abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_134019200

"Keep your purpose in mind, simply go to the gym and do your workout. Do it well and don't worry what other people are doing. Confidence will grow as you achieve." - Arnold Schwarzenegger

SPOILER: Algemeen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingsmethoden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Oefeningen
SPOILER: Sets & Reps
SPOILER: Voeding
SPOILER: Rust
SPOILER: Supplementatie
SPOILER: Vitamines en mineralen
SPOILER: Handige en informatieve linkjes
SPOILER: FAQ
SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013
SPOILER: Versiebeheer
De OP staat hier
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_134019496
@ verbosity: bedankt ga ik doen!

@ beach: ik heb een goed voedingsschema. :) Nagekeken door Dreamerbulk en Stereo.
pi_134020620
@TT You need drugs to perform?

[ Bericht 54% gewijzigd door Klokov op 07-12-2013 17:23:50 (INB4 Straatsoldaat) ]
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_134020720
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:22 schreef Klokov het volgende:
@TT You need drugs to perform?
You're Not Doing The Program
pi_134021057
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:26 schreef Beach het volgende:

[..]

You're Not Doing The Program
[ afbeelding ]
Niks mis met Rippletits.
Het geld heeft altijd gelijk. ~Eugène Krabs
pi_134021446
Wil iets droger worden en eet nu op onderhoud, maar val echt bij elke training bijna flauw. Niet te doen...
"Happiness is not getting more, but wanting less"
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:00:44 #7
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_134024875
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:51 schreef ssebass het volgende:
Wil iets droger worden en eet nu op onderhoud, maar val echt bij elke training bijna flauw. Niet te doen...
De definitie van op onderhoud eten is: geen vet eraf en geen vet erbij.
Confidence through competence
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:03:26 #8
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134024992
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 17:51 schreef ssebass het volgende:
Maaltijden anders timen? Anderhakf uur.voor je workout flink wat carbs voor de energie? IF een idee misschien?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134025001
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:00 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

De definitie van op onderhoud eten is: geen vet eraf en geen vet erbij.
Ben aan het afbouwen. Zit nu op onderhoud en ga er straks onder. Bouw af omdat ik anders meteen omval. Gooien jullie het wel meteen om?
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:04:31 #10
55709 Stereotomy
pi_134025041
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:03 schreef ssebass het volgende:

[..]

Ben aan het afbouwen. Zit nu op onderhoud en ga er straks onder. Bouw af omdat ik anders meteen omval. Gooien jullie het wel meteen om?
Op zich is afbouwen idd wel een goed idee. Henk heeft een goeie tip: probeer je eten te concentreren rondom je training. Als je het extreem wil doen, dan zit je aan Leangains / IF-stijl van eten. Eet genoeg glucose (lees: zetmeel, dus brood/pasta/rijst/aardappels etc.) om je glycogeenniveau adequaat te houden voor een zware training.
pi_134025260
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Op zich is afbouwen idd wel een goed idee. Henk heeft een goeie tip: probeer je eten te concentreren rondom je training. Als je het extreem wil doen, dan zit je aan Leangains / IF-stijl van eten. Eet genoeg glucose (lees: zetmeel, dus brood/pasta/rijst/aardappels etc.) om je glycogeenniveau adequaat te houden voor een zware training.
Zit ook te kijken naar IF. Las hier veel goede ervaringen. Al vind ik persoonlijk mijn cals verdeeld over de dag fijner, maar misschien werkt IF wel beter bij mij. Ga eens over denken om dat als experiment te doen.
  zaterdag 7 december 2013 @ 20:12:15 #12
55709 Stereotomy
pi_134025399
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:09 schreef ssebass het volgende:

[..]

Zit ook te kijken naar IF. Las hier veel goede ervaringen. Al vind ik persoonlijk mijn cals verdeeld over de dag fijner, maar misschien werkt IF wel beter bij mij. Ga eens over denken om dat als experiment te doen.
Je moet ff voor jezelf kijken wat je het fijnst vindt en niet aan methodes of dogma's houden. Er zijn heel veel wegen naar Rome.
pi_134025456
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:09 schreef ssebass het volgende:

[..]

Had zelf goed resultaat met IF alleen de eerste 2 weken echt ziekelijke koppijn dat wel
pi_134025540
quote:

[..]

Eet voor mijn training wel altijd wat. Alleen avond ervoor weinig carbs gehad en dat merk ik. Heb tijdens trainen alleen water. Zie veel anderen met mix dingen. Wat drinken jullie tijdens het trainen? Iets met dextrose? Voel dat er soms nog wat spierkracht in zit maar niet alles meer kan geven.
pi_134026876
Ook mooi om te zien hoe fucking lean Dan blijft. Toch een voorbeeld voor vele (elites) dat je niet fat as fuck hoeft te zijn om records te smashen.
If not now, then when.
pi_134027252
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:45 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ook mooi om te zien hoe fucking lean Dan blijft. Toch een voorbeeld voor vele (elites) dat je niet fat as fuck hoeft te zijn om records te smashen.
Je hoeft idd niet fat as fuck te zijn als je goede cycles doet :P .

Dan Green is wel een baas though. Altijd mooi om hem te zien lifts , vooral die sumo deadlifts. En lang haar is ook gewoon alpha. En nog een goed uitziende vrouw ook.
pi_134029671
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 december 2013 20:15 schreef ssebass het volgende:

[..]

Eet voor mijn training wel altijd wat. Alleen avond ervoor weinig carbs gehad en dat merk ik. Heb tijdens trainen alleen water. Zie veel anderen met mix dingen. Wat drinken jullie tijdens het trainen? Iets met dextrose? Voel dat er soms nog wat spierkracht in zit maar niet alles meer kan geven.
Ik drink alleen water tijdens het trainen, en tijdens karate lessen drink ik helemaal niks want van ongemak wordt je sterker :)
pi_134030048
Ik drink water met dextrose omdat ik me anders soms slap voel.
pi_134031433
Water met BCAA's meestal
  zondag 8 december 2013 @ 00:31:25 #20
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_134036538
quote:

[..]

Hoe zit dat dan met het eten na de training?
pi_134040513
Dit is trouwens ook een leuk channel: https://www.youtube.com/user/jimmcd1234/videos Prima commentaar vaak.
If not now, then when.
  zondag 8 december 2013 @ 05:16:59 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_134040711
Als ik al wat drink tijdens een workout is het water. Ben behoorlijk gewend aan inspanning zonder te drinken of eten dus denk niet dat ik heel representatief ben. Aan de andere kant is het ook een mentaal spelletje. Je kunt lichamelijk zoveel meer dan dat je zelf denkt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_134043108
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 05:16 schreef fathank het volgende:
Als ik al wat drink tijdens een workout is het water. Ben behoorlijk gewend aan inspanning zonder te drinken of eten dus denk niet dat ik heel representatief ben. Aan de andere kant is het ook een mentaal spelletje. Je kunt lichamelijk zoveel meer dan dat je zelf denkt.
Alleen water drinken is toch normaal?
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_134044400
100KG zou nog wel eens kunnen lukken fathank, alleen het lijkt zo raar want soms zie je van die beesten en die doen dan max 90KG squat en dan ik als 16 jarige die er net 3 maandjes trained die ff 100 squat, like wtf :')
  zondag 8 december 2013 @ 13:06:54 #25
55709 Stereotomy
pi_134044817
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 00:31 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Hoe zit dat dan met het eten na de training?
In de periode van 32-48 uur na je training eet je idealiter genoeg eiwitten en boven onderhoud om spiergroei te stimuleren.

Eet je onder onderhoud en/of niet genoeg eiwitten, heb je geen optimale anabole repons, en kan zelfs catabool zijn.

Daarom ook Leangains protocol: het bulk van je voedsel wordt niet gegeten in de periode dat je lichaam in rust is, maar in de periode na de training, zodat je in die specifieke periode 'boven onderhoud' eet terwijl je *gemiddeld netto genomen* onder onderhoud eet en dus vet verliest. <- geen geheim dit hoe Berkhan het heeft uitgelegd, maar veel mensen snappen niet dat dit de crux is van het Leangains verhaal.

Overigens is nooit bewezen dat dit Leangains-stijl eten ook daadwerkelijk tot meer kracht / meer hypertrofie leidt (zegt Berkhan ook), maar de theorie klopt zover bekend. Of er ook daadwerkelijk invloed is, is een tweede.

[ Bericht 4% gewijzigd door Stereotomy op 08-12-2013 13:22:03 ]
  zondag 8 december 2013 @ 13:10:48 #26
55709 Stereotomy
pi_134044891
Dehydratie is funest voor je fysieke performance. Ik durf zelfs te stellen dat dit universeel is (dus ook mensen die zeggen niets te hoeven drinken tijdens een workout, hebben een performance hit die ze om welke reden dan ook niet willen erkennen). Niet drinken tijdens een zware workout = jezelf in de vingers snijden.

Of je dan wel of niet eet tijdens het trainen heeft echt ienemienie effect ten opzichte van wel of niet drinken.
  zondag 8 december 2013 @ 13:32:00 #27
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_134045530
Ik overleef echt niet zonder water tijdens een workout, ik zweet echt als een malle altijd. Doe er altijd dextrose in, helpt voor m'n gevoel altijd net even extra aan het einde van een training.
pi_134046993
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:50 schreef BredeBroeder het volgende:
100KG zou nog wel eens kunnen lukken fathank, alleen het lijkt zo raar want soms zie je van die beesten en die doen dan max 90KG squat en dan ik als 16 jarige die er net 3 maandjes trained die ff 100 squat, like wtf :')
Its all about the chest for those guys...
pi_134048128
Nog ff een opmerking/vraag over de BOR. Deed 'm vandaag op 60 en heb echt het gevoel dat ik het gewicht til met m'n armen ipv m'n rug. Oftewel, ik voel 'm veel meer in m'n voorarmen dan in m'n rug. wat is deze?
pi_134048424
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 13:10 schreef Stereotomy het volgende:
Dehydratie is funest voor je fysieke performance. Ik durf zelfs te stellen dat dit universeel is (dus ook mensen die zeggen niets te hoeven drinken tijdens een workout, hebben een performance hit die ze om welke reden dan ook niet willen erkennen). Niet drinken tijdens een zware workout = jezelf in de vingers snijden.

Of je dan wel of niet eet tijdens het trainen heeft echt ienemienie effect ten opzichte van wel of niet drinken.
Ik vind het wel knap als je dat kan in ieder geval. Ik drink een liter water en een halve liter water + bcaa (Amino X van B&F) gedurende de workout.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
  zondag 8 december 2013 @ 14:58:51 #31
55709 Stereotomy
pi_134048509
Ja, ik heb een 2 liter PET-fles mee die ik vul met water en die raakt wel op. En dan nog heb ik dorst :?
pi_134048704
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:47 schreef BredeBroeder het volgende:
Nog ff een opmerking/vraag over de BOR. Deed 'm vandaag op 60 en heb echt het gevoel dat ik het gewicht til met m'n armen ipv m'n rug. Oftewel, ik voel 'm veel meer in m'n voorarmen dan in m'n rug. wat is deze?
MMC (mind muscle connection).

Dus proberen te focusen op je rug en vanaf daar "trekken". Verder helpt het ook om je ellebogen als het ware naar binnen te bewegen. Dus proberen bij het omhoog trekken je ellebogen richting je ruggegraat te bewegen. Merk vooral dat het bij barbell rows heel erg helpt voor activatie van lats.
pi_134048794
Fuu net even in de mijn home gym getraint ffs die bar was zo kout hahaha
  FOK!fotograaf zondag 8 december 2013 @ 15:12:44 #34
159915 -Menn0-
MNO
pi_134048887
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 14:58 schreef Stereotomy het volgende:
Ja, ik heb een 2 liter PET-fles mee die ik vul met water en die raakt wel op. En dan nog heb ik dorst :?
Same here, soms zelfs een refill :9
,,/
pi_134049091
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:08 schreef JeffreyXL het volgende:
ONZ / [DE GYM #273] seto ik kroepoek je de moeder
pi_134049486
Kan ik 100 gram ongekookte rijst vervangen voor wat boterhammen en mijn cashewnoten opkrikken van 150 naar 200g p/d? Zit dan wel iets boven mijn vettarget, weet niet of dat erg is.
  zondag 8 december 2013 @ 15:44:36 #37
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_134049690
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:36 schreef Atemno het volgende:
Kan ik 100 gram ongekookte rijst vervangen voor wat boterhammen en mijn cashewnoten opkrikken van 150 naar 200g p/d? Zit dan wel iets boven mijn vettarget, weet niet of dat erg is.
Zou het niet doen. Alles boven je vettarget wordt direct opgeslagen als hardnekkig vet.

But seriously, wanneer je niet genoeg aankomt gewoon meer eten en kijken hoe je er op reageert. En een target is een richtlijn om een indicatie te geven. Als je er van afwijkt is dat geen ramp...
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
pi_134050111
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:44 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Zou het niet doen. Alles boven je vettarget wordt direct opgeslagen als hardnekkig vet.

But seriously, wanneer je niet genoeg aankomt gewoon meer eten en kijken hoe je er op reageert. En een target is een richtlijn om een indicatie te geven. Als je er van afwijkt is dat geen ramp...
Oke dat bovenste is dus niet waar gelukkig. :$ nee ik weet over 3 weken pas of ik genoeg aankom, 2kg/maand met ss in de bulk is het doel ongeveer? En hou ook de spiegel in de gaten maar vroeg me gewoon af of 200g cashew kwaad kon. Het antwoord is nee dus? En rijst lust ik niet dus wilde ipv daarvan 3 boterhammen nemen, dat kan?
  zondag 8 december 2013 @ 16:04:24 #39
55709 Stereotomy
pi_134050261
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 15:58 schreef Atemno het volgende:

[..]

Oke dat bovenste is dus niet waar gelukkig. :$ nee ik weet over 3 weken pas of ik genoeg aankom,
Neem Fatwatch (iPhone) of Libra (Android) of een Excel sheet en je weet het altijd.

quote:
2kg/maand met ss in de bulk is het doel ongeveer?
Das fors. Jij traint af en aan al meer dan een jaar (niet echt gestructureerd, dat wel) en no way dat je 500 gram LBM pakt per week. Hoeveel eet je? Wat denk je dat je onderhoud is?

quote:
En hou ook de spiegel in de gaten maar vroeg me gewoon af of 200g cashew kwaad kon.
Waarom zou je 1200 kcal aan 1 nootsoort besteden?

quote:
En rijst lust ik niet dus wilde ipv daarvan 3 boterhammen nemen, dat kan?
Oud Chinees gezegde: 'Lijst anabool, botelham catabool'.
  zondag 8 december 2013 @ 16:06:39 #40
69994 seto
-|||--------|||-
pi_134050326
200g cashews per dag ben je heel snel zat denk ik.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  zondag 8 december 2013 @ 16:07:53 #41
55709 Stereotomy
pi_134050354
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:06 schreef seto het volgende:
200g cashews per dag ben je heel snel zat denk ik.
Poept wel lekker denk ik
pi_134050446
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:04 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Neem Fatwatch (iPhone) of Libra (Android) of een Excel sheet en je weet het altijd.

[..]

Das fors. Jij traint af en aan al meer dan een jaar (niet echt gestructureerd, dat wel) en no way dat je 500 gram LBM pakt per week. Hoeveel eet je? Wat denk je dat je onderhoud is?

[..]

Waarom zou je 1200 kcal aan 1 nootsoort besteden?

[..]

Oud Chinees gezegde: 'Lijst anabool, botelham catabool'.
Onderhoud 2800 ongeveer. En de rest klopt idd. 1200kcal omdat ik er anders niet relatief goedkoop aan kom en het is makkelijk.
pi_134050794
Hoezo zou een boterham catabool zijn?
  zondag 8 december 2013 @ 16:23:54 #44
55709 Stereotomy
pi_134050823
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 16:22 schreef Atemno het volgende:
Hoezo zou een boterham catabool zijn?

Glapje.
pi_134050962
quote:
3s.gif Op zondag 8 december 2013 16:23 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Glapje.
Oke haha. Dat van die nootjes laat ik maar zitten maar het brood doe ik wel. Bedankt iig! Ohja en 2kg sloeg op vvm +vet(daarom bulk toch?)
pi_134052308
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 15:08 schreef JeffreyXL het volgende:
Haha. Succes brah. Blij dat ik dat niet meer hoef.

Koop thermokleding, dat scheelt enorm. Het enige nadeel is dat het de bewegingsvrijheid doet dalen. Ik deed zelf altijd thermokleding, trainingsbroek, shirt, trui, jas en vorig jaar zelfs fucking wanten. :')
If not now, then when.
  Moderator zondag 8 december 2013 @ 17:21:26 #47
18653 crew  D.
pi_134052452
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Koop thermokleding, dat scheelt enorm. Het enige nadeel is dat het de bewegingsvrijheid doet dalen. Ik deed zelf altijd thermokleding, trainingsbroek, shirt, trui, jas en vorig jaar zelfs fucking wanten. :')
Je homegym binnen zetten ipv in de tuin was geen optie? :P
  Moderator zondag 8 december 2013 @ 17:23:29 #48
18653 crew  D.
pi_134052536
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 21:52 schreef Sapstengel het volgende:
Ik drink water met dextrose omdat ik me anders soms slap voel.
Ik drink een halve tot een hele liter water.

Ik overweeg er dextrose bij te gaan doen, want ik heb ook soms dat slappe gevoel :Y
pi_134052656
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Nja heb ook een abbo bij een gym in de buurt alleen vind het gewoon heerlijk om het in mijn eigen schuur te doen alleen begint het me nu wel echt te koud te worden.
pi_134053106
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:21 schreef D. het volgende:

[..]

Je homegym binnen zetten ipv in de tuin was geen optie? :P
We hebben een externe garage. :P

quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 17:27 schreef JeffreyXL het volgende:

[..]

Nja heb ook een abbo bij een gym in de buurt alleen vind het gewoon heerlijk om het in mijn eigen schuur te doen alleen begint het me nu wel echt te koud te worden.
Op naar de gym dus!
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')