Wat ik van hem gezien, kwam hij inderdaad redelijk over, maar dat is Irrelevant.quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Nee, want Janmaat was redelijkheid zelve inderdaad.
Omdat dat geen mens is?quote:Op zondag 1 december 2013 03:02 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Waarom niet die mier die ik gisteren dood trapte op de stoep?
Het begon bij hem niet met het oproepen tot een genocide...quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Kritiek op een bepaald geloof is heel iets anders dan oproepen tot een genocide.
Dat is voor het toekennen van een empathische waarde (en daarmee een uitspraak kunnen doen over het empathisch vermogen van "de Nederlander") van verwaarloosbaar belang. In 1950 werd de empathische kwaliteit van Nederlanders ook niet gemeten aan hun inlevingsvermogen in Koreanen. In 1970 niet aan het inlevingsvermogen in Vietnamezen. In 1990 niet aan het inlevingsvermogen in Kuweiti's.quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Maar je inleven in het gevoel van een moeder in Syrië die woont aan het front is dus teveel gevraagd?
Daarom is het ook zo'n nonsens discussie, iedereen geeft om z'n eigen natje en droogje.quote:Op zondag 1 december 2013 03:02 schreef practics het volgende:
[..]
Lol als je je dat allemaal gaat aantrekken en dan internet gebruiker bent, dan ben je binnen 5 min dood. Aangezien je ziet hoe kapot de wereld is en direct zelfmoord pleegt.![]()
En dat meen ik nog serieus ook, bijna niemand geeft een ruk ja we zeggen het wel, we geven misschien iets geld aan een goed doel om ons gevoel af te komen, maar echt wat doen, doen we gewoon niet. Hoe links of rechts een mens ook mag zijn.
Je snapt zelfs het hele begrip "empathie" kennelijk nietquote:Op zondag 1 december 2013 03:03 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Werkelijk waar, je moet echt afstappen van de notie dat jouw mening over empathie leidend zou moeten zijn voor de gehele natie. Kijk naar je eigen gelul over Israeliers altijd, ik vind het ook weinig empathisch dat je ze de zee in wilt jagen, terwijl die liever kinders ook worden opgeblazen in hun schoolbussen.
Wellicht ben je dan wat naïef of gewoon achterlijk, één van de twee.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wat ik van hem gezien, kwam hij inderdaad redelijk over, maar dat is Irrelevant.
Of je hebt empathie naar alle Nederlanders, of je hebt geen empathie naar alle Nederlanders.
Als kind zijnde had ik al de neiging om ze te verbranden, dan wel door middel van een vergrootglas. Ik vond het geweldig, maar goed ik heb dan ook een probleem om me te verplaatsen in een ander.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat dat geen mens is?
Maar ik probeer altijd naast zo'n mier te stappen, ik zou nooit onnodig iets doden.
Mensen in Nigeria hebben het altijd zo slecht gehad als in de mensen in Filipijnen nu.quote:Op zondag 1 december 2013 03:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kijk naar hoeveel mensen ieder jaar (helaas) weer geven aan Giro 555 rampen en aan het Glazen Huis en jij komt hier met droge ogen aanzetten dat we als natie geen ogen hebben voor mensen die het moeilijk hebben elders?
Hoezo is inleven in moeders op het front van Syrie wel empathisch, maar het inleveren in moeders van slachtoffers van Palestijnse raketten ineens "ga naar bed VS"?quote:Op zondag 1 december 2013 03:05 schreef remlof het volgende:
[..]
Je snapt zelfs het hele begrip "empathie" kennelijk niet
Ga slapen Vs.
En wat heeft een mens wat een mier niet heeft?quote:
quote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Houd die gedachte vast als je Wilders weer met Hitler gaat vergelijken dan.
Ik zei nog dat je die gedachte moest vasthouden.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef RetRy32 het volgende:
Het begon bij hem niet met het oproepen tot een genocide...
Ja want er gaat totaal geen hulp naar Nigeria inderdaad.quote:Op zondag 1 december 2013 03:06 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Mensen in Nigeria hebben het altijd zo slecht gehad als in de mensen in Filipijnen nu.
Het is gewoon een hype, mensen geven geen fuck omdat ze het erg vinden dat zij het zo slecht hebben.
Vergeleken met andere Europese landen staan we nu onderaan de ladder terwijl we eerst bovenaan stonden, dat zegt genoeg.quote:Op zondag 1 december 2013 03:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat is voor het toekennen van een empathische waarde (en daarmee een uitspraak kunnen doen over het empathisch vermogen van "de Nederlander") van verwaarloosbaar belang. In 1950 werd de empathische kwaliteit van Nederlanders ook niet gemeten aan hun inlevingsvermogen in Koreanen. In 1970 niet aan het inlevingsvermogen in Vietnamezen. In 1990 niet aan het inlevingsvermogen in Kuweiti's.
Een centraal zenuwstelsel.quote:Op zondag 1 december 2013 03:06 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En wat heeft een mens wat een mier niet heeft?
Empathie?
Dus empathie is meetbaar in de hoeveelheid harde euro's die je over de grens schopt, is dat nou werkelijk jouw definitie van "inlevingsvermogen"? Geld smijten? Werkelijk?quote:Op zondag 1 december 2013 03:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Vergeleken met andere Europese landen staan we nu onderaan de ladder terwijl we eerst bovenaan stonden, dat zegt genoeg.
Ben je nou ironisch bezig? In de eerste zin ben je zwart-wit bezig, want ik kan maar 1 van de 2 door jouw gekozen opties zijn, en vervolgens in de tweede zin beschuldig je mij van zwart-wit kijken.quote:Op zondag 1 december 2013 03:05 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Wellicht ben je dan wat naïef of gewoon achterlijk, één van de twee.
Je ziet het behoorlijk zwart-wit.
Ojeeh we zijn ergens niet haantje voorste mee. LAAT DE ALARMBELLEN KLINKEN.quote:Op zondag 1 december 2013 03:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Vergeleken met andere Europese landen staan we nu onderaan de ladder terwijl we eerst bovenaan stonden, dat zegt genoeg.
Ik ben naarstig op zoek naar een Empathy Ranking 2013, maar kan hem niet vinden.quote:Op zondag 1 december 2013 03:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Het begon direct met het oproepen van het verdrijven en verbannen van de Joden in de bierhallen, gevolgt door een staatsgreep.quote:Op zondag 1 december 2013 03:04 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Het begon bij hem niet met het oproepen tot een genocide...
Waren natuurlijk 2 totaal andere tijden.quote:Op zondag 1 december 2013 03:07 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
[..]
Ik zei nog dat je die gedachte moest vasthouden.
Ah, nou, dan komt die tweede zin best goed tot z'n recht toch?quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ben je nou ironisch bezig? In de eerste zin ben je zwart-wit bezig, want ik kan maar 1 van de 2 door jouw gekozen opties zijn, en vervolgens in de tweede zin beschuldig je mij van zwart-wit kijken.
Je miste mijn sarcasmequote:Op zondag 1 december 2013 03:01 schreef Voorschrift het volgende:
Ik vond Pim een prima politicus, maar dat mag ik niet vinden van remlof, want hij was niet empathisch genoeg. Tot zover de empathie van remlof om zich in te leven waarom of ik hem wel een toffe politicus vond.
De ironie.
Natuurlijk leef ik ook mee met Israëlische gezinnen die het slachtoffer worden van het beleid van hun regering, maar dat is oftopic.quote:Op zondag 1 december 2013 03:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoezo is inleven in moeders op het front van Syrie wel empathisch, maar het inleveren in moeders van slachtoffers van Palestijnse raketten ineens "ga naar bed VS"?
Hoezo hypocriet, met je gewauwel. Kennelijk is alleen iets empathisch als jij er daadwerkelijk iets bij voelt, en de rest van de Nederland en hun inzichten zijn zinloos hierin. Lekker weer hoor.
Ik zie wel geweld tegen wilders, zeker van bepaalde groepen, maar nee daar moeten we onze mond over houden, dat is discriminatie. Of we nou voor of tegen die man zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Het begon direct met het oproepen van het verdrijven en verbannen van de Joden in de bierhallen, gevolgt door een staatsgreep.
Tot nu toe zie ik Wilders weinig geweld gebruiken
Offtopic? Werkelijk?quote:Op zondag 1 december 2013 03:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk leef ik ook mee met Israëlische gezinnen die het slachtoffer worden van het beleid van hun regering, maar dat is oftopic.
We hoeven niet haantje de voorste te zijn, maar we staan nu ongeveer onderaan.quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef practics het volgende:
[..]
Ojeeh we zijn ergens niet haantje voorste mee. LAAT DE ALARMBELLEN KLINKEN.![]()
Van regeringsbeleid; oke.quote:Op zondag 1 december 2013 03:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Natuurlijk leef ik ook mee met Israëlische gezinnen die het slachtoffer worden van het beleid van hun regering, maar dat is oftopic.
Zoeken onder het kopje "hoeveel geld geef je".quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben naarstig op zoek naar een Empathy Ranking 2013, maar kan hem niet vinden.
Kun je me een linkje geven?
Onderaan welke lijst?quote:Op zondag 1 december 2013 03:11 schreef remlof het volgende:
[..]
We hoeven niet haantje de voorste te zijn, maar we staan nu ongeveer onderaan.
Dat vind ik wel zorgelijk.
Maar dan hebben arme donders geen empathie!quote:Op zondag 1 december 2013 03:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zoeken onder het kopje "hoeveel geld geef je".
Dat staat gelijk aan inlevingsvermogen, hoe meer je geeft hoe erger je meeleeft, ofzo.
Ik niet zolang we hier nog leven met een tolerantie waar je van achter overslaat en bang zijn voor discriminatie (Natuurlijk te onpas he! Iedereen is een mens)quote:Op zondag 1 december 2013 03:11 schreef remlof het volgende:
[..]
We hoeven niet haantje de voorste te zijn, maar we staan nu ongeveer onderaan.
Dat vind ik wel zorgelijk.
Hitler heeft na zijn mislukte staatsgreep ook vastgezetenquote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Waren natuurlijk 2 totaal andere tijden.
Je ziet ook dat als er wat frictie is in de economie of politiek dat mensen ineens nationalistisch en Wildersgeil worden.
Hitler maakte gebruik van de chaos, Wilders zou als hij de macht zou willen, nooit zo aan de macht kunnen komen, dan zou hij vast komen te zitten.
Als Wilders in de tijd van Hitler leefde zou hij zich niet aan de grenzen houden hoor.
We staan vijfde. Geen slechte positiequote:Op zondag 1 december 2013 03:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat staat gelijk aan inlevingsvermogen, hoe meer je geeft hoe erger je meeleeft, ofzo.
We winnen sinds 2000 eigenlijk totaal geen Eurovisie Songfestivals meer, wellicht is dat het. Andere landen voelen weinig empathie meer voor ons asociale land ofzo.quote:Op zondag 1 december 2013 03:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onderaan welke lijst?
Ik moet me zorgen maken, blijkbaar, maar weet niet waar over.
Klopt. Vind je het zelfs moeilijk om persoonlijk leed te beschouwen zonder daar de politiek van hun regering bij te betrekken?quote:Op zondag 1 december 2013 03:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Offtopic? Werkelijk?
Je voorbeeld van Syrie niet zeker? Dat is ook het gevolg van beleid van "hun regering".
Die verdomde asociale graaiers ook!quote:Op zondag 1 december 2013 03:13 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar dan hebben arme donders geen empathie!
Jij kwam met Israelisch beleid hoor, ik had het enkel over slachtoffers van terrorisme.quote:Op zondag 1 december 2013 03:13 schreef remlof het volgende:
[..]
Klopt. Vind je het zelfs moeilijk om persoonlijk leed te beschouwen zonder daar de politiek van hun regering bij te betrekken?
Je leest geen kranten?quote:Op zondag 1 december 2013 03:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onderaan welke lijst?
Ik moet me zorgen maken, blijkbaar, maar weet niet waar over.
Zoals ik al zei, ga slapen.quote:Op zondag 1 december 2013 03:12 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen enkele krant die ik lees rept over "Nederland, het land zonder empathisch vermogen".quote:
Nou slaap lekker dan, ciao.quote:Op zondag 1 december 2013 03:15 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga slapen.
Ga ik ook doen.
PS: ik geef geen neuk om iedereen om me heen of ver weg.
Als alle Afrikanen vandaag zouden verdrinken zou het me geen drol boeien, als ik of al mijn vrienden dood zouden gaan, zou het me van binnen niks doen.
Leven is zwaar overschat en is gewoon een tijdelijk iets, een streepje. Dat stelt niks voor.
Dit is voor veel mensen wel hoe ze zogenaamd empatisch zijn.quote:Op zondag 1 december 2013 03:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus empathie is meetbaar in de hoeveelheid harde euro's die je over de grens schopt, is dat nou werkelijk jouw definitie van "inlevingsvermogen"? Geld smijten? Werkelijk?
Als een vriendin van me een miskraam krijgt help me dan te herinneren dat ik haar even wat euro's geef, dan ben ik blijkbaar empathisch.
Daarna ging hij pas echt los.quote:Op zondag 1 december 2013 03:13 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Hitler heeft na zijn mislukte staatsgreep ook vastgezeten
Geweldig hoe zo'n moraalridder als remlof ook nog daadwerkelijk denkt dat het uit empathie voortkomt.quote:Op zondag 1 december 2013 03:15 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Dit is voor veel mensen wel hoe ze zogenaamd empatisch zijn.
Oh god de Filipijnen, snel giro 555 zodat ze op de eerste beste kringverjaardag luidkeels kunnen vertellen hoe ze 20 euro hebben overgemaakt
Ik bespeur in deze post weinig empathie.quote:Op zondag 1 december 2013 03:15 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga slapen.
Ga ik ook doen.
PS: ik geef geen neuk om iedereen om me heen of ver weg.
Als alle Afrikanen vandaag zouden verdrinken zou het me geen drol boeien, als ik of al mijn vrienden dood zouden gaan, zou het me van binnen niks doen.
Leven is zwaar overschat en is gewoon een tijdelijk iets, een streepje. Dat stelt niks voor.
Meh, hij is al vastgeluld.quote:Op zondag 1 december 2013 03:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Geen enkele krant die ik lees rept over "Nederland, het land zonder empathisch vermogen".
Of: "Nederland, minder empathisch dan de rest van Europa".
En dan wil jij nog beweren dat je Hitler met Wilders kunt vergelijken? Ga toch naar Parijs toe steppenquote:
Geen, dat ik het met remlof eens ben houdt niet in dat ik iemand ben die empathie bezit.quote:Op zondag 1 december 2013 03:17 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Ik bespeur in deze post weinig empathie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |