abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128123728
Naar aanleiding van de plezierige discussie over Ringo Starr tijdens de top 2000 een half jaar geleden leek het me wel aardig om eens niet de beste muzikanten aan te wijzen maar de slechtste.

Welke bekende popmuzikanten zijn in hun eigen categorie ondanks hun eigen gebrek aan talent toch wereldberoemd geworden?

De nominaties zijn geweest, er is gestemd... dit is het resultaat!

*tromgeroffel*

Slechtste bekende zanger: Dinand Woesthoff (12 stemmen, 40%)
Slechtste bekende drummer: Meg White (11 stemmen, 48%)
Slechtste bekende gitarist: The Edge (11 stemmen, 42%)
Slechtste bekende bassist: Sid Vicious (16 stemmen, 80%)
Slechtste bekende toetsenist: Tommy Seebach (10 stemmen, 63%)

Alle talentloze beroemdheden 'van harte' gefeliciteerd! :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_128123817
The Edge slechtste gitarist??? :') Wat een bullshit.
Nieuw is niet altijd beter.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 18:38:56 #3
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_128124112
Waarom hebben deze awards de naam van muziekvirtuoos en semigod Ringo Starr?
Er zat WEL genoeg koriander in.
pi_128125730
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 18:38 schreef Anosmos het volgende:
Waarom hebben deze awards de naam van muziekvirtuoos en semigod Ringo Starr?
Dit?

Hij is niet voor niks tweede geeindigd.. en dan heeft ie nog geluk dat er mensen zoals Meg White bestaan. :)
pi_128127544
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 18:25 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
The Edge slechtste gitarist??? :') Wat een bullshit.
Wie zou jij daarvoor hebben genomineerd dan?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 20:44:10 #6
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_128127928
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 19:38 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit?

Hij is niet voor niks tweede geeindigd.. en dan heeft ie nog geluk dat er mensen zoals Meg White bestaan. :)
kom nou. Hij staat bekend als slecht omdat hij altijd vergeleken wordt met drie van 's werelds beste muzikanten, tuurlijk is hij de slechtste van de Beatles. Maar als drummer op zich is hij gewoon goed. Niet legendarisch, maar er zijn wel tal van voorbeelden van Beatles-nummers waar hij gewoon goed drumt.
pi_128129717
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:44 schreef Anosmos het volgende:

[..]

kom nou. Hij staat bekend als slecht omdat hij altijd vergeleken wordt met drie van 's werelds beste muzikanten, tuurlijk is hij de slechtste van de Beatles. Maar als drummer op zich is hij gewoon goed. Niet legendarisch, maar er zijn wel tal van voorbeelden van Beatles-nummers waar hij gewoon goed drumt.
Het is wat laat voor nominaties, maar wie zou jij de slechtste bekende drummer noemen? Zijn ze er, bekende drummers die slechter zijn dan Meg White en Ringo Starr?
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:48:22 #8
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_128130357
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:30 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is wat laat voor nominaties, maar wie zou jij de slechtste bekende drummer noemen? Zijn ze er, bekende drummers die slechter zijn dan Meg White en Ringo Starr?
nee, zoveel muziekkennis heb ik niet :P
pi_128130392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:48 schreef Anosmos het volgende:

[..]

nee, zoveel muziekkennis heb ik niet :P
Ah... het zou dus best terecht kunnen zijn dat hij tweede is geworden? :D
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:53:29 #10
378934 Anosmos
Vormloze klont
pi_128130569
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:49 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ah... het zou dus best terecht kunnen zijn dat hij tweede is geworden? :D
ik heb helemaal geen zin in diepgaande discussie. Daarom vat ik al mijn argumenten samen in één filmpje:

Fenomenaal voor 1966.
pi_128130719
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 20:34 schreef Molurus het volgende:

[..]

Wie zou jij daarvoor hebben genomineerd dan?
De gitarist van Dragonforce bijvoorbeeld, die kan niet eens zijn eigen op de computer gemaakte nummers spelen :') The Edge wordt genoemd omdat hij meestal onderaan het lijstje van beste gitaristen staat. Dat maakt hem natuurlijk nooit de slechtste gitarist. Kijk maar een paar filmpjes van hem en je ziet dat het dikke bullshit is.

Het hele lijstje is achterlijk. Wat een mongolen awards zeg dit 13.gif
  zaterdag 22 juni 2013 @ 21:59:54 #12
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128130800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:58 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

De gitarist van Dragonforce bijvoorbeeld, die kan niet eens zijn eigen op de computer gemaakte nummers spelen :') The Edge wordt genoemd omdat hij meestal onderaan het lijstje van beste gitaristen staat. Dat maakt hem natuurlijk nooit de slechtste gitarist. Kijk maar een paar filmpjes van hem en je ziet dat het dikke bullshit is.

Het hele lijstje is achterlijk. Wat een mongolen awards zeg dit [ afbeelding ]
Het gaat over de slechtste *bekende* gitarist he. Ik bedoel... wie de neuk is Dragonforce?
pi_128130970
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat over de slechtste *bekende* gitarist he. Ik bedoel... wie de neuk is Dragonforce?
Redelijk bekende band hoor, maar hoort natuurlijk niet bij de ouwelullen bands waar alle standaard lijstjes uit bestaan.
  zaterdag 22 juni 2013 @ 22:05:36 #14
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128131015
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:04 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Redelijk bekende band hoor, maar hoort natuurlijk niet bij de ouwelullen bands waar alle standaard lijstjes uit bestaan.
Ik zat net te kijken op youtube... kennelijk heb ik iets gemist.. hun videos op youtube hebben nogal veel views. Gitarist.. beetje middelmatig ja. Ibanez gitaren klinken altijd wel lekker, wie er ook op speelt. Het is wat mij betreft ook niet 'opvallend ongetalenteerd'.

Maar goed, wellicht iets voor editie twee van deze awards. :P
pi_128131038
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ik zat net te kijken op youtube... kennelijk heb ik iets gemist.. hun videos op youtube hebben nogal veel views. Gitarist.. beetje middelmatig ja. Ibanez gitaren klinken altijd wel lekker, wie er ook op speelt. Het is wat mij betreft ook niet 'opvallend ongetalenteerd'.
Nee. Maar dat is The Edge al HELEMAAL niet natuurlijk.

Ik zag nu net de nominaties... tsja dan is het niet zo gek dat mensen voor een U2 gitarist kiezen eigenlijk...
  zaterdag 22 juni 2013 @ 22:08:17 #16
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128131126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:06 schreef ikbennieuwopfok het volgende:

[..]

Nee. Maar dat is The Edge al HELEMAAL niet natuurlijk.
Het is wel een beetje een one trick pony hoor. Spelen met een echoapparaat en basic slaggitaar.. veel meer heb ik nog niet uit hem horen komen. Dan is zelfs Dragonforce nog indrukwekkender.

Wat natuurlijk niets afdoet aan het feit dat de stijl van the Edge perfect past in de muziek van U2. Maar dat zegt in principe niets over zijn skills.
pi_128131290
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:08 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het is wel een beetje een one trick pony hoor. Spelen met een echoapparaat en basic slaggitaar.. veel meer heb ik nog niet uit hem horen komen. Dan is zelfs Dragonforce nog indrukwekkender.

Wat natuurlijk niets afdoet aan het feit dat de stijl van the Edge perfect past in de muziek van U2. Maar dat zegt in principe niets over zijn skills.
Het is geen Hendrix nee maar je kan hem toch niet in zo'n loserslijstje zetten. En het is ook meer dat hij zo moet spelen voor de U2 nummers ja. Maar op bijvoorbeeld het album Achtung Baby heeft hij echt heerlijke dingen neergezet hoor _O_
pi_128131311
Meg White is wel heel terecht. De dame kan gewoon echt niet drummen _O- Als gitarist vind ik Cobain ook wel een goede. Ik ben groot fan van Nirvana en zijn stem en songwriting is O+ maar eerlijk is eerlijk, hij had maar een beperkt aantal truckjes op de gitaar en die waren niet heel erg goed.
pi_128131445
Meg White is aardig terecht ja. Blij dat Jack lekker solo is nu ^O^
pi_128135810
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 21:53 schreef Anosmos het volgende:

[..]

ik heb helemaal geen zin in diepgaande discussie. Daarom vat ik al mijn argumenten samen in één filmpje:

Fenomenaal voor 1966.
  zondag 23 juni 2013 @ 03:13:37 #21
15449 Philosocles
blogito ergo sum
pi_128140613
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 18:21 schreef Molurus het volgende:
Slechtste bekende zanger: Dinand Woesthoff (12 stemmen, 40%)
Mja, 12 stemmen. En niet eens omdat het een slechte zanger is (hij is gewoon middle of the road) maar omdat het koel wordt geacht om Kane te haten. :P

En dan staat Lou Reed er niet eens tussen, o.m. van dit ondanks de brakke stem prachtige nummer (of misschien juist toch wel daardoor): Overigens kon Ringo qua vondsten voor een drumpartij af en toe nog verrassend uit de hoek komen. Zoals hier, eigenlijk een soort ninetiesnummer uit de sixties: -Edit- Oh, ik moet me ook nog ff en plein publique irriteren aan die stem op (niet van) Geddy Lee - welke dude haalt zuiver zo'n hoge G. :P Maar verder leuk initiatief hoor. :%

[ Bericht 1% gewijzigd door Philosocles op 23-06-2013 03:38:59 ]
iedereen is uniek behalve ik
  zondag 23 juni 2013 @ 09:59:19 #22
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128142223
quote:
10s.gif Op zondag 23 juni 2013 03:13 schreef Philosocles het volgende:

[..]

-Edit- Oh, ik moet me ook nog ff en plein publique irriteren aan die stem op (niet van) Geddy Lee - welke dude haalt zuiver zo'n hoge G. :P
Die ene stem komt van mij. Ik heb inmiddels al heel wat live spul van hem gehoord, maar met grote regelmaat zingt ie zo vals als wat.

zondag 23 juni 2013 @ 10:19:20 #23
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_128142428
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2013 09:59 schreef Molurus het volgende:

[..]

Die ene stem komt van mij. Ik heb inmiddels al heel wat live spul van hem gehoord, maar met grote regelmaat zingt ie zo vals als wat.

Mijn monitor is zojuist gebarsten :(
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 23 juni 2013 @ 21:28:45 #24
349176 Marnixos
vrienden noemen me kut kind.
pi_128167384
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:05 schreef Molurus het volgende:

[..]
Ibanez gitaren klinken altijd wel lekker, wie er ook op speelt.
Wow, jij hebt er echt veel verstand van!
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2013 22:08 schreef Molurus het volgende:

[..]
Spelen met een echoapparaat en basic slaggitaar..
Hij is een gitarist met geweldig innovatieve gitaarpedalen in de gekste combinaties gebruikt en het blijft alsnog toegankelijk. Een Gibson Explorer noem ik overigens geen "basic slaggitaar". Het is een gitarist met een uniek eigen geluid en een muzikant met zijn eigen handtekening op de muziek, je herkent meteen iets van hem is wat ik maar bij weinig gitaristen ervaar. Ik ben misschien geen liefhebber van de muziek die hij maakt, maar zijn talent erkennen is als muzikant en muziekliefhebber wel het minste wat ik kan doen. Smaak is natuurlijk een ding, maar hem als "slechtste gitarist" neerzetten een nee.
katten zijn lief
  zondag 23 juni 2013 @ 21:37:31 #25
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_128168061
quote:
18s.gif Op zondag 23 juni 2013 21:28 schreef Marnixos het volgende:

[..]

Hij is een gitarist met geweldig innovatieve gitaarpedalen in de gekste combinaties gebruikt en het blijft alsnog toegankelijk. Een Gibson Explorer noem ik overigens geen "basic slaggitaar".
Met 'basic slaggitaar' bedoelde ik niet het instrument maar de techniek van spelen. Akkoorden pakken en aanslaan, meer is het niet.

quote:

Het is een gitarist met een uniek eigen geluid en een muzikant met zijn eigen handtekening op de muziek, je herkent meteen iets van hem is wat ik maar bij weinig gitaristen ervaar.
Zijn echoapparaat trucje is uniek, maar laten we nou niet doen alsof het zo'n moeilijk trucje is. Youtube staat er vol mee:

quote:

Ik ben misschien geen liefhebber van de muziek die hij maakt, maar zijn talent erkennen is als muzikant en muziekliefhebber wel het minste wat ik kan doen. Smaak is natuurlijk een ding, maar hem als "slechtste gitarist" neerzetten een nee.
Heel gek.. maar ik kan U2 nou juist wel waarderen. Heb hier toch aardig wat DVDs en CDs van ze in de kast. Helaas kan ik alleen maar toegeven dat the Edge nou niet bepaald tot de beste gitaristen behoort.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')