SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Godzijdank zijn al die speciale kruidnoten al een tijdje op bij ons in de supermark!quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:47 schreef Stormqueen het volgende:
op zes december liggen ze allemaal voor een kwartje in de graaibakken
Ik maak het altijd met Franse magere kwark van de AH, en dan ook nog wat water erbij om het te verdunnen. En de zomerfruit diepvriesmix voor de zoetigheid.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Godzijdank zijn al die speciale kruidnoten al een tijdje op bij ons in de supermark!![]()
Ik heb hier overnight oats staan, maar met de verkeerde kwark, ze hadden geen senoble in de supermarkt zaterdag en ik trek die andere zure meuk niet.
Goed ontbijt dus! Hoe heb jij hem gemaakt?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:00 schreef Zeester het volgende:
Ik was gister mijn overnight oats aan het maken, en mijn huisgenootje, die diabeet is, vroeg of ik ook voor haar wilde maken. Dus gedaan, en ze vond het super lekker, en dr suikers zijn al de hele ochtend vrij stabiel, dus echt super.
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:38 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Goed ontbijt dus! Hoe heb jij hem gemaakt?
Ik moet ook straks weer even spul voor overnight oats in huis gaan halen... mn lijstjes zijn nog een beetje vreemd maar heb mijn ritme nog niet echt te pakken na vakantie, ook vrijwel geen honger. Morgen weer een dag
Ja, je trekt t uit de koelkast, je pakt een lepel en gaat eten. In mijn geval is het door het diepvriesfruit een beetje roze/paars, dus dat is niet zo kotsachtig. Warme havermout vind ik kotsigerquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef clumsy_clown het volgende:
En eet je dat 's ochtends dan koud? Suffe vraag, maar ik zie het nog steeds voor me als kouwe kots.
Ik maak hem zelf met rijstmelk, en dan 5 eetlepels havervlokken, 1 eetlepel lijnzaad + 1 eetlepel chiazaad en afhankelijk wat ik in huis heb diepvriesfruit of vers fruit erdoor. Net wat anders dusquote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:46 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Ik maak hem zelf met rijstmelk, en dan 5 eetlepels havervlokken, 1 eetlepel lijnzaad + 1 eetlepel chiazaad en afhankelijk wat ik in huis heb diepvriesfruit of vers fruit erdoor. Net wat anders dus
Rijstmelk is veel zoeter en wateriger dan soja en amandelmelk, daarom doe ik dan ook wat meer havervlokken erdoor. Zit aardig wat aan proteine, voedingsvezels en omega3-blabla in en geeft het geheel een wat knapperig effect.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?
Ik vind het echt heel erg lekker, maar wel met senoble kwark, dan is het heerlijk zacht.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:43 schreef clumsy_clown het volgende:
En eet je dat 's ochtends dan koud? Suffe vraag, maar ik zie het nog steeds voor me als kouwe kots.
Ik vind het koud niet lekker, dus ik zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:45 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ja, je trekt t uit de koelkast, je pakt een lepel en gaat eten. In mijn geval is het door het diepvriesfruit een beetje roze/paars, dus dat is niet zo kotsachtig. Warme havermout vind ik kotsiger!
quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:52 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit rijstmelk gehad, maar ik vind soyamelk en amandelmelk echt heel erg vies. Maar is het dan niet heel dun met melk? Of wordt het dikker van de chiazaad? En waar was chiazaad ook alweer goed voor?
Hoewel ik dat van die 'bespaar geld' een beetje mwoah vind, want ik vind het behoorlijk aan de prijs.quote:10 voordelen van chia zaden
Chia zaden worden al duizenden jaren gebruikt voor een gezond lichaam, meer energie en de gevolgen van het ouder worden tegen te gaan. Bijna was dit wonder van de natuur vergeten en verloren gegaan. Gelukkig zijn de chia zaden druk bezig een comeback te maken! Om je te overtuigen dat chia zaden geen hype, maar feit zijn nemen we hier 10 voordelen van chia zaden onder de loupe.
1 dagelijkse hoeveelheid natuurlijke omega 3
Als je op zoek bent naar een plantaardige bron van omega 3 of gewoon een natuurlijke bron van omega 3 dan zijn chia zaden je beste keus. Ieder zaadje bestaat voor 20% uit omega 3! Dat is gram voor gram meer dan lijnzaad of zalm en maakt chia zaden tot de rijkste bron van omega 3 in natuur!
2 ga ouderdom tegen van binnenuit
Een ander voordeel van chia zaden is dat ze tjokvol zitten met anti-oxidanten. Nog meer dan bijvoorbeeld blauwe bessen. Dit zorgt ervoor dat ze super lang bewaard kunnen worden. Daarnaast neutraliseren ze zogenaamde vrije radicalen, dat is belangrijk want zo ga je veroudering van je huid en organen tegen!
3 super bron voor vezels
Vezels zijn het antwoord op problemen met de stoelgang en chia zaden bevatten meer vezels dan bijvoorbeeld lijnzaad. Echter wanneer je ze weekt in water ontstaat er een gel. Deze gel werkt helend voor voor gevoelige of beschadigde darmen of mensen met spijsverteringsproblemen.
4 houd je bloedsuikerspiegel in balans
Telkens wanneer je iets zoets eet schiet je bloedsuikerspiegel omhoog. Het probleem ontstaat wanneer deze ‘sugar rush’ weer is uitgewerkt je meteen weer iets zoets wil eten. Chia zaden houden je bloedsuikerspiegel in balans en geven je de hele dag door energie.
5 helpt bij een grote schoonmaak
Van je darmen wel te verstaan (niet je huis) De vezels zorgen ervoor dat je darmen en je spijsvertering blijven lopen als een zonnetje en helpen afval door je darmen heen naar buiten te werken.
6 houd je eetneigingen onder controle
Wil je afvallen? Zorg dan dat je voldoende chia zaden gebruikt! De vezels zorgen ervoor dat je bloedsuikerspiegel laag blijft en de mineralen in chia zaden zorgen ervoor dat je lichaam wel de voedingsstoffen binnenkrijgt die het nodig heeft!
7 Perfect om in brood of muffins te stoppen
Chia zaden zijn super geschikt om mee te koken. De meeste recepten adviseren om ze te gebruiken als alternatief voor boter door ze eerst te weken. Je kan ze natuurlijk ook rauw door het beslag of deef mengen, lekker crunchy. Zo heb je niet alleen heerlijke bakproducten, maar ook nog eens met alle voordelen van chia zaden!
8 chia zaden veranderen de geur of smaak van je eten niet
Veel zaden hebben een sterke smaak wat het soms moeilijk maakt ze dagelijks in recepten te verwerken. Het voordeel van chia zaden is dat je ze overal in kan verwerken omdat ze geen eigen smaak of geur toevoegen aan gerechten.
9 bespaar geld met chia zaden
Chia zaden zij op zoveel manieren goed voor je en kunnen elke dag gebruikt worden. Je hebt geen potjes, pakjes, flesjes of pillen meer nodig. Gewoon een pack chia zaden in kast en een lepel geven je iedere dag een boost voedingsstoffen. Hiermee geef je je lijf de middelen om ouderdom tegen te gaan, de hele dag energie te hebben en gewoon lekker gezond te blijven!
10 compleet natuurlijk
Chia zaden zijn veilig om iedere dag te eten, zitten bomvol essentiële voedingsstoffen en zijn 100% vrij van chemicaliën of toevoegingen.Of je wilt afvallen, sport prestaties wilt verbeteren of nóg gezonder wilt worden: chia zaden zijn het beste dat je je lijf kunt geven!
is het ook niet seizoensafhankelijk? Ik trek koude dingen makkelijker in de zomer dan in de winter. In de winter heb ik liever warme pap voor ontbijt bijv.quote:Op dinsdag 3 december 2013 13:06 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik vind het koud niet lekker, dus ik zorg ervoor dat het op kamertemperatuur is.
Maar ik hou sws niet zo van ijskoud eten.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
Een beetje, maar ik hou ook 's zomers bijvoorbeeld niet van heel koud drinken. Dat krijg ik nauwelijks weg terwijl ik gewoon kamertemperatuur water met gemak wegklok.
Strakjes thuis drie soepen koken voor pakjes-middag morgenavond!
Pompoensoep, pittige pastinaak, en deze hotpot nav hele enthousiaste geluiden in CUL. Broodjes erbij en klaar.
Vanavond wordt het heel hollandsch sperzieboontjes, aardappels en rundervinken.
Dit is echt een zeldzaamheid dat ik het traditionele AVG eet, maar wel lekker voor een keertje.![]()
...niet-gebroken lijnzaad...quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Wat ik dus zeg, met magere franse kwark. Ik doe 4 eetlepels havervlokken (hele, van die half verpulverde vind ik vies), een halve eetlepel lijnzaad (niet gebroken want dat vind ik teveel werk) en iets van 2/3 eetlepels magere Franse kwark. Dan nog een beetje water, dat het roerbaar is, en een handje diepvriesfruit en een snufje kaneel erbij.
+ bij de tuinen kun je het voor dezelfde prijs kopen dan niet-gebroken lijnzaad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:06 schreef AnneX het volgende:
[..]
...niet-gebroken lijnzaad...volgens mij - heb ik op FoK gelezen / geleerd van de Slankies ooit - poep je zó in het geheel weer uit!
![]()
Juist de níet-gebroken versie heeft de gunstige werking.
Bij de Zonnatura producten.
# slimpie.
Geen idee of de werking anders is, maar de gebroken variant is idd niet meer werk of duurderquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:10 schreef Patoshik het volgende:
[..]
+ bij de tuinen kun je het voor dezelfde prijs kopen dan niet-gebroken lijnzaad.
Ik vind mezelf dik al een lekker wijf. Mag dat ook? Bedoel, ik vind het wel mooier worden naarmate ik slanker word. Maar aan de andere kant ben ik erg blij dat wat ik lelijk aan mezelf vind, iets is dat ik kan veranderen. Je zou maar een rotkop hebben.quote:Op maandag 2 december 2013 19:02 schreef Sarabi het volgende:
Maar hoeveel van de meiden hier die (veel) zijn afgevallen voelen zich nu ook een lekker wijf?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]ik zit juist altijd te klagen dat ik water/drinken niet koud genoeg vind. ik vind water helemaal niet lekker als t niet echt koud is, en warme dranken lust ik pas sinds een jaar of drie - soep eet ik ook met een lepel, warm drinken uit een beker vind ik nog steeds maar matig... smaak, valt niet over te twisten...
ik krijg ook terstond een diarree aanval van lauw water, dus wellicht verklaart dat mijn haatquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]Ik drink zelfs af en toe gewoon een glas warm water.
En we hebben hier zo'n watertank-ding en als ik mijn fles daar bij vul doe ik altijd 80% uit de koude en de rest lekker uit de warme tap.Lauw water!
als ik dit lees weet ik meteen waarom het me nog nooit gelukt is blijvend af te vallen. ik word er ook beetje verdrietig van. Djeez, 1 of 2 pepernotenquote:Op dinsdag 3 december 2013 14:24 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Geen idee of de werking anders is, maar de gebroken variant is idd niet meer werk of duurder
Ik kreeg van de pv net een decemberkraslot en een reep lactosevrij chocolade... Lekker hoor, maar wel erg moeilijk te weerstaan. Misschien gebruik ik het maak om zaterdag wat chocoladepepernoten van te maken ofzo, die deel ik dan uit en dan mag ik er zelf ook 1 of 2. Komt goed
nee, dat zei ik ook toch niet? volgens mij zijn we het met elkaar eens hoor. en ik vind een lichte maaltijd niet per sé compenseren. ik bedoel, ipv pasta met een rijke saus of een AVG'tje een roerbakje eten met een beetje rijst eten of iets van vis lijkt me geen compensatie, maar gewoon een "lichtere" keuze.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:05 schreef Myraela het volgende:
2 pepernoten zou ik ook onzin vinden. Maar dat betekend niet dat je je maar met alles wat je lekker vind moet laten gaan en dan gaan compenseren op je normale maaltijd.
Er is niets mis met een bakje chips eten, in plaats van een hele zak. Of een stukje chocolade, in plaats van een hele reep. Je kunt ook best één stroopwafel eten, in plaats van de halve zak.
Ook in lekkere dingen heb je normale porties en als je daar niet gelukkig mee kan zijn dan is het of hopeloos of zul je maar een poosje ongelukkig moeten zijn totdat je inziet dat het voldoende is.
Heb je geen vijzel?quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:16 schreef Zeester het volgende:
Ik had dan juist weer gehoord dat vers-gebroken lijnzaad effectiever is dan alvast gebroken in een zakje. Dus heb het een tijdje zelf gecrushed met de achterkant van de pollepel, maar dat is zulk kutwerk. En ik heb een soort van onuitputtelijke hoeveelheid nu, want ze hadden alleen grote zakjes bij de natuurwinkel, dus ik heb voor de rest van mijn leven ongebroken lijnzaad!
Nope. En die heb verder ook echt niet nodig geloof ik, dus om alleen hiervoor aan te schaffen is beetje nutteloosquote:
Kost bij de action geen drol.quote:Op dinsdag 3 december 2013 15:19 schreef Zeester het volgende:
[..]
Nope. En die heb verder ook echt niet nodig geloof ik, dus om alleen hiervoor aan te schaffen is beetje nutteloos
Ik ging nav jouw username weer eens brighteyes luisteren en moest praktisch janken om first day of my life. Zo'n mooi nummer is dat.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn fietszadel is afgebroken...kan prima na 6 jaar volgens de fietsenmaker, maar het voelt toch anders.
Ik ben foto's van de afgelopen 10 jaar aan het back-uppen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:13 schreef Patoshik het volgende:
Ik zag foto's van 4 jaar geleden en nu ga ik even zitten huilen in een hoekje.Wat was ik toen mooi slank.
http://goedgezond.wordpre(...)ok-uitz-een-vandaag/quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand hier dat linkje over die moordmandarijnen?
http://goedgezond.wordpre(...)ok-uitz-een-vandaag/quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Stormqueen het volgende:
Heeft iemand hier dat linkje over die moordmandarijnen?
*eerste knijp!quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:23 schreef Patoshik het volgende:
[..]
http://goedgezond.wordpre(...)ok-uitz-een-vandaag/
Deze?
En hoe serieus moeten we dit nou allemaal nemen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:23 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
http://goedgezond.wordpre(...)ok-uitz-een-vandaag/
Iemand in mijn fb timeline is er nogal hysterisch over.
Spuit je dan ook geen deo meer op omdat al die gassen niet goed zijn? Of ga je niet meer naar buiten omdat de luchtvervuiling slecht is?quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
En hoe serieus moeten we dit nou allemaal nemen?
Mijn vriendin durft haar kind geen mandarijnen meer te geven, maar ik eet er bijvoorbeeld zes per dag. Hoe schadelijk is dat nou?
Ja, als dat zo is moet ik mijn 2,3 kilo even retourneren namelijkquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Spuit je dan ook geen deo meer op omdat al die gassen niet goed zijn? Of ga je niet meer naar buiten omdat de luchtvervuiling slecht is?
Ik vind het altijd een beetje onzin. Gewoon alles met mate, dus niet ik zou er bijvoorbeeld niet 6 per dag eten.Maar eentje moet toch kunnen?
Dan zou ik denken: die paar dagen/weken 6 mandarijnen zullen het vast niet erger maken. ;Dquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja, als dat zo is moet ik mijn 2,3 kilo even retourneren namelijkdie krijg ik nooit op met 1 per dag
nou, zo makkelijk denk ik er ook weer niet overquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:31 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Dan zou ik denken: die paar dagen/weken 6 mandarijnen zullen het vast niet erger maken. ;D
Dat dusquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:27 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Spuit je dan ook geen deo meer op omdat al die gassen niet goed zijn? Of ga je niet meer naar buiten omdat de luchtvervuiling slecht is?
Ik vind het altijd een beetje onzin. Gewoon alles met mate, dus niet ik zou er bijvoorbeeld niet 6 per dag eten.Maar eentje moet toch kunnen?
Ik zou dan gewoon niks meer eten. Dat lijkt me qua dat soort berichten dan het beste.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:43 schreef Myraela het volgende:
Ik negeer zulke berichten gewoon altijd. Maakt het leven zoveel fijner.
Anders zou ik straks ook nog overstappen naar biologisch, vegetarisch, veganistisch om uiteindelijk maar een raw food dieet te gaan volgen.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mijn vriendin durft haar kind geen mandarijnen meer te geven, maar ik eet er bijvoorbeeld zes per dag. Hoe schadelijk is dat nou?
Ik heb geen flauw idee. Ik vergeet dit soort berichten ook weer binnen een dag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 19:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik drink sowieso geen koffie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:18 schreef Zeester het volgende:
Knap dat je het hebt volgehouden. Heb je ook geen koffie gedronken, of drink je sowieso al geen koffie? Geen koffie zal mij niet lukken vrees is, verder is het iets wat ik ooit een keer wil doen.
Ah, hun bandnaam ook. Maar kijk de clip maar eensquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:51 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb geen idee wie ze zijn.![]()
Mijn naam komt van Watership down, Simon & Garfunkel.
![]()
Video is niet beschikbaar in mijn land.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:46 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ah, hun bandnaam ook. Maar kijk de clip maar eens.
Helpt het als ik je vertel dat je me hebt geinspireerd en dat ik vandaag (op een stuk of 8 gepikte pepernoten van mijn oppaskindjes na) volledig binnen de lijntjes heb gegeten (inclusief genoeg vocht, genoeg zuivel, genoeg fruit en genoeg groente (en vooral dat was echt al 4 maanden ofzo niet gebeurdquote:Op woensdag 4 december 2013 00:21 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik heb detox-symptomen. 3dagen netjes gegeten en ik kan alleen maar aan zoetigheid denken. Kansloze fattie
. Gelukkig heb ik niets in huis.
Goed zoquote:Op woensdag 4 december 2013 00:25 schreef Zeester het volgende:
[..]
Helpt het als ik je vertel dat je me hebt geinspireerd en dat ik vandaag (op een stuk of 8 gepikte pepernoten van mijn oppaskindjes na) volledig binnen de lijntjes heb gegeten (inclusief genoeg vocht, genoeg zuivel, genoeg fruit en genoeg groente (en vooral dat was echt al 4 maanden ofzo niet gebeurd)
Daar is inderdaad wel veel bewijs voor. Afgelopen week las ik toevallig een stuk over een Harvardstudie die een looptijd had van 75 jaar en om die reden uniek is. Daaruit bleek:quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:15 schreef Zeester het volgende:
Ik ben met Qwea en SQ in deze. Ik vermoed sowieso dat ik eerder zal sterven aan overgewicht, overmatig drinken, teveel roken of mijn cola light verslaving. Denk dat die mandarijntjes niet heel veel toevoegen. Ik zit nu aan m'n 2e van de dag.
quote:Op woensdag 4 december 2013 07:40 schreef Claudia_x het volgende:
Het artikel over mandarijnen blijkt grotendeels gebaseerd te zijn op een uitzending van Een Vandaag uit 2005. Op de website van Een Vandaag staat een reactie: "De cijfers, volgens dezelfde organisatie: in 2011 was 97 procent van de mandarijnen in orde, en vergeleken met andere producten is dat een goede score."
[ afbeelding ]
Ik snap je punt, maar 1 of 2 zelfgebakken chocoladepepernoten is voor mij niet mezelf pesten. Net als een blokje pure chocolade niet mezelf pesten is. Een paar chipjes op een feestje ook niet. En natuurlijk heb je normale porties, maar ik hoef niet altijd een normale portie, alleen omdat dat een normale portie is. Als ik aan minder genoeg heb en de rest kan uitdelen (we zijn overigens ook met veel mensen en weinig pepernoten waarschijnlijk) aan kindjes, vind ik dat alleen maar fijn.quote:Op dinsdag 3 december 2013 14:57 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als ik dit lees weet ik meteen waarom het me nog nooit gelukt is blijvend af te vallen. ik word er ook beetje verdrietig van. Djeez, 1 of 2 pepernoten
(hier volgt een rant die niet tegen Tink gericht is maar tegen life, food en diets in zn algemeenheid).
Begrijp me goed, ik snap wel dat t niet vanzelf gaat en dat je dingen moet laten staan, maar ik geloof dat ik nooit gelukkig zou kunnen zijn als ik zo met eten om moet gaan. Ben meer van de bourgondische school: Of het niet eten, of zorgen dat je compenseert met sport en een lichte avondmaaltijd en dan gewoon lekker chocolade (kruidnoten) eten met Sinterklaas.
Als ik t niet zo lekker vind dat ik dat er niet voor over heb, dan eet ik t wel gewoon niet. En als ik het wél zo lekker vind, dan ga ik mezelf niet pesten met 2 kruidnoten.
Voor mij persoonlijk klopt het ook gewoon echt niet wat ze zeggen: "na één hapje pure chocolade heb je genoeg" "het tiende chipje is veel minder lekker dan de eerste 2". BigBullShit. Als ik aan chips moet gaan ruiken en likken en er dan twee eten, laat t voor mij dan maar zitten*kras*
Nu wil ik weten hoe de "hanging length of his scrotum" van invloed isquote:Op woensdag 4 december 2013 07:49 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar is inderdaad wel veel bewijs voor. Afgelopen week las ik toevallig een stuk over een Harvardstudie die een looptijd had van 75 jaar en om die reden uniek is. Daaruit bleek:
"As you can imagine, the study’s discoveries are bountiful, but the most significant finding of all is that “Alcoholism is a disorder of great destructive power.” In fact, alcoholism is the single strongest cause of divorce between the Grant Study men and their wives. Alcoholism was also found to be strongly coupled with neurosis and depression (which most often follows alcohol abuse, rather than preceding it). Together with cigarette smoking, alcoholism proves to be the #1 greatest cause of morbidity and death. "
En dat weten we inmiddels wel, maar toch vond ik het heftig om te lezen, dat als je mannen 75 jaar lang volgt je merkt dat alcohol de hoofdreden is dat die mannen ongezond en ongelukkig worden.
quote:Op woensdag 4 december 2013 08:59 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Nu wil ik weten hoe de "hanging length of his scrotum" van invloed is
Ik ben.al twee weken verkouden maar krijg daar altijd meer trek van.quote:Op woensdag 4 december 2013 08:21 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik snap je punt, maar 1 of 2 zelfgebakken chocoladepepernoten is voor mij niet mezelf pesten. Net als een blokje pure chocolade niet mezelf pesten is. Een paar chipjes op een feestje ook niet. En natuurlijk heb je normale porties, maar ik hoef niet altijd een normale portie, alleen omdat dat een normale portie is. Als ik aan minder genoeg heb en de rest kan uitdelen (we zijn overigens ook met veel mensen en weinig pepernoten waarschijnlijk) aan kindjes, vind ik dat alleen maar fijn.
Hoe dan ook... ik ben al een paar dagen flink verkouden, heb daardoor amper honger, maar probeer zo gewoon mogelijk te eten. Lukt tot nog toe aardig en de weegschaal begint dan ook alweer een stuk liever te doen
Ik heb zelfs nog helemaal geen sint/kerst-zoetigheid opquote:Op woensdag 4 december 2013 10:56 schreef Zeester het volgende:
Ik bedenk me nu dat ik dit hele sint seizoen nog geen 1x gevulde speculaas gehad heb. En ook geen 1 x de neiging om het te gaan kopen. Terwijl ik vroeger een stuk of 5 van die verpakkingen op at in de maand november!
Gewoon chocoladepepernoten.. Ken je wel toch?quote:Op woensdag 4 december 2013 13:48 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wist niet eens van het bestaan van choconoten. Damn you.
Ik ben geloof ik een beetje wereldvreemd.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:49 schreef PatriQue89 het volgende:
[..]
Gewoon chocoladepepernoten.. Ken je wel toch?
Truffelkruidnoten zijn dus chocoladekruidnoten die in cacao gedoopt zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben geloof ik een beetje wereldvreemd.
Uhm? Daar staat geloof ik twee keer hetzelfde...quote:Op woensdag 4 december 2013 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Truffelkruidnoten zijn dus chocoladekruidnoten die in cacao gedoopt zijn.
Die zijn het aller-aller-aller lekkerst!quote:Op woensdag 4 december 2013 13:52 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Truffelkruidnoten zijn dus chocoladekruidnoten die in cacao gedoopt zijn.
Ja nee ja, chocoladelaagje, en poedercacaolaagje. Hemel.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm? Daar staat geloof ik twee keer hetzelfde...
Je weet dat chocolade en cacao verschillende dingen zijn he.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Uhm? Daar staat geloof ik twee keer hetzelfde...
Wij hebben hier nu choco en gewone pepernoten in huis. En ik heb totaal geen probleem om er van af te blijven.. Maar truffelkruidnoten, die moet ik niet in huis halen! Zelfde als taaitaai.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ja nee ja, chocoladelaagje, en poedercacaolaagje. Hemel.
Maar goed, enough about that. Ik ga vanavond naar een pizzaria blijkbaar, dus ik vervang de lunch met een salade.
Of ouderwetse pepernoten...... Yum!quote:Op woensdag 4 december 2013 14:06 schreef Tink89 het volgende:
Brrrt, taaitaai! Dat zit zes weken later nog tussen je tanden.![]()
Ik weet dat het iets anders is, maar het stond er een beetje onduidelijk.
quote:Op woensdag 4 december 2013 14:07 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Of ouderwetse pepernoten...... Yum!
Maar goed ik kwam hier om mijn knop terug te vinden
Dat is vies ja. En marsepein ook.. Bah!quote:Op woensdag 4 december 2013 14:08 schreef clumsy_clown het volgende:
Taaitaai vind ik ook echt niet te vreten. Net als die muisjes die je met sinterklaas overal ziet liggen. Die kregen we op de basisschool altijd in de schoen. Man, wat een teleurstelling was dat.
Als dat nou toch eens zo makkelijk was hequote:
Enige tip: ophouden met zeiken en gewoon gaan doen.quote:Op woensdag 4 december 2013 13:59 schreef J0ycie88 het volgende:
Hier iemand die al weken/maanden der kop in het zand steekt.
Maar ik weet gewoon echt even niet hoe ik moet beginnen. En waar. Ik begin elke keer, maar hou het niet lang vol. En ik heb geen aanwijsbare reden, als ik die had zou ik dat aan kunnen pakken.
Dus toch maar weer een meeposten, en hopelijk hebben jullie wat tips?
quote:Op woensdag 4 december 2013 15:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Enige tip: ophouden met zeiken en gewoon gaan doen.
Ik wil nog steeds doodquote:
Maar even serieus, want het klinkt natuurlijk wel bot.quote:
Even tussendoor, ik dacht even dat het maandag was, vandaar de vraagquote:
Het klinkt bot. Maar ik snap het wel.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:42 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar even serieus, want het klinkt natuurlijk wel bot.
Afvallen gaat pas werken als je echt wil en er dus ook aan wil werken.
Ik heb het een jaar lang ook niet genoeg gewild, toen vond ik het kennelijk wel best hoe ik er uit zag.
Ik kan alleen maar zeggen dat ik je snap. Ik heb jarenlang me iedere morgen voor te nemen om niet te gaan snoepen die dag, om gezonder te gaan leven enz. En elke avond eindigde met die zak chips en zak dropjes. Daarom heb ik het op een gegeven moment maar radicaler aangepakt en ben ik écht begonnen. Met zonder weg terug, dus met de WW elke week, en aan iedereen vertellen dat je bezig bent. Sociale controle dus.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Het klinkt bot. Maar ik snap het wel.
Alleen het lijkt niet zo makkelijk te werken. Misschien wil ik het niet genoeg.. Al wilt mijn hoofd het echt wel heel erg.
Heb het idee dat ik het emo-eten wel een stuk beter onder controle heb. Heb niet meer de neiging om te vreten als ik me kut voel..
Ik weet alleen uit eigen ervaring dat ik het toen dus niet genoeg wilde.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Alleen het lijkt niet zo makkelijk te werken. Misschien wil ik het niet genoeg.. Al wilt mijn hoofd het echt wel heel erg.
Heb het idee dat ik het emo-eten wel een stuk beter onder controle heb. Heb niet meer de neiging om te vreten als ik me kut voel..
Zelfde gaat voor mij op; als ik het niet voor mezelf doe dan kan ik geen gram afvallen omdat de drang om te eten altijd sterker is. Maar als ik het zelf wil, dan voel ik het feit dat ik allerlei dingen niet of minder eet nauwelijks.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:15 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik weet alleen uit eigen ervaring dat ik het toen dus niet genoeg wilde.
Je moet ook niet proberen gezonder gaan leven maar besluiten het gewoon te gaan doen.
Fijn dat het emo-eten beter gaat
Wat erg tegen kan zitten is het idee dat je je allerlei dingen moet gaan ontzeggen. Van dat idee moet je dus af, want dat is niet zo. Je mag alles, alleen soms moet je je afvragen of je dat wel wil.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Weet je wat bij.jou ook zo tof is: plateau schmateau!quote:Op donderdag 5 december 2013 08:29 schreef Tink89 het volgende:
72,9 vanochtendBegin langzaam het idee te krijgen dat de -50 (da's bij 70 kilo) voor mijn verjaardag (12-02) haalbaar zou kunnen zijn...
Nu wel ja, heb wel een hele tijd stil gestaan. Dat had ik ook net voor de 100 kilo, net voor 90, net voor een gezond bmi en net voor 80. Alsof m'n lijf extra nadruk op de mijlpalen wil leggen :pquote:Op donderdag 5 december 2013 09:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Weet je wat bij.jou ook zo tof is: plateau schmateau!
Zonder dat ik wil opscheppen... Ik vind zelf ook wel dat ik het netjes aanpak. Ik heb m'n levensstijl veranderd en juist doordat ik niet het gevoel heb dat ik iets mis, is dat niet echt een probleem. Ik trok vanochtend een broek *grijze skinnyjeans* aan in maat 38 en dat voelt zo ontzettend veel fijner dan een zak chips/reep chocolade/worstenbroodjes als lunch of een extra grote lading frietjes op m'n borden ik weet ook dat niet iedereen die te dik is zo veel eet, maar dat is wel waar ik dik van geworden ben. Ik mag een heleboel, maar ik wil het niet meer en heb er ook echt minder behoefte aan.quote:Op donderdag 5 december 2013 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, maar goed, je gaat wel gewoon door en laat je er niet echt door van de wijs brengen.
Ik had het er vanmorgen nog met mijn vriend over. En die zei dat het eigenlijk niet om afvallen draait, maar om goed eten en lekker bewegen en zo lief zijn voor je lijf, en dan kijken of je lijf ervan afvalt. Uiteindelijk draait er ook veel om maat houden.quote:Op donderdag 5 december 2013 11:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zonder dat ik wil opscheppen... Ik vind zelf ook wel dat ik het netjes aanpak. Ik heb m'n levensstijl veranderd en juist doordat ik niet het gevoel heb dat ik iets mis, is dat niet echt een probleem. Ik trok vanochtend een broek *grijze skinnyjeans* aan in maat 38 en dat voelt zo ontzettend veel fijner dan een zak chips/reep chocolade/worstenbroodjes als lunch of een extra grote lading frietjes op m'n borden ik weet ook dat niet iedereen die te dik is zo veel eet, maar dat is wel waar ik dik van geworden ben. Ik mag een heleboel, maar ik wil het niet meer en heb er ook echt minder behoefte aan.
[/einde egomodus]
Goede instellingquote:Op donderdag 5 december 2013 11:00 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Zonder dat ik wil opscheppen... Ik vind zelf ook wel dat ik het netjes aanpak. Ik heb m'n levensstijl veranderd en juist doordat ik niet het gevoel heb dat ik iets mis, is dat niet echt een probleem. Ik trok vanochtend een broek *grijze skinnyjeans* aan in maat 38 en dat voelt zo ontzettend veel fijner dan een zak chips/reep chocolade/worstenbroodjes als lunch of een extra grote lading frietjes op m'n borden ik weet ook dat niet iedereen die te dik is zo veel eet, maar dat is wel waar ik dik van geworden ben. Ik mag een heleboel, maar ik wil het niet meer en heb er ook echt minder behoefte aan.
[/einde egomodus]
Werkt zeker motiverendquote:Op donderdag 5 december 2013 12:18 schreef miss_sly het volgende:
http://www.nu.nl/lifestyl(...)eer-kans-slagen.html
Zou dit topic er ook onder vallen?
Slim, en volgens mij werkt dat ook. Dat je wel mag snacken, maar dat je ook even denkt over de gevolgen en niet in de trant van 'zondigen' of zo, maar dat je dat gewicht mee moet dragen.quote:Op donderdag 5 december 2013 06:28 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn weegschaal trollt me
Om en om een mega-ATL en een veel hoger gewicht (waarvan ik weet dat het realistisch is, helaas).
O voor de mensen die de knop niet kunnen vinden. Ik analyseer vaak mijn gedachten en zeg dan iets tegen mezelf als: "Lieverd, het MAG, geen enkel probleem. Dan blijf je alleen wel dik. En dat is ook goed, maar volgens mij wil je dat niet."
Ga gewoon naar de Mac en neem een burger met kleine frietjes en een light cola. Dan kom je waarschijnlijk beter uit dan met je 'gezonde optie' bij LaPlace.quote:Op donderdag 5 december 2013 07:20 schreef BananaPancake het volgende:
Ik heb dus ook dat als ik tegen mezelf zeg 'het mag wel maar het hoeft niet en je wil t niet' dat veel beter werkt dan wanneer ik zeg ' dat mag allemaal niet.'
Op de weegschaal vanmorgen een schommeling van 0,4 naar boven.
Vanavond ga ik naar de bios en mag popcorn maar ik doe t lekker niet :p. De vriendin waarmee ik ga wil bij de Mac eten, maar ik ga denk even kijken of laplace nog open is om iets gezonds te eten.
quote:Op woensdag 4 december 2013 22:02 schreef HiZ het volgende:
115.6 stilstand heet dat geloof ik. Maar ik draag nu wel broeken die 2 maten kleiner zijn dan toen ik begon
Woohooe!quote:Op donderdag 5 december 2013 08:29 schreef Tink89 het volgende:
72,9 vanochtendBegin langzaam het idee te krijgen dat de -50 (da's bij 70 kilo) voor mijn verjaardag (12-02) haalbaar zou kunnen zijn...
Dit is een goed advies als je goed tegen weinig eten kunt. Als ik zoiets doe heb ik de rest van de avond killer honger. Dan kan ik beter mezelf opvullen met wat meer calorieen bij de LaPlace, maar wel een vol gevoel hebben. Dan ben ik in ieder geval veilig de rest van de avond.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:17 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ga gewoon naar de Mac en neem een burger met kleine frietjes en een light cola. Dan kom je waarschijnlijk beter uit dan met je 'gezonde optie' bij LaPlace.
Frietjes zijn lang niet zo ongezond als mensen denken.
Of je hebt nog wat ruimte over voor een kleine hoeveelheid popcornquote:Op donderdag 5 december 2013 14:23 schreef Zeester het volgende:
[..]
Dit is een goed advies als je goed tegen weinig eten kunt. Als ik zoiets doe heb ik de rest van de avond killer honger. Dan kan ik beter mezelf opvullen met wat meer calorieen bij de LaPlace, maar wel een vol gevoel hebben. Dan ben ik in ieder geval veilig de rest van de avond.
Nee, beter gewoon wat meer groentes. Ik doe het het beste op een gewone ruime portie van een gezonde avondmaaltijd. Dan hoeft t ook niet extreem weinig te zijn.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:25 schreef HiZ het volgende:
[..]
Of je hebt nog wat ruimte over voor een kleine hoeveelheid popcorn
Zo kun je het ook zien maar desalniettemin hebben ze een veel slechtere reputatie dan ze verdienen. 456 calorieën in 100 gram waarvan ongeveer 16 gram vet is. Maar aangezien ze nagenoeg nergens meer in hard vet bakken is dat vet helemaal niet zo erg.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Frietjes zijn dus niet minder ongezond dan ze lijken, de rest is ongezonder dan het lijkt.
stokbrood zonder ietsquote:Op donderdag 5 december 2013 15:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien maar desalniettemin hebben ze een veel slechtere reputatie dan ze verdienen. 456 calorieën in 100 gram waarvan ongeveer 16 gram vet is. Maar aangezien ze nagenoeg nergens meer in hard vet bakken is dat vet helemaal niet zo erg.
Als ik dat afzet tegen het feit dat 100 gram stokbrood 260 calorieën bevat, en dat de kans dat je dat zonder iets erbij eet nihil is.
Daarbij hebben we het niet eens over wat gezond is, maar over wat het minst kcal heeft. Dat zijn wel twee totaal andere dingen.quote:Op donderdag 5 december 2013 14:26 schreef DancingPhoebe het volgende:
Frietjes zijn dus niet minder ongezond dan ze lijken, de rest is ongezonder dan het lijkt.
Misschien wel, ik ben er nog niet uit. Ik geloof dat bestaande logica is dat 1kg vet 7000kcal is. Ik begon met afvallen met 1700kcal eten, langzaam wat meer tot 1850kcal. In beide gevallen viel ik gemiddeld 1.4 kg per week af (over een half jaar). Wat dus een minstens tekort is van 7000/week of 1000 per dag. Mijn onderhoud zou dan, uitgaande van de 1700 waar ik mee begon, boven 2700 liggen (lijkt mij vrij hoog, maar goed ben man en 1m90+, gestart op 130kg, eigenlijk meer, maar pas na een paar week dieet mezelf gewogen omdat ik op het briljante idee kwam dat voortgang kunnen zien toch wel handig zou zijn).quote:Op donderdag 5 december 2013 15:55 schreef Sarabi het volgende:
Creep misschien moet je juist wel iets meer gaan eten als je ook meer bent gaan bewegen
Ik had vroeger echt een onwijs zwak voor friet. Laatst mocht ik van mezelf iets lekkers uitkiezen. Kcal boeide niet. Ik ging voor sperziebonenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:23 schreef Vanyel het volgende:
De kans dat ik frietjes zonder iets eet is ook vrijwel nihil.
Het probleem bij de Mac zit m trouwens niet zozeer in de friet als wel in de burgers.
Dat krijg ik er dus echt met geen mogelijkheid uit. Als ik me écht oprecht kut voel, dan ga ik eten.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:46 schreef J0ycie88 het volgende:
Mja, pizza op zijn tijd best lekker, maar ik geef echt zoooooo de voorkeur aan groentequote:Op donderdag 5 december 2013 16:34 schreef Sarabi het volgende:
Friet is nooit mijn favoriet geweest, vind het echt niet lekker.
Maar een pizza daar in tegenmaar goed die eet ik ook nog wekelijks (90% van de tijd helemaal zelfgemaakt).
Groente op je pizzaquote:Op donderdag 5 december 2013 16:35 schreef Qwea het volgende:
[..]
Mja, pizza op zijn tijd best lekker, maar ik geef echt zoooooo de voorkeur aan groente
Ik had een +3kg overigensIk schrok er van
![]()
En mijn broek die ik 1.5e maand 1x gedragen heb, is veel te groot10tje bij de primark
Koop wel een nieuwe.
Mijn vet percentage is deze maand met 1,5% gedropt, dus het zijn idd spierenquote:Op donderdag 5 december 2013 16:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Groente op je pizza
Jij hebt gewoon veel nieuwe spieren.
Regelmatig wegen en als je een beweging naar boven waarneemt, even extra goed opletten wat je eet en indien mogelijk wat extra bewegen.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb hier nog nooit gereageerd, maar ik ben vanaf begin dit jaar gaan hardlopen en ben nu ongeveer 13 kilo afgevallen (van 93 naar 80/81). Ik ben 1.73 en ik zou het liefste naar rond de 75 willen, maar ik sta nu al een tijdje stil. Op zich vind ik het stilstaan niet zo heel erg, omdat je het al heel erg ziet bij mij en ik zelfs 2 broekmaten naar beneden ben gegaan. Maar ik wil, ondanks dat ik in de winter wat minder beweeg (ik loop hard, maar met dit weer is het moeilijk om jezelf te stimuleren) niet gaan aankomen. Hebben jullie hier tips voor? Ik eet gewoon altijd netjes en gezond, drink bijna geen frisdrank en als ik al frisdrank drink is het light. Ik wil als het weer mooi weer wordt, weer wat meer gaan lopen maar ik geef toe, in de winter vind ik het vreselijk.
Daarom bootcamp ik nu dus. Hoef ik niet alleen buiten in het donkerquote:Op donderdag 5 december 2013 17:32 schreef Heroinjunk het volgende:
Ik heb hier nog nooit gereageerd, maar ik ben vanaf begin dit jaar gaan hardlopen en ben nu ongeveer 13 kilo afgevallen (van 93 naar 80/81). Ik ben 1.73 en ik zou het liefste naar rond de 75 willen, maar ik sta nu al een tijdje stil. Op zich vind ik het stilstaan niet zo heel erg, omdat je het al heel erg ziet bij mij en ik zelfs 2 broekmaten naar beneden ben gegaan. Maar ik wil, ondanks dat ik in de winter wat minder beweeg (ik loop hard, maar met dit weer is het moeilijk om jezelf te stimuleren) niet gaan aankomen. Hebben jullie hier tips voor? Ik eet gewoon altijd netjes en gezond, drink bijna geen frisdrank en als ik al frisdrank drink is het light. Ik wil als het weer mooi weer wordt, weer wat meer gaan lopen maar ik geef toe, in de winter vind ik het vreselijk.
Ik loop ook niet alleen hard, mijn vriend gaat mee.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:39 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Daarom bootcamp ik nu dus. Hoef ik niet alleen buiten in het donker. Want buiten sporten, ondanks de kou, is echt zo fijn
Hem vragen of 'ie onder je kont schopt als je geen zin hebt om te gaan?quote:Op donderdag 5 december 2013 18:07 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik loop ook niet alleen hard, mijn vriend gaat mee.
Tenzij het blijft hagelenquote:Op donderdag 5 december 2013 17:25 schreef clumsy_clown het volgende:
En straks ga ik de storm een middelvinger geven en hardlopen.
Ik vond het niet echt lekker loopweer vandaag, dus ander keertje maar.quote:Op donderdag 5 december 2013 19:19 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Tenzij het blijft hagelen.
Ik ben een beetje teleurgesteld... Ik dacht dat dit zou gaan over users die een transformatie doorgemaakt hebben, niet over random internetplaatjesquote:Op vrijdag 6 december 2013 05:54 schreef DancingPhoebe het volgende:
LIF / Transformaties (before & after)
Je weet dat je voor 1 kg ongeveer 7000 kcal extra moet eten?quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:38 schreef HiZ het volgende:
De Sinterklaas bonus zit erbij116.1 kg. Maar we gaan gewoon door; vandaag neem ik de lange route naar huis.
Ik moest van de week van de ene kant van de stad naar de andere kant mét haast met een kind in de bakfiets en een kind ernaast, nou ik vond (en het zweet op m'n rug) dat dat echt wel sport was hoor!quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:17 schreef MamaPurk het volgende:
Pfff op de fiets met harde tegenwind en twee kids eentje voor en eentje achter telt dat ook als sport?? Het is denk ik maar een kleine kilometer, gelukkig heb je dan op de terugweg wind mee
Of ik heb gewoon gisteravond gezouten cashew noten (geen halve kilo of zo) en wat van die frietstickjes gegeten waarmee ik veeeeeeeeeeeel meer zout heb gegeten gisteren dan gebruikelijk zodat ik iets meer vocht vasthoud. Zou zomaar kunnen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 10:54 schreef Sarabi het volgende:
Ja precies, maar volgens mij probeert elke keer weer iemand dat aan HiZ uit te leggen
Hmm dan valt het bij mij misschein wel mee qua sportquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:35 schreef Zeester het volgende:
[..]
Ik moest van de week van de ene kant van de stad naar de andere kant mét haast met een kind in de bakfiets en een kind ernaast, nou ik vond (en het zweet op m'n rug) dat dat echt wel sport was hoor!
Nou, het was ook niet helemaal de ene kant van de stad naar de andere, want ik woon in A'dam dus dat is nogal een stukje. Maar ik was een beetje te laat weggegaan en had toen een hele reeks aan pech (kreeg de voordeur van mijn oppas-adres niet open om de fiets sleutel te pakken, ik reed verkeerd) dus ik was te laat waar ik de kids moest ophalen en dat vond ik natuurlijk heel genant dus ik heb m'n benen uit m'n broek gefietst, en dat met een bakfietsquote:Op vrijdag 6 december 2013 13:32 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Hmm dan valt het bij mij misschein wel mee qua sportal weet ik niet over welke stad je het hebt natuurlijk en hoever dat is.. Maar ik ben wel blij te merken dat ik dit nu gewoon kan zonder hijgend en buiten adem op school aan te komen!
Ja toch?quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:04 schreef Zeester het volgende:
Vind ik een goede instelling Sarabi! Laten we allemaal ff extra ons best gaan doen in deze pauze tussen feestdagen!
Het is vrij prijzig, maar elke cent waard (vind ik). Ik ben er 27 kilo door kwijt!quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:07 schreef Timez het volgende:
Halo,
Mijn vriendin wilt gaan afvallen en heeft goede reacties gehoord over Weight Watchers. Echter dit programma is vrij prijzig. Heeft iemand een gratis variant of download?
En zo is het maar net! Gelukkig viert mijn zwager zijn verjaardag niet, scheelt weer een feestdagquote:Op vrijdag 6 december 2013 14:59 schreef Sarabi het volgende:
Goedzo MamaPurk.
Sinterklaas is sowieso weer voorbij dus dat snaaien mag ook weer stoppen, kerst is het nog lang niet
Dat vind ik vies tegenvallen, eigenlijk. Ik merk dat magere varianten van mijn gebruikelijke producten vaak veel duurder zijn dan gewoon (mager rundergehakt of tartaar ipv halfomhalf, kipfilet ipv berliner of boterhamworst, verse groente in m'n nasi of macaroni ipv zonder groenten). Ik ben minder geld kwijt aan snaaizooi, maar aan m'n gewone eten zeker niet...quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:16 schreef Sarabi het volgende:
En dat geld bespaar je toch weer door minder eten te kopen
Je kunt het toch combineren? Ik had chips op tafel, maar ook een hoop gezonde opties. De chips bleef uiteindelijk over. Boulognebrood met houmous was favoriet, worteltjes e.d. met dip gingen er ook prima in!quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:49 schreef Sarabi het volgende:
Misschien is het wel slim om het wel in te plannen met je verjaardag. Dan heb je iets om naar uit te kijken? En niet toch nog de rest van de kikkers en muizen op te gaan eten.
Die kikkers en muizen ben ik niet meer bang voorquote:Op vrijdag 6 december 2013 15:49 schreef Sarabi het volgende:
Misschien is het wel slim om het wel in te plannen met je verjaardag. Dan heb je iets om naar uit te kijken? En niet toch nog de rest van de kikkers en muizen op te gaan eten.
Ja dat was ook mijn idee idd, lekker dingetjes met dip. Chips blijft hier bijna altijd over.. Dus ik ga ook maar minimaal inkopen. Het komt wel goed!quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:16 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je kunt het toch combineren? Ik had chips op tafel, maar ook een hoop gezonde opties. De chips bleef uiteindelijk over. Boulognebrood met houmous was favoriet, worteltjes e.d. met dip gingen er ook prima in!
Das ook wel waar.....quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat vind ik vies tegenvallen, eigenlijk. Ik merk dat magere varianten van mijn gebruikelijke producten vaak veel duurder zijn dan gewoon (mager rundergehakt of tartaar ipv halfomhalf, kipfilet ipv berliner of boterhamworst, verse groente in m'n nasi of macaroni ipv zonder groenten). Ik ben minder geld kwijt aan snaaizooi, maar aan m'n gewone eten zeker niet...
Houmous vind je vaak tussen de johma/huismerk-salades (van Sabra), maar ook in toko van een ander merk waarvan ik de naam even kwijt ben. Maar goedkoper en lekkerder is vaak om het zelf te maken!quote:Op vrijdag 6 december 2013 16:21 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Ja dat was ook mijn idee idd, lekker dingetjes met dip. Chips blijft hier bijna altijd over.. Dus ik ga ook maar minimaal inkopen. Het komt wel goed!
Houmous ken ik helemaal niet, is dat lekker? En waar ligt dat in de supermarkt? En boulognebrood is dat speciaal brood, ken ik ook niet.
Boulognebroof is heel donkerbruin brood. Is hier bij de familie favorietquote:Op vrijdag 6 december 2013 16:36 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
Houmous vind je vaak tussen de johma/huismerk-salades (van Sabra), maar ook in toko van een ander merk waarvan ik de naam even kwijt ben. Maar goedkoper en lekkerder is vaak om het zelf te maken!
Maar donkerbruin door toevoegen van mout of...?quote:Op vrijdag 6 december 2013 17:22 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Boulognebroof is heel donkerbruin brood. Is hier bij de familie favoriet
Het is niet super calorie-arm, maar het zijn functionele calorieen want kikkererwten zijn goed voor je.quote:Op vrijdag 6 december 2013 18:34 schreef MamaPurk het volgende:
Ik heb even gegoogled op houmous of humus en nu manlief op de terugweg langs de supermarkt gestuurd want dat moet geproefd worden natuurlijk. Is het eigenlijk ook mager of dat dan weer niet?
quote:Op zaterdag 7 december 2013 07:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
AAAAAAAAAAA
TEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEL
Hier ook! 73,0 / 73,3quote:Op zaterdag 7 december 2013 07:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
AAAAAAAAAAA
TEEEEEEEEEE
EEEEEEEEEEL
Ik haat jequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
quote:Op zaterdag 7 december 2013 09:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik haat jeIk jou ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
Ik heb niks in huisquote:Op zaterdag 7 december 2013 14:50 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik heb allerlei "gezond" snoepgoed in huis gehaald. Voor als ik toch eens snackzin heb. Walnoten, amandelen, paranoten, dadels, gedroogde mango
Nu bestaat het gevaar dat ik er niet mee om kan gaan, maar dat gaan we even testen
Ik merk toch af en toe wel een beetje de munchies. Dan ga ik weer pasta oppiepen uit de vriezerquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:17 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb niks in huisIk ben het vergeten mee te nemen
Pastaquote:Op zaterdag 7 december 2013 15:18 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik merk toch af en toe wel een beetje de munchies. Dan ga ik weer pasta oppiepen uit de vriezer
Ik ga mn bolle hol dwingen te lopen door zak pepernoten aan een hengeltje voor me te hangen.quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:20 schreef Qwea het volgende:
[..]
PastaIk ga een appeltje pakken
Appeltje.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 15:20 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ik ga mn bolle hol dwingen te lopen door zak pepernoten aan een hengeltje voor me te hangen.pepernoten
Maak wat spinazie of boerenkool of bietenchips... en je bent bezig en je bent wat lekkers aan het knabbelen...quote:
mja, daar zijn de meningen over verdeeld... Bakken in vloeibaar plantaardig vet is helemaal niet zo gezond als wordt aangenomen.quote:Op donderdag 5 december 2013 15:18 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zo kun je het ook zien maar desalniettemin hebben ze een veel slechtere reputatie dan ze verdienen. 456 calorieën in 100 gram waarvan ongeveer 16 gram vet is. Maar aangezien ze nagenoeg nergens meer in hard vet bakken is dat vet helemaal niet zo erg.
Als ik dat afzet tegen het feit dat 100 gram stokbrood 260 calorieën bevat, en dat de kans dat je dat zonder iets erbij eet nihil is.
Tip van flip :quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik focus me nu op mijn regel 'je hoeft niet te eten als je over een uur gaat eten', die trek kan je wel doorstaan.
Het is al weer wat weg gezakt.
quote:Op zaterdag 7 december 2013 17:46 schreef douche-eendje het volgende:
Ik ga in december voor gewichtsverlies. Boeit mij niet hoe, maar het gaat mij lukken. En ik wil de bootcamp-beanie winnen. Verder nog even geen lijstjes van mij, komt volgende week wel weer. Even de vakantie-modus uitzitten.
Ik had in ene na een vakantie van 3 dagen er ook behoorlijk wat kilo's bij. Weekje, was het weer wegquote:Op zondag 8 december 2013 11:06 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zag na het sinterklaasfeest en het uit eten gisteren toch een flink hoger getal op de weegschaal. Dus vandaag weer terug naar het normale regime, en dan maar kijken hoe snel het weer weg is..
Het vorige etentje was ook zo weg, dus daar hoop ik nu weer op. Sowieso wil ik deze week nog een keer extra sporten(moet nog een paar lessen inhalen), dus dan komt het wel goed.quote:Op zondag 8 december 2013 11:30 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik had in ene na een vakantie van 3 dagen er ook behoorlijk wat kilo's bij. Weekje, was het weer weg
Niet vreten! Onthoud dat je een slanke godin bennequote:Op zondag 8 december 2013 20:02 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ga maar slapen om te voorkomen dat ik mijn huis opeet
Vind ik wel flauw dat je vriendinnen dat meenemen. Ik ben wat dat betreft best wel streng geweest in het begin, toen ik nog echt moest omschakelen. Jongens, ik ben op dieet, ik vind het lastig, dus probeer me te helpen verleidingen te weerstaan. Zo nam mijn beste vriend altijd een zak Haribo pretmix mee voor een bezoekje naar hier, maar dat heb ik hem echt verboden. Tegenwoordig neemt hij een fles cola light mee, en soms maak ik een gezond hapje voor ons, en we missen het helemaal niet meer.quote:Op zondag 8 december 2013 17:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik ben het huis in kerstsfeer aan het brengen. Bff had van die chocolade kerstkransen meegenomen maar die vind ik niet denderend en de kcal's niet waard. Wat hij niet op heeft gegeten gaat dus de prullenbak in. Zou ik dan toch langzaamaan dingen kunnen gaan weerstaan?
Haha ja, hij weet ook dat ik af wil vallen, maar probleem is dat we al die jaren samen hebben genoten van het lekkere eten, dus dat dat moeilijk blijkt om uit te zetten. Maar ik wijs hem er wel op inderdaad en blijf dat ook doen.quote:Op zondag 8 december 2013 20:41 schreef Zeester het volgende:
[..]
Vind ik wel flauw dat je vriendinnen dat meenemen. Ik ben wat dat betreft best wel streng geweest in het begin, toen ik nog echt moest omschakelen. Jongens, ik ben op dieet, ik vind het lastig, dus probeer me te helpen verleidingen te weerstaan. Zo nam mijn beste vriend altijd een zak Haribo pretmix mee voor een bezoekje naar hier, maar dat heb ik hem echt verboden. Tegenwoordig neemt hij een fles cola light mee, en soms maak ik een gezond hapje voor ons, en we missen het helemaal niet meer.
Ook een andere vriendin, die blowt altijd als ze hier is, en wil dan ketchup chips om de munchies te stillen. Vind ik prima, maar je neemt die zak mee naar huis als je weer weggaat, want ik moet het NIET in huis!
Goedzo. Dat is echt 1 van de dingen die ik inmiddels heb geleerd. Dat je het niet alleen hoeft te doen, en dat je best aan mensen kunt vragen om rekening met je te houden. Als je allergisch was voor gluten, dan zou hij toch ook geen broodje voor je meenemen, of een pasta voor je serveren als je komt eten? Zo is het ook met dieet, vind ik. Zeker als je (zoals ik weet dat jij doet) écht niet zo mega-streng bezig bent. Kunnen mensen best rekening mee houden!quote:Op zondag 8 december 2013 21:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Haha ja, hij weet ook dat ik af wil vallen, maar probleem is dat we al die jaren samen hebben genoten van het lekkere eten, dus dat dat moeilijk blijkt om uit te zetten. Maar ik wijs hem er wel op inderdaad en blijf dat ook doen.
Nou, de grap is dat sinds ik riep dat ik mezelf zat was, het qua eten echt best wel ok gaat. Ik heb van de week op 1 dag 4 stroopwafels op, dat is de enige uitschieter geweest. Maar ik had de rest van de dag zo gegeten dat ik uiteindelijk op 2400 kcals uitkwam die dag, dus was nog te overzien. Elke dag genoeg groente binnen gehad ook. Ik bedoel, het is maar een week, maar toch. Voelt lekker.quote:Op zondag 8 december 2013 21:21 schreef Zeester het volgende:
[..]
Goedzo. Dat is echt 1 van de dingen die ik inmiddels heb geleerd. Dat je het niet alleen hoeft te doen, en dat je best aan mensen kunt vragen om rekening met je te houden. Als je allergisch was voor gluten, dan zou hij toch ook geen broodje voor je meenemen, of een pasta voor je serveren als je komt eten? Zo is het ook met dieet, vind ik. Zeker als je (zoals ik weet dat jij doet) écht niet zo mega-streng bezig bent. Kunnen mensen best rekening mee houden!
Lekker!!quote:Op zondag 8 december 2013 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
Ow en gister nieuwe winterjas gekocht maat 46! Vorige jaar kocht ik er een inmaat 52/54! Ben blij!
Q, wat ik zo knap aan je vind is dat als jij je ergens in vastbijt, je het écht doorzet. Supegedisciplineerd ben je volgens mij. Ik vind het heel hypocriet om er iets over te zeggen, want ik doe zelf echt nog steeds te weinig, maar toch, pas je op dat je niet doorschiet? Dat je niet té fanatiek wordt? Loop je al hard? Want 20 km over 4 maanden is véél.quote:Op zondag 8 december 2013 22:59 schreef Qwea het volgende:
Krentebollen
Ik heb deze week elke dag gesport. Niet omdat het moest, maar ik had er echt zin in![]()
Ik denk dat ik ga trainen voor de halve marathon in April
quote:Op zondag 8 december 2013 21:27 schreef MamaPurk het volgende:
Ow en gister nieuwe winterjas gekocht maat 46! Vorige jaar kocht ik er een inmaat 52/54! Ben blij!
Dit is echt een vrouwending, ze gaat juist lekker en dan komt de jaloezie om het hoekje kijken hequote:Op zondag 8 december 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Q, wat ik zo knap aan je vind is dat als jij je ergens in vastbijt, je het écht doorzet. Supegedisciplineerd ben je volgens mij. Ik vind het heel hypocriet om er iets over te zeggen, want ik doe zelf echt nog steeds te weinig, maar toch, pas je op dat je niet doorschiet? Dat je niet té fanatiek wordt? Loop je al hard? Want 20 km over 4 maanden is véél.
Nogmaals, ik vind het superknap hoe goed je gaat, echt! Maar ik vraag me de laatste tijd bij je posts af of het niet een obsessie wordt.
Toen ik de reactie van C_C al las wist ik dat er van aan 'anoniem' iemand zo'n reactie zou komen.quote:Op maandag 9 december 2013 07:28 schreef GJonline het volgende:
[..]
Dit is echt een vrouwending, ze gaat juist lekker en dan komt de jaloezie om het hoekje kijken heSucces Qwea
![]()
Dit dus.quote:Op maandag 9 december 2013 08:14 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Toen ik de reactie van C_C al las wist ik dat er van aan 'anoniem' iemand zo'n reactie zou komen.
Als je misschien vaker zou meelezen dan weet je dat de 'bezorgheid' dat ze té fanatiek word misschien helemaal niet zo gek is.
Wat ik me dan weer afvraag: waarom leest een knul mee in een dieettopic en gaat daar 's ochtends vroeg een beetje zitten reageren op iets waar hij verder niets mee van doen heeft? Ga lekker rukken ofzo, heb je veel meer lol van.quote:Op maandag 9 december 2013 07:28 schreef GJonline het volgende:
[..]
Dit is echt een vrouwending, ze gaat juist lekker en dan komt de jaloezie om het hoekje kijken heSucces Qwea
![]()
Juh. Ik ben het gaan doen ipv roepen dat ik het ga doen / zou willen gaan doen. Gevoelsmatig maakt dat alle verschil voor mequote:
Tof!quote:Op maandag 9 december 2013 12:39 schreef PatriQue89 het volgende:
Vandaag hadden we een project op school waarbij we met groepjes kraampjes hadden. Het ging over landen en culturen. Elk kraampje had eten. Ik heb niks gehad. Vooral omdat ik overal het vet af zag druipen ongeveer
Hilarisch.quote:Op maandag 9 december 2013 09:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ga lekker rukken ofzo, heb je veel meer lol van.
Het plannen gaat op zich goed.. Vandaag nog niks voor het avond eten, maar ik kan voor mijn werk nog wel ff naar de super, dus dat komt goed. En dan kan ik morgen na school boodschappen doen voor de rest van de week. Komt wel goedquote:Op maandag 9 december 2013 12:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Tof!
Hoe gaat het verder met plannen enzo? Ik krijg wel mee dat je gewicht de goede kant op gaat, maar had het verder even gemist...
Die discussie is al vaker gevoerd. HiZ weegt zich inderdaad elke ochtend. Voor sommigen hier (zoals ik) werkt dat niet, omdat we ons te snel druk maken om schommelingen of juist te obsessief met ons gewicht bezig zijn. Voor HiZ werkt het wel, zegtie, dus dan vinden we dat primaquote:
DUO boots heeft alleen vandaag 15% korting op alles, die wilde ik ook nog delen. Mochten er dikkuitjes zijn die nog mooie passende laarzen willen is het altijd mooi meegenomen!quote:Op maandag 9 december 2013 13:57 schreef Patoshik het volgende:
Bij de H&M zijn op heel veel dingen nu 50% korting. Misschien een tip voor de mensen hier.
Ik kocht net twee nieuwe bh's, dus nu is het geld even op hoor...quote:Op maandag 9 december 2013 15:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
DUO boots heeft alleen vandaag 15% korting op alles, die wilde ik ook nog delen. Mochten er dikkuitjes zijn die nog mooie passende laarzen willen is het altijd mooi meegenomen!
Hahaha was het maar zo. Althans, laat ik het zo zeggen, sommige dingen wel, sommige dingen niet. Ik neem mezelf al het hele jaar voor om bv php te gaan leren, of om mijn hdd's eindelijk eens te gaan ordenen. Dan duik ik erin, 1 dag tof en dan ben ik er klaar meequote:Op zondag 8 december 2013 23:12 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Q, wat ik zo knap aan je vind is dat als jij je ergens in vastbijt, je het écht doorzet. Supegedisciplineerd ben je volgens mij.
Don't worryquote:Ik vind het heel hypocriet om er iets over te zeggen, want ik doe zelf echt nog steeds te weinig, maar toch, pas je op dat je niet doorschiet? Dat je niet té fanatiek wordt? Loop je al hard? Want 20 km over 4 maanden is véél.
Sporten is een hobby, geen obsessie.quote:Nogmaals, ik vind het superknap hoe goed je gaat, echt! Maar ik vraag me de laatste tijd bij je posts af of het niet een obsessie wordt.
Ik snap je post wel hoorquote:Op maandag 9 december 2013 16:43 schreef clumsy_clown het volgende:
Ok dan, toppie. Je bent gewoon heel, heel erg goed bezig dus!
Hoe ken dat nou! Een marathon is altijd 42.nogwat km, dus een halve is altijd 21quote:Op maandag 9 december 2013 16:41 schreef Qwea het volgende:
[..]
Hahaha was het maar zo. Althans, laat ik het zo zeggen, sommige dingen wel, sommige dingen niet. Ik neem mezelf al het hele jaar voor om bv php te gaan leren, of om mijn hdd's eindelijk eens te gaan ordenen. Dan duik ik erin, 1 dag tof en dan ben ik er klaar meeHet moet dus wel echt iets zijn wat ik echt wil
[..]
Don't worryIk heb 2 fysiotherapeuten waarmee alles in overleg gaat. Ook omdat ik geen idee heb of ik het lichamelijk aan kan / mag. Maar er is geen bezwaar, mits ik geen klachten krijg.
[..]
Sporten is een hobby, geen obsessie.Ik vind het heeeeeeerlijk om te ontstressen. Ging de laatste tijd echt kut met mijn hond. Stress, spieren vast, klachten, alles. Enige manier waarop ik dan "even" het verstand op 0 kan zetten en even echt nergens aan hoef te denken (afgezien van hoe ik in godsnaam de volgende set ga halen bv
) is door te sporten. Werkt echt geniaal.
En ja, ik loop al een poosje hard. Op een rustig en normaal tempo. Gewoon als ik er zin in heb. Halve is trouwens geen 20, maar 14.
Je hebt mij in ieder geval geïnspireerd om vanavond een rondje te gaan waggelenquote:Op maandag 9 december 2013 16:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik snap je post wel hoorEn ik zie ook wel dat die lijn misschien heel dun is
En ik ben ook wel van plan er voor de waken hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |