SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Vanaf wanneer stemmen?
Op zaterdag 30 november gingen de stembussen open. Tot en met 6 december kon er gestemd worden via de website van de Top 2000...
Top2000-Quiz
Op zaterdag 30 november vond ook de Top2000-quiz plaats, gespeeld door Matthijs en de wandelende muziekwikipedia Leo.
[ Bericht 1% gewijzigd door FritsFlits op 07-12-2013 13:59:10 ]"The greatest distance in the universe is that between two minds"
Dit kan er nu wel uit, hè?quote:Tevens is een stem op Starless van King Crimson altijd gewaardeerd dit jaar. Een moment voor het FOK!forum in de top 2000
Ja.quote:
quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Dinsdag 25 december 12.00 uur tot en met maandag 31 december 24.00 uur.
Hoaxquote:Op zaterdag 7 december 2013 13:54 schreef Pino112 het volgende:
Dinsdag 25 december 12.00 uur tot en met maandag 31 december 24.00 uur.
Gordon staat op de zwarte lijstquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zou Gordon dit jaar op nummer 39 in de lijst staan?
Is al lang verbroken, vorig jaar ging in topic nummer vier de lijst al los.quote:Op zaterdag 7 december 2013 13:56 schreef cafca het volgende:
Volgens mij gaan we wel het record kwa aantal pre-top2000-topics breken dit jaar!
quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
WHAHAHAHAHA, jee, wat ben jij erg, WHOHOHOHOquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Nee alsjeblieft nietquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
Who cares, niemand luister er dan meer...quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:54 schreef cafca het volgende:
Is het nog steeds zo dat ze platen in de top 10 volledig draaien?
ik denk dat je je daar echt lelijk in vergist..quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Who cares, niemand luister er dan meer...
Denk dat de top 2000 op die tijd het meest beluisterde programma van allemaal is.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:09 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Who cares, niemand luister er dan meer...
Ja en dan bij Hans thuis aankomen die in smoking gehuld de laatste shift deed.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb het iig nooit beluisterd om die tijd, in al die jaren.
Wel soortgelijk op de tv. met Don Leo in een autootje oid.
In zijn woonboot.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:52 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Ja en dan bij Hans thuis aankomen die in smoking gehuld de laatste shift deed.
Wij hebben met de jaarwisseling altijd de Top op de achtergrond, behalve als ik thuis ben.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:36 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik heb het iig nooit beluisterd om die tijd, in al die jaren.
Wel soortgelijk op de tv. met Don Leo in een autootje oid.
Oh daar hou ik wel vanquote:Op zaterdag 7 december 2013 18:16 schreef cafca het volgende:
De laatste paar jaren wel geluisterd naar de top 10. De vaders meebleren met Child in Time en de kinderen die ons meewarig aanstaarden.....
quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:22 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
En na 12en staan ze buiten gillende keukenmeiden na te doen.
Wat ongeveer hetzelfde klinkt.
Ik ken verder alleen Hans van der T. als homoseksuele woonbootbewonende Hans.quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:58 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Waarom wonen er zoveel homoseksuele BN-ers die Hans heten op een woonboot?
Ik ken verder alleen Hans Kesting als homoseksuele HansBN-er. Weet niet hoe hij woont, maar anders toch al een score van 66,6%!quote:Op zaterdag 7 december 2013 22:02 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik ken verder alleen Hans van der T. als homoseksuele woonbootbewonende Hans.
Hans Klokquote:Op zaterdag 7 december 2013 23:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ken verder alleen Hans Kesting als homoseksuele HansBN-er. Weet niet hoe hij woont, maar anders toch al een score van 66,6%!
Dus dan ken je n tweede han(d)s!quote:Op zaterdag 7 december 2013 23:52 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Ik ken verder alleen Hans Kesting als homoseksuele HansBN-er. Weet niet hoe hij woont, maar anders toch al een score van 66,6%!
Ken je die Ouwe Han(d)s ook niet?quote:Op zondag 8 december 2013 02:24 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Dus dan ken je n tweede han(d)s!
Ik ken er geen, dus ben gelukkig han(d)sfree!
en bij Coldplay net andersom?quote:Op zaterdag 7 december 2013 18:16 schreef cafca het volgende:
De laatste paar jaren wel geluisterd naar de top 10. De vaders meebleren met Child in Time en de kinderen die ons meewarig aanstaarden.....
Geen Talk Talk?quote:Op zondag 8 december 2013 11:54 schreef Sfeermaker het volgende:
Jaaaa, dit jaar ga ik ook weer meelullen over de top2000 liedjes. Alvast mijn lijstje
Uit de keuzelijst
Muse - Knights of Cydonia
The Waterboys - The whole of the moon
Dire Straits - Sultans of swing
The Moody Blues - Nights in white satin
Ultravox - Vienna
Massive Attack - Unfinished sympathy
Jimi Hendrix Experience - All along the watchtower
The Human League - Don’t you want me
The Smiths - There is a light that never goes out
Radiohead - Paranoid android
Air - All I need
Fleetwood Mac - Sara
Electric Light Orchestra - Mr. blue sky
Supertramp - School
AC/DC - Thunderstruck
Vrije keuze
Moby - Porcelain
System of a Down - Chop suey!
Deep Purple - Hush
Major Lazer - Get free
Claude Debussy - Clair de lune
Als ik op albums mocht stemmen misschien welquote:
Dan ook niet klagen tijdens de uitzending hequote:
jawel, want stemmen is zinloosquote:Op zondag 8 december 2013 18:16 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Dan ook niet klagen tijdens de uitzending he
coldplay was ook wel een onaangename....quote:Op zondag 8 december 2013 18:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vond Avond en Adele anders behoorlijke verrassingen.
Gezien de Pearl Jam hype zeg ik Black. Persoonlijk vind ik die overigens totaal niet 10-waardig.quote:Op zondag 8 december 2013 18:33 schreef cafca het volgende:
Wat ik altijd wel opvallend vind is dat mensen zeuren over de afgezaagde top 10, en als er dan een nieuwe plaat in de top 10 staat hoort die er niet in thuis.
Maar eerlijk: welk legendarisch nummer van na 1995 zou een waardige plaat zijn om zich te nestelen tussen de klassiekers?
oops ja.. haha, nou ja....quote:
Wat mij betreft Hurt van Johnny Cash, ook al is het een cover. Zou me niets verbazen als die dit jaar top 15 staat trouwens.quote:Op zondag 8 december 2013 18:33 schreef cafca het volgende:
Wat ik altijd wel opvallend vind is dat mensen zeuren over de afgezaagde top 10, en als er dan een nieuwe plaat in de top 10 staat hoort die er niet in thuis.
Maar eerlijk: welk legendarisch nummer van na 1995 zou een waardige plaat zijn om zich te nestelen tussen de klassiekers?
Hurt.quote:Op zondag 8 december 2013 18:33 schreef cafca het volgende:
Deze baas weet.quote:Op zondag 8 december 2013 18:54 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat mij betreft Hurt van Johnny Cash, ook al is het een cover. Zou me niets verbazen als die dit jaar top 15 staat trouwens.
Klopt... als je nou Everything in it's right place had gezegd..quote:Op zondag 8 december 2013 19:03 schreef Homdeck het volgende:
Karma Police of Paranoid Android, al zullen velen hier het daar niet mee eens zijn
Tja, haters heb je altijd, maar die heb je ook bij Pink Floyd en Coldplay, en hoeveel mensen hebben er (inmiddels) geen gruwelijke hekel aan Paradise by the dashboard light?quote:Op zondag 8 december 2013 19:03 schreef Homdeck het volgende:
Karma Police of Paranoid Android, al zullen velen hier het daar niet mee eens zijn
Is er een hype?quote:Op zondag 8 december 2013 18:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Gezien de Pearl Jam hype zeg ik Black. Persoonlijk vind ik die overigens totaal niet 10-waardig.
Waarom dan niet Street Spirit of Creep?quote:Op zondag 8 december 2013 19:03 schreef Homdeck het volgende:
Cash staat in mijn top 15, maar met zo'n repertoire voor een cover kiezen vond ik 'not done'quote:Op zondag 8 december 2013 18:54 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Wat mij betreft Hurt van Johnny Cash, ook al is het een cover. Zou me niets verbazen als die dit jaar top 15 staat trouwens.
Ik heb Paradise by the dashboard light als mij guilty pleasure op mijn lijstje gezet. Ik hou wel van die foute platen. Van mij mag het gehalte Katie Melua wel wat minder. Beyonce en Pink komen amper of niet in de keuzelijst voor en zij zijn beroemder als deze radio-2-gehypte grietje.quote:Op zondag 8 december 2013 19:24 schreef cafca het volgende:
[..]
Tja, haters heb je altijd, maar die heb je ook bij Pink Floyd en Coldplay, en hoeveel mensen hebben er (inmiddels) geen gruwelijke hekel aan Paradise by the dashboard light?...
Omdat de vraag vanaf 1995 wasquote:
Owquote:Op zondag 8 december 2013 21:10 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Omdat de vraag vanaf 1995 was
The Bends is ook van 95, maar ja de single is van 96. Die zou niet misstaan in de top 10 inderdaad.quote:
Geen denk ik, aangezien de meeste legendarische nummers van na 1995 al niet eens hits zijn geweestquote:Op zondag 8 december 2013 18:33 schreef cafca het volgende:
Mwah, vind This is the Life of Clocks echt lood om oud ijzer. Maar ja, jij zou sowieso 10 vrouwen in de top 10 willen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Geen denk ik, aangezien de meeste legendarische nummers van na 1995 al niet eens hits zijn geweestWat mij betreft Pulp - Common People (net 1995) maar ja, niet realistisch
(niet dat ik er op gestemd heb trouwens)
Van de grote hits van na 1995? Amy MacDonald zou moeten kunnen. Zeker beter dan alles van Pink Floyd en Coldplay wat wel in de top 10 staat
10 of meerquote:Op zondag 8 december 2013 23:01 schreef Mexicanobakker het volgende:
Mwah, vind This is the Life of Clocks echt lood om oud ijzer. Maar ja, jij zou sowieso 10 vrouwen in de top 10 willen.
This is the Lifequote:Op zondag 8 december 2013 22:58 schreef ranja het volgende:
[..]
Geen denk ik, aangezien de meeste legendarische nummers van na 1995 al niet eens hits zijn geweestWat mij betreft Pulp - Common People (net 1995) maar ja, niet realistisch
(niet dat ik er op gestemd heb trouwens)
Van de grote hits van na 1995? Amy MacDonald zou moeten kunnen. Zeker beter dan alles van Pink Floyd en Coldplay wat wel in de top 10 staat
Als je bij The Beatles alleen op Hey Jude, Let It Be en Yesterday zou kunnen stemmen zou die top3 er totaal anders uitzien...quote:Op maandag 9 december 2013 08:32 schreef chansadres het volgende:
Ik denk dat het probleem ook is bij Radiohead dat iedereen er zo divers op stemt. Bij Amy Macdonald stemt elke fan op This is the life. Daardoor bundelen echt de fans zich en komt die veel hoger te liggen. Maar omdat Radiohead geen echte hit heeft (dus geen mainstreamstemmers) en de fans verdeeld liggen over 6 nummers, valt het in het totaal weg.
Echte fans kennen wel betere nummers van Amy Macdonald denk ik. Maar strategisch stemmen en zulks..quote:Op maandag 9 december 2013 08:32 schreef chansadres het volgende:
Ik denk dat het probleem ook is bij Radiohead dat iedereen er zo divers op stemt. Bij Amy Macdonald stemt elke fan op This is the life. Daardoor bundelen echt de fans zich en komt die veel hoger te liggen. Maar omdat Radiohead geen echte hit heeft (dus geen mainstreamstemmers) en de fans verdeeld liggen over 6 nummers, valt het in het totaal weg.
Klopt. Ze moeten ook Creep en Street Spirit uit de keuzelijst gooien en alleen PA en Karma Police over latenquote:Op maandag 9 december 2013 08:32 schreef chansadres het volgende:
quote:Op maandag 9 december 2013 09:51 schreef cafca het volgende:
Ik heb overigens wel op Common People gestemd
Ik bijna op Disco 2000quote:Op maandag 9 december 2013 09:51 schreef cafca het volgende:
Ik heb overigens wel op Common People gestemd
Waarom moeten we die waardeloze en hopeloos overschatte "drummer" en "zanger" dan bashen?quote:Op maandag 9 december 2013 12:49 schreef Molurus het volgende:
Is het Ringo Starr bashen al begonnen?
*meldt zich aan*
Because it's fun!quote:Op maandag 9 december 2013 15:20 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Waarom moeten we die waardeloze en hopeloos overschatte "drummer" en "zanger" dan bashen?
Deze vond ik eerlijk gezegd veel grappiger:quote:Op maandag 9 december 2013 15:45 schreef Keano het volgende:
Om alvast even de nummer 1 voor altijd te verpesten
[ afbeelding ]
Zal ik Gompie er alvast bijhalen om Smokie's Living Next Door To Alice te verkrachten?quote:Op maandag 9 december 2013 15:45 schreef Keano het volgende:
Om alvast even de nummer 1 voor altijd te verpesten
[ afbeelding ]
Van Weird Al, natuurlijk!quote:Op maandag 9 december 2013 16:18 schreef cafca het volgende:
Wij hadden het op het werk vanmorgen over plagiaatnummers, toen noemde ik voor de grap even Hotel California, Stairway To Heaven en Child in Time (met de bewijzen erbij)
Maar waar is Bohemian Rhapsody eigenlijk van gejat?
Haha, ja die is ook geweldigquote:Op maandag 9 december 2013 16:11 schreef Molurus het volgende:
[..]
Deze vond ik eerlijk gezegd veel grappiger:
En Avond is een coverquote:Op maandag 9 december 2013 16:18 schreef cafca het volgende:
Wij hadden het op het werk vanmorgen over plagiaatnummers, toen noemde ik voor de grap even Hotel California, Stairway To Heaven en Child in Time (met de bewijzen erbij)
Maar waar is Bohemian Rhapsody eigenlijk van gejat?
Nee, serieusquote:
Beter laten ze juist de beste 2 nummer in de keuzelijst staanquote:Op maandag 9 december 2013 10:54 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Klopt. Ze moeten ook Creep en Street Spirit uit de keuzelijst gooien en alleen PA en Karma Police over laten![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |