________________________________________________________________________________quote:AZ treedt donderdagavond in de thuiswedstrijd tegen Maccabi Haifa voor de Europa League met een ongewijzigd elftal aan. Trainer Dick Advocaat ziet geen aanleiding om zijn basisteam te veranderen dat afgelopen zaterdag begon aan het turbulente duel met Roda JC (2-2).
In die wedstrijd kregen Nick Viergever en Nemanja Gudelj al snel de rode kaart, waardoor de Alkmaarse ploeg ruim 70 minuten met negen man moesten spelen.
Gudelj kreeg een schorsing van drie duels, Viergever moet alleen in de komende uitwedstrijd tegen NEC (zondag) aan de kant blijven. Beide 'zondaars' krijgen van Advocaat donderdag tegen de Israëlische ploeg een herkansing.
AZ heeft nog 1 punt nodig in groep L om zich te kwalificeren voor de knock-outfase. Het eerste duel met Maccabi eindigde op 19 september in 0-1 voor de Alkmaarse ploeg, die toen nog onder leiding stond van trainer Gertjan Verbeek (nu coach van FC Nürnberg). AZ staat op 8 punten, evenals het PAOK van coach Huub Stevens. Maccabi en Sjachter Karagandy hebben beide nog maar 2 punten.
Ondanks de prima uitgangspositie wil Advocaat nog geen voorschot nemen op de komende duels zonder zijn ijzersterke middenvelder Gudelj. 'Ik heb net in de kleedkamer ook al tegen mijn spelers gezegd dat we ons eerst concentreren op de wedstrijd tegen Maccabi. Vrijdag gaan we dan naar NEC toewerken. Dan weten we dat we twee spelers moeten missen. Maar we kunnen het ons als AZ niet permitteren om te zeggen: we zien het wel. Als je er zo dichtbij bent, moet je op volle kracht ook proberen om door te komen.'
Advocaat wilde woensdag niets horen over een 'makkie' voor AZ tegen de huidige nummer 8 van de Israëlische competitie. 'Dan heb je zeker de eerste wedstrijd niet gezien?', reageerde hij fel als vanouds. 'Dat was een heel lastig duel, dat AZ uiteindelijk nogal gelukkig won. Maar dat maakt niet uit. Maccabi is gewoon een aardig voetballende ploeg. Dat kan voor ons ook weer voordelen geven, maar een walk-over wordt het zeker niet voor AZ.'
Advocaat sprak niettemin wel de verwachting uit dat zijn ploeg zich vroegtijdig zal verzekeren van overwinteren in de Europa League. Dat maakt meteen de resterende uitwedstrijd tegen PAOK op 12 december (om 21.05 uur in Griekenland) een stuk minder belangrijk. 'Thuis moet je gewoon een resultaat halen. Maar we spelen niet voor een punt. We gaan tegen Maccabi gewoon voor de winst. Dat doen we altijd.'
http://www.ad.nl/ad/nl/14(...)-Maccabi-Haifa.dhtml
______________________________________________________________________________________quote:Cocu houdt vast aan middenveld PSV
PSV wil donderdag bij het Bulgaarse Ludogorets een grote stap richting de volgende ronde van de Europa League zetten. Een goed resultaat in het koude Sofia zou ook betekenen dat de formatie uit Eindhoven zondag met het nodige vertrouwen naar de Kuip reist voor de papieren topper tegen Feyenoord.
Trainer Phillip Cocu liet woensdag tijdens een laatste persconferentie weten dat hij niet van plan is zijn middenveld te veranderen. „Want we creëren wel veel kansen in de wedstrijden”, zei hij. „Zo willen we graag spelen. We hebben gekozen voor een herkenbare speelstijl met dominant voetbal op het middenveld. Alleen het rendement is niet hoog genoeg.”
Maher en Toivonen
Cocu koos de laatste duels voor de middenvelders Ola Toivonen, Adam Maher en Stijn Schaars. De 2 eerstgenoemde aanvallende middenvelders wekken nog niet de indruk dat ze goed op elkaar zijn ingespeeld. Door de aanwezigheid van de Zweed met een aflopend contract acteert Maher ook niet op zijn favoriete positie. „Maar als je zoals zaterdag tegen sc Heerenveen 75 procent balbezit hebt, dan is dat een goede basis”, zei Cocu. „Als ploeg moeten we daar gewoon meer rendement uit halen.”
PSV wacht in de eredivisie al 5 duels vergeefs op een zege. De laatste wedstrijd in de Europa League, voor eigen publiek tegen Dinamo Zagreb, werd wel gewonnen (2-0). De huidige nummer 8 van de eredivisie bekleedt daardoor de 2e plaats in de poule, met 3 punten achterstand op het al voor de volgende ronde gekwalificeerde Ludogorets. Tsjornomorets staat 3e met 3 punten minder dan PSV. De Oekraïners komen voor het afsluitende pouleduel nog op bezoek in Eindhoven.
