Maar ik geloof ook niet dat ik met haar in discussie zou gaan!quote:Op woensdag 11 december 2013 21:11 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Jij hebt ze liever voller niet waar Kees?
Oh buurman wat doet u nu?
quote:Op woensdag 11 december 2013 22:39 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Maar ik geloof ook niet dat ik met haar in discussie zou gaan!
Toch prachtig tot welke vormen de evolutie kan leiden!quote:
Balkan meiden zijn gewoon sexyquote:Op woensdag 11 december 2013 23:48 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Toch prachtig tot welke vormen de evolutie kan leiden!![]()
![]()
Ja geloof in evolutie . Maar: weet er niks van eerlijk gezegd dit omdat het zo moeilijk en ingewikkeld is en hierdoor verdwijnt mijn intresse erin. Mijn moeder gelooft eveneens in evolutie (en ze is zeer religieus= dogmatisch)quote:Trouwens: geloof jij eigenlijk in evolutie?
Zo ja: hoe zit het dan met je gelovige opvoeding/opleiding?
Mwa, ik weet er hier ook wel een paar. Maar die hebben niet in de Playboy gestaan.quote:
OK, duidelijk.quote:[..]
Ja geloof in evolutie . Maar: weet er niks van eerlijk gezegd dit omdat het zo moeilijk en ingewikkeld is en hierdoor verdwijnt mijn intresse erin. Mijn moeder gelooft eveneens in evolutie (en ze is zeer religieus= dogmatisch)
Miijn moeder is wel heel open. Ze heeft geen haat jegens homo's oid. En zo heeft ze ons ook opgevoed. Harmonieus en vrij.
die uitspraak snap ik inderdaad niet.quote:Op maandag 9 december 2013 20:20 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
maak er maar grapjes over ik ben er van overtuigd dat helemaal niemand op dit forum heeft begrepen wat je met "Religies zijn ontstaan door de daling van de Joden" bedoelt, en je weigert hierover uitleg te geven.
Waarom kom je op dit forum, aandacht wellicht?
Het heeft te maken met het niveau van schenking en liefde. En je hebt het ergens in je post het antwoord (onbewust) al gezegdquote:Op woensdag 18 december 2013 14:17 schreef sjoemie1985 het volgende:
[..]
die uitspraak snap ik inderdaad niet.![]()
ik zou niet weten waar dat op gebasseerd is.
"niveau van schenking"quote:Op woensdag 18 december 2013 19:44 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Het heeft te maken met het niveau van schenking en liefde. En je hebt het ergens in je post het antwoord (onbewust) al gezegd
(ik weet zo even niet in welk topic maar ik denk je eigen topic : ''Is Israël nog Gods volk'')
De zaden heeft God geschapen en van daaruit evolueert alles tot goddelijke almachtigheid.quote:
Bedoel je intelligent design?quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:22 schreef Begripvol het volgende:
[..]
De zaden heeft God geschapen en van daaruit evolueert alles tot goddelijke almachtigheid.
Waarom zou God ons dat misgunnen?
"love for one’s neighbor"quote:Op donderdag 9 januari 2014 23:12 schreef de_tevreden_atheist het volgende:
[..]
"niveau van schenking"
Nee, de kiem die bij machte is om een God te worden, totdat hij Het wordt.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 16:24 schreef Paapienarwal het volgende:
[..]
Bedoel je intelligent design?
Doet me denken aanquote:Op vrijdag 10 januari 2014 22:29 schreef Begripvol het volgende:
Alles is in beweging
Niets staat stil
Ik hunker naar bevrijding
Naar Iets wat ik nog niet ben
Ik keek in de spiegel
En bad tot mijn Schepper:
Hoe zal ik eruitzien?
Wat zal ik zijn?
Hij antwoordde mij:
Mijn beeld en gelijkenis
Tig maal heb Ik dat gezegd
U hebt het niet begrepen
Het einde ben Ik
Mij zult u zijn!
Alles draait om de mate van het bewustzijn. Hoe bewust ben je al van jezelf? Als je dat niveau van bewustzijn bereikt hebt, dan zul je het bewustzijn van je omgeving ook ervaren.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 23:33 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Doet me denken aan
que sera sera
whatever will be will be
the future's not ours to see
que sera sera
Maar waarom tot het einde wachten: geschapen naar zijn beeld en gelijkenis, man en vrouw.
Als dat zo is, dan zijn we nu al goddelijk.
Alleen nog even de blokkades laten vallen.
Als je de Bijbel goed doorneemt dan kom je wel erachter dat bepaalde dingen die Jezus gezegd zou hebben niet goed zijn vertaald. Jezus spreekt duidelijk over reïncarnatie. Maar sommige uitspraken van Jezus waarin Hij zich hierover duidelijk uitlaat, zijn verdraait, dus vertaalt in het belang van de Kerk. Als de Kerk respect zou hebben voor deze Grote Meester die ooit geleefd heeft, dan zouden ze de uitspraken van Jezus naar waarheid hebben vertaald.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:12 schreef HPLC het volgende:
[..]
De bijbel is een verzonnen boek. Dus dat staat los van god zelf. Beide zou mogelijk kunnen zijn dan.
Zelf geen gelovige
Ik snap niet wat dat met een Schepper te maken heeft.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:45 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Alles draait om de mate van het bewustzijn. Hoe bewust ben je al van jezelf? Als je dat niveau van bewustzijn bereikt hebt, dan zul je het bewustzijn van je omgeving ook ervaren.
Gnostisch?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 20:11 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Als je de Bijbel goed doorneemt dan kom je wel erachter dat bepaalde dingen die Jezus gezegd zou hebben niet goed zijn vertaald. Jezus spreekt duidelijk over reïncarnatie. Maar sommige uitspraken van Jezus waarin Hij zich hierover duidelijk uitlaat, zijn verdraait, dus vertaalt in het belang van de Kerk. Als de Kerk respect zou hebben voor deze Grote Meester die ooit geleefd heeft, dan zouden ze de uitspraken van Jezus naar waarheid hebben vertaald.
De soorten ontstaan niet om het ontstaan zelf. Het doel van hun ontstaan in een bepaalde hoedanigheid is om vorderingen te maken en zodoende hoger op de ladder te komen, want een slaaf voelt zich niet gelukkig om slaaf te blijven. Eens zul je je eigen soort moeten verlaten om een ander hoger soort te worden. En dat is het doel van de evolutie: vooruit komen.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik snap niet wat dat met een Schepper te maken heeft.
En ook niet wat dat met evolutie te maken heeft.
(Evolutie in de zin van het ontstaan van soorten, niet in de zin van ontwikkeling van je eigen persoon.)
Heeft evolutie een doel?quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:11 schreef Begripvol het volgende:
[..]
De soorten ontstaan niet om het ontstaan zelf. Het doel van hun ontstaan in een bepaalde hoedanigheid is om vorderingen te maken en zodoende hoger op de ladder te komen, want een slaaf voelt zich niet gelukkig om slaaf te blijven. Eens zul je je eigen soort moeten verlaten om een ander hoger soort te worden. En dat is het doel van de evolutie: vooruit komen.
Het doel van de evolutie is om op eigen kracht en inspanning een god te worden.quote:
Evolutie heeft geen doel, en ook geen richting.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:22 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Het doel van de evolutie is om op eigen kracht en inspanning een god te worden.
In de Bijbel heeft Jezus het ook over de diverse goden gehad.
Hij zei bijvoorbeeld: "Heb ik niet gezegd dat u allen goden zijn?"
Alles heeft een doel. Chaos bestaat niet.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:24 schreef barthol het volgende:
[..]
Evolutie heeft geen doel, en ook geen richting.
(kijk nog eens goed naar wat je schrijft, en denk daar bij aan de evolutie van de naakte molrat)
Onzin, dooddoener.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:34 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Alles heeft een doel. Chaos bestaat niet.
Ah, zeg dat dan meteen. Ik ben om.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:34 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Of anders de teek?quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:21 schreef barthol het volgende:
Wat is "het doel" van de evolutie van de schurftmijt?
[ afbeelding ]
Het goddelijke plan om mens en dier veel jeuk en huiduitslag te bezorgen?
Waarom heeft alles een doel?quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:34 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Dat zijn puur persoonlijke en menselijke motieven. Antropocentrisme. Ze hebben niets met het mechanisme evolutie te maken.quote:Op woensdag 15 januari 2014 21:22 schreef Begripvol het volgende:
Het doel van de evolutie is om op eigen kracht en inspanning een god te worden.
In de Bijbel heeft Jezus het ook over de diverse goden gehad.
Hij zei bijvoorbeeld: "Heb ik niet gezegd dat u allen goden zijn?"
Alles heeft een doel, omdat toeval niet bestaat.quote:
Tja, hoe zullen we deze onzin nou eens fileren?quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Alles heeft een doel, omdat toeval niet bestaat.
Zelfs als een systeem compleet deterministisch is betekend dat nog niet dat het een "doel" heeft omdat het systeem niet noodzakelijk weet welke kant het opgaat.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Dat is net zo'n soort bewering als: De zon schijnt omdat ik niet van eieren houd.quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:24 schreef Begripvol het volgende:
[..]
Juist! Nu kom je in mijn vaarwater.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 02:26 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Tja, hoe zullen we deze onzin nou eens fileren?
Om te beginnen de veronderstelling dat toeval niet bestaat.
Wat is de reden of oorzaak dat toeval niet bestaat?
Wat bestaat er dan wel in plaats van toeval? Oorzaak en gevolg? Een doel?
En wat is dat doel dan wel?
Of geen doel, maar een oorzaak?
De richting dat het systeem zal gaan, is al voorbestemd.quote:Op vrijdag 17 januari 2014 08:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Zelfs als een systeem compleet deterministisch is betekend dat nog niet dat het een "doel" heeft omdat het systeem niet noodzakelijk weet welke kant het opgaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |