abonnement Unibet Coolblue
  zondag 1 december 2013 @ 21:13:16 #1
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_133820384
Deel 6 alweer in onze klusblunders reeks
Het topic waar we met ze allen gewoon lekker door blijven blunderen :Y _O-

De laatste posts uit het vorige topic waren.

quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 14:42 schreef Adnap het volgende:
een lekke dop (?) van mijn verwarming zorgde er voor dat we natte voeten kregen in de badkamer op plekken waar dat niet hoort. Mijn deskundige oog zag een los rubbertje dus conclusie rubbertje gaar, tijd voor nieuwe. tot zo ver geen probleem.
met telefoon en daarop foto :') naar de kluswinkel, nieuwe dop gehaald en tja dan ahd ik toch beter even eerst naar mijn vader kunnen bellen....toen de dop er af ging ,kwam er ook een fontijn zwart stinkend water uit de verwarming ..... héél snel de nieuwe dop erop en lek dicht maar het schoonmaken daarna was dus minder geslaagd. Verwarming aangevuld en alles doet het weer maar wat een waterballet. volgende keer cv maar uitzetten (hij stond niet echt aan, op 15 gr standje) en betreffende ding aftappen ;)
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 23:49 schreef Gieliovd het volgende:
Oooooei dat is balen!! Tering, weer een duur weekend.

Ik was ook weer aan het blunderen....

Onderin de trapkast gekropen, moest na lange tijd dat de CV verdeler aan de muur hing maar nog niet aangesloten was.... toch dat ding aansluiten. Had eindelijk het juist gereedschap.

Dus daar gaan we... buis kalibreren, allemaal goed. Knelring over de buis, slangthule (steunhuls) erin met toch wel veel moeite.....

:{ de 2 wartels/moeren lagen naast me buiten de trapkast. |:(

Gekloot, thules krijg je er nooit meer uit, dus kwartier later knelring eraf. Wartel erop, knelring erop, KLAAR.

Op naar de wasmachine hoek, waar nog een groepenverdeler hangt. Dit keer niet vergeten pannekoek! Dus wartels lost.. kalibreren... kan er toch wel beroerd bij!

Pijp zit verkeerd, kan er niet bij, lopen kloten...

Zo, alles voor elkaar. Thules erin, knelringen eromheen... WARTELS ONDER MIJN KNIE :( :( :(
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 februari 2013 22:34 schreef Resistor het volgende:
Nieuw jaar, bijna klaar met mijn appartement, en toch op de valreep nog een blunder.

Waardeloze architect had bedacht een warmte-terugwin-goot als doucheputje te gebruiken, dat ding is 90cm breed, met aan beide kanten 10cm ruimte in afschot. Het midden van de voeg van het afschot en vlakke vloer (heb niet voor een bak gekozen, wil geen drempeltje) ligt dus op 110cm vanaf de muur.

Ik weet niet wat standaard is, of ze bij douchewanden nou de binnen of de buitenmaat nemen, maar mijn douchewand was dus 110cm buitenwand.
Met alle geweld, beleid en vulstukken wil ik die wand op de voeg krijgen, binnenkant wand gelijk met de binnenkant van de voeg.
1 verkeerde beweging op de afschotvoeg, 1.000.000 scherven op de vloer want veiligheidsglas, en een paar scherven nog in het profiel wat we nog vast hielden :'( :')

En toch baal ik meer van de netwerkkabels die ik opeens niet meer kon knijpen, ik heb er vorige maand tientallen geknepen en een enkele over moeten doen, en deze keer was ik uren bezig met 2 lullige kabeltjes :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_133824121
Radiatorsteun los willen draaien uit de muur ivm behangen. Beginnen met een steeksleutel, "Goh is wel een erg lange bout, even rateltje er bij pakken". Lekker ratelen, schroef er bijna uit, en dan: Oja oeps, de ratel moet er ook weer af natuurlijk (zat klem tussen schroef en radiator). Kon ik de schroef er weer een heel eind in draaien en alsnog met steeksleutel losdraaien :')

Oja en netwerkkabels knijpen: Niet zo moeilijk, maar het is een ware hel als je cheapo RJ45 connectoren hebt zonder zo'n geleidestukje. Normaal schuif je de aders daarin op de goede volgorde, dat in de connector en aanknijpen maar. Maar die van mij hebben dat niet, en ik ben nog niet door m'n voorraad heen (toen doosje van 25 ofzo besteld). Dus iedere keer pure ergernis :{w :'(

M'n vriendin had ook nog een leuke, ze wou de kozijnen wel schilderen. Goed, zij aan de gang. Poosje later was ze klaar, wou ze de kwast schoonmaken. Dus zij onder de kraan aan het spoelen en met haar hand de kwast uitwringen etc. Roept ze mij vervolgens, omdat het niet wou lukken. Bleek dat ze haar hele handen eronder had zitten omdat het verf op terpentine basis was :D _O- Dat krijg je natuurlijk niet weg met water. Ze heeft nog een paar dagen een lichtelijk witte waas op haar handen gehad O-)

[ Bericht 13% gewijzigd door Think_Pad op 01-12-2013 22:54:12 ]
pi_134268614
bij een maat de houten keukenuitbouw verwijdert en het geheel 2 1/2 meter verlengd.
boel uitgegraven voor de fundering en palen ,lag er nog een ?oude afvoerpijp 200 rond .
ding lag niet in de weg maar hij wilde de put geheel leeg hebben.nou zaag je hem door!
Pakt de recipro ,prrrrrrrrr :P grote fontein water .
Bleek de sloot achter het huis hoger te liggen dan de pijp :D
ik raak nu toch wel een beetje in paniek ,was het antwoord terwijl het water gestaag steeg .
Niveau sloot was 10 centimeter onder het maaiveld dus hoger zou het niet komen .
Klopte precies ,rubber rioolafsluiter aan de kadezijde erin opgepompt en de buis met een deksel verlijmd

I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_134276072
Recipr-o-oooooh! :')

Holy shit dan krijg je het wel ff benauwd. Je hebt ook toevallig ff zo'n balg in je achterzak?

Wat een stunt weer :)

Gaat hier wel goed gelukkig. Behalve dat ik me gisteren bedacht dat het ook wel handig is om een draad te trekken naar de locatie waar de thermostaat komt voor de CV... terwijl ik de nieuwe wand al geplaatst, geïsoleerd en dichtgezet had met platen :')
Laat die handjes wapperen!
pi_134282315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 23:20 schreef Gieliovd het volgende:
Recipr-o-oooooh! :')

Holy shit dan krijg je het wel ff benauwd. Je hebt ook toevallig ff zo'n balg in je achterzak?

Wat een stunt weer :)

Gaat hier wel goed gelukkig. Behalve dat ik me gisteren bedacht dat het ook wel handig is om een draad te trekken naar de locatie waar de thermostaat komt voor de CV... terwijl ik de nieuwe wand al geplaatst, geïsoleerd en dichtgezet had met platen :')
Balg bij Worx gehaald ,je ziet op de muur de hoogste stand .
Niks aan het handje,het is geen dijkdoorbraak.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 15 december 2013 @ 23:14:17 #6
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134312799
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 08:04 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Balg bij Worx gehaald ,je ziet op de muur de hoogste stand .
Niks aan het handje,het is geen dijkdoorbraak.
Vraag is, wat deed die buis daar?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_134317847
Misschien had hij idd wel een functie?
pi_134318517
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 06:01 schreef tiho1 het volgende:
Misschien had hij idd wel een functie?
vroeger werd er in de vaart geloosd,gelijk aan de woonboten die nog aan de overzijde liggen .
Pijp stopte ook onder het huis (keuken)
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_134321573
Wees dan blij dat je hem niet eerder onder de keuken in de kruipruimte afgezaagd hebt om ruimte te maken voor iets anders :X

Dan was er vast wel een bericht 'man verdrinkt in kruipruimte' geweest.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  maandag 16 december 2013 @ 19:45:32 #10
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_134339636
Ik heb nog wel een klusblunder van de vriend van een nicht van mij:

ze gingen verbouwen en tijdens het graven kwam er een rioolbuis te voorschijn. Omdat het ding zo onlogisch lag hebben ze hem weggehaald en het gat dichtgestopt. ^O^

Tot de buren kwamen klagen dat hun water niet meer wegliep. :P Oeps.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_134355409
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 19:45 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb nog wel een klusblunder van de vriend van een nicht van mij:

ze gingen verbouwen en tijdens het graven kwam er een rioolbuis te voorschijn. Omdat het ding zo onlogisch lag hebben ze hem weggehaald en het gat dichtgestopt. ^O^

Tot de buren kwamen klagen dat hun water niet meer wegliep. :P Oeps.
Kunnen ze nog blij zijn dat ze hem dicht gemaakt hadden. Als ze hem open hadden gelaten hadden ze meer troep gehad.
pi_134415744
Koop geen bouten van de lokale bouwmarkt :')
Had een paar m8x60 bouten nodig. Uiteraard nu net weer niet thuisliggen, dus maar even snel naar de bouwmarkt hier in het dorp gereden. Bouten aandraaien, fatsoenlijk aandraaien, kan ik weer opnieuw beginnen, bouten begeven het.
nerovetsrethca
  woensdag 18 december 2013 @ 19:37:30 #13
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_134415780
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:36 schreef slangpie het volgende:
Koop geen bouten van de lokale bouwmarkt :')
Had een paar m8x60 bouten nodig. Uiteraard nu net weer niet thuisliggen, dus maar even snel naar de bouwmarkt hier in het dorp gereden. Bouten aandraaien, fatsoenlijk aandraaien, kan ik weer opnieuw beginnen, bouten begeven het.
Een bout bout dus?
pi_134416076
Kijk gewoon of ze 8.8 zijn. Dan is er niks aan de hand.
pi_134416085
quote:
1s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:36 schreef slangpie het volgende:
Koop geen bouten van de lokale bouwmarkt :')
Had een paar m8x60 bouten nodig. Uiteraard nu net weer niet thuisliggen, dus maar even snel naar de bouwmarkt hier in het dorp gereden. Bouten aandraaien, fatsoenlijk aandraaien, kan ik weer opnieuw beginnen, bouten begeven het.
Komt me bekend voor. Ik draai van alle schroeven hun hoofd af op een of andere manier.
pi_134416102
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 19:43 schreef tiho1 het volgende:
Kijk gewoon of ze 8.8 zijn. Dan is er niks aan de hand.
Je koopt gewoon de verkeerde bouten.
Laat die handjes wapperen!
  † In Memoriam † woensdag 18 december 2013 @ 20:01:36 #17
25682 2cv
Niet subtiel
pi_134416960
Klopt, de bouwmarkt verkoopt wel de juiste maten, maar het materiaal komt meer overeen met pudding dan met staal. Let daarom op de sterkteklasse: hoe hoger dat getal, hoe sterker de bout. 8.8 is de meest gebruikte sterkteklasse en is de meeste gevallen dus prima bruikbaar.

Wie interesse heeft wil ik wel uitleggen wat dat 8.8 precies betekent.

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 19-12-2013 21:55:54 ]
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_134418343
quote:
0s.gif Op woensdag 18 december 2013 20:01 schreef 2cv het volgende:
Klopt, de bouwmarkt verkoopt wel de juiste maten, maar het materiaal komt meer overeen met pudding dan met staal. Let daarom op de sterkteklasse: hoe hoger dat getal, hoe sterker de bout. 8.8 is de meest gebruikte sterkteklasse en is de meeste gevallen dus prima bruikbaar.

Wie interesse heeft wil ik wel uitleggen wat dat 8.8 precies betekent.
Ik denk dat de meeste mensen wel kunnen zoeken hier, vooral boormachines zijn heel geschikt om verborgen leidingen te vinden ;)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  Moderator donderdag 19 december 2013 @ 21:56:20 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134467078
Men mag ook wel gewoon klusblunders hier melden; in plaats van al dat slow chatten.
pi_134533106
Draad trekken in buizen van een meter of 15 lengte. Lalalala, pompidom... trek, trek, trek...

Zere klauwen...

Trek... trek...

En dan in je linker ooghoek de blauwe draad zien verdwijnen in het uiteinde van de buis :{

Doosje leeg }:|

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen...

Beter opletten!

Andere buis... zit nog zat in de doos!

Trek, trek, tr.... 20 cm te kort :')
Laat die handjes wapperen!
pi_134560159
Maat van mij gaat een klopboor huren, moet een aantal m10 boutjes in het plafond bevestigen, dus bij het huren huurt ie ook een 10mm sds boor...

Kreeg net een whatsapp berichtje dat ie de pluggen er erg lastig in kreeg :D
pi_134561684
Update:

Hij heeft zonder te meten 14mm gaten in het plafond geboord...

Plug past nu wel. Met 2mm speling...
  PR/Manusje van alles zondag 22 december 2013 @ 15:22:24 #23
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134561992
Wordt dus m12....
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134563281
Hij kan tog kijken wat er op de plug staat? Heel knap dit.
  zondag 22 december 2013 @ 15:54:27 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_134563453
Klein maar fijn, bijna slapstick hier, het beroemde tafelpoten inkorten :')

Dan meet je perfect is de vloer niet recht, dus nog een keer meten met de afwijking van de vloer meegerekend gaat het weer mis, gelukkig is het een tafel in een hobbyruimte maar zal voor altijd aan mijn worden herinnerd door een stukje karton onder de poot ;(
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_134564331
Ik heb een wasbakje in de garage, handig om de handen te wassen na het klussen.
Nu staat er een potje met garagezeep (van dat schurende spul) op de rand van het wasbakje.
Gisteren wilde ik mijn handen wassen en toen viel die pot op de grond, maar ik heb ook kratten bier onder dat wasbakje staan.
Allemaal zeep op mijn bierflesjes :( , ik ben eerst een kwartier bezig geweest om de flessen zeepvrij te maken.
Zonde van mijn Warsteiner anders :'(
pi_134565922
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:19 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik heb een wasbakje in de garage, handig om de handen te wassen na het klussen.
Nu staat er een potje met garagezeep (van dat schurende spul) op de rand van het wasbakje.
Gisteren wilde ik mijn handen wassen en toen viel die pot op de grond, maar ik heb ook kratten bier onder dat wasbakje staan.
Allemaal zeep op mijn bierflesjes :( , ik ben eerst een kwartier bezig geweest om de flessen zeepvrij te maken.
Zonde van mijn Warsteiner anders :'(
van die rode zeep ,daar drogen je handen zo van uit . :N
krijg je klachten met vingeren . :'(
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zondag 22 december 2013 @ 17:43:52 #28
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134568058
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

van die rode zeep ,daar drogen je handen zo van uit . :N
krijg je klachten met vingeren . :'(
Dan maak je ze eerst nat, voordat je ze er in steekt. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  zondag 22 december 2013 @ 23:45:12 #29
35189 Troel
scherp en bot
pi_134587972
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

van die rode zeep ,daar drogen je handen zo van uit . :N
krijg je klachten met vingeren . :'(
_O-
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134590123
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 16:55 schreef JerryLee het volgende:

[..]

van die rode zeep ,daar drogen je handen zo van uit . :N
krijg je klachten met vingeren . :'(
_O- koning :9
Laat die handjes wapperen!
  maandag 23 december 2013 @ 00:39:06 #31
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_134590540
quote:
1s.gif Op maandag 23 december 2013 00:30 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

_O- koning :9
Wat zal het schoon worden, daar binnen :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  maandag 23 december 2013 @ 07:09:38 #32
35189 Troel
scherp en bot
pi_134596105
He jakkes :X
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_134597005
vuile handen, pak even snel het potje rode handreiniger, neem een flinke kluit in mn handen, denk wel met het insmeren. hee vreemde substantie.......

well rood vet heeft dezelfde kleur maar is GEEN handenreiniger :-(
pi_134603465
2 schakeldraden door geknipt zonder te merken.. welke hoort nu op welke??
  PR/Manusje van alles maandag 23 december 2013 @ 13:23:37 #35
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_134603491
quote:
0s.gif Op maandag 23 december 2013 13:22 schreef Nico987 het volgende:
2 schakeldraden door geknipt zonder te merken.. welke hoort nu op welke??
Wat schakelen ze? eerst de ene verbinden met de andere en dan kijken of het gewenste lichtpunt geschakeld wordt. If not: omdraaien. :+
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_134603686
K&W / 2 schakeldraden in 1 doos doorgeknipt en nu

geen idee dus.. ik vermoed dat het een hotel schakeling is. Mocht het niet werken kan ik natuurlijk ook de punten in de schakelaar beneden omdraaien?
pi_134801252
Op naar de nieuwe Hornbach in de buurt hier. Ik naar binnen met karretje.. met als doel vandaag 100 stucplaatjes kopen.

Blijkt er een Drive-In te zijn, mooi man. Ik naar de Drive-In...

Gipsplaten, check. Mooi. Mannetje erbij... 50 stuks inladen. Beetje kletsen, lollen... beetje tellen. Ik naar huis, troep uitladen en in de woonkamer uitstallen.

Ritje 2, 50 platen halen... 2 mannetjes erbij dus met z'n 3 die auto vol gelegd. Ik denk richting het eind "hmm, stapel lijkt wel hoger". Ik weer betalen, naar huis.

Stapel uitgeladen naast de eerste stapel...


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 13% gewijzigd door Gieliovd op 28-12-2013 21:15:09 ]
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 29 december 2013 @ 11:51:32 #38
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_134820309
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:09 schreef Gieliovd het volgende:
Op naar de nieuwe Hornbach in de buurt hier. Ik naar binnen met karretje.. met als doel vandaag 100 stucplaatjes kopen.

Blijkt er een Drive-In te zijn, mooi man. Ik naar de Drive-In...

Gipsplaten, check. Mooi. Mannetje erbij... 50 stuks inladen. Beetje kletsen, lollen... beetje tellen. Ik naar huis, troep uitladen en in de woonkamer uitstallen.

Ritje 2, 50 platen halen... 2 mannetjes erbij dus met z'n 3 die auto vol gelegd. Ik denk richting het eind "hmm, stapel lijkt wel hoger". Ik weer betalen, naar huis.

Stapel uitgeladen naast de eerste stapel...
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-

Zoiets hadden wij met de tegels van de badkamer; tegels uitgezocht, vervolgens uit laten rekenen hoeveel pakken van welke tegels we dan precies moesten hebben.

Alles ingeladen; drie weken later kregen we de tegelzetter...
Beste man gaat aan het werk, bleek dat we van de vloertegels ruim 2 dozen teveel hadden.
En van de wandtegels ruim 2 dozen te weinig..

Toch maar even bellen ... :|W
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:36:26 #39
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135254834
Mijn laatste geintje met klussen:

Ik vond in de plaatselijke container annex drekbak in de buurt een hartstikke leuk glazen lampje/armatuurtje.
"Wie gooit dat nou weg?" dacht ik nog in mijn naïviteit.

Dus ik het lampje eruit vissen, thuis het pitje vervangen door een nog nieuwe/werkende, stekker in het stopcontact en... KLABANG! Niet alleen de desbetreffende stop/groep, het héle systeem sloeg door, zat ik daar in het pikkiedonker. Gelukkig ben ik zo iemand die - door schade en schande wijs geworden vanwege mijn vorige woning uit 1880 met dito installatie - altijd een zaklamp in de stoppenkast bewaart. 't Duurde nog eventjes voor ik de aardlek en aanverwanten weer aan de praat kreeg.

Ah, juist, dus daarom lag dat lampje in de drekbak. :')

Bij de praxis eventjes een nieuwe fitting gehaald en gemonteerd. Het lampje doet het weer als een zonnetje. O+
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:39:36 #40
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135255030
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Mijn laatste geintje met klussen:

Ik vond in de plaatselijke container annex drekbak in de buurt een hartstikke leuk glazen lampje/armatuurtje.
"Wie gooit dat nou weg?" dacht ik nog in mijn naïviteit.

Dus ik het lampje eruit vissen, thuis het pitje vervangen door een nog nieuwe/werkende, stekker in het stopcontact en... KLABANG! Niet alleen de desbetreffende stop/groep, het héle systeem sloeg door, zat ik daar in het pikkiedonker. Gelukkig ben ik zo iemand die - door schade en schande wijs geworden vanwege mijn vorige woning uit 1880 met dito installatie - altijd een zaklamp in de stoppenkast bewaart. 't Duurde nog eventjes voor ik de aardlek en aanverwanten weer aan de praat kreeg.

Ah, juist, dus daarom lag dat lampje in de drekbak. :')

Bij de praxis eventjes een nieuwe fitting gehaald en gemonteerd. Het lampje doet het weer als een zonnetje. O+
Dumpster diving? :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:40:29 #41
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135255092
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:39 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dumpster diving? :P
Ja hoor, soms wel... misschien is het een afwijking, maar ik check hier altijd het grofvuil/de afvalcontainers of er soms nog iets grappigs te scoren valt. :@

Je wil niet weten hoe vaak daar toch nog iets bruikbaars tussen staat/ligt...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:42:13 #42
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135255179
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Ja hoor, soms wel... misschien is het een afwijking, maar ik check hier altijd het grofvuil/de afvalcontainers of er soms nog iets grappigs te scoren valt. :@
Het zal een "way of living" wezen. :P Van mij mag je, ik doe het niet. Iets met schaamtegevoel enzo... :@
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:43:57 #43
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135255281
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:42 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het zal een "way of living" wezen. :P Van mij mag je, ik doe het niet. Iets met schaamtegevoel enzo... :@
Haha. Nou, ik ben wat dat betreft behoorlijk 'de schaamte voorbij', wellicht ook ingegeven door mijn hartgrondige hekel aan de wegwerp-/consumptiemaatschappij. ;)

Zielig uitziende plantjes, tafeltjes, stoeltjes, lampjes, soms ook het een en ander aan overbodige maar gloednieuwe tegels e.d., die vis ik dus op en knap ik weer op, en als ik e.e.a. zelf niet kan gebruiken, dan gaat het op MP. Best wel een aardige bijverdienste al zeg ik het zelf. ;)

Voor de goede orde: vreten uit de vuilnisbak halen gaat ook voor mij te ver, hoor. :r
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:47:00 #44
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135255412
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha. Nou, ik ben wat dat betreft behoorlijk 'de schaamte voorbij', wellicht ook ingegeven door mijn hartgrondige hekel aan de wegwerp-/consumptiemaatschappij. ;)

Voor de goede orde: vreten uit de vuilnisbak halen gaat ook voor mij te ver, hoor. ;)
Dineren uit de container :r Zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.. Ik woon in een "ons ken ons" dorp. Dus nee, dingen uit de container halen, no way :{w
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135255500
Planten in pot haal ik ook uit de container. :@
Je raekt an de dinge geweun.
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:50:09 #46
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135255546
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:47 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dineren uit de container :r Zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen..
Daar snap ik ook niks van, tenzij je een zwerver bent inderdaad. Ik niet bepaald, en zelfs uit idealistische motieven gaat me dat (veel) te ver. :{w

quote:
Ik woon in een "ons ken ons" dorp. Dus nee, dingen uit de container halen, no way :{w
Haha, ja dan is de drempel wel een stuk hoger dan hier in de 'grote stad'. ;)
Ken zat mensen die hier het grofvuil achterna - ik bedoel uiteraard: juist voordat de gemeentelijke reinigingsdienst langskomt - reizen om nog leuke kastjes e.d. te scoren. :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:52:04 #47
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135255664
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:49 schreef Messina het volgende:
Planten in pot haal ik ook uit de container. :@
Als ik nog maar enigszins het idee heb dat het desbetreffende plantje nog te 'redden' is, jazeker. :Y
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 22:59:15 #48
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135256076
quote:
14s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:52 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Als ik nog maar enigszins het idee heb dat het desbetreffende plantje nog te 'redden' is, jazeker. :Y
Het enige wat ik wel doe is kleding in de Humanabak gooien, maar dat is de andere kant op :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:01:43 #49
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135256217
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:59 schreef cvboer het volgende:

[..]

Het enige wat ik wel doe is kleding in de Humanabak gooien, maar dat is de andere kant op :P
Dat doe ik dus ook, met spullen die ik afschrijf en die nog bruikbaar zijn.
Behoorlijk normaal, toch? :)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:03:17 #50
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135256315
quote:
0s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:01 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Dat doe ik dus ook, met spullen die ik afschrijf en die nog bruikbaar zijn.
Behoorlijk normaal, toch? :)
Vind ik ook. :) Voor de overige goederen die afschrijf is het naar de kringloop of mp. Werkt dat niet, dan gaat het alsnog richting de vuilstort.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  woensdag 8 januari 2014 @ 23:07:57 #51
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135256584
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 23:03 schreef cvboer het volgende:

[..]

Vind ik ook. :) Voor de overige goederen die afschrijf is het naar de kringloop of mp. Werkt dat niet, dan gaat het alsnog richting de vuilstort.
Helemaal mee eens. Of naar gratisaftehalen.nl en de diverse varianten daarop. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135263852
quote:
10s.gif Op woensdag 8 januari 2014 22:47 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dineren uit de container :r Zullen ongetwijfeld mensen zijn die het doen.. Ik woon in een "ons ken ons" dorp. Dus nee, dingen uit de container halen, no way :{w
Ik ken wel mensen die eten uit de afvalbak, Ze weten wanneer op zaterdag(toen het op zondag nog dicht was) de super zijn spullen weggooide die nog 2 a 3 dagen houdbaar waren.
Als je dat goed doet, zijn de dipevriesspullen nog bevroren en bv de kaas nog gekoeld. \
Zelf heb ik wel eens meegegeten met hun, en dan is het lastig om aan niet dumpster eten te komen.
Was dus altijd sterk selectief in wat ik daar at.
Maar een aantal producten vertouw ik toch wel uit de dumpster.
Zelf haal ik geen eten uit de kliko, wel al het andere dat me nuttig lijkt of wat ik kan doorgeven.
Onderhand al een aantal kasten van straat in huis gehaald, maar ik woon dan ook naast een verzorgingshuis.
Als daar iemand een verdiepinkje hoger gaat, dan zet de familie nog wel eens de hele huisraad buiten :)
Liefde en infectie
  donderdag 9 januari 2014 @ 11:57:58 #53
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135267936
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 09:25 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Ik ken wel mensen die eten uit de afvalbak, Ze weten wanneer op zaterdag(toen het op zondag nog dicht was) de super zijn spullen weggooide die nog 2 a 3 dagen houdbaar waren.
Als je dat goed doet, zijn de dipevriesspullen nog bevroren en bv de kaas nog gekoeld. \
Zelf heb ik wel eens meegegeten met hun, en dan is het lastig om aan niet dumpster eten te komen.
Was dus altijd sterk selectief in wat ik daar at.
Maar een aantal producten vertouw ik toch wel uit de dumpster.
Zelf haal ik geen eten uit de kliko, wel al het andere dat me nuttig lijkt of wat ik kan doorgeven.
Onderhand al een aantal kasten van straat in huis gehaald, maar ik woon dan ook naast een verzorgingshuis.
Als daar iemand een verdiepinkje hoger gaat, dan zet de familie nog wel eens de hele huisraad buiten :)
Met alle respect hoor, maar wat zijn de beweegredenen om überhaupt naar een container te lopen met het idee, "laten we eens kijken wat deze keer de pot schaft"?
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135268331
jaren geleden gooide de supermarkt waar ik vlakbij woonde regelmatig dingen in de container, pakken boter,of kaas zelfs kant en klaar maaltijden...niets mis mee, verpakking was heel en schoon ( hoefde nooit echt te "spitten"later maakten ze de verpakkingen open voordat ze het weggooiden, dan kan je er niets meer mee

maar goed beetje off topic..we dwalen af...

[ Bericht 8% gewijzigd door sijs op 09-01-2014 13:29:01 ]
pi_135272710
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 11:57 schreef cvboer het volgende:

[..]

Met alle respect hoor, maar wat zijn de beweegredenen om überhaupt naar een container te lopen met het idee, "laten we eens kijken wat deze keer de pot schaft"?
Zoals ik al zei, ik heb niet op deze manier gedaan aan dumpsterdiving, maar het waren krakers, antikrakers en licht anarchistische studenten :P
Dus het was ofwel doordat ze geen cent te makken hadden, ofwel omdat ze tegen de huidige wegwerpmarkt waren.
De meeste zijn trouwens nu hele beschaafde burgers die hun kinderen keurig opvoeden volgens alle bedenkbare regeltjes :P
Liefde en infectie
pi_135288356
Wij hadden zo een betonnen container aan de overkant die bedoeld is voor seniorenwoningen bv. Aangezien iedereen daar in dumpt deed ik dat ook. Zaten ook altijd goede spullen in. Een keer een complete modelspoorbaan. Met spoortjes en wissels van ik geloof het duurste merk. Op marktplaats bracht het 500 ¤ op.

Helaas zit er nu een ondergrondse bak.
pi_135305432
Geen blunder (maar ook geen dumpster-diving :+ ), maar is een kwartier je werk (wat nog niet eens af is) staan te bewonderen normaal?

Ik heb gisteren wat LED-strips op de keukenkastjes geplakt, en het even tijdelijk aangesloten omdat er nog een schakelaar bij moet.

In plaats van tussentijds even wat rommel opruimen heb ik gisteren echt een kwartier mijn werk staan te bewonderen. Even op de bank zitten om te zien hoe het er vanaf daar uit ziet, even bij het aanrecht staan om te zien of het echt zo veel licht is, 10 minuten gewoon vanaf het midden van de kamer naar het (mooi verlichte) plafond zitten staren... En nu zit ik nog steeds met een aanrecht, eettafel en bureau vol doosjes, snoeren, rommeltjes van dubbelzijdig plakband, en nog meer van dat soort rotzooi :X
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_135305586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 07:15 schreef Resistor het volgende:
Geen blunder (maar ook geen dumpster-diving :+ ), maar is een kwartier je werk (wat nog niet eens af is) staan te bewonderen normaal?

Ik heb gisteren wat LED-strips op de keukenkastjes geplakt, en het even tijdelijk aangesloten omdat er nog een schakelaar bij moet.

In plaats van tussentijds even wat rommel opruimen heb ik gisteren echt een kwartier mijn werk staan te bewonderen. Even op de bank zitten om te zien hoe het er vanaf daar uit ziet, even bij het aanrecht staan om te zien of het echt zo veel licht is, 10 minuten gewoon vanaf het midden van de kamer naar het (mooi verlichte) plafond zitten staren... En nu zit ik nog steeds met een aanrecht, eettafel en bureau vol doosjes, snoeren, rommeltjes van dubbelzijdig plakband, en nog meer van dat soort rotzooi :X
Het is in ieder geval een heel goede motivatie.....

alvast een beetje genieten van hoe het gaat worden... geef je groot gelijk :-)
  vrijdag 10 januari 2014 @ 18:40:19 #59
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135325904
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:17 schreef tiho1 het volgende:
Een keer een complete modelspoorbaan. Met spoortjes en wissels van ik geloof het duurste merk. Op marktplaats bracht het 500 ¤ op.
Kijk kijk, dat is nou wat je noemt een zeer succesvolle dumpster diving-actie! _O_
Märklin, of een vergelijkbaar merk? Dat spul is peperduur en zeer geliefd bij verzamelaars...

Welke halve gare gooit dàt nou in de afvalbak? Een digibeet die nog nooit van MP heeft gehoord? 8)7
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 07:15 schreef Resistor het volgende:
Ik heb gisteren wat LED-strips op de keukenkastjes geplakt, en het even tijdelijk aangesloten omdat er nog een schakelaar bij moet.

In plaats van tussentijds even wat rommel opruimen heb ik gisteren echt een kwartier mijn werk staan te bewonderen. Even op de bank zitten om te zien hoe het er vanaf daar uit ziet, even bij het aanrecht staan om te zien of het echt zo veel licht is, 10 minuten gewoon vanaf het midden van de kamer naar het (mooi verlichte) plafond zitten staren... En nu zit ik nog steeds met een aanrecht, eettafel en bureau vol doosjes, snoeren, rommeltjes van dubbelzijdig plakband, en nog meer van dat soort rotzooi :X
:D - herkenbaar, weer! Maar niks mis mee met alvast volop genieten van een (gedeeltelijk) afgeronde klus. :Y

Die troep loopt niet weg... helaas. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:12:56 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135330815
Het bekende meten, meten, meten en dan op het moment dat je boel neer gaat zetten zien dat je het gat aan de verkeerde kant van de balk hebt zitten :( .
Zo een gat zat dus aan de verkeerde kant :')

Oplossing, eiken pasplankje erin:

Nieuwe balk zou 75 euro kosten en er zaten al de nodige uren aan bewerkingen in :') .
Niet helemaal fantastisch, maar ik schroef er wel een vogelhuisje voor of laat er een clematis tegenaan klimmen O-) .
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:15:36 #61
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135330964
^^ _O- :s)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:18:05 #62
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135331091
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:15 schreef HetKlusKonijn het volgende:
^^ _O- :s)
En het is zo kut als je erachter komt. Dan wil je het liefste ff in een hoekje gaan zitten janken van frustratie :') . heb het echt 10 keer gecheckt. Mijn ruimtelijk inzicht is niet helemaal jofel :P .
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:19:32 #63
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135331150
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En het is zo kut als je erachter komt. Dan wil je het liefste ff in een hoekje gaan zitten janken van frustratie :') . heb het echt 10 keer gecheckt. Mijn ruimtelijk inzicht is niet helemaal jofel :P .
Ook dit is weer zooooo herkenbaar, heb ik ooit gehad met het monteren van een nieuw raampje... net wat gaatjes aan de verkeerde kant zitten boren. Oepsie! :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_135331628
Een jaar of twee geleden wilde ik het lichtpunt verplaatsen van 'plafond' naar 'boven de lichtknop' . Het plafond is 4,5m hoog, geen zin om iets op te hangen, want het is toch maar een berghok. Dan maar een TL-verlichting tegen de muur aan. Zo gezegd zo gedaan, wat afgetapt van de lichtknop en nabijgelegen stopcontact. Vast niet heel netjes, maar goed. Ik wilde wel netjes een lasdoos plaatsen, en om dat netjes weg te werken moest ik wel met een dozenboor aan de gang.

Ik heb de dikte van de muur ietwat overschat, ik kon door het berghok de woonkamer zien... -O- Enkele dagen daarvoor had ik de woonkamer voorzien van glasvliesbehang én geschilderd. Jeej...
pi_135331649
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:18 schreef bleiblei het volgende:

[..]

En het is zo kut als je erachter komt. Dan wil je het liefste ff in een hoekje gaan zitten janken van frustratie :') . heb het echt 10 keer gecheckt. Mijn ruimtelijk inzicht is niet helemaal jofel :P .
Geen last van gelukkig :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Laat die handjes wapperen!
pi_135331966
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 18:40 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Kijk kijk, dat is nou wat je noemt een zeer succesvolle dumpster diving-actie! _O_
Märklin, of een vergelijkbaar merk? Dat spul is peperduur en zeer geliefd bij verzamelaars...

Welke halve gare gooit dàt nou in de afvalbak? Een digibeet die nog nooit van MP heeft gehoord? 8)7

[..]

:D - herkenbaar, weer! Maar niks mis mee met alvast volop genieten van een (gedeeltelijk) afgeronde klus. :Y

Die troep loopt niet weg... helaas. ;)
Zoiets ja. Met allemaal locs en treindelen van fleischmann geloof ik.
  † In Memoriam † vrijdag 10 januari 2014 @ 20:35:29 #67
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135332037
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:28 schreef sylvesterrr het volgende:
Een jaar of twee geleden wilde ik het lichtpunt verplaatsen van 'plafond' naar 'boven de lichtknop' . Het plafond is 4,5m hoog, geen zin om iets op te hangen, want het is toch maar een berghok. Dan maar een TL-verlichting tegen de muur aan. Zo gezegd zo gedaan, wat afgetapt van de lichtknop en nabijgelegen stopcontact. Vast niet heel netjes, maar goed. Ik wilde wel netjes een lasdoos plaatsen, en om dat netjes weg te werken moest ik wel met een dozenboor aan de gang.

Ik heb de dikte van de muur ietwat overschat, ik kon door het berghok de woonkamer zien... -O- Enkele dagen daarvoor had ik de woonkamer voorzien van glasvliesbehang én geschilderd. Jeej...
De oplossing.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_135332203
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

De oplossing.
Ok.
pi_135332205
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:35 schreef 2cv het volgende:

[..]

De oplossing.
Ik heb het opgelost door het gat op te vullen (was niet makkelijk, maar goed), vlak te schuren, behang op maat uit te snijden en te lijmen. Vervolgens weer met verf eroverheen... *O*

Uiteraard hangt daar nu een schilderij, want je ziet wel een klein kleurverschil. :P
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:39:14 #70
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135332284
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:34 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Zoiets ja. Met allemaal locs en treindelen van fleischmann geloof ik.
Holy-moly. Dat is, naast Märklin, echt een van de topmerken. :X

Ik wou dat ik zulke ignorami als buren had... makkelijk centjes verdienen, iedere week eventjes posten bij de vuilcontainer... :P

[ Bericht 5% gewijzigd door HetKlusKonijn op 10-01-2014 20:48:06 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 10 januari 2014 @ 20:51:12 #71
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135333011
Wel zonde zeg, malloten ook, die op zo een manier omgaan met de waardevolle spullen van hun ouders.
Spullen niet op waarde kunnen schatten :N .
pi_135333315
Ik denk idd dat het van schuin ergens tegenover ons kwam. Overbuurman was pas overleden en mijn vrouw had weleens gehoord dat hij dat had. Hadden ze maar geweten wat ze weg gooiden haha.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 21:23:14 #73
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_135334915
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 20:55 schreef tiho1 het volgende:
Ik denk idd dat het van schuin ergens tegenover ons kwam. Overbuurman was pas overleden en mijn vrouw had weleens gehoord dat hij dat had. Hadden ze maar geweten wat ze weg gooiden haha.
Sukkels. :X

Nou, het mooie treintjes-spul is in ieder geval gered uit de vuilnisbak, en jij hebt er nog een leuk bedragje voor gescoord! *O*

Dumpster Diving, of beter gezegd, buurtgenoten die prachtig spul uit de drekbak redden... *O* *O* *O*

Oh en ... treintjes...
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  Moderator vrijdag 10 januari 2014 @ 21:51:14 #74
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135339592
Ik vind het van hun een behoorlijke blunder tog. Maar terug naar blunders idd.
pi_135339981
Na alle puingravers trap ik af...

Trapgat van 870 breed maken voor een trap van 850. Moet kunnen.

Sta ja met je 100 kilo zware trap van 3700 lang te balanceren, past niet :')

Gelukkig de balk op 900 gezet dus had wat speling... balk onder de trap tegen het onderuit glijden, zaag mee... trapgat groter (vloer)... toen ging het net. *O*
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 11 januari 2014 @ 01:02:46 #77
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_135344620
Gokje, treden zijn 850 met twee keer zijkant is 890? :P
Of zat het ergens anders in?
pi_135373360
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 21:09 schreef Gieliovd het volgende:
Op naar de nieuwe Hornbach in de buurt hier. Ik naar binnen met karretje.. met als doel vandaag 100 stucplaatjes kopen.

Blijkt er een Drive-In te zijn, mooi man. Ik naar de Drive-In...

Gipsplaten, check. Mooi. Mannetje erbij... 50 stuks inladen. Beetje kletsen, lollen... beetje tellen. Ik naar huis, troep uitladen en in de woonkamer uitstallen.

Ritje 2, 50 platen halen... 2 mannetjes erbij dus met z'n 3 die auto vol gelegd. Ik denk richting het eind "hmm, stapel lijkt wel hoger". Ik weer betalen, naar huis.

Stapel uitgeladen naast de eerste stapel...
[ link | afbeelding ]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Les voor de volgende keer. Altijd natellen wat er in je auto ligt.
  zondag 12 januari 2014 @ 18:08:23 #79
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_135403002
Vanmorgen even een stuk plaat in de grond gezet(sneldrogend), want moet zo mee in de auto. Vrolijk de houtkachel in de werkplaats aangestoken, en wou maar niet warm worden, kwam ik er tegen 1 uur achter dat het luik naar de zolder nog open stond :')
nerovetsrethca
pi_135556608
helaas geen foto maar van het weekend bij een kennis aanschouwd .
Doorvoer maken in een muur (lengte boor 60 centimeter ),na het boren met geen mogelijkheid de boor meer uit het gat te krijgen.
bleek de kast met vakantiekleren aan de andere zijde niet van de muur te zijn gezet.
Alle nerveuze jurkjes om de boor geslagen,vrouwlief ging maar even naar haar moeder om beklag te doen .
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:06:42 #81
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135569328
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:42 schreef JerryLee het volgende:
helaas geen foto maar van het weekend bij een kennis aanschouwd .
Doorvoer maken in een muur (lengte boor 60 centimeter ),na het boren met geen mogelijkheid de boor meer uit het gat te krijgen.
bleek de kast met vakantiekleren aan de andere zijde niet van de muur te zijn gezet.
Alle nerveuze jurkjes om de boor geslagen,vrouwlief ging maar even naar haar moeder om beklag te doen .
_O-
Geen beste boorder dan. Je kunt aan het geluid wel horen of je er bijna bent. Als je vaker boort dan hoor je het verschil wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135569673
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:42 schreef JerryLee het volgende:
Alle nerveuze jurkjes om de boor geslagen,vrouwlief ging maar even naar haar moeder om beklag te doen .
Die kerel neukt een week niet :7 _O-

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 17-01-2014 21:36:50 ]
  † In Memoriam † donderdag 16 januari 2014 @ 23:34:33 #83
25682 2cv
Niet subtiel
pi_135587252
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef cvboer het volgende:

[..]

Das kut...
Dat zal die klusboer voorlopig niet zien.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 20:13:59 #84
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135615992
quote:
10s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:33 schreef cvboer het volgende:

[..]

Das kut...
En nu ontopic !
Graag ! }:|

Voor de rest verwijs ik u naar : SEX / [TVT] Seks- dan wel geslachtsdeelblunders #21

[ Bericht % gewijzigd door Vonkenboer op 17-01-2014 22:01:13 ]
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:30:19 #85
35189 Troel
scherp en bot
pi_135620356
Hij dacht de 2 cv's allebei te hebben gok ik ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135621398
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 20:41 schreef cvboer het volgende:

[..]

Zelf de rotzooi opgeruimd. 2cv aanspreken mag jij doen.
Blijf gewoon op K&W ik kan je bijdrage altijd wel waarderen :), vonkenboer moet je gewoon lekker negeren.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:25:52 #87
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135623264
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:48 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Blijf gewoon op K&W ik kan je bijdrage altijd wel waarderen :), vonkenboer moet je gewoon lekker negeren.
Kan de jouwe ook wel waarderen. ^O^
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 22:41:42 #88
35189 Troel
scherp en bot
pi_135624010
Eens met Revo en cvboer :)

Ik was vandaag mijn schroevendraaier kwijt, is dat ook een blunder?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_135626102
Nou kids, ontopic dan maar weer, niet treiteren he...

Kijken wat voor blunder we dit weekend op de lijst kunnen zetten. Iets met gipsplaten over m'n hoofd doormidden breken ofzo? Of een CV leiding doorboren met een gipsschroef... :z Of zal de isolatie weer omsodemieteren in de woonkamer?
Laat die handjes wapperen!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 23:37:41 #90
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135626547
quote:
12s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 23:27 schreef Gieliovd het volgende:
Nou kids, ontopic dan maar weer, niet treiteren he...

Kijken wat voor blunder we dit weekend op de lijst kunnen zetten. Iets met gipsplaten over m'n hoofd doormidden breken ofzo? Of een CV leiding doorboren met een gipsschroef... :z Of zal de isolatie weer omsodemieteren in de woonkamer?
Of gewoon geen blunders? Ik ga morgen maar eens een afdekplankje maken in de meterkast, over de watermeter heen. Lijkt ff wat netter.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135627899
Een halfjaartje geleden heb ik samen met paps thuis de coax kabels van onder in de woonkamer (binnenkomst) naar 2 kamers boven getrokken. Door de 1e verdieping, en door de vliering ivm afwerking. Prima gelukt, heeft een hele dag gekost en op die vliering liggen was een nachtmerrie, maar daar gaat het niet om.

Weekje geleden besloten naar all-in-1 van de Ziggo te gaan, dus moest het interet ook via daar gaan (kwam nu ergens anders binnen, en gaat dus naar dezelfde ingang als dat van de tv). Aangezien wifi boven niet helemaal goed doorkomt en het zonde is van het geupgrade internet, besloten we dan maar ethernet dozen te maken. Geen probleem, collega van mn pa uitgelegd hoe het moest (en gereedschap geleed) dus dat ging prima.
Vervolgens moest de ethernetkabel dus ook van onder naar boven, in dezelfde hoek als de coax....
Je vermoed het al :') Heel goed gemeten, en vervolgens boven beginnen te boren, parrallel aan de verwarmingsbuis. Veronderstelling was dat die recht naar onder ging. WAS.....
Rustig boren, ik stond onder klaar met de stofzuiger op aangegeven plek. Komt opeens de boor 10 cm rechts ernaast door, tsjak in de ethernetkabel :') :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135637727
Of het nou een blunder, onkunde of een combinatie van beide is:

In de woonkamer is er een muur waar totaal geen stopcontact zit maar we wouden er wel een lampje ophangen.
Aan de andere kant van de muur zat wél een wcd (opbouw met lichtschakelaar) dus ik dacht: Als ik die er nou eens afhaal, een gat door de muur boor, draden doortrek dan kan er in de kamer ook een wcd komen.
Goed idee toch?

Dus in de andere ruimte de wcd met schakelaar er af gehaald en een ezelsbruggetje voor mezelf bedacht: Bruin zit rechts want zowel in rechts en in bruin zit de letter "R".
Kán niet missen toch?

Plannetje uitgevoerd en ik had overal stroom, perfect!
Alleen toen ik het licht aan wilde doen deed ie niks, welverdorie!!!
Er stond wel stroom op het stopcontact en ik had de draden terug gedaan zoals ze zaten, ik snapte er niks van.
Met een stukje installatiedraad afwisselend bruin/blauw/zwart met elkaar doorverbonden om te kijken wat er gebeurde, wie weet kon ik de logica ontdekken.

1 keer gebeurde er niks, 1 keer ging het licht gewoon aan en 1 keer stond ik ineens in een vonkenregen en ging overal het licht uit. :+

Nu wist ik zeker dat het niet erger kon en heb ik bruin en blauw maar omgedraaid, wat kan er nog gebeuren? Hoofdschakelaar in de meterkast werkt, dat had ik al bewezen. :D
Kleuren omgedraaid dus en het werkt zoals het hoort. :D

Ik snap er nog steeds geen ene kont van.......
pi_135639297
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 12:55 schreef vannelle het volgende:
Of het nou een blunder, onkunde of een combinatie van beide is:

In de woonkamer is er een muur waar totaal geen stopcontact zit maar we wouden er wel een lampje ophangen.
Aan de andere kant van de muur zat wél een wcd (opbouw met lichtschakelaar) dus ik dacht: Als ik die er nou eens afhaal, een gat door de muur boor, draden doortrek dan kan er in de kamer ook een wcd komen.
Goed idee toch?

Dus in de andere ruimte de wcd met schakelaar er af gehaald en een ezelsbruggetje voor mezelf bedacht: Bruin zit rechts want zowel in rechts en in bruin zit de letter "R".
Kán niet missen toch?

Plannetje uitgevoerd en ik had overal stroom, perfect!
Alleen toen ik het licht aan wilde doen deed ie niks, welverdorie!!!
Er stond wel stroom op het stopcontact en ik had de draden terug gedaan zoals ze zaten, ik snapte er niks van.
Met een stukje installatiedraad afwisselend bruin/blauw/zwart met elkaar doorverbonden om te kijken wat er gebeurde, wie weet kon ik de logica ontdekken.

1 keer gebeurde er niks, 1 keer ging het licht gewoon aan en 1 keer stond ik ineens in een vonkenregen en ging overal het licht uit. :+

Nu wist ik zeker dat het niet erger kon en heb ik bruin en blauw maar omgedraaid, wat kan er nog gebeuren? Hoofdschakelaar in de meterkast werkt, dat had ik al bewezen. :D
Kleuren omgedraaid dus en het werkt zoals het hoort. :D

Ik snap er nog steeds geen ene kont van.......
:? Schakelaar omgedraaid. _O-
Jeroentje.
pi_135639508
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 22:41 schreef Troel het volgende:
Eens met Revo en cvboer :)

Ik was vandaag mijn schroevendraaier kwijt, is dat ook een blunder?
1 schroevendraaier niet. 2 wel. Tijdens het werk.

Ergens onder (tafel in een camper) bezig met een schroevendraaier, schroevendraaier op de tafel leggen, 2e schroevendraaier pakken, 2e schroevendraaier wegleggen, even onder de tafel uit om wat te pakken, 1e schroevendraaier weer van tafel pakken...

Lang verhaal kort is dat er uiteindelijk 2 schroevendraaiers OP tafel lagen terwijl ik er onder 1 nodig had :X

En dingen zoeken die je al in je handen hebt, ben ik ook goed in |:(
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_135640707
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:51 schreef jpajs het volgende:

[..]

:? Schakelaar omgedraaid. _O-
Nee hoor, zeker weten dat ik verder niks veranderd heb. Dat maakt het ook zo vreemd.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:35:08 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135673300
Ik hou ze altijd goed in de gaten als er iemand op een viaduct staat. Brrrr...

Wat een broodzak ben je dan als je dat doet.

}:| o|O eeuwige :Z
Laat die handjes wapperen!
  PR/Manusje van alles zondag 19 januari 2014 @ 17:16:55 #98
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135682988


Is wel een vermelding waard hier..
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  Moderator zondag 19 januari 2014 @ 17:51:44 #99
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135684397
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:16 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[ afbeelding ]

Is wel een vermelding waard hier..
Brrr... wat een hoogte ! :{
Niks voor mij !

Maar je bespaard op die manier wel weer ¤ 20,- uit voor een nieuw pijpje :+
  PR/Manusje van alles zondag 19 januari 2014 @ 19:36:28 #100
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_135688750
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 17:51 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Brrr... wat een hoogte ! :{
Niks voor mij !

Maar je bespaard op die manier wel weer ¤ 20,- uit voor een nieuw pijpje :+
idd :')

dat hele dak zit vol met 'oplossingen'. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zondag 19 januari 2014 @ 19:45:33 #101
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135689180
Wel handig, mcgyvertape. ^O^ ;(
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135845283
Het was niet echt een blunder met klussen en het overkwam mij ook niet zelf, maar toen onze oude buren gingen verhuizen stond ik uit het raam te kijken, en zag toen hoe de tuintafel door een stel vrienden opgetild werd en niet door de tuindeur bleek te kunnen.
Dus, dachten die jongens, dan kantelen we die tafel toch.
Alleen, het was zo'n metalen tafel met zo'n leistenen blad.
En dat blad lag er dus los in.
KADENG!
In één klap een mooie leistenen plaat tot gruis. :o
En dat beteuterde gezicht van m'n buurman, die op het geluid af kwam, arme kerel...
pi_135851043
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 12:52 schreef Gwywen het volgende:
Het was niet echt een blunder met klussen en het overkwam mij ook niet zelf, maar toen onze oude buren gingen verhuizen stond ik uit het raam te kijken, en zag toen hoe de tuintafel door een stel vrienden opgetild werd en niet door de tuindeur bleek te kunnen.
Dus, dachten die jongens, dan kantelen we die tafel toch.
Alleen, het was zo'n metalen tafel met zo'n leistenen blad.
En dat blad lag er dus los in.
KADENG!
In één klap een mooie leistenen plaat tot gruis. :o
En dat beteuterde gezicht van m'n buurman, die op het geluid af kwam, arme kerel...
Daarom verhuis ik het liefst met zo min mogelijk mensen, dit keer heb ik het alleen met mijn vriend gedaan, dan kun je tenminste alles in de gaten houden.
pi_135869764
Verhuizingen - man spreek me er niet van.

Genoeg blunders meegemaak. Met de godganse familie een oom verhuizen. En met 4 man aan een bovenkastje van een buffet vast staan. Kantelen, bijna planken en deuren eruit... Sommige mensen moet je echt niks laten doen waar inzicht bij komt kijken.

Geen blunder hier te melden tot op heden!!
Laat die handjes wapperen!
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 21:46:31 #105
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135870347
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:36 schreef Gieliovd het volgende:
Verhuizingen - man spreek me er niet van.

Genoeg blunders meegemaak. Met de godganse familie een oom verhuizen. En met 4 man aan een bovenkastje van een buffet vast staan. Kantelen, bijna planken en deuren eruit... Sommige mensen moet je echt niks laten doen waar inzicht bij komt kijken.

Geen blunder hier te melden tot op heden!!
Sommige mensen hebben echt het technisch en ruimtelijk inzicht van een tuinhek :{
pi_135870551
Mijn vrienden hielpen mij verhuizen.... Toen ik met mijn vader de laatste lading ging halen gingen zij vast de bedbodem naar boven dragen. Het is op alle manieren geprobeerd, trapleuning is eraf geschroefd.... Ding paste niet door het trappegat.
Mijn vader kwam, zag, liet de bodem naar buiten dragen en via het balkon van verdieping 1 werd hij mooi doorgegeven naar verdieping 2 om daar via het dubbele open raam naar binnen te gaan. In 5 minuten klaar!

Naast een ingericht huis, waar ik nog steeds blij mee ben, heb ik nog een gat in het stucwerk van het trapgat. Wat ik te lui ben om te repareren. :')
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 23 januari 2014 @ 22:38:00 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_135873355
Loodgieters deden alles verkeerd: twee doden

Justitie heeft voor de rechtbank in Lelystad 18 maanden celstraf geëist tegen twee loodgieters uit Harderwijk. Het tweetal wordt verantwoordelijk gehouden voor de dood van een vader (86) en zijn zoon (53) vorig jaar januari in een vakantiewoning in Zeewolde. De loodgieters hadden ongeveer alles fout gedaan bij de installatie van een cv-ketel wat ze fout konden doen.

Het drama speelde zich af op 21 en 22 januari 2013. In eerste instantie leek het erop dat de vader op 21 januari een natuurlijke dood was gestorven. De gealarmeerde zoon, die nog dezelfde dag naar de vakantiewoning kwam om zaken te regelen en daar de nacht doorbracht, werd de volgende dag levenloos gevonden. Pas toen werd vastgesteld dat de cv-installatie niet deugdelijk was aangelegd. Uit bloedonderzoek bij beide slachtoffers bleek dat zij een dodelijke hoeveelheid koolmonoxide hadden binnengekregen.

Volgens de officier van justitie hebben de twee installateurs 'zeer onachtzaam en zeer nalatig gehandeld'. Zo was de rookgasafvoer onjuist aangebracht en stond de ketel verkeerd afgesteld, waardoor de dodelijke rookgassen vrij konden komen. De mannen erkenden voor de rechtbank dat ze niet gediplomeerd waren en dus ook geen erkend installateur. Justitie wil dat ze na het uitzitten van hun straf ook een beroepsverbod krijgen voor 5 jaar.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)erd-twee-doden.dhtml

Wat een debielen :|W
pi_135875249
Da s geen blunder meer. Da s gewoon misdadig :( 18 maanden vind ik erg weinig. (Lijkt mij toch een gevalletje dood door schuld)
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 00:34:18 #109
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_135878831
Ik weet niet wat ik hiervan moet denken. Als gediplomeerd verwarmingstechnicus kan ik hier kwaad om worden. Hieruit blijkt wel weer dat men maar wat doet. Ik ben al jaren voorstander van een verplichte APK voor zowel gastoestellen als de binnenleiding. Laat ik duidelijk zijn, ik heb niks tegen op mensen die zelf hun gasleiding en/of cvketel monteren, er zijn echt wel klussers die weten wat waar ze mee bezig zijn. Echter zouden deze werkzaamheden gekeurd moeten worden. Zonder certificaat geen uitkering door de verzekeringsmaatschappij.

Natuurlijk voorkom je door bovenstaande maatregel geen (dodelijke)ongelukken, het blijft immers een moment-opname. Ik ben wel van mening dat je de kans erop minimaliseert.

Ook wil ik de installateurs niet helemaal schoon praten, ook in onze branche zitten prutsers, helaas.
Een proeve van bekwaamheid zie ik wel zitten, al was het alleen maar om je parate kennis op peil te houden.

NB: Vandaag nog onderhoud gedaan aan een Remeha Avanta uit 2008. Dat ik weet hoe ik een toestel moet schoonmaken en afstellen blijkt wel uit de meting, totaal geen co.


[ Bericht 3% gewijzigd door cvboer op 24-01-2014 01:02:21 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_135880803
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende: Justitie wil dat ze na het uitzitten van hun straf ook een beroepsverbod krijgen voor 5 jaar.
Dat maakt de straf wel af, ze waren toch al niet bevoegd.
  Moderator zaterdag 25 januari 2014 @ 18:19:02 #111
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_135932566
Even wat reacties in de prullenbak gegooit; besprekingen wat betreft het rendement van cv ketels en aanverwante zaken kunnen vast wel ergens anders geplaatst worden dan hier in dit topic.

Ergens waar ze veel beter passen :)

Dus mocht je je reactie missen.. ;)
  maandag 27 januari 2014 @ 22:37:05 #112
56347 Faithz
ADHD Fokker
pi_136030622
Ons vorig huis van een fantastische doehetzellufer gekocht..

De tuin leegtrekken incl elektra (waarvan het ons onduidelijk was of het werkte) ivm de aanleg van een vijver. Elektra wilden we later naar wens aanleggen en vooral diep genoeg.

Netjes de schakelaar met het label 'tuin' uitgezet en vrouwlief staat (s avonds) te sjorren aan een kabel in de grond met een nog onbekende bestemming... POEFFF... Alles donker, vonkjes in de tuin en de haartjes van vrouwlief stonden mooi rechtop :+

Bleek de vorige bewoner letterlijk via een gat in de buitenmuur de kabel voor tuin aangesloten te hebben op een wandcontactdoosje in de huiskamer. Waar de tv, kabelmodem, router, upc box, dvd speler, nas etc etc ook opzaten.. :X en die stond niet uit...

Ze heeft een behoorlijke opdonder gehad.. :')

Label 'tuin' stond voor de lampen in de voortuin bleek later..
Trotse mamma :)
  maandag 27 januari 2014 @ 22:51:22 #113
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_136031463
quote:
1s.gif Op maandag 27 januari 2014 22:37 schreef Faithz het volgende:
Ze heeft een behoorlijke opdonder gehad.. :').
Ze was gelijk weer helemaal opgeladen :P Dus vakantie overbodig :+
pi_137400608
leuk zo`n steiger voor deur zeg maar.. hangen ze er keurig een tag aan


kijk je even goed naar die tag..



en vooral leuk omdat die vandaag 4-3 geplaatst is :') iets gaat niet helemaal goed :P
pi_137401646
Is dat niet de datum dat de onderdelen gecontroleerd en bij elkaar gelegd zijn?

Verder:
GC / Wasdraad met staaldraad knippen :+
(maar K&W / Boren...ahum, waar moet die boor in? is en blijft de echte klassieker)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_137402088
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 23:35 schreef Resistor het volgende:
Is dat niet de datum dat de onderdelen gecontroleerd en bij elkaar gelegd zijn?

Verder:
GC / Wasdraad met staaldraad knippen :+
(maar K&W / Boren...ahum, waar moet die boor in? is en blijft de echte klassieker)
volgens mij moet dat de bouwdatum voorstellen... maar wie weet is er een steigerbouwer die er een helder licht op kan gooien :P maar mijn gevoel zegt datt niet klop
  woensdag 5 maart 2014 @ 04:01:58 #117
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_137404302
Volgens mij is dat de datum waarop de gebouwde steiger goedgekeurd is? :D
nerovetsrethca
pi_137404400
Aan een steiger voor professionals moet altijd een steigerkaart hangen na het bouwen. Anders mag er niet op gewerkt.
pi_137412524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 06:00 schreef tiho1 het volgende:
Aan een steiger voor professionals moet altijd een steigerkaart hangen na het bouwen. Anders mag er niet op gewerkt.
ja.. die hangt er dus.. alleen het kaartje is al een week of 3 getekend...
pi_137420415
Dus de steiger is niet goed gekeurd ;)
  Knikkerking woensdag 5 maart 2014 @ 20:09:30 #121
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137424800
Leuk topic :)

Ik heb -een aantal jaar geleden that is- eens een dinosaurus in de woonkamer gebouwd. Houten frame, kippengaas, glasvezeldoek, hars, verf, klei, etc.. Opeens zegt iemand (toen de volledige lengte en breedte bereikt was) "hey uhmm... past die nog wel door de deur?" ---> uhmm, nu je het zegt: nee... 8)7

Was bedoeld voor in een home theater ofzo, in ieder geval niet om in de woonkamer van m'n appartement te laten staan :P Na een tijdje dus maar doormidden gezaagd en alleen de kop (was echt mooi geworden) bewaard 8-) (om vervolgens aan een menneke van 5 ofzo te geven...)

Woei, beetje vaag, niet?

[edit]

PICS:







;)

[ Bericht 22% gewijzigd door Atmoz op 05-03-2014 20:16:39 ]
  † In Memoriam † woensdag 5 maart 2014 @ 21:04:34 #122
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137427415
Erg mooi gemaakt ! _O_
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137430060
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 13:48 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ja.. die hangt er dus.. alleen het kaartje is al een week of 3 getekend...
aha. Sorry de foto's niet gezien vanmorgen. Dat hoort idd niet zo.
  Knikkerking woensdag 5 maart 2014 @ 22:58:39 #124
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137433906
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 21:04 schreef 2cv het volgende:
Erg mooi gemaakt ! _O_
Thanks ^O^
Het was ook wel wat werk, maar wel érg leuk om eens te doen...
Ik weet niet eens meer hoe ik er precies bij kwam, maar het idee is volgens mij op een brakke zondagmiddag ontstaan :+
  woensdag 5 maart 2014 @ 23:17:16 #125
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137434680
Tandpasta op, ik zoeken in het donker in een doos. Gvd waar is die nieuwe tube.

Ah! Gevonden.

Goed dat ik nog even keek in het licht. Had vloeibare pakking te pakken :+
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:30:41 #126
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137454812
Na 2x een uitgedroogde kittube had meegekregen uit de bouwmarkt wilde ik terplekke maar even kijken of de nieuwe kittube niet uitgedroogd was. Dus ik vroeg aan een verkoper even een Stanleymesje, ik wil even snel de tube opensnijden. Duim op de tuit, mes achter de tuit. Whoppa, tube open. Maar het mes schiet door vol m'n duim in. Ik dacht dat het maar een klein sneetje was. Maar wat bleek... een snee tot op het bot in m'n duim :')

Dan merk je ineens hoeveel je e duimen gebruikt :(
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:34:24 #127
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137454930
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:30 schreef Pandaplint het volgende:
Na 2x een uitgedroogde kittube had meegekregen uit de bouwmarkt wilde ik terplekke maar even kijken of de nieuwe kittube niet uitgedroogd was. Dus ik vroeg aan een verkoper even een Stanleymesje, ik wil even snel de tube opensnijden. Duim op de tuit, mes achter de tuit. Whoppa, tube open. Maar het mes schiet door vol m'n duim in. Ik dacht dat het maar een klein sneetje was. Maar wat bleek... een snee tot op het bot in m'n duim :')

Dan merk je ineens hoeveel je e duimen gebruikt :(
Compleet bloedbad in de bouwmarkt.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:34:44 #128
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137454942
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:34 schreef cvboer het volgende:

[..]

Compleet bloedbad in de bouwmarkt.
Yep :@
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:35:19 #129
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137454960
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:34 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Yep :@
Je duim was dus niet uitgedroogd..
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:35:48 #130
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137454969
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:35 schreef cvboer het volgende:

[..]

Je duim was dus niet uitgedroogd..
Nee, en de tube ook niet. Al had ik wel makkelijk de weg terug kunnen vinden...
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:36:56 #131
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137455002
quote:
18s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:35 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Nee, en de tube ook niet. Al had ik wel makkelijk de weg terug kunnen vinden...
Een spoor tot de kassa
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137455109
Misschien moet je ook eens nadenken over een andere manier om je kitkokers open te maken. Dit is vragen om (en krijgen van) problemen. o|O

c_/
met een koekje
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:47:41 #133
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137455300
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:40 schreef koffielepel het volgende:
Misschien moet je ook eens nadenken over een andere manier om je kitkokers open te maken. Dit is vragen om (en krijgen van) problemen. o|O

c_/
Ik heb thuis zo'n ding. Wel ideaal.
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:48:41 #134
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137455343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:47 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik heb thuis zo'n ding. Wel ideaal.
[ afbeelding ]
Dat verklaart ook waarom het mis ging. :P
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:49:14 #135
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137455362
quote:
10s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:48 schreef cvboer het volgende:

[..]

Dat verklaart ook waarom het mis ging. :P
Genoeg gelachen! :(
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  donderdag 6 maart 2014 @ 18:49:58 #136
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137455385
Van je af snijden. Beter kit op de grond dan dit :P En ik kan je vertellen dat de winkel medewerker eigenlijk niet écht blij was, ookal zal hij vriendelijk gebleven zijn
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 19:57:35 #137
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137458029
Duim meteen dichtgekit ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137463413
Als je nou in het vervolg gewoon kijkt naar de houdbaarheidsdatum van de kit (ja dat staat erop).
Dan blijven je vingers ook heel.
pi_137464961
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:47 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ik heb thuis zo'n ding. Wel ideaal.
[ afbeelding ]
Anal plug kitopener?
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137465195
Sommige mensen hebben vreemde ass-ociaties.

Het is een lepeltje met een gat erin. Als je die al in je gat wilt steken...

Kijken of ik zaterdag weer een blunder kan maken. Over kit gesproken. Mooie bus kit laatst, net één rupsje mee gelegd... Tieft die koker uit de kitspuit.

Knek, tuitje eraf, bij de nek.

Kit, vuilnis :')
Laat die handjes wapperen!
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:07:16 #141
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_137465315
quote:
14s.gif Op donderdag 6 maart 2014 18:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
Van je af snijden.

Sorry, kon het niet laten... :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_137466182
What
the
f*ck

Whahaha
Laat die handjes wapperen!
pi_137466352
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 19:57 schreef 2cv het volgende:
Duim meteen dichtgekit ?
:N Iedere blunderende klusser (met verstand) weet dat je daarvoor cyanoacrylaat a.k.a. secondelijm voor moet gebruiken.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 22:27:52 #144
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137466614
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:23 schreef Resistor het volgende:

[..]

:N Iedere blunderende klusser (met verstand) weet dat je daarvoor cyanoacrylaat a.k.a. secondelijm voor moet gebruiken.
Heb ik eens gedaan: lijm er op, pleepapier er op, nog wat lijm er op, meer pleepapier, beetje aandrukken en toen kwam de chemische reactie. Niet grappig als er rook van een snijwond af komt :N
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137466710
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:27 schreef 2cv het volgende:

[..]

Heb ik eens gedaan: lijm er op, pleepapier er op, nog wat lijm er op, meer pleepapier, beetje aandrukken en toen kwam de chemische reactie. Niet grappig als er rook van een snijwond af komt :N
Had je kunnen weten :+
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  † In Memoriam † donderdag 6 maart 2014 @ 22:34:33 #146
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137466963
Is pleepapier gemaakt van katoen dan ? :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 6 maart 2014 @ 22:36:32 #147
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137467060
Oei, weer wat geleerd :o :D .
Nooit geweten van die chemische reactie :')
pi_137470581
quote:
0s.gif Op donderdag 6 maart 2014 22:05 schreef Gieliovd het volgende:
Sommige mensen hebben vreemde ass-ociaties.

Het is een lepeltje met een gat erin.
OOOOOOOH JA! --> :@
Je raekt an de dinge geweun.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:45:11 #149
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137509773
Haastige spoed................. Net terug van het ziekenhuis, je wint het nooit van een cirkelzaag.
  Knikkerking zaterdag 8 maart 2014 @ 11:46:37 #150
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137509793
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:45 schreef betyar het volgende:
Haastige spoed................. Net terug van het ziekenhuis, je wint het nooit van een cirkelzaag.
:(

PICS???!!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:50:45 #151
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137509855
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:46 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:(

PICS???!!
:@
  zaterdag 8 maart 2014 @ 11:59:21 #152
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510001
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:46 schreef Atmoz het volgende:

[..]

:(

PICS???!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Knikkerking zaterdag 8 maart 2014 @ 12:00:26 #153
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137510023
Zo! Das niet mis. Een lelijke wond zeg :|W
Sterkte d'r mee :Y
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:02:12 #154
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510056
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:00 schreef Atmoz het volgende:
Zo! Das niet mis. Een lelijke wond zeg :|W
Sterkte d'r mee :Y
Dat ik nu iemand moet inhuren vind ik vervelender............
  Knikkerking zaterdag 8 maart 2014 @ 12:11:18 #155
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137510188
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:02 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat ik nu iemand moet inhuren vind ik vervelender............
Kan ik me voorstellen!

Ik heb ooit een filmpje gezien van een zaag die binnen enkele milliseconden stil stond nadat hij in contact was gekomen met huid.

Volgens mij werkte dat via een systeem dat een kleine stroom door je arm + zaagblad stuurde, en als die dan contact met elkaar maakte knalden er een soort stop in het blad. Was een demo van... ging die gast gewoon zagen met de vinger op de nog te zagen zaagsnede.. raakt die z'n vinger: pets zaag stil ^O^ mooi systeem, had jij moeten hebben })
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:12:19 #156
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510208
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:11 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen!

Ik heb ooit een filmpje gezien van een zaag die binnen enkele milliseconden stil stond nadat hij in contact was gekomen met huid.

Volgens mij werkte dat via een systeem dat een kleine stroom door je arm + zaagblad stuurde, en als die dan contact met elkaar maakte knalden er een soort stop in het blad. Was een demo van... ging die gast gewoon zagen met de vinger op de nog te zagen zaagsnede.. raakt die z'n vinger: pets zaag stil ^O^ mooi systeem, had jij moeten hebben })
Goed, maar na 1x contact kun je het hele ding weggooien want dan is alles krom getrokken :P (heb het ook gezien hehe)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:12:48 #157
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510216
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:11 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen!

Ik heb ooit een filmpje gezien van een zaag die binnen enkele milliseconden stil stond nadat hij in contact was gekomen met huid.

Volgens mij werkte dat via een systeem dat een kleine stroom door je arm + zaagblad stuurde, en als die dan contact met elkaar maakte knalden er een soort stop in het blad. Was een demo van... ging die gast gewoon zagen met de vinger op de nog te zagen zaagsnede.. raakt die z'n vinger: pets zaag stil ^O^ mooi systeem, had jij moeten hebben })
Die van mij doet er 7 seconden over nadat ik hem heb uitgezet.
  Knikkerking zaterdag 8 maart 2014 @ 12:13:30 #158
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137510233
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:12 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Goed, maar na 1x contact kun je het hele ding weggooien want dan is alles krom getrokken :P (heb het ook gezien hehe)
Ja zoiets was dat toen he.
Zouden ze er niets opgemaakt hebben dat toch e.e.a. makkelijk vervangbaar was?
Of zou zo'n motor daar ook niet tegen kunnen: in één keer stil...

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:12 schreef betyar het volgende:

[..]

Die van mij doet er 7 seconden over nadat ik hem heb uitgezet.
lol :D
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:14:39 #159
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510253
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:13 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja zoiets was dat toen he.
Zouden ze er niets opgemaakt hebben dat toch e.e.a. makkelijk vervangbaar was?
Of zou zo'n motor daar ook niet tegen kunnen: in één keer stil...
Motor niet, blad niet, rem niet, frame niet. Dat zijn duizenden rpm.

Ik vraag me af of dat trouwens niet te snel stopt. Dus als je bijv. met je hand er vlak langs af gaat om iets te sturen, maar niet raakt, dat hij dan toch al afslaat...

Btw, ik zou liever gewoon een hulpstukje gebruiken. Een mal om het erlangs te duwen ofzo.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:14:46 #160
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137510255
Sterkte. Pijnlijk ook.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Knikkerking zaterdag 8 maart 2014 @ 12:17:07 #161
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_137510294
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Motor niet, blad niet, rem niet, frame niet. Dat zijn duizenden rpm.

Ik vraag me af of dat trouwens niet te snel stopt. Dus als je bijv. met je hand er vlak langs af gaat om iets te sturen, maar niet raakt, dat hij dan toch al afslaat...

Btw, ik zou liever gewoon een hulpstukje gebruiken. Een mal om het erlangs te duwen ofzo.
Ja precies. Het is inderdaad een geweld zo'n ding.
Tja, je bedoeld dat hij straks "onnodig" kapotklapt... kun je weer een nieuwe zaag kopen terwijl je eigenlijk niets gevaarlijks deed.. zit wat in natuurlijk..

Hoe dan ook: zeer mooi uitgedacht systeempje
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:17:30 #162
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510304
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Motor niet, blad niet, rem niet, frame niet. Dat zijn duizenden rpm.

Ik vraag me af of dat trouwens niet te snel stopt. Dus als je bijv. met je hand er vlak langs af gaat om iets te sturen, maar niet raakt, dat hij dan toch al afslaat...

Btw, ik zou liever gewoon een hulpstukje gebruiken. Een mal om het erlangs te duwen ofzo.
Die lag effe te ver weg................. :@
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:18:38 #163
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137510325
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Die lag effe te ver weg................. :@
En zo gaat dat in de praktijk.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:18:45 #164
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510328
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:17 schreef Atmoz het volgende:

[..]

Ja precies. Het is inderdaad een geweld zo'n ding.
Tja, je bedoeld dat hij straks "onnodig" kapotklapt... kun je weer een nieuwe zaag kopen terwijl je eigenlijk niets gevaarlijks deed.. zit wat in natuurlijk..

Hoe dan ook: zeer mooi uitgedacht systeempje
Ja precies. Ik denk dat je beter naar andere dingen kunt kijken, want dit red 1x iemand, maar ik denk niet dat dit nu het ei van columbus gaat worden.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Die lag effe te ver weg................. :@
:') Nouja je was hem iig aan het gebruiken. Ik denk dat dit je nooit meer gaat gebeuern nu h :P
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:20:05 #165
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510357
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:18 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En zo gaat dat in de praktijk.
Ik gebruik hem anders altijd. Machines zijn mooi maar vertrouwen doe ik ze niet.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:20:40 #166
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510366
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:18 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ja precies. Ik denk dat je beter naar andere dingen kunt kijken, want dit red 1x iemand, maar ik denk niet dat dit nu het ei van columbus gaat worden.

[..]

:') Nouja je was hem iig aan het gebruiken. Ik denk dat dit je nooit meer gaat gebeuern nu h :P
Kost weer een paar duizend euri deze klets.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:21:10 #167
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510378
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:20 schreef betyar het volgende:

[..]

Kost weer een paar duizend euri deze klets.
Hoe bedoel je dat? Hebt toch verzekering?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:21:16 #168
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137510384
Ja, ik ook, tot die ene keer. ;)

@ kosten, werk moet door he.... Inhuur etc.
Laat die handjes wapperen!
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:21:45 #169
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510395
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat?
Zelf niet kunnen werken en iemand inhuren.......
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:22:32 #170
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137510409
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:21 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Hebt toch verzekering?
Correct, echter zit er een xx aantal dagen eigen risico aan vast.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 12:22:43 #171
315766 MrBanaan1
nou nou nou
pi_137510413
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 12:21 schreef betyar het volgende:

[..]

Zelf niet kunnen werken en iemand inhuren.......
Ooooh, ik dacht verzekering hehe. Tja ik snap het, maar dit doe je natuurlijk niet bewust... Sterkte trouwens. Hoop voor je dat het iig goed geneest, want als het ontsteekt is er pas echt wat aan de hand :@

(nee dat spreekwoord gebruiket ik niet bewust :P)
pi_137512276
weer een leerzame/of mooie herinnering als het genezen is .
Mijn handen staan vol verhaaltjes .
battle scars :P
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_137513040
Ach, mijn handen ook. Alleen de ringvinger is nog relatief ongeschonden, maar dat zal wel een slecht voorteken zijn :+

(ik ben linkshandig, dus) rechts heeft:
Duim: litteken van mes
Wijsvinger: groot litteken van bijl, was 7 hechtingen waard (eerste gedachte was 'pleistertje groot genoeg?' :X )
Middelvinger: het resultaat van door iets heen boren je vinger in
Pink: aanvaring met tafeltennistafel, maar dat is niet echt klussen
En in de palm ter hoogte van de pink nog het resultaat van een tang hard dicht willen knijpen, en dan per ongeluk wat vel er tussen.

En dan tel ik nog snel 6 andere zichtbare littekens op mijn rechterhand, maar daarvan weet ik niet meer waar ze van komen.

Links is relatief ongeschonden, alleen maar het gevolg van als kind iets met een broodmes kapot willen hakken, en dan je vinger in gaan en nog 8 kleinere littekentjes, voornamelijk van de knokkels stoten tegen ruwe dingen, voornamelijk muren.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zaterdag 8 maart 2014 @ 14:37:47 #174
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_137513194
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ai. Alle pezen/zenuwen zijn in tact gebleven? :{

Dit is overigens dat stopsysteem:
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  zaterdag 8 maart 2014 @ 14:51:00 #175
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137513473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 14:37 schreef Pandaplint het volgende:

[..]

Ai. Alle pezen/zenuwen zijn in tact gebleven? :{

Dit is overigens dat stopsysteem:
yep, hij zag ze wel liggen, ik heb best veel geluk gehad.
pi_137513983
Was je bij je thuis aan het werk of bij een klant ?

Het scheelt dat je zoiets niet is overkomen als je aan het werk bent bij een groot bedrijventerrein of een chemisch bedrijf ofzo.
Dan gaan er leuke ongevallenonderzoeken lopen, daar ben je zomaar niet klaar mee.......... -O-
pi_137514447
Ik heb ook nog wel een mooie:

Zus en zwager hadden een nieuwbouw huis gekocht. Achter wilde ze graag een buitenkraan. Geen probleem, wat waterleiding en een kraan ed. gekocht. Kraan buiten gemonteerd, gat gegraven zodat de leiding van buitenaf door de fundering naar de watermeter gevoerd kan worden. Toen zo'n beetje 20 meter leiding van buitenaf door de fundering was gevoerd kroop ik onder de vloer (waar 30 cm water en modder stond) en wat denk je, geen leiding te bekennen. Na toch zeker meerdere malen in de modder gezocht te hebben kwam ik er pas achter waar de leiding bleef.
Er was achter een aanbouw, met zijn eigen stukje fundering. Toen ik vanaf de voorkant van het huis naar achteren kroop had ik die 2,5m niet gemist, maar daar kan je dus helemaal niet bij komen. Uiteindelijk maar een geul langs het huis gegraven en de leiding via de zijkant doorgevoerd.

Paar quote's:

Rommel eens wat met die leiding, dan zie ik misschien iets bewegen.
Je bent toch niet blind, er ligt daar 20 meter leiding en jij kan het niet vinden.
60 HRC
pi_137516242
We zijn bezig met het bouwen van een mooie kast/ombouw van de wasmachine in onze badkamer, want door een erg onlogische indeling van stopcontact, afvoer, radiator en waterkraan is er eigenlijk geen normale kast te plaatsen.

Voor versteviging wilde vriendlief een horizontale plaat aan één kant aan de muur bevestigen omdat we daar geen plank naar beneden kunnen bouwen, maar de horizontale plaat wel steun nodig heeft.

Hij kijkt netjes met een metertje waar de leidingen zitten (want, badkamer) en vriendlief gaat aan het boren. Boortje één goed. Boortje twee goed. Boortje drie.... KUT!!!!!!

En toen kon ik mooi vanaf het balkon naar de hoofdkraan vliegen om 'm dicht te draaien. Vervolgens vriendlief op z'n kop gegeven omdat die idioot recht onder de kraan van de watertoevoer voor de wasmachine heeft zitten boren.

"Ja, maar, bij de hoofdkraan gaan alle leidingen naar boven! Dan is het toch logisch dat ik 'm van boven verwacht?!"
"Ja maar, de leiding detector gaf niets aan!"
"Ja maar ..." "- NIKS JA MAAR! Welke idioot boort er RECHT ONDER een waterkraan?! Je boort niet recht boven, onder of naast een waterkraan!"
  zaterdag 8 maart 2014 @ 17:27:38 #179
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137517378
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 15:15 schreef bluemoon23 het volgende:
Was je bij je thuis aan het werk of bij een klant ?

Het scheelt dat je zoiets niet is overkomen als je aan het werk bent bij een groot bedrijventerrein of een chemisch bedrijf ofzo.
Dan gaan er leuke ongevallenonderzoeken lopen, daar ben je zomaar niet klaar mee.......... -O-
Thuis
  zaterdag 8 maart 2014 @ 18:11:00 #180
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_137518644
Nou, nou, nou... zo kan die wel weer.

Moet toegeven dat de verhoudingen een beetje zoek zijn, maar 't ken te gek ook.
Laat die handjes wapperen!
pi_137519204
Goh. Ik wist niet dat het woord 'idioot' de Fok! community zo zou choqueren.. :{ Mijn welgemeende excuses voor het traumatiseren van jullie tere zieltjes.

Wanneer er zoiets met klussen gebeurt en je dat logischerwijs kon verwachten en makkelijk had kunnen voorkomen, dan roep je 'idioot' en lach je achteraf om de actie. Zelfde geldt voor mij wanneer me iets overkomt van eenzelfde aard, dan krijg ik 'domme doos' toegeroepen, waarna we de situatie oplossen en het van ons aflachen.

Dat jullie nu zo statisch zijn kan ik ook niets aan doen. Dan kunnen jullie wel lekker de botte bouwvakkersopmerkingen tevoorschijn halen, maar dan vind ik jullie niveau toch een stukje lager dan dat van mij. :N
  zaterdag 8 maart 2014 @ 18:42:12 #182
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137519505
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door cvboer op 08-03-2014 19:41:50 ]
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator zaterdag 8 maart 2014 @ 19:34:23 #183
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137521320
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 18:11 schreef Gieliovd het volgende:
Nou, nou, nou... zo kan die wel weer.

Moet toegeven dat de verhoudingen een beetje zoek zijn, maar 't ken te gek ook.
Inderdaad, beetje normaal reageren mag wel op elkaar !
En vooral iedereen in zijn of haar waarde laten ..

Speelkwartier is i.i.g. weer voorbij !
Bedankt voor de melding trouwens Gieliovd :)
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:36:38 #184
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137521393
hee een post gemist?
  zaterdag 8 maart 2014 @ 19:37:40 #185
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137521424
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 19:36 schreef betyar het volgende:
hee een post gemist?
Ik verwijder hem zelf wel.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137524502
Dacht dat ik hier op een bouwplaats zat .....
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  † In Memoriam † zaterdag 8 maart 2014 @ 21:08:51 #187
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137525297
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Auw ! Wat is er stuk ? Ja, ik zie dat er een gat in je hand zit ( :') ) , maar zijn de zenuwen, pezen, botten, gewrichten etc, gespaard gebleven ?

Zowieso beterschap !
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 11:07:41 #188
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137538711
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 maart 2014 11:59 schreef betyar het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even snel een stukje zagen ... dat kan zo ook wel :X
En tot zover de praktijk !

Zoals ze het laatst bij de toolbox meeting heel vattend brachten..
Werken met een cirkelzaag vereist uiterste concentratie; geen amputatie
  zondag 9 maart 2014 @ 11:34:24 #189
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_137539287
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:07 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Even snel een stukje zagen ... dat kan zo ook wel :X
En tot zover de praktijk !

Zoals ze het laatst bij de toolbox meeting heel vattend brachten..
Werken met een cirkelzaag vereist uiterste concentratie; geen amputatie
Moet je nagaan dat ik al ruim 18 jaar met die dingen werk................
  Moderator zondag 9 maart 2014 @ 12:05:33 #190
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137540016
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 11:34 schreef betyar het volgende:

[..]

Moet je nagaan dat ik al ruim 18 jaar met die dingen werk................
En juist dan schuilt daar het gevaar in..
Ik betrap mijzelf er wel eens op bij het werken met een slijptol :@
pi_137561835
Ik werk vaak samen met iemand die de kap van de slijptol haalt soms en tegen de kap duwt met slijpen. Heb hem al twee keer zijn duim op een 1 mm schijf zien zetten en net op tijd stoppen. Wel inclusief bloed en au.
pi_137562999
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:52 schreef tiho1 het volgende:
Ik werk vaak samen met iemand die de kap van de slijptol haalt soms en tegen de kap duwt met slijpen. Heb hem al twee keer zijn duim op een 1 mm schijf zien zetten en net op tijd stoppen. Wel inclusief bloed en au.
Hij leert het uiteindelijk wel
Ook wel de eens iemand zijn vinger op de nozzle van een airlesspistool gezien , om de vloeistof te circuleren.
Ging wel door zijn vinger heen.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  † In Memoriam † zondag 9 maart 2014 @ 22:10:27 #193
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137563151
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 12:05 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En juist dan schuilt daar het gevaar in..
Ik betrap mijzelf er wel eens op bij het werken met een slijptol :@
Het aantal keer dat ik m'n klauwen daar in steek houd ik maar niet meer bij :') Het is echt voorgekomen dat ik 2-3 keer op een dag een vinger tegen de nog draaiende schijf aan drukte.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137568600
je tengels open halen aan een slijptolletje.. ( 32000 RPM ) auw :x
  † In Memoriam † zondag 9 maart 2014 @ 23:52:50 #195
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137568783
Ach, zolang de botten, pezen en zenuwen een beetje heel blijven en het niet al te hard bloedt is het niet zo'n ramp.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137571651
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het aantal keer dat ik m'n klauwen daar in steek houd ik maar niet meer bij :') Het is echt voorgekomen dat ik 2-3 keer op een dag een vinger tegen de nog draaiende schijf aan drukte.
Dan ben je volgens mij toch wel ongeschikt om met een slijptol te werken, ik heb jarenlang dagelijks met die dingen gewerkt.
pi_137586823
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:10 schreef 2cv het volgende:

[..]

Het aantal keer dat ik m'n klauwen daar in steek houd ik maar niet meer bij :') Het is echt voorgekomen dat ik 2-3 keer op een dag een vinger tegen de nog draaiende schijf aan drukte.
Dan doe je toch echt iets helemaal fout.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  † In Memoriam † maandag 10 maart 2014 @ 20:46:02 #198
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137594623
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 06:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dan ben je volgens mij toch wel ongeschikt om met een slijptol te werken, ik heb jarenlang dagelijks met die dingen gewerkt.
Ik ook :')

Als ik klaar ben met de slijptol, zet ik hem uit en houd ik hem in mijn hand. Dan laat ik daarbij mijn armen langs m'n lichaam hangen. En om één of andere reden strek ik dan een paar vingers die dan in de slijpschijf komen. En dan natuurlijk op z'n manier dat het lekker hapt.

Gelukkig is de schade nooit zo heel erg geweest.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137594954
Als je dat soms 2-3 keer op een dag hebt dan is het helemaal :X :')
Ik ken wel bedrijven waar ze je dan vrij snel wegschoppen, slecht voor de ongevals-statistieken
  † In Memoriam † maandag 10 maart 2014 @ 21:36:22 #200
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137597815
Welke statistieken ? Stuk ducktape er overheen en verder.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137640245
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:46 schreef 2cv het volgende:

[..]

Ik ook :')

Als ik klaar ben met de slijptol, zet ik hem uit en houd ik hem in mijn hand. Dan laat ik daarbij mijn armen langs m'n lichaam hangen. En om één of andere reden strek ik dan een paar vingers die dan in de slijpschijf komen. En dan natuurlijk op z'n manier dat het lekker hapt.

Gelukkig is de schade nooit zo heel erg geweest.
gelukkig krijg je steeds minder vingers als je "Geluk" hebt.. :P
  † In Memoriam † dinsdag 11 maart 2014 @ 23:14:00 #202
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137640278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 23:13 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gelukkig krijg je steeds minder vingers als je "Geluk" hebt.. :P
Ik heb er nog steeds 10. Dat hoort zo, toch ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 11 maart 2014 @ 23:38:30 #203
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_137641519
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:52 schreef 2cv het volgende:
Ach, zolang de botten, pezen en zenuwen een beetje heel blijven en het niet al te hard bloedt is het niet zo'n ramp.
Toch bedank ik er liever voor.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:04:53 #204
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137685574
Ik snap nooit dat mensen zonder kap slijpen. Wat is het voordeel ervan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:09:27 #205
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_137685713
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap nooit dat mensen zonder kap slijpen. Wat is het voordeel ervan?
ik heb het 1 keer gedaan omdat ik er anders niet bij kon. maar daarna gelijk de kap er weer op gezet. Als ik schijven moet wisselen trek ik ook altijd de stekker uit 't stopcontact.

ik heb 1 keer gezien hoe m'n broertje een schijf wou wisselen :X hij dacht dat je met de aan-knop (stond ook een slotje op) de spil kon vergrendelen. Dat slotje staat er dus op om die knop te vergrendelen. wat was ik blij dat de stekker niet in het stopcontact zat
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:13:17 #206
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137685831
quote:
2s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:09 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

ik heb het 1 keer gedaan omdat ik er anders niet bij kon. maar daarna gelijk de kap er weer op gezet. Als ik schijven moet wisselen trek ik ook altijd de stekker uit 't stopcontact.

ik heb 1 keer gezien hoe m'n broertje een schijf wou wisselen :X hij dacht dat je met de aan-knop (stond ook een slotje op) de spil kon vergrendelen. Dat slotje staat er dus op om die knop te vergrendelen. wat was ik blij dat de stekker niet in het stopcontact zat
Zo :o Verwisselen deed (slijp nooit meer) ik wel met de stekker erin eigenlijk.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137685863
idd kap erop laten en altijd stekker eruit bij verwisselen

vind het maar gevaarlijke klote dingen die ik liever niet gebruik (maar daar ontkom je helaas niet altijd aan...)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:14:52 #208
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_137685873
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:13 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo :o Verwisselen deed (slijp nooit meer) ik wel met de stekker erin eigenlijk.
nou, ik vind het helemaal niks, ook omdat ik niet kijk hoe ik dat ding precies vasthou als ik die schijf los moet draaien.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  donderdag 13 maart 2014 @ 10:15:51 #209
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_137685898
Slijpen vind ik niet erg, zelfs leuk! Je moet wel oppassen natuurlijk maar verder is er niets mis mee.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_137685937
boren, hameren, zagen en lassen vind ik allemaal prima, maar slijpen :X

blunder van laatst: niet door hebben dat op het lasapparaat de puntlastimer aan stond en wel op minder dan 1 seconde

ik snapte maar niet waarom hij steeds stopte met lassen :')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_137697101
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap nooit dat mensen zonder kap slijpen. Wat is het voordeel ervan?
Zoals gezegd kun je op veel meer plaatsen en verder komen. Ik doe het zelf ook en zet de kap dan weer terug.

Om het nog leuker te maken. De kleine tol rem ik af door mijn hand op de zijkant te drukken. Dan kun je eerder wisselen waarbij ik de schijf ook met de hand lostrek met de stekker erin.

Huidige tollen hebben ook niet een knop die je alleen indrukt.

Of een schuifknop of een indrukker waarbij je hem dient te ontgrendelen met een andere vinger.
  Moderator donderdag 13 maart 2014 @ 18:38:48 #212
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137701132
Welliswaar geen klusblunder; wel iets wat mij over komen is op het werk. Wanneer er mysterieuze grijze rook ontsnapt uit electronica is ie stuk !



Per ongeluk bij het aansluiten van een motor spanning gezet op het potentiaal vrije contact van de sturing. Dat kon hij niet hebben ! :P

Gelukkig alleen een klein sturingprintje; en niet de motor zelf naar de sjaak... :X
pi_137707039
bij een vriend de hele dag bezig geweest om de electra leidingen te verleggen. Leidingen frezen, dozen hakken etc.
De buitenmuren zijn van beton en de binnenwandjes van gibo.

na een lange lange dag (moest af ivm stukadoor) zet ik per ongeluk de boorhamer met beitel op de gibowand. Daar ga je heel snel doorheen :(

nu zit er een gat naar de gang toe (in het granol) en nee, daar wordt niet gestuct :P

sorry maat,..

c_/
met een koekje
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:37:04 #214
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137707249
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 20:32 schreef koffielepel het volgende:
bij een vriend de hele dag bezig geweest om de electra leidingen te verleggen. Leidingen frezen, dozen hakken etc.
De buitenmuren zijn van beton en de binnenwandjes van gibo.

na een lange lange dag (moest af ivm stukadoor) zet ik per ongeluk de boorhamer met beitel op de gibowand. Daar ga je heel snel doorheen :(

nu zit er een gat naar de gang toe (in het granol) en nee, daar wordt niet gestuct :P

sorry maat,..

c_/
Kastje ervoor.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 13 maart 2014 @ 20:41:18 #215
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_137707480
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:14 schreef Leipo666 het volgende:
idd kap erop laten en altijd stekker eruit bij verwisselen

vind het maar gevaarlijke klote dingen die ik liever niet gebruik (maar daar ontkom je helaas niet altijd aan...)
Ik ben eigenlijk banger voor een frees dan voor een slijptol.
Een uitstekend scherp ding op een stokje dat met 20K toeren in een spanbusje ronddraait en vervolgens haaks op het materiaal gezet wordt... Elke keer weer ben ik bang dat ik em er niet goed vast heb zitten en dat het freesje gaat vliegen :{ .
  † In Memoriam † donderdag 13 maart 2014 @ 21:39:14 #216
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137710980
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 10:04 schreef kanovinnie het volgende:
Ik snap nooit dat mensen zonder kap slijpen. Wat is het voordeel ervan?
Geen. Ik doe ook altijd met. Maar in mijn geval is de kap schijnbaar de klein :')
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 13 maart 2014 @ 21:43:03 #217
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137711236
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen. Ik doe ook altijd met. Maar in mijn geval is de kap schijnbaar de klein :')
Of een beperkte motoriek. :6
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137721644
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:31 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Zoals gezegd kun je op veel meer plaatsen en verder komen. Ik doe het zelf ook en zet de kap dan weer terug.

dan zou ik nog eerder een oude kap zo aanpassen dat hij niet meer in de weg zit, maar nog net wel een schild vormt voor je vingers :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_137932790
Een echte man kan met alle soorten gereedschap overweg...

Hoe de f*ck krijgen vrouwen het dan wel goed voor elkaar om met een ingewikkeld stuk gereedschap als een naaimachine overweg te kunnen?

(of veeg ik de moderne vrouwen nu op 1 grote hoop met de 'ouderwetse' vrouwen a.k.a. mijn moeder?)

Ben uit mijn werkbroek gescheurd :X en mijn ouders zijn met vakantie. Daar zit je dan als 33 jarige single man achter de naaimachine te prutsen, terwijl ik op de middelbare school nog een vak als 'textiele werkvormen' heb gehad :+

(OK, mijn moeder heeft wel een aftands naaigeval uit 1966 (zelden dat ik een handleiding van iets lees), naait wel, maar het probleem zit meer in mijn kunde om recht te kunnen naaien :X )

Ze klaagde er wel over dat de naaimachine slipte, dat dan weer wel verholpen :)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_137935950
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:43 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of een beperkte motoriek. :6
Komt dat niet voort door de verwondingen die je krijgt als je zonder kap slijpt :P
Liefde en infectie
  woensdag 19 maart 2014 @ 20:15:10 #221
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137936983
quote:
10s.gif Op woensdag 19 maart 2014 19:53 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

Komt dat niet voort door de verwondingen die je krijgt als je zonder kap slijpt :P
Nee, een beperkte motoriek is erfelijk. Zonder kap slijpen en een beperkte motoriek kan wél noodlottig worden...
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137940036
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 18:48 schreef Resistor het volgende:

Hoe de f*ck krijgen vrouwen het dan wel goed voor elkaar om met een ingewikkeld stuk gereedschap als een naaimachine overweg te kunnen?

(of veeg ik de moderne vrouwen nu op 1 grote hoop met de 'ouderwetse' vrouwen a.k.a. mijn moeder?)
Jouw moeders generatie had nog een huishoudschool. Ik zie mijn 22-jarige zusje écht niets zinnigs/nuttigs doen met een naaimachine. En ik kan het alleen maar omdat mijn moeder me dat toen ik jonger was wel eens liet doen, vond ik toen nog leuk. Moet er nu niet meer aan denken. Ik naai dingen liever even met de hand. ;)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_137942758
quote:
1s.gif Op donderdag 13 maart 2014 16:31 schreef tiho1 het volgende:
Zoals gezegd kun je op veel meer plaatsen en verder komen. Ik doe het zelf ook en zet de kap dan weer terug.
Slijpen zonder een kap op de tol is bij veel fabrieken in de petrochemische industrie bijvoorbeeld een garantie om binnen 5 minuten buiten de poort te staan.
Ook het handvat erafdraaien (doen lassers vaak bij moeilijke hoekjes) wordt niet erg gewaardeerd.
Ken je deze al ? platkopslijper van Metabo
http://www.metabo.nl/Tech(...)lijpers.48849.0.html
Zo`n slijptolsleutel met die 2 pinnetjes gebruik ik (thuis) ook nooit, op het werk wel natuurlijk O-)
Gewoon een mep tegen de schijf aan en hij is los (wel met handschoenen aan uiteraard)
Die "snelsluitmoeren" die veel tollen tegenwoordig hebben vind ik maar ondingen.
Die dingen hebben meer weerstand, duurt veels te lang met draaien.
  woensdag 19 maart 2014 @ 21:45:01 #224
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_137942822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:06 schreef Messina het volgende:

[..]

Jouw moeders generatie had nog een huishoudschool. Ik zie mijn 22-jarige zusje écht niets zinnigs/nuttigs doen met een naaimachine. En ik kan het alleen maar omdat mijn moeder me dat toen ik jonger was wel eens liet doen, vond ik toen nog leuk. Moet er nu niet meer aan denken. Ik naai dingen liever even met de hand. ;)
Hmm... ik had jou jonger ingeschat.

Maar ik kan ook niks met een naaimachine :@ .
pi_137945117
@Bluemoon23. Als het niet mag doe ik het uiteraard ook niet. Maar over het algemeen heb ik geen last van regels.

En het handvat van een 125 mm tol gaat vanuit de doos linea recta de prullenbak in. Als ik met twee handen dat ding vast moet houden pak ik wel de 230.

De moer gaat 9,9 uit 10 keer ook wel los door aan de schijf te draaien.
pi_137948603
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:45 schreef AdoraBelle het volgende:

[..]

Hmm... ik had jou jonger ingeschat.
Vanaf vandaag ben jij mijn favo Fokster. O+
Je raekt an de dinge geweun.
  † In Memoriam † donderdag 20 maart 2014 @ 01:48:07 #227
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137954538
Ik heb ook wel eens de naald van een naaimachine door m'n vinger heen gejast ja :')

Misschien is mijn motoriek dan toch wat beperkt ? :@
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  donderdag 20 maart 2014 @ 06:46:05 #228
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137955565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:48 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook wel eens de naald van een naaimachine door m'n vinger heen gejast ja :')

Misschien is mijn motoriek dan toch wat beperkt ? :@
Of gewoon wat rustiger aan doen. Je bent aan het werk, niet op de vlucht.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 20 maart 2014 @ 07:33:03 #229
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_137955791
quote:
0s.gif Op donderdag 13 maart 2014 21:39 schreef 2cv het volgende:

[..]

Geen. Ik doe ook altijd met. Maar in mijn geval is de kap schijnbaar de klein :')
koop dan de juiste schijven. Geen 125mm schijven op een 110mm machine zetten o|O o|O o|O
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_137963041
Zoon van de buren >Hardcore liefhebber met bijbehorende auto .
Rollbar in zijn Renault gemonteerd,onder het genot van de klanken dat de wereld vergaat .
Toch nog even goed stofzuigen daarna voor de metaalkrullen en dergelijke.
Stofzuiger in de voortuin gezet (afdak),deuren dicht en ff lekker knallen door de buurt .
Zat de stekker nog tussen de dorpel en het bijrijdersportier .
Menneke hoorde niks door die heistelling die in zijn auto weerklonk en de stofzuiger er vrolijk achteraan,
zijn die dingen niet op gebouwd eind van de straat was hij compleet gedesintegreerd
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:02:29 #231
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137963565
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:43 schreef JerryLee het volgende:
Zoon van de buren >Hardcore liefhebber met bijbehorende auto .
Rollbar in zijn Renault gemonteerd,onder het genot van de klanken dat de wereld vergaat .
Toch nog even goed stofzuigen daarna voor de metaalkrullen en dergelijke.
Stofzuiger in de voortuin gezet (afdak),deuren dicht en ff lekker knallen door de buurt .
Zat de stekker nog tussen de dorpel en het bijrijdersportier .
Menneke hoorde niks door die heistelling die in zijn auto weerklonk en de stofzuiger er vrolijk achteraan,
zijn die dingen niet op gebouwd eind van de straat was hij compleet gedesintegreerd
_O- geniaal. Muziek kan je het onmogelijk noemen. zie hoor ze hier ook wel eens voorbij komen :')
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  Moderator donderdag 20 maart 2014 @ 19:23:12 #232
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137975202
quote:
0s.gif Op woensdag 19 maart 2014 21:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Slijpen zonder een kap op de tol is bij veel fabrieken in de petrochemische industrie bijvoorbeeld een garantie om binnen 5 minuten buiten de poort te staan.
Ook het handvat erafdraaien (doen lassers vaak bij moeilijke hoekjes) wordt niet erg gewaardeerd.
Bij heel veel industriële bedrijven waarderen ze dit niet hoor; ik spreek uit eigen ervaring :P

quote:
Ken je deze al ? platkopslijper van Metabo
http://www.metabo.nl/Tech(...)lijpers.48849.0.html
Zo`n slijptolsleutel met die 2 pinnetjes gebruik ik (thuis) ook nooit, op het werk wel natuurlijk O-)
Gewoon een mep tegen de schijf aan en hij is los (wel met handschoenen aan uiteraard)
Die "snelsluitmoeren" die veel tollen tegenwoordig hebben vind ik maar ondingen.
Die dingen hebben meer weerstand, duurt veels te lang met draaien.
Hmmm, wist niet dat zoiets bestond ^O^
pi_137975322
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:33 schreef lipje het volgende:

[..]

koop dan de juiste schijven. Geen 125mm schijven op een 110mm machine zetten o|O o|O o|O
Jij snapt hem niet :N
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:43 schreef JerryLee het volgende:
Zoon van de buren >Hardcore liefhebber met bijbehorende auto .
Rollbar in zijn Renault gemonteerd,onder het genot van de klanken dat de wereld vergaat .
Toch nog even goed stofzuigen daarna voor de metaalkrullen en dergelijke.
Stofzuiger in de voortuin gezet (afdak),deuren dicht en ff lekker knallen door de buurt .
Zat de stekker nog tussen de dorpel en het bijrijdersportier .
Menneke hoorde niks door die heistelling die in zijn auto weerklonk en de stofzuiger er vrolijk achteraan,
zijn die dingen niet op gebouwd eind van de straat was hij compleet gedesintegreerd
Jij maakt ook wel wat mee he _O-
Laat die handjes wapperen!
pi_137975844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:23 schreef Vonkenboer het volgende:
Bij heel veel industriële bedrijven waarderen ze dit niet hoor; ik spreek uit eigen ervaring :P

[..]

Hmmm, wist niet dat zoiets bestond ^O^
Ja, ik heb jou wel eens zien posten over toolbox meetings.
Dan weet je wel dat knoeien met gereedschap niet gewaardeerd wordt. :N
  Moderator donderdag 20 maart 2014 @ 19:37:43 #235
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_137975928
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:36 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ja, ik heb jou wel eens zien posten over toolbox meetings.
Dan weet je wel dat knoeien met gereedschap niet gewaardeerd wordt. :N
Werken met een afkortzaag vereist concentratie; geen amputatie !

Dat is toch wel één van de zinnen die heel erg is blijven hangen als het gaat om toolbox meetings :P
pi_137976188
Ik had gisteren een cursus "werken op hoogte" in Arnhem, beetje spelen met harnassen, iemand redden uit een kooiladder, abseilen *O*
Daar lieten ze ook een foto zien in de presentatie van iemand die zijn veiligheidsharnas niet strak genoeg aan had bij de benen.
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Schijnbaar hebben ze het zaakje er wel weer in kunnen stoppen en dicht naaien.
pi_137977711
Vorig jaar winter Hele badkamer vernieuwd nieuwe tegels etcetera, nog paar dagen werk en vergeten raam dicht te doen (tijdens de ijskoude nachten)
Volgende dag stuk of 10 tegels geknapt ivm bevroren leidingen :((((

Week erna was hele badkamer uiteindelijk toch nog klaar... Op het plateau voor tandenborstels etc na

Gaatje 1 geboord, plugje erin
Gaatje 2 boren en pats! Dat was een waterleiding... :( de 4 tegels eromheen gesloopt, leiding gemaakt en eindelijk klaar :)
melk is goed voor elk
-imikethat
  donderdag 20 maart 2014 @ 20:19:51 #238
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137977953
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had gisteren een cursus "werken op hoogte" in Arnhem, beetje spelen met harnassen, iemand redden uit een kooiladder, abseilen *O*
Daar lieten ze ook een foto zien in de presentatie van iemand die zijn veiligheidsharnas niet strak genoeg aan had bij de benen.
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Schijnbaar hebben ze het zaakje er wel weer in kunnen stoppen en dicht naaien.
Daar gaat je kinderbijslag :X
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 20 maart 2014 @ 21:18:22 #239
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_137981240
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had gisteren een cursus "werken op hoogte" in Arnhem, beetje spelen met harnassen, iemand redden uit een kooiladder, abseilen *O*
Daar lieten ze ook een foto zien in de presentatie van iemand die zijn veiligheidsharnas niet strak genoeg aan had bij de benen.
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Schijnbaar hebben ze het zaakje er wel weer in kunnen stoppen en dicht naaien.
Ieuwww!!!
pi_137983320
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had gisteren een cursus "werken op hoogte" in Arnhem, beetje spelen met harnassen, iemand redden uit een kooiladder, abseilen *O*
Daar lieten ze ook een foto zien in de presentatie van iemand die zijn veiligheidsharnas niet strak genoeg aan had bij de benen.
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Schijnbaar hebben ze het zaakje er wel weer in kunnen stoppen en dicht naaien.
"vroeger" Wel GSM installaties gebouwd in die tijd dat Nederland in rap tempo werd volgezet met die dingen, toen ook deze cursus gedaan, leuk dagje uit. En de mensen van kantoor gingen ook mee de mast in, wel leuk om te zien dat ze daarna meer ontzag voor je krijgen als je de hele dag aan een touwje en twee haken op 30/40/50 Mtr buiten de mast hangt.

Ontzag voor de hoogte kregen wij voornamelijk omdat dodelijke en ernstige ongelukken in de branche altijd werden doorgenomen en het was altijd eigen schuld en altijd begon het met "och, dit kan wel even"
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137989064
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Ik heb bewijs gevonden op het web http://www.google.nl/url?(...)922401,d.d2k&cad=rja
Niet voor de gevoelige maag en tere kinderzieltjes o|O ~O>
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:52:27 #242
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_137989530
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb bewijs gevonden op het web http://www.google.nl/url?(...)922401,d.d2k&cad=rja
Niet voor de gevoelige maag en tere kinderzieltjes o|O ~O>
:r
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_137989844
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 23:43 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik heb bewijs gevonden op het web http://www.google.nl/url?(...)922401,d.d2k&cad=rja
Niet voor de gevoelige maag en tere kinderzieltjes o|O ~O>
Zaadleiders afbinden en de castratie is compleet. :+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_137992603
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 01:48 schreef 2cv het volgende:
Ik heb ook wel eens de naald van een naaimachine door m'n vinger heen gejast ja :')

Misschien is mijn motoriek dan toch wat beperkt ? :@
denk dat je toen het missende steekje geplaatst hebt? :+
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 00:00 schreef Cat22 het volgende:

[..]

Zaadleiders afbinden en de castratie is compleet. :+
zou dat goedkoper zijn dan de normale procedure? :+
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 02:03:13 #245
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137992939
quote:
10s.gif Op donderdag 20 maart 2014 06:46 schreef cvboer het volgende:

[..]

Of gewoon wat rustiger aan doen. Je bent aan het werk, niet op de vlucht.
Ik was gewoon aan het voelen hoe dat dingetje de stof (maar in dit geval mijn vinger) naar voren trok. Ik was alleen even vergeten dat er ook een naald op en neer ging :')

Was trouwens bij een oude, handaangedreven naaimachine die hier voor de sier staat.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 02:03:52 #246
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137992949
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 07:33 schreef lipje het volgende:

[..]

koop dan de juiste schijven. Geen 125mm schijven op een 110mm machine zetten o|O o|O o|O
Dat was niet het geval :) Het is een paar jaar terug, maar ik vermoed dat de kap wat gedraaid zat waardoor ik er met mijn vlerken bij kon.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 02:05:15 #247
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137992973
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 19:44 schreef bluemoon23 het volgende:
Ik had gisteren een cursus "werken op hoogte" in Arnhem, beetje spelen met harnassen, iemand redden uit een kooiladder, abseilen *O*
Daar lieten ze ook een foto zien in de presentatie van iemand die zijn veiligheidsharnas niet strak genoeg aan had bij de benen.
Hij was gevallen en het harnas had hem gelukkig opgevangen, maar zijn ballen waren afgekneld.
Zag je gewoon 2 testikels die er "buiten" hingen aan een paar "draadjes" :X
Schijnbaar hebben ze het zaakje er wel weer in kunnen stoppen en dicht naaien.
Kwam 'ie ook in aanmerking voor een Darwin-award of werkte alles nog naar behoren ?
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 02:07:21 #248
25682 2cv
Niet subtiel
pi_137993013
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 01:38 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

denk dat je toen het missende steekje geplaatst hebt? :+
Al mijn steekjes zijn aanwezig, maar sommigen zitten wat los.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_137997740
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 02:05 schreef 2cv het volgende:
Kwam 'ie ook in aanmerking voor een Darwin-award of werkte alles nog naar behoren ?
quote:
The patient received further antibiotics and daily wound inspections until
discharge on day 3. No short term complications have been reported.
pi_138001947
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 02:07 schreef 2cv het volgende:

[..]

Al mijn steekjes zijn aanwezig, maar sommigen zitten wat los.
Ach, daar heb ik ook last van schijnt :P
pi_138015085
quote:
Al mijn steekjes zijn aanwezig, maar sommigen zitten wat los.
Dat is er eentje voor een signature.... ^O^
  † In Memoriam † zaterdag 22 maart 2014 @ 03:25:43 #252
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138030706
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 10:55 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

[..]

Short term ;)
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 4 april 2014 @ 17:30:03 #254
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138510589
Zeuuu dat ziet er gezond uit met die kettingzaag :X
Laat die handjes wapperen!
pi_138521053
Ik heb weleens een filmpje gezien van twee Mexicaanse drugshandelaren ofzo ja. Is die ook gerontgend.
pi_138522666
dacht ik wel, tophandle zaagje.
met een husqvarna h36 low profile ketting

[ Bericht 1% gewijzigd door densmee op 04-04-2014 22:25:37 (h36 ipv h35) ]
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  vrijdag 4 april 2014 @ 22:28:27 #257
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_138522837
Kerel stond in een onhandige houding te zagen ivm. elektrakabels die in de buurt hingen.
Kortom, typisch gevalletje "oh, dat doe ik wel even anders" ipv. het probleem op lossen waardoor je niet veilig kan werken, de oorzaak van 90% van de klusverwondingen , past ook mooi in de slijptol vs. beschermkap discussie :P .

Hij heeft overigens goed geluk gehad en leeft nog :) .
  † In Memoriam † vrijdag 4 april 2014 @ 23:15:34 #258
25682 2cv
Niet subtiel
pi_138524908
Een kettingzaag moet ik ook nog eens in m'n lijf jassen ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  zaterdag 5 april 2014 @ 08:27:32 #259
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_138532136
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 23:15 schreef 2cv het volgende:
Een kettingzaag moet ik ook nog eens in m'n lijf jassen ...
Een man moet doelen stellen in het leven.

:+
Laat die handjes wapperen!
pi_138736151
Misschien ook wel een leuk idee om een bouwblunder topic te openen......

http://www.flakkeenieuws.nl/nieuws/6581

Nieuwbouwhuizen Dirksland toch afgebroken

Er werd al voor gevreesd maar het is nu dan echt aan de gang, 27 huizen in aanbouw worden afgebroken. Er zijn te korte heipalen gebruikt en daardoor zijn deze huizen in het plan de Nieuwe Gooye in Dirksland aan het verzakken. Sommige huizen waren al 7 centimeter verzakt.

De woningen zouden in de zomer van 2014 klaar zijn. De verwachting is dat de kopers nu in oktober of november in hun nieuwe huis kunnen.
pi_138737172
quote:
0s.gif Op donderdag 10 april 2014 19:08 schreef klipper het volgende:
Misschien ook wel een leuk idee om een bouwblunder topic te openen......

die is er:
http://www.bouwfouten.com/
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:21:55 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_139624849
Even onkruid wegschroeien: drie gezinnen dakloos :D

Drie woningen in de Utrechtse wijk Zuilen zijn voorlopig onbewoonbaar door een felle brand. De vlammen werden veroorzaakt door een bedrijf dat onkruid op straat verwijderde.

De brand brak rond zeven uur 's ochtends uit in de schutting van een achtertuin en sloeg snel over naar de huizen. Er raakte niemand gewond. Woningcorporatie Mitros heeft voor vervangende woonruimte gezorgd voor een van de getroffen bewoners. De ander heeft zelf onderdak gevonden. De derde woning stond leeg.

Het onkruid werd verwijderd door een professioneel bedrijf in opdracht van de gemeente Utrecht. De methode met wegbranden door hete lucht is gebruikelijk, laat een gemeentewoordvoerder weten. 'Waarschijnlijk is er sprake van een ongelukkige samenloop van omstandigheden.'



De bestuurder van de onkruidverdelger heeft tevergeefs geprobeerd de brand te blussen. Na afloop is hij gehoord door de politie. De man was erg aangeslagen en keek vol ongeloof naar de smeulende resten. Woningcoporatie Mitros laat de woningen aan de J.S. de Rijkstraat wind- en waterdicht maken. Het is nog niet duidelijk hoe lang het herstel van de schade duurt.

Filmpje 8-)
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)zinnen-dakloos.dhtml

Gaat lekker :|W
  dinsdag 6 mei 2014 @ 17:39:49 #263
415555 Pandaplint
Bekend van 3FM.
pi_139625313
Afgelopen week een hek in de tuin van m'n ouders geplaatst alles wat fout kon gaan ging zo ongeveer fout. De gemoffelde palen die bij het hek geleverd werden zaten vol met krassen en roest. Die konden dus meteen retour gestuurd worden. Paar dagen later werden nieuwe palen geleverd...

Paal 1 kwam precies op een rioolbuisknooppunt uit. 2 buizen om moeten leggen
Wat een gepuzzel. :(

Paal 2 kwam precies boven een electriciteitsleiding uit.
Vervolgens bleken de RVS bouten die meegeleverd waren van totale baggerkwaliteit.

Al met al 2 volle dagen bezig geweest met het hek er in te godveren :')
Omdat een pandapint te mainstream is 🐼
Wekelijks radioitem op 3FM. Elke woensdag rond 13:30
  dinsdag 6 mei 2014 @ 18:07:36 #264
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_139625916
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 17:39 schreef Pandaplint het volgende:
Afgelopen week een hek in de tuin van m'n ouders geplaatst alles wat fout kon gaan ging zo ongeveer fout. De gemoffelde palen die bij het hek geleverd werden zaten vol met krassen en roest. Die konden dus meteen retour gestuurd worden. Paar dagen later werden nieuwe palen geleverd...

Paal 1 kwam precies op een rioolbuisknooppunt uit. 2 buizen om moeten leggen
Wat een gepuzzel. :(

Paal 2 kwam precies boven een electriciteitsleiding uit.
Vervolgens bleken de RVS bouten die meegeleverd waren van totale baggerkwaliteit.

Al met al 2 volle dagen bezig geweest met het hek er in te godveren :')
Wel vet aan de bouten gedaan? :D
nerovetsrethca
  dinsdag 6 mei 2014 @ 20:47:51 #265
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_139633271
Afgelopen weekend bij een vriendin van mij in de voortuin bezig geweest. Vorige bewoners hadden een muurtje aan de voorkant, met 3 gemetselde poeren. Wouden ze waarschijnlijk vanaf. Dus maar met de stoep gelijk gemaakt.
Moest er dus even uit :') poeren zaten zowat 3/4 meter de grond in, en het muurtje een halve meter :') inclusief onder het oprit, wat een kutwerk.
Hele dag gewerkt, savonds nog even gezeten daar, wil naar huis, 3vochtplekjes in de stoep... Toch de vitens maar even gebeld :D
Bleek niet van vitens te zijn, dus de gemeente maar ingelicht, verder niks meer van gehoord.
nerovetsrethca
  dinsdag 6 mei 2014 @ 21:02:40 #266
419878 Baskoi
errorrrr
pi_139634386
Ik had plots een verstopping in het riool. Het zaakje zoog vacuum. Waarschijnlijk ontluchting verstopt. Weekend er op het dak op om de ontluchting door te spuiten met de tuinslang. Combipan omhoog slang erin en spuiten maar 3 min lang. Met lader weer naar beneden langs open doucheraam hoor ik binnen veel waterlopen. Hoe kan dat nou? Niemand thuis. Ik naar de douche toe en daar liep heelveel water langs mijn spotjes naar beneden. Pffff bleek de rioolonluchting de oude ventilatiebuis van mijn badkamer te zijn. Oeps verkeerde gat.
  Moderator dinsdag 6 mei 2014 @ 21:07:59 #267
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_139634911
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:02 schreef Baskoi het volgende:
Ik had plots een verstopping in het riool. Het zaakje zoog vacuum. Waarschijnlijk ontluchting verstopt. Weekend er op het dak op om de ontluchting door te spuiten met de tuinslang. Combipan omhoog slang erin en spuiten maar 3 min lang. Met lader weer naar beneden langs open doucheraam hoor ik binnen veel waterlopen. Hoe kan dat nou? Niemand thuis. Ik naar de douche toe en daar liep heelveel water langs mijn spotjes naar beneden. Pffff bleek de rioolonluchting de oude ventilatiebuis van mijn badkamer te zijn. Oeps verkeerde gat.
:X _O-
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:04:02 #268
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_139640198
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:02 schreef Baskoi het volgende:
Ik had plots een verstopping in het riool. Het zaakje zoog vacuum. Waarschijnlijk ontluchting verstopt. Weekend er op het dak op om de ontluchting door te spuiten met de tuinslang. Combipan omhoog slang erin en spuiten maar 3 min lang. Met lader weer naar beneden langs open doucheraam hoor ik binnen veel waterlopen. Hoe kan dat nou? Niemand thuis. Ik naar de douche toe en daar liep heelveel water langs mijn spotjes naar beneden. Pffff bleek de rioolonluchting de oude ventilatiebuis van mijn badkamer te zijn. Oeps verkeerde gat.
Oei :X
nerovetsrethca
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:07:04 #269
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_139640495
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:04 schreef slangpie het volgende:

[..]

Oei :X
Oei ² :X

Hier weinig blunders van formaat...
- Telfoutje gemaakt in april 2 jaar geleden en 1 schutting paal tekort gekocht. Kom je achter als je de bende wilt zetten. In de auto, palen niet meer verkrijgbaar. Nu ander freeswerk... :(
- Schuttingpalen de grond in jassen, vervolgens de paal weg zien draaien... zal wel stuk puin hebben gezeten. En dat meerdere keren.
- Vrolijk spitten in de tuin, opeens bedenken dat er een of andere grondkabel op een hobby-bob manier in de border ligt en bijna doormidden gespit.
- Bankstel willen draaien tussen 2 vloerbanken in souterrain... past allemaal krap. Een beetje weerstand voelen en plots in een glasregen en een witte walm staan. Juist, grote TL buis.

[ Bericht 39% gewijzigd door Gieliovd op 06-05-2014 22:12:27 ]
Laat die handjes wapperen!
pi_139643474
andere wasmachine scoren..
oude lekt water onderaan de kuip
andere machine op zn plek schuiven, afvoer slang in de pijp..
wateraanvoer aan de kraan willen zetten..past dat weer niet omdat er nog een afsluitkraan in de leiding gezet is.. welke nu precies in het pad zit van het waterslot..
oplossing was gelukkig simpel.. Bahco op de kraan en een klein beetje scheef draaien.. probleem opgelost :7
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:09:09 #271
246399 spamaccount
Je bent wat je eet
pi_139653519
Via internet een tweedehands zonneluifel gekocht. Montagegaten netjes opgemeten, keilbouten en extra grote sluitringen gehaald, gaten geboord, met veel moeite de kap aan 1 kant vast, andere kant omhoog en de gaten blijken dus dus 2 cm verkeerd geboord. 8)7

Nieuwe keilbouten gehaald, verse set gaten geboord en nu hang de luifel wel. O-) 8-)
  woensdag 7 mei 2014 @ 10:56:16 #272
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_139654548
Ik krijg het eergisteren weer voor elkaar.
Maatje zou zijn auto een beurtje geven in de loods. Of ik zin/tijd had om hem te helpen (lees: HELP!! anders staat die auto daar over 6 maanden nog). Dus ik lekker die kant op.
Krijg als eerste weer de opmerking of ik niet een overal aan zou trekken, aangezien ik me pak nog aan had. Knutsel-smurf hijst zichzelf in een overal hangt zijn goede pak netjes buiten over een paaltje en gaat lekker aan de slag.

Eigenaar van de loods komt aangereden en wilde zijn bootje meenemen, kon die het water weer in.
Helder licht kwam er alleen achter dat hij de sleutel van het disselslot niet bij zich had.
Maar niets wat een slijptol niet oplost, dus ik zoek de slijptol, brilletje, oordopjes, handschoenen. 8-)
Boot netjes naar buiten gesleept omdat binnen slijpen tussen de poetsdoeken geen succes is. Maatje van me wil het weer in het belachelijke trekken en komt met een brandblusser aangelopen :D

Slijp slijp, ram ram, disselslot eraf. *O*

Nog geen minuut later toch een vreemd luchtje, staat gvd mijn goede pak wat ik netjes had uitgedaan en over het paaltje had opgehangen in de fik, schijnbaar was het enige in de wijde omtrek wat kon branden mijn pak en hing die precies in de vonkenregen. Sta je dan met je goede bedoelingen -O-
Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:13:19 #273
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_139654924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:56 schreef Knutsel-Smurf het volgende:
Ik krijg het eergisteren weer voor elkaar.
Maatje zou zijn auto een beurtje geven in de loods. Of ik zin/tijd had om hem te helpen (lees: HELP!! anders staat die auto daar over 6 maanden nog). Dus ik lekker die kant op.
Krijg als eerste weer de opmerking of ik niet een overal aan zou trekken, aangezien ik me pak nog aan had. Knutsel-smurf hijst zichzelf in een overal hangt zijn goede pak netjes buiten over een paaltje en gaat lekker aan de slag.

Eigenaar van de loods komt aangereden en wilde zijn bootje meenemen, kon die het water weer in.
Helder licht kwam er alleen achter dat hij de sleutel van het disselslot niet bij zich had.
Maar niets wat een slijptol niet oplost, dus ik zoek de slijptol, brilletje, oordopjes, handschoenen. 8-)
Boot netjes naar buiten gesleept omdat binnen slijpen tussen de poetsdoeken geen succes is. Maatje van me wil het weer in het belachelijke trekken en komt met een brandblusser aangelopen :D

Slijp slijp, ram ram, disselslot eraf. *O*

Nog geen minuut later toch een vreemd luchtje, staat gvd mijn goede pak wat ik netjes had uitgedaan en over het paaltje had opgehangen in de fik, schijnbaar was het enige in de wijde omtrek wat kon branden mijn pak en hing die precies in de vonkenregen. Sta je dan met je goede bedoelingen -O-
haha _O-

over zoiets gesproken :@ het is mij wel eens gelukt om mezelf in de fik te zetten met zo'n slijptol. snel gedoofd geullig. nu let ik altijd op waar ik heen slijp :P
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  PR/Manusje van alles woensdag 7 mei 2014 @ 11:27:11 #274
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_139655303
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:13 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

haha _O-

over zoiets gesproken :@ het is mij wel eens gelukt om mezelf in de fik te zetten met zo'n slijptol. snel gedoofd geullig. nu let ik altijd op waar ik heen slijp :P
Nooit in de richting van je ballen slijpen. :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:38:05 #275
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_139655648
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nooit in de richting van je ballen slijpen. :')
het was er nog wel naast
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_139656707
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nooit in de richting van je ballen slijpen. :')
zo heeft mijn oude klusoveral een mooi gat net naast mijn kruis: hij is niet brandbaar, maar veel kleine vonkjes maken uiteindelijk toch een groot gat :P
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_139656969
Vorige maand schakelaar van sta lamp vervangen.

Dus ik knutsel de nieuwe schakellaar open.

Draad los even strippen en netjes aan gesloten. Alles dicht en de stekker er in. Lamp deed het. Even later deed ik de lamp uit en meteen kort sluiting.

Had ik de draden zo aan elkaar geknoopt dat de schakelaar voorkwam dat het kort sluiting maakt. Foutje bedankt.
pi_139800468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:27 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

Nooit in de richting van je ballen slijpen. :')
risico van het vak dat men op tijd uit dient te slaan. Gelukkig is de neus gevoeliger dan de ballen.
pi_139816105
nieuwe accu gemaakt voor de spartamet, prachtige 18650 Lithium cellen gebruikt, keurig een protectie print er bij..
al een paar keer getest, en storingen gehad dat de spanning vanaf de print ineens weg viel.. terwijl de cellen toch nog wel duidelijk spanning gaven voor het protectie printje..
paar keer opnieuw gesoldeerd.. eindelijk leek het goed te werken,

vandaag eens afbouwen door het daadwerkelijk op de spartamet te hangen, draadboom uit veiligheid getest met een autoaccu en een 5A zekering er tussen.. draadboom ook foutloos, alles werkte met de autoaccu,

Lithium accu er aan, startknop indrukken, 2 seconden leven en toen weer morsdood..
sta ik op het punt de accu inmiddels netjes weer ingepakt met shrinkwrap weer uit te pakken en de solderingen nog eens na te kijken, schiet me ineens te binnen dat die ook gewoon in beveiliging gesprongen kan zijn door een te lage spanning op 1 van de 3 cellen |:(
en daar 3 weken over doen om dat te bedenken :')
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:01:50 #280
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_140018215
Ik denk dat deze wel blunderwaardig is. Mijn broertje was gisteren bezig met elektriciteit buitenshuis. Vanochtend ging hij weer verder, maar toen sloeg de aardlek "aan". Dus alle stroom eraf. Vervolgens deed handige harrie de stroom er weer op. Ineens begonnen het te roken in huis, de TV stond ineens in de fik, lampen sprongen kapot, magnetron kapot, modem werd gefrituurd.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik geloof dat hij er een fase-fase van maakte ipv fase-nul. Dat mogen de stroom experts hier me wel even uitleggen :')

De schade is wel zuur, maar gelukkig zijn we verzekerd.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:10:49 #281
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_140018554
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:01 schreef .Neovo. het volgende:
Ik denk dat deze wel blunderwaardig is. Mijn broertje was gisteren bezig met elektriciteit buitenshuis. Vanochtend ging hij weer verder, maar toen sloeg de aardlek "aan". Dus alle stroom eraf. Vervolgens deed handige harrie de stroom er weer op. Ineens begonnen het te roken in huis, de TV stond ineens in de fik, lampen sprongen kapot, magnetron kapot, modem werd gefrituurd.

Wat er precies gebeurd is weet ik niet, maar ik geloof dat hij er een fase-fase van maakte ipv fase-nul. Dat mogen de stroom experts hier me wel even uitleggen :')

De schade is wel zuur, maar gelukkig zijn we verzekerd.
fase op de aarde aangesloten? en dan iets in het stopcontact steken?

zo haalde m'n kameraad gisteren ook een wcd van de muur. aarde+nul op een steker en de fase aangesloten op de randaarde. we hebben het nog even bekeken, maar geen idee wie dat zo aansluit.
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
  vrijdag 16 mei 2014 @ 14:39:37 #282
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_140019544
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 11:13 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

haha _O-

over zoiets gesproken :@ het is mij wel eens gelukt om mezelf in de fik te zetten met zo'n slijptol. snel gedoofd geullig. nu let ik altijd op waar ik heen slijp :P
Ik ook :') Heb het litteken er nog steeds van :D :P
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 16 mei 2014 @ 15:02:08 #283
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_140020334
quote:
5s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 14:10 schreef rulerofdeath het volgende:

[..]

fase op de aarde aangesloten? en dan iets in het stopcontact steken?

zo haalde m'n kameraad gisteren ook een wcd van de muur. aarde+nul op een steker en de fase aangesloten op de randaarde. we hebben het nog even bekeken, maar geen idee wie dat zo aansluit.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ben niet zo'n elektrotechnicus. Maar het kwam er op neer dat het blauwe draadje tegen een van de andere draadjes aankwam. Waarschijnlijk zit er ergens een knik in de grondkabel, aangezien hij het blauwe nuldraadje had afgeschermd.

Blauwe draadje was wel zwart trouwens.
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 21:09:32 #284
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140359087
Eventjes onder het raam van de garage wat stukken ijzer kapot slijpen... Ik dacht dat de vonken niet op het raam terecht kwamen, wel dus :')

Ik slijpte niet richting mijn ballen... Richting het raam moet je dus ook niet doen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Knikkerking zondag 25 mei 2014 @ 21:13:28 #285
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140359259
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:09 schreef derLudolf het volgende:
Eventjes onder het raam van de garage wat stukken ijzer kapot slijpen... Ik dacht dat de vonken niet op het raam terecht kwamen, wel dus :')
Wat gebeurt daar dan mee? (wat is daar dan erg aan?)

Ik slijp niet vaak, dus ik weet er verder niets van, maar als ik slijp dan slijp ik bijna overal (behalve bij gordijnen, mensen en dieren eigenlijk). Achteraf even kijken of er geen vonkjes blijven liggen of ergens opkomen wat niet de bedoeling is, maar that's it...

Ik ben dan ook érg benieuwd waarom je niet tegen glas aan mag slijpen?!! (zou bijna zeggen dat het super safe is om tegen glas aan te slijpen, glas brand toch niet?)

[edit]

Oh, je hebt je post ge-edit:

quote:
Ik slijpte niet richting mijn ballen... Richting het raam moet je dus ook niet doen
Kwamen de vonken terug bij je **.. via het raam? >:)
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 21:18:44 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140359576
Nee dat niet, metaaldeeltjes branden in in het glas
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_140359761
Ook nooit richting auto's slijpen, metaal plakt in de lak en gaat dan roesten en wordt je auto compleet bruin
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
  Knikkerking zondag 25 mei 2014 @ 21:28:35 #288
35149 Atmoz
Marblelous!
pi_140360215
Wow, echt?
Dat wist ik dus totally not!

Weer wat geleerd :) :)
  zondag 25 mei 2014 @ 21:42:15 #289
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_140361073
Yep... het meest potente roestende ijzer komt lekker overal terecht.

En je ramen lappen kan je wel vergeten hierna.

Balen :(
Laat die handjes wapperen!
  Moderator zondag 25 mei 2014 @ 22:06:46 #290
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140362844
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:42 schreef Gieliovd het volgende:
Yep... het meest potente roestende ijzer komt lekker overal terecht.

En je ramen lappen kan je wel vergeten hierna.

Balen :(
Gelukkig was het het enige stuk enkel glas in huis achter in de garage...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 25 mei 2014 @ 22:27:26 #291
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_140364269
Opgelooooost :)
Laat die handjes wapperen!
pi_140375618
quote:
1s.gif Op zondag 25 mei 2014 22:06 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Gelukkig was het het enige stuk enkel glas in huis achter in de garage...
Daar heb je dan nog mazzel mee dan.
pi_140381199
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
  maandag 26 mei 2014 @ 12:41:40 #294
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_140381467
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:34 schreef hoas het volgende:
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
Auw :'( .
Als iemand dat met mijn beitels zou doen dan zou ik geld voor een nieuwe vragen.
Ben wel benieuwd naar hoe die er nu uit ziet. Heb je er een foto van? :P
  maandag 26 mei 2014 @ 12:44:58 #295
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140381584
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:34 schreef hoas het volgende:
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
;( ;(
pi_140382246
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:41 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Auw :'( .
Als iemand dat met mijn beitels zou doen dan zou ik geld voor een nieuwe vragen.
Ben wel benieuwd naar hoe die er nu uit ziet. Heb je er een foto van? :P
Ligt al op het stort, denk voortaan wel even na voordat ik zulks gevoelig gereedschap uitleen.
pi_140382270
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:34 schreef hoas het volgende:
Kennis vraagt of ik een beitel te leen heb, natuurlijk.
Krijg hem terug, zegt hij dat ding werkt ook voor geen meter om een gat in een betonvloer te hakken.
Nee natuurlijk niet, het is(was) een houtbijtel.
Dat is waarschijnlijk de laatste keer dat je een beitel uitleent... :X En terrecht!
pi_140385810
Die kennis mag bij mij ook mooi een nieuwe beitel kopen o|O
  maandag 26 mei 2014 @ 15:08:44 #299
35189 Troel
scherp en bot
pi_140386702
Maar vind het ook wel een blunder dat je niet even vraagt waar hij een beitel voor nodig heeft ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 26 mei 2014 @ 15:09:26 #300
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_140386721
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 13:02 schreef hoas het volgende:

[..]

Ligt al op het stort, denk voortaan wel even na voordat ik zulks gevoelig gereedschap uitleen.
Er bestaat een apparaatje waar je beitels mee kunt slijpen he.
  Moderator maandag 26 mei 2014 @ 18:15:40 #301
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_140393079
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 15:09 schreef betyar het volgende:

[..]

Er bestaat een apparaatje waar je beitels mee kunt slijpen he.
Denk dat daar weinig meer aan te slijpen was
Kranplätze müssen verdichtet sein
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')