Manolev
Cocu mist nog steeds de geblesseerde Tim Matavz, Georginio Wijnaldum en Ji-Sung Park. Ook beide linksbacks Jetro Willems en Abel Tamata zijn geblesseerd achtergebleven in Eindhoven. Jorrit Hendrix start mogelijk links in de defensie maar Cocu heeft ook Stanislav Manolev meegenomen naar Sofia, waar het de afgelopen dagen al flink heeft gesneeuwd. De supporters van Ludogorets lopen nog niet warm voor de krachtmeting met PSV. De Bulgaarse club heeft nog maar 2000 kaartjes voor het duel verkocht. Zo’n 100 van hen hopen op een zege van PSV.
twitter:TIM040_ twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:32:57Dat ze cocu daar in bulgarije achter laten reageer retweet
twitter:TIM040_ twitterde op dinsdag 12-11-2013 om 20:12:36It's so funny when you think I care. reageer retweet
twitter:TIM040_ twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:25:27doe die blonde zweed maar wat aan reageer retweet
Wat zijn frotters?twitter:sebastiaanbakke twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:42:04wannnnee frotters!! #schaaaamje #psv reageer retweet
twitter:
twitter:TIM040_ twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:25:27hopelijk onlopen we nacompetitie reageer retweet
twitter:TIM040_ twitterde op dinsdag 19-11-2013 om 00:26:58Zo grappig als zo'n sletje zemma boos wordt reageer retweet
Zo hij doet zijn armen in de luchtquote:Op donderdag 28 november 2013 22:47 schreef ClapClapYourHands het volgende:
PSV heeft iemand nodig die iedereen even ophitst, iemand waarbij het uit zichzelf komt.
[ afbeelding ]
Ja zelfs dat doet meer dan dit PSV.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo hij doet zijn armen in de lucht
twitter:
twitter:TIM040_ twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:25:27genoeg PSV gezien, me moeder gaat nu verder me haar #millimeteren reageer retweet
Als je dat niet kan waarderen ben je echt treurig.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo hij doet zijn armen in de lucht
Natuurlijk nietquote:Op donderdag 28 november 2013 22:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zijn er supporters van PSV naar Bulgarije mee? Dat zou echt triest zijn
Uh, oke.quote:
lekker voor je TIM040_quote:
Ja dat begrijp ik niet, de meeste spelers wandelen, jozefszoon vecht en loopt hard maar hij komt er altijd pas in de 70e minuut is, dat is zondequote:Op donderdag 28 november 2013 22:48 schreef FrozenPizza het volgende:
Zelfs een G-Team heeft meer inzet dan PSV
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
twitter:
Bijna.quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Pascalus het volgende:
Wat een ongelooflijke flikker is die Tim040_.
Hoi Tim.
twitter:
Jaquote:
Zal wel weer terugkomen bij de kwartfinales ofzo. Geef hem geen ongelijk overigens.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doet Gijp echt geen analyses meer?
Vuile kanjer aap...met z'n kop. Is wss nog een ginger ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Pascalus het volgende:
Wat een ongelooflijke flikker is die Tim040_.
Hoi Tim.
twitter:TIM040_ twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:25:27strootgod moet terugkomen JR-Style-93 reageer retweet
Niet bij deze wedstrijden. Portugal - Zweden was hij er wel.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Scorpion_17 het volgende:
Doet Gijp echt geen analyses meer?
Hahah wel beetje hard ditquote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ik ga daar verder niets over kwijt doen.
quote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja![]()
Maar ik ga daar verder niets over kwijt doen.
Ik gok dat hij er moe van werd.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik ben geïnteresseerd in de mening van Kieft over deze wedstrijd straks.
Lassiequote:Op donderdag 28 november 2013 22:54 schreef LeukeLassie het volgende:
PSV
AZ en AJAX moeten het weer doen voor NL hoor
Als hij uit zijn woorden kan komen, ik heb de indruk dat ie helemaal niet zoveel denkt, vaak begint ie een zin en halverwege beseft ie dat ie nog niet weet wat hij wil zeggenquote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik denk dat hij er moe van is geworden.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:53 schreef Ajacied422 het volgende:
twitter:
Mooi is dat inderdaad, heb ik ook geregeld als ik weer teveel gezopen heb.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:55 schreef pikinhand het volgende:
[..]
Als hij uit zijn woorden kan komen, ik heb de indruk dat ie helemaal niet zoveel denkt, vaak begint ie een zin en halverwege beseft ie dat ie nog niet weet wat hij wil zeggen
quote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef GGMM het volgende:
Schande voor het Nederlandse voetbalHopelijk haalt PSV geen Europees voetbal dit jaar.
Jij blij aan het eind van dit seizoen. Wat PSV ook doet, dit komt niet goed.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef GGMM het volgende:
Schande voor het Nederlandse voetbalHopelijk haalt PSV geen Europees voetbal dit jaar.
250 euro is lekker meegenomen voor een uurtje slap ouwehoeren.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef FrozenPizza het volgende:
Kieft heeft ook spijt dat die daar zit maar hij doet het voor het geld.
Dat zal ook wel gebeuren als PSV zo blijft spelen.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef GGMM het volgende:
Hopelijk haalt PSV geen Europees voetbal dit jaar.
twitter:televoetbal twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:56:02PSV FAALT OOK IN BULGARIJE http://t.co/g8lxtGsWDN reageer retweet
Ja toch mooi dat hij er nu als een topper zit, terwijl hij tijdens zijn carrière toch vooral een net niet speler was net als gijpquote:Op donderdag 28 november 2013 22:56 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Mooi is dat inderdaad, heb ik ook geregeld als ik weer teveel gezopen heb.
Als dat gebeurt...quote:Op donderdag 28 november 2013 22:57 schreef Seam het volgende:
Zul je zien dat deze flapdrollen zondag de kakkerlakjes oprollen
SORRY CAPS LOCK STAAT NOG AANquote:Op donderdag 28 november 2013 22:58 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:televoetbal twitterde op donderdag 28-11-2013 om 22:56:02PSV FAALT OOK IN BULGARIJE http://t.co/g8lxtGsWDN reageer retweet
twitter:
Ga je schamen, ga je schamen, ga je schamen! waardeloos! waardeloos! waardeloos!quote:
quote:Op donderdag 28 november 2013 22:59 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ga je schamen, ga je schamen, ga je schamen! waardeloos! waardeloos! waardeloos!
eigenlijk zou ik het ze bijna gunnen ook nogquote:Op donderdag 28 november 2013 23:00 schreef FrozenPizza het volgende:
Zondag Feyenoord - PSV uitslag 10 - 0
Met 10 Goalen van Pelle
Minoquote:
quote:Hier zie je maar weer hoe oppermachtig Ons Aller Ajax is! Die zogenaamde talentjes van PSV die zogenaamd veel beter waren dan onze Godenzonen bakken er niets meer van. Rekik? Velt man is hem lichtjaren voor. Bruma? Ziet eruit als een dikke slak, wat hij ook is. Geef mij maar Denswil. Die dribbelaar Bakkali? Wat een overhypte dwerg, Fischer is een veel groter talent. Zoet? Nooit meer oproepen voor Oranje. Om nog maar niet te beginnen over die draak van een Toivoinen. De Boer weet hier wel raad mee, die trapt dat soort onruststokers er zonder pardon uit! Cocu laffe zak, blijft maar aanpappen met die Zweedse primadonna. Van spelers als Blind, Schone en Klaassen kunnen ze in Eindhoven alleen maar dromen. Wat een drama!
Rechter rijtje in.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:11 schreef FrozenPizza het volgende:
Ik zeg het je als Zondag Psv verliest stapt Cocu op....
Dit is te pijnlijk.
Moet jij een klap hebben?quote:Op donderdag 28 november 2013 23:12 schreef Pascalus het volgende:
Conclusie:
PSV is gewoon een kutclub.
Maar dat wisten wel al.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:12 schreef Pascalus het volgende:
Conclusie:
PSV is gewoon een kutclub.
quote:Op donderdag 28 november 2013 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom ben ik fan van deze zieke trieste club?
Was ik maar fan van een provincieclub als Groningen.
Dat dacht ik zes jaar geleden ookquote:Op donderdag 28 november 2013 23:15 schreef Mexicanobakker het volgende:
Waarom ben ik fan van deze zieke trieste club?
Was ik maar fan van een provincieclub als Groningen.
Johannes vindt dit leuk.
Gelukkig heeft Cambuur afgelopen weekend gewonnen. Enige echt leuke club in Nederland naast PSV.quote:
Als Ajacied?quote:
Arno Pijpers.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:
Zelden een coach gezien met minder uitstraling dan Cocu.. Fred Rutten komt in de buurt maar verder..
Haha alles is relatief natuurlijk, maar groot respect voor supporters als jij.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:19 schreef hafcfan het volgende:
[..]
Dat gevoel hebbenJulie hebben nooit laatste gestaan in de gouden gids divisie.
Terecht statement.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geef het op.
Ik ga naar de wedstrijden, maar ga niets meer aanmoedigen totdat ze zelf eens iets laten zien, die 11 dweilen.
Ik hoop het nooit meer mee te makenquote:Op donderdag 28 november 2013 23:20 schreef Seam het volgende:
[..]
Haha alles is relatief natuurlijk, maar groot respect voor supporters als jij.
Hetzelfde dacht ik zondag na RKC - Feyenoord maar ik wacht komende zondag nog even af.. 11 dweilen tegen 11 dweilen..quote:Op donderdag 28 november 2013 23:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik geef het op.
Ik ga naar de wedstrijden, maar ga niets meer aanmoedigen totdat ze zelf eens iets laten zien, die 11 dweilen.
Bedankt.quote:Op donderdag 28 november 2013 23:26 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Nou weten we het wel, Mexicaantje.
en hoeveel punten voor de UEFA-coëfficiënten lijst??quote:Op donderdag 28 november 2013 22:04 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Levert wel ~5 miljoen op, volgens mij moet je daarvoor tot de halve finale komen in de EL
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |