Bij HNS zitten toch ook alleen figuren die kennis hebben van bouwen en bouwfraude?quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef H.FR het volgende:
Bij RDK zitten trouwens ook geen mensen met een financiële achtergrond. Enige financiële kennis lijkt me best van belang bij dit soort projecten.
De financiele kennis van HNS beperkt zich vooral tot kennis over zakkenvullen.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:49 schreef H.FR het volgende:
Bij RDK zitten trouwens ook geen mensen met een financiële achtergrond. Enige financiële kennis lijkt me best van belang bij dit soort projecten.
Ik las NHSquote:Op vrijdag 6 december 2013 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De financiele kennis van HNS beperkt zich vooral tot kennis over zakkenvullen.
Maar niet die van Feyenoord.
Ik ben het met je eens dat Van Merwijk geen zuivere motieven lijkt te hebben, maar financieel is alles wel heel uitgebreid onderzocht en onderbouwd hoor. Ik ben alleen niet overtuigd over de inkomstenscenario's, waardoor ik het plan ook niet zie zitten.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:54 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
De financiele kennis van HNS beperkt zich vooral tot kennis over zakkenvullen.
Maar niet die van Feyenoord.
Gemengde gevoelens. Aan de ene kant is Feyenoord de club van het volk en is het mooi dat je gewoon naar Varkenoord kan gaan en bij wijze van spreken Pelle aan z'n kuif kan trekken. Aan de andere kant zie je bij alle grote clubs dat zij afgezonderd trainen. Misschien komt het de prestaties wel ten goede.quote:Feyenoord heeft de vereniging 'Supporters steunen Feyenoord' (SsF) laten weten geen behoefte te hebben aan een gift waarmee een nieuw trainingscomplex kan worden gefinancierd. Dat zegt Hans Fortuin, voorzitter van SsF.
Volgens Fortuin doet de clubleiding dit om geen verwachtingen te wekken bij de supporters ten aanzien van de toegankelijkheid van het complex. Dat zou tot teleurstellingen kunnen leiden. Feyenoord lijkt hiermee bezoekers te willen weren bij trainingen.
De vereniging Supporters steunen Feyenoord is in 2011 opgericht en zamelde destijds een miljoen euro in om de financiële situatie van Feyenoord te verbeteren. Onlangs deed de vereniging de clubleiding een voorstel om opnieuw geld in te zamelen voor het eventueel te bouwen trainingscomplex op de plek waar voorheen vv Hillesluis speelde. Die plek is in de verbouwingsplannen van Varkenoord aangewezen als trainingslocatie van de Feyenoord-profs.
Het huidige trainingssituatie is allerminst optimaal. Nadat het trainingsveld voor het Maasgebouw plaats heeft moeten maken voor parkeerplaatsen moeten de profs van Feyenoord met busjes naar het trainingsveld gebracht worden. Ook de hekken rond het veld, een donatie van van 'Het Legioen' verkeren in zulke slechte staat dat ze regelmatig omvallen of dat de doeken afscheuren.
Feyenoord wil inhoudelijk niet reageren op de uitlatingen van Fortuin.
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)gen-Heerenveen.dhtmlquote:Feyenoord moet het zondag in de uitwedstrijd tegen sc Heerenveen zonder Samuel Armenteros stellen. De Zweedse aanvaller heeft een voetblessure opgelopen. Dat maakte Feyenoord vandaag bekend. Armenteros ontbrak door de kwetsuur ook al tegen PSV.
Het is nog even afwachten of Stefan de Vrij wel kan spelen. De verdediger liet vrijdag de training schieten wegens ziekte, vertelde trainer Ronald Koeman. 'Ik verwacht dat hij zaterdag weer mee zal trainen, maar zekerheid heb je nooit.'
Ook het meespelen van reservedoelman Kostas Lamprou is onzeker. De Griek heeft een voet verzwikt. Miquel Nelom is er in Friesland in ieder geval niet bij door een bovenbeenblessure.
Reservebank: Lamprou, Van Beek, Kongolo, Vormer, Goossens, Bakkal en Te Vrede.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:14 schreef H.FR het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/56(...)gen-Heerenveen.dhtml
Zou Koeman Manu of Verhoek meenemen? Of iemand anders?
quote:Nieuwe renovatieplan voor de Kuip kost 141 miljoen euro
Harmen Simon Teunis (bnr.nl) - 06-12-2013
Stichting Red de Kuip gaat maandag een nieuw plan presenteren om het Feyenoord-stadion zo te verbouwen dat het toch behouden kan worden.
Het hernieuwde initiatief wordt gesteund door grote ondernemingen en moet 141 miljoen euro kosten.
De Kuip zou na de renovatie met 63.000 plaatsen weer het grootste stadion van Nederland worden. Ondanks teruglopende bezoekersaantallen in de Eredivisie is Erwin Eekelaar, voorzitter van de Stichting Red de Kuip, niet bang dat Feyenoord een grotere Kuip niet vol zou krijgen. "Die krijgen we zeker vol. Feyenoord heeft een achterban van 2,5 miljoen Nederlanders. De potentie is groot genoeg om het stadion te vullen."
Een stadion met plek voor nog meer mensen, vindt Eekelaar het te hoog leggen van de lat. "Het is ook niet nodig, want met onze oplossing hebben we een gezond businessmodel. 63.000 is een goede stap voor Feyenoord en laten we die eerst maar gaan maken."
Het afgelopen jaar presenteerde de stichting ook al een renovatieplan met een prijskaartje van een slordige 117 miljoen euro. Maar de directie van De Kuip zag weinig heil in de plannen en had zijn zinnen gezet op een nieuw stadion. Het nieuwe stadion, zoals voorgesteld werd, moest zo'n 400 miljoen euro kosten. De gemeente Rotterdam moest een garantstelling van 165 miljoen euro geven. Maar in juli trok het Rotterdamse college van burgemeester en wethouders dat voorstel voor een nieuw stadion in toen eerder al bleek dat er in de gemeenteraad geen meerderheid was voor het plan.
Plan aangepast
Het nieuwe plan van Stichting Red de Kuip is aangepast op een aantal belangrijke punten. Zo heeft de stichting input gekregen van adviesbureau Hypercube. Die input is verwerkt in de nieuwe plannen waardoor het stadion zeker 25 jaar mee kan, zegt Eekelaar.
Een belangrijk onderdeel van het vernieuwde plan is dat de businesspotentie van de voetbalclub goed ingevuld wordt, zegt Eekelaar. "Dat betekent niet alleen het topsegment maar ook het middensegment en de kleinere ondernemers. We gaan dus flink investeren in de faciliteiten die een stadion heden ten dage nodig heeft, zodat je ook het modernste en best gefaciliteerde stadion van Nederland gaat krijgen."
De skyboxen hebben in de huidige Kuip nog lange looplijnen richting het Maasgebouw, waar het gros van de faciliteiten te vinden zijn. Die faciliteiten worden in de nieuwe renovatieplannen dichterbij de skyboxen geplaatst.
Wensen KNVB
In het plan is ook rekening gehouden met de wensen en eisen van de KNVB om interlands en eindrondes van EK's en WK's weer naar Rotterdam te krijgen. "Na ruggespraak met de KNVB hebben we geanalyseerd wat er nu ontbreekt aan de huidige Kuip en wat er nodig is om de interlands weer terug te krijgen. Dat hebben we ook meegenomen in ons plan." Zo was een belangrijke wens dat het dak groter zou worden ten opzichte van het eerste plan van de stichting, zodat mensen die dichter op het veld ook droog zitten.
Haalbaarheid
Feyenoord en De Kuip zouden voor een nieuw stadion nog een plan van VolkerWessels en een plan van BAM overwegen. In september werd vanuit de club een driemanschap aangesteld om de nieuwe plannen te presenteren.
Toch is Eekelaar vol vertrouwen als het gaat om de haalbaarheid van zijn plan tot renoveren in verhouding tot mogelijke nieuwbouwplannen. "Wij vinden ons plan het beste. We zijn in ieder geval het goedkoopste, en dat is onderbouwd door marktpartijen. Die wedstrijd hebben we in juli al gewonnen bij de gemeenteraad. Feyenoord heeft niet voldoende geld om zelf te investeren. VolkerWessels ook niet, dus uiteindelijk is geld toch een belangrijke factor."
quote:
Dit dus. Ik ga er ook geen energie meer in steken voorlopig.quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:36 schreef Caland het volgende:
Ik ga er geen aandacht meer aan besteden. Eerder dat de gemeente uberhaupt weer een beslissing kan/mag nemen ben je 5 jaar verder.
We zijn al tijden stabiel in uitwedstrijden. Ongelofelijk kut spelen, compleet weggespeeld worden en aan het eind hou je heel soms een puntje overquote:Op vrijdag 6 december 2013 17:43 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dit dus. Ik ga er ook geen energie meer in steken voorlopig.
Het blijft een welles / nietes discussie tussen voorstanders van RDK en voorstanders van een nieuw stadion, welke beiden niet echt open staan voor argumenten.
Het enige dat ik er nog over ga zeggen is dat ik het opmerkelijk vind dat dit verbeterde RDK plan voor 141 miljoen gerealiseerd zou kunnen worden, terwijl in de doorrekeningen van de vorige plannen minimaal rekening gehouden moest worden met bedragen richting de 200 miljoen, en dan nog kan het RDK plan zo'n 25 jaar mee (zoals in het artikel wordt opgemerkt).
Of dat veel voordeliger uitpakt is dan dus maar de vraag. Maar ik heb geen zin in nogmaals die verhitte discussies hier, dus ik ga hier verder niet meer op in.
Lekker richten op een mooi voetbalweekend met hopelijk puntverlies voor onze concurrenten, en een Feyenoord dat een keer aantoont ook stabiel te kunnen presteren.
De Teen scoorde toen ook nog. Zegt genoeg over het niveau van die wedstrijd toen. Voor zover je van een 'wedstrijd' kon spreken. Dekken om 10 m. afstand etc.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:30 schreef Bombvis het volgende:
Misschien Manu maar weer inzetten, die was in topvorm toen
quote:
Alleen had Heerenveen er toen ook mogelijk voordeel bij. Ik zie niet in hoe Heerenveen nu gebaat zou zijn met puntverlies of een puntendeling.quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:27 schreef Grifte het volgende:
Het wordt tijd om het weer op een akkoordje te gooien met Heerenveen, net als twee jaar terug.
Misschien tijd voor een apart stadiontopic?quote:Op vrijdag 6 december 2013 15:36 schreef Caland het volgende:
Ik ga er geen aandacht meer aan besteden. Eerder dat de gemeente uberhaupt weer een beslissing kan/mag nemen ben je 5 jaar verder.
Manu en Cissé zijn echt niet zoveel slechter dan Armenteros en Schaken (of Boëtius, die nog lang niet in vorm is).quote:Op vrijdag 6 december 2013 19:46 schreef Maastoren het volgende:
[..]
De Teen scoorde toen ook nog. Zegt genoeg over het niveau van die wedstrijd toen. Voor zover je van een 'wedstrijd' kon spreken. Dekken om 10 m. afstand etc.
Uiteindelijk beslist de gemeente gewoon.quote:Op vrijdag 6 december 2013 12:12 schreef Scrummie het volgende:
En RDK komt weer om de hoek kijken. Ben benieuwd.
Kanttekening; door al dat gepruts van de vorige keer van zo'n beetje ALLE partijen, krijg ik er een raar smaakje van. Alsof RDK nu voor het karretje gespannen is om het idee te tonen, de familie kan reageren 'oké, we kijken er naar natuurlijk, want wij zien overal kansen en willen de Kuip een kans geven' terwijl ze ondertussen gewoon met HNS 4.0 ofzo bezig zijn, en dat het enige plan is wat voor hun geld. Dan schieten ze RDK alsnog af onder het mom van 'we hebben het een kans gegeven maar is niet haalbaar' en vervolgens gaan ze vrolijk door met HNS 4.0.
Ik heb totaal geen vertrouwen meer in de huidige leiding, zo blijkt uit bovenstaand verhaal en ik zal dan wel nooit meer te overtuigen zijn voor een plan dat van deze directie af komt.
En Bosz gaat alleen resultaten behalen als we hier ook de helft van Chelsea 2 krijgen.quote:Op zondag 8 december 2013 00:53 schreef TC03 het volgende:
Zou Bosz haalbaar zijn indien Koeman vertrekt? Denk het niet eigenlijk.
Die moet je hier echt niet willen hebben.quote:Op zondag 8 december 2013 00:53 schreef TC03 het volgende:
Zou Bosz haalbaar zijn indien Koeman vertrekt? Denk het niet eigenlijk.
[..]
Dat werd van Ronald Koeman ook gezegd.quote:Op zondag 8 december 2013 02:27 schreef Euribob het volgende:
[..]
Die moet je hier echt niet willen hebben.
twitter:feyenoordpings twitterde op zondag 08-12-2013 om 10:42:40Stefan de Vrij is nog steeds ziek en zit niet bij de wedstrijdselectie van Feyenoord voor het duel met SC Heerenveen. #heefey reageer retweet
quote:Op zondag 8 december 2013 00:53 schreef TC03 het volgende:
Zou Bosz haalbaar zijn indien Koeman vertrekt? Denk het niet eigenlijk.?
Vet, veel plezier! Is ook nog een avondwedstrijd, dus dan ligt het stadion er altijd prachtig bij.quote:Op zondag 8 december 2013 10:58 schreef RvLaak het volgende:
Net 2 kaartjes gekocht van Feyenoord-PEC.
Hopelijk zijn het goede plekken en gelukkig geen SCC nodig... Ga ik ook voor het eerst in mijn leven naar de Kuip![]()
![]()
Geen probleem, ben Feyenoord fan... M'n vader ook. Een vriend van mij die PEC supporter is, gaat via PEC kaarten kopen...quote:Op zondag 8 december 2013 11:01 schreef Grifte het volgende:
[..]
Vet, veel plezier! Is ook nog een avondwedstrijd, dus dan ligt het stadion er altijd prachtig bij.
Bedankt trouwens voor je exacte vakgegevens, de knokploeg staat klaar
Van Beekquote:Op zondag 8 december 2013 10:44 schreef Ajacied422 het volgende:
Geen meedogenloosheid j0ng0nstwitter:feyenoordpings twitterde op zondag 08-12-2013 om 10:42:40Stefan de Vrij is nog steeds ziek en zit niet bij de wedstrijdselectie van Feyenoord voor het duel met SC Heerenveen. #heefey reageer retweet
Was maar een grapquote:Op zondag 8 december 2013 11:03 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Geen probleem, ben Feyenoord fan... M'n vader ook. Een vriend van mij die PEC supporter is, gaat via PEC kaarten kopen...
Weet ikquote:
In het Feyenoord-stadion zijn geen slechte plekken, alleen maar bazenplekken.quote:Op zondag 8 december 2013 11:06 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Weet ik. Zijn het goede plekken btw?
Tenzij je hoogtevrees hebtquote:Op zondag 8 december 2013 11:11 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
In het Feyenoord-stadion zijn geen slechte plekken, alleen maar bazenplekken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |