per lens verschillend of ligt dat aan je camera? Ben nog maar een groentje he. En de diafragma stond al op ze laagst f3,5 in dit geval
Hij heeft een flitser gebruikt stond er bij.quote:Op woensdag 18 december 2013 15:50 schreef DonJames het volgende:
En soms is het gewoon te donker, en kan je dus geen foto maken zonder flitser en/of statief.
Waarom kan dat bij mij niet danquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:22 schreef xuryah het volgende:
Hee Thinkk-Pinkk, ik heb een HB45 zonnenkap van Nikon gekocht, en deze past gewoon op mijn kitlens.
Heb toch ook een uv filter. Een wat duurdere, van Mentter. Gekregen voor kerst alvastom mn lens extra te beschermen.
Geen idee, het zou gewoon moeten passen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:36 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Waarom kan dat bij mij niet dan
Wazige boel.quote:Op vrijdag 20 december 2013 16:39 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Geen idee, het zou gewoon moeten passen.
Dat gaat na kerst worden. Mijn camera en spul is nu bij een actie voor serious request.quote:
Feliquote:Op vrijdag 20 december 2013 16:22 schreef xuryah het volgende:
Hee Thinkk-Pinkk, ik heb een HB45 zonnenkap van Nikon gekocht, en deze past gewoon op mijn kitlens.
Heb toch ook een uv filter. Een wat duurdere, van Mentter. Gekregen voor kerst alvastom mn lens extra te beschermen.
Thanks!quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:21 schreef Nalbandian het volgende:
[..]
Feli! Veel plezier met foto's maken
!
Heb jij je gear uitgeleend???quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:12 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Dat gaat na kerst worden. Mijn camera en spul is nu bij een actie voor serious request.
Zag net op tv bij SR dat ze een Nikon hebben geveild voor 50 euro.quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ja en ik weet niet of ik er heel gelukkig mee ben
Mag hopen dat het niet de mijne is lol haha. Hee hoor ik vertrouw diegene welquote:Op zaterdag 21 december 2013 22:11 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Zag net op tv bij SR dat ze een Nikon hebben geveild voor 50 euro.
Goed bezig. Wat is je Exif info?quote:Op zaterdag 21 december 2013 22:10 schreef spoonD het volgende:
Vanavond even mijn poezen vriendinnetje onder handen genomen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De compositie alleen al is al vrij waardeloos. Zoek een mooier standpunt, een mooi uitzicht waar je niet alleen de lucht en wat verloren takken ziet. Daarnaast is de lucht hier ook niet zo boeiend, nee. Vaak is de lucht heel mooi met zonsopgang of ondergang. Zoek daarnaast eens op flickr op lucht foto's om inspiratie op te doen en te kijken wat anderen doen wat wél werkt.quote:Op zondag 22 december 2013 18:24 schreef spoonD het volgende:
Hallo,
Waarom krijg ik mijn lucht foto's niet mooi?
Ik vind dit een beetje een standaard foto's.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan iemand mij helpen om mij hier een meer sfeervollere foto van te maken
Ik ga me d'r niet eens aan wagenquote:Op zondag 22 december 2013 18:24 schreef spoonD het volgende:
Hallo,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ja, tuurlijk, maar ik kan ook maar beter eerlijk zijn toch?quote:Op zondag 22 december 2013 19:19 schreef spoonD het volgende:
ik snap jullie maar ik probeer hier tips vandaan te halen want ik kom nog maar net kijken in de hele fotografie wereld... heb nu een week me camera ofzo haha... dus er zal nog veel meer van deze soort ellende voorbij komen, maar ik hoop hier ideeën en tips op te doen voor de toekomst... snap?
Wat kun jij een ontzettende teef zijn zegquote:Op zondag 22 december 2013 19:16 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ik ga me d'r niet eens aan wagenhet zijn gewoon prutfoto's, sorry.
maar de compositie is niks, de kleuren zijn niks, etc. Hier kun je niks uithalen joh.
Zoek het goede moment en een plek met een wijds uitzicht!
Gaat ' ie lekker?quote:Op zondag 22 december 2013 19:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat kun jij een ontzettende teef zijn zeg
Waarom niet gewoon die laatste zin met daarvoor een sterke nuancering van hetgeen er voor. Dit is in ieder geval de tweede keer dat je, in een beginnerstopic, iemand volledig afbrandt omdat hij/zij iets niet weet, terwijl ze verdomme om tips vragen.
Als je het zo erg vindt, post dan lekker niet
Je doet alsof ik de duivel zelf ben, doe lekker normaal zegquote:Op zondag 22 december 2013 19:32 schreef IrishBastard het volgende:
Dat vraag ik me bij jou ook regelmatig af
Bijna crewbash maar ik ben het er wel mee eens.quote:Op zondag 22 december 2013 19:29 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Wat kun jij een ontzettende teef zijn zeg
Waarom niet gewoon die laatste zin met daarvoor een sterke nuancering van hetgeen er voor. Dit is in ieder geval de tweede keer dat je, in een beginnerstopic, iemand volledig afbrandt omdat hij/zij iets niet weet, terwijl ze verdomme om tips vragen.
Als je het zo erg vindt, post dan lekker niet
Regelmatig, nou nou poe poequote:Op zondag 22 december 2013 19:35 schreef IrishBastard het volgende:
Ik denk me gewoon even in hoe jij hier regelmatig reageert, nogal weinig constructief. Als dit mijn eerste post geweest was over iets waar ik net mee bezig ben zou ik hier zeker niets meer neerzetten
Van de week/vorige week nog, einde vorige topic.quote:Op zondag 22 december 2013 19:36 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Regelmatig, nou nou poe poe
maar prima hoor
Ik ben deze reeks niet gestart.quote:Op zondag 22 december 2013 19:38 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Van de week/vorige week nog, einde vorige topic.
Kom eens van dat voetstuk af en draag je kennis, want die heb je echt wel, gewoon constructief over. Volgens mij was dat waarvoor je dit topic ooit geopend had toch?
Jan je kunt maar beter eerlijk zijn, in dit geval minder subtiel maar geen problemen waard hoor, imoquote:Op zondag 22 december 2013 19:40 schreef Ener-G het volgende:
Subtiel is anders, mirjam![]()
Ben het wel mee eens dat er met deze foto's weinig aan te vangen is. Je moet foto's achteraf ook niet op willen kalefateren om er nog wat van te maken zegmaar. Of hij moet bedoelen hoe het een volgende keer beter kan.
Maar ik denk dat het ook handig is om te weten wat spoonD eigenlijk wil en verstaat onder 'mooi'.
Met dit soort foto's hangt ook heel veel af van de plek en tijdstip waar je vanaf fotografeert, en soms is het mazzel hebben met de omstandigheden (bijv veel troep in de lucht door een vulkaanuitbarsting of een storm geeft mooie zonsondergangen).
Aan je camera en lens ligt het in ieder geval echt niet
Nou sorry dat ik het zeg, maar het was echt ontzettend bot wat je zei. Dit lijkt me totaal niet nodig in dit topic. Graag de volgende keer een cadeauverpakking er omheen. Je boodschap was wel ok, maar de manier waarop echt niet nodig.quote:Op zondag 22 december 2013 19:41 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Jan je kunt maar beter eerlijk zijn, in dit geval minder subtiel maar geen problemen waard hoor, imo
Dit dus jaquote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef IrishBastard het volgende:
Ik denk dat de boodschap wel duidelijk was, kunnen we weer ontopic
Nee hoor. Wat daar staat is niet tegen mod Mirjam bedoeld maar tegen user Mirjam. Groot verschil.quote:Op zondag 22 december 2013 19:36 schreef m1st1g het volgende:
[..]
Bijna crewbash maar ik ben het er wel mee eens.
Ja, kusjekroel laten we dat in de TT zettenquote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef Puala het volgende:
[..]
Nou sorry dat ik het zeg, maar het was echt ontzettend bot wat je zei. Dit lijkt me totaal niet nodig in dit topic. Graag de volgende keer een cadeauverpakking er omheen. Je boodschap was wel ok, maar de manier waarop echt niet nodig.
Wat voor foto zou je willen maken? En waar fotografeer je mee?quote:Op zondag 22 december 2013 18:24 schreef spoonD het volgende:
Hallo,
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij kunt offline zeker ook niet omgaan met kritiek hèquote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, kusjekroel laten we dat in de TT zetten
Nee je ziet het nu wel heel zwart wit. Kritiek is prima, zeker gewenst! Maar dan opbouwend, op een goede manier gegeven en niet "ik begin er niet eens aan, het is te hopeloos". Wat is compleet wat anders. Nu jaag je mensen weg en dat is écht NIET nodig.quote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Ja, kusjekroel laten we dat in de TT zetten
* Nalbandian zet de popcorn aan de kant, en is het eens met Think-Pinkkquote:Op zondag 22 december 2013 19:42 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Er wordt idd wel een beetje heftig gereageerd. Het blijft het beginnerstopic. Dat wordt weleens vergeten denk ik. Er wordt om tips gevraagd. Dan is het onnodig om iemand tot de grond toe af te branden denk ik.
Just my two cents.
Doe niet zo kinderachtig, het was bitcherig geweest als ik neergezet had ' wat een kankerfoto je kunt er echt niks van jezus' .quote:Op zondag 22 december 2013 19:43 schreef Puala het volgende:
[..]
Nee je ziet het nu wel heel zwart wit. Kritiek is prima, zeker gewenst! Maar dan opbouwend, op een goede manier gegeven en niet "ik begin er niet eens aan, het is te hopeloos". Wat is compleet wat anders.
Dan post je toch niet in deze reeks? Als jij dit kusje kroel vind dan hoor je hier blijkbaar niet thuis.quote:Op zondag 22 december 2013 19:45 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Doe niet zo kinderachtig, het was bitcherig geweest als ik neergezet had ' wat een kankerfoto je kunt er echt niks van jezus' .
DAT was pas onnodig en kwetsend.
Maar dit gekusjekroel trek ik niet hoor.
Wat een dooddoener zeg.quote:Op zondag 22 december 2013 19:46 schreef Puala het volgende:
[..]
Dan post je toch niet in deze reeks?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |